Spoločnosť Apple v súčasnosti pripravuje riešenie mobilných platieb, ktoré umožní majiteľom mobilných Apple zariadení platiť pomocou týchto zariadení za nákupy fyzického tovaru v obchodoch, zrejme aj v klasických kamenných obchodoch.
O príprave riešenia mobilných platieb informovali noviny The Wall Street Journal na základe informácií bližšie nešpecifikovaného zdroja.
Riešenie má okrem iného umožniť platiť stovkám miliónov majiteľov iPhonov a iPadov pomocou kreditných kariet priradených k ich iTunes účtom, ktorých Apple eviduje viac ako pol miliardy. Ako technicky má fungovať pripravované riešenie nie je jasné.
Viacero spoločností a produktov v súčasnosti už umožňuje platiť z platobných kariet v obchodoch pomocou smartfónov, s operačným systémom Android. Štandard bezdrôtových platieb bankovými platobnými kartami využívaný pri možnosti platiť Android smartfónmi v kamenných obchodoch na klasických platobných termináloch je ale postavený na technológii NFC, ktorej podporou žiadny z doterajších iPhonov a iPadov nedisponuje.
K dispozícii sú riešenia tretích strán v podobe hardvérových rozšírení, ktoré pridávajú podporu NFC a ktoré ponúka napríklad aj Tatra banka, využitie takejto technológie samotnou spoločnosťou Apple je ale nepravdepodobné.
Prídavné zariadenie iCarte pre platenie NFC pre iPhone 3G až 4S (foto: Wireless Dynamics)
Apple v súčasnosti umožňuje z kariet registrovaných v iTunes Store platiť v prípade predaja produktov, ktoré sama predáva, či digitálnych v samotnom iTunes Store alebo iných vo svojich kamenných obchodoch. Jedným z možných riešení možnosti platenia Apple zariadeniami v iných obchodoch je riešenie vyžadujúce aj komunikáciu po Internete, takéto riešenie by zrejme ale vyžadovalo inštalovanie nových systémov v obchodoch a jeho rozšírenie by tak v počiatočných fázach bolo výrazne limitované.
Aj v prípade Android zariadení je platenie smartfónmi zatiaľ len vo svojich začiatkoch. Na Slovensku sú dostupné len riešenie postavené na virtuálnej platobnej karte vydanej na tento účel a vyžadujúce spoluprácu banky a mobilného operátora v podobe vydávania špecifických SIM. Takýto produkt zatiaľ ponúka len Tatra banka, ktorej klienti v minulom roku smartfónmi uskutočnili 25 tisíc platieb s priemernou výškou 13.6 eur.
Google má pre Android zariadenia s NFC k dispozícii aplikáciu a riešenie Google Wallet, ktoré nevyžadujú spoluprácu mobilného operátora a banky a platiť aplikáciou je možné z takmer ľubovoľnej platobnej karty. Produkt je ale dostupný len v USA a podľa dostupných informácií sa zatiaľ výraznejšie nepresadil.
V akej fáze vývoja a uvádzania možnosti platiť Apple zariadeniami je spoločnosť a kedy by riešenie mohlo byť predstavené nie je jasné.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čítam len nadpisy
Od: Neviem
|
Pridané:
26.1.2014 14:52
Pochopil som to takto: Prídem do lidla, vezmem 10 rožkov, jedno maslo, dve konzervy kukurice, sir Karička, kyslú smotanu, 2 krabice mlieka, morčaciu šunku, oravskú slaninu, sieťku pomarančov.
Pani pri pokladni to spočíta a povie: Dva ajfóny.
Dám dva ajfóny a odchádzam. S ajfónmi sa dá platiť za nákupy.
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: Neviem
|
Pridané:
26.1.2014 14:54
Kristepane, úplne som sa znemožnil.
SYR, SÝÝÝÝÝÝÝÝR.
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: strudliak
|
Pridané:
26.1.2014 15:02
zasmial som sa :)
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: buhahahahhaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
26.1.2014 15:04
hahahaha -_-
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: jozkoooo
|
Pridané:
26.1.2014 15:19
nevi dym vdom rosdiel
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: jjjjjjj
|
Pridané:
26.1.2014 16:08
ano, znemoznil. a este k tomu aj ta gramaticka chyba
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: ...
|
Pridané:
26.1.2014 17:09
Syr, yes syr!
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: ___
|
Pridané:
27.1.2014 18:51
Tvrdý vojak predsa nebude hovoriť mäkké i
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: Tamara.
|
Pridané:
26.1.2014 16:56
Zabudol si tresku
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: +termix
|
Pridané:
26.1.2014 17:44
a lunex
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: Jirka lolol
|
Pridané:
27.1.2014 0:35
Počkej, zapoměl si na okurku.
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: Translator
|
Pridané:
27.1.2014 8:36
Slovo okurka už nieje v českom slovníku, nakradila ho vokúrčička, podobne ako maslo nahradilo nové spisovné slovo máslíčko.
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: nie lebo
|
Pridané:
27.1.2014 11:45
máselko
|
|
Čítaš len nadpisy, ale tá česká Lovenčina...
Od: Viemmm
|
Pridané:
26.1.2014 17:23
NIE: "2 krabice mlieka" ALE <2 ŠKATULE mlieka>.
|
|
Re: Čítaš len nadpisy, ale tá česká Lovenčina...
Od: Neviem
|
Pridané:
26.1.2014 18:20
Skús niekedy v lidli povedať nahlas: Aha, to je tá škatuľa, čo som ti o nej hovoril. Uvidíš ako sa budú všetci obzerať po prítomných dámach. Nie je to s tou škatuľou také jednoduché.
A navyše ešte aj tí jazykovedci:
Slovo krabica sa desaťročia hodnotilo ako subštandardné slovo a takto sa uvádza aj v aktuálnej kodifikačnej príručke, akou je Krátky slovník slovenského jazyka z r. 2003. Spisovné bolo iba slovo škatuľa. Nespisovnosť slova krabica sa však nedávno prehodnotila a v 2. zväzku Slovníka súčasného slovenského jazyka H – L z r. 2011 sa už slovo krabica uvádza ako spisovné neutrálne slovo.
|
|
Re: Čítaš len nadpisy, ale tá česká Lovenčina...
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
26.1.2014 21:35
Podľa všeliakých slovníkov je nespisovný aj "gauč". Spisovne to má byť "hovník"
|
|
Re: Čítaš len nadpisy, ale tá česká Lovenčina...
Od: flo
|
Pridané:
27.1.2014 10:38
to bol iba hoax :D
jazykovy ustav to nikdy nevyhlasil. gauc je zrejme nespisovne, ale hovnik je uplna blbost.
|
|
Re: Čítam len nadpisy
Od: Mattin
|
Pridané:
27.1.2014 12:03
Hlupost... Karicku v lidli nemaju.
|
|
NFC podpora
Od: Koumak
|
Pridané:
26.1.2014 15:33
Tiez mam Androidovy mobil s NFC a ked som si chcel naklonovat existujucu platobnu kartu do mobilu, aby som mohol nim cez to NFC platit, zistil som, ze vlastne sa to neda, resp. da, ale neexistuje ziadna oficialna aplikacia, ani sposob, ako to urobit.
Technicky v tom problem neni, problem je cisto obchodny - banky by tak stratili svoju vynimocnost ponukanim kreditiek s NFC platbami.
A propo je u nas tiez uz plne zrusena moznost platby na terminaloch pomocou virtualnej karty? (cize stacilo mat cislo karty + exp.date + 3 ciselny kod z opacnej strany karty)
|
|
Re: NFC podpora
Od: Fdhgf
|
Pridané:
26.1.2014 17:41
V tom je ta hlavná výhoda Androidu. Môžeš si takú apku naprogramovať :D
|
|
Re: NFC podpora
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
26.1.2014 19:36
To nie je obchodny problem, ale bezpecnostny. Jedna vec je totiz NFC ako komunikacna technologia a druha vec su platobne karty, ktore ju vyuzivaju. Bezkontaktne karty sa z principu klonovat nedaju. Kazda karta ma v cipe privatny kluc. To by ti hocikto v dave mohol takto naklonovat kartu. No a "kontaktne" karty, z nich naopak nie je mozne spravit bezkontaktne. Mozes asi hadat preco :) (nie, nie je to obchodny problem)
Casom pridu na trh virtualne karty, kedy vlastne celu kartu bude emulovat telefon s NFC. Momentalne ale android nie je platforma, ktorej by zrovna vydavatelia kariet extra doverovali (podobne plati o ostatnych platformach). Musi prist sirsia dohoda medzi googlom a dalsimi hracmi, aby konecne zacali rozumne vyuzivat trusted zone, ktora je uz nejaky cas v ARMoch.
|
|
Re: NFC podpora
Od: Shodannnnn
|
Pridané:
26.1.2014 21:43
pokial mas orange a tatra banku nepotrebujes ani telefon s podporou NFC do urcitej miery ... v orange ti daju SIM kartu s RFID chipom ktory si v banke sparujes s uctom a mozes tak telefon (samotnu SIM kartu) pouzivat na bezkontaktne platby .. ale len do 20 eur ... pokial chces platit vacsiu sumu potrebujez uz telefon ktory splna vsetky ich standardy a certifikacie + mat nainstalovanu, nastavenu a spustenu aplikaciu od banky .... a co ja viem co este ... :)
|
|
iphon priatel v nudzi
Od: -+/
|
Pridané:
26.1.2014 16:13
hmmm, a kedy si s iPhonom mozeme zacat vytierat zadok?
|
|
Re: iphon priatel v nudzi
Od: Meno:
|
Pridané:
26.1.2014 16:21
tak stale sa snaziarobit ich tensie a tensie,daj tomu este par rokov a iPad premenuju na iPaper
|
|
bleeeee
Od: Ufon
|
Pridané:
26.1.2014 16:34
Fuj tie Iphony su hnusne.
|
|
Re: bleeeee
Od: jozkooo
|
Pridané:
26.1.2014 17:15
si chrdina ket ho vidys vo viklade iba ktesto ja ho mam v ruke. kebi si ho mal ruke tag ties ho milujies
|
|
Re: bleeeee
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
26.1.2014 19:33
A Ti zLaTkO MoE MaL CzO Z GrAmAtIkY? aLeBo kOlKo tI Ye rOkOw? </3 FsHeCkY WaAaS LoWiIiSkUyU!
(pre preloženie použite www.vypatlator.cz > devypatlátor)
|
|
Re: bleeeee
Od: Neviem
|
Pridané:
26.1.2014 21:37
GoOd tO Ye wOe, ToTo sA EsHtE WeLa kRaAaT PoUzHiYe w pLaMeNnYyYcH DiSkUsIaAaCh oHlAdOm aNdRoIdU A AyFoNu. =))) YaAa Se PoDrZiIiZnU!!! :((((((
|
|
bleee
Od: Palo 37
|
Pridané:
26.1.2014 16:54
Hej su hnusné, hlavne ak na ne nemáš :)
|
|
Re: bleee
Od: chuj
|
Pridané:
26.1.2014 16:57
hnusne su aj ked nanich mam ... ble
|
|
Re: bleee
Od: iovca logic
|
Pridané:
26.1.2014 17:03
Presne, jak si mozes dovolit povedat ze su hnusne ked na nich nemas socka :)
|
|
Re: bleee
Od: huhuahuahua
|
Pridané:
26.1.2014 17:25
mohol by som si kupit aj 10 iphonov, ale nejsom sprosty, a teraz to nechcem brat ako nadavku, ze sprosty clovek, skor akoze menej inteligentny, ktoremu zalezi len natom aby ostatny videli ze on ma iphone...tento ucel iphone splna dokonale, a niekto takeho cloveka isto bude obdivovat, zapadne lepsie do dakej jeho menej inteligentnej skupiny, a moze dalej tvrdo makat na dalsi iphone ktory vyde o pol roka, moze sa tesit ako jeho fon nema ziadnu poriadnu konektivitu s ne-ilife zariadeniami, horsie parametre a odolnost za horsiu cenu a priame napojenie na NSA.
|
|
Re: bleee
Od: b2un0
|
Pridané:
26.1.2014 20:42
Sprosté je len zovšeobecňovanie na základe vlastnenej značky telefónu.
Dobre, niektorí jedinci sú vývojovo pozadu a predajú aj obličku len, aby mali ajfón, ale to nie je problém Apple. Apple má kvalitný produkt a nacenila ho podľa vlastného uváženia (na čo má každý podnikateľ právo).
Mať iPhone nie je základnou ľudskou potrebou, takže napriek nárekom socialistov nikto nie je zdieraný, ale má slobodnú voľbu.
|
|
len to ma hacik
Od: miro j.
|
Pridané:
26.1.2014 18:34
po tom co si clovek kupi ajfon uz mu na dalsie nakupy nezostane :D
|
|
Re: len to ma hacik
Od: Koloman O.
|
Pridané:
26.1.2014 23:24
Podla seba sudim teba?
|
|
Re: len to ma hacik
Od: miro j.
|
Pridané:
27.1.2014 7:54
iBeeeee,iBeeee...zalez do ohradky...
|
|
xxxxx
Od: niktos
|
Pridané:
26.1.2014 18:35
tatrabanka uz plati mobilom to je ako novinka? :)
|
|
Re: xxxxx
Od: jasones
|
Pridané:
26.1.2014 21:07
ty si tu asi novy, vsak?
|
|
Re: xxxxx
Od: tuiop
|
Pridané:
27.1.2014 6:23
Nie, len vyprany v perwolle.
|
|
technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
26.1.2014 19:48
Zostava uz len dufat, ze Apple sa aspon teraz prisposobi uz pouzivanemu NFC standardu. A nie ze "vymyslia" naschval svoj iny standard, ktoreho jedinym technickym rozdielom medzi ostatnymi rieseniami bude umyselna nekompatibilita - aby mohli cashovat poplatky za patenty od vyrobcov nejakej ich "prevratnej" iCitacky. Nebudem zatial pesimista a budem dufat v prve riesenie, aj ked prax vzdy zatial ukazala to druhe...
|
|
Re: technologia
Od: tttreew
|
Pridané:
27.1.2014 9:54
neboj nic. apple vymysli svoje riesenie a ako to uz byva, cuduj sa svete presadi sa rychlejsie ako NFC
|
|
iBeacon
Od: Jofi
|
Pridané:
26.1.2014 23:12
Mozno alternativa.
|
|
tatarbanka a platba mobilom
Od: zadek_ulhan
|
Pridané:
26.1.2014 23:26
Minule som v martinuse na obchodnej kupoval knihu. Dievka predo mnou si tiez nejaku kupovala a predavacke hrdinsky zahlasila, ze bude platit debilom ... teda sorry, mobilom. Predavacka sice nechapala ale povedala, ze OK. Tak dievka vytiahla svoj naslapany Galaxy S3, spustila naslapanu Tatarbanda appku, prilozila k bezkontaktnemu terminalu a prd :D. Skusila to este 3x s rovnakym vysledkom, a ked videla, ze za nou je rada ludi, tak rezignovala a zaplatila cash :D. Tomu vravim technologicky pokrok :D.
|
|
Re: tatarbanka a platba mobilom
Od: grreer
|
Pridané:
27.1.2014 9:56
co bys chtel od samsungu ze jo
|
|
Re: tatarbanka a platba mobilom
Od: amolo
|
Pridané:
27.1.2014 14:36
vypnute NFC
|
|
nic12
Od: jannn3
|
Pridané:
27.1.2014 1:19
Odkedy sa technologicky pokrok hodnoti pomocou inteligencie nejakej dievciny v knihkupectve. Ja s platenim cez S3 nemam problem.
|