|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a co swan
Od: xelofon
|
Pridané:
21.1.2014 10:16
pokial by sa to dobre rozbehlo, tak by pekne skocili do usmevu swanu s jeho "udajne lacnym" LTE datami
|
|
Re: a co swan
Od: fefe258
|
Pridané:
21.1.2014 10:19
Ak sa to aj rozbehne, tak to podla mna nema velky zmysel. Tie routre realne pokryju beznu domacnost. Co mne to ale pomoze, ked sa k signalu neviem dostat? A ked uz pridem na navstevu (do prkytia signalom) tak mi dotycny rovno da heslo a nemusim sa pripajat cez fon.
|
|
Re: a co swan
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 10:28
Nepochopil si . To nie je pre návštevy , ale pre teba ke´d pôjdeš do Španielska , či inde , tak sa ako -zdielateľ FONu- hocikde na internet , no ako doma . A hlavne iba za to , že si platíš internet doma a máš vystrčenú anténu Fonu z okna. Možno, ak bývaš niekde na dedine, nikdy sa na tvoj Fon nikto ani nepripojí.
Tu naozaj ide o niečo úplne iné . A na Slovensku nepochopiteľné. Dať len tak niečo niekomu , zobrať si niečo bez pýtania a prosenia ...
|
|
Re: a co swan
Od: trapko
|
Pridané:
21.1.2014 10:21
Toto nieje nahrada za mobilny internet, skor je to alternativa voci drahemu datovemu roamingu v zahranici.
|
|
Re: a co swan
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 10:35
Veď tá fotka Londýna vyzerá optimistický.
Toto je skôr šanca pre Slovensko . A nie LTE nasáčkováné tam kde je už 15 dodavateľov internetu . A kde nie , tam nejdú , neoplatí sa . Takto by sa za rok pokrylo celé Slovensko na 100% .
Ale to by niekomu určite vadilo.
|
|
Re: a co swan
Od: Cage
|
Pridané:
21.1.2014 11:36
snivaj dalej
|
|
Re: a co swan
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.1.2014 12:51
ja by som len rad vedel konkretne technicke prevedenie ako to funguje. Lebo ked to funguje ako si myslim ze to funguje, tak je to totalna hlupost a nikdy by som nedovolil Tcomu to u mna zapnut.
|
|
Re: a co swan
Od: patriciusko
|
Pridané:
21.1.2014 13:36
Ak sa nemylim tak dostanes router s podporou fonu pripadne ako tu bolo spomenute externu antenu. Ty mas doma svoj zzabezpeceny priestor a externa wifi je otvorena dmz ktora ma nastaveny qos dajme tomu na 10 -15% tvojho BW. Resp tvoja lan a wlan ma vyssiu prioritu tj. Externa ma aj 100% pokial nemas ziadnu trafiku vnutri.
Berte toto tak na 90%. Niesom si isty vsetkymi detailami.
|
|
Re: a co swan
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.1.2014 13:53
tiez si to tak predstavujem a preto vravim, ze to je nachuja. Normalne DSL mas 6/0,25 a z toho ti zobere 10%? :) Mal to byt dvojity router s 2 pripojeniami na DESlam a plny profil aj pre ten FON. Potom by to teba ani pripadneho cudzinca nijak neobmedzovalo.
|
|
Re: a co swan
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 17:01
Ale to ti predsa nikto nezapojí ! Je to na základe zmluvy . Čo si sa jedného rána zobudil a mal si internet ??
A ako funguje Router DSL , router ADSL , router VDSL , router FON . Tak to funguje . Všetko je internet , a aj keď nie je to to isté. Keď budeš svoje pripojenie využívať na 100% bude FON 0%, keď na 50% , bude FON 50%, a keď budeš spať bude FON 100%. Nikto nič nezoberie , skôr ti niekto niečo dá .
|
|
Re: a co swan
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.1.2014 17:36
malo by to fungovat ako magio tv. To je stream xy Mbit a k tomu mas este zvlast interenet xy Mbit. To magio ti z "tvojho internetu" nic neberie ani rano, naobed, vecer vnoci. Takto ako to je je to blbost. Dalej by ma zaujimalo, ci ten fon router je repeater alebo co to je, ako vie v akom mode to ma ist, ked napr. na tej mape je kazdych "5 metrov" 1 fon router, to tam ako zasieraju pasmo 3542 roznymi wifi sietami, cico? Ja by som si to predstavoval tak, ze vsetky tie fony vytvaraju 1 siet a ked ides busom cez londin tak si stale na 1 sieti. Mozno nie..
|
|
Re: a co swan
Od: trampen
|
Pridané:
22.1.2014 0:13
realne by to ale nefungovalo tak krasne ako si predstavujes....po kazdom prepojeni na dalsi router sa ti zastavi net...zastavi sa ti nacitavanie videa, stranok, vypadne pripojenie na roznych programoch...
|
|
Re: a co swan
Od: ghndg
|
Pridané:
21.1.2014 21:46
a mna by zaujimalo, kto bude pravne zodpovedny, ak niekto cez moj fon vykona nieco nelegalne? predpokladam ze ja?
|
|
Re: a co swan
Od: Houston
|
Pridané:
21.1.2014 23:31
Nie, clovek sa autentifikujem menom a heslom aby sa vedelo, ze doma poskytuje Fon, vtedy dostane pristup a inu IP. Poskytovatel mal logy a teda vie sa, kto to bol.
|
|
Re: a co swan
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 23:33
Prihlasuješ sa pod svojim menom . Tak ako dnes . Dufam , že máš zmluvu zo svojim operárom na tvoje meno ?
Asi trochu po lpate . Bol si v nejakom nákupnom centre s tabletom ? A surfoval si na internete ? Niečo podobné , ale nepochopiteľné .
|
|
Telekom investoval
Od: -------
|
Pridané:
21.1.2014 10:17
No kedy?
|
|
len vo svete
Od: xyzde
|
Pridané:
21.1.2014 10:31
...ale len vo svete. Slovensko je špecifický trh a do sveta nepatrí..
apropo, Telekom sa u nás ešte nenapapal, tak to tak skoro nebude.
|
|
Re: len vo svete
Od: krakenx
|
Pridané:
21.1.2014 10:38
praveze telekomu to hra do kariet - skor budu mat ludia precerpane data po ich pofiderny FUP a donutia ludi platit viac... hm?
|
|
Re: len vo svete
Od: Houston
|
Pridané:
21.1.2014 23:32
NIE. Fon ma samostatnu IP a data sa rataju inde.
|
|
Re: len vo svete
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 17:04
Práveže je to pre Telekom pridaná hodnota . Len na tom získa , zarobí. Počul si o prepojovacích poplatkoch . Z nich sa dá slušne žiť a nič nerobiť.
|
|
Jednoduchsie riesenie
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
21.1.2014 10:33
vytvorme si vsetci na routroch guest network "DSL" s heslom "wifi" a je vymalovane. aj bez investicie v milionoch EUR
;-)
|
|
Re: Jednoduchsie riesenie
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 10:37
Asi to nejde , lebo potrebuješ antenu vonku a potom aj zosilovač. Tak ako nejde VDSL na DSL routri.
|
|
Re: Jednoduchsie riesenie
Od: prihlásený užívateľ
|
Pridané:
21.1.2014 10:53
nemyslim si, ze externa antena je nutna. ak nebyvas prilis vysoko nad zemou, signal dociahne aj na chodnik
http://dopice.sk/8ib
|
|
Re: Jednoduchsie riesenie
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 17:06
Antena je nitná , minimálne na okno , lepšie na strechu . Dosah by mal byť 100-200m. Také nepodarené WIFI.
|
|
Re: Jednoduchsie riesenie
Od: srfvsrt
|
Pridané:
21.1.2014 17:51
Byvam na prvom poschodi, wifi chytim este nejakych 100m od baraku :)
|
|
Re: Jednoduchsie riesenie
Od: ujo tomas
|
Pridané:
21.1.2014 12:38
Hesl ak chces, tak
8 miestne... Wpa2psk
|
|
E-smog
Od: 1ka
|
Pridané:
21.1.2014 11:09
Toho elektrosmogu uz tu je a bude tolko, ze ani tabulky hodnot na to nebudu stacit. A rakovina ma cestu vydlazdenu,rovnako ako nespavost ludi, podrazdenost, blabla..len tak dalej, usime na seba bic.
|
|
Re: E-smog
Od: Shodannnnn
|
Pridané:
21.1.2014 12:00
pokial prave teraz v ruke drzis plastovu pocitacovu mys, pises na plastovej pocitacovej klavesnici a pijes vodu z plastovej flasky tvoje telo vstrebava ftalaty ktore sa postupne uvolnuju ... do tela sa dostanu aj cez pokozku ... ovplyvnuju hormonalnu cinnost v tele a to nie pozitivne ... takze ci zomries na rakovinu z elektrosmogu, smogu v ovzdusi, alebo nejaky dement bude burat vedla dom v ktorom je pouzity azbest .... je to asi aj celkom jedno, uz je to v takej velkej riti ze ti ostava odstahovat sa na len na severny pol kde ti bude dobre alebo za taky stupidny komentar si prezen hlavou naboj a bude dobre vsetkym ostatnym ;-)
|
|
Re: E-smog
Od: RTVS
|
Pridané:
21.1.2014 15:21
Niekto tu pozeral STV2 :D
|
|
Re: E-smog
Od reg.: Reaper
|
Pridané:
21.1.2014 15:40
Fakt?
http://dopice.sk/8iq
|
|
Re: E-smog
Od: fgs
|
Pridané:
21.1.2014 13:58
Rovnaky smog tu uz mas aj teraz, akurat ze takto by si ho aspon vedel vyuzit.
Tak ci tak, zo slnka na nas ide kadejake el.mag. ziarenie a nikoho to nesere. A ze su to trochu vacsie vykony ako nejake WiFi...
|
|
Re: E-smog
Od: prdlajs
|
Pridané:
21.1.2014 14:41
Problem v tvojom argumente je ten, ze vacsina toho emg. ziarenia zo Slnka na Zem nikdy nedopadne, lebo nas pred nim chrani magneticke pole Zeme. Bez neho by sme boli do par dni niecim podobnym ako je Mesiac.
|
|
Re: E-smog
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 17:10
E-smogu to bolo niekoľkonásobne , keď na konci Trnavskej fičala rušička Slobobnej Europy , radary v Pezinku , radary v Hubicach naplno.
Takú úroveň nedosiahneme ani v roku 2050.
|
|
ssdfotorqqq
Od: regergregr
|
Pridané:
21.1.2014 14:07
to zase bude wifi smogu... dufam ze je tam aspon osetrene to, ak niekto posle vyhrazny email cez moj router (cez moju ip), alebo zacne stahovat warez...
|
|
Chyba firmware
Od: telefon
|
Pridané:
21.1.2014 15:40
Aby som niekomu poskytoval "bezplatne" wifi sieť, nebudem predsa kupovať ďalší router. Už teraz mám 2. Prečo nevyužijú open source firmware na routre s tým, že len doplnia "FON" funkcionalitu a hotovo. To už by som bol pripojený do tohto projektu.
|
|
Re: Chyba firmware
Od: ppp p
|
Pridané:
21.1.2014 16:14
tak to si kapitalistu,ktory chce vyrabat stale nove a nove krabicky,velmi nepotesil o)
|
|
Re: Chyba firmware
Od: sdfasdfasdg
|
Pridané:
21.1.2014 19:25
vymyslia riesenie pouzitelne pre masu. nie pre 1% ktore si vedia nakopirovat firmware.
|
|
bezpecnosť
Od: radis
|
Pridané:
21.1.2014 16:53
a ako je to s oddelením sietí? Teraz nejde o rýchlosť ale o to aby sa "user z ulice" nedostal napr do tvojich zdielaných zložiek.
Takže pokiaľ by ten FON router/FW čo možno vyvinú, nevytváral dve ODDELENÉ lokálne siete (jedna ty, jedna ulica), tak dovi...
Príklad :
192.168.1.0 tebe
192.168.100.0 ulica
inak je to ....
|
|
Re: bezpecnosť
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 17:12
Ty budeš vždy N°1 a až prebytok bude voľne prístupný pre okoloidúcich .
|
|
Re: bezpecnosť
Od: radis
|
Pridané:
21.1.2014 19:42
ale mna nezaujima prebytok ani rýchlosť...
IDE O ODDELENIE SIETI....čítaj trocha...
|
|
Re: bezpecnosť
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.1.2014 21:06
citujem z clanku: " vytvoria dve oddelené WiFi siete, jedna pre jeho privátne využívanie a druhá pre zdieľanie s verejnosťou" citaj trocha...
pointa je ale v niecom uplne inom a to v tom, aby to tebe nebralo z "tvojho pasma" a neslo to cez "tvoju IP" pokial bude, tak nikto normalny si to nezapne.
|
|
Re: bezpecnosť
Od: akoAkoAko
|
Pridané:
21.1.2014 22:15
dá sa súčasne zdieľať byť pripojený na nejakú wifi?
|
|
Re: bezpecnosť
Od: alter012
|
Pridané:
21.1.2014 23:41
Vždy to bude oddelené . Ty ako Radis cestuješ okolo môjho domu a cez moju antenu sa prihlasiš na internet ak niečo si chceš pozrieť . A stále tu niekto plače na svojim FUPom , že mu ho ukradneš.
PS. na tej mape nie sú tie anteny každých 5 metrov , ale každých 50-100metrov . Tie "kocočky " sú domy . Videl niekto 5 m široký dom ?
|
|
Re: bezpecnosť
Od: aadxy
|
Pridané:
22.1.2014 5:22
videl uz niekto cloveka ktory este nevidel 5m siroky dom??
ja veru este nie, ty si prvy, co je divne a nezvycajne na dome sirokom 5m, na slovensku ti ich naratam desiatky tisic
|
|
Re: bezpecnosť
Od: menotrololol
|
Pridané:
22.1.2014 17:53
každých 5m bolo myslené približne
A ako si podľa výzoru zistil či ho videl?
|
|
Re: bezpecnosť
Od reg.: roob_
|
Pridané:
22.1.2014 9:21
ked nechapes prirovnanie "kazdych 5 metrov" tak mi ta je luto.. A nie FUP ti bere, ale vytazuje tvoj profil. Na aDSL je totiz najpodstatnejsia rychlost akou sa pripojis na deslam. To je to potrubie, v ktorom ti tecie internet. A ked sa ti tam hoci aj cez inu IP pripoji na tvoje potrubie 20 inych ludi, tak z principu ti to musi ist pomalsie. Ok 99% casu ti to vadit nebude, ale principialne..
|