neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
V 2013 najviac zbohatol Gates
Značky:
Bill Gatesrebríčky2013
DSL.sk, 4.1.2014
|
|
Hoci Bill Gates už pred viac ako piatimi rokmi ukončil svoje zamestnanie v Microsofte, zostal len predsedom jeho správnej rady a venuje sa najmä svojej nadácii, vďaka svojim investíciám zarobil v minulom roku najviac spomedzi ľudí uvádzaných v oficiálnych rebríčkoch miliardárov.
Informuje o tom agentúra Bloomberg, ktorá udržiava a denne aktualizuje rebríček tristo najbohatších ľudí sveta.
K 31. decembru dosahoval majetok 58-ročného spoluzakladateľa Microsoftu 78.5 miliárd dolárov a medziročne sa zvýšil až o 15.8 miliárd.
K zvýšeniu hodnoty Gatesovho majetku prišlo najmä vďaka zvýšeniu hodnoty ním držaných verejne obchodovaných akcií. Akcie Microsoftu, v ktorých má Gates menej ako štvrtinu jeho majetku, sa zhodnotili o 40%, ďalšie ním držané akcie Canadian National Railway o 34% a Ecolab o 45%.
Celková hodnota majetku tristo najbohatších miliárdárov sa medziročne zvýšila o 524 miliárd na 3.7 bilióna dolárov. K najväčšiemu nárastu prišlo vďaka nárastu hodnoty spoločností a akcií v technologickom sektore, ktoré narástli priemerne o 28%.
V prvej päťdesiatke rebríčka je podľa Bloomberg celkom sedem ľudí, ktorých hlavným zdrojom majetku sú technológie. Okrem Gatesa je to ešte k dnešnému dňu aktuálne ôsmy Larry Ellison, zakladateľ Oracle, so 43.1 miliardami, trinásty Jeff Bezos, zakladateľ Amazonu, s 35.8 miliardami, devätnásty Larry Page, spoluzakladateľ Google, s 31 miliardami, dvadsiaty Sergej Brin, druhý spoluzakladateľ Google, s 30.7 miliardami, Mark Zuckerberg, zakladateľ Facebooku, s 24.7 miliardami na 26. mieste a Steve Ballmer, doterajší CEO Microsoftu, so 17.7 miliardami dolárov na 45. mieste.
Rýchlo v rebríčku napreduje Elon Musk, spoluzakladateľ PayPalu a zakladateľ Tesla Motors a SpaceX, ktorého majetok sa za rok zhodnotil o 233% na 8 miliárd dolárov a v rebríčku miliardárov je na 159. pozícii.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
........
Od: 1commo21
|
Pridané:
4.1.2014 15:18
uplný chudák ... žebrák :D
|
|
Re: ........
Od: huhuahuahua
|
Pridané:
4.1.2014 17:31
keby som mal tolko penazi, tak by som kupil vsetkych biochemikov a podobnych vedcov a dal im jedinu ulohu - zvratit alebo aspon zastavit starnutie, alebo minimalne by som si nechal vyrobit farmu klonov na nahradne organy (jak film The Island :P ). Je pekne byt bohaty, ale kolko - max 50 rokov a potom im vsetky miliardy su nanic v hrobe.
|
|
Re: ........
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.1.2014 18:08
a za 50 rokov by tu bolo 30 miliard ludi ... co by zrali? kde by zili? kto by im stacil? kto by po nich upratoval milion ton odpadu? to ta akosi nenapadlo ...
vymena generacii je ABSOLUTNE NUTNA. inak druh vykape. to ti asi tiez nedoslo ...
|
|
Re: ........
Od: hmm.
|
Pridané:
4.1.2014 18:44
My s tym taky problem mat nebudeme lebo aj keby sa im podarilo zastavit alebo aspon spomalit starnutie, my na slovensku sa toho nedozijeme. Uz len cakam ze od vlady zacneme povinne fasovat britvy aby sme v ramci celoeuropskej, ba priam celosvetovej povinnej vymeny generacii tiez pridali ruku k dielu.
|
|
Re: ........
Od: ThomasDR
|
Pridané:
4.1.2014 21:42
Naco je takemu staremu trtkovi tolko penazi? Ja ked budem mat 50 tak mozem oje3bat vsetky peniaze... Naco by mi to bolo ked sa mi uz nepostavy, unika mi moc a tvár mám ako vyschnutá korytnačka? Sranda je ked zbohatnes tak od 16 do 35, potom je ti to uz na dve veci...
|
|
Re: ........
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
4.1.2014 21:52
Detom by si nenechal nic? Rodine?
Cista zabist z teba ide.
|
|
Re: ........
Od: quix_
|
Pridané:
5.1.2014 0:45
chlapca ma dva roky obciansky ale pozral mudrost sveta :D. som zvedavy co by chcel aby jeho otec spravil v 60tke so svojim majetkom. asi by si zelal aby ho rozdal chudobe.. a mozno by nechcel aby mu znova stal a nemal xicht ako korytnacka vaginu a mozno ano..
|
|
Re: ........
Od: Bystrochod
|
Pridané:
5.1.2014 11:30
Gates vraj necha kazdemu iba 10 milionov $.
Budu to mat veru tazke.
http://dopice.sk/87w
|
|
po strášnedlhej dobe som našetril 100 euro
Od: abc222
|
Pridané:
5.1.2014 13:41
do čoho mam investovať?
-do zlata?
-do briliantov?
poraďtemi
|
|
Re: po strášnedlhej dobe som našetril 100 euro
Od: Neviem
|
Pridané:
5.1.2014 13:49
Do vzdelania.
|
|
Re: po strášnedlhej dobe som našetril 100 euro
Od: __fuxo
|
Pridané:
5.1.2014 13:51
Do chlastu. Jedine tam mas garanciu 40%.
|
|
Re: po strášnedlhej dobe som našetril 100 euro
Od: Bystrochod
|
Pridané:
5.1.2014 14:03
Radsej do 99,7% isopropyl alkoholu. Pit sa to da tiez/
|
|
Re: po strášnedlhej dobe som našetril 100 euro
Od: baffiak
|
Pridané:
6.1.2014 13:06
ale iba raz
|
|
Re: po strášnedlhej dobe som našetril 100 euro
Od: Bystrochod
|
Pridané:
7.1.2014 21:02
Nie. Je to cca 2x toxickejsie ako alkohol.
|
|
Re: ........
Od: Aristotelesss
|
Pridané:
4.1.2014 21:47
Ked nahodou vedci zvratia alebo zastavia starnutie, bude to absolutny koniec ludstva. Ty najbohatsi ktory nicia planetu najviac budu zit vecne tym padom planeta a jej zdroje vydrzia tak 20rokov... Dufam, ze k tomu nikdy nedojde...
|
|
Re: ........
Od: AliZeeKristinaLola-Sandra-Mylene
|
Pridané:
4.1.2014 23:48
hm.. "absolutne nutná.."
s tými "absolutnami, / a nekonečnami by som bol opatrnejší ;)
..alebo, skor by citoval výrok použitý v (nejednej)sci-fi :
"..nedorástli ste (jako druh) ešte na nesmrtelnosť /extrémnu,vačšiu) dlhovekosť.." :p
|
|
Re: ........
Od: niktos
|
Pridané:
5.1.2014 19:53
Tak si vpal gulku do hlavy dement nech aj teba vymenia. Asi si nezazil ked ti islo o zivot ked si skapinal v bolestiach, mozes mi verit ze by si vsetko dal za to aby si videl dalsie vianoce a novy rok, ked bude 30 miliard tak bude 30 a co? nezda sa mi zeby tie miliardy isli dole si pozri ako to stupa.
|
|
Re: ........
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
4.1.2014 21:19
Tak snad ma aj rodinu. Jemu budu nanic potom ale zomrie s pocitom, ze zabezpecil niekolko generacii svojej rodiny. A pekne prezil svoj zivot.
|
|
Re: ........
Od: Neviem
|
Pridané:
4.1.2014 21:59
To je také pekne naivné, čo tu píšeš. Keby mal ktokoľvek z tých, čo sú v prvej desiatke iba jedno promile (tisícinu) svojho majetku, tak by mohol umierať s rovnakým pocitom, že zabezpečil svoju rodinu. Tí ľudia sú takí bohatí z úplne iných dôvodov.
Jednak je to psychická porucha, podobná bulímii, chorobnej pažravosti. Na druhej strane je to kompenzácia nejakého komplexu, keď títo ľudia chcú byť vždy a za každú cenu na prvom mieste. Ten chudák Larry Ellison mal pred pár rokmi šancu predbehnúť na chvíľu Billa Gatesa a to mi verte, že sa tí chudáci zamestnanci v Oracli skoro posrali ako ich tam dusil.
Samozrejme nepopieram, že títo ľudia sú pre spoločnosť svojim spôsobom užitoční, aby ma zas niekto neobviňoval, že nimi pohŕdam.
|
|
Re: ........
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 11:06
No pokial mi je zname tak tento rebricek robi casopis Forbes.
A silno pochybujem, ze ich tento casopis zaujima.
A ak mam verit clankom na nete patri Rotchildovcom alebo Rockefelerovcom nie som si isty.
A ak mam znova verit tieto rodiny maju majetok a dolarov tolko, ze aj Gates je oproti nim skoro nic.
Vedz, ze keby si riadil velku firmu nemal by si cas na casopisy a vysedavanie za netom.
Mozno niektori su uz z toho udrbani ale je to ich vec. Vedia ako na to hold nic s tym neurobis. Mozes sa len pokusit vytvorit vlastny uspesny biznis.
|
|
Re: ........
Od: Bystrochod
|
Pridané:
5.1.2014 11:22
Tie rodiny maju niekolko stoviek az tisicok clenov. Najbohatsia rodina by potom bola Saudska rodina, ktora ma 15 000 clenov.
|
|
Re: ........
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 11:25
No ja neviem kolko maju clenov ale takychto mocnych rodin je viac. Pokojne to mozu byt aj Araby.
|
|
Re: ........
Od: Hodza s Hattalom
|
Pridané:
5.1.2014 11:26
Araby, Kotleby a Laptopy.
|
|
Re: ........
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
5.1.2014 15:08
:)
a iné mocný rodiny
|
|
Re: ........
Od: niktos
|
Pridané:
5.1.2014 19:59
a ty si myslis ze nemaju cas? Myslis si ze gates beha a nema zivot? sa preber ma tolko ludi co sa o vsetko staraju ze az, uz logika nepusti ze by vsetko nestihal, sedi doma mozno a pekne stade vsetko riadi, urcite nebeha za kazdou hlupostou.
|
|
Re: ........
Od: HKJ
|
Pridané:
7.1.2014 10:25
v oficiálnych rebríčkoch miliardárov.
:D
dooobra slovna hra :)
|
|
wwww5
Od: wwww5
|
Pridané:
4.1.2014 15:20
233% :D
|
|
Re: wwww5
Od: Draho draho
|
Pridané:
4.1.2014 15:42
ja som zbohatol 0,5% vďaka nemenovanému investičnému fondu v "TATRAmatke".
a to som rád, lebo to mohlo byť aj -5%.
|
|
čas investovať do seba
Od: čas investovať do seba
|
Pridané:
4.1.2014 15:44
moje dôchodkové sporenie pokrylo infláciu
a to je inflácia v Európe takmer na minime.
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: Fnx..
|
Pridané:
4.1.2014 15:50
rád by som požičal Elonovi Muskovi peniaze.
Prečo nekandiduje za prezidenta SR?
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: Draho Draho
|
Pridané:
4.1.2014 15:52
lebo nieje idiot a
vie si na seba zarobiť aj podstivou prácou.
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: Neviem
|
Pridané:
4.1.2014 15:56
Pod čím?
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: Draho draho
|
Pridané:
4.1.2014 15:59
poctivou prácou
ct sa zlialo na d
tesnopis
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: Gualchon
|
Pridané:
5.1.2014 13:13
Moje investičné fondy zarobili 13% za rok (spolu, mám ich 4, diverzifikácia je dôležitá) a dôchodkové je 9% nad infláciou (mám 35 do dôchodku, tak riskujem)... ale na Gatesa nemám :D.
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: HKJ
|
Pridané:
7.1.2014 10:33
ak sa ti takto bude darit, do dochodku uz nebudes mat az 35 ;)
tak congrats a pokracuj...
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: anti TATRABANKA
|
Pridané:
7.1.2014 15:01
platený diskutujúci z TATRAmAtKY mújú zvýhodnené zamestnanecké fondy.
|
|
Re: čas investovať do seba
Od: Gualchon
|
Pridané:
9.2.2014 18:48
Až na to že sa jedná o ETFká a podieľové fondy Pioneer.
|
|
Re: wwww5
Od: TAM ,,
|
Pridané:
4.1.2014 16:04
ja mam tiež peniaze v TATRAmatKE banke a môj investičný fond zarobil 0,5% za tri roky.
|
|
Re: wwww5
Od: investor
|
Pridané:
4.1.2014 20:07
Chlapci, robíte to zle. Stačilo nakúpiť 24.6.2013 EAF ( ku dnešnému dňu 16,57%) alebo AAF (12,98%). Škoda, že som tam nevrazil viac.
|
|
Re: wwww5
Od: fundrak
|
Pridané:
5.1.2014 11:59
to co je?
|
|
Re: wwww5
Od: sensei-san
|
Pridané:
6.1.2014 20:52
Že by investičné fondy Tatrabanky s celkom slušným výnosom?
|
|
Poradie miliardárov
Od: Neviem
|
Pridané:
4.1.2014 15:26
Prosím redakciu, aby sem ten zoznam šupla celý v prívetivej tabuľkovej forme, potrebujem si skontrolovať, na ktorej pozícii sa aktuálne nachádzam.
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od: kukoe
|
Pridané:
4.1.2014 15:28
aj ja sa pridavam k tejto ''peticii''
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od: sponzor smeru
|
Pridané:
4.1.2014 15:48
kde sa to dá podpísať?
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
4.1.2014 16:27
Ja sa uspokojím aj s 200 miestom, to mi stačí.
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od reg.: tomibojko
|
Pridané:
4.1.2014 21:29
v zozname miliardarov sa uspokojim aj s poslednym miestom ;)
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od: sdfghfdsdfhj
|
Pridané:
4.1.2014 22:10
ak mas majetok viac ako cca 40000eur tak si miliardar (vo vietname)
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od reg.: zaeza
|
Pridané:
6.1.2014 12:06
a v zimbabwe si uz teraz
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od: jude
|
Pridané:
6.1.2014 12:19
nie, zwd bol par rokov dozadu pozastaveny na dobu neurcitu.
v zimbabwe nateraz obchoduju v randoch (10:1 k usd), usd a gbp...
|
|
Re: Poradie miliardárov
Od reg.: zaeza
|
Pridané:
6.1.2014 12:12
a v zimbabwe si uz teraz
|
|
nenažranci
Od: jupii
|
Pridané:
4.1.2014 17:04
mňa teší, že ja osobne som mu nedal ani fuka. a ani mu nedám !
|
|
Re: nenažranci
Od: __fuxo
|
Pridané:
4.1.2014 17:22
nj, hlavne po jeho uchylnych vyhlaseniach a regulacii populacie a pod.
|
|
Re: nenažranci
Od: Koumak
|
Pridané:
4.1.2014 17:48
A to ja zasa mu rad prispejem, lebo vdaka nemu mam aspon pracu, ktora ma bavi ;))))
|
|
Re: nenažranci
Od: HKJ
|
Pridané:
7.1.2014 10:35
ale dal.
ved sme naupili extremne predrazene licencie, cize ak si obyvatel tohto statu, cize otrok dani, tak si mu dal, nejaku tu stovecku...
|
|
zvrhlé
Od: hrôza
|
Pridané:
4.1.2014 18:19
najbohatší ľudia sú z virtuálneho sveta je to zvrhlé tomuto svetu. ničím dobrým to ľuďom nepomôže pri hlade a katastrofách namiesto ľudí robia roboty nemajú prácu a živoria. a týto ľudia bohatnú našou hlúposťou. nech jedia virtuálne potraviny a zarábajú tie ich bitcoiny ktoré zachvíľu nebudú mať zmysel.
|
|
Re: zvrhlé
Od: pikokombajn
|
Pridané:
4.1.2014 18:34
kapitalizmus = naturálny výber
keby bol komunizmus, nemali by sme počítače ale Tesla Merkur prepojený na Tesla integrovaný obvod :D
|
|
Re: zvrhlé
Od: bfgte
|
Pridané:
4.1.2014 19:55
kapitalizmus = korupcia
|
|
Re: zvrhlé
Od: dhhzhzhzz
|
Pridané:
4.1.2014 20:08
jasne za komacov ziadna korupcia nebola preto synacikovia sa mohli dostat do dobrych pozicii a studovat do zahranicia
|
|
Re: zvrhlé
Od: Alojz z Kezmarku
|
Pridané:
4.1.2014 20:45
Korupcia bola minimalna. Na ulici neboli bezdomovci, kazdy mal pracu a nikto nehladoval. Nie ako teraz.
|
|
Re: zvrhlé
Od: draholsav
|
Pridané:
4.1.2014 20:48
ano za narazku na vladu sa slo do chladku..
|
|
Re: zvrhlé
Od: Alojz z Kezmarku
|
Pridané:
4.1.2014 20:54
Nikdy neboli väznení ľudia, ktorí neboli právoplatne odsúdení, narozdiel "teroristov" v Guantaname. O mučení ani nehovorím.
|
|
Re: zvrhlé
Od: peter9803
|
Pridané:
4.1.2014 21:19
pravoplatne na 10 rokov za nic. no krasa :)
|
|
Re: zvrhlé
Od reg.: gandor
|
Pridané:
7.1.2014 15:28
Ideologicky zlocinci... Hovoria ti nieco gulagy? A toto je priamo porovnatelne (lider "kapitalizmu" vs lider "komunizmu" obidve su v uvodzovkach naschval).
Ad korupcia - kto nekradne hodinu, okrada vlastnu rodinu...
Ad zamestnanost - ano kazdy musel zo zakona robit, takze neboli zobraci. Ale kedze museli, tak to tak aj vyzeralo (efektivita, produktivita). A ked si makal viac, tak za tebou dosli kolegovci, ze ci nechces rozbit usta, ze kazis priemer a plany (X rocnice - za co sa tiez oficialne chodilo do vezenia)...
Slobodu slova hadam ani nemusim spominat.
|
|
Re: zvrhlé
Od reg.: gandor
|
Pridané:
7.1.2014 15:29
Suma sumarum? Za komunizmu sa mali lenivy/neschopny/smoliarsky ludia naozaj vyrazne lepsie. Sikovny mali ale smolu.
A to ze kapitalizmus nefunguje je vec ludi a nie systemu... A dokym sa nezlepsia ludia, tak ani system sa nezlepsi (napr. darmo je u nas korupcia trestna, ked za celu historiu Slovenska nebol ani 1 politik odsudeny. A pritom sa dobre vie, ze tie korupcne kauzi sa naozaj udiali a peniaze naozaj zmizli). System mozes mat potom sevelepsie nastaveny, ked povolime, aby bol obchazdany..
|
|
Re: zvrhlé
Od reg.: tomibojko
|
Pridané:
4.1.2014 21:32
kto neovlada historiu je nuteny opakovat jej chyby...
inak 7 zazrakov komunizmu:
1. Všetci mali prácu
2. Aj keď všetci mali prácu, nikto nič nerobil
3. Aj keď nikto nič nerobil, plán sa plnil nad 100 %
4. Aj keď sa plán plnil nad 100%, bol nedostatok tovaru
5. Aj keď bol nedostatok tovaru, každý mal všetko
6. Aj keď mal každý všetko, všetci kradli
7. Aj keď všetci kradli, nikde nič nechýbalo
|
|
Re: zvrhlé
Od: Alojz z Kezmarku
|
Pridané:
4.1.2014 22:56
Kapitalisti ta ožobráčili a ty im ešte ďakuješ.
|
|
Re: zvrhlé
Od: hdhshshsh
|
Pridané:
5.1.2014 10:38
mozno za sociku pracoval ako robotnik , teraz podnika cestne a zije sa mu dobre ako vies ze zmena rezimu mu nepomohla? za sociku sa mali lepsie ti ktorim sa nechcelo robit a predsa sa mali dobre lebo socialnym system to zabezpecil ale na druhej strane boli aj taky ktori nemohli vyuzit svoje schopnosti kedze rezim to nedovoloval
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 21:43
Prvy poskodeny vcerajsim vypadkom sprav na markize.
Bezdomovci su preto, lebo nimi byt chcu. Je mizive % takych, co sa na ulici vyskytli kvoli systemu - lenze ti aj nieco robia aby sa odtial vyhrabali.
Korupcia = protekcia v byvalom rezime - a bola citit vsade. Ak si bol ako male dieta na sutazi v ramci skoly a nemal si "spravnych" rodicov, tak si sutaz nevyhral aj keby si bol jediny ucinkujuci.
Kazdy mal pracu - ano, musel si to ist "oddriet". Musel si len nastupit do prace - vsetci vedia, ze sa az tak nedrelo a ak si chcel driet, tak si bol znormovany a utlaceny dozadu lebo heslo: vsetci su si rovni vsakze.
A ak si myslis, ze kapitalizmus je zlo, tak komunisti boli este vecsie kurvy - staci si zistit ako to bolo s panom Jaroslavom Vanclom. Takze ti poviem len jedno: do pice s byvalym rezimom a s ludmi, co ho obhajuju.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
4.1.2014 23:02
komunizmus mal svoje vyhody a tie nemozes any ty, dieta 90-tych rokov, popriet.
v 1. rade to bola potravinova sebestacnost. spytaj sa rodicov a starych rodicov na skratku JRD a oni ti vysvetlia.
v 2. rade napr. vzdelanie. mal si sikovnych, co skoncili s maturitou vo fachu, mal si gymnazistov, mal si ucnov.
skus teraz najst mladeho, vystudovaneho a skuseneho drevomodelara, odlievaca, zvaraca...
3. policia mala respekt a slovo policajta vahu. si pozri, co teraz vy decka robite. za stareho rezimu by ste dostali gumoliecbu a bol by klud. aspon by nehrozilo, ze na silvestra hadzete, ozrati jak dive svine, flasky po ludoch.
4. robota - pre kazdeho sa nieco naslo, z tych sikovnejsich boli kontrolori, revizori, veduci; z tych menej sikovnych pomocni robotnici alebo zametaci...
cena prace, uznavam, bola mrte mizerna, ale
a/ aspon z ludi nevymizli pracovne navyky
b/ ked boli v robote, nerobili bordel
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 23:16
1. Potravinova sebestacnost nie je vysadou socializmu
2. Ked hladas najdes.
3. zelene mozgy mali respekt len preto, ze vsetko bolo pod ruskom strachu. Robil sa aj vtedy bordel, ale vdaka neinformovanosti a cenzure si o tom vo vedlajsej dedine ani netusil. Ako si netusil ani, ze mrdol cernobyl za kopcom.
4. Socalizmus vytvoril ludi, ktori su dnes lenivi. Neboli motivovani na sebe makat - mali stanovenu pracu a ak si chcel dokazat nieco viac, mal si jednoducho smolu. Vytvoril sa "zlaty" priemer aby nikto nevycnieval. Ak si v stade prosim, nech ti to vyhovuje, mne to ale nestaci.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
4.1.2014 23:28
1, ale bola za cervenych vyssia ako je teraz, paradoxne tiez za cervenych.
2, tazko, velmi tazko.
3, samozrejme. ludia su ochotni byt prospesni pre spolocnost len vtedy, ak im za neposlusnost hrozi trest.
keby sa netrestalo prekrocenie rychlosti - chodil by niekto pomaly? keby nehrozila basa za kradez, platil by niekto v obchode?
4, priemer fungoval v ramci odvetvia - ak si bol lepsi, dostal si sa vyssie. ak si bol dobry odlievac, spravili s teba kontrolora alebo technika, ak si bol dobry spravili z teba kvalitara, ak si exceloval, tak si stupal hore. v ramci svojho odvetvia a toho, co si vystudoval.
kolko ludi robi teraz v odvetvi, ktore vystudovalo?
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 23:33
Lenze to bola aj za prvej republiky a na to sme cervenych nepotrebovali. Miesto toho aby ludia hladali riesenia sucasnych problemov, ich vidia v oslavovani byvaleho rezimu - ja ti ho kludne doprajem, ale nebudem sa tvarit, ze ten system je lepsi, ked nikdy lepsim nebol.
To, ze vecsina ludi potrebuje nad sebou bic je smutne, ale nie spravne. A miesto toho aby cloveka uspech druheho motivoval - lebo je dokazom toho, ze to naozaj ide, tak radsej mu treba zavidiet, priat zle a kazdy by bol spokojny, keby mu ten majetok niekto zobral - a toto robili uzasni komunisti: usta plne "lasky" a s piesnou na perach. A spravali sa rovnako ako kapitalisti, len rozdiel je v tom, ze v kapitalizme bohatne ten, co vie napad zrealizovat, v socializme len ti, co boli pri moci.
Inak dodnes byvaly vysoki funkcionari, maju obrovske majetky a hadaj preco?
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
4.1.2014 23:53
lebo rozkradli v zaciatku '90 to, co po cervenych zostalo.
ano, ludia potrebuju nad sebou bic, a taky co dobre a po vsetkych kotrbach plieska. - tot hlavna vyhoda cervenych, lebo si dokazali spravit poriadok.
ludia potrebuju prisne normy, najma co sa vzdelavania tyka - napr. za cervenych si mal problem dostat sa na gymnazium s dvojkami. na prihlaske bola kolonka, ktoru potvrdzoval riaditel zds, ze si vobec ako ziak schopny studium dokoncit. a svojim podpisom sa za teba zarucil.
a tak isto, za cervenych, mal kazdy rovnake hranice - ak si proste ucivo nezvladal, opakoval si rocnik a opakoval si ho dovtedy, kym to bolo potrebne. ked si porovnal vtedy ziaka, co vysiel zo zds, tak bol na tom vedomostne rovnako ak nie lepsie a teraz vacsina druhakov na gympli.
inak nam hrozi generacia debilov.
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 23:59
Vsetci sme si rovni, ale niektori su si rovnejsi - to nemozes mysliet ani vazne.
Vzdelanie tiez nie je vysadou cervenych - skolstvo je dobre aj inde a bolo dobre aj pred cervenymi. Porovnavas dnesne problemy iba s byvalym rezimom, ak chces byt fer porovnavaj ich globalne a tam sa to uz stiera.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 0:15
ak sa pozries na nieco v dostatocne velkom meritku, tak sa vsetko zleje. milimeter, centimeter a meter su z blizka mierne odlisne, pri pohlade z desat kilometrovej dialky ich od seba nerozoznas.
a je pravda, ze skolstvo upada. jednak ucitelia nemaju skoro ziadny respekt, za druhe, mam ten pocit, ze sa znizuju normy na studentov. ked napr. vidim maturantov obchodkarov, ktori nepoznaju rozdiel medzi pohladavkou a zavazkom; gymnazistov, ktori nevedia vynasobit medzi sebou dva zlomky; vysokoskolakov, ktorym robi problem obhajit vlastne tvrdenie vo fachu, ktory studuju...
postavit k muru a strelit - aj ziaka, aj ucitela, ze ho nechal prejist.
toto za cervenych veruze nebolo. a ak aj hej, tak urcite nie az take okate.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Ne(chcem)mo(sim)
|
Pridané:
5.1.2014 1:18
Opatrne, prosím ťa, s tými červenými. Lebo nám ich podľa hesla "careful what you wish for" doprajú zas keď sa nám tak páči. O múre radšej pomlčím. Tým, čo organizujú revolúcie je to celkom jedno, to čo chcú dostanú tak či tak.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 1:38
osobne sa mi pacil model, kde vsetky klucove odvetvia boli v rukach statu, a sukromne podnikanie bolo dovolene - oprav ma, ak sa mylim, ale tak to bolo v byvalej juhoslavii.
a to by bolo dobre:
- mal by si policajtov, ktori by mali respekt
- mal by si planovanie vzdelania, cili ti menej sikovni museli studovat ucnovku a ti sikovni by zase neboli brzdeni blbcami v triedach
- mal by si planovanie dopravy, cili by nehrozilo, ze v meste, kde je problem zaparkovat, ma v patclennej rodine kazdy clen vlastne auto pred panelakom.
- mal by si druzstva a dostatok kvalitnych potravin - a tak isto aj miesto, kde si mohol nasackovat dobre vela ludi za minimalnu mzdu
- oprava ciest, vystavba dialnic, vystava bytov - vsetko statne a ked by bolo nieco treba - mas armadu ludi, ktori by to s hrubou silou zvladli
- a mas sikovnych ludi, ktori su statom podporovani /veda, vyskum, sport/ a rychlejsie sa uplatnia /alebo si zalozia vlastne firmy/
same vyhody a to vsetko len za cenu kratenia niektorych ludskych prav...
|
|
Re: zvrhlé
Od: limitator
|
Pridané:
5.1.2014 2:13
Za chvilu sa prelimitite na druhu stranu praveho okraja.
|
|
Re: zvrhlé
Od: BigF
|
Pridané:
5.1.2014 7:42
neohanajte sa prosim druzstvami... cele JRD bolo o zhabani majetkov jednoduchych ludi - rolnikov samostatne hospodariacich... po rozvrate si majetky rozdelili vyvoleni a polia odkupili od dedicov ktorym uz boli nanic.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 9:24
a? co robia s tymi poliami ludia teraz?
par druzstiev este funguje, vsetko ostatne si rozkradli a teraz fnukaju, ze z potrafvin maju vsade na vyber len polsky srot alebo c-ckovu kvalitu, ktoru v europe nikto nechcel.
takze treba spravit to same, co spravili cerveni, aj teraz. ist skontrolovat, ako su polia a pasienky vytazene, a ak je tam bordel /co aj je, bo su zarastene a nikto sa o ne nestara/, tak ich treba ludom zhabat.
a spristupnit inym ludom, tym, co vedia ako sa da s nimi nalozit.
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
5.1.2014 10:14
Avsak ty hovoris o sucasnom stave. Vtedy ludia z vlastnych poli zili a zhabali im ich pre ''dobro'' vsetkych predsa. Skus uz konecne porovnavat objektivne a neporovnavat extrem po cervenych s fungovanim cervenych
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 10:35
ok
- predtym si aj na svojom malom policku pri dome aj na velkom poli hospodaril kazdy sam.
- za cervenych si si na svojom poli hospodaril sam a na velkom poli hospodarili vsetci spolu.
- teraz nehospodari nikto.
--------
- predtym si mal vsetkeho vela a namakal si sa ako kon.
- za cervenych si mal svojho primerane svojmu usiliu, zo spolocneho si dostal podiel (napr. par metrov obilia), ale nenamakal si sa tolko.
- teraz mas holu rit, lebo nemakas vobec
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
5.1.2014 11:56
a co som pisal vyssie ? ze cerveni vytvorili lenivych ludi - uz to aj sam pises, nenamakal si sa tolko, lebo sa robilo pre vsetkych bez rozdielu. dnes makaju len ti, co chcu nieco mat a ti ostatni kludne nech pokapu. Solidarita je fajn, ale odtial potial
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 12:04
a preto vravim, ze treba tych, co nechcu makat spravne motivovat - poriadnou bitkou /funkcnost coho nam cerveni dost dobre dokazali/.
potom sa ti lenivi spamataju a budu vykonavat roboty, ktore uz ti sikovnejsi nestihaju:
- vykasat luky,
- kopat kanale,
- monitorovat cesty a chodniky v zime a kazdy sebemensi vytlk okamzite opravovat,
- znacit a udrziavat cyklisticke a turisticke chodniky,
- makat ako pomocna sila napr. na salasoch,
- alebo len trebars preberat a triedit odpad na ciernych skladkach...
ignoracia flakacov problem neriesi, poriadna bitka zato vzdy...
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
5.1.2014 12:15
Riesenie nasilim? Ok ja som skoncil, zasluzis si asi poriadnu davku obuskom, rovno aj palicou a bicom. Zrejme si masochista, ale asi by ti neikto mal naklast po hube, lebo si este rozmaznane decko.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 12:22
a? co navrhujes ty?
1. nezabudaj, ze ludia ti nikdy nebudu pracovat pre spolocne dobro, dokial im nehrozi nejaky trest.
ci je to uz rana obuskom, basa, vylucenie z komunity alebo trebars vyhadzov z roboty.
a to je fakt.
2. hlupemu flakacovi mozes milionkrat vysvetlovat, co a ako je spravne. dokial mu nehrozi, ze dostane po drzke, tak ta bude vytrvalo ignorovat. a ak si je vedomy toho, co ho moze cakat, a aj tak ta ignoruje - vid bod 1.
cloveka to nauci, kde patri a funguje to preventivne aj na inych. a to je dobre.
ps. spravny termin je sadizmus.
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
5.1.2014 12:26
Ak ludia budu mat "istoty" ze sa o nich niekto postara nebudu robit nic. Ak nic nedostanu, tak nepreziju - to je lepsia motivacia ako bitka. Hlupy flakac si ma tiez pravo vybrat co bude robit.
A ja som ta oznacil dobre, lebo ty zrejme potrebujes vyprask, doslova si on pytas.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 12:34
flakac si postupne znizi standard a nauci sa s nim zit.
najprv preda vsetko, co ma este nejaku hodnotu.
casom strati uplne navyky chodit do roboty.
socialka mu nebude stacit, tak prestane platit ucty - co si zlizu ti, ktori ich platia.
nema penazi nazvys ziadnych tak zacne kradnut - elektinu, drevo z hory, aby mu zima nebola, rabovat polia.
potom dalsi krocik je drankat centy na stanici a posielat decka okradat ludi, aby mal na toulen alebo cuco.
a samozrejme, kedze sa nebude starat o svoj barak/byt, tak mu schatra a bude drankat novy.
akosi mi stale pripada efektivnejsia gumoliecba /pripadne este obmedzenie inych prav - napr. toho volebneho/, ako si nechat takychto rovnocennych clenov spolocnosti volne behat po state.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Jesus O'bama
|
Pridané:
5.1.2014 13:13
Co takto si to ist vydiskutovat do cukrarne?
Zachvilu dojde miesto
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
6.1.2014 13:17
Ty idealista commie, zabúdaš na ľudský faktor, ktorý VŽDY zlyhá. Keď bude vrchol moci jedna strana (ako bola), kto ju bude kontrolovať? Kto bude dozerať, že dodržiava ideály? Že stačí byť šikovný aby si robil toho kontrolóra? Že len hlúpy a lenivý dostane výprask tvojim obuškom? Keď bude moc trvalá - bez možnosti ju vymeniť (voľby, referendum a čo ja viem čo) Akú budú mať oni motiváciu? Kto im zabráni aby výprask dostal "nepohodlný", niekto kto odhalí nejaký podvod mocnosti? Kto im pôjde dať tvoju gumoliečbu? Ako zabezpečíš, že len spravodlivý budú mať právo rozhodovať? Jednoducho sa to nedá a preto to nefungovalo ani predtým. To že si ty myslíš, že áno, je obmedzenosť tvojho vnímania.
|
|
Re: zvrhlé
Od: migg
|
Pridané:
6.1.2014 13:19
Sorry, trochu sa poplietlo meno. Ten koment je odomnňa.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie commie
|
Pridané:
6.1.2014 19:00
rovnako ako zabezpecis, ze tito, co su pri moci, budu vzdy spravodlivi...
ludia, co maju istotu, ze ostanu este x-rokov pri moci, sa budu snazit viac zveladovat majetok a budu kradnut priebezne. ti, ktorym hrozi, ze uz neostanu pri koryte, na poslednu chvilu rozkradnu narychlo vsetko, co nie je pevne priklincovane (a ak su sikovni, tak aj to. vratane klincov).
ale potom co je lepsie?
- ked veci nechas plavat?
- ked spravis urcitu ciaru a vsetkych, ktori ju podlezu, budes spravne motivovat?
- alebo?
|
|
Re: zvrhlé
Od: migg
|
Pridané:
6.1.2014 22:34
Napíš mi, krajinu v ktorej je totalitný režim, a chcel by si tam žiť. Ja ani v jednej, preto nechcem aby sa to stalo so Slovenskom. Ty chceš totalitu, tak začni petíciu, potom referendum, tam zistíš či ju chce väčšina. Ak áno, tak mám smolu. Ak to ale väčšina nechce, ostáva ti len odsťahovať sa tam, kde totalita je. Jednoduché riešenie, bez dohadovania. Keď to začneš, hoď sem link. Som zvedavý.
|
|
na slovensku bolo otrotctvo ešte v roku 1975
Od: Fnx...
|
Pridané:
7.1.2014 15:18
nechcel by som žiť za komunizmu a odvádzať kontingenty z dnešného pohľadu mi to príde ako nevoľníctvo, keď uvážim, že niekto iný bol riaditeľ v zoštátnenej fabrike.
Niektorý ľudia museli štátom predpísané vysoké kontingenty odvádzať ešte v roku 1975.
Nebola možnosť ako sa vyhnúť kontingentu, lebo v niektorých dedinách nebolo družstvo.
Výška kontingentu bola vysoká preto, aby ľudí nahnali do družstva.
(šach mat - si otrok)
|
|
Re: na slovensku bolo otrotctvo ešte v roku 1975
Od: Fnx...
|
Pridané:
7.1.2014 15:25
najväčší problém tejto doby je ten, že dnes najviac prosperujú deti komunistických pohlavárov, ktorý prosperovali počas minulého režimu na úkor ostatných.
Celý smer aj J&T študoval v Moskve a tam mohli študovať len ľudia s dobrým kádrovým posudkom.
Nič svetoborné sa tam nenaučili, len si vytvorili kontakty vďaka ktorým prosperujú na úkor ostatných.
Komunistickej mafie sme sa nezbavili, len sa premenovala.
|
|
Re: na slovensku bolo otrotctvo ešte v roku 1975
Od: najväčší had
|
Pridané:
7.1.2014 15:31
Najnebezpečnejší je komunista s kapitalistickou firmou, ktorý sa tvári ako sociálny demokrat a to je pre mňa Róbert Fico Smer-sd
najväčší had
|
|
Re: zvrhlé
Od: Bystrochod
|
Pridané:
4.1.2014 23:18
Ano, vyhody ako nutena kolektivizacia(1.)
Ludia umieraju hladom kvoli tomu, ze Slovensko nie je sebestacne. Jedine ze by nie.
2. bolo by ich kopu, keby to bolo lepsie platene. Teraz je mnoho(ale stale nedostatok) informatikov, co je trh, ktory de facto 25 rokov dozadu neexistoval.
3. ak chces policajny stat, pre mna za mna. Ked sa policajti vacsinou spravaju ako vygumovani dementi ktorych inde nezamestnali, mozu ocakavat podobne spravanie k policajtom od obcanov. Policajti by tu nemali byt na to, aby pokutovali a zastrasovali, ale aby chranili.
4. zamestatnost bola vyssia, takisto aj korupcia. Naopak nizsia bola efektivita prace a cerveni sudruhovia mali ekologiu este ovela viac na haku ako dnes.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
4.1.2014 23:43
2, hej, hej, uznavam, ze sa 600-900 eur nastupny plat sa ludom neoplati vstavat do roboty. ale zase, ked neprsi, tak aspon kvapka... a, podla mna, je stale lepsie mat menej platenu robotu a popri nej si zhanat nieco lepsieho, ako lezat doma na gauci za par supiek podpory...
3, a cudujes sa im? ja teda nie. ked sa niekto sprava pri policajtovi bez respektu ako dement, nemoze cakat nic dobreho spat.
a by si bol prekvapeny, kolko ludi si mysli, ze ho uplne neznamy clovek (policajt) dokonale pozna, vie co chce spravit a ako sa zachova. nehovoriac o tom, ze si myslia, ze policajti maju rtg oci a citaju myslienky.
ano, su aj tam dementi, ale za stareho rezimu ich bolo malo.
a, to bola vazena robota a policajt bol pan
b, vtedy ti vygumovani, skoncili ako pomocni robotnici.
4, korupcia bola a platilo sa za veci naviac. teraz si ludia na drzaka pytaju vsimne aj za to, ze si budu robit vlastnu robotu a plnit vlastne povinosti z nej vyplyvajuce.
neviem, co je horsie, ale asi tito novodobi cerveni...
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 23:52
Presne preto sme lacna pracovna sila - vzdy sa najde blbec, co si povie, ze radsej menej ale aspon nieco. Takych ludi uz ani neriesim, pretoze nedomyslia nasledky do buducnosti.
A na zaver tvojho prispevku - uz ti je jasne, ze to co tu mame teraz su novodobi cerveni a nie zdravy kapitalizmus.
Svajcari, rakusania, Nemci - ti niesu postihnuti byvalym rezimom a to je dokaz toho, co ten byvaly rezim narobil z ludi a vysledky vidime dnes.
BTW tiez si este spominas na heslo: kto nekradne, okrada svoju rodinu?
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 0:08
ale ti sikovni to vyuziju ako dobry odrazovy mostik. ziskaju prax, pozistuju si ako to je u konkurencii, a pri prvej lepsej prilezitosti zdrhnu za trojnasobny plat do europy.
menej sikovni maju dobre platene miesto. plat sa im zvysi ako prejdu na zmeny a zase po uplynuti skusobnej doby.
v priemysle je obvykly 13. a 14. plat, takze tych 10.000-15.000 eur rocne neznie zle ale ani tak dobre ako v IT.
ale na IT nema kazdy bunky.
a kedze terajsie OS robia vsetko za ludi, tak odburavaju prirodzenu zvedavost skumat ako to v pc funguje. takze, ta generacia, ktora sa vo veciach rada sprtala je uz na ustupe, nasleduje ta, co dokaze kliknut na modre 'e' a napisat do googla facebook a kliknut na prvy odkaz.
nie, nemame tu novodobych cervenych - ti by mysleli v prvom rade na to, aby stale bolo z coho brat.
tito cerveni myslia tak, aby tu uz nebolo co brat, ked budu musiet odist.
jasne :D
ale vtedy bola obrovska nadprodukcia, takze aj ked sa pobrali veci, nikto to nepotreboval riesit.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
4.1.2014 23:11
5, byty, stavali sa, bolo ich dost. akonahle si dostal robotu, automaticky si mal narok na najomny byt. toto ti teraz ponukne len malo firiem.
6, zachytky fungovali, coz bolo dobre. lekari a sestricky nepytali automaticky vsimne za to, ze si robia svoju robotu, za ktoru su z nasich penazi plateni.
7, ludia sa spravali podla vsetkych noriem spolocnosti, slovami pesnickara: "kto sa postavil, ten sedel."
decka boli vychovane k ucte a k respektu k autoritam - co teraz mnohym z vas chyba. vtedy si nikto nedovolil odvravat napr. ucitelovi, starsich zdravili...
8, sport - kazda rit mala minimalne futbalove druzstvo, fungoval dorast, fungovali treneri... fungoval hokej, vsetko islo hravo. teraz? sa pozri, kde je sport teraz...
9, potraviny, elektronika, oblecenie bolo omnoho kvalitnejsie ako teraz...
10, a cerveni vedeli lepsie oslavovat ako teraz - sa popytaj doma na sprievody, spartakiady...
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 23:20
5. Nepopieram
6. Takze alkoholici su vo vsetkom nevinne hej?
7. Autorita bola dosadena podla ideologie, nie podla rozumu, odbornosti ani nicomu inemu - dakujem pekne za take autority - plati posledny bod z predchadzajuceho prispevku, nepotrebujem aby mi niekto vravel, co mam alebo nemam robit.
8. Sport ma nezaujimal ani vtedy ani dnes
9. To si snad robis srandu? V tom pripade by mali mat v KLDR najvkalitnejsiu elektroniku, potraviny aj oblecenie. V Cine detto. Nepripisuj tu kvalitu socialistom
10. To mi je uz len dovod.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
4.1.2014 23:33
6, bolo o nich postarane. a zachytky stali dost vela, takze si potom 2-3x rozmysleli aby robili bordel po nociach na ulici.
7, slusne vychovany clovek nie, ale stale su tu debili, ktori sa nevedia spratat do koze. a na takych len poriadne velky obusok.
8. sport bol dobry lebo utvrdzoval kolektiv. okrem toho byt fit je stokrat lepsie ako keby mala tvoja rit dostat vlastne psc.
9. nie - si skontroluj stare veci ako napr. radia, televizory, pracky, etc... v ramci tych moznosti, ktore boli vtedy dostupne boli na to kvalitativne lepsie, ako terajsie sunty, ktore sa ti kratko po uplynuti zaruky rozpadnu.
10. a nie?
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 23:38
7. Takze to tiez nieje vysadou byvaleho rezimu.
8. Kolektiv nevyhovuje kazdemu a byt fit neznamena len sportom - toto je uz natahovanie sa o blbosti.
9. Ale v tom case najkvalitnejsia elektronika bola z Japonska, kvalita bola aj v zapadnej europe a aj v USA. A ako bezny smrtelnik si sa k tomu ale nedostal. Nehovorim, ze dnes su kvalitnejsie veci, ale vtedy bola kvalita vsade a nebolo to zasluhou cervenych.
10. bez komentara
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 0:23
7, ale za cervenych sa na to dohliadalo. za tychto cervenych to uz nie je vyzadovane. a to je rozdiel.
8, ok uznavam. na druhu stranu, keby bolo viac sportu a bol lepsie dotovany (ako sa volakedy fasovali od klubu dresy, kopacky, chranice, etc...), tak sme na tom boli kusok lepsie. teraz mas dost vela sportovo nadanych deciek, ale rodicia ich radsej posadia k pc alebo telke, lebo by na sportovych pomockach vykrvacali. co je skoda.
9, ale dalo, za bony v tuzexe sa dalo zohnat vela veci. dokonca aj zapadna elektronika.
a kvalita bola aj zasluhou cervenych - vtedy sa vychod so zapadom pretekal, kto bude mat vsetko lepsie. teraz to superenie uz opadlo, takze sa vsetko robi len 'dostatocne dobre'
|
|
Re: zvrhlé
Od: Bystrochod
|
Pridané:
4.1.2014 23:41
10. To urcite vedeli. http://www.ralphmag.org/FX/men-kissing550x309.gif
Ja som vedel ze ta sionisticka homolobby, kultura oslavujuca smrt a spartakiady, prisla z CCCP!
|
|
Re: zvrhlé
Od: Bystrochod
|
Pridané:
4.1.2014 23:35
5. Ano, kazdy tuzi byvat v kralikarni. Najlepsie v Petrzalke. "Luxusne" byty dostavali len stranici.
6. Zmen/udaj lekara. O do mna neziadali nic. Okrem chlastu.
7. Vynutena autorita funguje len na iste typy obyvatelstva. O.i vacsina sa za svoju poziciu len skryvala/ kompenzovala si nedostatok prirodzenej autority. Normy na spravanie obyvatelstva... ako keby som cital Orwella. Paradoxne komunistu/socialistu.
8.Pretoze od uspechu sportovcov zalezi nasa ... hrdost? Alebo prazena kotleta?
9. Ked kupujes najlacnejsie veci, ano. Elektronika rozhodne nebola kvalitnejsia (ked sa bavime o rovnakej cenovej urovni), pravda, tesilky vydrzali dlhsie ako dnesne bavlnene nohavice a potraviny, to je specifikum vychodneho bloku. Staci sa prejst par metrov do Viedne a potraviny su zazrakom kvalitnejsie za rovnaku cenu.
Dovod? "Slovensko je speficky trh." Co nam ti PR uz nenavymyslaju...
|
|
Re: zvrhlé
Od: niktos
|
Pridané:
6.1.2014 17:23
trojbodka, nebolo dobre ani vtedy ani teraz, mozno nabuduce, tak sa necerti. treba byt mimo systemu a mas pokoj a nebude ta trapit ci je henten alebo tamten pri moci bo tebe urcite nepomozu. a ani mne preto sam sebe sam.
|
|
Re: zvrhlé
Od: RIKK
|
Pridané:
4.1.2014 22:51
"Korupcia bola minimalna. Na ulici neboli bezdomovci, kazdy mal pracu a nikto nehladoval. Nie ako teraz."
ak mas menej ako 25, tak povedz rodicom aby ti prestali vymyvat gebulu, ak mas viac, tak ju uz kurva zacni pouzivat a predtym ako prezentujes svoj nazor tak si !!!sam!!! zisti aspon zakladne fungovanie systemu pocas komunizmu a prezentuj tu vlastny nazor a nie vstepovany tvojim okolitym prostredim.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Alojz z Kezmarku
|
Pridané:
4.1.2014 23:00
Všetko je to západná propaganda.
Skutočnú pravdu si môžete prečítať tu
http://vzdor.org/?page_id=63
|
|
Re: zvrhlé
Od: Neviem
|
Pridané:
5.1.2014 0:23
Nechcel som to tu vypisovať, lebo si myslím, že Alojz je vo veku, že ho v utorok po troch kráľoch vypraví mama do školy. Alebo je to troll, inak si to vysvetliť neviem. Za socíku že bola korupcia minimálna?
Nikto, opakujem NIKTO nebol schopný kúpiť v pojebanom mäsiarstve pojebanú sviečkovú, ak tam nemal známeho ktorému zas robil protislužbu. Po známosti sa kupovalo skoro všetko okrem základných potravín. Na pojebané auto bol poradovník v ktorom sa dalo za úplatok predbehnúť. Na pojebaný byt takisto. Aj blbá predavačka v zelovoce ti schovala pod pult banány ak ťa potrebovala a ostatným povedala NEMÁME. S policajtom sa ohľadom pokuty zásadne viedla diskusia na tému "nešlo by to bez bločku"? Socík bol pojebaný systém, lebo mu velili presne tí istí egoistickí kokoti ako velia tomu súčasnému. To, že to teraz funguje trochu lepšie je len tým, že kapitalizmus je trochu kokotovzdornejší. Za socíku bola korupcia jak sviňa.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 0:36
je sranda, ze spominas prave masiarstvo.
u mas sme mali dobreho masiara - ten ked nieco zrovna nemal, tak vyhlasil: "commie, prid vecer o siestej a bude". cez obed sadol do auta, obehal par znamych a ked clovek isiel vecer o siestej domov, tak ho v masiarstve cakalo to, co potreboval.
a bolo jedno, ci si potreboval svieckovu alebo desat kil klobas. ten chlap sa vedel dobre obracat a este si aj dobre zarobil.
banany a pomarance beriem - na tie sa cakalo aj dva mesiace v poradovniku, ale domace veci? ak bol sikovny obchodnik, tak si vzdy nasiel cestu, ako sa k nim dostat.
co sa bytov tyka, co je lepsie: ak su a je na ne poradovnik, alebo ako nie su a poradovnik nie je potrebny?
|
|
Re: zvrhlé
Od: Neviem
|
Pridané:
5.1.2014 0:54
Bože to sú pičoviny. Chalan, ty si ešte nebol ani v tatkových gaťoch za socíku. Na banány ani na pomaranče poradovník nebol, to si si vymyslel a s tým mäsiarom si ma rozosmial, že obehal pár známych. Hovno obehal, mäso mu doviezli tri krát za týždeň v utorok, vo štvrtok a v sobotu o piatej ráno a od šiestej pred obchodom stál dvadsaťmetrový rad ľudí, čo chceli dostať aspoň nejaké normálne mäso, ostatní, čo nakupovali po práci väčšinou dostali hovno alebo močing. Nič ti mäsiar nemohol poobede zohnať, len ráno mohol pre teba niečo odložiť pod pult a ostatným povedať že bohužiaľ. A nič naviac nemohol ani zarobiť, mal pevný plat rovnako ako teta na pošte, mohol iba šmeliť a ojebávať ak chcel zarobiť.
Ty už chalan nečítaj tie komunistické fantazijné pičoviny na internete a radšej sa niekoho spýtaj, čo si to fakt pamätá ale nepýtaj sa mäsiara ani zeleninára ani pumpára, tím je za socíkom určite ľúto.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 1:21
prilis vela nadavok, dokonca aj na moj vkus. budes asi nejaka notoricka stazovatelka, ze ano? potom sa necuduj, ze sa ti nikde nic neuslo, ked sa k ludom takto otrasne spravas. slovnik mas horsi ako niektori druzstevnici.
a verim tomu, ze aj keby mal tvoj masiar nejakeho znameho, co mu moze zohnat zasoby naviac, tak by si bola ta posledna, pre ktoru by hnal auto par kilometrov na bitunok.
co sa ludi tykalo, presne ako som povedal - kto bol sikovny a vedel sa obracat, tak si dobre zarobil aj za sociku. taky clovek sa nestratil ani vtedy a nestrati sa ani teraz.
ludia, ktori len na vsetko pindaju to mali vtedy tazke a maju aj take teraz. ale mozu si za to sami.
zenskym, s pristupom k veci ako mas ty, sa vacsinou zodpovedna robota ani dat neda, nieto este praca, kde ste nutene jednat z ludmi.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Neviem
|
Pridané:
5.1.2014 1:24
Choď už spať ty humorista, pozajtra končia prázdniny.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Alojz z Kezmarku
|
Pridané:
5.1.2014 1:37
http://www.youtube.com/watch?v=kxRX6LXDpWs
|
|
Re: zvrhlé
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 12:12
Mas pravdu.
Kto sa chce mat lepsie bude sa mat lepsie.
Kto chce len pindat ako je vsetko nemozne tak prenho bude vsetko nemozne.
V hocjakom veku sa mozte naucit nieco co vam pomoze v profesijnom raste. Minimalne zohnat lepsiu pracu.
Kto hlada pracu a nenecha sa odradit tym, ze to nieje hned tu pracu najde.
Minimalne absolvujes nejake pohovory. Lenze aj na ten pohovor sa treba pripravit a vediet sa pekne odprezentovat.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Bystrochod
|
Pridané:
5.1.2014 13:18
Pokial sa nepripravujes na pohovor v statnej sprave.
Uradnik budi spiaceho kolegu:
"Ides na obed alebo budes pracovat bez prestavky?"
|
|
Re: zvrhlé
Od: pucik
|
Pridané:
5.1.2014 7:19
ty skur*na bartislavska p*ca
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 10:43
ale nie, slecna volila istoty.
ako vsetci, ktori teraz hufne nadavaju na cervenych.
najprv si zvolili muftyho, potom cyklistu a teraz fica.
zvolili si presne svoj obraz, presne to, co im vyhovuje.
a teraz su tam, kde su. spokojni. s istotami.
oni nechcu zodpovednost, oni nechcu riesenia., im stacia istoty. istoty, ze stale maju nieco, na co sa da nadavat.
|
|
Je to zvrhlé
Od: PreSmutný
|
Pridané:
5.1.2014 13:02
Hlavne od Mikiho cyklooddielu sa strácajú istoty a ani za smerákov sa opäť nenabúdajú, ak len pre "vyvolených šikovných". Jeden čert! Modrý, či ružovo"červený".
|
|
Re: zvrhlé
Od: Neviem
|
Pridané:
5.1.2014 14:07
Mám dsl.sk rád aj preto, lebo tu pomerne často človek stretne nejakého exota a je sranda. Ty chalan, si práve na špici pelotonu.
Neviem, či si si všimol, že som ťa obvinil z toho, že si si svoje predstavy o komunizme vyfantazíroval a podávaš ich tu ako osobné skúsenosti. S údivom pozerám ako si to elegantne prekonal stoickým mlčaním.
Ale najväčšia šupa je, že sa ti zdám prehnane vulgárny, z čoho si vyvodil, že som asi slečna. Neviem, aké máš životné skúsenosti ale som si istý, že ženy ktoré poznáš nie sú žiadny šedý priemer.
Predsa len, keby si mal nejaké pochybnosti, môžem ti poslať svoju peknú chlpatú fotku s vtákom (vlastným) v ruke a budeme mať v tejto genderovej otázke jasno. Čo ty na to?
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 17:44
pri tvojom spravani mas iba same negativne skusenosti. a prezentujes to ako fakt, ktory automaticky musi platit pre vsetkych. nie kazdy nadava ako druzstevnik. kto s ludmi som dobre vychadzal, pomahal, kde bolo treba, tomu oni mi oplatili.
a btw, to je vzne take nepredstavitelne u teba, ze existuje sikovny chlap, ktory je schopny prepasovat na predajnu to, co ludia potrebuju, zhrabnut peniaze a dobre sa mat?
prekvapko, nie kazdy je len nadajuci neschopny kus masa. a podla seba sudim teba sa tu tiez neda aplikovat.
ps: kludne, nech sa paci, slecinka - full frontal s tvarou, potom detail, timestamp /najlepsie na dnesnych novinach/.
preferovane servre:
http://photobucket.com/
http://imgur.com/
|
|
Re: zvrhlé
Od: Bystrochod
|
Pridané:
5.1.2014 17:57
29. On the internet, all girls are men, and all kids are undercover FBI agents or Perverted Justice Decoys.
30. There are NO girls on the internet.
K veci:
Centralne riadene hospodarstvo je giganticky omyl. Bez vynimky.
K socializmu: napr. Nemecko dnes splna 17 bodov z 28 bodoveho programu komunistickej strany posobiacej v Nemecku v 1920. Dnesne staty Skandinavie a vacsiny Europy (hlavne UK, FR, AU etc.) su paradoxne socialistickejsie ako Vychodny Blok.
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 18:08
jj s tym hospodarstvom, mas recht - to ti nikto neberie.
ovsem boli aj ludia, ktori boli schopni zohnat aj nohu z hada. ak zacitili peniaze, nebolo nic, co by ich zastavilo :D
zase, cerveni mali sice par veci zlych ale par zase dobrych a dotiahnutych do konca. holt, ako kazdy iny rezim...
preto si nemyslim, ze je dobre nadavat na vsetko /vid slecna hore/, co bolo, len preto, ze je cervene a teraz su veci inak cervene.
a nie je ani dobre nadavat na vsetkych /tak ako to zase robi slecinka/, co sa mali za predchadzajuceho rezimu dobre, ked vedeli ako v systeme plavat.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Slečinka
|
Pridané:
5.1.2014 18:14
Nekŕmte tohto trolla. Prázdniny boli dlhé, chalan sa nudí, vypisuje tu traktáty. Keď nebudete reagovať, možno pôjde von prevetrať si hlavu. Šanca tu je.
|
|
Re: zvrhlé
Od: Jaštericčka1516 mňamq:)
|
Pridané:
5.1.2014 18:56
mňiáuw, ja som slečna, mladá, chceš pošlem moje fotky ! :P ;D)
|
|
Re: zvrhlé
Od: commie
|
Pridané:
5.1.2014 0:42
co sa tyka systemov ci ten cerveny alebo novodoby cerveny - zakladali sa a padali na tom istom, na ludoch.
a za cervenych sa mi zdalo, ze drzia viac pokope. veci sa brali stylom: "vsetci sme na jednej lodi". sikovni stupali hore, menej sikovni sa mali relativne fajn.
teraz hrabe kazdy za seba. pre sikovnych neporovnatelne lepsie; menej sikovni, co mali vtedy aspon zaruku roboty, su teraz v srabe.
ale tak ako aj vtedy, tak aj dnes, si vsetci zavidia aj nos medzi ocami - to je hadam jedina vec, co sa za poslednych xx rokov vobec nezmenila
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
5.1.2014 8:48
Tych sikovnych si premenuj na "vyvolenych" - tzn, ti co mali "spravny" nazor na vec a boli v strane.
Tesla - pracovalo sa na normativ vyrobkov - tzn musel si za mesiac spravit povedzme x kusov vyrobkov. Ak si ich vyrobil ~5% nad normu, tak ti to pekne preplatili ako praca navyse. Avsak ak si zamakal (aby si sa niekam dostal alebo mal sa lepsie ako si ty myslis, ze fungovalo), tak si prvy mesiac spravil 10% nad normu, druhy mesiac 12% nad normu,(stale preplatili), ale treti mesiac prisiel normovac a zrazu si plan zacal plnit na 90% oproti ostatnym ak si robil rovnako ako oni => bol si motivovany robit rovnako ako ostatny a nikam si sa nedostal si co myslis. Strategicke odvetvia v rukach statu a bolo dovolene podnikat - napisal som to uz vyssie, zisti si co spravili Jaroslavovi Vanclovi ty slobodne podnikanie. Nic nebolo take ruzove, ale krvavo cervene. Uz vela ludi zabudlo a vela ludi ani vela veci z tej doby nevie prave kvoli uz tiez vyssie spominanej cenzure
|
|
Re: zvrhlé
Od: niktos
|
Pridané:
6.1.2014 17:40
vela ludi nezabudlo, vsak sa to stale pripomina, dokonca dnes to je este horsie aspon co sa prace tyka. Velka nezamestnanost dava zamestnavatelom velkeho vyberu, cize moze si dovolit k zamestnancom co len chce a ked sa ti nepaci tak sa rozlucime vsak ludi je bez prace dost. Mozu si robit co chcu novodobe otrostvo. Co som postretaval ludi a ked som sa spital preco tu robis? taka mlada za take peniaze a ani na wc nemas cas ist. odpoved bola, som slobodna mamina a potrebujem platit ucty. Cize neroby preto ze chce ale musi a za okolo 350 eur? toto je je smutne. Za komunistov zas ine blbosti boli, je smutne ze aj vtedy nutili do prace, ked nie tak prizivnik a caves. Bolo a aj je na hovno. Ako bude sa uvidi.
|
|
Re: zvrhlé
Od reg.: gandor
|
Pridané:
7.1.2014 16:18
Lenze toto nieje chyba nasho "kapitalizmu", ale toho, ze v reale mame stale "zledijizmus". Ked statu musis odovzdat na daniach minimalne 60% celej tvojej prace (sprav si porovnanie superhruba mzda vs nakupeny tovar bez DPH), tak sa tazko podnika. A to nehovoriac o tom, ze firmy maju prirodzene vsetko drahsie + pravna neistota + vsetka birokracia... No necudo, ze tych zamesnavatelov je tak malo, ze si mozu diktovat podmienky a oni rozhoduju kolko zaplatia (v IT to tak neplati, lebo tam je malo ludi - zjednodusene: keby sa lahko podnikalo, tak by vsade bolo malo ludi a teda kazdy zamestnanec by mal dobru poziciu pre vyjednanie si dobrej mzdy i pracovnych podmienok)...
|
|
Re: zvrhlé
Od: Zoran Mira Pita "Pičó" Grgič
|
Pridané:
5.1.2014 13:19
..jako by si si neco z toho dnes mohol kúpiť ( ==: dovoliť..)..
(ak nie si ovšem práve nejaký ten "velko-mešťan -rýchlozbohatlík" :/( ;(
|
|
Re: zvrhlé
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 11:17
Kto chce si pracu najde.
|
|
viac ako 50 ročným povezd
Od: viac ako 50 ročným povezd
|
Pridané:
5.1.2014 12:53
Kto chce prácu si nájde, ak má známosti alebo obrovské šťastie, hoci má aj dlhoročné znalosti.
Prajem skoré prebudenie sa.
|
|
Re: viac ako 50 ročným povezd
Od: Bystrochod
|
Pridané:
5.1.2014 13:20
Myslel som si, ze z Gelnice si sa prestahoval minuly rok.
|
|
Re: zvrhlé
Od: jozkoooo
|
Pridané:
4.1.2014 18:35
dobry den investoval som 3 bitcoiny do nxt. Cize takto o rok vam napisem ci som zebrak a ci milionar.
|
|
Megainvestor
Od: 3 bitcoiny
|
Pridané:
5.1.2014 13:07
Platí tá prvá alternatíva.
|
|
Re: zvrhlé
Od: ...
|
Pridané:
4.1.2014 19:40
Co znaci, ze je to hlavne sprostost tych, co "trpia", nie tych, co bohatnu. Btw kolkym si to dnes dal najest? A kolkym si dal cast z vyplaty aby nezivorili?
|
|
Re: zvrhlé
Od: hdfre
|
Pridané:
4.1.2014 20:01
dane aj Ty!
|
|
bohatii
Od: pikoharvester
|
Pridané:
4.1.2014 18:23
tolko love mat tak plavem v minciach jak kačer donald
|
|
Re: bohatii
Od: qqqwww1
|
Pridané:
4.1.2014 19:41
tolke mince mat tak uz som davno na marse a stavam si tam luxusnu vilu
|
|
Re: bohatii
Od: okej
|
Pridané:
4.1.2014 19:58
a zober so sebou aj 400 000 spoluobčanov.
|
|
Re: bohatii
Od: Bystrochod
|
Pridané:
4.1.2014 20:39
Staci ked si rozmenis peniaze na jednocentovky
|
|
Re: bohatii
Od: andreuss
|
Pridané:
5.1.2014 0:17
kacer Donald ich poslusne lestil za par centov na hodinu. Mas to pomylene so stryckom Drzgrosom
|
|
omyl diskusie
Od: Financuc
|
Pridané:
4.1.2014 20:04
nechapete, to nie su peniaze ktore maju, to je odhad majetku vratane akcii. to vsetko vyzaduje "udrzbu", takze mozu byt kludne v minuse.
ak sa rozhodnu vsetko predat, stanu sa dve veci,
nebudu mat nic len peniaze.
nepredaju to za taku hodonotu /na to musi byt k dispozicii dostatocne hlupy kupec/ a musia to predat aj so zavaskami.
|
|
Re: omyl diskusie
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 11:22
No myslim, ze za tie roky ma aj slusnu financnu hotovost alebo peknu sumu na ucte.
|
|
Re: omyl diskusie
Od: Financuc
|
Pridané:
5.1.2014 13:26
ktoru stratia vo chvili ked pridu o pravidelny prijem. cim viac mas nahrabane non-cashflow, tym viac ta stoji to udrzat z cashflow.
nasleduje krach, predaj nezadlzenej casti pod cenu, splatenie casti dlhu z predaja. pokial si mal pred tym problem s danami a pridu ti na to, nik ti uz nepozicia, nezaplatis dorovnanie a pokuty, a si vo vezeni :-)
preto najlepsi prijem je ten o ktorom nikto nevie. ak chcete niekomu skutocne zavidiet bohatstvo, zavidte vsetkym o ktorich neviete.
|
|
Re: omyl diskusie
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 14:21
Ja nemyslim firmu. Ale Gatesa.
On ma urcite aj sukromny ucet. Nie firemne prachy.
|
|
Re: omyl diskusie
Od: fundrak
|
Pridané:
5.1.2014 14:22
Z tych akcii predsa musi mat obrovske dividendy...
|
|
.....
Od: Homer Simpson
|
Pridané:
5.1.2014 2:08
Jednu vec si ale nekupi....dinosaura
|
|
Re: .....
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
5.1.2014 11:21
Ale moze si ho naklonovat.
|
|
Re: .....
Od: knedla
|
Pridané:
5.1.2014 15:16
nekupi si iPad ;)
|
|
.com?
Od: preco
|
Pridané:
5.1.2014 11:54
Kto najviac schudobnel nebude ?
|
|
Re: .com?
Od: Financuc
|
Pridané:
5.1.2014 13:31
on ma bohatstvo v hlave. to mu chceli vziat. nezlomili ho, a ludia ktori ho sudili mu pomohli lebo pochopili o co slo.
tym ze sa chces vyhnut systemu, neznamena ze system je ten spravny a ty ten zly. chape to aspon niekto ?
|
|
majetok
Od: baffiak
|
Pridané:
6.1.2014 13:10
vsetci diskutujuci by si mali uvedomit, ze velka cast ich majetku je len teoreticka a ziskat z toho realne financie nie je len tak jednoduche
|
|
PÔŽIČKA
Od: Kathrine Kuhlman
|
Pridané:
17.11.2014 7:27
Vianoce sa blížia a vy sa bojíte, aby s ňou zaobchádzať, pretože už nezvláda svoju finančnú záťaž? Máte veľa splátok, ste šiel do banky a oni zase vás, pretože z nejakého dôvodu alebo iný. Ste šiel do inej úverovej spoločnosti, ale oni vzali svoje peniaze, bez toho aby vám dal pôžičku, ktorú potrebujete od nich.
hľadať žiadne ďalšie, pretože my sme tu, aby všetky svoje finančné problémy minulosťou. My úverových fondov sa na jednotlivcov, ktoré potrebujú finančnú pomoc, ktoré majú zlú kreditnou alebo potrebujú peniaze na zaplatenie účtov, aby investovali na podnikanie vo výške 2%. Chcem tento prostriedok používať Vás informovať, že sme urobiť spoľahlivé a príjemcu pomoci, a bude ochotný ponúknuť úver. Tak kontaktujte nás ešte dnes prostredníctvom e-mailu: kathrinekuhlmanloancompany@gmail.com
|
Pridať komentár
|
|
|
|