neprihlásený
|
Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement |
|
TÚ sa snaží dosiahnuť zrušenie poplatkov za prenos čísla
DSL.sk, 2.10.2013
|
|
Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky sa aktuálne snaží dosiahnuť, aby telekomunikační operátori zrušili poplatok za prenos čísla účtovaný zákazníkovi operátorom, od ktorého odchádza.
Zámer opäť sa zaoberať výškou poplatkov za prenos hovorca TÚ Roman Vavro avizoval v marci, pričom TÚ následne v apríli uskutočnil pracovné stretnutie s operátormi a odbornou verejnosťou a operátorov upozornil, že v jedenástich krajinách operátori poplatok neúčtujú aj keď nie je zakázaný a jeho výška nie je regulovaná.
Impulzom pre TÚ k riešeniu poplatkov bolo zvýšenie poplatkov operátormi, keď napríklad Orange zvýšil poplatok zo 6.68 eur na 8 eur.
Telekomunikačný operátor, od ktorého zákazník odchádza, v súčasnosti typicky účtuje poplatok za prenos čísla priamo zákazníkovi aj poplatok jeho novému operátorovi.
TÚ chce dosiahnuť zrušenie poplatku účtovaného priamo zákazníkovi, ktorý v súčasnosti nie je regulovaný. TÚ sa ho pokúsil regulovať v roku 2008 záväzným predpisom, pracovná komisia pri legislatívnej rade vlády ale reguláciu zrušila. TÚ preto vydal len odporúčanie buď poplatok neúčtovať alebo účtovať ho v maximálnej výške 4 eurá.
Po odporúčaní sa síce výška poplatkov znížila, dvaja najväčší operátori Orange a Telekom ale odporúčanie nerešpektujú a účtujú za prenos mobilného čísla poplatok na úrovni 8 eur, Telekom v prípade pevných liniek poplatok 4.8 eur. O2 poplatok zákazníkovi neúčtuje.
TÚ preto aktuálne vydal nové odporúčanie, v ktorom operátorom odporúča nepožadovať poplatok. Zároveň avizuje, že ak sa situácia s poplatkami do konca októbra nezmení, odštartuje konzultácie, výsledkom ktorých môže byť aj regulácia poplatku respektíve jeho zákaz.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8€...
Od: akire101
|
Pridané:
2.10.2013 11:21
uz nevedia kde zarabat na ludoch...
|
|
do bezvedomia
Od: mr.proper
|
Pridané:
2.10.2013 11:30
Pausal, Prenos cisiel do bezvedomia, mesacne az 20 prenosov vasho cisla, ktomu prenasajte cisla vasich znamich za polovicu.
|
|
prenos cisla
Od: neiom
|
Pridané:
2.10.2013 11:46
Preneste si svoje číslo, hoc aj vo veľkom kancli cez WiFi.
|
|
Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od: poručiteľ
|
Pridané:
2.10.2013 12:16
a ten náš bezzubý telekomunikačný úrad len odporúča a odporúča a odporúča. a potom sa zasa stretnú a uvidí sa čo sa bude ďalej odporúčať. to je efektivita ala slovakistan.
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od: peter434
|
Pridané:
2.10.2013 12:37
a co by sa ti pacilo? keby uradnik chodil kade-tade a urcoval co ma kolko stat?!
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od: hedera
|
Pridané:
2.10.2013 15:39
prepac ale obmedzovat slobodny pohyb zakaznikov za lepsimi podmienkami u konkurencie tym ze mu spoplatnis tu jeho odvahu odist je svinstvo ake nema obdoby. teda si mimo s tymi uradnikmi ktori maju urcovat co kolko stoji. no v tomto pripade monopolov - lebo mobilni operatori su skoro ako monopol - je ich tu len zopar a minimalne v pripade orange a telekomu ide o velmi lukrativny biznis - regulacia a dohlad je psia povinnost. regulovat ich treba. inak by sme tu mali devatdesiate roky. a to uz nehovorim o roamingu za nekrestanske peniaze. nebyt regulacie tak niektori aj o strechu nad hlavou pridu. staci si pozriet zisky tychto podnikov a musi ti byt jasne ze aj napriek tej regulacii o ktorej pises a ani nevies co to znamena maju tie zisky nekrestanske. a ked maju zaplatit za licencie tak sa brania zubami nechtami. detto pri plateni dividend statu ako to robi telekom.
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od: peter980
|
Pridané:
2.10.2013 18:00
takze cela pointa regulacie je v tom, ze sa im dari? regulacia je teda trest za uspech? keby len len, ze neskrachovali, tak ich netreba regulovat?
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
3.10.2013 8:21
Skus sa, prosim ta, pozriet pod nohy, ci tam nemas vodu? Potis chuj*viny.
Co ma spolocne: Zrusenie nezmyselneho poplatku za prenos cisla s tym, ci sa firme dari alebo nie?
Co ma spolocne: Ci sa firme dari/nedari s tym, ze firma ma s castou konkurencie tichu dohodu?
Dva riadky a tak dokazes prekrutit pisany text, az to nie je zdrave. Prihlas sa do SMERu, tam takych potrebuju.
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od: beendak
|
Pridané:
3.10.2013 12:25
prispevok OK, ale dal som Ti minus za slovo SMERu, neplet tu politiku. BODKA
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
3.10.2013 19:35
A kde inde by si hladal ludi, ktori vsetko prekrucuju? Snad len nie v kostole? To by som si vysluzil obrovsku kritiku. A za SMER si ma skritizoval len ty :-)
|
|
Re: Toľko odporúčaní zo strany TU je na smiech.
Od: DonJebot
|
Pridané:
2.10.2013 12:49
TU je tuším najaktívnejší úrad, aspoň podľa môjho názoru, len tí čo sú nad ním mu hádžú polená pod nohy.
|
|
heh kkt... vychacany
Od: Bla bla bla
|
Pridané:
3.10.2013 1:11
"Po odporúčaní sa síce výška poplatkov znížila, dvaja najväčší operátori Orange a Telekom ale odporúčanie nerešpektujú a účtujú za prenos mobilného čísla poplatok na úrovni 8 eur, O2 poplatok zákazníkovi neúčtuje. " Tak sa treba vysrat na tych dvoch. Vzdy je daka alternativa :D Len ci ju niekto chce... Casy kedy bolo 95% rdodinych pribuznych odkazanych na or"y"nge su uz prec. Ta ich tvrda palitika nech ide do prdele... :D
|
|
Re: heh kkt... vychacany
Od: Lou
|
Pridané:
3.10.2013 7:44
vtipne. precitaj si po sebe co si napisal. Pointa je, ze toto ti uctuju ked sa na nich chces vysrat :)
Alebo si myslel, ze tak sa vyser na nich a ostan u nich? :)
|
|
8 eur je cesta k oslobodeni, aj ked nerozumiem preco
Od: exorange
|
Pridané:
23.11.2013 14:21
Orange Svojim .) Stojíme pri vás v každom čase a dalsie zavadzajuce hesla a je to tak NAOZAJ???
Som zakaznikom viac ako 15 rokov! Moja rodina pochopitelne so mnou tiez.
V sobotu moja SIM karta vypovedala sluzbu. Som PN takze stat na pobocke hodku -dve, ako je tam zvykom nemozem. Volala som teda ,,Mojim,, ze som vena a potrebujem pomoc.
Na otazku ci sa da nahradna karta poslat kurierom mi odpovedali-N I E
Ci ma mozu na pobocke (mimochodom v centre vsetky zrusili) vziat ,,mimo,, poradia - N I E
Je mozne dako kompenzovat cas nefunkcneho telefonu - N I E
Napisala som im teda cez zakaznicku zonu . Vraj mi poslu sms ::O ?! ale kam???
Rada by som teda napisala DAKOMU email a ? povedali N I E
Otazka je teda ci chcem byt stale ORANGE? !
Odpovedali mi vlastne sami a ... UZ NIE SOM ORANGE.
Novy operator mi VSETKO poslal kurierom . Dalo sa ,nebolo treba nic a vsetko sa vybavilo.
|
Pridať komentár
|
|
|
|