neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
TÚ sa snaží dosiahnuť zrušenie poplatkov za prenos čísla

DSL.sk, 2.10.2013


Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky sa aktuálne snaží dosiahnuť, aby telekomunikační operátori zrušili poplatok za prenos čísla účtovaný zákazníkovi operátorom, od ktorého odchádza.

Zámer opäť sa zaoberať výškou poplatkov za prenos hovorca TÚ Roman Vavro avizoval v marci, pričom TÚ následne v apríli uskutočnil pracovné stretnutie s operátormi a odbornou verejnosťou a operátorov upozornil, že v jedenástich krajinách operátori poplatok neúčtujú aj keď nie je zakázaný a jeho výška nie je regulovaná.

Impulzom pre TÚ k riešeniu poplatkov bolo zvýšenie poplatkov operátormi, keď napríklad Orange zvýšil poplatok zo 6.68 eur na 8 eur.

Telekomunikačný operátor, od ktorého zákazník odchádza, v súčasnosti typicky účtuje poplatok za prenos čísla priamo zákazníkovi aj poplatok jeho novému operátorovi.

TÚ chce dosiahnuť zrušenie poplatku účtovaného priamo zákazníkovi, ktorý v súčasnosti nie je regulovaný. TÚ sa ho pokúsil regulovať v roku 2008 záväzným predpisom, pracovná komisia pri legislatívnej rade vlády ale reguláciu zrušila. TÚ preto vydal len odporúčanie buď poplatok neúčtovať alebo účtovať ho v maximálnej výške 4 eurá.

Po odporúčaní sa síce výška poplatkov znížila, dvaja najväčší operátori Orange a Telekom ale odporúčanie nerešpektujú a účtujú za prenos mobilného čísla poplatok na úrovni 8 eur, Telekom v prípade pevných liniek poplatok 4.8 eur. O2 poplatok zákazníkovi neúčtuje.

TÚ preto aktuálne vydal nové odporúčanie, v ktorom operátorom odporúča nepožadovať poplatok. Zároveň avizuje, že ak sa situácia s poplatkami do konca októbra nezmení, odštartuje konzultácie, výsledkom ktorých môže byť aj regulácia poplatku respektíve jeho zákaz.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

uz nevedia kde zarabat na ludoch...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pausal, Prenos cisiel do bezvedomia, mesacne az 20 prenosov vasho cisla, ktomu prenasajte cisla vasich znamich za polovicu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Preneste si svoje číslo, hoc aj vo veľkom kancli cez WiFi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ten náš bezzubý telekomunikačný úrad len odporúča a odporúča a odporúča. a potom sa zasa stretnú a uvidí sa čo sa bude ďalej odporúčať. to je efektivita ala slovakistan.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a co by sa ti pacilo? keby uradnik chodil kade-tade a urcoval co ma kolko stat?!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

prepac ale obmedzovat slobodny pohyb zakaznikov za lepsimi podmienkami u konkurencie tym ze mu spoplatnis tu jeho odvahu odist je svinstvo ake nema obdoby. teda si mimo s tymi uradnikmi ktori maju urcovat co kolko stoji. no v tomto pripade monopolov - lebo mobilni operatori su skoro ako monopol - je ich tu len zopar a minimalne v pripade orange a telekomu ide o velmi lukrativny biznis - regulacia a dohlad je psia povinnost. regulovat ich treba. inak by sme tu mali devatdesiate roky. a to uz nehovorim o roamingu za nekrestanske peniaze. nebyt regulacie tak niektori aj o strechu nad hlavou pridu. staci si pozriet zisky tychto podnikov a musi ti byt jasne ze aj napriek tej regulacii o ktorej pises a ani nevies co to znamena maju tie zisky nekrestanske. a ked maju zaplatit za licencie tak sa brania zubami nechtami. detto pri plateni dividend statu ako to robi telekom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze cela pointa regulacie je v tom, ze sa im dari? regulacia je teda trest za uspech? keby len len, ze neskrachovali, tak ich netreba regulovat?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Skus sa, prosim ta, pozriet pod nohy, ci tam nemas vodu? Potis chuj*viny.

Co ma spolocne: Zrusenie nezmyselneho poplatku za prenos cisla s tym, ci sa firme dari alebo nie?

Co ma spolocne: Ci sa firme dari/nedari s tym, ze firma ma s castou konkurencie tichu dohodu?

Dva riadky a tak dokazes prekrutit pisany text, az to nie je zdrave. Prihlas sa do SMERu, tam takych potrebuju.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

prispevok OK, ale dal som Ti minus za slovo SMERu, neplet tu politiku. BODKA
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kde inde by si hladal ludi, ktori vsetko prekrucuju? Snad len nie v kostole? To by som si vysluzil obrovsku kritiku. A za SMER si ma skritizoval len ty :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

TU je tuším najaktívnejší úrad, aspoň podľa môjho názoru, len tí čo sú nad ním mu hádžú polená pod nohy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Po odporúčaní sa síce výška poplatkov znížila, dvaja najväčší operátori Orange a Telekom ale odporúčanie nerešpektujú a účtujú za prenos mobilného čísla poplatok na úrovni 8 eur, O2 poplatok zákazníkovi neúčtuje. " Tak sa treba vysrat na tych dvoch. Vzdy je daka alternativa :D Len ci ju niekto chce... Casy kedy bolo 95% rdodinych pribuznych odkazanych na or"y"nge su uz prec. Ta ich tvrda palitika nech ide do prdele... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

vtipne. precitaj si po sebe co si napisal. Pointa je, ze toto ti uctuju ked sa na nich chces vysrat :)

Alebo si myslel, ze tak sa vyser na nich a ostan u nich? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Orange Svojim .) Stojíme pri vás v každom čase a dalsie zavadzajuce hesla a je to tak NAOZAJ???
Som zakaznikom viac ako 15 rokov! Moja rodina pochopitelne so mnou tiez.
V sobotu moja SIM karta vypovedala sluzbu. Som PN takze stat na pobocke hodku -dve, ako je tam zvykom nemozem. Volala som teda ,,Mojim,, ze som vena a potrebujem pomoc.
Na otazku ci sa da nahradna karta poslat kurierom mi odpovedali-N I E
Ci ma mozu na pobocke (mimochodom v centre vsetky zrusili) vziat ,,mimo,, poradia - N I E
Je mozne dako kompenzovat cas nefunkcneho telefonu - N I E
Napisala som im teda cez zakaznicku zonu . Vraj mi poslu sms ::O ?! ale kam???
Rada by som teda napisala DAKOMU email a ? povedali N I E
Otazka je teda ci chcem byt stale ORANGE? !
Odpovedali mi vlastne sami a ... UZ NIE SOM ORANGE.
Novy operator mi VSETKO poslal kurierom . Dalo sa ,nebolo treba nic a vsetko sa vybavilo.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár