neprihlásený
|
Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília |
|
V 2012 bolo v celej EÚ 79 vážnych výpadkov telekomunikačných služieb
DSL.sk, 21.8.2013
|
|
V roku 2012 prišlo v Európskej únii celkom k 79 vážnym výpadkom telekomunikačných služieb. Informuje o tom nová správa organizácie ENISA, ktorej informácie povinne odovzdávajú cez národné regulačné orgány jednotliví operátori.
Z aktuálnych 28 krajín EÚ podľa nahlásených dát v deviatich neprišlo k žiadnym vážnym výpadkom a jedna krajina nemala prijatú potrebnú legislatívu a informácie nenahlásila. Či je touto krajinou Slovensko, ktoré legislatívu prijalo až v máji 2012, nie je jasné.
Správa v každom prípade ale informácie pre jednotlivé krajiny neuvádza a v ktorých krajinách neprišlo k žiadnym výpadkom respektíve koľko výpadkov bolo nahlásených slovenskými operátormi nie je známe.
Európska direktíva, podľa ktorej sa výpadky nahlasujú, posudzuje vážnosť výpadku podľa percenta postihnutých účastníkov a dĺžky trvania výpadku. Napríklad ak sa výpadok dotkne viac ako 15% zákazníkov, operátor musí nahlásiť každý výpadok trvajúci aspoň hodinu. Ak sa výpadok dotkne 1% až 2% zákazníkov, povinnosť nahlásenia vzniká pri výpadku dlhšom ako 8 hodín.
Podľa tejto definície nemusí byť nahlásený výpadok niektorého z veľkých operátorov v niektorej z veľkých krajín, ktorý sa dotkne v absolútnych číslach v skutočnosti viac zákazníkov ako iné nahlasované výpadky malých operátorov.
Priemerne najviac zákazníkov sa v roku 2012 týkali výpadky mobilných hlasových služieb a mobilného pripojenia, ktoré postihli priemerne 1.8 respektíve 1.7 milióna zákazníkov. Najviac výpadkov pritom postihovalo práve mobilné služby, keď aj mobilné hlasové služby zasiahlo 48% zo všetkých vážnych výpadkov v EÚ a mobilné pripojenie 49%.
Služieb poskytovaných po fixnej káblovej infraštruktúre sa týkalo 37% respektíve 25% všetkých výpadkov, pričom sa dotkli priemerne 400 tisíc zákazníkov v prípade hlasových služieb respektíve 300 tisíc v prípade internetového pripojenia.
Príčiny výpadkov podľa celkovej rozsiahlosti výpadkov v zákazníko-hodinách (graf: ENISA)
Jasne najčastejšou hlavnou príčinou výpadkov bolo zlyhanie systémov, hardvérové či softvérové, ktoré bolo príčinou 76% výpadkov. Zlyhanie tretích strán ako napríklad dodávateľa elektrickej energie zapríčinilo 13% výpadkov, útoky 8%, prírodné vplyvy a katastrofy 6% a ľudské chyby 5%. Z detailnejších dôvodov výpadkov viedlo zlyhanie hardvéru v 38 prípadoch, softvérové chyby v 23 prípadoch, preťaženie systémov v 13 prípadoch a výpadok elektriny v 11 prípadoch. Až v 20% všetkých výpadkov boli príčinou sieťové switche.
Najdlhšie v priemere trvali výpadky spôsobené prírodnými vplyvmi, 36 hodín, a ľudskými chybami, 26 hodín. Výpadky v dôsledku zlyhania systémov trvali 9 hodín, v dôsledku útokov 4 hodiny. Najviac užívateľov postihli výpadky kvôli zlyhaniu tretích strán, v priemere 2.8 miliónov, výpadky kvôli zlyhaniu systémov postihli v priemere 2.3 miliónov zákazníkov.
Za celkovo najrozsiahlejšie výpadky podľa hodnotenia počtu postihnutých zákazníkov a zároveň dĺžky výpadku mohlo preťaženie systémov so 77.1 miliónmi zákazníko-hodín na jeden výpadok priemerne pred výpadkom elektriny so 69.9 a softvérovými chybami so 60.6 miliónmi zákazníko-hodín. Štvrté snehové búrky už priemerne spôsobovali výpadky o rozsahu len 21.6 miliónov zákazníko-hodín.
Kompletnú správu je možné sťahovať z www.enisa.europa.eu.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ten stvrty je najlepsi
Od: fgs
|
Pridané:
21.8.2013 15:07
"Heavy snowfail" :)
|
|
Sňah.
Od: AEA
|
Pridané:
21.8.2013 23:12
A koľko S n o w d e n ?
|
|
EUkracia
Od: jfjfjfjf
|
Pridané:
21.8.2013 23:35
tak tuto nasprostastu statistiku spracovalo aspon 100 EU uradnikov a 100 operatorov maju vdaka nej viac zbytocnych papierovaciek...
vysledok veskery zadny... o hovne...
|
Pridať komentár
|
|
|
|