|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vplyv indukcie ...
Od: Koumak
|
Pridané:
7.8.2013 11:55
Ktovie aky vplyv to ma na zdravie cloveka a zvierat.
Cerviky to zo zeme asi nebude tahat, ale ktovie ci krtkov nerozboli z toho hlava :)
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Tup
|
Pridané:
7.8.2013 12:02
určite menšie ako celé smetiská plné toxických batérií a aj to je ešte oveľa lepšie ako to, čo vydávajú dnešné autá :)
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
7.8.2013 14:49
Asi ťažko ako nove autá. Nové benzíňaky aj nafťáky produkujú čistejšie výfukove plyny ako je vzduch plný smogu v niektorých veľkomestách. Napríklad v Los Angeles z nového auta máš čistejšie výfukove plyny, ako vzduch ktorý je nasávany do motora. Prakticky nanovovo spaľuješ a čistíš ten ich vzduch.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: 424254545
|
Pridané:
7.8.2013 15:37
Dobrá hlúposť, z toho co tu pises(ze z motora ide cistejsi vzduch ako do neho vchadza) potom vlastne vypliva, že motor je cisticka vzuchu. Ale potom odkial tam ten spinavy vzduch je ked zo vsetkych motorov ide cistejsi? Asi si jeden z tých inteligentov čo tvrdia, že globálne oteplovanie neexistuje, (terajsie horúčavi sú toho dôkazom...)
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
7.8.2013 16:06
Staré dymiace bučory? Nákladiaky? Dieslové vlaky? 8 litrové pontiaky? Spaľovanie uhlia? Továrne? Zapni to čo máš na krku a nedívaj sa iba na autá.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: huannggg
|
Pridané:
7.8.2013 16:44
nehovoriac o cine kde sa nedodrzuje vobec nic...
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: grammer
|
Pridané:
7.8.2013 17:11
čo, že, čistejší, vchádza, vyplýva, čistička, vzduchu, odkiaľ, špinavý, , ,všetkých, čistejší, otepľovanie, terajšie, horúčavy
gratulujem,vyhravas
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Čistý vzduch...
|
Pridané:
7.8.2013 16:07
kedysi si si natiahol hadicu z výfuku do zatvoreného auta, keď si chcel spáchať samovraždu.... dnes si ju natiahneš, keď sa chceš nadýchať čerstvého vzduchu, nie?
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: jozkooo
|
Pridané:
7.8.2013 22:19
alebo ked budes davat prvu pomoc
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: bozzzz
|
Pridané:
9.8.2013 9:26
alebo skočiš pod elektricky autobus
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
7.8.2013 17:27
well, keby zakazali specialne kanaly, ktorych jedina funkcia je nasavat cisty vzduch z okolia a riedit nim vyfukove plyny, tak ti garantujem, ze minimalne polovica novych, bezne predavanych, aut neprejde emisnou kontrolou...
takze tolko k tomu :D
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Boh1
|
Pridané:
8.8.2013 9:13
A do piči, aj také je? No pekní ojebávači sú to teda :(
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: miro j.
|
Pridané:
8.8.2013 11:04
To mas na mysli EGR ventil ? Alebo o com to tu rozpravas ?
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: someone
|
Pridané:
8.8.2013 12:07
Ty si dobrý hlupák. Pretože len hlupák si otvorí ústa a trepne blbosť k téme o ktorej nevie nič. Ty špeciálny kanál.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: uoih
|
Pridané:
8.8.2013 22:12
EGR ventil nič?
Hlupák...
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Hosak@work
|
Pridané:
9.8.2013 6:42
EGR ventil funguje trocha inak... nieco si o tom zisti... on sice znizuje emisie ale urcite nie riedenim emisii zo vzduchom
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: johnyMxxxxxxxx
|
Pridané:
9.8.2013 12:14
egr ventil vracia plyny z vyfuku naspet do sania kde prejdu ešte raz cez motor naspat do výfuku.... takze venuj sa IT a nie trepat o autách blbosti
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: someone
|
Pridané:
12.8.2013 10:55
A co na tom zle povedal ty mantak? EGR znizuje emisie recirkulaciou vyfukovych plynov. Takze v prvej casti svojej vety mal pravdu ze emisie EGR znizuje, v druhej mal pravdu tiez kedze sa neznizuju miesanim okoliteho vzduchu s vyfukovymi plynmi cez ziadne specialne kanale ako to vyplodil zo seba komentujuci na ktoreho sa reaguje v tomto vlakne.
Mas problem rozumiet pisomnemu prejavu?
PS: EGR je tu hlavne vdaka zelenym ekoteroristom, kedze obsah NOx je sice mensi, ale opatovnym spalovanim vznika viac pevnych castic ktore sa potom usadzaju v sani a upchavaju ho. Na to bola zase vymyslena dalsia zrada na zmykanie peniazeniek a sice DPF filter...
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: vkr
|
Pridané:
7.8.2013 21:21
no na toto uz treba aj fantaziu..
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: anywherehome9
|
Pridané:
7.8.2013 12:21
ropný průmysl už začíná hanět.....elektřina+jádro nebo obnovitelná en. budou vždy nejšetrnější k naší planetě!
vše ostatní je lež
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Murkoslav
|
Pridané:
7.8.2013 13:41
Lenže tú elektrinu treba aj nejako vyrobiť. Ak by sme dnes nahradili všetky spalovacie motory elektrickými motormi, tak by sme musel zvýšiť výrobu elektriny cca 8 násobne.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Cpx
|
Pridané:
7.8.2013 14:25
Bud sa dokoncia thorium salt reaktory alebo sa bude sypat viac uhlia do spalovni. Ekologia ftw, radsej uhlie palit ako povolit jadro.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: gihxgb
|
Pridané:
7.8.2013 14:42
ja hlasujem za jadro
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: nadrofil
|
Pridané:
7.8.2013 14:48
ja za nadro resp. za 2 nadra.
3 a viac nadier z genetickych mutacii vyzera sice lakavo ale zalezi kde a ako tvarovane vyrastu :P
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: RIKK
|
Pridané:
7.8.2013 15:43
pan je fanda total recall?
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2013 16:42
Tato logika ma udivuje. Skus vysvetlit preco pustit vecsie svinstvo do obehu je lepsie ako pustit toho svinstva menej ?
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
7.8.2013 17:20
uhlie je vAcsie svinstvo ako jadro?
hriby a lesne plody v skandinavii a nemecku maju este teraz 10-1000x viac radioaktivity nez je normalne po cernobyle, fukushima este stale leakuje a ty zajebes toto? :D
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2013 17:36
Je, pretoze uhlie pri normalnej prevadzke realne pusta do ovzdusia svinstvo. Gratulujem, ze porovnavas 2 nehody s normalnou prevadzkou. Ak si tupy, skoda dalej vysvetlovat, ak nie, statistiky si vies dohladat aj sam.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
7.8.2013 17:50
ty nevies pochopit ze jedna jadrova nehoda ma potencial ovplyvnit zivot na zemi ale ja som tupy? ok, myslim ze dalej netreba :)
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Reco
|
Pridané:
7.8.2013 21:08
Jeden naraz asteroidu moze znicit zem. Tsunami,zemetrasenia, vybuchy sopiek a ine prirodne katastrofy, atd. Zajtra ta prejde auto a uz ta ziadna zem stvat nemusi.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
7.8.2013 21:32
vies pochopit rozdiel medzi prirodnou a manmade katastrofou alebo je to prilis?
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2013 22:05
Mozno on to nechape, ale ty radsej budes likvidovat ovzdusie, zasierat zem a umoznovat unik radiacie pernamentne, ako by si tomu mohol zamedzit, ale si prilis pokakany a zijes v strachu so pseudoargumentom ako si nahodil teraz, ze coby bolo keby.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
7.8.2013 22:17
moj dopad na zivotne prostredie je minimalny oproti zvysku ktory zije v meste. nekonzumujem maso, nepalim naftu kym nemusim, nemam telku, nepalim elektrinu na picoviny, chodim pesi ako sa da, pitnu vodu naberam z pramena a vobec snazim sa NEKONZUMOVAT co naozaj nepotrebujem to ale vysvetlovat jasnovidcovi predsa nemusim :) noze, prezrad mi este nieco o sebe:) moj pseudoargument naraza na princip problemu hlavne zapadnej civilizacie - drancovanie prirodnych zdrojov a velke riziko pre zivotne prostredie - jadrove elektrarne. totiz bezna prevadzka je fajn,ale ak sa nieco dojebe poriadne tak vzniknuta skoda je mnohonasobne vacsia ako prevadzka vsetkych uholnych elektrarni spolu,chapes? ak je toto pseudoargument tak myslim ze nemam o com ani s Tebou.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2013 22:27
Ale co, prisiel niekto zo zelenych chorych mozgov? Pekne rozpravky pises - v zasade je uplne jedno co robis a co nie. Mna to ani nezaujima a ani o tom nebola rec. Ty si prvy zacal zastavat nazor, ze radsej uhlie nez jadro. Co je uz z principu sprostost. Argument, AK sa nieco dojebe - zdoraznujem to AK, nie je argumentom. Z historie sa tiez nemas o co opriet nanajvys o cernobyl. Co si podkladal hubami - a ich jednou z funkcii je prave vytahovanie skodlivin zo zeme. Toto nema ziaden dopad na teba napriklad. Napodiv v okoli cernobylu stale dodnes ziju ludia a tam sa priroda vracia do normalu, cize vsetko je to len v teoretickej rovine.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
8.8.2013 9:00
jj - zit vedome co najsetrnejsie k okoliu je chore..
v zasade to je jedno - ak som taky sam.ale niesom. keby zila vacsina ludi podobne bolo by to citit viac, ale za ostatnych nezodpovedam. poviem svoj nazor a zijem si spokojne dalej.
to ze Ty mas iny nazor na definiciu argumentu je Tvoj problem.
argument je to uplne validny. ak nesuhlasis - ok, nesuhlas, ale nehovor ze to nieje argument. tvojou logikou neskodia ani uholne elektrarne - v zasade je jedno co pustis do ovzdusia ukedze najviac co2 ide do atmosfery z oceanov. z tej kratkej historie mas 2 zavazne nehody - cernobyl a fukusimu. po cernobyle nemci preorali do hlbky vsetky svoje polia takze radioaktivny prach je hlboko pod zemou. v lese sa toto neda takze vsetko cezium je v hlbke max 20-30 cm odkial ho tahaju huby a lesne plody. divina ktora konzumuje tieto plody ho v sebe koncentruje.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
8.8.2013 9:00
ak papas nejaku divinu z oblasti si postihnuty aj Ty. fukushima je ale podstatne horsia kedze je priamo na oceane a ESTE STALE LEAKUJE RADIOAKTIVNU VODU PRIAMO DON. pozri si mutacie rastlin zo zapadneho pobrezia usa z 2011 a 2012 a povedz mi s vaznou tvarou ze okrem prvotneho spadu dlhodoby unik radioaktivnej vody do oceanu nieje argument lebo "PALENIE UHLIA SKODI" a pochopim ze dalej nema zmysel nic pisat. zobud sa prosim kym mas cas, ak Ti to dojde neskor mozno budes lutovat zabity cas..
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: ...
|
Pridané:
8.8.2013 10:37
Cital si vobec co som napisal? Vies vobec ako sa znizuje uroven radiacie? To, ze to pustili prave do mora bol ten najlepsi napad. Ja sa netvarim, ze nehody nie su problem, lenze ked sa stane, tak je velmi dolezite dosledky co najviac zmiernit - co spravili. Z chyb sa treba poucit, ale nie zastavat spiatocnicke nazory a prist s niecim, co je este horsie v normalnej prevadzke. Pri uholnej elektrarni namerias vyssiu radiaciu, nez kdekolvek inde. Najmensie hodnoty namerias v okoli JE. A dalsia vec, su oblasti s takou urovnou ziarenia, ze ludia zijuci v tej oblasti dostavaju niekolko 100nasobne vyssiu davku nez napriklad my a nic sa im nerobi. Nastastie je v jadrovej energetike buducnost a prave koli tomu ju treba viac podporovat, nech prejdeme zo stiepenia na fuziu.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: ...
|
Pridané:
8.8.2013 10:45
AD2 - Asi ta budem sokovat, ale tie nehody boli 3 - TMI v USA. A ta bola dokonca este pred cernobylom. A dalsia nehoda podobnych rozmerov v Ruskej tajge - o tej je ale minimum informacii. Btw - jadrove testy zbrani ti nevadia ?
Pokial sa vsetko pouziva s rozumom a dodrzuje sa bezpecnost, pricom to realne aj niekto kontroluje, tak je to najbezpecnejsi a najekologickejsi (danych rozmerov) zdroj energie. Ak sa masovo nasadia elektromobily, tak JE bude pribudat vo velkom.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
8.8.2013 11:33
jj, tak nas poznaju nas tejto planete vsetky domorode kmene.
ako civilizaciu ktora vyuziva technologie s rozumom. nie, nebudes ma sokovat a ano, 2000+ explozii jadrovych zbrani za 60 rokov mi vadi, ale nic s tym nespravim.
ty sa mne vysmievas ale sam si naivne decko.
POKIAL sa vsetko pouziva s rozumom <- tvoj najvacsi omyl
lebo S ROZUMOM tato civilizacia DLHO NEZIJE. to ze nechces vidiet ako sa technologie zneuzivaju ako prostriedok na ovladanie populacie pomocou energii Ti je vysvetlovat zbytocne. koncim, nechcem minat viac energie na slepca z presvedcenia, pekny den a pevne zdravie prajem
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Bozzz
|
Pridané:
8.8.2013 20:57
Skuste si poziet rozne dokumenty o cernobyle, preco sa to stale atd... a potom pis somariny. Jadrova energia je najcistejsia energia ktoru teraz pozname. Neber to tak co ak by sa stala nehoda.. Ber to tak ak funguje 2 elektrarne, 1 jadrova a jedna Uholna, ktora ma je ekologickejsia. Prides na to ze sa to ani neda porovnat, pretoze najcistejsia energia je jadrova to ti povie kazdy vedec.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: kedilek
|
Pridané:
8.8.2013 1:03
Chlapec ma pravdu !!! LFTR - Liquid Fluorid Thorium Reactor nastudujte si to a potom sa tu ohanajte "jadrom".
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: lel
|
Pridané:
8.8.2013 9:03
chlapci maju cikulu v jednej ruke a iphone v druhej. cim viac zeleneho, tym vacsia pravda. pokrok ftw,vis ako!
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Soaron
|
Pridané:
7.8.2013 15:58
To máš pravdu, ale pomocou jadra by to nemal byť problém. Nehovoriac o tom, že by sme z EU nevyvážali doláre na kamiónoch do arabských štátov, ako to robíme teraz pri platbe za ropu. Veď oni už pomaly nevedia, ako minúť toľko peňazí.
Myslím si však, že je tento koncept trošku na hlavu spadnutý. Na demoštrovanie technickej vyspelosti OK, ale na bežné použitie je trojelbus o veľa lepší.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: anywherehome9
|
Pridané:
8.8.2013 6:36
no a? s jádrem či obnovitelnými zdroji není problém....to jen automobilový průmysl to záměrně sabotuje.....
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od reg.: raketa
|
Pridané:
7.8.2013 13:40
taketo vozidla maju aj v KIA zavode pri Ziline, hovoria tomu platforma a su na zaciatku linky, nosia podvozky a vlastne robia okruh a nosia tieto podvozky aut kym sa nespoja s karoseriou, samozrejme su naprogramovane aby same jazdili tento okruh, nik ich nesoferuje http://dopice.sk/6L9
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Murkoslav
|
Pridané:
7.8.2013 13:44
Predstav si že podobné platformy mali v strojárskych závodoch kdesi na strednom Slovensku už v roku 1988. Síce sa nenabíjali bezkontaktovo, ale chodili automaticky samostatne po fabrike a prenášali súčiastky. Boli sme tam na školskej exkurzii.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: jozkooo
|
Pridané:
7.8.2013 22:22
tak to bolo iba vyuzivane na tie exkurzie aby si dementny studenti mysleli ze technologia na urovni royce royce
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: McMurdoc
|
Pridané:
8.8.2013 6:32
Aj v Jurskom parku mali auta nabijane z cesty ale ked tam vypadol prud tak koniec. pozrali ich dinosaury
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Slavius
|
Pridané:
7.8.2013 14:00
Takze ked niekoho zachyti taky bus a pozuje ho do podvozku tak he este aj predpecie na indukcnej platni...
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Cpx
|
Pridané:
7.8.2013 14:24
Kebyze pozries video tak tam pise ze sa to vypina ak nedetekuje nad sebou kompatibilne auto a je tam aj naznacene kolko gausov to dava.
Ale naco citat clanok ze? Hura komentovat!
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Jerry19
|
Pridané:
7.8.2013 15:57
Vyhody v porovnani s normalnym trolejbusom:
Nepotrebuje trakcne vedenie a "palice", moze jazdit aj mimo trakcneho vedenia ale len kym nevycewrpa baterie a to je vsetko.
Ucinnost iba 80% pri 100kW to su velke straty. Potrebuje baterie, trolejbus baterie nepotrebuje.
Podla mna to teda nie je lepsie ako trolejbus, co je stara zalezitost.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Jerry19
|
Pridané:
7.8.2013 15:58
A pravdepodobne aj rekuperacia funguje lepsie a ucinnejsie u trolejbusov pri brzdeni.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: Soaron
|
Pridané:
7.8.2013 16:02
Dal som ti +, lebo máš pravdu. Proste na jednoduchý trolejbus sa ani z ďaleka nechytá. Straty sú vysoké a ani si nechcem predstaviť o koľko je táto technológia drahšia na vybudovanie ako budovanie klasických trolejov. V dnešnej dobe už môže byť každý technik-odborník. Stačí sa pozrieť na slávne veterné a slnečné elektrárne.
|
|
Re: vplyv indukcie ...
Od: migg
|
Pridané:
8.8.2013 9:38
A aj tá jedna výhoda je pri MHD nepodstatná, keďže busy jazdia pevnú trasu. Skôr to mohli vymyslieť do taxíkov...
|
|
100 kW a 20 kHz
Od: Janka Hospodarova
|
Pridané:
7.8.2013 12:00
100 kW a 20 kHz - co tam po rakovine hlavne ze dobija...
|
|
Re: 100 kW a 20 kHz
Od reg.: pribinacik
|
Pridané:
7.8.2013 12:08
tebe napchat hlavu do vyfuku nejakej karosy a dobre pridat...
|
|
Re: 100 kW a 20 kHz
Od: Janka Hospodarova
|
Pridané:
7.8.2013 12:14
rakovina ako rakovina...
|
|
Re: zastavme pokrok, lebo raz z nás budú X-meni
Od: dopo
|
Pridané:
7.8.2013 12:26
Rakovinu mávali aj neandertálci.
http://vysetrenie.zoznam.sk/
cl/1000663/1351928/
Dalsi-unikatny-objav-
vedcov--Rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci
|
|
Re: zastavme pokrok, lebo raz z nás budú X-meni
Od: dkalsd
|
Pridané:
7.8.2013 12:30
niekto zase vymyslel TROLEJBUS.
|
|
Re: zastavme pokrok, lebo raz z nás budú X-meni
Od: Fxn
|
Pridané:
7.8.2013 12:33
5minút dýchať výfukové plyny = istá smrť
spať na transformátore vysokého napätia = dá sa prežiť.
|
|
Re: 100 kW a 20 kHz
Od: Squeak??!
|
Pridané:
7.8.2013 12:32
Slnko má približne 384 YW a 600 THz, čo tam po rakovine... :P
|
|
Re: 100 kW a 20 kHz
Od: Janka Hospodarova
|
Pridané:
7.8.2013 14:06
a ta vzdialenost...
|
|
super napad
Od: aaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
7.8.2013 12:12
toto nasadit v Spisskom Podhradi, hned sa zlepsi nalada obyvatelstva. :-)
|
|
Re: super napad
Od: hmmmmmmmmm
|
Pridané:
7.8.2013 13:10
niekde tam je ukryta referencia...
|
|
U nas sci-fi
Od reg.: gandor
|
Pridané:
7.8.2013 12:38
Keby to spravili tu v SR a nebolo by to nerentabilne predrazene (prve scifi), tak by sa asi dost rozmohla kradez elektriny...
Som zvedavy, ako to riesia tam... S ostatnych hladisk to vyzera celkom fajn. Potom uz len zabezpecit, aby to na 100% neinterferovalo s napriklad kanadami :)
|
|
parada...
Od: karolkok
|
Pridané:
7.8.2013 13:11
Vyzera to zaujimavo a dokazem si to predstavit i v osobnych automobiloch a i celkom zaujimavu moznost pre mesta ako ziskat dalsie peniaze do kase ako do vrecak sukromnym podnikatelom no boli by tam isto velmi velke investicie pre realizaciu ktore si asi ani Bratislava dovolit nemoze ak sa do toho nezapoji nejaky sukromny sektor ktory by chcel z toho tazit.
|
|
2pribinacik
Od: lta
|
Pridané:
7.8.2013 13:15
pribinacik: kludne mozes strcit do vyfuku Karosy na zemny plyn :)
|
|
posli kvety
Od: Ludvik__
|
Pridané:
7.8.2013 13:39
a je to az tak vyhodne oproti trolejbusom?
|
|
Re: posli kvety
Od reg.: wizz_
|
Pridané:
7.8.2013 13:45
Urcite, lacnejsia stavba siete, staci hodit kable pod asfalt. ziadna udrzba. moznost jazdit aj mimo siete...
|
|
Re: posli kvety
Od: Soaron
|
Pridané:
7.8.2013 16:06
Lacnejšie to určite nebude. Ty vidíš len káble, ale také jednoduché to nebude. Samotná súprava je tek tiež zložitejšia a to ešte nehovorím o oprave. Troleje zhodíš a nahodíš nové. Relatívne malý prierez ti stačí na prenos obrovských výkonov.
|
|
Re: posli kvety
Od: vkr
|
Pridané:
7.8.2013 21:33
ale to su korejci, maju na to peniaze a chcu to vyskusat, sak o nic nejde, oni sa za to nemusia zadlzit na 2 generacie. Kym sa to neodskusa tak vsetko su len dohady.
|
|
elektromobil
Od reg.: wizz_
|
Pridané:
7.8.2013 13:44
Uz len namontovat prevodnik do napr Toyoty Prius a mozu jazdit po meste zadarmo
|
|
Re: elektromobil
Od: Janka Hospodarova
|
Pridané:
7.8.2013 14:07
Slovak v Korei...
|
|
Dsl v roku 2004
Od: Nsy
|
Pridané:
7.8.2013 14:17
Pamätá sa niekto ako vyzeral dsl v roku 2004? Je to dosť rokov... http://dopice.sk/6La
|
|
Re: Dsl v roku 2004
Od: RIKK
|
Pridané:
8.8.2013 2:40
rovnako?
|
|
Re: Dsl v roku 2004
Od: jasones
|
Pridané:
9.8.2013 10:28
DSL malo uz vtedy nadcasovy design
|
|
rofll
Od: Ten onen
|
Pridané:
7.8.2013 14:26
Takže už treba len rozbúrať všetky cesty sveta dať tam tie káble a zaliať to asfaltom a môže sa ísť veselo chrániť svet super, ale myslím si že veľmi nákladné, som za ochranu planéty ale dávať do každej cesty káble no neviem...
|
|
Re: rofll
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.8.2013 14:54
u nas netreba burat, uz sa samocinne predrozburali, kedze ich nik adekvatne neosetruje, len za to bere a ulieva lowa. A bude horsie.
|
|
Re: rofll
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
7.8.2013 14:54
Počul si už o narezaní drážok a vložení káblov? Aj optika sa tak kladie. Žiadne rozkopanie cesty.
|
|
Re: rofll
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.8.2013 14:59
Ahaaa, takze nasa vlada nas vlastne pripravuje na kompletnu elektrizaciu ciest. Lebo cesty uz rozbite su, takze asi cakaju len na dodavku kablov, aby tie diery mohli opravit.
|
|
dfgdrtz
Od: eswfsg
|
Pridané:
7.8.2013 14:31
"pri spomených parametroch"
wat
|
|
Toto je podľa mňa revolučná správa roka...
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
7.8.2013 14:43
Revolučné zmeny prichádzajú nenápadne. A toto je jedna z nich. Dátum si treba zapamätať - 68 rokov po Hirošime.
Podľa mňa sa čoskoro začnú "elektrifikovať" diaľnice. Kamióny a autobusy (a možno aj osobné autá)sa budú nabíjať ako autíčka na autodráhe - ako v tej Kórei. A na cestu z diaľnice po miesto vykládky/nakládky budú mať batérie a záložný menší diesel.
Súčasne sa pomocou drôtov pod vozovkou budú dať kamióny riadiť automaticky - a vodič bude len "cvičenou opicou" podobne ako v rýchlovlakoch.
|
|
u nás
Od: migg
|
Pridané:
7.8.2013 15:10
myslím, že je všetkým jasné, že u nás to nikdy nebude. Nemôže to byť z plastu a nemôže to byť hlboko... hneď by to osadníci vozili na káričkách.
|
|
Re: u nás
Od: Kontrolko
|
Pridané:
7.8.2013 17:59
na osadnikov treba techniky vyriesit ich detekciu blizko kablov aby zostali pod napetim a je po probleme. Len technicke sluzby by si museli zazmluvnit neaku pohrebnu sluzbu.
|
|
Re: u nás
Od: migg
|
Pridané:
7.8.2013 18:55
Tiež by sa musela upraviť dopravná značka "pozor jeleň" na "pozor osadník s krompáčom".
|
|
nsbbdkd
Od: jsbsbkd
|
Pridané:
7.8.2013 15:41
Vysvetli mi niekto ako je mozne ze sa prud nebude indukovat napriklad aj na karoserii normalnych vozidiel, bicykloch atd ?
Dik
|
|
Re: nsbbdkd
Od: Marw
|
Pridané:
7.8.2013 20:58
Bude, ale malicko preto ze maximalny prenos energie bude len medzi vyladenymi rezonancnymi obvodmi vysielac-prijmac, a karoseria nebude mat vhodnu impedanciu :) kazdopadne tam vidim jeden zadrhel, a to ze pri kazdom napajacom bode musi byt vykonova elektronika co to naspina na 20 kH s adekvatnym vykonom (napajat to z nejakej centralnej meniarne ako su teraz trolejbusy a rozvadzat to kablami na vacsie vzdialenosti sa vzhladom na pouzitu frekvenciu asi nebude moc dat) a tam uz je otazne ci je lacnejsia jedna centralna relativne jednoducha meniaren a par km medenych vodicov, alebo mat na kazdom kroku kiosk s 200 kW napajacim zdrojom (+naklady na udrzbu rychlo ciklovanych baterii vo vozidlach). Rad by som videl seriozne zhodnotenie ci by sa to oplatilo:) (+ je fakt otazne co bude robit s okolim tych zvysnych skoro 30 kW co skonci v lufte pri plnom zatazeni)
|
|
Re: nsbbdkd
Od: danooo
|
Pridané:
7.8.2013 23:06
bude ich to vyhrievat :D ,alebo ta energie sa inak vyziari? V kazdom pripade strata 30kW, len tak, baterie, Vykonove menice hm to trolejbus sa mi zda lepsi... uvidime ci sa to nejak rozsirii, alebo to je zase projekt v ktorom sa snazia za kazdy cenu byt "zeleny".
|
|
moze sa zmenit trojuholnik na spiralu?
Od: jahôdka
|
Pridané:
7.8.2013 16:19
som zvedavy, kedy budu taketo reklamy na vozidla pohanane volnou energiou
vzhladom ale na to, ze bolo skonstruovane skor ako nejaky elektromobil..
|
|
Re: moze sa zmenit trojuholnik na spiralu?
Od: sdfghfd
|
Pridané:
7.8.2013 17:17
jj a pouzivas to aj doma? a prec onie neoplati sa ti usetrit rocne tisicky eur?
|
|
Re: moze sa zmenit trojuholnik na spiralu?
Od: jahôdka
|
Pridané:
8.8.2013 12:55
ano pouzivam to doma, lebo som vynikajuci fyzik a technik v jednom
|
|
Sú 100 rokov za opicami
Od: MuadDib
|
Pridané:
8.9.2013 0:12
No a?
U nás máme v mestách také vozidlá, ktoré dokážu jazdiť aj bez batérie a sú napájané nie z cesty, ale "z nebies" (z trolejového vedenia)... :-D
|