neprihlásený Sobota, 21. decembra 2024, dnes má meniny Bohdan
V Kórei začali jazdiť elektroautobusy dobíjajúce sa z cesty

DSL.sk, 7.8.2013


V utorok začali v juhokórejskom meste Gumi premávať na pravidelnej linke mestskej hromadnej dopravy dva autobusy s elektrickým pohonom technológie OLEV, Online Electric Vehicle, ktoré sa dobíjajú priamo z cesty.

Informoval o tom Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST, ktorý technológiu OLEV vyvinul.

Pri technológii OLEV sa vozidlo dobíja technológiou Shaped Magnetic Field in Resonance, SMFIR, z káblov zabudovaných v ceste vytvárajúcich magnetické pole, s maximálnymi parametrami 180 kW pri 60 kHz. V Gumi je technológia nasadená v konfigurácii 100 kW a 20 kHz, pričom pri 17-centimetrovej vzdialenosti medzi spodnou časťou podvozku vozidla a povrchu vozovky je dosahovaná efektívnosť 85%.

Technológia OLEV umožňuje dobíjanie vozidiel aj počas jazdy, pričom pri prítomnosti dobíjacieho mechanizmu pod 5% až 15% percentami trasy je možná nepretržitá jazda s dobíjaním iba z vozovky.

Dobíjanie sa aktivuje v jednotlivých krátkych segmentoch cesty len pri detekcii kompatibilného vozidla podporujúceho dobíjanie.


Predstavenie technológie ešte s parametrami z roku 2011 (video: KAIST)



OLEV má oproti klasickým elektromobilom viacero výhod. Vozidlám stačia vďaka periodickému dobíjaniu výrazne menšie batérie, pri spomených parametroch pokrytia vozovky podľa tvorcov typicky tretinové. Vďaka tomu môžu byť vozidlá lacnejšie a ľahšie. Zároveň sa eliminuje v súčasnosti príliš dlhé nabíjanie batérií v dobíjacej stanici.

Autobusy v meste Gumi jazdia po 24-kilometrovej trase, pod akou časťou je dobíjací mechanizmus KAIST neinformuje. V prípade úspešného testu plánuje mesto začať používať do roku 2015 ďalších desať takýchto autobusov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli otočný USB-C kábel
Celoštátne DVB-T mierne zlepšilo SD rozlíšenie, ale znížilo počet riadkov
Telekom oznámil výrazné rozšírenie 5G siete
Chrome zrýchlil sieťovú komunikáciu podporou dvoch nových funkčností
Sprístupnená druhá testovacia verzia už Androidu 16
SpaceX začala poskytovať plošnú mobilnú sieť z vesmíru v prvej krajine
Intel zlepšil výkon posledných CPU v hrách, potrebné sú aktualizácie
4ka vo vianočnej akcii sprístupní všetkým zákazníkom 42 staníc
USA majú zvažovať zákaz predaja routerov od TP-Link
Ďalšia zmena v dlhej podpore linuxového jadra, avizovaná podpora 6.1 zrazu predĺžená


Diskusia:
                               
 

Ktovie aky vplyv to ma na zdravie cloveka a zvierat.
Cerviky to zo zeme asi nebude tahat, ale ktovie ci krtkov nerozboli z toho hlava :)
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

určite menšie ako celé smetiská plné toxických batérií a aj to je ešte oveľa lepšie ako to, čo vydávajú dnešné autá :)
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

Asi ťažko ako nove autá. Nové benzíňaky aj nafťáky produkujú čistejšie výfukove plyny ako je vzduch plný smogu v niektorých veľkomestách. Napríklad v Los Angeles z nového auta máš čistejšie výfukove plyny, ako vzduch ktorý je nasávany do motora. Prakticky nanovovo spaľuješ a čistíš ten ich vzduch.
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Dobrá hlúposť, z toho co tu pises(ze z motora ide cistejsi vzduch ako do neho vchadza) potom vlastne vypliva, že motor je cisticka vzuchu. Ale potom odkial tam ten spinavy vzduch je ked zo vsetkych motorov ide cistejsi? Asi si jeden z tých inteligentov čo tvrdia, že globálne oteplovanie neexistuje, (terajsie horúčavi sú toho dôkazom...)

Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Staré dymiace bučory? Nákladiaky? Dieslové vlaky? 8 litrové pontiaky? Spaľovanie uhlia? Továrne? Zapni to čo máš na krku a nedívaj sa iba na autá.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nehovoriac o cine kde sa nedodrzuje vobec nic...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

čo, že, čistejší, vchádza, vyplýva, čistička, vzduchu, odkiaľ, špinavý, , ,všetkých, čistejší, otepľovanie, terajšie, horúčavy

gratulujem,vyhravas
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

kedysi si si natiahol hadicu z výfuku do zatvoreného auta, keď si chcel spáchať samovraždu.... dnes si ju natiahneš, keď sa chceš nadýchať čerstvého vzduchu, nie?
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

alebo ked budes davat prvu pomoc
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo skočiš pod elektricky autobus
Odpovedať Hodnotiť:
 

well, keby zakazali specialne kanaly, ktorych jedina funkcia je nasavat cisty vzduch z okolia a riedit nim vyfukove plyny, tak ti garantujem, ze minimalne polovica novych, bezne predavanych, aut neprejde emisnou kontrolou...

takze tolko k tomu :D
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

A do piči, aj také je? No pekní ojebávači sú to teda :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

To mas na mysli EGR ventil ? Alebo o com to tu rozpravas ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si dobrý hlupák. Pretože len hlupák si otvorí ústa a trepne blbosť k téme o ktorej nevie nič. Ty špeciálny kanál.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

EGR ventil nič?
Hlupák...
Odpovedať Hodnotiť:
 

EGR ventil funguje trocha inak... nieco si o tom zisti... on sice znizuje emisie ale urcite nie riedenim emisii zo vzduchom
Odpovedať Hodnotiť:
 

egr ventil vracia plyny z vyfuku naspet do sania kde prejdu ešte raz cez motor naspat do výfuku.... takze venuj sa IT a nie trepat o autách blbosti
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co na tom zle povedal ty mantak? EGR znizuje emisie recirkulaciou vyfukovych plynov. Takze v prvej casti svojej vety mal pravdu ze emisie EGR znizuje, v druhej mal pravdu tiez kedze sa neznizuju miesanim okoliteho vzduchu s vyfukovymi plynmi cez ziadne specialne kanale ako to vyplodil zo seba komentujuci na ktoreho sa reaguje v tomto vlakne.

Mas problem rozumiet pisomnemu prejavu?

PS: EGR je tu hlavne vdaka zelenym ekoteroristom, kedze obsah NOx je sice mensi, ale opatovnym spalovanim vznika viac pevnych castic ktore sa potom usadzaju v sani a upchavaju ho. Na to bola zase vymyslena dalsia zrada na zmykanie peniazeniek a sice DPF filter...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no na toto uz treba aj fantaziu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

ropný průmysl už začíná hanět.....elektřina+jádro nebo obnovitelná en. budou vždy nejšetrnější k naší planetě!
vše ostatní je lež
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Lenže tú elektrinu treba aj nejako vyrobiť. Ak by sme dnes nahradili všetky spalovacie motory elektrickými motormi, tak by sme musel zvýšiť výrobu elektriny cca 8 násobne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Bud sa dokoncia thorium salt reaktory alebo sa bude sypat viac uhlia do spalovni. Ekologia ftw, radsej uhlie palit ako povolit jadro.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

ja hlasujem za jadro
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ja za nadro resp. za 2 nadra.
3 a viac nadier z genetickych mutacii vyzera sice lakavo ale zalezi kde a ako tvarovane vyrastu :P
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

pan je fanda total recall?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Tato logika ma udivuje. Skus vysvetlit preco pustit vecsie svinstvo do obehu je lepsie ako pustit toho svinstva menej ?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

uhlie je vAcsie svinstvo ako jadro?
hriby a lesne plody v skandinavii a nemecku maju este teraz 10-1000x viac radioaktivity nez je normalne po cernobyle, fukushima este stale leakuje a ty zajebes toto? :D
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Je, pretoze uhlie pri normalnej prevadzke realne pusta do ovzdusia svinstvo. Gratulujem, ze porovnavas 2 nehody s normalnou prevadzkou. Ak si tupy, skoda dalej vysvetlovat, ak nie, statistiky si vies dohladat aj sam.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty nevies pochopit ze jedna jadrova nehoda ma potencial ovplyvnit zivot na zemi ale ja som tupy? ok, myslim ze dalej netreba :)
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

Jeden naraz asteroidu moze znicit zem. Tsunami,zemetrasenia, vybuchy sopiek a ine prirodne katastrofy, atd. Zajtra ta prejde auto a uz ta ziadna zem stvat nemusi.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

vies pochopit rozdiel medzi prirodnou a manmade katastrofou alebo je to prilis?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Mozno on to nechape, ale ty radsej budes likvidovat ovzdusie, zasierat zem a umoznovat unik radiacie pernamentne, ako by si tomu mohol zamedzit, ale si prilis pokakany a zijes v strachu so pseudoargumentom ako si nahodil teraz, ze coby bolo keby.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

moj dopad na zivotne prostredie je minimalny oproti zvysku ktory zije v meste. nekonzumujem maso, nepalim naftu kym nemusim, nemam telku, nepalim elektrinu na picoviny, chodim pesi ako sa da, pitnu vodu naberam z pramena a vobec snazim sa NEKONZUMOVAT co naozaj nepotrebujem to ale vysvetlovat jasnovidcovi predsa nemusim :) noze, prezrad mi este nieco o sebe:) moj pseudoargument naraza na princip problemu hlavne zapadnej civilizacie - drancovanie prirodnych zdrojov a velke riziko pre zivotne prostredie - jadrove elektrarne. totiz bezna prevadzka je fajn,ale ak sa nieco dojebe poriadne tak vzniknuta skoda je mnohonasobne vacsia ako prevadzka vsetkych uholnych elektrarni spolu,chapes? ak je toto pseudoargument tak myslim ze nemam o com ani s Tebou.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale co, prisiel niekto zo zelenych chorych mozgov? Pekne rozpravky pises - v zasade je uplne jedno co robis a co nie. Mna to ani nezaujima a ani o tom nebola rec. Ty si prvy zacal zastavat nazor, ze radsej uhlie nez jadro. Co je uz z principu sprostost. Argument, AK sa nieco dojebe - zdoraznujem to AK, nie je argumentom. Z historie sa tiez nemas o co opriet nanajvys o cernobyl. Co si podkladal hubami - a ich jednou z funkcii je prave vytahovanie skodlivin zo zeme. Toto nema ziaden dopad na teba napriklad. Napodiv v okoli cernobylu stale dodnes ziju ludia a tam sa priroda vracia do normalu, cize vsetko je to len v teoretickej rovine.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jj - zit vedome co najsetrnejsie k okoliu je chore..
v zasade to je jedno - ak som taky sam.ale niesom. keby zila vacsina ludi podobne bolo by to citit viac, ale za ostatnych nezodpovedam. poviem svoj nazor a zijem si spokojne dalej.
to ze Ty mas iny nazor na definiciu argumentu je Tvoj problem.
argument je to uplne validny. ak nesuhlasis - ok, nesuhlas, ale nehovor ze to nieje argument. tvojou logikou neskodia ani uholne elektrarne - v zasade je jedno co pustis do ovzdusia ukedze najviac co2 ide do atmosfery z oceanov. z tej kratkej historie mas 2 zavazne nehody - cernobyl a fukusimu. po cernobyle nemci preorali do hlbky vsetky svoje polia takze radioaktivny prach je hlboko pod zemou. v lese sa toto neda takze vsetko cezium je v hlbke max 20-30 cm odkial ho tahaju huby a lesne plody. divina ktora konzumuje tieto plody ho v sebe koncentruje.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ak papas nejaku divinu z oblasti si postihnuty aj Ty. fukushima je ale podstatne horsia kedze je priamo na oceane a ESTE STALE LEAKUJE RADIOAKTIVNU VODU PRIAMO DON. pozri si mutacie rastlin zo zapadneho pobrezia usa z 2011 a 2012 a povedz mi s vaznou tvarou ze okrem prvotneho spadu dlhodoby unik radioaktivnej vody do oceanu nieje argument lebo "PALENIE UHLIA SKODI" a pochopim ze dalej nema zmysel nic pisat. zobud sa prosim kym mas cas, ak Ti to dojde neskor mozno budes lutovat zabity cas..
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Cital si vobec co som napisal? Vies vobec ako sa znizuje uroven radiacie? To, ze to pustili prave do mora bol ten najlepsi napad. Ja sa netvarim, ze nehody nie su problem, lenze ked sa stane, tak je velmi dolezite dosledky co najviac zmiernit - co spravili. Z chyb sa treba poucit, ale nie zastavat spiatocnicke nazory a prist s niecim, co je este horsie v normalnej prevadzke. Pri uholnej elektrarni namerias vyssiu radiaciu, nez kdekolvek inde. Najmensie hodnoty namerias v okoli JE. A dalsia vec, su oblasti s takou urovnou ziarenia, ze ludia zijuci v tej oblasti dostavaju niekolko 100nasobne vyssiu davku nez napriklad my a nic sa im nerobi. Nastastie je v jadrovej energetike buducnost a prave koli tomu ju treba viac podporovat, nech prejdeme zo stiepenia na fuziu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

AD2 - Asi ta budem sokovat, ale tie nehody boli 3 - TMI v USA. A ta bola dokonca este pred cernobylom. A dalsia nehoda podobnych rozmerov v Ruskej tajge - o tej je ale minimum informacii. Btw - jadrove testy zbrani ti nevadia ?
Pokial sa vsetko pouziva s rozumom a dodrzuje sa bezpecnost, pricom to realne aj niekto kontroluje, tak je to najbezpecnejsi a najekologickejsi (danych rozmerov) zdroj energie. Ak sa masovo nasadia elektromobily, tak JE bude pribudat vo velkom.

Odpovedať Hodnotiť:
 

jj, tak nas poznaju nas tejto planete vsetky domorode kmene.
ako civilizaciu ktora vyuziva technologie s rozumom. nie, nebudes ma sokovat a ano, 2000+ explozii jadrovych zbrani za 60 rokov mi vadi, ale nic s tym nespravim.
ty sa mne vysmievas ale sam si naivne decko.
POKIAL sa vsetko pouziva s rozumom <- tvoj najvacsi omyl
lebo S ROZUMOM tato civilizacia DLHO NEZIJE. to ze nechces vidiet ako sa technologie zneuzivaju ako prostriedok na ovladanie populacie pomocou energii Ti je vysvetlovat zbytocne. koncim, nechcem minat viac energie na slepca z presvedcenia, pekny den a pevne zdravie prajem
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Skuste si poziet rozne dokumenty o cernobyle, preco sa to stale atd... a potom pis somariny. Jadrova energia je najcistejsia energia ktoru teraz pozname. Neber to tak co ak by sa stala nehoda.. Ber to tak ak funguje 2 elektrarne, 1 jadrova a jedna Uholna, ktora ma je ekologickejsia. Prides na to ze sa to ani neda porovnat, pretoze najcistejsia energia je jadrova to ti povie kazdy vedec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapec ma pravdu !!! LFTR - Liquid Fluorid Thorium Reactor nastudujte si to a potom sa tu ohanajte "jadrom".
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlapci maju cikulu v jednej ruke a iphone v druhej. cim viac zeleneho, tym vacsia pravda. pokrok ftw,vis ako!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To máš pravdu, ale pomocou jadra by to nemal byť problém. Nehovoriac o tom, že by sme z EU nevyvážali doláre na kamiónoch do arabských štátov, ako to robíme teraz pri platbe za ropu. Veď oni už pomaly nevedia, ako minúť toľko peňazí.
Myslím si však, že je tento koncept trošku na hlavu spadnutý. Na demoštrovanie technickej vyspelosti OK, ale na bežné použitie je trojelbus o veľa lepší.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no a? s jádrem či obnovitelnými zdroji není problém....to jen automobilový průmysl to záměrně sabotuje.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

taketo vozidla maju aj v KIA zavode pri Ziline, hovoria tomu platforma a su na zaciatku linky, nosia podvozky a vlastne robia okruh a nosia tieto podvozky aut kym sa nespoja s karoseriou, samozrejme su naprogramovane aby same jazdili tento okruh, nik ich nesoferuje http://dopice.sk/6L9
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Predstav si že podobné platformy mali v strojárskych závodoch kdesi na strednom Slovensku už v roku 1988. Síce sa nenabíjali bezkontaktovo, ale chodili automaticky samostatne po fabrike a prenášali súčiastky. Boli sme tam na školskej exkurzii.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

tak to bolo iba vyuzivane na tie exkurzie aby si dementny studenti mysleli ze technologia na urovni royce royce
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Aj v Jurskom parku mali auta nabijane z cesty ale ked tam vypadol prud tak koniec. pozrali ich dinosaury
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze ked niekoho zachyti taky bus a pozuje ho do podvozku tak he este aj predpecie na indukcnej platni...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Kebyze pozries video tak tam pise ze sa to vypina ak nedetekuje nad sebou kompatibilne auto a je tam aj naznacene kolko gausov to dava.
Ale naco citat clanok ze? Hura komentovat!
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vyhody v porovnani s normalnym trolejbusom:
Nepotrebuje trakcne vedenie a "palice", moze jazdit aj mimo trakcneho vedenia ale len kym nevycewrpa baterie a to je vsetko.
Ucinnost iba 80% pri 100kW to su velke straty. Potrebuje baterie, trolejbus baterie nepotrebuje.
Podla mna to teda nie je lepsie ako trolejbus, co je stara zalezitost.

Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

A pravdepodobne aj rekuperacia funguje lepsie a ucinnejsie u trolejbusov pri brzdeni.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Dal som ti +, lebo máš pravdu. Proste na jednoduchý trolejbus sa ani z ďaleka nechytá. Straty sú vysoké a ani si nechcem predstaviť o koľko je táto technológia drahšia na vybudovanie ako budovanie klasických trolejov. V dnešnej dobe už môže byť každý technik-odborník. Stačí sa pozrieť na slávne veterné a slnečné elektrárne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A aj tá jedna výhoda je pri MHD nepodstatná, keďže busy jazdia pevnú trasu. Skôr to mohli vymyslieť do taxíkov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

100 kW a 20 kHz - co tam po rakovine hlavne ze dobija...
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

tebe napchat hlavu do vyfuku nejakej karosy a dobre pridat...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

rakovina ako rakovina...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Rakovinu mávali aj neandertálci.



http://vysetrenie.zoznam.sk/
cl/1000663/1351928/
Dalsi-unikatny-objav-
vedcov--Rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

niekto zase vymyslel TROLEJBUS.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

5minút dýchať výfukové plyny = istá smrť
spať na transformátore vysokého napätia = dá sa prežiť.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Slnko má približne 384 YW a 600 THz, čo tam po rakovine... :P
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a ta vzdialenost...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

toto nasadit v Spisskom Podhradi, hned sa zlepsi nalada obyvatelstva. :-)
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

niekde tam je ukryta referencia...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keby to spravili tu v SR a nebolo by to nerentabilne predrazene (prve scifi), tak by sa asi dost rozmohla kradez elektriny...
Som zvedavy, ako to riesia tam... S ostatnych hladisk to vyzera celkom fajn. Potom uz len zabezpecit, aby to na 100% neinterferovalo s napriklad kanadami :)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Vyzera to zaujimavo a dokazem si to predstavit i v osobnych automobiloch a i celkom zaujimavu moznost pre mesta ako ziskat dalsie peniaze do kase ako do vrecak sukromnym podnikatelom no boli by tam isto velmi velke investicie pre realizaciu ktore si asi ani Bratislava dovolit nemoze ak sa do toho nezapoji nejaky sukromny sektor ktory by chcel z toho tazit.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pribinacik: kludne mozes strcit do vyfuku Karosy na zemny plyn :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a je to az tak vyhodne oproti trolejbusom?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Urcite, lacnejsia stavba siete, staci hodit kable pod asfalt. ziadna udrzba. moznost jazdit aj mimo siete...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Lacnejšie to určite nebude. Ty vidíš len káble, ale také jednoduché to nebude. Samotná súprava je tek tiež zložitejšia a to ešte nehovorím o oprave. Troleje zhodíš a nahodíš nové. Relatívne malý prierez ti stačí na prenos obrovských výkonov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ale to su korejci, maju na to peniaze a chcu to vyskusat, sak o nic nejde, oni sa za to nemusia zadlzit na 2 generacie. Kym sa to neodskusa tak vsetko su len dohady.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz len namontovat prevodnik do napr Toyoty Prius a mozu jazdit po meste zadarmo
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Slovak v Korei...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pamätá sa niekto ako vyzeral dsl v roku 2004? Je to dosť rokov... http://dopice.sk/6La
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

rovnako?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

DSL malo uz vtedy nadcasovy design
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže už treba len rozbúrať všetky cesty sveta dať tam tie káble a zaliať to asfaltom a môže sa ísť veselo chrániť svet super, ale myslím si že veľmi nákladné, som za ochranu planéty ale dávať do každej cesty káble no neviem...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

u nas netreba burat, uz sa samocinne predrozburali, kedze ich nik adekvatne neosetruje, len za to bere a ulieva lowa. A bude horsie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Počul si už o narezaní drážok a vložení káblov? Aj optika sa tak kladie. Žiadne rozkopanie cesty.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ahaaa, takze nasa vlada nas vlastne pripravuje na kompletnu elektrizaciu ciest. Lebo cesty uz rozbite su, takze asi cakaju len na dodavku kablov, aby tie diery mohli opravit.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

"pri spomených parametroch"
wat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Revolučné zmeny prichádzajú nenápadne. A toto je jedna z nich. Dátum si treba zapamätať - 68 rokov po Hirošime.
Podľa mňa sa čoskoro začnú "elektrifikovať" diaľnice. Kamióny a autobusy (a možno aj osobné autá)sa budú nabíjať ako autíčka na autodráhe - ako v tej Kórei. A na cestu z diaľnice po miesto vykládky/nakládky budú mať batérie a záložný menší diesel.
Súčasne sa pomocou drôtov pod vozovkou budú dať kamióny riadiť automaticky - a vodič bude len "cvičenou opicou" podobne ako v rýchlovlakoch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslím, že je všetkým jasné, že u nás to nikdy nebude. Nemôže to byť z plastu a nemôže to byť hlboko... hneď by to osadníci vozili na káričkách.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na osadnikov treba techniky vyriesit ich detekciu blizko kablov aby zostali pod napetim a je po probleme. Len technicke sluzby by si museli zazmluvnit neaku pohrebnu sluzbu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiež by sa musela upraviť dopravná značka "pozor jeleň" na "pozor osadník s krompáčom".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vysvetli mi niekto ako je mozne ze sa prud nebude indukovat napriklad aj na karoserii normalnych vozidiel, bicykloch atd ?
Dik
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bude, ale malicko preto ze maximalny prenos energie bude len medzi vyladenymi rezonancnymi obvodmi vysielac-prijmac, a karoseria nebude mat vhodnu impedanciu :) kazdopadne tam vidim jeden zadrhel, a to ze pri kazdom napajacom bode musi byt vykonova elektronika co to naspina na 20 kH s adekvatnym vykonom (napajat to z nejakej centralnej meniarne ako su teraz trolejbusy a rozvadzat to kablami na vacsie vzdialenosti sa vzhladom na pouzitu frekvenciu asi nebude moc dat) a tam uz je otazne ci je lacnejsia jedna centralna relativne jednoducha meniaren a par km medenych vodicov, alebo mat na kazdom kroku kiosk s 200 kW napajacim zdrojom (+naklady na udrzbu rychlo ciklovanych baterii vo vozidlach). Rad by som videl seriozne zhodnotenie ci by sa to oplatilo:) (+ je fakt otazne co bude robit s okolim tych zvysnych skoro 30 kW co skonci v lufte pri plnom zatazeni)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bude ich to vyhrievat :D ,alebo ta energie sa inak vyziari? V kazdom pripade strata 30kW, len tak, baterie, Vykonove menice hm to trolejbus sa mi zda lepsi... uvidime ci sa to nejak rozsirii, alebo to je zase projekt v ktorom sa snazia za kazdy cenu byt "zeleny".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som zvedavy, kedy budu taketo reklamy na vozidla pohanane volnou energiou
vzhladom ale na to, ze bolo skonstruovane skor ako nejaky elektromobil..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jj a pouzivas to aj doma? a prec onie neoplati sa ti usetrit rocne tisicky eur?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano pouzivam to doma, lebo som vynikajuci fyzik a technik v jednom
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a?
U nás máme v mestách také vozidlá, ktoré dokážu jazdiť aj bez batérie a sú napájané nie z cesty, ale "z nebies" (z trolejového vedenia)... :-D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár