neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
HTTP 2.0 je pripravený na implementáciu

DSL.sk, 10.7.2013


Pracovná skupina Hypertext Transfer Protocol Bis, httpbis, organizácie IETF tento týždeň zverejnila návrh štandardu protokolu HTTP 2.0, ktorý je ako prvý pracovný návrh pripravený na implementáciu.

Zároveň tvorcovia prehliadačov, webových serverov, rozličných knižníc a ďalšieho softvéru začnú protokol implementovať už v krátkej dobe, keď testy interoperability sú naplánované už na začiatok augusta.

HTTP 2.0 je novou verziou protokolu HyperText Transfer Protocol pre vyžiadanie si a prenos webových dokumentov respektíve iných zdrojov, ktorým komunikujú webové prehliadače alebo iné klienty s webovými servermi. V súčasnosti používaná verzia HTTP 1.1 bola dokončená už v roku 1999.

Prvý návrh HTTP 2.0 bol založený na a nový protokol vychádza z protokolu SPDY navrhnutého pôvodne Google. Oproti HTTP 1.1 má viacero vylepšení.

Rovnako ako doterajší HTTP je postavený nad TCP alebo TLS, dáta ale prenáša v logických framoch obsahujúcich časti prenášaných dokumentov respektíve iných webových zdrojov a podporuje naraz po jednom spojení multiplexovaný prenos viacerých streamov respektíve HTTP požiadaviek a odpovedí úplne súčasne. Na komunikáciu medzi prehliadačom a serverom tak vždy bude stačiť iba jedno TCP spojenie a zároveň si prehliadač naraz v prípade potreby môže vyžiadať viacero dokumentov, pričom tieto mu budú zasielané flexibilne podľa rýchlosti ich generovania.

Protokol je tak ale pre efektívne kódovanie framov pochopiteľne binárny na rozdiel od textového HTTP 1.1.

Nový protokol zároveň zavádza prioritizáciu jednotlivých logických streamov respektíve HTTP požiadaviek. Webový prehliadač môže špecifikovať, ktoré dokumenty respektíve iné zdroje mu budú zasielané prednostne, napríklad podľa jeho potrieb pri renderovaní stránky.

Ďalšou podstatnou novinkou je kompresia samotných HTTP hlavičiek, ku ktorej u HTTP neprichádza.

HTTP 2.0 tiež umožňuje aktívne zasielanie dát serverom.

SPDY, na ktorom je HTTP 2.0 postavený, v súčasnosti podporujú Chrome, Firefox, Opera a bude ho podporovať aj nový Internet Explorer 11. Z najväčších webových služieb ho podporujú napríklad viacero služieb Google, Facebook, Twitter. U všetkých vymenovaných prehliadačov a služieb sa tak po schválení štandardu očakáva pomerne jednoduchý prechod na HTTP 2.0.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

A zase to IEcko.... cely vyvoj webu zdrzuje prave on, lebo vsetci musia robit kompromisy hlavne kvoli nemu
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Kill it with fire!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

? Beta verzia IE11 je už dostupná, finálna vyjde na jeseň. Kde je problém?
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Kde je problem? Si predstav, ze ides robit webstranku kde ti maju chodit ludia. Nemozem ju spravit len pre IE11 a vyuzit tym vyhody HTTP 2.0, lebo odrezem si tym kopec potencionalnych zakaznikov. Preto radsej vyuzijem HTTP 1.1 s istotou, ze moj web pojde kazdemu.

U Opery, Firefoxu a Chrome ten problem nie je, lebo sa vzdy automaticky updatuju na najnovsiu verziu, co sa o IE povedat nedat (napr. Windows XP uzivatelia mozu mat max. IE8)


Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

neviem ale predpokladam ze HTTP 2.0 bude spatne kompatibilne a teda pri inicializacii spojenia sa posle nejake info z ktoreho server pochopy akym sposobom chce client(napr browser) komunikovat a potom sa uz dohodnu... ved aj teraz vie server odpovedat na poziadavku z HTTP 1.0 aj HTTP 1.1
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

To je jedno.
Dôležité je to, že sa bude najskôr načítavať reklama, až potom ostatný obsah.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

O to lepsie sa bude filtrovat!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"predpokladam ze HTTP 2.0 bude spatne kompatibilne"

Nebude - HTTP 2.0 bude v binarnom formate, HTTP 1.1 je v textovom. Kompatibilita bude skor riesena na urovni samotneho web servera, ktory si bud automaticky zisti z dotazu, ktoru verziu pouzit, pripadne, ak by sa pouzival iny default port ako 80, tak to bude robit na zaklade toho.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Naivne som si myslel, ze o komunikaciu medzi browserom a serverom sa stara HTTP daemon, ale ty zrejme programujes na ultralowlevel urovni weby, ked obsluhujes aj jednotlive HTTP GET/POST/kompresiu, atd.. :)))))) A este mi povedz, ktore rozsirenie, alebo jazyk ti to do takejto nizkej urovne bezne umoznuje?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Anglický
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

JSI, teda assembler ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Bezne ti to umoznuje kazdy prog. jazyk. Zas tu nerob z toho nejaku magiu :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chlapce, najprv sa zorientuj, potom si to premysli, potom (specialne pre teba) si to premysli este raz a potom pis.

1) Kde beries istotu, ze HTTP2.0 s podporou (IE neberieme do uvahy) O, FF, CH znamena automaticky nepouzivanie HTTP1.x? Existuje hromada inych prehliadacov, platforiem, proxy serverov, robotov, skriptov a ja nieviem co vsetko este ineho co moze nadalej pouzivat HTTP1.x

2) HTTP je "hypertext TRANSFER protocol". Teda sluzi len na prenasanie informacii. Ty snad optimalizujes stranky pre HTTP1.0 a HTTP1.1 zvlast? Treba si uvedomit rozdiel medzi HTML a HTTP!

3) HTTP1.x/2.0 ta bude trapit vtedy, ked si budes chciet napisat vlastny web server a nie vlastnu web stranku

4) Opera a Firefox sa nie vzdy aktualizuju na najnovsiu verziu, takze problem tam moze byt. Napriklad vela ludi novu Operu nechce a zostava na starej 12-ke.

5) Aj uzivatelia WXP mozu pouzivat poslednu verziu FF/O/CH/ineho. Ak budes mat zaujimavy obsah, urcite si kvoli tebe IE8 vymenia za nieco ine
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

kontaktovanie klienta webserverom bude riesit programator webu a preto bude musiet ocerit ktory protokol sa pri komunikacii pouziva ...
cize prispevok na ktory odpovedas nieje nezmysel
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Toto vobec neriesi programator :), ale spravca webservera. Mam hostingovu firmu a zaroven som aj programator, viem o com hovorim ;).
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tak napr. ked budem chciet upozornit klienta ze ma novu spravu http 2.0 mi oficialne umoznuje mat s klientom trvale spojenie a kontaktovat ho, v starom http by sa klient musel pravidelne pytat servera ci nieco ma.
Co mam riesit zo spravcom webservera ?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tak tato featura tu uz je aj bez HTTP 2.0. Pozri SSE a web sockets... Samozrejme, "niektore" verzie IE to nepodporuju...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Toto bezne umoznuje comet, takze nepotrebujete html5. Problemom vsak je to, ze sa dlhodobo vyuzivaju obmedzene zdroje serveru vo forme trvalych konekcii. Neviem ako to chcu riesit v http 2.0 ale inak to asi nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty toto riesit nebudes, o tom ako bude naviazane spojenie klient-server bude rozhodovat samotny browser a webserver. Ty stale budes mat ten isty zdrojak php/jquery a proste vzdy to bude fungovat tak ako ma. Ak bude webserver a browser podporovat http2.0 tak ajax request pojde cez jeden pipe ktory uz si browser so serverom vytvoril a nebude vytvarat dalsie konekcie. Ak jedna zo stran http2.0 podporovat nebude, tak klasicky sa nadviazu dalsie pripojenia ako je tomu teraz. Teba ako programatora to absolutne nebude zaujimat. Ak kvoli niecomu potrebujes webservice a priame pripojenie tak pouzijes TCP/IP socket a nebudes pouzivat http2.0 kedze na to ani nie je urcene.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mimo toho trvale spojenie nebudes mat nikdy. Lebo ti to nedovoli server. Kazdy webserver ak povoluje trvale spojenie ma aj jeho expiry time ktory je vacsinou rovny max par sekund. Ak by expiry nebol nastaveny a server by automaticky spojenia neukoncoval, priemerne vytazena masina by mala zahltenu RAM procesmi servera za par sekund.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

v com programujes html?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

v HTML sa neprogramuje :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no ja ho píšem v notepade
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozdiel medzi HTML a HTTP! Presne tak ale citatelia dsl maju asi 15+ a mudry ako FICO
Odpovedať Hodnotiť:
 

No teraz pises hluposti. O to ako sa bude prenasat web od servera klientovy nie je tvoj problem a ked nemas vlastny hosting ani to nemas ako ovplyvnit... Brzdou v implementacii HTTP2.0 budu skor hostingove spolocnosti, kedze na toto bude musiet byt pripraveny hlavne Apache/nginx resp. iny webserver.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co s tym ma webdevelopment, mam pocit, ze cele je to len o komunikacii medzi servrom a klientom, na render stranky to nema ziaden vplyv, ale opravte ma, ak a mylim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

potencialnych
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si asi zaspal dobu a stale zijes v tom ze IE je stale tam kde bol pred 5 rokmi. osobne pouzivam ie a chrome a nezaznamenal som ziadne rozdiely v rychlosti ani vo funkcnosti. To ze ma nejaky iny browser nejaku funkciu ktora ti vyhovuje a nema ju druhy vsak neznamena ze je zly alebo nedostatocny. trh je velky a kazdy si najde svoje.

Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

tak to asi nie si webdeveloper, ktory si musi vyhradit 8h na optimalizaciu webu pre ie ;)
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

ty si akoze web developer? to mas cas chodit na dsl hej? Radsej optimalizuj :P
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

posielam kvety
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pokial pri vyvoji rozmyslas, optimalizacie je potom minimum ;)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

zalezi od projektu ale ak sa snazis vyuzit nove fičúrky ako box-shadow, border-radius, css animacie, rgba, tak to bez optimalizacie nejde. a kvoli tomu aby som mal menej prace neostanem "v jaskyni" a nebudem na to pozivat obrazky
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

mas pravdu nadrbte tam tych "ficurin" co najviac nech sa to renderuje aspon polhodinku, sak to je to najpodstatnejsie pre obsah, ach jo ;-)))
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Cuduj sa svete, ale features typu border-radius box-shadow a tak naopak stranku zrychluju ;)
V 90% je stranka pomala kvoli nacitavaniu zdrojov a predsa len 1 direktiva v CSS je urcite menej dat ako transfer obrazka na novom spojeni ;)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

jasne, a preto je milion benchmarkov na javascript, ktorym sa vacsinou robia kadejake efekty, a trva to jak ...., ale vytiahnut jednu ficuru to sa naramne hodi vsak, skus mysliet aj trosku dalej ;-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ale ved ho nechaj, ved vsetci vieme, ze len "moderne" stranky sa nacitavaju a renderuju "najrychlejsie" a celkovo web stale zrychluje a zrychluje ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak z tohoto by bol k0x0t aj Madarsky Google translator
Na komunikáciu medzi prehliadačom a
serverom tak vždy stačiť iba jedno TCP spojenie
a zároveň si prehliadač naraz v prípade potreby môže vyžiadať viacero dokumentov, pričom tieto mu budú zasielané flexibilne podľa rýchlosti ich generovania.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A kommunikáció a böngésző és
szerveren mindig csak egy TCP kapcsolat
míg a böngésző egyszerre, ha szükséges, követelhet több dokumentumot, és ezek is meg kell küldeni rugalmasan szerint a sebesség a generáció.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To je ukážka toho binárneho protokolu, alebo zašifrovaného rámca (prenášaného TLS)?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Co je na tom nepochopitelne?

Cez jedno TCP spojenie ide dnes iba jeden GET/POST request a tak musim pre kazdy objekt na stranke (HTML, CSS, obrazok, flash, skripty, a vela ineho) vytvorit vzdy dalsie TCP spojenie. Pretoze bezne je pocet TCP spojeni limitovany, moze sa stranka nacitavat pomaly a zatazuje to pamat na serveri, kde si musi pamatat, ktore TCP spojenie na co caka.

Po novom bude len jedno TCP spojenie, kde sa posle prvy GET/POST a pride kod stranky. Subezne ako prichadza kod hned posielam spat ziadosti jednu za druhou co zo stranky potrebujem. Obratom mi zacnu chodit zrejme staticke veci ako zakladne obrazky, ktore sa len poslu. A ked mi tam generuje nejaky komplikovany nahlad, proste po tom istom TCP spojeni mi pride neskor.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ale vsak nieco podobne ako Connection: Keep-alive co bolo pridate do specifikacie HTML 1.0. Len Keep-alive dokial vsetko nie je stiahnute cez jedno pripojenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A chlapci toto nevedeli tak robili zbytocnu robotu... ;)
Kolko obrazkov sa web stranke sa da naraz stahovat? Cislo je jednociferne (tusim 6/domena - potom sa vyuziva trik s viacerymi domenami, co ma ale tiez svoje nevyhody).

Najlepsie vidno vyhodu tejto potencialnej featury, pokial si otvoris nejaky starsi wysiwig javascriptovy editor s milion emotikonmi (ktore niesu ulozene len v 1 obrazku ako sprite mapa). Tie obrazky sa pomerne dlho nacitavaju (aj niekolko sekund, kym su vsetky hotove), hoci sucet ich velkosti byva kludne pod 1KB....
+ k tomu treba pripocitat mnozstvo dat v hlavickach a neoptimalnom transfere...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To zkade si tuto hovadinu vyhrabal? :D Chudak eshopy, ved to by nemohli dat viac ako 5 fotiek produktu + svoje logo na stranku :D
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nieje to hovadina ale fakt. A to, ze NARAZ nejde stahovat viac ako tych 6 obrazkov neznamena, ze DOKOPY nejde stahovat viac ako 6 obrazkov...
Napr. konkretne IE 8 zvlada presne tych 6. Starsie IE zvladalo len 2. Pozri napr. tento clanok s MSDN:
http://dopice.sk/6vT
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechcel tým povedať že tomu nerozumie, ale že je to štylisticky nesprávne napísané.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co tu popisali rychlokvaseny "web developery" po 2 tyzdnovom kurze HTML programovia su uplne hluposti. Ty ako web developer predsa neriesis nejaky protocol ked su hlupi tak si nastuduj OSI model a uvedim si v kde vlastne si v tom modely. Predsa tento protokol je implementovany serverom!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Co je presne to, co tu vecsina rychlokvasenych "web developerov" po vecsine naznacovala ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vsetko naopak...
rychlokvaseni, developeri, hlupy, modeli

Odpovedať Hodnotiť:
 

Čože, ten protokol bude binárny??!
Preboha, veď tým odstavia môj milovaný telnet, ako si ja teraz ním budem môcť prezerať internetové stránky??!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

S ceruzkou, papierom a kalkulackou. Pripadne mozes skusit redirect na port Wifi tlaciarne vo velkom kancli, kde si mozes dojst pre hotovy papier s vyrenderovanou strankou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár