neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Podnikateľ, ktorý si nenechal nanútiť Windows, v spore so štátom zatiaľ uspel

DSL.sk, 24.4.2013


Spoločnosť Eura Slovakia podnikateľa Františka Slivku, ktorá si nenechala štátom nanútiť používanie operačného systému Windows, dnes čiastočne uspela v spore s Finančným riaditeľstvom SR.

Spoločnosť o tom informovala server DSL.sk.

Ako sme detailne informovali v článku pred rokom, spoločnosť Eura Slovakia používa na svojich počítačoch operačný systém Linux a po zavedení povinného elektronického podávania priznania k DPH od januára 2010 vyžadujúceho Windows tak nepodávala priznanie elektronicky ale písomne.

Po upozornení daňovej správy na nemožnosť podania priznaní elektronicky ich podávala písomne s odvolaním sa na zmluvu uzatvorenú s daňovou správou umožňujúcu aj písomné podanie výkazov. Spoločnosť bola ale za nepodanie elektronických výkazov pokutovaná dvanástimi pokutami v celkovej výške 5636 eur.

Po neúspešných odvolaniach spoločnosť za asistencie združenia European Information Society Institute, EISi, ktoré pripravilo podanie, zažalovala Finančné riaditeľstvo SR.

Eura Slovakia v dnešnom prvom pojednávaní v prípade v snahe zrušiť pokutu čiastočne uspela, hoci súd nerozhodol na základe posudzovania legálnosti samotného vynucovania používania Windows alebo na základe posudzovania zmluvy medzi spoločnosťou a Finančným riaditeľstvom a neoznačil toto vynucovanie a pokutu za protiprávne. Za nesprávne súd označil v prvom rade udelenie dvanástich pokút za dvanásť priznaní nepodaných elektronicky. Ak by mala byť takáto pokuta udelená, mala by byť udelená iba raz.

Súd tak zrušil rozhodnutie o pokutách a vrátil prípad späť na posúdenie finančnej správe. Zároveň rozhodol, že Finančné riaditeľstvo musí zaplatiť spoločnosti Eura Slovakia trovy konania.

Podľa Slivku sa súd k oprávnenosti respektíve správnosti vôbec udelenia pokuty a vynucovania Windows nevyjadril, či sa k týmto otázkam vyjadrí v písomnom rozhodnutí bude jasné až po jeho doručení do cca týždňa.

Vynucovaním Windows v tejto súvislosti sa po podaní združenia EISi zaoberal aj Protimonopolný úrad, ktorý ho označil za neporušujúce príslušnú legislatívu v oblasti ochrany hospodárskej súťaže. EISi podalo ale opakované podanie, v ktorom upozorňuje PMÚ na rozpory rozhodnutia so závermi PMÚ a avizuje prípadné postúpenie prípadu na Európsku komisiu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál
Populárna databáza Redis má po zmene licencie ďalší klon, už bol vydaný


Diskusia:
                               
 

držím palce
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Vážim si ľudí, ktorí sa nezľaknú a bojujú za správnu vec.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

12 pokút - tu si dáky blbý úradník myslí, že žijeme v MONARCHII?
Narezať na zadok nie hriať si prdel v štátnej sprave, nič nerobiť za cudzie peniaze.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Dnes som mal tú čest stretnút štátneho úradníka.... nepríjemní ľudia sú to.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

12 priestupkov = 12 pokút. Alebo ak raz dostaneš pokutu za prekročenú rýchlosť už nikdy v živote nemôžeš dostať pokutu za to isté?
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

nie za ten isty priestupok. to co si ty popisal je 12 rozdielnych priestupkov na tej istej baze.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Nuž, nie som odborník na tieto daňové zákony a priznávam, že sa v nich nevyznám, ale ak mal 12-krát povinnosť podať to daňové priznanie (predpísaným spôsobom), a on ho (tak) nepodal, tak mu za to mali 12-krát vyrubiť pokutu, ak je v zákone napísané, že za [každé] porušenie (ako to zrejme aj je – aj keď sa priznávam, že to neviem).

Naozaj, porovnanie s prekračovaním rýchlosti na nejakom úseku je tu veľmi výstižné.

V každom prípade sa mi to rozhodnutie súdu zdá byť veľmi čudné. Ak tú povinnosť porušil 12-krát – ako to z článku vyplýva – tak prečo by mal pokutu dostať len raz?!

V každom prípade sa mi zdá byť to rozhodnutie súdu nezmyselné. Prečo uznal 1 pokutu, a ostatné nie?!
Buď mal uznať 12 pokút (a zamietnuť tak jeho návrh), alebo ani 1 (a vyhovieť tak jeho žalobe, že boli udelené neoprávnene, napr. vzhľadom na nejakú dohodu o možnosti podávania daňového priznania len v písomnej podobe).
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

neviem co ti je cudne ... jednoducho oni len opakovali tu istu pokutu za jeden fiktivny priestupok a chceli opakovanou pokutou donutit firmu aby to danove priznanie podala ta ako si to oni predstavuju

navyse v zmluve ma moznost podat priznanie aj inak ... cize aj ta prva pokuta bola nezmyselna
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak prekročíš pokutu o dvanásť km/h, dostaneš pokutu dvanásťkrát ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

On pri tom daňovom priznaní, v ktorom dlhoval tisíce €, dostal pokutu tisícky ráz?!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vy všetci, čo tak nadávate na štátnych úradníkov, robíte to preto, lebo ste nevedeli vyplniť ani nejaké hlúpe tlačivo, prípadne ste nevedeli nájsť tie správne dvere?!

Lebo veľmi často sa stretávam s podobnou kritikou od dementných, zato bohorovne arogantných podnikateľov, ktorí tiež celé dni nič nerobia, len šikanujú a zdierajú svojich zamestnancov, ojebávajú tento štát na daniach, lebo majú (od daní oslobodené) príjmy z kapitálu.

A nadávajú na úradníkov, lebo sami nie sú schopní zvládnuť ani tie najzákladnejšie zákony. Isteže, dnes sú zákony ovela zložitejšie a počet úradníkov oveľa vyšší – čiže je oveľa vyššia byrokracia – ale tak je to všade v k*****lizme, páni podnikatelia, veď ste sami chceli takýto režim, sami voláte po konkurvencii, no tak aby toto bolo možné nejako ukočírovať, tak treba oveľa zložitejšie zákony, ktoré budú plátať všetky možné diery, ktoré v ňom tento, s prepáčením, „liberálny“ systém vytvára... a ktoré vy tak radi využívate (zneužívate).

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A pre každú oblasť, kde je násilne pretlačená debiliryzácia – pardon – deliberalizácia a konkurvencia, potrebujete mať kopu nových zákonov a aspoň 1 dozorný úrad. Aby sa udržalo aspoň zdanie, že to funguje.

A čo sa týka tých úradníkov... tak oni pracujú za pár šupov. Mnohí z vás by za to nevstali ani z postele(podnikatelia už ani náhodou)!

Napokon, oni si tie zákony určite nevymysleli. A väčšinou sa vám naozaj snažia pomôcť a poradiť. Keby tu nebolo (toľko) úradníkov, tak by ste všetko museli „hádzať niekam do schránky“ (alebo posielať) a po mesiaci by vám prišla mastná pokuta za to, že ste to správne nevyplnili. Museli by ste prinajmenšom stráviť ďalšie desiatky hodín štúdiom právnych predpisov, prípadne by ste si na to museli najať odborníka, ktorému by ste za rady platili „trhové ceny“ (ako psychológom či advokátom).

Ja viem, že je to strašne nepopulárne, ale je mi fuk, že sa tu psychopati, čo neznesú pohľad do zrkadla, budú predbiehať v mínuskovaní.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak daj vypoved a najdi si miesto inde ... ale neobhajuj dementnych uradnikov, lebo prd vies ako to chodi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono je to pekne..i ja drzim palce, ale ak by sa i nejakym zazrakom spolocnost dopracovala k spravodlivosti, opat za tieto chyby statu zaplatime len my, obycajni dane odvadzajuci obcania...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Vystihol si to presne, lebo my sa bojíme a držíme hubu a krok.
Teda aspoň niektorý!!!!
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Bohuzial mas pravdu...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ak to má pomôcť dobrej veci a ukázať že veci sa dajú robiť aj inak ako si štátna správa zmyslí, tak sa na to rád poskladám!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

That's a genuinely impersisve answer.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bizardne je na tom to, ze ked stat prehra, musi zaplatit sudne trovy zalujucemu + jeho a svojho advokata a to platime my z danii. Toto by mali dat zaplatit uradnikovi, ktory vydal rozhodnutie o 12 pokutach, alebo rade, ktorá o tom rozhodla. Ak by taketo nieco platilo polovica uradnikov ak nie 90% by z uradov odisla!!! si myslim. Teraz maju pravomoc, ale nie zodpovednost, tu je problem. To su vsetci uradnici od prveho kontaktu na meste, az po parlament.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Súdne trovy už zahŕňajú aj náklady na advokátov, čiže žiadne „+“.

A samozrejme, že to zaplatí štát. A ako by to malo byť inak?! Veľa o tomto počúvame od pravicových virtuálnych populistov typu Procházku a podobných papagájov.

Dobre teda, zaveďme hmotnú zodpovednosť úradníkov, ale potom zaveďme aj príslušné omeňovanie (lebo za pár stoviek € vám to nikto normálny robiť nebude).
„Blahoželám“, 90 % z nich by odtiaľ odišlo a zostala by tam len tá najúbohejšia spodina – a potom by si na koho nadával?!
Zase na štát, že vybavenie veci, ktorá by mala trvať 2 týždne, by po novom trvala 20 týždňov?!

Zaveďme zodpovednosť u úradníkov, napr. takú, aká je u advokátov, ktorí sú povinne poistení do výšky 1,5*10^6 €, ale potom počítajte s tým, že každý úkon úradníka bude stáť zhruba ako úkon advokáta. (Za spracovanie tlačiva rádovo desiatky € a podobne.)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Why is it that I cant play a movie or anything else for that matetr? I paid and have been a customer for 2 years. I thought it was just a minor problem but after days of not being able to watch anything I wonder if it will come back at all ever. Please let me know what is going on. Reimbursment is needed since I cant watch anything dont cha think?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa zobuď. Bude z toho tender na dodávateľa systému, ktorý umožní podávať DP aj z linuxu. Bude to stáť miliardu a zaplatíš to Ty. Bohový podnikateľ, keď nemá na jednu licenciu windows. Štát nemôže zato, že si vybral minoritný systém.

Poslať ho do zadku s tým, nech si na to najme niekoho, čo mu to DP urobí, keď už musí mať linux.
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

a MS licencie statnej spravy su platene myslis z coho ? .. charita ?
.. a co myslis, kolko z toho ostane v nasej ekonomike ? - skoro nic (okrem vyplaty lokalnych obchodnikov - ak vobec)

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Chlapik sa postavil problemu celom, nepaci sa mu system ako taky tak ho nekupi,koli tomu nepoda danove priznanie, ocividne ma aj asi na "2" licencie ked to dokazal dotiahnut az tak daleko, pravnici a sudne zastupovanie nieco stoji ale to ty inteligent urcite vies ze? Ide len o princip nenechat zo seba robit saska.... inak ked si taky bohaty caaavo alebo caja z BA mohol by si mi kupit trebars office 2010? ja som taky zebrak z trencina vieeees, ja na to nemaaam.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ty si normalny nescitany jebo
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

a kedy sa ozve podnikatel, ktory vobec nema pocitac?
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Pocitac si muzes koupit od ruznych vyrobcu, zatimco MS Windows ne, takze statni protezovani urciteho vyrobce.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

nehovoriac o tom, ze v case, ked chcela firma podavat el.danove priznania bola tato moznost len z windowsu. stat nesmie vyzadovat informacie alebo komunikovat elektronicky s obcanmi inak, nez technologicky neutralne.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Počuj, ja tu mám nejaký starší Netware, ten si akosi nerozumie s TCP/IPv4, zato IPX/SPX na ňom fičí jedna radosť!

Nuž, ten Windows si ale predsa môže kúpiť od viacerých predajcov, či nie?
Napokon, veď aj „Java“, na ktorej to teraz beží, je takisto len od jediného výrobcu, či nie? (Ja viem, že jestvujú rôzne „implementácie“ – napr. IcedTea – kompatibilné s OpenJDK – ale „Java“ je len 1.)

Okrem toho, zdá sa mi, ako keby tu ľudia boli buď úplne mimo (väčšina čitateľov), alebo si len prihrievajú svoju polievočku (Husovec z EISi).

Ja nenamietam nič proti tomu, o čo sa v konečnom dôsledku snažia a že je nehoráznosť, aby si niekto musel kvôli tomu kupovať Windows, ale na druhej strane...
... tá Slivkova argumentácia znie dosť smiešne, keďže za Windows síce musí zaplatiť zhruba 150 €, ale za samotný elektronický podpis štátu tiež musí zaplatiť takmer 200 € – čiže v čom tu presne tkvie tá nehoráznosť?

Keby ten Windows predával štát (podobne ako elektronický podpis), tak by to už bolo v poriadku?!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na podanie elektronickych vykazov ste vtedy a ani teraz nepotrebovali elektronicky podpis. Stacilo podpisat s Danovym riaditelstvom "dohodu o elektronickom dorucovani", na zaklade ktorej Vam dali bezplatnu nahradu kluca.

Elektronicky podpis si nekupujete od statu, ale od certifikacnej autority - co su sukromne firmy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Elektronickym podpisom som samozrejme myslel zaruceny elektronicky podpis, ktory je nutny pri administrativnom styku s verejnou spravou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

That's way more clever than I was expcetnig. Thanks!
Odpovedať Hodnotiť:
 

This piece was coengt, well-written, and pithy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlape. kvoli ludom ako ty to na Slovensku vyzera tak ako to vyzera. Obmedzenost.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ešte dodám, že to nie je o boji proti linuxu a iným OS, ale o ROZUMNOM VYNAKLADANI FINANCNYCH PROSTRIEDKOV.

To tu píšem pre tupcov, čo mi proste musia dať mínusku.
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Práveže voľne dostupnými nástrojmi s verejne dostupnými špecifikáciami rozhrania by to bolo lacnejšie.

A ak taký nástroj neexistuje (v tomto prípade absolútne nemožné) Z dlhodobého hľadiska by sa to oplatilo pre štát pretože by trval na FOSS implementácii!!!
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Veľa voľných nástrojov je voľných len pre jednotlivca, nie pre organizácie. A ak sú aj volné, je platený support. A v prípade štátu a firmy support potrebuješ.

By som ťa chcel vidieť, čo by si robil, keby Ti povedali, tú máš API, a podávaj si DP ako chceš, ale elektronicky.

Prišli by nenažrané slovenské firmy a predávali software za ťažké prachy a bol by si spokojný? Štát nechal vytvoriť aplikáciu pre majoritný systém. Uvolnil ju zdarma. Keď si niekto myslí, že musí plávať proti prúdu, nech pláva, alebo sa radšej odsťahuje podnikať tam, kde si môže používať svoj krásny vytunený linux.

Opakujem aj pre Teba - JE to o efektívnom vynakladaní FP a nie utieraniu prdele každému, kto si zmyslí, že je chytrejší.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Toto nieje o plavani proti prudu, je to o kokotizme ktorym je cela tato nasa statna veduca "elita" prehnita. Zacina to tymi najjebnutejsimi uradnikmi na najnizsich miestach a siaha to az do vysokej politiky. Tie kurvy si robia co im vyhovuje, z coho potecu NASE peniazky.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

eDane od prelomu rokov 2012/2013 bez problemov funguje aj v Linuxe. Ja som cez to v marci podal danove priznanie z Ubuntu.
edane.drsr.sk/install/java/eDane.jnlp

Tiez aplikacia DR SR s nazvom EZU v roku 2012 fungovala bez problemov v Linuxe.

Ak Vas spravne rozumiem, tak eDane aj EZU boli len kvoli tomu, ze boli spravene v Jave o neefektivnom vynakladani financnych prostriedkov. Hmm, Vasej uvahe skutocne nerozumiem. Viete prosim nejako vysvetlit, preco su peniaze do Java aplikacii neefektivnejsie vynalozene peniaze, nez peniaze do ActiveX komponentov a Microsoft .NET rieseni?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Pretoze .NOT generuje dalsiu pracu a peniaze narozdiel od javy, kde system moze bezat aj 20 rokov a ma len min. naklady.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

That's way more clever than I was expeticng. Thanks!
Odpovedať Hodnotiť:
 

This piece was cogent, well-wirtten, and pithy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

I have been checking my Hughesnet raedpteely with Speedtest.net. It has never even come close to what I am paying for (usually 1/6 the maximum advertised and often it is as slow as dialup. They just had a huge payout in a class action suit for their false advertising. June 19th has come an gone. I detected no difference.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skúšal si niekedy aj prácu so ZEP v linuxe?


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, skusal som pred par rokmi pouzit software certifikovany NBU v Linuxe. A neuspel som - kedze vsetok bol certifikovany len pre MS Windows (a Wine to nezvladlo).

V roku 2012 bol certifikovany software postaveny na Jave - aj pre Linux a Mac OS X. Vid certifikat NBU SR: http://bit.ly/13wufPt

Zial, tento multiplatformovy software oficialne certifikovany aj pre Linux verejna sprava asi zatial nevyuziva - pretoze som nanho nikde nenarazil. Verejna sprava pri viacerych podaniach stale vynucuje ActiveX (a tym Windows) napriklad na Ustrednom portali verejnej spravy (portal.gov.sk).
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mne cely cas beha po rozume ten microsofti nedorobeny kapor alebo kataster portal :]
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

pritorecis sam sebe, pretoze MS do statnej spravy nema vobec nic s efektivnym nakladanim FP.
(ked pominiem, ze akekolvek efektivne nakladanie s FP je v statnej sprave utopia)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

zas somariny
- aj pre MS pordukty si musi stat platit support
- pri lokalnych firmach by aspon peniaze (vacsina) ostala v SR (vyplaty zamestnancov, odvody, prenajmy, dph z nakladov a podobne)
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

a to este nespominame ake su tie licencie na MS produkty predrazene. http://www.dsl.sk/article.php?article=12050
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Je to ako hovoris o efektivnom vynakladani financnych prostriedkov. Preco potom nevytvoria aplikacie podla standardov a tym by to automaticky fungovalo prakticky vsade.
Dalej hovorit dnes o windowse ako o majoritnom systeme je uz otazne a hlupe. Na PC mozno ale preco by som si DP nemohol podat cez tablet alebo smarfon? Predaj PC zacina upadat na ukor tabletov a nehovor mi, ze tam je windows majoritny. Jeho podiel su tak 2%. Ale majoritny je tam prave tvoj vytuneny linux vo forme androidu, prip. aj iOS co je unix based tiez.
Takze nemas pravdu.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ale ale... Prave tu vysiel clanok, ktory hovori, ze Windows ma na tabletkach podiel 7.5%. Nie je to vela, avsak z praktickeho hladiska kto podava danove priznanie z tabletu alebo nebodaj mobilu? Mozno tie 2%.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Čítaj s porozumením! V Q1 bol podiel predaných W tabletov 7.5% nie celkový podiel.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

bohuzial, trepes. O problematike nevies vobec nic. Nemas sajnu ako to funguje a nevies ani nic o statnej sprave. Daj si facku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sice som ti vobec nerozumel ale davam ti plus, bolo to az moc odborne, nerozumel som. Ale ocividne si vedel o com hovoris. Kua cakam kedy sa do nas pusti pietro.. popcorn uz mam nachystany v mikrovlnke....

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

I had my laptop in he shop they voice I wahtecd netflix and install the plug-ins for me (silverlight). I just through 15 Downloads of silverlight in the trash unable to watch a single movie. Who running the IT dept. over there needs to fix this great experience Ive had for the past week or your going to lose me as a customer. why make something so simple and turn it upside down. netflix login is a train wreck now, fix it now CFO, CEO, OR YOUR GOING TO SINK LIKE EVERYBODY ELSE!!!!! .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Enjoy your blog )
http://suisqcumd.com my blog
Odpovedať Hodnotiť:
 

Interesting post )
http://wvglnnvzj.com my blog
Odpovedať Hodnotiť:
 

Enjoy your blog )
http://tafutjybs.com my blog
Odpovedať Hodnotiť:
 

gratulujem aspon k ciastocnemu vitazstvu!

btw otazka na redakciu: o tomto nieco neviete? > http://dopice.sk/5O5
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Drzime palce!
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

cim viac linuxu, tym menej korupcie ms :) a vyhodenych penazi nasich dani do zahranicia
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Iba jedno poviem ku tomuto, držím palce!
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Kamosovi v kupelni? Ci cez 3G hovor pekne virtualne?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

tak treba nahnať linux aj do úradov , aby sa nerobilo na XP éčkach vo velkom kancli cez WiFi donekonečna :)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

smutne bude ze stat na linuxoch skoro nic neusetri lebo ich potom za hrozne prachy neodbornym sposobom bude spravovat firma syna brata manzelky najvyssie postaveneho cloveka v lubovolnom urade
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Ale aspon prachy zostanu na SK. Ok to nebolo zrovna velmi pozitivne ale lepsie nez nic :(
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

No neviem, ak si za to kúpia nejaký Mercedes a užijú dovolenku niekde na Kajmanoch, že koľko s tých peňazí ostane na Slovensku
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

tak treba zacat vyrabat mercedesy a na dovolenky v exotickych destinaciach dat novu dan :-)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Dúfam že toto nečíta fico a jeho posluhovači! Je to super nápad daň z luxusnej dovolenky. Všetky dovolenky ktorých destinácia je ďalej ako Chorvátsko budú luxusné.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Call me wind because I am absltouley blown away.
Odpovedať Hodnotiť:
 

i talked to them today and was told 3weeks shloud be up and running,also was told they would have voip WE'LL WAIT AND SEE STILL IN TRIAL MODE.SAID WE WOULD BE ABLE TO USE NETFLIX HA HA WILL SEE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stat by mohol stat na Windows, ale to by si nechal takpovediac stat vlastnu hlavu, ak nebude stat v zadku Microsoftu a tym strati kopu prijmov z DPH za licencie Windows.

Ak budu ludia a firmy instalovat linux - tak stat bude mat takmer nulove prijmy a tym padom aj menej penazi na rozkradanie. Takze toto celoplosne nedovolia. Najprv by sme museli zrusit celu vladu na cele s Googlovicom a dosadit tam redakciu DSL.sk a ich komentujucich fanusikov :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aha, takze vlastne kazdy kto chcel kupit licenciu windows a nebude ju musiet kupit tak tych (povedzme) 100,- € spali??? Tak to mas bohovsky-pridrbane-pubertalnu logiku (aj s tvojimi pluskarmi) :-D
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Sorry, ze odpovedam tak neskoro, ale opravim sa:
" ... - tak stat bude mat takmer nulove DANOVE prijmy Z NAKUPU PRODUKTOV OD MS ..."

Podla pluskarov je velmi pravdepodobne, ze to takto pochopili. Este raz sa ti ospravedlnujem, ze som to nenapisal uplne jasne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre istotu ak by ti predchadzajuce nestacilo, tak stat nema len prijem z DPH z ceny produktu od MS. Ale aj ma prijem z CLA produktov, a samozrejme dan zo zisku prizivijucich sa slovenskych firiem predavajuce MS produkty, plus z odvodov zamestnacov prizivujucich sa firiem a ich DPH ak pouziju zamestnanci peniaze na nakup tovarov a sluzieb na Slovensku.

Takze ano... vlada by prisla o kopu penazi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a Ty si naivne myslis, ze pri MS platforme je to inak ??
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz by boolo na case aby stat nediktoval nezmisly preco mi maurcovat aky OP system mam pouzivat v mojom PC ? Uz treba zatrhnut lobby Microsoftu a konecne pouzivat aj v statnej sprave Linux, Unix v pripade linuxu a dakej free distribucii by sme usetrily miliony ale tym padom by asi dakto z nakupu nedostal provizie od Microsoftu. A tiez nechapem preco aj na skolach vyucuju len na produktoch MS ?
Asi aj skolstvo ma vela penazi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

taakze ms sa v statnej sprave pretlaca (vraj) koli tomu ze v komisii ktory urcuju aky os budu urady pouzivat je prave (vraj) zastupca firmy microsoft

preco sa nepouziva linux ? pretoze ludia (hlavne na slovensku) su nenazrany, ak by tam siel linux tak firma co by ho nasadzovala by si ho nechal zaplatit a kazdu jednu instalaciu a kazde jedno skolenie , tak isto ktorykolvek iny clovek ktory by to chcel robit z akehokolvek ineho dovodu

takze cena za linux v porovnani s microsoftom by neklesla , ale bola by rovnaka (alebo mozno vacsia)

dalsia vec uradnicky nemaju v niektorych pripadoch cas a chut sa ucit nove veci, potrebuju vediet ine pre ich pracu dolezite veci (napr kde v SAPe mozu spatne upravovat faktury ci kolko kopii a ake vypisi potrebuje mestsky urad pre danovy urad atd)
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Na ktorom urade maju evidencie v SAP-e??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na ziadnom.

No pokial by tetule zvladli SAP, tak Linux by uz bol uplna brnkacka.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

V SAPe bezia mzdy v statnej sprave.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ako kde. Napr. niektore VUC maju SAP, niektore iny sw. Je to na ich rozhodnuti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

znova zavadzanie bez akejkovlek znalosti/skusenosti
- aj pri MS produktoch musis zaplatit kazdu jednu instalaciu (akurat uz sa to niektory naucili - naucia sa aj ine)
- ad skolenia - este si nevidel ako su tetusky na urade bezradne, ked im vymenili W98 za WXP alebo nebodaj za W7 (a to som vynechal Vistu)?? A to nehovorim aky je problem, ked im vymenia Office2003 za Office2007. To uz ovela skor zvladnu prechod na open/libre office (skolenie v rovnakom rozsahu)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

...
v skolach sa uci MS pretoze ucitelia nevedia s nicim inym pracovat ucit sa to nemaju kedy alebo nemaju chut
(podobne ako uradnici, maju ine veci ktore su pre nich prioritne, napr kedy pride zas ten namysleny zbohatlicky rodic obhajovat to ich milovane dietatko na rodicovske a kricat na ucitelov ze si na jeho dietatko zasadli a ze ono nikomu cihlou hlavu nerozbilo a pod)

tak isto ked sa kupuju compy do skol kupuju sa s os a officom pretoze ak nahodou to dostane neaky ucitel alebo uradnicka a kedze oni komunikuju s uradomi, tak potrebuju vediet precitat dokumentaciu z prilohy co im posiela urad
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

a este k tomu uceniu, ucia sa praci na MS produktoch pretoze v PRAXY sa vyzaduje hlavne tato skusenost, co ziada pracovny trh to ponukaju

vid napr neake skoliace strediska, malo ktore maju skolenie o libre office ci open office ci praci v gimpe, pretoze pracovny trh to nechce, a myslim ze skoliace strediska nemaju problem take nieco nasadit do ich ponuky skoleni
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

ty si fakt retardo .. presne MS posiela obchodnikov aby podplacali riaditelov skol aby nasadzovali ms office na miesto chrumkaveho libre office .. uz to konecne pochopne ze vas open/libre office je na HOVNO .. ergonomicky je to tragedia, nezvlada to zakladne makra, excel ma nedokaze poriadne ani zakladne funkcie a dalsich milioooon veci pre ktore sa Vam na to kazdy vyse*e ..to ze je niekto masochista a robi mu dobre ked sam seba tyra a sebaspokodzuje, tym ze sa rozhodne napisat bakalrku v libre office je len a len jeho hlupost.. a neznamena to ze tak isto hlupi su aj ini ludia
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

Preboha, povedz mi, kolko percent uradnikov potrebuje k praci makra?
Uradnik tak maximalne zmeni meno na nejakom zbytocnom tlacive, posle ho do tlaciarne a buchne peciatku.
Dovolim si tvrdit, ze na 95% pripadov by uradnikovi a aj ucitelovi stacil aj balik podstatne nizsej triedy, ako je Libre (Open) Office...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Neviem, kolko uradnikov potrebuje makra. Ale urcite menej si ich vie urobit ako ich potrebuje.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

99%
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mas vypracovanu nejaku studiu na to percent uradnikov meni len meno na tlacive? ale zas len dristas do vetru nejake svoje silne subjektivne pocity zavysle od ranajsej erekcie ?
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ty si asi jeden z nich ked ta tak pravda vytaca.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak mi mily moj povedz, co presne libre office (ked neratam proprietrany VBS) nedokaze, co dokaze MS Office?

A predstav si mame Libre (+Linux samozrejme ) vo firme so 400 zamestnancami na kazdom PC a fungujeme ako predtym - rozumej ziadna zmena.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

ehm... kde ze to pisem o kvalitach libre office ? alebo o neakom podplacani ?

a ano libre office a open office stoja za ..., ale na beznu pracu su dostacujuce , problem je hlavne s kompatiblitou uradou / skol (tj musel by byt na oboch koncoch rovnaky produkt) inac sa z toho uradnici idu pogulat ak im to neotvori alebo otvori rozhadzane, a tiez suhlasim ze orgonomia prace v otvorenych verziach offisov je o niekolko rokov pozadu
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ked citam tieto dristy... v openoffice som napisal dizertacku , cez biblio databazu som citoval zdroje, prepajal som Write s Calcom, na vyhodnocovanie udajov som pouzival mnou napisane makro. rady ako na veci som zhanal vzdy online na fore o openooffice, a jednalo sa o veci, ktore bezny uzivatel ani v jednom a ani druhom baliku nerobi bezne. problemi sa samozrejme nasli, ale to by sa nasli vsade. dnes pisem niektore veci uz iba v LyXe. to co potrebuje BFU je mi jedno, OO bez problemov nahradi MS balik.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

uuu tak ty si aky chrumkavy, asi som sa zamiloval
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

"... to co potrebuje BFU je mi jedno, ..."
tak naco to komentujes ? XD

ja mam naopak zle skusenosti s libre office aj open office a to som v tom robil prave naopak tie najjednoduchsie userske veci, z coho sa da usudit ze libre office je iba pre "elitu" v tom pripade je moje vyhlasenie stale spravne , "...otvorene officy nie su pre beznych uzivatelov..." :)

take banality ako vytvorenie tabulky vo write, ci uprava ohranicenia tabulky v calcu alebo dokonca pisanie obycajneho textu so znakmi mi sposobovalo pady takze kazdych par sekund som to musel ukladat a bat sa ci to nespadne a po pade dufat ze opravi nedavno ulozenu cast, no nestalo sa tak, korekutra textu, uprava stylu, posun textu, horne indexovanie ... no niektore veci sa skratka upravuju nenormalne, nevravim ze v ms by to bolo idealne ale urcite nie tak ... tak otrasne
a uprava okrajov strany pred tlacou je tiez zabava
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

samozrejme preto vacsina samosprav vo svete co experimentovala s linuxom prechadza spat na ms riesenia lebo je to financne a casovo narocnejsie ..od problemov s kompatibilitou, cez drahe riesenie podpory, technikov az po preskolovanie personalu ..je linux a open/libre office drahsia alternativa ako licencovany ms ..a aj ked sa plesnes ritou o zem tak je to fakt ktory ani zatazena dsl redakcia nezmeni
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Nejaky zdroj k tomu, ze "vacsina samosprav" mozte prosim poskytnut?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Toto som aj ja niekde cital. Pred par rokmi, myslim v Nemecku, skusali linux a casom sa vratili spat kvoli problemom so skoleniami, drahymi adminmi,...
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Tak si najdi povodny zdroj. Pretoze Mnichov naspat nepresiel, aj ked HP robilo case study, ze Linux je pre nich drahsi. Sprava mesta si zatukala na celo a vydala vyhlasenie, ze to nie je pravda a cisla od HP su uplna fantazmagoria.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

preco klames ? http://goo.gl/o9IPn
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Zda sa, ze uzivatel "ccccc" nerozumie pisanemu textu. Uzivatel "ja" pisal o Mnichove, avsak uzivatel "ccccc" odkazuje na Freiburg a Solothurn. To vsak uzivatelovi "ccccc" nebrani tomu, aby obvinoval z udajnych klamstiev.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

dosli argumenty ?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Myslis? http://goo.gl/FjzXZ
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este jeden http://goo.gl/9sD9P
Odpovedať Hodnotiť:
 

napriklad http://goo.gl/o9IPn
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som prosil o podklad pre tvrdenie "vacsina samosprav". Vami uvedene dve linky hovoria o dvoch specifickych pripadoch, zdaleka nie o "vacsine".

Mimochodom na Slovensku som zachytil, ze FOSS vyuziva napriklad Banska Bystrica a Skalica.
OpenOffice.org sa tiez podla mojich informacii nie malo uz roky vyuziva v mensich organizaciach a samospravach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ze napr skalica to mala nelahke preist na FLOSS a ze musela ist cestou kompromisu, to radsej uz nespomeniete ?
iba to krasne a "idealizovane" treba spomenut

tak v com sme tu dsl diskutujuci lepsi od slovenskych politikov ked aj sami sebe nehovorime celu pravdu (klameme) ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale je to pravda o kompromisoch o ťažkostiach ale väčšinou vychádzajú z uviazania si zákazníkov mikrosoftom a z toho vyplývajúcej nekompatibility s verejne dostupnými nástrojmi a špecifikáciami. Keby celá správa prešla na tieto nástroje väčšina problémov by sa automaticky stratila.

Síce by vystali nové ale menšie (z titulu nedostatku špecifických programov). Nedostatok špecifických softvéru vidím skoro výhradne len vo veľkom zastúpení MS softvér na desktopoch (sú aj iné problémy ako zmena apy u podporných knižníc ale prečo nepoužívať debian stable zo statickými linkovanými knižnicami že).

Doma si používaj čo chceš, ale verejné správy by som na ničom inom ako FOSS softvéry nepostavil. A to už nehovorím o školách a podobných verejných inštitúciách.
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim ak by mal byt software v statnej sprave (ci uz urad , skola , ci neaka statna organizacia) tak by to musel byt FLOSS, ALE to je teoreticka myslienka, v pripade ak by sa nasadzoval elektronicky system od zaciatku celoplosne

(nieco ako ked v 89tom, ci kolkatom, zacali davat "pocitace" do uradov prvy krat, a bordel to bol vtedy teda riadne nevydany uz len preto ze nevedel nikto co do toho pocitaca dat a co nie, a vsetci boli "sefovia", nehovoriac ze robit s tym vedelo iba par ludi)

ta prakticka vec by sa mala preberat tu a teraz, a v akom najkratsom casovom horizonte by sa to dalo zrealizovat bez velkych skod
tj co vsetko by bolo treba na prehodenie systemu na open source, co vsetko by trebalo preskolit , co vsetko by trebalo prerobit/prekodit/ ci nakodit nanovo, spocitat hodiny atd a podla toho optimalizovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

...ak sa pozriete na dnesne urady tak jednoducho ten MS system je tak hlboko zadratovany do uradnickej prace ze ak by jeden urad chcel preist na floss stretne sa s nehoraznou stenou , priam lavinou problemov, pretoze vzajomna komunikacia medzi uradmi , medzi ministerstvami a co ja viem cim este velmi zavisy na MS produktoch
a toto vsetko menit hned a naraz a celorepublikovo je nezmysel
osbne si myslim ze je treba zacat od konca, najprv najmensie dedinky a ich urady vyskusa sa ako to funguje kde su chyby a nedostatky a postupne pomaly to davat na vacsie a vacsie mesta, ale to by chcelo nehorazne vela ludi a pracovneho casu
Odpovedať Hodnotiť:
 

...
dalsia problem by mohol byt vymena hlavneho systemu ktory sa este stale prepaja a rozsiruje vzajomne prepajanie roznych systemov s uradmi za neaky lepsi efektivnejsi multiplatformovi (napr internetovy s moznostou prihlasenia kazdeho uradu ci pripadne kazdeho jedneho uradnika, pri internetovom systeme je fuk aky HW ci aky system uradnicka ma, nech trebars aj z mobilu sa prihlasuje) ale to by chcelo tiez nehorazny majland aj za udrzbu a bezpecnost
Odpovedať Hodnotiť:
 

Love that picture!I'm glad you back on line, phone and all!.I have so many wires cnimog from my computer, I'm sure half of them aren't necessary, but I'm afraid to test them to find out! I went from having a wireless router to having the wireless connnection from the internet provide. I think the router is still hooked up! When it croaks, I'll look into it! LOL!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Actually there are many problems with power over USB idea, i would just hiiglhght some of them:1. Ethernet cable can provide power at longer distances than USB can.2. Ethernet cable is standardized and common in whole world, but there are many standards of USB and people are not agreed on one standard.3. Ethernet cable is cheaper than USB cable.4. Ethernet can offer high power than USB.5. Connector type is single in case of Ethernet and this not the case with USB.hope you will enjoy this, and keep commenting.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj toto http://goo.gl/9sD9P
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt?a cim podlozeny fakt?nevidim,zeby si tu uviedol nejaky fakt...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nehnevaj sa, ale to je vedome klamstvo - ktore niektore skupiny radi zneuzivaju, ZIADNA samosprava v zahranici, ktora zobrala prechod na opensource seriozne, sa este nevratila na MS
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

jebo, to ze zijes v bubline neznamena ze ja klamem http://goo.gl/o9IPn
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

a este jeden http://goo.gl/9sD9P
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

no teraz si ukazal svoju bublinu. Evidentne v poslednom case upada vzdelanie a mladsie rocniky maju problem citat s porozumenim a analyzovat precitane. Staci im nadpis a uz vedia vsetko.
Prave si ukazal dva priklady "nepripraveneho a nedotiahnuteho" prechodu na opensource - ale to neznamena, ze to nejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otazkou je, co je to zobrat prechod "seriozne". Je fakt, ze pokial si situaciu dostatocne vopred nezanalyzuju - ci tam nahodou nie su vopred jasne neprekonatelne prekazky - a vrhnu sa do toho "hura" stylom, tak to nemusi dopadnut dobre. To vsak plati pri akejkolvek migracii.

Tiez je klucove byt konzistentny a prisny z hladiska standardov - a nie vedome vytvarat nekompatibilne prostredie - (napr. ked vyznamnej casti zamestnancov povolime MS Office a casti nie a potom sa divime, preco mame nekompatibilitu medzi internymi dokumentami).
Odpovedať Hodnotiť:
 

posielam kvety
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Problem je aj v tom, ze tety uradnicky vobec nerozlisuju Windows/Linux/MacOS...
Poznaju len "televizor, z ktoreho sa taha snurka do skrine, na ktorej je tlacitko ON/OFF".
Samotny fakt podania priznania "elektronicky" je pre nich ako nieco z inej dimenzie. Takze nevedia pochopit, ako "Vasa skrinka nemoze poslat priznanie do mojej skrinke na urade".

"Ak Vam skrinka nefunguje, zaneste ju opravarovi. Nas problem to neni..."

Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Mam osobnu skusenost, svokra si kupila novy notebook. Predym mali doma dlhe roky desktop s Windowsami. Novy notebook bol bez OS, nahodil som tam Linux Mint. Podla mna, si ani navsimla ziadny rozdiel, vsetko jej funguje ako na Windowsoch. A instalacia bez problemov, nemusel som ani preliezt pol internetu, aby som nasiel spravne ovladace, vsetko fungovalo out-of-box hned po instalacii. Jedinu vec, ktoru som musel urobit, bolo vlozit heslo pre Wifi.
Rovnaka situacia bola u mojho otca, tomu som tiez dal Linux Mint a tiez nepozoruje zasadny rozdiel, Skype a internet mu idu ako na Win a je spokojny.
Inak ja mam na desktope i notebooku Windows 7, cize nie som ziaden Win hater ale sucasne verzie linuxu treba brat s respektom.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

krasna rozpravocka ..este nam prosim ta povedz kolko krat do tyzdna ti vola svokra ze sa jej nieco neda nainstalovat alebo spustit co predtym islo a teraz to zrazu nejde ..priznaj sa :)
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Ono to moze byt pre niektorych sok, ale bezni pouzivatelia zvycajne neinstaluju ziadny software. Ked nieco chcu, tak skor si na to niekoho zavolaju. Aj ked maju Windows.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Pravdu vravis neskutočne na tych ľuďoch zarabam .
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nie je to sok, moja mamka napriklad neinstaluje absolutne nic. Dostane zinstalovany pocitac s aplikaciami, a s tym funguje. Ked tam chce nieco navyse, tak niekoho na to zavola. ale to sa zatial stalo iba raz. Tak isto dostala tablet s naistalovanymi aplikaciami a ani ju veru nenapadne pozriet sa do marketu a nieco doinstalovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

svokrovci mali na starom pc win xp, stále som musel riešiť, že sťahovali klikali kdečo a s tým kopu vírusov, trojanov... sám som sa divil, čo sú schopní "zohnať". raz ma to dožralo, dal som tam lubuntu a odvtedy som na ich pc nesiahol. už vyše dvoch rokov sa nesťažujú na nič, iba na to, že niektoré flashe im nejdú prehrávať ale to je problém starého pc.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podobny pripad aj u nas. Akurat ze tam sa vymenilo PC s WIN 7 za Apple PC s MAC.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Identický prípad. Cca 20 ročnej kočke, čo išla na VŠ som dodal PC s Kubuntu. Dodnes mi ani raz nevolala (a je to asi 3 roky dozadu).
Linux je problém len pre gameblerov (ale aj ty sa situácia zlepšuje) alebo pre magorov, ktorí musia mať všetko najlepšie a na orezanie troch fotiek do roka musia mať "v zálohe" cracknutý Photoshop CS6.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Napodobne. Odkedy nasi funguju na Ubuntu, najvaznejsi rieseny pripad bol "dosiel atrament v tlaciarni".
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

> Dodnes mi ani raz nevolala

Erm ... ;-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stratila telefonne cislo? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

zavolala inemu aby jej tam dal naspat ten windows bo neaky trotel jej tam dal system pomocou ktoreho sa nemoze prihlasit do internatnej domeny :D (a aby bol happy end tak tomu manikovi co jej tam da naspat windows, mu za odmenu da ona )
- k tym detinskym slastnym pribehom ako " dal som svojej 110 rocnej babicke linux a doteraz mi nevolala " dziiizs mozno preto ze od soku umrela ? alebo preto ze ten pocitac nepouziva ? alebo ho len pouziva na jednu vec , likuje na facebooku (surfuje netom) ?

keby ste tym vasim zazracnym znamim zobrali comp a dali im tam iba mobil s konektorom na monitor postrehli by to ? NIE NEPOSTREHLI lebo pocitac pouzivaju na 2 veci chytanie prachu a lajkovanie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

...
ale to je uz dnes standard, malo kto pouziva dnes svoj pocitac (mimo hier ci inych narocnych aplikacii) na to na co bol urceny, na tvorbu
a preto maju linux a ine alternativne operacne systemy velku sancu sa presadit, pretoze dnes ide o internet, vsetko je v cloude, este ked to MS pohnojil s win8 tak maju FLOSS HOVADZKY VELKU SANCU, ale vypada ze ju premarnia
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani ty si jej nevolal?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no ked videla co si jaj dal na PC tak si ta rovno vymazala, preto ti od vtedy ani raz nezavolala
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Thanks for srhaing. What a pleasure to read!
Odpovedať Hodnotiť:
 

I am a little counfsed as to how the Bell package of 15 down / 10 up only gives you 325MB / month while the the Teksavvy package gives you 300GB / month. The smallest data cap even on a smartphone these days is at least 500MB, which I had a problem with staying within the cap. You are definitely counfsed because the Bell website states that the package includes only 75GB / month, plus obviously 1GB > 1MB (actually 1GB = 1024MB).I do completely feel your pain about being stuck a brand new modem, but please do revisit your potential data cap issue, because 300GB > 75GB > 325MB.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nebolo by dobré najprv vo Wine nastaviť obmedzený účet. To je v Linuxe základ.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zas ste tu vsetci jebn*ti alebo nedokazete pochopit citany text ?! Jedine co sud urobil bolo, ze zrusil 12 pokut, pretoze mala byt len 1 (slovom JEDNA).. vonkoncom nedal za pravdu sasovi z EURA Slovakia ohladom vynucovania IE (a tym padom aj Win) a za pravdu mu ani neda lebo pouzivanie systemu co nedostahuje ani 1,5% so sebou nesie aj inste komplikacie, v tomto pripade komplikacie s kompatibilitou .. pretoze jednoducho na tych 35 ludi co na sk linux pouzivaju kazdy z vysoke sere lebo je to ekonomicky nerentabilne
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Odporucam otvorit si drsr.sk sekciu eDane. Aplikacia bez problemov funguje aj v Linuxe. Ja som cez nu v marci podal danove priznanie z Ubuntu.
edane.drsr.sk/install/java/eDane.jnlp
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ak teda funguje aj v linuxe, preco a naco sa pan podnikatel stazuje ?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

pretoze toto je sudny spor z roku pana. vies ako rychlo funguje nase sudnictvo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

eDane (Java verzia) az od prelomu rokov 2012/2013 bez problemov funguje aj v Linuxe.
Tiez aplikacia DR SR s nazvom EZU v roku 2012 fungovala bez problemov v Linuxe (vyuzivala Java applet pre autentifikaciu a myslim aj podpisovanie).

Vynucovanie pouzivania Windows platilo pred rokom 2012 a prave za to obdobie podnikatel dostal pokuty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je smutne, ze ked eDane vedia spravit v Jave v roku 2013 (a tiez prihlasovanie/podpisovanie EZU vedeli spravit v roku 2012), ze v rokoch pred 2012 vynucovali pouzivanie MS Windows. Zial, evidentne to bolo nekvalitnym zadanim zakazky pri verejnom obstaravani.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ano, zle zadana zakazka. Ja vsak stale nerozumiem preco sa v tychto diskusiach kyda na Microsoft. Hadam on zastupoval product ownera, ci ako to mam chapat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohužiaľ, máš v podstate pravdu.

Husovec z EISi namietal, že EURA Slovakia nemala dostať žiadnu pokutu, ale napokon predsa 1 dostala. (A nechápem prečo práve 1, prečo nie 12 za 12 porušení povinnosti podať daňové priznanie predpísaným spôsobom, alebo ani 1, ak bolo možné podať daňové priznanie aj písomne.)

O samotnej podstate veci, ktorá nás zaujíma najviac, sa vôbec nerozhodlo.

Áno, je nehorázne, že by si na to mal kúpiť Windows, je zlé, že by za to mal vyhodiť nejakých 150 €, ale je takisto nemenej zlé, že za samotný elektronický podpis od štátu bude musieť zaplatiť bezmála 200 € (aspoň nedávno to bolo nejakých 180 €, či tak nejako) – a to už nikoho netrápi??!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na podanie elektronickych vykazov ste vtedy a ani teraz nepotrebovali zaruceny elektronicky podpis. Stacilo podpisat s Danovym riaditelstvom "dohodu o elektronickom dorucovani", na zaklade ktorej Vam dali bezplatnu nahradu ZEP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa by len zaujímalo, koľko z vás má legálny windows, a hlavne koľkí majú legálny "úžasný" MS Office (ktorý nie je ani poriadne kompatibilný medzi sebou)

Pre pána "dokonáleho" vyššie:
Moja bakalárka aj diplomka sú napísane v Libre Office a predstav si, žiadny extrém ani problém to nebol v tom spraviť. Proste keď to nevieš používať, ostaň si pri svojom ms office... v ktorom zvádneš všetko hravo a jednoducho...
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Diplomku pise v XXX Office iba amater. Na prace takehoto rozsahu sa pouzivaju profesionalnejsie nastroje typu LaTeX a pod.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

nepomylil si si to s nejakou currentovanou publikaciou ci odbornou monografiou ?

Na uplnu vecsinu diplomoviek by bohuzial postacovala aj T-602-ka, ak pravda vies o com pisem, :)


Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ja som si to nepomylil. Na pisanie rovnic a pripadne ukazok algoritmov je latex neporovnatelne lepsi nastroj ako office. Pravda, zalezi od obsahu. V kazdom pripade aj 60 stran antropologickych bullshitov vysazanych latexom vyzera lepsie ako vo worde.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Statny uradnik, ktory rozhodol o tej pokute a ulozil ju, by mal byt osobne zodpovedny i za pripadne naklady so sudnym pojednavanim a ak by vyvstalo, ze trovy konania bude hradit zalovana strana, tak by to mal tento uradnicek zaplatit zo svojho. Inak sa tychto trulkov nikdy nezbavime. Taktiez by mal niest zodpovednost za svoje rozhodnutia kazdy riaditel statneho podniku pripadne iny veduci pracovnik ktoremu su zverene statne hodnoty, pretoze nie je mozne aby to takto zhumplovali pod obraz bozi uplne beztrestne. Podpisuju nevyhodne zmluvy a pokial sa im nedokaze umysel, tak sa im nic nestane. Zmyje.

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nie zmyje - ale curaci!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kurna, ak namiesto zmiji rovno "zmyje", tak potom dajte tiez nieco tvrdsie nez su "curaci", nie ?
:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Curacy!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Óóó, pán je akiste pravićiar, šľahnutý ideológiou „zodpovednosti“ ako pri súkromnom podnikaní, fičiaci na ideológii nenávisti voči úradníkom... a vôbec všetkým, ktorí sú vedemostne nad ním, že?

Fajn, to by prichádzalo do úvahy, ale len v prípade, že by všetky tie pokuty išli predtým úradníkovi priamo do vrecka. Ako v súkromnom podnikaní.

Alebo by úradníci museli byť poistení – napr. ako advokáti, do výšky 1,5*10^6 – ale to by sa muselo zohľadňovať v ich odmeňovaní.

Tvojou logikou povedané: vyzývam ťa na to, aby si sa ako prvý začal skladať na podstatne vyššie platy úradníkom, ešte skôr, než podáš petíciu za takýto zákon!

Odpovedať Hodnotiť:
 

Takisto v prípade štátnych podnikov. Ešte nikto z tých pravicových virtuálnych populistov, čo nenávidia všetko śtátne a adorujú všetko súkromné, poriadne nevysvetlil, prečo by štátny manažér ktorý spravuje majetky miliardových hodnôt, nemal dostávať miliónové odmeny podobne ako manažér v súkromnej firme spravujúcej podobnú veľkosť majetku.

Ako je možné, že je súkromnej firme dovolené vyplácať také vysoké odmeny?!

Ako je možné, že daňové úrady nekontrolujú rovnako prísne firmy, ako kontroluje subjekty NKÚ?!
Napríklad, že by im vytkli, že manažér určite nemá potrebovať také drahé auto a že tým ukrátil štát na daniach zo zisku?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravicoví zmrdi trvajú na tom, aby „štátne firmy boli rovnako efektívne ako súkromné“, hoci súkromné nemusia zverejňovať takmer nič, kým štátne takmer všetko...!
Veď to je jasne pokrivené v prospech súkromných firiem!
Veď to je ako keby mali 2 šprintéri pretekať, ale 1 z nich bude mať na nohe olovenú guľu!
Veď je ako keby mali 2 hrať poker, ale 1 z hráčov by musel mať povinne otvorené karty! Je jasné, že nemôže vyhrať a že ho ostatní (súkromníci) ošklbú!

Potom je jasné, že všetky štátne firmy budú vytlačené, súkromnými firmami, lebo pri štátnych ste pičovali, že do nich môžete vidieť, tak tu budú len súkromné, pred ktorými budete musieť len „sklapnúť a utrieť si papuľu“!
Lebo neefektivitu v súkromných kritizovať nemôžete, tam musíte mlčať!

Je zaujímavé, že vás netrápi, koľko strácate v dôsledku neefektivity súkromných firiem, ale idete z kože vyskočiť, keď niečo vidíte v štátnej firme alebo u úradníka!

Odpovedať Hodnotiť:
 

Takisto... oháňate sa tu korupciou a ako jediné „riešenie“ vidíte v obmedzovaní verejného sektora... a prečo nie v obmedzovaní súkromného, netransparentného a už zo svojej povahy korupčníckeho?!

Veď druhou stranou pri korupcii je takmer vždy súkromný sektor!!

Si myslíte, že v súkromnom sektore korupcia nejestvuje?! Ale áno, ibaže sa tak len nenazýva...! Ale funguje to presne tak isto! Prečo by teda korupcia mala byť trestná len vo verejnom sektore, ale už nie v súkromnom (kde sa všetko rieši spravidla len v občianskoprávnom konaní)?!

Ak je ten súkromný sektor údajne efektívnejší než verejný, tak prečo v tom verejnom neplatia rovnaké pravidlá? (Nižší dohľad atď.) Alebo ak je vyššia priehľadnosť údajne taká prospešná, tak prečo sa povinne neuplatňuje (nevynucuje) aj v prípade súkromného sektora?
Odpovedať Hodnotiť:
 

tlieskam postojacky
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Na celé sa dá na to pozrieť z väčšieho nadhľadu a síce:
Ideš do lekárne a "musíš" si doplatiť za lieky, lebo tak je to v zákone. Čiže potrebuješ peniaze ako nevyhnutný výdaj, ak sa chceš liečiť.
Ideš si vybavovať ŠPZ na políciu a "musíš" si doplatiť 66€ za značku, lebo tak je to v zákone. Čiže potrebuješ peniaze, ak sa chceš voziť.
Mohol by som pokračovať (kataster, matrika, súdy...) kde nás štát núti platiť poplatky bez toho, aby sme mali alternatívu riešenia. To nie je monopolné jednanie? Ak chceš podnikať a mať napr. živnosť, musíš zaplatiť min. 3€ za voľnú živnosť, iné podmienky a poplatky sú pri s.r.o atď... Takže štát pri danom systéme môže kľudne vytvoriť podmienku daňového priznania zaplatiť poplatok napr. 99€, ktorý pokryje licenciu nejakého XP-ečka, na podanie daňového priznania papierovo. A nikto sa nebude ničomu čudovať, lebo poplatok bude "v zákone" a ak chceš podnikať, musíš to zaplatiť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Od veci priklad - vymenovane poplatky su urcene statnej sprave, na pokrytie nakladov. Vynucovanie nakupu
konkretneho soft.produktu pre posielanie vykazov
je skor nieco taketo:

"Chces sa vozit na vlastnom auticku - si povinny prihlasit auto, ale do denneho poradovnika na policii ta zapisu, len ked donesies potvrdenku, ze si prave docestoval konkretne urcenou taxi-sluzbou."

Paci sa?



Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Tvoj príklad je trochu pritiahnutý za vlasy, ale aj keby, tak čo? Ak sa budeš chcieť vo finále voziť, musíš urobiť VŠETKO, čo ti zákon káže. Ak bude v zákone uvedená taxi služba ako podmienka, tak nie je čo riešiť. Príspevok je o tom, že ak to ZÁKON nariaďuje, tak sa treba zamyslieť nad jeho znením a zvážiť, či som schopný ho dodržať. Veľa drobných "podnikateľov" skončilo iba preto, že zákon nariadil novú registračnú pokladnicu a oni nemali 1000€ na jej kúpu. Ak zákon nariadil elektronické daňové priznanie v IE, a nie som schopný to dodržať, tak to asi musím zabaliť alebo odísť podnikať do inej krajiny... Jasnejšie?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

... a ak ti zakon kaze skocit do studne tak samozrejme skocis!
Clovece, prestan vsetkemu co je v zakonoch pisane slepo "hailovat" a zapni mozog.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Opat priahujes za vlasy. Bezne zakony nesmu ohrozovat ludske prava a slobody. Tretnopravne mozu (teda mozu ta policajti zatknut a pouzit donucovacie prostriedky).
A ano, mas robit presne to, co hovoria zakony. Ked to nerobis, tak ich nedodrziavas, naco existuje tiez zakon. Ten trestnopravny. Nech sa paci, slobodne sa rozhodni, co je lepsie...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"...Bezne zakony nesmu ohrozovat ludske prava a slobody. ..."

ak chcem byt slobodny od pocitacov a nepouzivat ich , tak zakon v tejto citacii porusuje zakladne ludske prava a slabody

to znie ako komunizmus, ak budes slobodny tak to bude protizakonne, pretoze zakon slobodu obmedzuje ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si fakt trkvas... iba tu hajluješ nejaké heslá.

Tak vedz, že podnikanie nie je vlastne nejaké právo (v zmysle základných práv), ale je to skôr výsada, dostupná tým, ktorí splnia určité podmienky.

Podobne ako je výsadou oprávnenie riadiť motorové vozidlo.

A ak si štát dá podmienku, že najprv musíš mať nejaké osvedčenie a vodičský preukaz, že auto musíš mať zaregistrované, ak s ním chceš jazdiť v cestnej premávke atp., a to všetko za nejaké kolkové známky (poplatky) na ODI PZ SR, tak buď ich tam dáš a podmienky splníš, alebo... no bohužiaľ!

Možeš hoci aj skočiť do studne – ak je to tvoja studňa, máš na to právo!
Ale už nie na podnikanie alebo riadenie motorového vozidla!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoje prirovnanie je úplne mimo.

Práve naopak – štát ťa nenúti pricestovať konkrétnou taxislužbou.

Štát ťa len núti prísť medzi polnocou a 4:00. Že vtedy nemáš na výber inú dopravu ako taxík a že je tam len 1 taxislužba, je uź tvoj problém.

Takisto, keby som podnikal v Hornej Dolnej, mal som výkazy podávať cez internet, ale v mojej dedine by bol len 1 poskytovateľ pripojenia na internet – núti ma štát uzatvárať s ním zmluvu?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobrfd deĹ?! Potrebujem faver 8000€ na splatenie faverov. S manĹľelom zare1bame mesaÄŤne okolo 1300€, ale nemf4Ĺľeme zkodladovaĹĄ predjem, lebo ja pracujem na dohodu a manĹľel me1 oficie1lnu mzdu 360€ a ostatne9 doste1va v hotovosti na ruku. Je moĹľne9 poskytnfaĹĄ ne1m faver aj za takfdchto podmienok? ÄŽakujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobry den mal by som zaujem o snptreboy uver mam len 19.rokov poberam invalidni dvochodok 297.10eur. a potreboval by som na stavbu rodineho domu alebo niejaku pozicku aspon 5 000 euro zatial nemam uvas otvoreni ucet rucim nehnutelnostov .dakujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

ITckar v tom vidi Linux-Windows vojnu a vynucovanie Windows. Bolo spomenute, ze mali uzatvorenu zmluvu aj o podavani pisomne. Na jej zaklade mohli teda priznanie podavat pisanme bez ohladu na to ci mali Windows, Linux resp. bez ohladu na OS a moznost/nemoznost podat ho elektronicky. Pokial bolo v zmluve uvedene ze ho mozu podat aj papierovo (bez definovania podmienok), tak to mohli robit hocikedy a niet o com hovorit a bulvarne nadpisy "statom vynucovanie Windows" su iba vykonstruovane ludmi s blizkym vztahom k IT.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ale on to podal aj pisomne len mu to nebrali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tom pripade je to kktizmus zo strany statu, nie Windowsu. Takze opat - o com je toto vsetko ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Odporucam precitat si zalobu a mozno pochopite. Nerozumiem, preco kladiete takuto otazku nejakemu diskutujucemu namiesto snahy si to nastudovat:
http://bit.ly/11FWqKI
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

What a joy to find soeomne else who thinks this way.
Odpovedať Hodnotiť:
 

precital som par komentarov, niektore su rozumne ale niektore su o vzajomnom urazani a niektore su sproste ...
uz dlsiu dobu pozorujem to ze ako naraod sme lahostajny. politici (je jedno ci laby ci pravy) nam tu slubuju kadaco, uverime, ked nam nadiktuju nelogicke a neprakticke povinnosti tak zohneme chrbat a zijeme dalej. LAHOSTAJNOST sa prejavila tak ze uz 20 ROKOV statny urad na manazovanie dani - DRSR - nema poriadnu web stranku a nema poriadny informacny system a tak sa nedaju podavat DP elektronicky, ale to je najmnensi problem. DRSR neviem poriadne odhalit podvody s DPH.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a?

Čo si myslíš, že odkiaľ sa to začína, kde je to prehnité najviac?

No jasné, že zhora, od najvyšších špičiek, lebo tie sa najviac tvária, že sú nad zákonom!

Ja by som si dokonca dovolil tvrdiť, že výstižným predobrazom tejto prehnitosti je úroveň medzinárodných vzťahov.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Všetci vieme, že (západní) imperialisti bezočivo klamú.

[Napríklad teraz o používaní chemických zbraní v Sýrii. Tí informovanejší vedia, že britská firma Britam Defence už dávnejšie pripravovala podobnú prvokáciu ukoristenými líbyjskými zbraňami prostredníctvom Kataru.
Teraz „opoziční aktivisti“ „prepašovali vzorky“ pôdy do Spojených arabských emirátov... a zrazu vraj má Veľká Británia „obmedzené, ale presvedčivé dôkazy“ o použití chemických zbraní. (Preložené do slovenčiny: nemajú žiadne dôkazy, ale strašne radi by tomu verili.) Amíci už pritom arogantne kreslia kadejaké „červené čiary“ a omieľajú tú nezmyselnú propagandu o „používaní chemických zbraní proti civilnému obyvateľstvu“, hoci boli použité proti vojakom, proti vojenskej sile. A bľabocú niečo o vojnových zločinoch, pričom samotné použitie chemických zbraní nie je žiaden vojnový zločin – tým by bola len neprimeranosť voči civilným obetiam...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Väčší nezmysel je už je to, že niekto „vraždí vlastných ľudí“, keď bojuje proti nepriateľom – až mi rozum nad tým zastáva, ako dokázala západná propaganda tak úspešne zakoreniť takýto nehorázny rozumový kotrmelec v našich masmédiách – napokon, podľa podobnej logiky aj Briti „vraždili vlastných ľudí“, keď bojovali proti Nemcom. Ale ja viem, ako to vzniklo: z nejakej údajne anonymnej výpovede na nejakom námestí, ktoré odvysielala hlásna trúba propagandy al-Džazíra, sa zrodila povera, že „Muammar Muhammad Abú Minjar Kaddáfí bombarduje civilistov a vraždí vlastných ľudí“, pričom je to holý nezmysel, už len z vojenskej logiky vyplýva, že vzácne zdroje ako bomby sa nebudú používať na vojensky bezvýznamné ciele!]

A napriek tomu, že sme boli snáď už nespočetnekrát svetkami takýchto provokácií a vzápätí tých najväčších vojnových zloćinov (vedenia útočnej vojny – ako to bolo zakotvené už na Norimberských procesoch) – tak zločincom to prechádza zas a znova, celkom beztrestne.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaživa upečú stovky žien a detí... ale všetko sa im prepáči, lebo to bol vraj „omyl“ – hoci ten objekt bol aj na mapách označený ako Verejný kryt č. 25.

A Vajčák len mlčí ako voś pod chrastou, ba dokonca svoje postavenie a vážnosť odvodzuje od toho, ako hlboko sa im vopchá do zadku

Preto tu zjavne nepomôže nič iné ako priama akcia!!!
(Najlepšie na nejakej „bezpečnostnej konferencii“, ideálne na stretnutí „Priateľov Sýrie“.)

Členovia skupiny s vhodným názvom, napr. „Anjeli života“, by mali každého zavesiť za gule do prievanu a v priamom prenose mu tupým nožíkom odrezať tú jeho bravčovú hlavu!
Opláchnuť nástroje a opakovať!!

Inak je zbytočné „riešiť“ nejaké daňové úrady, alebo politiku vo všeobecnosti. Budú ťa buzerovať rovnako, či budú mať „poriadne webstránky“ (za desaťtisíce €), alebo nie.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár