|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iny OS
Od: Ybrahim
|
Pridané:
27.3.2013 9:58
Ked uz pouzivatel vie nainstalovat linux tak urcite bude vediet vypnut aj secureboot... Ten kto to vypnut nevie urcite nema ani dostatocne znalosti na instalaciu inych OS...
|
|
Re: Iny OS
Od: qwerty/z
|
Pridané:
27.3.2013 10:00
lebo stlacit 5x next, zvolit si casove pasmo, meno a heslo je strasne narocne
|
|
Re: Iny OS
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
27.3.2013 10:23
To rozhodne je, trafit na tej minimapke Bratislavu, na to pripravia len dlhe roky s Counter Strikom ;-)
|
|
Re: Iny OS
Od: quix_
|
Pridané:
27.3.2013 11:30
ak mas pripojenie na internet, nemusis vyberat nic. skoda, tolke roky s cskom a na nic to clovek dnes nevyuzije :D
|
|
Re: Iny OS
Od: Mozgomorec
|
Pridané:
27.3.2013 18:50
Ty si dobry strik :D
|
|
Re: Iny OS
Od: laco78
|
Pridané:
27.3.2013 11:03
presne , dnes je drviva vacsina instalacii os banalne jednoducha klikacka na next :-)
|
|
Re: Iny OS
Od: mdl...
|
Pridané:
27.3.2013 10:02
ked chce mat dual boot, tak co?
|
|
Re: Iny OS
Od: ASD_
|
Pridané:
27.3.2013 10:39
W8 nevyzaduje SecureBoot, len ho podporuje. Takze dual boot nie je problem.
|
|
Re: Iny OS
Od reg.: viperman
|
Pridané:
27.3.2013 18:27
lenze vacsina bookov tak je instalnutych ze su s tym problemy.
|
|
Re: Iny OS
Od: Mozgomorec
|
Pridané:
27.3.2013 18:51
Tu nejde o system, ale o hardware ....
|
|
Re: Iny OS
Od: zuio
|
Pridané:
27.3.2013 23:08
moj pripad, windows 8 - vypnem UEFI, ide linux, ale nie je mozne bootovat win, zapnem UEFI nenabootujem linux - mesiac som sa o to snazil, nepodarilo. Takze ok idem vytvorit zachranny win disk, operacak hlasi ze prepise prvu particiu na externom hdd, ja si poviem ok, je to win particia, vsetko v pohode. Po vytvoreni zachrany som zistil ze kompletne zmazalo vsetko na disku, 4 dni skusania roznych soft plus dd a analyza dat... hovno z toho. OK co je lepsie, zachranny usb disk nefungoval, cize okamzite som ukradol win 7 + instaloval ARCH v dual boote a hotovo. Este k tomu win8 mi nedovolil instalovat nic na 8GB ssd disk na doske, co je dost pohoda pre ARCH system a po tych vsetkych tancekoch je ta odozva dost ppc
|
|
Re: Iny OS
Od: XMen
|
Pridané:
27.3.2013 16:00
vypnutim secureboot ale zasa dovolite spustat aj nezabezpeceny sw. Toto nieje riesenie.
|
|
Pouzivajte Mac
Od: Buržuj
|
Pridané:
27.3.2013 10:25
Nieco taketo by sa na Apple Mac nestalo . Ved kto by uz len menil Mac OS ?
Skor ci neskor desktopy a notebooky (x86) skapu a ostanu len tablety, mobily a Apple veci. Na nejaky Microsoft si nikto nespomene.
|
|
Re: Pouzivajte Mac
Od: ajajaj
|
Pridané:
27.3.2013 19:38
Ze kto by menil OS X na Mac-u? Poznam minimalne dvoch ludi - mna (Gentoo) a Linusa (Fedora)
|
|
Re: Pouzivajte Mac
Od: jk001
|
Pridané:
27.3.2013 21:45
"Skor ci neskor desktopy a notebooky (x86) skapu a ostanu len tablety, mobily a Apple veci"
neviem ci k "apple veciam" ratas aj macbooky, kazdopadne od roku 2005 apple zacal prechadzat prave na architekturu intel x86 a posledny mac osx ktory ukoncil podporu powerpc vysiel pred troma rokmi.. co sa tyka mobilnych zariadeni, tak apple a aj microsoft vyvijaju OS rovnako len pre ARM architekturu
|
|
dnes má meniny Alena,
Od: dnes má meniny Alena,
|
Pridané:
27.3.2013 10:28
Mal by som takú jednoduchú otázku,
Načo je ten Secure Boot dobrý ?
Proti čomu to má byť akože "Secure" ???
|
|
Re: dnes má meniny Alena,
Od: sensei-san
|
Pridané:
27.3.2013 10:48
Zaručuje bezpečný (angl. secure) prísun financií tvorcom obsahu (filmy, hudba, hry ...) tým, že obmedzuje množinu operácií, ktoré užívateľ môže na svojom počítači robiť (napr. urobiť kópiu súboru či prehrať video po dátume "expirácie").
|
|
Re: dnes má meniny Alena,
Od: kubi
|
Pridané:
27.3.2013 15:30
is this a fake message?
|
|
Re: dnes má meniny Alena,
Od: Mozgomorec
|
Pridané:
27.3.2013 18:51
Yep :P
|
|
Re: dnes má meniny Alena,
Od: Houston
|
Pridané:
27.3.2013 23:13
Existuju virusy, ktore su ulozene priamo v MBR kode
(napriklad Mebroot - http://dopice.sk/5v5)
nacitavaju sa do pamati este pred spustenim OS - mozu teda robit s jadrom OS co len chcu.
So Secure Boot by takto napadnuty MBR kod nebol spusteny, lebo digitalny podpis nebude sediet a pocitac bude "ochraneny".
|
|
Re: dnes má meniny Alena,
Od: ja.
|
Pridané:
27.3.2013 23:54
Akurat ze na to, aby sa dostal do MBR, musi mat prava minimalne administratora/roota. A ked uz ma prava administratora, moze sa schovavat hocikde, nielen v MBR. Rovnako si moze robit s jadrom OS, co len chce.
|
|
Re: dnes má meniny Alena,
Od: Houston
|
Pridané:
28.3.2013 21:29
Ano, ale vacsinou len s jadrom beziaceho systemu. Z MBR to vie napadnut teoreticky vsetky (Windows) OS, takze v tvojom pripade je format a reinstall ucinny, kdezto v mojom MBR pripade je format a reinstall zbytocny, pretoze pri tychto operaciach sa vacsinou MBR kod nemeni a disk sa fyzicky nenuluje, len sa vymazu metadata.
Okrem toho, on chcel vediet proti comu je secureboot, nie aky je rozdiel medzi kernel driver a MBR virusom.
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Gertrudo
|
Pridané:
27.3.2013 10:34
Na toto som prisiel ked som chcel downgradovat na W7. Najpr som si hovoril vsak uz som nainstaloval xy pc tak to zvladnem aj bez navodu. Po polhodine som to vzdal a pozrel navod, a ten postup je celkom zlozity.
Kazdopadne jediny dovod ktory na to microsoft mohol mat je znemoznit mene zdatnym uzivatelom zmenit OS.
poste vyjebanci skurveny.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
27.3.2013 10:36
skurveni.. :)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: Krist
|
Pridané:
27.3.2013 11:59
Kritika redakcie sa maze do 5min...nie som puritan, nadavam jak pohan denno-denne, ale varaj na verejnosti by sa mali ludia krotit -> cital som to vo svojej Disney knizke pre malych skolakov ;-) Kritika na inych ako redakciu sa evidentne toleruje aj za cenu nadavok, najz done
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Houston
|
Pridané:
27.3.2013 23:21
Mozes mi napisat aky pocitac si mal na downgrade?
Napr HP notebook:
F10 (som v Biose)
System Configuration
Device Configuration
UEFI BOOT MODE
a) Disable (pre 32bit a legacy OS)
b) Hybrid with CSM (moze byt pre 64bit Win7)
c) Hybrid without CSM (pre 64bit Win8)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Getrudo
|
Pridané:
28.3.2013 8:01
Lenovo,
a dal som legacy.
|
|
prehliadač?
Od: ahojjoha
|
Pridané:
27.3.2013 10:41
O akej nedodržanej povinnej voľbe prehliadača bola reč? Ja už nejaké dva roky (opäť) používam windows, ale prehliadač som si vždy zvolil, bez toho aby som (okrem jedneho razu) použil IE (pri stiahnutí Firefoxu) :D
Nikdy ma nikto nenútil používať IE
|
|
Re: prehliadač?
Od: sensei-san
|
Pridané:
27.3.2013 10:51
> Nikdy ma nikto nenútil používať IE
Bez urážky, ty si každému fuk. Voľba browsera sa týka toho, čo môže predajca pred-inštalovať na počítač, ktorý ti predáva. Resp. či môže predajca predávať počítač, v ktorom nie je predvolený IE.
|
|
Re: prehliadač?
Od reg.: Tempter
|
Pridané:
27.3.2013 23:41
pises hluposti.
nikto nebrani vyrobcom instalovat na nove pc iny browser a urobit z neho defaultny.
jednoducho klames.
|
|
Re: prehliadač?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2013 8:27
a ty zavadzas. Lebo veci sa maju tak, ze kup si vajicka akehokolvek vyrobcu, ale ak si kupis moje vajicka, tak dostanes 30% zlavu na klobasu + ti naplnim doma chladnicku mineralkou. Ale nenutim ta...
|
|
Re: prehliadač?
Od: sensei-san
|
Pridané:
28.3.2013 9:12
http://tinyurl.com/bt247ld
... firm (Microsoft) charges different OEMs different prices for Windows, depending on the degree to which the individual OEMs comply with Microsoft's wishes. Among the five largest OEMs, Gateway and IBM, which in various ways have resisted Microsoft's efforts to enlist them in its efforts to preserve the applications barrier to entry, pay higher prices than Compaq, Dell, and Hewlett-Packard, which have pursued less contentious relationships with Microsoft.
.... Microsoft attaches to a Windows license conditions that restrict the ability of OEMs to promote software that Microsoft believes could weaken the applications barrier to entry.
Milý Tempter, neobviňuj niekoho, že klame, ak ***** vieš o predmete debaty.
|
|
Re: prehliadač?
Od: ahojjoha
|
Pridané:
28.3.2013 8:51
Nie som veľkým zástancom MS, ale tak asi môže predinštalovať IE, keď je to jeho systém. Ty by si vo svojom vlastnom obchode predával cudzie výrobky, pokiaľ by ti tvoje vlastné prinášali väčší zisk? Z obchodného hľadiska to nejde dokopy
|
|
Re: prehliadač?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2013 9:02
ok, ale potom nech sa naklady na vyvoj IE neodzrkadluju v cene OS Windows, ktory pre svoje fungovanie aplikaciu IE nepotrebuje.
|
|
Re: prehliadač?
Od: sensei-san
|
Pridané:
28.3.2013 9:15
Jeho systém?? Kedy ten počítač prestal byť majetkom predávajúceho či kupujúceho a začal byť majetkom Microsoft-u?
|
|
Re: prehliadač?
Od: jk001
|
Pridané:
28.3.2013 20:43
nechcem tu robit obhajcu M$, ale:
1.) samotny OS nie je majetkom "kupujuceho", pretoze "kupujuci" nekupuje operacny system, ale len licenciu na jeho uzivanie.
2.) vyhradne autorske prava na windows a aj internet explorer patria microsoftu a ten by mal mat pravo so svojimi vlastnymi, legalnymi produktami lubovolne nakladat. to, ze to podla nejakych uradnikov nie je legitimne z dovodu, ze tym "zneuziva dominantne postavenie na trhu" je vecou uradnickych regulacii, z hladiska volneho trhu je ale dost diskutabilne, ci niekoho mozes takymto sposobom obmedzovat pri nakladani s jeho majetkom. to je skoro tak absurdne, ako keby nejaky vyrobca (MS) JAHODOVEHO JOGURTU zlozeneho z bieleho jogurtu a jahodoveho dzemu (win+IE) musel zacat zrazu predavat uz len cisty biely jogurt (win+0), pretoze podla niekoho (uradnikov) tym, ze jahodovy jogurt je na trhu uspesnejsi ako JAHODOVE DZEMY (=firefox,..) inych vyrobcov (mozilla,..), "zneuziva svoju dominantu poziciu"..
|
|
Re: prehliadač?
Od: sensei-san
|
Pridané:
28.3.2013 21:13
Autorské práva ostávajú MS. To je pravda. Ale autorské práva nehovoria nič o tom, ako môžem dané dielo používať. Autorský zákon hovorí o zhotovovaní kópií, atď. To čo s daným dielom robím neobmedzuje autorský zákon, nanajvýš sa to snaží obmedziť MS v znení svojej licencie.
Tie úradnícke rozhodnutia sú založené na tom, že zneužívanie monopolného postavenia je zlé pre zákazníka. Vedie k neprimeranému rastu cien, poklesu kvality, zvyšuje "barrier of entry",atď (preto zákazníci sformovali vládu, aby tá sformovala protimonopolný úrad, aby ten chránil záujmy zákazníkov). Chceš to spochybniť?
|
|
Re: prehliadač?
Od: jk001
|
Pridané:
28.3.2013 22:43
ja som tym autorstvom chcel povedat nieco ine, a to len podtrhnut, ze autorom windowsu aj IE je microsoft a ten by mal mat uz len z principu pravo predavat svoje produkty tak, ako to on, a nie nejaky uradnik, uvazi za vhodne. ked ich chce skombinovat a predavat ako jeden produkt, mal by mat na to pravo. ak sa to tebe ako zakaznikovi nepaci, tak si jednoducho nainstaluj iny browser, alebo si windows, resp. PC s predinstalovanym windowsom, nekupuj vobec. a vo vseobecnosti plati, ze nechat na uradnikoch, aby rozhodovali co je dobre a co nie, moze byt daleko nebezpecnejsie, nez nejake rizika vyplyvajuce z predaja windowsu spolu s prehliadacom... mimochodom najviac monopolov vytvara prave samotny stat, aj on sam predstavuje jeden velky monopol a dovolim si povedat, ze prave on svoje postavenie najviac zneuziva a najviac prinasa akemukolvek spotrebitelovi najvacsie nevyhody.
|
|
Re: prehliadač?
Od: jk001
|
Pridané:
28.3.2013 22:43
ci chces, alebo nie, microsoft je, resp. bola uspesna firma 90tych rokov, ktora z toho tazi dodnes, svoj uspech si mozno ziskala aj dravou obchodnou politikou, ale v prvom rade nikto nedrzal spotrebitelom pri hlave pistol aby ten zly windows a ostatne ich produkty pouzivali.. a to narozdiel od statu, ktory prostrednictvom svojich represivnych zloziek vynucuje podielanie sa na jeho ziveni a podporovani prave aj tym nasilim.
|
|
Re: prehliadač?
Od: sensei-san
|
Pridané:
28.3.2013 23:33
> nikto nedrzal spotrebitelom pri hlave pistol
Spotrebiteľom nie. OEM áno. Viď "finding of facts", ktoré som citoval vyššie.
|
|
Re: prehliadač?
Od: jk001
|
Pridané:
29.3.2013 0:00
a kde je to donucovanie nasilim, ak mozes byt konkretny?
|
|
Re: prehliadač?
Od: sensei-san
|
Pridané:
29.3.2013 8:33
Naťahuješ sa o slovíčka. Dobre, máš pravdu. Nechceš problém vidieť a tak ho nevidíš. Iní ho vidia.
|
|
Re: prehliadač?
Od: jk001
|
Pridané:
29.3.2013 11:35
nemas argumenty, tak ma aspon obvinis, ze sa "natahujem o slovicka". a ja by som ta zase rad poprosil, aby si poukazal kde konkretne a akym sposobom.
pisal som o tom, ze statne regulacie su z principu daleko nebezpecnejsie nez akakolvek drava obchodna politika sukromnych firiem, pretoze stat je koncentrovana moc, vyhradny monopol na legalne pouzivanie nasilia (represivne zlozky - policia, armada). sluzby sukromnej firmy mozes odmietnut a nepodporovat ju a nic ti za to nehrozi, stat nemozes odmietnut, pretoze ta fyzicky zlikviduje. to je ten rozdiel o ktorom ti hovorim a nejde o ziadne natahovanie za slovicka.
|
|
Re: prehliadač?
Od: jk001
|
Pridané:
29.3.2013 11:35
inak toto moze povazovat za "problem" len clovek, ktory jednoducho nechce uznat, ze vyrobca ma mat pravo nakladat a predavat jeho vlastne vyrobky podla jeho vlastneho uvazenia, aj vzhladom na ich formu, mnozstvo a cenu. ak si taky vyrobok ty ako zakaznik kupis, potom jednoznacne vyslovujes suhlas so vsetkymi tymito parametrami a podmienkami, koniec. ak s tym nesuhlasis, tak si to nekupuj a nepouzivaj to - co je na tom tak strasne nepochopitelne? ci podla teba ma kazdy nejake zakladne pravo vlastnit windows a v takej forme akej sa mu paci, alebo co chces povedat?
|
|
Pošli kvety
Od: reg. vietor
|
Pridané:
27.3.2013 13:21
Ja by som vsetky tie UEFI booty zakazal.
|
|
Re: Pošli kvety
Od: Houston
|
Pridané:
27.3.2013 23:22
Na x64 nie je problem.
|
|
mam pocit
Od: qwerty/z
|
Pridané:
27.3.2013 14:38
mam pocit ze microsoft si plati negativnu reklamu na dsl... kedze kazdy druhy clanok je o nich :D tak im treba...
|
|
Ohladom toho prehliadaca
Od: Stone
|
Pridané:
27.3.2013 15:23
Mne osobne ten spor prisiel ako fraska. Jasne, ze MS nainstaluje svoj produkt na svoje zariadenie. To maju kupovat licensie 3tich stran na to aby boli ''objektívny''? Apple pokial viem zatial nikto nepokutoval za to, ze predinstaluju safari, quicktime a iTunes.
Na druhej strane toto mi uz pride ako opravnena staznost.
|
|
Re: Ohladom toho prehliadaca
Od: ja.
|
Pridané:
27.3.2013 16:54
Zase Apple sa nehrdi tym, ze ma 98% trhu.
Takze este raz: Microsoft nedostal pokutu za to, ze "iba predinstaloval MSIE". On dostal pokutu za to, ze jeho OS mal 98% percent trhu a tuto trhovu poziciu vyuzival na to, aby MSIE mal rovnaky podiel a znicil konkurenciu. T.j. rozsirenie nebolo na zaklade kvalit browsera, ale na zaklade nutnosti mat Windows.
Mozes nam tu napisat, ako vyuziva Apple rozsirenie jedneho svojho produktu s dominanciou na trhu za ucelom ziskania dominancie aj s dalsim produktom?
|
|
Re: Ohladom toho prehliadaca
Od reg.: Tempter
|
Pridané:
27.3.2013 23:46
itunes store.
and many many more.
shut up, you faggot.
|
|
Re: Ohladom toho prehliadaca
Od: ja.
|
Pridané:
28.3.2013 0:01
Apple nejako vyuziva iTMS na presadzovanie svojich inych produktov? A ktorych? Bez iTMS sa da v pohode zit a fungovat, plus iTMS nepretlaca ine produkty Apple (moze ich propagovat, ale nepretlaca tak, ako MS pretlacal IE).
Ktore su tie mnohe dalsie?
Zjavne nevies, o com hovoris. Tam sa chod nechat vojet svojim kamaratom Ballmerom a do buzerantov nadavaj svojmu fotrovi, ze ta spravil.
Btw, nie som majitelom ziadneho Apple zariadenia. To len aby sa ti lepsie spalo.
|
|
Re: Ohladom toho prehliadaca
Od reg.: Tempter
|
Pridané:
28.3.2013 0:24
imho si retardovany.
|
|
Re: Ohladom toho prehliadaca
Od: ja.
|
Pridané:
28.3.2013 0:36
Aku vahu ma nazor niekoho, kto v diskusiach ostatnym len nadava a nedokaze diskutovat, alebo prezentovat nejaky argument?
Presne tak, ziadny. Tak chod nadavat svojim kamaratom do skoly.
|
|
Re: Ohladom toho prehliadaca
Od reg.: Tempter
|
Pridané:
28.3.2013 1:30
k itunes store netreba nic dodavat. ak nevies o co ide, tak nevies. (na rozdiel od teba tie apple zariadenia mam. nie jedno)
ak to nechapes sam, tak si jednoducho retard.
to nie je nadavka, to je konstatovanie.
btw, to o fotrikovi, to bolo co?
to bol nejaky hipstersky slang, alebo zufaly pokus retarda, ktory si prave nasral do huby, ma urazit?
(recnicka otazka, zmysluplnu odpoved necakam)
|