|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
to mi pripomina
Od: qwerty/z
|
Pridané:
8.3.2013 18:48
nedavno boli nejake reci o tom ze firmy typu google (teda tie co maju trochu vacsi traffic) by mali platit providerom za to ze ich pripojenia k internetu vyuzivaju na zisk (teda aspon tak nejako to uradici formulovali)... mam taky pocit ze UPC sa to zapacilo
|
|
Re: to mi pripomina
Od: aaaaaaaaaaa
|
Pridané:
8.3.2013 19:15
Len potom neviem, kto bude vsetky tie vysokorychlostne internety kupovat ...
|
|
Re: to mi pripomina
Od: someone
|
Pridané:
8.3.2013 19:41
By mali platit? Ale ved oni uz predsa davno platia. Plateny peering je bezna vec vsade vo svete, len tu si ludia stale myslia ze operatori sa prepajaju zadarmo z dobrej vole :)))
|
|
Re: to mi pripomina
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
8.3.2013 22:54
znamena to, ze ja ako zakaznik potom tento traffic platit nebudem? :p ...
|
|
Re: to mi pripomina
Od: aaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
9.3.2013 10:27
suhlasim s tym aby velke firmy platili providerom za konektivitu ALE !!!!! potom musi byt pripojenie pre zakaznikov UPLNE BEZPLATNE ! zakaznici totiz v plnej miere zaplatia prevadzku siete, to znamena ze platim ako zakaznik AJ ZA DATA Z ANTIKU ! Ak to UPC ekonomicky nevychadza nemali nasadzovat dumpingove ceny - nech ich zvysia a zakaznici sa rozhodnu sami.
|
|
do nich
Od: prpr
|
Pridané:
8.3.2013 18:59
Som zakaznikom upc napriek tomu drzim antiku palce!
|
|
Re: do nich
Od: lamerik
|
Pridané:
8.3.2013 19:01
Nechcel si napisat prave preto?
|
|
Re: do nich
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
9.3.2013 9:31
Antik, drzim palce! Potopte to sproste a drze UPC!
|
|
Re: do nich
Od: co mam robit
|
Pridané:
9.3.2013 21:19
Mam tazke poskodenie zraku (ZTP) a kupil som si Antik box na jesen kvoli browseru na velkej obrazovke (na novy SMART TV nemam a UPC nic take neposkytuje - potrebujem velke pismo). Sice im trvalo dva mesiace to dorobit ale v decembri som sa konecne dockal update a klavesnice. Asi od stredy mi krabicka nefunguje, najprv som to reklamoval v Antiku a odvcera vdaka ZIVE viem aj pricinu. Hned som volal do UPC a povedali mi nieco o retramisii, co neviem co je a nech volam do Antiku. V Antiku mi povedali, ze mi box nejde kvoli tomu ze ho blokuje UPC.
Co mam robit, nemam ako ini bohati ludia peniaze kazdy mesiac si kupovat novu vec, citim sa podvedeny, chcem len pozerat net za ktory si platim??? Mozem im vypovedat zmluvu???
|
|
Re: do nich
Od: bruslič
|
Pridané:
9.3.2013 23:03
Hm, a čo by si napísal, keby si to zariadenie Antiku kúpili všetci v tvojom okolí a vysielanie by sekalo, vypadávalo alebo chvíľami nešlo vôbec? Vinil by si UPC alebo Antik? ...alebo vládu??? :-D
|
|
Re: do nich
Od: Upc
|
Pridané:
10.3.2013 7:14
Prosim pochopte co pisem, mne zablokovali internetovy prehliadac ja ziadnu televiziu na krabicke nesledujem.
|
|
Re: do nich
Od: "chorobny stahovac"
|
Pridané:
10.3.2013 10:26
Tak to je ozaj špecifický prípad na individuálne posúdenia providera. Nakoľko UPC je firma, ktorá "stvorila stvorila svet za 7 dní", nájdenie kompromisu je viac-menej nereálne.
|
|
Re: do nich
Od: co mam robit
|
Pridané:
10.3.2013 12:59
mam pripojenie od UPC a krabicku od Antiku, kupil som si ju, teda kupili mi ju aby som na svojom vacsom TV mohol lepsie vidiet na prehliadac. Od minuleho tyzdna mi to nefunguje. Neviem preco som specificky ze ma blokuju ked chcem pozerat weby. To moze UPC spravit??? Viazanost mam este viac ako rok.
|
|
Re: do nich
Od: Kamil222
|
Pridané:
10.3.2013 14:28
UPC Ti blokuje internet, aj ked ty neporusujes ziadne ustanovenie VZP a nemas nic ani s retransmisiou. A to vsetko len preto, ze si si dovolil kupit set-top box od konkurencie.
Keby mne zablokovali net kvoli tomu, ze mam doma Dreambox, tak si to idem vybavit na Sefcenkovu osobne rucne-strucne! Ty asi velmi sam nemozes cestovat, ked zle vidis?
|
|
Re: do nich
Od: miro j.
|
Pridané:
11.3.2013 7:31
Blokovanie je v rozpore so zmluvou o poskytovani sluzieb zakaznikovi, poslite email na SOI a do kopie dajte UPC.
Popripade napiste vypoved zmluvy z dovodu porusenia z ich strany. Aj keby nepriznali porusenie ziadnu pokutu Vam dat nemozu lebo je to neprijatelna zmluvna podmienka. Ak mozem poradit, Orange je sice firma na 2 veci ale ja som s nimi, aspon co sa tyka FiberNETu, uplne spoko, ziadne vypadky, ziadne blokovanie, ziadne FUP, mesacne spravim aj 300gb traffic a zatial sa nikto nestazoval.
|
|
Re: do nich
Od reg.: appleman
|
Pridané:
10.3.2013 12:48
mas vobec pripojenie od UPC?
lebo z toho to nebolo uplne jasne.
ak nemas, tak to otrieskaj o hlavu antiku, lebo chyba je u nich.
|
|
Coconuts
Od: Pakomil
|
Pridané:
8.3.2013 19:04
Bude za to vedenie UPC potrestane ?
Ci zajtra mozem vyhodit budovu UPC do luftu a povedat ze "ja nic, ja muzikant" ?
|
|
Re: Coconuts
Od: Roztopasnik
|
Pridané:
8.3.2013 19:27
Ale coby si vyhadzoval do luftu, ddos je dnes in!
|
|
tolko vela
Od: Mumsito
|
Pridané:
8.3.2013 19:05
Tolko zakonov porusit v len nejakym blokovanim elektrickych signalov.
|
|
Coconuts
Od: Pakomil
|
Pridané:
8.3.2013 19:05
Podme otravovat UPC linku, ze nam nejde net :D
telefonny DDOS..
|
|
mackopes
Od: mackopes
|
Pridané:
8.3.2013 19:07
youtu.be/XF1oM0_J7Eg
|
|
Re: mackopes
Od: Neviem
|
Pridané:
8.3.2013 19:20
http://dopice.sk/5ie
|
|
Re: mackopes
Od: Neviem
|
Pridané:
8.3.2013 19:22
http://dopice.sk/5if
|
|
nejako mi to unika
Od: quix_
|
Pridané:
8.3.2013 19:33
"využívanie SmartTVboxu svojimi zákazníkmi považuje UPC za svoje poskytovanie služby TV retransmisie" to co si o tom upc mysli, je zakaznikom slusne povedane u pici. zakaznik ma zmluvu o pripojeni k internetu, zasrane upc sa nema co starat co zakaznik na tych internetoch robi :B. podla podobnej upc logiky ak teraz mucim doma skrecky elektrickym prudom, tak su za to zodpovedne slovenske elektrarne. chce sa mi z tych nenazranych svin grcat
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: someone
|
Pridané:
8.3.2013 19:47
Hlavne ze ked ti nepojde net rychlostou aku mas na zmluve a budes mat vysoke latencie aj na servery v ramci republiky tak budes medzi prvymi ktori budu ihned volat na support.
Za predpokladu ze si len tretina zakaznikov zakupi spominany box a budu ho aktivne pouzivat to vyvola traffic pribl. 83Gbps.
Uz vidim ako by si sa kludne pozeral keby si bol vo vedeni spolocnosti ktora je ISP ako niekto zaraba na tvojej infrastrukture a ty musis vysolit par stoviek mega aby mu nahodou nezacal skripat biznis kvoli tomu ze mas pretazenu siet a jeho predavany obsah straca na kvalite. Hadam by si mal este aj usmev na tvari no nie?
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: dsfgh
|
Pridané:
8.3.2013 20:01
taras o niecom uplne inom... ak mas agregaciu v zmluve a nejde ti pozerat antik, lebo nestiha linka tak je to tvoj problem. Ak ale nemas linku za aku si platis (napr aj po agregacii) tak to je problem UPC bez ohladu na to ci ma alebo nema pretazenu siet...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: someone
|
Pridané:
8.3.2013 20:14
taram o tom ze pokial by si dajme tomu v tuto chvilu vsetci masovo pokupovali stb od antiku a zacali ich prevadzkovat v sucasnom stave by doslo k tomu ze by linky stratili svoje parametre..
A problem UPC to nebude pretoze to nie je garantovana linka. No aby zakaznici neboli tymto dotknuti a ovplyvneni (rozumej zakaznici UPC, nie antiku) doslo k blokovaniu. V podstate je to prozakaznicky krok ;-) Ze sa to Antiku nepaci pretoze mu klepli po prstoch a ukratili zisk je prirodzene :D
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: Waa
|
Pridané:
8.3.2013 21:05
UPC ma mat dostatocnu infrastrukturu na to, aby vsetkym zakaznikom vedela zabezpecit take sluzby k akym sa zmluvne zaviazala bez ohladu na to, kolko ich zakaznikov naraz tie sluzby vyuziva.
Ci ako najblizsie zablokuju youtube, lebo moc vela zakaznikov naraz tam pozera videa?
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: someone
|
Pridané:
8.3.2013 21:08
Ano a vsetci zakaznici by mali mat minimalne 2k EUR v cistom na vyplatnej paske aby si mohli platit minimalne 400 EUR za garantovanu linku so smiesnou sirkou pasma.
Nie, pretoze prevadzkovatel youtube a sice spolocnost Google si plati za peering s operatormi.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
9.3.2013 0:20
Ako? Kto a komu začo platí? To mi vysvetli to ma zaujíma, seriózne...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: ...
|
Pridané:
9.3.2013 0:37
počuj ty to prirovnávaš ako keby to bola banka (resp. skôr nebankový subjekt). Všetci zákazníci si platia za to, aby im strážili peniaze, ale oni väčšinu peňazí požičajú aby ďalej zarábali. A čo sa stane keď prídu všetci naraz vybrať peniaze? To isté ako keď si všetci zakúpia TV od Antiku - predajca zrazu nedokáže poskytovať službu ku ktorej sa zaviazal. A to je podľa teba ok. Veď prečo nepredať tú istú kapacitu dva krát. Prečo nepredať jedno parkovacie miesto piatim naraz? Len im dať do zmluvy podmienku, že nemôžu všetci naraz na ňom parkovať.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: bbnn
|
Pridané:
9.3.2013 13:45
podla mna ani tak nejde o trafic a nestihanie siete, ale skor o to, aby bola nejaka financna kompenzacia.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
10.3.2013 9:47
Že nabudúce. ...
Ste nepoculi o tom ako na UPC pripojeniach nejde youtube?
Ved to bolo kade tade...
Potom UPC odstránilo ( aj ked tvrdili ze to bol problem na strane YT a oni nic neurobili) ale posledný mesiac je to tu opat a, v okoli aj u mna doma casto clovek caka a caka kym sa video nacita....
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: xxxxxxxxxx11
|
Pridané:
12.3.2013 8:49
jou serie sa to zas, by ma zaujimalo kto to ma riesit v tomto state, asi telekomunikacny urad, ale ti to maju asi na haku..
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: old
|
Pridané:
8.3.2013 20:11
známy z bystrice sa chcel dostať na chatu cca 8km, no nemal dosť na taxi, tak si objednal pizzu, a zároveň vodičovi pomohol, že ho ako spolujazdec navigoval
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: karolkok
|
Pridané:
8.3.2013 20:15
trocha sa priklanam aj k tomuto prispevku, ale zase treba to brat s rezervou. nato aby si ta telka "odhryzla" niekolko % z pasma natolko aby znekvalitnila internet ostatnym pouzivatelom by muselo mat velmi vela zakaznikov ten SmartBox od Antiku v UPC sieti. Je pravda, ze tymto krokom sa asi UPC boji buducnosti bo ta telka v podstate robi nepretrzity traffic a ak to bude mat uspech a bude to mat velky pocet UPC zakaznikov bude to sranda. Dalsie veci ktore vytazuju linku (nepretrzito) a su tak isto zakazane: webovy server doma v byte, torrent tracker, DC++ hub a ine.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: someone
|
Pridané:
8.3.2013 20:23
Praveze sa tu poskyta aj jednoduche riesenie. Antik sa normalne dohodne s operatormi, zazmluvni prevadzku svojich STB v ich sietach a operatori budu jeho streamy distribuovat v svojej sieti optimalnym sposobom. Za to im da do vrecka maly baksis a vsetci budu spokojni.
Nie si to pustit na drzovku bez akejkolvek diskusie a ocakavat ze operatori pojdu do cervenych cisel pre obrovske naklady na upgrade infrastruktury. Technologia okolo DOCSIS je velmi draha, bavime sa radovo o desiatkach milionov korun na staru menu za kus zariadenia :)
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: vysielac
|
Pridané:
9.3.2013 9:21
uz vidim ako sa upc ide pretrhnut aby z penazi ktore by dostal od antiku za retransmisiu zkvalitnil infrastrukturu :D
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: YaDo75
|
Pridané:
9.3.2013 10:08
Scej nescej budu musiet, inak im zakaznici zdrhnu k prvemu providerovi co im ponukne stabilne rychlosti
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: aaaaaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
9.3.2013 10:32
Ja si platim neobmedzeny internet, ak nerozumies slovu neobmedzeny daj si to prelozit cez google translte. Mne je uplne jedno ako si provider riesi prevadzku v sieti, pokial chce nieco blokovat - nech sa paci, ale uviest to do podmienok a do zmluvy.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: jxx
|
Pridané:
9.3.2013 12:36
Clovece, skus si precitat podrobne tu zmluvu co mas s operatorom, a budes velmi pekvapeny.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: jano123
|
Pridané:
9.3.2013 13:51
ja mam v zmluve ze mam neobmedzeny, jedine co ma obmedzuje je agregacia ale je to tiez v zmluve
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: lamka1
|
Pridané:
9.3.2013 17:22
Sucastou zmluvu su aj vseobecne podmienky, skus si precitat aj tie...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: miro j.
|
Pridané:
11.3.2013 7:41
jeden sud sa uz vyjadril o tych vseobecnych zmluvnych podmnienkach v zmysle ze je to jednostranne zo strany poskytovatela a nedostatocne pre pravnu relevantnost.
Si predstav ze by operator vo VZP uviedol ze kazdy zakaznik mu od nasledujuceho mesiaca bude platit 1000eur pausalny poplatok za to ze je ovca. Myslis ze by to bolo pravne relevantne ? To si len operatori prilis zvykli na to ze VZP im tak lahko presli bez toho aby si ludia uvedomili ze je to neprijatelne aby mali takymto jednostrannym sposobom otvorene zmluvy o poskytovani sluzieb.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: sused123
|
Pridané:
11.3.2013 18:18
takym ludom nemusis vysvetlovat lebo nepochopia, ked je v VOP(VZP) ze nesmiem nadmierne zatazovat siet, kto taku pixxx vymyslel? co je nadmierne? 10GB, 100GB, 1000GB abo neustale tahanie 10KB/s ? sorry pre ISP ze som tehcnicky typ a vsetko beriem tak deterministicky
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: farntoa
|
Pridané:
9.3.2013 11:18
akože "tak isto zakazane: webovy server doma v byte" ???
Ja ho mám a nemám problém...aj FTPčko,nemám problém...to už keby začali blokovať aj 21 port tak bye upc...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
8.3.2013 22:59
nieco mi hovori, ze rovnakych 83Gbps bude musiet preniest aj Antik, takze? ...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: Houston
|
Pridané:
11.3.2013 9:36
Vo svojej sieti to bude mat Antik optimalizovane (pravdepodobne multicast) a moze to mat az tesne pred koncom svojej infrastruktury. Takze siet Antiku to nemusi boliet, maximalne tak jeho spoj do Sixu. Momentalne pri maximach okolo 20:00 maju z 10Gbit/s smerom DNU 4.5Gbit/s a smerom VON 2.5Gbit/s. Za pol roka co je SmartBox na trhu sa data smerom VON zdvojnasobili (urcite nie len kvoli TV!)
UPC ma linku do SIXu 20Gbit/s. Pri maximach okolo 20:00 maju smerom VON 1.5Gbit/s a smerom DNU skoro 5.0 Gbit/s.
Priemer za minuly tyzden sa vobec nezmenil, takze SIX linka bola vytazena priblizne rovnako pred blokovanim aj po blokovani. Po mojom prekvapeni som pozrel peeringy a prave som zistil, ze UPC nema s ANTIKOM peering (ani s DSI, ISPER, O2, ORANGE, SLOVANET, SWAN)
Inak povedane, zrejme spojenie UPC - ANTIK ide cez ich AORTU, ktora ide cez rakusko. A to bude podla mna tiez dovod blokovania (samozrejme okrem toho aby ludia neodhlasili TV a nemali len UPC net s Antik boxom).
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: qwerty/z
|
Pridané:
8.3.2013 23:19
ano mam traffic X ale predam zakaznikom dokopy traffic 2X... vsak hadam nebudu vsetci pouzivat pasmo sucastne a ak nahodou tak bloknem nejaku sluzbu... to teda je uvazovanie
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.3.2013 1:18
keby si vedel o com pises, tak by si vedel, ze ano tak sa to robi ako to pises. lebo statisticky ak predas vymyslim si 500x 50Mbit linku, tak tebe staci nakupit 50x50Mbit, lebo nikdy sa pri beznej prevadzke nestane, ze to bude vytazene full. Teda az kym niekto nezacne pozerat telku, ze? Cele Slovensko ma 60Gbit co myslis, ze to je presne traffic co maju nazmluvneny??? Nazmluvneny maju mozno aj 20x tolko, ale v praxi to nikdy nedosiahne.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: hmm
|
Pridané:
9.3.2013 12:54
takze je ok ked si kupis auto a predajca ho preda za rovnaku plnu cenu aj dalsiemu zaujemcovi...ved ty na tom v praxi predsa nejazdis 24/7.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.3.2013 15:54
s autom predajca nema ziadne dalsie naklady. S tvojim netom ma. Musi mesacne platit za garantovanu linku. Povecme ja osobne.. som mal vo februari na tomto pocitaci 71GB prenesenych dat (niesom priemerny klient, ti maju OVELA menej). Mam 50Mbit linku, takze teoreticky za 28 dni mozem preniest dakych 14TB, takze zhruba som vyuzil moju linku na 0,5% Co to znamena pre providera? Ze moze mojich 50Mbit predat dalsim 199 ludom ;) A ver tomu, ze pri vysokom pocte ludi to tak funguje... preto sa da predavat 50Mbit za 16€ vratane infrastruktury.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.3.2013 16:04
zober si to inak.. vo vodovodnom potrubi mas mat daky tlak vody. Vodarne to zabezpecuju aby bol. Ak kazdy pouziva vodu normalne, bezne na kupanie, splachovanie, umyvanie riadu, pitie... tak nieje ziadny problem. Kazdemu tecie voda vzdy ked si ju pusti vzdy tym tlakom co ma. A teraz si predstav, ze by kazdy pustil kohutik naplno naraz. Ako by sa vyvyjal tlak vody a ako by kazdemu asi tak tiekla? Ci ako vodarne maju dimenzovat potrubia na takyto scenar? To asi nie, ze? Tak isto je to aj s netom.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: vodnar
|
Pridané:
9.3.2013 16:23
hej velmi pekne porovnanie ked pri vode platis za kubiky :D
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.3.2013 16:31
to je uplne irelevantne. Spoplatnenie dat nesluzi na maximalizovanie ziskov ale na minimalizovanie trafficu.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: bruslič
|
Pridané:
9.3.2013 23:01
A prečo si myslíš, že pri vode ide o maximalizovanie zisku?
UPC môže spraviť jednoduchú fintu a to, že odblokuje TV Antik za mesačný poplatok, ktorý ale asi nebude malý... lebo dotknutého zákazníka musí pripojiť na linku s nižšou alebo žiadnou agregáciou. Tam ide skôr o to, že UPC nepočítalo pri budovaní sietí do takej budúcnosti, že by sa ich linky využívali na max...
Finta 2: zaviesť dátové limity...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.3.2013 0:15
v prvom prispevku som tvrdil, ze to chape aj male dieta, zial mylil som sa... Fakt sa musime takto rozsiahlo bavit o tom, ze poskytovatel tv zakazal inemu poskytovatelovi tv sirit signal svojim klientom? Zdoraznujem, jedine co je relevantne je zakonnost tohoto postupu, ak sa ukaze ze je, garantujem ti, ze ot spravia vsetci, a byt na ich mieste spravis to aj ty.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: lajno
|
Pridané:
11.3.2013 10:30
... stručne povedané, ide im len o prachy, o prachy bez práce...
|
|
Re: nejako mi to unika
Od reg.: lezko
|
Pridané:
10.3.2013 12:25
prirovnal by som to skor k MHD. platis si za sluzbu a plati si za nu tak isto mnoho dalsich ludi. keby sa vsetci naraz chceli odviezt jednym autobusom, bolo by to v riti. no kedze zakaznici nepouzivaju sluzby vsetci rovnako a naraz, funguje to.
|
|
Re: nejako mi to unika
Od: mariooo
|
Pridané:
9.3.2013 15:18
Ale to je problem providera, nie zakaznika
|
|
novy internet
Od: picuss
|
Pridané:
8.3.2013 20:36
akurat dnes som im posielal email ze nech mi daju nejaku ponuku na net, ak odpisu tak ich rovno poslem dopice.sk s odkazom na tento clanok, ze som si to rozmyslel ze nechcem mat s takouto retardovanou firmou nic spolocne.
|
|
toto je antik? :D
Od: exipo
|
Pridané:
8.3.2013 21:36
http://dopice.sk/2Pm
|
|
UPC na DOCSISe asi nema multicast
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
8.3.2013 21:51
ked nemaju spraveny multicast, tak IPTV z antiku by isol singlecastom, cize extra spojenie pre kazdeho divaka, kery to kuka cez UPC siet. to by bol dost bordel.
namiesto odstavenia tejto sluzby, by UPC mal postavit techniku DOCSIS, kera podporuje multicast na fyzikalnej urovni, ak taka existuje.
ak ne, tak to treba spravne odovodnit a potom tie IP adresy antiku v UPC sieti filtrovat. a nebude kukat nikdo. na TV maju ludie pouzivat DVB-C aj tak.
|
|
Re: UPC na DOCSISe asi nema multicast
Od: sdfjk
|
Pridané:
8.3.2013 22:22
no neviem, ked si raz platim za linku tak co koho do toho co na nej robim? preco jeden moze cely den pozerat video na YT a ja nemozem pozera video od antiku? platim rovnako, linku mam rovnaku... ?
|
|
Re: UPC na DOCSISe asi nema multicast
Od: MicE...
|
Pridané:
8.3.2013 22:37
Viem ze pristup k sluzbe Antik viaze minimalne na seriove cislo a MAC adresu set top boxu, ocakaval by som teda nejaku autentifikaciu, cim predpokladam ze packety budu unikatne pre kazdeho prijemcu.
Da sa vobec nieco take multicastovat? (imho nie)
|
|
Re: UPC na DOCSISe asi nema multicast
Od reg.: FilipSK
|
Pridané:
8.3.2013 22:42
Neda, tak ako sa neda multicastovat to co kukas na youtube. Inac by ma zaujimalo by ma ci UPC blokuje aj vsetky sajty co ponukaju telku napriklad pocas hokeja...
|
|
Vytlac kancel
Od: prdlajs
|
Pridané:
8.3.2013 22:02
"Akékoľvek blokovanie obsahu Internetu ako slobodného média bez existencie zákonných dôvodov je porušením práva na slobodný prístup k informáciám..."
Toto keby sa aspon raz u nas dodrziavalo a vobec niekoho za to aspon odsudili, tak by to bol zazrak.
|
|
Re: Vytlac kancel
Od: ...
|
Pridané:
9.3.2013 0:42
a za čo by ho mali odsúdiť? Nejedná sa o žiaden trestný čin. Maximálne by mohol (keby sa jednalo o štát) vysúdiť odškodnenie.
|
|
Re: Vytlac kancel
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
11.3.2013 13:50
A čo takto obmedzovanie osobnej slobody?
|
|
toto hádma nie!
Od: marecekkk
|
Pridané:
8.3.2013 22:22
tak zase sa ukázalo,že UPC je neseriózny ISP. Čo teraz majú urobiť ľudia, ktorý si smarttvbox ponechali ako jedinú možnosť sledovať TV v domácnosti?Takto ich UPC priam núti aby využívali ich služby (ak napríklad nemajú kvalitné pokrytie DVB-T alebo majú záujem o lepšiu ponuku ako je v DVB-T). Ak sa páni myslitelia z UPC domnievajú,že sa v tomto prípade jedná o retransmisiu tak potom,nech láskavo zablokujú akýkoľvek stream traffic (TV/rádio). Som zvedavý koľko zákazníkov by im ostalo. Vyhovárať sa na zmluvu je tiež aboslútny blud - môj ISP má asi ťažko zmluvu s jednou ruskou TV stanicou a ich stream mi ide, a nikto z ISP sa nesťažuje že by sa mohlo jednať o retransmisiu.Však toto je priam zásah do princípov fungovania Internetu ako takého! Takže páni z UPC,ak je toto Vaša predstava o serióznom poskytovaní širokopásmového pripojenia tak to prosím v tejto krajine zabaľte a choďte radšej niekam,kde Vašu snahu o filtrovanie obsahu ocenia - do Číny alebo do KĽDR.
|
|
je to smutné
Od reg.: Gioel
|
Pridané:
8.3.2013 23:25
Som z Bratislavy a som používateľom UPC.
Mám zariadenie od Antiku a som nesmierne rozhorčený správaním UPC.
UPC je u mňa už dlhodobo najhoršia firma s akou som sa stretol. Nikomu nikdy
neodporúčam ísť ku ním.
Zariadenie od antiku som si kúpil s nádejou na pozeranie kvalitného 20 dnového archívu
a na prehrávanie multimediálneho obsahu (nakoľko zariadenie toho vie veľa prehrávať).
Zariadenie som si kúpil pred týždňom a mal som ho ledva dva dni a teraz je nefunkčné.
UPC je pre mňa spodina pre ktorú je priorita biznis a zárobky. Zákazník je pre nich žumpa.
Cez internet pozerám aj archív televízií aj live NHL zápasy a veľa obsahu na youtube, aj live TV
cez PS3. Nevidím v tom žiadny rozdiel.
Nemám slov nad nimi, dúfam že UPC spor prehraje a dostane od nejakého úradu brutálnu
pokutu aby si nerobili čo chceli.
Keby som nemal u nich viazanosť hneď by som odišiel.
Na záver asi len toľko že je smutné čo si jedna spoločnosť môže voči zákazníkom, z ktorých žije,
dovoľovať.
|
|
Re: je to smutné
Od: jvn
|
Pridané:
8.3.2013 23:59
Nikto nikoho nasilu nedrzi.. odist sa da vzdy, aj pocas viazanosti.. od toho je tam v podmienkach carovne slovicko Pokuta :)
Ale to je tak, ked sa nasa mudra Slovac radsej upise na niekolko rokov, len aby som nahodou nezaplatil o euro viac. A potom to pri problemoch dopadne podobne ako u pana v prispevku nado mnou.
Nikoho tym nechcem urazit ani nic podobne, len chcem poukazat na nasu naturu. Proste vacsina ludi si to nepremysli, ale pozera hned na usetrene euro, ktore v konecnom dosledku bude usetrene iba na papieri :)
|
|
Re: je to smutné
Od: nilon
|
Pridané:
9.3.2013 0:31
Dúfam, že tá prvá veta mal byť vtip ;) Pretože slovák s platom 500€ asi len tak nemá z čoho zaplatiť pokutu, ktorá býva obyčajne ešte vyššia ako jeho mesačný príjem.
A tá druhá vec. Asi veru nie každý má na neviazaný internet, ktorý je rádovo 2 a viac krát drahší, ako viazaný + platba za HW. Takže sa nebavíme o ušetrenom eure, ani o desiatkach, ale v konečnom dôsledku o stovkách eur. Ak by cena bola pri viazanom internete nižšia o 2,3€ oproti neviazanému, koľko ľudí by bolo v tom prípade viazaných? Ale teda každý máme svoj názor :)
|
|
Re: je to smutné
Od: jvn
|
Pridané:
9.3.2013 14:46
Presne na to som narazal. Ludia necitaju co podpisuju a potom sa cuduju ze je nejaka pokuta. Tak su radsej ticho a trpia az do konca viazanosti. S ty, co si napisal dalej absolutne nesuhlasim. Moji zakaznici maju 30M net za 11,44 mesacne bez akehokolvek FUP, blokovania a podobnych somarin. Ak uz aj nejake FUP aplikujem, tak je to naozaj len v najkrajnejsich pripadoch, kedy sa zakaznik nevie vpratat do koze (co sa tusim este nestalo ani raz) alebo ked ma zavireny komp, tak vtedy je jedina moznost orezat nepotrebne sluzby, aby nezhodil celu vetvu siete. Aktivaciu robim za 30 EUR, takze ziadne usetrene stovky eur sa nekonaju. Ak by si chcel argumentovat tym, ze nie kazdy ma na vyber, tak to tiez nie je pravda, pretoze na 99% tam kde je UPC bude existovat este dalsich x ISP, ktori maju podobne ceny.
|
|
Re: je to smutné
Od: ddd123456
|
Pridané:
10.3.2013 15:55
Davno som bol zakaznikom UPC a v vseobecnych podmienkach bolo ze sa da odstupit od zmluvy ak nebude sluzba funkcna niekolko dni.co v podstate je splnene. nemam pc ale iba box od antiku na ktorom sa mi neda pozerat ani web ani Yotbe.ak mi to vysvetlia?? by som to na nich skusil mat viazanost. nech sa poseru.Popripade im pohrozit sudom
|
|
Re: je to smutné
Od: jvn
|
Pridané:
9.3.2013 14:51
Tak pre porovnanie hodim prepocet mojho pripojenia (na vidieku) a UPC.
UPC
Aktivacia: 3 EUR
Instalacia technikom: 15 EUR
24mes x 10,90 EUR = 261,60 EUR
24mes x 2,90 EUR = 69,60 EUR (kablovy modem s wifi)
Celkovo za 2 roky: 349,20 EUR
Moje pripojenie
Instalacia + aktivacia: 30 EUR
24mes x 11,44 EUR = 274,56 EUR
WiFi router: 20 EUR
Celkovo za 2 roky: 324,56 EUR
Tak kde su tie usetrene stovky eur :) Ja vidim len ze UPC s 2 rocnou viazanostou stoji o 25 EUR viac ako u mna bez viazanosti.. A teraz babo rad! :)
|
|
Re: je to smutné
Od: nilon
|
Pridané:
10.3.2013 12:32
K tomuto môžem len jedno. Držím palce, aby si sa rozrástol do viacerých miest ;) Pretože ako si napísal, nie každý má také možnosti a tam kde je UPC nemusí byť zákonite aj alternatívny ;)
|
|
Re: je to smutné
Od: jvn
|
Pridané:
10.3.2013 15:05
UPC je vacsinou vo vacsich mestach, takze neratam, zeby tam boli len UPS a Telekom.. Minimalne v blave poznam este x dalsich alternativcov.
Ja pokryvam vidiek, kedze v mestach je toho uz celkom dost.
|
|
Re: je to smutné
Od: chlpzvidieka
|
Pridané:
10.3.2013 18:45
A kde prosim ta podnikas?
|
|
Re: je to smutné
Od: jvn
|
Pridané:
10.3.2013 23:03
Spis, Vychodne Slovensko :)
|
|
Re: je to smutné
Od: grigoriij
|
Pridané:
9.3.2013 9:28
clovek by cakal ze ked podpise zmluvu na 2roky, tak veci ktore su uvedene v zmluve sa nebudu menit pocas tych 2rokov
narazam na pristup UPC, banky a uroky, telekom a FUP atd
|
|
Re: je to smutné
Od: aaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
9.3.2013 10:36
UPC hrubym sposobom porusilo zmluvu aj zakon ...
"Nikoho tym nechcem urazit ani nic podobne, len chcem poukazat na nasu naturu."
ja zase chcem poukazat na naturu velkeho poctu firiem podnikajucich na Slovensku, zakladnym pricnipom podnikania totiz je "oj*bavat, oj*bava, oj*bavat". Keby sa s takymito firmami raz a navzdy spravil poriadok (ako na zapade) tak problem nebude
|
|
Re: je to smutné
Od: kde mam stan
|
Pridané:
11.3.2013 10:39
S tým sa na SK poriadok v dohľadnej dobe nedá urobiť, lebo vymletá slovač má slová podnikať a oj*bavať za synonymá. A čím väčší "podnikateľ", tým väčší džefo... 99,9% Slovákov vie, že dotyčný džefo je oj*bávač, ale v Smotánke ho stále predstavujú ako "úspešného podnikateľa" a nie ako "úspešného oj*bávača".
...a to sa nejdem rozpisovať o tom, ako napr. aj teraz na začiatku roka daňové úrady vyťahujú modlitebné knižky, aby "úspešný podnikateľ" zaplatil aspoň malú časť z dlhujúcich daní za X rokov dozadu... Tí, čo dlhujú ale 2,35€ budú urgovať s výhražkou predvolania políciou..
...na smiech alebo na plač???
|
|
hadam hej
Od: krekos
|
Pridané:
8.3.2013 23:40
marecekkk si pekny buzerant podla teba, keby ti niekto kefoval tvoju milu nie u teba doma, ale u seba tak nic nespachal lebo je doma (a ona to chcela dobrovolne) ? he he
|
|
Re: hadam hej
Od: marecekkk
|
Pridané:
9.3.2013 11:06
o com tocis? prestan hulit lebo evidentne ti to nerobi dobre! Nech si take individua pisu co chcu ale UPC proste urobilo riadny preslap. Ked sa k tomu stavaju takto, tak musia zablokovat live streamy vsetkych TV/radio/NET stanic s ktorymi nemaju nejaku zmluvu. Ano Antik to podla mna tiez trochu prehnal ale sme na Slovensku a len vyuzil moznost/medzeru na trhu.
|
|
chlpaty
Od: pupok
|
Pridané:
9.3.2013 2:19
A od coho je VPNka, ha? ;) Antik by z tej tv siete mohol spravit p2p a bolo by...
|
|
Re: chlpaty
Od: hsr
|
Pridané:
9.3.2013 11:18
čo by to vyriešilo ? UPC nekontroluje obsah, ale blokuje prístup. a cez VPN by to bolo na 99,99% rovnaké ... :-)
|
|
co sa cudujete
Od: upc+
|
Pridané:
9.3.2013 10:38
vsetci co sa tu rozculuju by si mali precitat este raz (a pre istotu 2krat) vseobecne podmienky upc, s ktorymi suhlasili. mozno keby to aj niekto cital tak by potom nezostal "prekvapeny" ako je to mozne...
antik si to ma poskytovat na vlastnej sieti a hotovo. ako zakaznik upc, som len rad, pretoze mi pojde net normalne a nie pomaly kvoli susedovi s hentou somarinou. si uvedomte, ze to co mate v zmluve ako rychlost nie je garantovane. v podstate to upc nemusi blokovat a potom to nepojde nikomu a ostatnym pojde net pomaly. z pohladu upc to je v ramci zmluvnych podmienok a mohli by sa na to vykaslat. takto si aspon vacsinu svojich zakaznikov ochrania. logicke.
a keby teraz vsetci (upc,magio,fibertv,...) spravili to iste ako antik a ich telka by bezala hocikde, to by tu bol pekny bordel zasa.
|
|
Re: co sa cudujete
Od: marecekkk
|
Pridané:
9.3.2013 11:14
potom preco je UPC jediny ktory to takto razne zablokoval? preco to nespravi Telekom na svojom podstatne pomalsom DSL? Vies preco? Lebo UPC sa tymto krokom len priznalo k tomu ze svoju infrastrukturu nemaju nadimenzovanu pre taky pocet uzivatelov resp. pre take rychlosti ake ponukaju / druha moznost ze setria na druhom nespravnom mieste - konektivite. Je zaujimave, ze na DSL od Telekomu niekde v dedine to je schopne fungovat a v meste na optike sa to musi zablokovat lebo "by to neumerne zatazovalo siet". To je predsa smiesne.
|
|
Re: co sa cudujete
Od: upc+
|
Pridané:
9.3.2013 11:58
tak nie sme naivni, aby sme si mysleli, ze hociktory ISP ma normalne nadimenzovanu siet :D
ja by som povedal, ze na dedine od t-comu to ani nikto nema, lebo na tom DSLku by to ani neslo :) (mal som t-com niekolko rokov). nebudem hadat pomer zakaznikov v meste medzi ISP, ale...
a toto stazovanie sa teraz je totalne odveci :D to je furt rovnake. hlupa slovac podpise a potom sa stazuje a krici ked sa im nepaci :D
|
|
Re: co sa cudujete
Od: marecekkk
|
Pridané:
9.3.2013 14:37
praveze na DSL to normalne funguje bez problemov aj na turbo2, v Ciernej n/T som mal DSL niekolko rokov a vzdy to islo tak ako malo - ked malo byt 2mbps tak aj tolko vzdy bolo. Ked namokol kabel a spadlo mi to tak po reklamacii za 2 dni ma prehodili na druhy par a znova to slo tak ako malo. Teraz po zvysovani rychlosti DSL to vo vacsine pripadov ide +- stale tak ako ma. Navyse pre SD programy staci pre ten antik box 2mbps.
|
|
Re: co sa cudujete
Od: kde mam stan
|
Pridané:
11.3.2013 10:43
.. že by si bolo jediný vo okruhu 30 km, kto to má od Antiku zakúpené? Skús urobiť prieskum a možno budeš prekvapený...
|
|
Re: co sa cudujete
Od: hsk
|
Pridané:
9.3.2013 11:15
niekto dnes vstal z kýblom hnoja miesto hlavy ? o čom točíš ? napríklad Youtube si má poskytovat svoje služby na vlastnej sieti ? zamysli sa nad tým, keď zhodíš to vedro z krku ...
|
|
upc luzri
Od: upc
|
Pridané:
9.3.2013 13:09
upc je jedna zobracka podvodnicka spina a kablovke pravidelne nejdu niektore platene kanaly proste humus
|
|
Re: upc luzri
Od reg.: Tempter
|
Pridané:
10.3.2013 22:34
treba ich zaplatit a potom idu.
|
|
Re: upc luzri
Od: lajno
|
Pridané:
11.3.2013 10:45
sťažuješ sa, že ti nejde ten humus na platených kanáloch??? Pozeraj humus vysielaný v základnom balíku...
|
|
A čo toto?
Od: 3 znaky
|
Pridané:
9.3.2013 15:54
Nedá sa na tento prípad (bohužiaľ) aplikovať toto?:
http://lnk.sk/Hh
"Brusel - Nejvyšší soud Evropské unie zasadil tvrdou ránu internetovým společnostem, které svévolně přenášejí programy televizí."
Je to "čerstvé" a z webu ČT.
|
|
Re: A čo toto?
Od: Effe
|
Pridané:
9.3.2013 19:32
Asi nie, tam sa rieši problém v podstate medzi vysielateľmi "signálu", ktorý je dostupný zadarmo a niekym, ktorý tento ich signál poskytuje tiež, ale za peniaze. Ide o problém redistribúcie a nie samotného poskytovania služby - cit.: "Provozovatelé televizního vysílání tedy mohou zakázat, aby jejich programy přes internet přebíral někdo jiný".
|
|
Re: A čo toto?
Od: 3 znaky
|
Pridané:
9.3.2013 19:41
A čo trebárs tvrdenie, že zo služby sa predsa generuje zisk predajom SmartTVboxu, na ktorom to prijímaš. Bez neho by si mohol tiež pozerať programy, ktoré sú v danom balíku zdarma. Netuším aké sú tam programy, ale mám na mysli STV a podobne, ktoré "chytíš" aj bez SmartTVboxu.
A máš zrejme na mysli, že ak by trebárs tá STV teda zakázala takýto druh šírenia/retransmisie, tak by to spadalo pod to, o čom sa vraví v danom súdnom nariadení. Hm?
|
|
Re: A čo toto?
Od: djm
|
Pridané:
11.3.2013 21:31
Predpokladam ale, ze ANTIK ma istotne zmluvy s danymi stanicami, kedže retransmisia prebieha aj v ich vlastnej infraštruktúre a pochybujem zeby si t odovloli robit bez zmluv. A moj nazor je, ze UPC pochybylo s tymto rozhodnutim, pretoze ak mam mat pripojenie do siete, je len a len mojou vecou ake dáta poletia cez moju linku za ktoru si platim. a ked si to obhajuje tym ze ich linky kolabuju, nemaju ponukat dane pripojenia.
|
|
Re: A čo toto?
Od: 3 znaky
|
Pridané:
12.3.2013 11:00
Nechcem ANTIK sudit, bo ich nepoznam a ani nie z daneho kraja, ale uz davnejsie som tu v diskusiach zachytil, ze sa kedysi v KE rozsirovali zivelne a predpisy ich vraj velmi nezaujimali, tak som si tipol, ze aj toto ich mozno az tak netrapilo. :) Ale mozno uz funguju ako "poctivy" subjekt. :)
|
|
UPC SIX?
Od: branislalll
|
Pridané:
10.3.2013 12:32
taký detail...v SIXe stalo sa je síce písané že 01.11.2012 UPC upgradovalo z 2+10 Gbit/s -> 10+10 Gbit/s ale prečo ho v prehlade aktívnych peeringov nevidím? WTF???
|
|
Re: UPC SIX?
Od: ...
|
Pridané:
11.3.2013 2:07
zmenil sa nazov na Liberty (LGI - liberty global)
|
|
FYI...
Od: MicE...
|
Pridané:
11.3.2013 15:42
TV za vyuzitia Smart TV Boxu uz blokuje aj Orange (FiberNet, lokalita Bratislava).
|
|
Re: FYI...
Od: MicE...
|
Pridané:
11.3.2013 17:01
Pardon, planny poplach - po obnove zdrojov to funguje.
|
|
Orange TV Extra
Od: Orange TV
|
Pridané:
17.3.2013 23:25
Preco UPC neblokuje napr. Orange TV Extra (http:// www.orange.sk/web/orangetv/tv_extra.html)...
Ten tiez obsahuje zive vysielanie, EPG, TV archiv a dokonca aj videopozicovnu... A vsetko streamuje cez net.
|