neprihlásený Streda, 27. novembra 2024, dnes má meniny Milan
Google sa mal vyhnúť zaplateniu daní z 10 miliárd, Microsoft z 2 miliárd

DSL.sk, 11.12.2012


Veľké americké IT spoločnosti čoraz agresívnejšie používajú daňové optimalizácie na vyhýbanie sa plateniu daní z príjmu najmä v európskych krajinách.

Poukazujú na to pondelňajšie respektíve nedeľňajšie informácie agentúry Bloomberg a novín The Sunday Times.

Daniť príjmy z krajín EÚ len minimálnymi daňami umožňuje technika označované ako Double Irish s presunom prostriedkov cez Írsko na Bermudy, prípadne Dutch Sandwich alebo Luxembourg Sandwich využívajúca platenie cez ďalšiu krajinu, napríklad Holandsko alebo Luxembursko.

Základná schéma využíva dve írske spoločnosti, jednu sídliacu v Írsku a druhú na Bermudách. Spoločnosť sídliaca na Bermudách má od materskej americkej spoločnosti práva na softvér, služby a práva duševného vlastníctva a tieto licencuje írskej spoločnosti. Tá inkasuje skutočné príjmy od zákazníkov a platí spoločnosti na Bermudách podľa írskej legislatívy bez akéhokoľvek daňového zaťaženia vysoké licenčné poplatky ako daňovo uznateľné náklady. Cez Holandsko a prípadne iné krajiny sa prostriedky posielajú, aby sa dane ďalej znížili o rozličné zrážkové dane.

V daňovom raji na Bermudách firmy neplatia dane z príjmu. Pokiaľ sa tak prostriedky nepresunú do USA, spoločnosti neodvádzajú z presunutých príjmov dane nikde, hoci evidentne duševné vlastníctvo a pridaná hodnota neboli vytvorené na Bermudách.

Podľa Bloomberg si Google v 2011 na Bermudy posunul 9.8 miliardy dolárov a mal sa tak vyhnúť zaplateniu daní vo výške 2 miliardy dolárov. Google prostriedky presúval cez Holandsko a Írsko, použil teda zrejme techniku Dutch Sandwich. Zo zisku mimo USA spoločnosť zaplatila za minulý rok celkovo efektívnu daň iba 3.2%. Napríklad vo Veľkej Británii mal Google príjmy v prepočte 4.1 miliardy dolárov, zaplatil tam dane vo výške iba 6 miliónov libier.

Microsoft podľa novín The Sunday Times vo Veľkej Británii zase neplatí daň z online predajov sofvéru a služieb, ktoré majú dosahovať ročne len v tejto krajine 1.7 miliardy libier, respektíve 2.1 miliardy eur. Microsoft podľa informácií novín používa podobnú schému s prostriedkami idúcimi do Luxemburska, Írska a následne na Bermudy.

Obe spoločnosti v podobných stanoviskách pre médiá uviedli, že vo všetkých jurisdikciách dodržiavajú všetky platné zákony.

Google a Microsoft nie sú výnimkou, podľa dostupných informácií rovnaké alebo obdobné techniky vyhýbania sa plateniu daní majú používať napríklad aj Apple, Amazon a Facebook.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Až 9.5% programátorov má mať mimoriadne nízku produktivitu
Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov


Diskusia:
                               
 

Dobre robia! a vdaka za navod :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ano nasi prizivnicki politici neustale pytaju peniaze jak zobraci uz teraz platime 2/3 z ceny nasej prace a kam tie peniaze idu? na skoly, nemocnice, cesty? preco potom ucitelia strajkuju, lekari strajkuju a dilnicne mosty padaju? tie peniaze idu do vacku nasim nenazranym politikom. a ked su uz vsetky peniaze rozkradnute tak zvysia dane a vyhovaraju sa pri tom na krizu. netreba im platit dane treba ich bit obuskami.
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

aj na tie obusky idu tvoje dane ;)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Aspon budu ucelne vyuzite.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

zabudol si povedať ešte, že tie dane idú do Grécka, Španielska, Talianska... Teda krajín, ktoré to "najviac" *potrebujú*...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ty keket nemal si volit fica
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Tvoj prispevok ta perfekne vystihuje.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Problem je v tom, ze firmy sa vedia vyhnut plateniu dani. Nad urcity prijem sa ti vyplati urcita unikova strategia. Vzdy vies co to ususit. Ale doplacaju na to bezny zamestnanci. Lebo peniaze ktore sa nevyberu od firiem treba vybrat inde a tak uzka skupina velmi bohatych je stale bohatia a od zvysku populacie treba brat stale viac.
Dane pre firmy rastu len na papiery a aby sa mal pan premier cim ohanat. Cim vyssie bude danove zatazenie tym nizsia bude suma pri ktorej sa oplati ich vyviest.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tu pekne vidno že aj Googlu ide predovšetkým o zisk. A spraví pre to všetko. Ani oni nie sú svätí.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

lebo na Slovensku je to inak, vsak? spolocnosti s minimalnym ziskom, obcas aj stratove, prepieracske fy.. ale ved kazdy vie, ze dane su legalizovana zlodejina... nevedia to iba obycajni smrtelnici, ktori ich radi platia...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Napisal si to akoby na tom bolo nieco zle. Ide im o zisk, je to prirodzena vec.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

a tebe nejde o zisk? ty pracujes bez naroku na odmenu? tak takeho zamestnanca chcem...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

ale nechces, on co chyti, to doj*be...
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

ludia zabudaju ze dosahovanie zisku je skoro definicia firmy, jasne ze existuju vynimky (lebo nemozu, nie su schopny alebo nechcu) ale to je mizive percento

definicie a dokonca aj wiki :) hovori ze "sú to subjekty, pre ktoré je cieľom ich činnosti dosiahnuť zisk"

... nie odvadzat dane!!! to je len nutnost ktora sa samozrejme optimalizuje ako sa len da. Je len chyba tych politickych zmrdov ze to dovolia, ze praktiky danovych rajov nezakazu, ale to sa bohuzial ani nestane kedze vsetci ti zmrdi si tam poschovavali nakradnute prachy
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja som len chcel poukázať na to, že sú tu aj takí čo hovoria aký je Google dobrý a čo všetko robí pre užívateľa a zadarmo. Figu zadarmo. Nikto, a už vôbec nie tak veľká firma, nerobí nič zadarmo.
Samozrejme ide len o peniaze, ktoré sú na prvom mieste.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Email od googlu mas uplne zdarma a ked si vies poskrabkat gule tak aj tych reklam sa da zbavit. Inak take centrum.sk ti tiez dava az 50MB kapacitu a zdarma !!! :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No ty si mi vtipný, o čo im asi tak má ísť, keď nie o zisk? Dostať sa cez Chrome do neba? :D
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Kto by to kedy povedal, že súkromnej firme ide o zisk? Som v šoku!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak ked uz toto nie su zidovske praktiky, tak ja som cernoch.
Obycajny clovek je zdierany danami a odvodmi na urovni 30% a tato zidovska korporatna banda plati necele 4%. Ale ked im ich sidla zhoria ako fakle, tak sa budu silno cudovat.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

typicky slovenske vyplakavat sa v krcme alebo po diskusiach. ale sam od seba by si nic nespravil....
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

co ma on urobit s danovymi rajmi?
ty si najebany?
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

co ma spravit pre seba aby nefrflal. Ako mozes polozit tak debilnu otazku.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

mozes volit strany ktore presadzuju nizsie dane ty kvargla. a robertko to nie je
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co to ma spolocne s problemom odlevu financii cez danove raje?
moze volit aj kotlebu a bude mu to rovnako platne jak volit sulika. bude mu to platne jak mrtvemu zimnik.
toto treba riesit zakonmi na urovni EMU a EP, lebo na urovni slovenska je to nezmysel.
tak sa este raz pytam, ze co to ma spolocne sa akymsi vyplakavanim v krcme a ze co ma ako osoba sam proti tomu robit?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

dusko ti uz nenosi dobroty?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Vsak si aj ty preved cez Bermudy, aj cez Bahamy... kto ti v tom brani? Jaaj... uz viem... asi neni co prevadzat, vsak? :)
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

nevravim ze je to takto spravne, ale stale tymi 4% prispeju viac ako ty za cely zivot a teda su pre spolocnost prinosnejsi
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

a ako vies, ze nie som ich zamestnancom, teda aj ja som sa podielal svojou pracou na tom zisku?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nie si to by som ta poznal. Jedine ze by si nepracoval pre sk pobocku
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Si cernoch.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

30%?

To kde zijes? Hned sa tam stahujem. Slovenska realita je ze z 10 zarobenych Eur ti po odovzdavi vsetkedo vypalneho - a kedze to je tolko poloziek ze nemienim uviest kompletny zoznam - zostane nejakych 2 az 3 Eur ktore pouzijes na spotrebu.

Cize 70 az 80% a nie 30% :-)

Kedysi sa daval desiatok statu a desiatok (10%) cirkvi a dane boli vybavene. To bolo sveta zit!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

no len ten zoznam uved, lebo ako zivnostnik to dost ovladam, tak som zvedavy. Ak by to bolo 70%, tak na to jebem.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

S tymi 70% to sice trochu prehnal, aktualne je to cca 42% ale buduci rok to vdaka nastupu istot bude urcite viac.

http://dopice.sk/4rT
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

tych 70% myslel dokopy ze komplet z tvojich zarobenych penazi a to nielen cez odvody ale spotrebne dane dane z pohonyh hmot atd, a niektore polozky su zdanene viacrat napríklad pohoné hmoty kde mas spotrebnu dan a dan z pohonych hmot ked toto vsetko zratas tak na seba mozes pouzit iba 30% cistych penazi
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

nezabudnut na dhpcku kedze fyzicka osoba sa niecomu takemu asi nevyhne
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

nezabudnut na nepriame dane ako nekonecne opravovanie nasich aut po rozbitych cestach, ktore platime... na nekonecne poplatky na uradoch, na pokuty vyberane buzeraciou (nie len policia) , stk, ek, ko, nutene bankove poplatky, dvojite zdanenie PHM, atd. atd. = toto su prosim nepriame dane. mimochodom, z tvojho realneho zarobku ti po odpocitani vsetkych dani vyuzivas iba 49% prijmu (cize o 51% ta oberie stat v prvom kole) a o dalsie v druhom kole (vyssie som to spomenul)
... sadni si a zamysli sa,
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neodvadza sa 35% na odvody? Zostane ti 6,50 z 10 eur? Neviem ako to je ked si zivnostnik.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Je to cca 32% ale len z hrubej mzdy. Z ceny prace idu dalsie desiatky percent. Celkovo to je okolo 60% dani a odvodov z ceny prace (resp. superhrubej mzdy).
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ak ta to zaujima, vyhladaj si "kalkulačka čistej mzdy 2012" na sme-cku.
Pre ilustraciu, ked ma clovek plat 500 (teda taku hrubu mzdu), tak superhruba je 676e, tak cisteho mu ostane az 408e, cize tolko mu pride na ucet a moze ich minat. Stat mu ukrojil 268e, to je skoro 40% zo superhrubej.
Ak ma plat 2000, tak mu pride 1465e, superhruba 2690, ze stat mu ukrojil 1225, to je skoro az 46%.

K tvojmu cislu by som sa vedel dostat, ked pocitam s tym, ze ked si kupim skoro cokolvek, tak zaplatim na tovare a sluzbach este DPH 20%, takze zjednodusene napisane, skutocne tych 40% + 20% = 60%.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Ok, mal som tam aj priamo dopisat vetu o DPH. Kedze nikto si tie peniaze neodklada do pancuchy s cielom, ze ked ich do smrti nepouzije. Ale aj tak raz za tie peniaze niekto iny nakupi a DPH odvedie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

OK, ty mas 40% zo mzdy. Ostane ti 60% v penazenke.
20% DPH je uz len z tych 60% teda realne 12% hrubej mzdy.
Teda z hrubej mzdy je to spolu cca 52%

Ale ono sa to k tym 60% aj tak bude blizit, lebo mame spotrebne dane na cigarety,alkohol,paliva, dalej mame poplatky na uradoch a urcite som nieco nespomenul.

Takze celkovo suhlasim, len som to upresnil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vystiznejsi nazov by bol Bermudsky trojuholnik (USA-Bermudy-Irsko) :)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

a pritom staci tak malo, postavit odtekanie penazi do danovych rajov mimo zakon.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

tak tu si na omyle. vzdy sa najde sposob ako so zakonmi vydrbat. navrhujem zrusit dane z prijmov pre firmy uplne a radsej zvysit dph. singapur to tak urobil a hla kde su. staci aby platili dane len zamestnanci (v rozumnej vyske 15%) a osekat vydavky statu na nutne minimum. menej by sa rozkradalo. komu by sa nepacilo, ze ako zamestnanec plati dane, nech sa paci podnikat aby nemusel. pri takej legislative by sa tu vytvorilo pracovnych miest tolko, zy by bolo ludi malo. by sa sucasni darmozraci prepusteni zo statnej spravy nasli sebe uplatnenie v sukromnej sfere. je len jeden problem. politici toto nechcu, lebo by nemali co rozkradat a nemali by moznost hrat sa na spasitelov chudobnych. mozno by vyslo najavo, ze je to zbytocna chasa bez ktorej by sa dalo skvelo fungovat.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

si nafetovany? Zvysenie dph by znamenalo len vacsie ojeby, vsetky sluzby by isli bez blockov.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

nemyslim ze by robili o*jeby keby maju viac penazi na minanie. jednoducho by im ta marza nevadila
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

presne 0% dan pre firmy. 16% daj z prijimu. Osekat statnu spravu. Danovi raj slovensko je opat tigrom europy. Treba napisat SAS ak nesuhlasia volim Kotlebu a Dobreho anjela.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A v čom je problém? Ide o peniaze, ktoré má nárok ulúpiť iba Írsko a keď im podobné daňovo uznateľné položky nevadia, je to ich vec. Na žiaden iný členský štát EÚ to nemá vplyv.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano ty chytrak? Lenze tie spolocnosti mozu posobit aj na SK, aj v celej EU, kde neplatia dane, lebo su irskou spolocnostou a akoze platia dane tam.
Skus si predstavit, ze si slovenska spolocnost, ktora sa chce presadit na SK proti konkurencii hentych spolocnosti a ty musis platit dane normalne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Cize nie je riesenie zlepsit situaciu domacej firme ale dojebabrat ju cudzej, hej? Ked mne zdochla koza tak susedovi nech 2x.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

a co chces tu domacu firmu dotovat ty retard?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Spomenul som niekde dotacie? Retard?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Jednoducho - zrusit dane pre firmy aj tu.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

jasne, sak ludia zaplatia, ty retard
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Za prve... ja som ta neurazal.
Za druhe... nespecifikoval si - co by kto zaplatil? Politikov? Uradnikov? Akych? Vies kolko administracie by odpadlo, keby firmy nemuseli vykazovat tony formularov?
A ked firma zaplati zo zisku 19% (a to obvykle z optimalizovaneho zisku); Zamestnanec 60% (aj s DPH) vzdy, tak preco by pri poklese administrativy pri zjednoteni dani, platit napriklad 62%? Ved konkurencia firiem by postupne sposobila rast miezd, alebo pokles cien tovarov a sluzieb.

Za tretie ... penazi je v danom case konecne mnozstvo. Ak sa dani vplyvom krizy vyberie menej, lebo firmam sa nedari a optimalizuju zisky, tak preco by nebolo stabilnejsie vyberat dane od zamestnancov? Uz by bolo na obcanoch vyvijat tlak na znizovanie dane.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Je to smutne, ale mozes to nechat tak ako to je a vyplakavat dalej, alebo vyuzit vyhody EU a nieco s tym spravit. Je az zarazajuce, ze ludia chceli byt v EU, ked o tom bolo referendum, ale len mizive percento z nich vyuziva jej vyhody (lacnejsi tovar na zapade, nasobne vyssi plat v UK/DE/AT za tu istu pracu a pod.), a strpia vsetky nevyhody, ktore EU doniesla. Nie je to lahke, ale na druhej strane som este nepocul cloveka, co od nas odisiel na zapad, ze by sa mu tam zilo horsie ako tu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo sa týka dane z príjmu (v článku Google), tak to bolo v podstate dôvodom, prečo sme vstúpili do EÚ. Aby firmy nemuseli pre potreby štátu zbierať bumážky na to, čo koľko kde chcú predať.
Čo sa týka DPH (v článku Microsoft), tak na to existuje smernica, ktorá pomerne jasne hovorí, čo je to miesto zdaniteľného plnenia. Pre plnenie pre fyzickú osobu sa uplatňuje Britská sadzba, pre plnenie pre právnickú osobu sa uplatňuje Slovenská sadzba. Krátkou logickou úvahou dôjdeme k záveru, že prakticky všetka DPH, ktorú by nám Britský Microsoft mal platiť, nám aj platí.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vo svojom komentári píšeš aj niečo o nejakej konkurencii. To je nezmysel.
Za prvé, v každej krajine nájdeš výhodu, ktorú v inej nemáš. Pri ziskovom podnikaní odporúčam využiť tú výhodu a dovozom využiť výhodu v inej krajine (teória komparatívnych výhod).
Za druhé, obávam sa, že dôvodom vzniku EÚ nebolo a zrejme ani nie je posilnenie voľného trhu (konkurencie), ale vytvorenie (posilnenie) vnútorného trhu. Veľmi podobné slová, popisujúce však dve diametrálne odlišné veci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevola sa toto nahodou tunel?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ukradni OS za 100 EU tak si zlodej a treba ta zavriet. Ukradni 10 miliard na danovych machinaciach tak si uspesna nadnarodna spolocnost.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

jj a ukradni mobil a dostanes 11,5 pol roka (http://goo.gl/NTZZS)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano lenze je to relativne, okradol dieta a uz mal na rovasi dost, cize je to len kumulovany trest ako keby.. Ale v principe mas pravdu, lenze co urobil ten zlodej mobilu pre spolocnost a co urobil Google pre spolocnost ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj ale co zasa neurobil, resp spravil proti nej? podla mna ucel nikdy nesveti prostriedky, to je ako povedat ze lenin bol ok kedze zvysil rusku populaciu o 100 per, aj napriek tomu kolko ludi koli tomu zomrelo. uz jeden nevinny mi staci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"daňové raje by neexistovali, keby socialisti nevytvárali daňové peklo"
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

No a co ak neplatia dane EU?

Mne to nevadi, dane v EU pre online Google a ine spolocnosti su vypalnictvo.

Google sem prinasa dost, napriklad:
1. pracu pre ludi - zamestnava ich a plati nadpriemerne
2. zlepsuje infrastrukturu internetovych sieti (kupovanim)
3. tym padom dava dalsiu pracu pre ISPcka
4. podporuje informovanost (ano politikom to vadi) ludi, hlada im pracu
5. (ponuka) inzeruje, cize podporuje dalsi predaj produktov
6. cize zase podporuje zamestnanost a platenie dani z ich ziskov
7. take nieco, ze prezentuje nasu krajinu a zadarmo ju foti, zase robi pracovne miesta, a tu ludia zase minaju, napr nehorazne vysoke dane na PHM (alebo doviezol benzin?), a podobne - nekonecny cyklus,

To uz politici nevidia ze? Oni vidia len to, ze "Google nam nedal vypalne, do pece s nim"

Tak prosim, nech si politici a farizeji urobia vlastny Google, ved prachy na to maju, a mozu ho oztriet z trhu..
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

1. u nas google niekoho zamestnava? ak niekto niekoho zamestnava, nemusi platit dane?
2. to je normalne podnikanie. preto nema platit dane?
3. ekonomika je system nadvaznosti. ja mojou pracou tiez davam pracu inym. nemusim preto platit dane?
4. iste, zarabaju na tom. preto nema platit dane? google niekomu hlada pracu? to je mi novinka.
5. takze kazdy kto inzeruje nebude platit dane? btw google neinzeruje. google inkasuje od inzerentov.
6. takze si za to, aby sa danove zatazenie celej ekonomiky prenieslo len na koncoveho spotrebitela? znie to ako konska chujovina.
7. google slovensko nereprezentuje. to, ze foti je jeho biznis a podporuje tym vlastny reklamny biznis. preto nema platit dane?

ty si padnuty na hlavu? fetujes? si opity? alebo len od prirody sprosty?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

ja som na strane google... dane su proste vysoke a radsej vidim google ako sa snazi vyvijat nove veci, ako keby mal o tych peniazoch rozhodovat nejaky jahnatek a jemu podobni. stat je proste nutne zlo a este sa aj roztahuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

dane, ktore by mali patrit do prijmov rozpoctu sr idu do vrecak akcionarom a manazerom firmy google a do rozpoctu usa.
zisk im nikto neberie.

hocikto iny sa snazi vyvijat nove veci, ale velky mogon google ma dost penazi na to, aby si zaplatil milion pravnikov a uctovnikov a prave teba ojebal o dane. ti mensi si toto dovolit nemozu. su v nevyhode.
spomen si na to, ked sa nedovolas na zachranku lebo ziadna nebude a po rozjebanej ceste ani prist nemoze, aj keby nejaka bola.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

su v nevyhode a je to vina statu, nie google.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hlupost.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak dam ja . stat nijako sa nepodiela na risku. tak preco by mal inkasovat podiel zo zisku ??? no davaj...
Odpovedať Hodnotiť:
 

stat vytvara ramec.
ak bude chciet google na slovensku vymahat pohladavky, obrati sa na slovensku policiu platenu z dani. analogicky vsetko ostatne.
o akom risku pises?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ved risk z investovania, ta ne ?
ci akoze podnikanie nenesie risk ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nesie, ale neviem, preco by sa nim malo operovat pri daniach. stat nepodnika spolu s firmami a tato argumentacia sa mi zda uplne scestna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemam ziadne iluzie o tych firmach, ale radsej nech tie peniaze zostanu v ich rukach nez v rukach (auto)socialistickych partaji napriec EU ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Úplne schvaľujem postupy každej jednej firmy ktorá využíva všetky zákonné prostriedky na to, aby sa vyhla plateniu daní ako len môže. Len tak ďalej. Každý to tak robí, či v USA, či v EÚ. Nechápem čomu sa kto čuduje. Nejde tu o nič protizákonné. Je dobré, že sa to tak robí a štát by mal s tým počítať a nie naivne veriť, že im firmy budú platiť keď nemusia.

Ak si niekto (napríklad súčasná vládnuca strana na Slovensku) myslí, že zvýšením daní a odvodov pre firmy sa vyberie viac peňazí, tak sa mýlia. Každý podnikateľ im ukáže holý zadok a bude optimalizovať zisk ako ešte nikdy predtým. Samozrejme, bude to mať negatívny dopad na celú ekonomiku a trpieť tým budú hlavne malé a stredné podniky. Veľké sa s týmito vecami, ako vidíme, vedia vysporiadať oveľa lepšie. Keďže však väčšina daní pochádza práve od veľkých podnikov, štát môže o väčšom výbere tak akurát snívať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vlada si mysli ze ak dnes dam iq test na79 a zajtra na 77 tak mam iq 156.
v uctovnom obdobi maju podnikatelia konecny pocet penazi. nemozno teda vybrat viac dani. fyzika nepusti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Osobne nechápem čo si tým IQ chcel povedať, ale ... zdá sa, že mi to nebolo určené.

Dôležitejšie asi je, že viac peňazí z daní *by*sa*dalo* vybrať, ale iba v prípade ak by firmy boli _ochotné_ tie dane platiť. A to dobrovoľne! (fúha, to je čo ... súčasne to je na Slovensku neznámy pojem, ja viem) To však znamená, že by tie dane museli byť nízke! (hmm... zase sa to akosi na Slovensko nepodobá)

Ale kým dane nízke nebudú, tak každá firma sa bude tváriť akože nemá žiadny zisk (a vlastne to aj tak bude). Radšej nakúpia veci do firmy (čo komu treba: auto, vlečku, zbíjačku, stôl, chladničku, počítač, mobil, ...), len aby zrazili zisk na (skoro) nulu.

Niet sa čomu čudovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vlada si bohuzial mysli, ze este je z coho uberat. bohuzial, na SVK je uz taka chudoba, ze mnohi uz nemaju z coho viac dava ak chcu jest (byvaju s rodici, v podnajmoch, pracuju za 350,- v cisom v regionoch, kde to inak nejde a nie kazdy sa moze odstahovat, ...) cize dane je mozne ciastocne dvihat, ale raz uz nemam nic , tak z coho mam platit? a tu prichadzaju na rad alternativy, ktore sa vymslia prave v case osobnej krizy a ked raz na nieco "dobre" pridem, pretoze som nuteny, tak to tak uz budem robit stale, aj ked o 5 rokov vlada dane znizi. (napr. barter, ...)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár