neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
USA chcú do 5 rokov 5-násobne zlepšiť batérie

DSL.sk, 3.12.2012


Ministerstvo energetiky USA v piatok oznámilo financovanie nového výskumného centra JCESR, Joint Center for Energy Storage Research, ktorého cieľom bude do piatich rokov päťnásobne zvýšiť kapacitu batérií a zároveň päťnásobne znížiť ich cenu.

USA budú projekt financovať sumou 120 miliónov amerických dolárov.

Cieľom je vyvinúť úplne nové technológie batérií použiteľné na všetky účely, na ktoré sa batérie využívajú v súčasnosti, od elektroniky cez elektromobily až po úložné batérie napríklad pre solárne články.

Podľa zverejnených informácií úlohou centra nebude zlepšovať technológiu Li-Ion batérií ale vyvinúť batérie postavené na úplne novej technológii. Jej základom by sa namiesto lítia mal stať iný prvok, ktorý dokáže v jednom atóme uchovávať a prenášať viac ako jeden elektrón.

Na účely veľkých statických úložných systémov má byť skúmané použitie batérií, v ktorých je materiál uchovávajúci náboj uložený samostatne mimo článku a takéto batérie je tak možné ľahšie škálovať, udržiavajú náboj dlhodobo a zároveň môžu byť typicky lacnejšie.

V centre bude spolupracovať päť výskumných laboratórií, päť univerzií a štyri súkromné firmy. Umiestnené bude v Argonne National Laboratory, podieľať na výskume sa budú aj Lawrence Berkeley National Laboratory, Sandia National Laboratories, Pacific Northwest National Laboratory a SLAC National Accelerator Laboratory.

Z univerzít to budú Northwestern University, University of Chicago, University of Illinois-Chicago, University of Illinois-Urbana Champaign a University of Michigan a spolupracujúcimi firmami budú Dow Chemical Company, Applied Materials, Johnson Controls a Clean Energy Trust.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

posielam 120 mega
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Ked maju byt 5-krat take dobre ako teraz a 5-krat take lacne ako teraz, nebude to 25-nasobne zlepsenie ;) ?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pocak, overim si to:

5 * 5
25

Ano sedi to aj mne.
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

"mark zuckerberg"
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

...Tomu tak dobre dildom po prašine...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

toto je fakt vynikajúce...som sa nasmial
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ja by som dopredu nejasal, takýchto správ tu už bolo. Z článku nieje jasné, či už niečo v talóne majú. Ak majú niečo nové vymýšľať, nemôžu si byť istý výsledkom. A s tými cenami, to si snáď nikto nemyslí, že budú 5x lacnejšie, ako dnešné bežné batérie.
Ak by sa im to podarilo, bola by to revolúcia v energetike a vlády by ich museli obrovsky zdaniť, aby nahradili výpadky príjmov z ropných produktov. Samozrejme, aj elektrina by zdražela.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pošlem im hned teraz 200 a nech sa na to z kratsej cesty na to vy**bú

http://x2t.com/jrewing
Odpovedať Hodnotiť:
 

... co si predsavzali, bol by to nesmierny pokrok vpred. Mozno by sa mohli zamerat aj na sposob nabijania / dlzku a efektivitu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

drzim palce, lebo za poslednych aspom 10 rokov nebol v tejto oblasti ziadny pokrok.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

No keď to dopadne ako s displejmi tak sme tam kde sme aj teraz.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Pokrok by aj bol, len by nesmel skončiť v archívoch ropných spoločností. Tie vôbec nemajú záujem o nejaké elektromobily.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

no to chcem vidiet ze cena bude 5 krat lacnejsia.mozno vyrobna ale predajna bude 5 krat drahsia + USD/EURO = 1/1
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Cena nemôže byť lacnejšia. Lacnejší môže byť výrobok.
Cena môže byť vyššia, rovnaká, alebo nižšia. Výborok môže byť lacnejší, rovnako drahý, alebo drahší.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Ja by som bol radsej za, nech uz konecne poslu doprec klasicke motory na naftu/benzin. ich ucinnost je 20%. v tomto sa tiez velky pokrok neurobil za poslednych par rokov. proste nech vymyslia nieco nove, nie spalujuce motory.
I ked aj toto nie je zle :) baterka v mobile na mesiac nabita :-D
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Evidentne do toho moc nevidis lebo ucinnost minimalne naftovych motorov je vyssia. Ale aj keby, tak spalovacie motory nezmiznu pokym nezmizne vsetka ropa. Ved z coho by inak zili sejkovia. Vo svete je taka velka ropna lobby ze si to ani nevies predstavit.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

troska do toho vidim :) ziadny spalovaci motor nedosahuje viac ako 2x % vyuzitej energie spaleneho paliva v spalovacej komore. zvysok ide do tepla, ktore sa moze druhotne pouzit na predhrev nasavanych plynov, ale to zas stoji dalsie a dalsie sucastky, prachy atd...proste spalovaci motor je na <>. pritom este zmena priamociareho pohybu na rotacny ma svoje nevyhody, k tomu prevody...ach jo. radsej elektro ako spalovaci :)
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Pokial bude existovat na svete model auta so spalovacim motorom, elektromobil nekupim. Ucinnost? to ma aky zmysel porovnavat? Jadrove elektrarne maju tiez ucinnost cca 20% a stale su najlepsim zdrojom pre velku energetiku. Okrem toho radsej "neucinny" spalovaci motor ako jazdit na vysavaci. Ale to clovek, co berie auto ako spotrebny tovar nepochopi.

Na margo tych sejkov - vy si myslite, ze su tak hlupi, ze uz davno nevlastnia vsetky patentny na nahradu ropy? Ci si ich predstavujete tak, ze maju ropu a na nej len sedia a ked sa minie, tak zrazu nebudu mat z coho zit ci ako?
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Patenty nepatenty, kupim si auto od cinskej znacky, ktora ich ma uprdele a hotovo. Mna nezavru.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

A Ty kde si prišiel na to, že jadrové elektrárne majú účinnosť 20%, keď z palivových tyčí dokážu zužitkovať - uvoľniť cca 5% energie...?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

chyba mi tu prispevok od naseho kolegu o "free energy" ale hadam sa dockam...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/4o5
vysávač > spaľovací motor. Ak by existoval nejaký fakt dobrý zdroj energie (niečo čo nebude elektrickú energiu skladovať ale priamo vyrábať), tak autá môžu byť spoľahlivejšie a výkonnejšie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Hovorim vysavac. Ja som oldschool ja nepotrebujem lepsi vykon, nepotrebujem vecsiu spolahlivost(co v pripade elektroniky je vzdy nizsia ako u mechaniky, takze spolahlivejsie to nebude) + som odporcom vselijakych idiotskych asistentov, ktori robia zo soferov hovada alebo lenive hovada a potom to aj tak vyzera na tych cestach.
A mat aj nove auto, tak hned sa vrtam v elektronike aby som odpalil zbytocne cidla a senzory aby mi len v aute v kuse nieco hukalo, ze nie je nieco zapnute.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak si mrkni účinnosť pseudoadiabatického motora spoločnosti RTU.;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved vyssia kapacita akumulatorov s tym suvisi, nie?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ved je davno vymyslene, elektromotory

ale aby sa presadili, baterie musia byt efektivnejsie, to je myslim hlavny dovod preco sa podpora toho vyskumu vobec spusta, pretoze amerika chce byt menej zavisla na rope z cudzich zdrojov

to ze sa pri tom vylepsi aj vydrz nejakych hraciek je len male bezvyznamne plus :-)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nechapem preco nezrobia trojejbusy.
Nejak sikovne vymysliet predbiehanie, bezpecnost a veci okolo toho a namontovat to na vsetky hlavne tahy.

Potom sa kludne nemusia vobec riesit batere (opotrebovanie, enviroment-unfriendly, cena, ...) a auta budu fungovat ked budu mimo siete na standardne motory.

A elektrika zo siete - netreba skladovat a pridavat dalsiu neefektivitu - siet priamo spojuje s mochovcami / bohunicami. To je "topologicky" ako keby ste mali auto na jadrovy reaktor :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

(myslel som to tak, ze auta budu trolejbusove a benzin/naftu budu spotrebuvavat len tam, kde neni pokrytie)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

infrastruktura s vodicmi el.prudu je draha na vystavbu a celozivotnu udrzbu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale netrep... Iba zapustiť kolajničky do asfaltu, na auto riadne železné kefy zospodu, tiež vodiacu tyč... To nemôže byť také drahé :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Snazis sa povedat, aby znovu vynasli elektromotor?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

nie, ja do buducna nevidim ani elektromobily ako hromadne nasadenie :) mozno nejaky iny pohon auta, vodikovy, vzduch, ja neviem co este :) proste auto ked sa vyrobi, nech ma dozivotnu energiu v sebe :-D
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

a co ten vodik ako ma robit ked nema vybuchovat ani tvorit el. energiu? a co mas vlastne proti elektrike?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

http://m.hnonline.sk/c3-58690390-kw0000 _d-autor-revolucneho-motora-slovensko-preslavime
Odpovedať Hodnotiť:
 

PIAANO...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Jediné čo naozaj brzdí rozvojj elektromobilov sú tie batérie. Batérie robia elektrické auto drahé a nepraktické. Vo všetkom ostatnom sú len výhody. Napr. nižšia potreba údržby, menej pohyblivých mechanických častí, emisie, výkon, pohodlie, hluk, spratnosť atď. Navyše elektrika sa dá vyrobiť vo veľkom za relatívne lacno oproti cene ropy ktorej cenu západ nedokáže dosť dobre ovplyvniť (iba ak za cenu vojny ). Kupovanie ropy od týchto štátov je nielen finančne ale aj politicky náročné a drahé. Spôsobuje to, že musíme peniazmi ktoré vyrobíme dotovať zaostalé štáty. Európa nezarába len na socialny štát tu v EU ale aj na Rusko a blízky východ. 120M je aj dosť malá investícia...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Na Rusko?... oni zarabaju na nas ... povedz mi jednu vec na ktorej dotujeme rusov...
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Veď tak som to myslel, že Európa robí na Rusko. Čiže Rusi na EÚ zarábajú miliardy. A to kde už Rusi tie peniaze minú si treba pozrieť na ich výdavkoch ale tak napríklad na zbrojenie a podobne...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

120M je mala investicia? Daj tie prachy spravnej skupine ludi a nestacis sa cudovat, co dokazu. Prednedavnom bol projekt na kick starteri, kde mala firmicka dokazala vyvinut novy typ procesoru, ktory pri spotrebe 5W a 64 jadrach dokaze prekonat desktopove Core i5. Samozrejme bolo to napojene na ARM doske, nebolo to stand alone.

Pre ilustraciu Apple ma 1000 clenny tym na to aby upravovali ARM do iPhonu/iPadu/iPodu. S neporovnatelne vacsim rozpoctom.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

No áno 120M je relatívne malá investícia vhľadom na úžitok aký by mohlo mať reálne dosiahnutie toho cieľa ktorý si stanovili. Zober si koľko sa dáva na íný typ výskumu, napríklad vojenský alebo farmaceutický. Z toho pohľadu je to fakt len zrnko. Aj keď určite lepšie ako drôtom do oka...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ak mas na mysli firmu parallella - tak projekt je v procese vyvoja a vyvyjaju cipy na "masivne" vypocty paralelizaciou. nie vsetky problemi je mozne zjednodusovat na male kusky a pustit ich na velkom pocte vypoctovych jednotiek. cize asi i5 nepredbehnu. samozrejme ze na kickstarteri odporucam zasponzorovat tento projekt aspon 99 usd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fico zlepší batérie (svojimi rečami) tridsať krát....

HOWGH
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

ty si politicky inak nadržaný a asi tu nebudeš sám, uvidíš to na mojich mínuskách
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ty červený kmer..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz tesla class S ma dojazd 500km na baterke pri 90km/h a kebyze zlepsia chlapci 5x kapacitu, tak toto auto bude mat dojazd 2500km na 1 nabitie, a to je kua ze uz auto ktore by spalovacie motory seriozne ohrozilo.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Az na to, ze dojazd 500 km je iba na papiery ... realny je zlomok.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

už si sa v S-ku viezol keď to tak dobre vieš?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dovolim si tvrdit, ze vykon 550km je dosiahnuty iba na nejakom ovali, alebo jazdou po rovnej ceste. Bezny teren je kopcovity a tam dostanu baterky dost zabrat. Dobijanie pri brzdeni nie je IMO ucinejsie ako 66%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kolko ma dojazd v meste v zapche? To je pekne, ze na rovnej ceste pri 90kmh ma 500km s novymi akumulatormi. Pouzivaj to 2-3 roky a potom mi povec aky dojazd to ma v meste hore kopcom. Ak to bude viac ako 50km tak si zjem papuce.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

podme pocitat.. z 1l nafty dostanes pri 100% ucinnosti 10kWh. Pri 25% (vyssie sa toto cislo pise, podla mna je to malo % ale ratajme stym) ucinnosti motora teda z 1 litra dostanem 2,5kWh. TeslaS ma 500km iba pri TOP najdrahsom modeli s 85kWh bateriami za 100k USD. To je ekvivalent 34l nadrze na naftu. Teraz 34l nafty natankujem za hmmm... 2minuty? Z klasickej 220V 16A zasuvky natankujem 85kWh za zhrzba 24 hodin :) No dakujem pekne.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

jaj a inak ak sa budem snazit, tak na 34l nafty prejdem 680km, ale ineze 90 po rovnej ceste, ale v priemere. 90 po rovnej prejdem 750-800km mozno viac ked nebude fukat vietor oproti resp bude fukat odzadu :) Najvacsi problem elektromobilov su baterie.. chce to 10-15 kilove baterie 3-4 ks s kapacitou tak 100kWh, zivotnostou aspom 200.000 km a cenou do 1000€. Potom sa to rozsiri.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Fico si to ty???? ono ak vypnes ten svoj naftovy motor a natiahnes plachty, tak mozes so svojimi 34l nafty jazdit uz navzdy a nikdy inak ... ak bude vietor fukat odzadu ;) dilino
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

bezne vypinas zajazdy motor dilino? Nezasekne ti volant?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ale za tych 2.5KWh z nafty zaplatis 1.5EUR. To je 60 centov za 1KWh. Elektrika stoji 15centou za KWh ak stratim polovicu pri nabijani a vsetko ostatnom stale jazdim za polovicu.
Podmienkou toho aby sa elektromobily rozsirili su baterie za par supov. Zvysok pohonu je konstrukcne jednoduchsi a teda aj lacnejsi. Tiez vacsina ludi hlavne ti co maju v rodine viac ako jedno auto nepotrebuje dojazd na elektriku 2000Km, ja najazdim denne 50. Ak by stal elektromibil s papierovim dojazdom 150km rovnako ako lacne auta na klasicke palivo, tak ako druhe auto do rodiny nemam co riesit.
Pri sucasnych cenach su elektromobily skor moda ako nieco co moze mat realny prinos.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale za to auto zaplatis 100 000 dolarov a dieslove to iste auto by stalo mozno tak 20 000. Navyse o 3-4 roky mozes menit baterie, co stoja tak polku toho auta.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

odporucam ti, nevenovat sa fyzikalnym vypoctom. Ved prznit sa daju aj ine krasne veci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla Model S
40 kWh battery has a 8 year or 100,000 mile, whichever comes first, warranty
Odpovedať Hodnotiť:
 

benzin natankujes za 2 minuty - ok
ale bateria sa nemusi len dobijat, da sa aj vymenit!
Predstav si ze prides k boxu na pumpe a zospodu ti odoberie vybitu baterku a pripoji ti novonabitu...







Odpovedať Hodnotiť:
 

inak ja sa na celu elektrifikaciu aoutomobilov, velmi tesim.
Myslim si aj ze samojazdiace auta (s ktorymi elektropohony aj nepriamo suvisia) by mali byt v roku 2020 samozrejmostou.
Boh im zehnaj, nech im to vyjde...
Odpovedať Hodnotiť:
 

premavka v meste na mizerny vliv na ucinnost elektrickeho pohonu. Elektromotor je ovela lepsie uregulovatelny, vies? A tiez. Ak vyjdes na 200metrovy kopec, raz s neho budes musiet zist (ak o ovsem nebude tvojposledny vyjazd). Zakon o zachovani energie, rekuperacia a podobne, ti nieco hovori? To zo spalovacim motorom asi tazko uskutocnis.
Tiez mam radsej, ked to vrmka pod kapotou, ale to ta neopravnuje dristat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Rekuperacia nie je 100% proces ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

USA da na vyzkum takej prkotiny 120M$. Slovensko da na vyvoj vlastnej verzie Waze aplikacie (integrovany dopravny system) 150M EUR.... Su to ale trochari, co?
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

blbi sukromnici
5 rokov, 5* kapacita, 5* lacnejsie, 5 "univerzií", 5 laboratorii, 5*5*5 bez 5 milionov, ale len 4 sukromnne firmy!!
btw ak su 5* lacnejsie s 5* vacsou kapacitou ... nie su 25-krat lepsie?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

podla mna by 25x boli lepsie vtedy, ak by mali 5x vacsiu kapacitu a 5x vacsi objem.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Aspon ze si ma rozosmial. Dakujem ti za tvoju blbost.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ako kapacita baterii sa meria watt na objem nejaky. Ak by si 5x zvysil kapacitu a 5x znizil objem, tka by to bola rovnaka bateria len mensia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Wh nie W. sorry.
Odpovedať Hodnotiť:
 

rovnaka, len mensia, z vacsou kapacitou a uplne inou technologiou, ale ako vravis ROVNAKA :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

rovnaka = rovnaka kapacita. To je najdolezitejsia vlastnost baterii. Ci tebe pomoze ked ti do notebooku daju tuzkovu baterku s kapacitou ako mas teraz tu velku? Mne teda nie, ak mi ich tam nedaju aspom 2... Ale furt to bude len 2x lepsia bateria s rovnakym objemom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze kazdy rok ich 1x zlepsia?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

cize = 1. to sa oplati, za tie penaze
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nie oni to zlepšia hneď 5x a potom 5 rokov vôbec :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

chemicky to mozne bez velmi agres. latok nie je mozne. elektrodynamicky vdaka superkapacitnym kondenzatorom alebo superdrahym prevodnikom s vyuzitim aj okoliteho kyslika, mozno.

ako taku energiu preniest po drote je riesitelny problem cislo dva, vyzaduje zapojenie vlad a vybudovanie vyrovnavacich energocentral.

nasa, esa, rusky vyskum, japonci, tento problem riesi pre druzice a ine vojenske - nevojenske zariadenia uz velmi dlho. po 50 r. nic lepsie ako termoclanok s radioktivnym materialom nemaju.

vojenske ponorky prisli len s NiCD, to sa vsak zakazalo.
dalsie extremne sa zahrievajuce baterie nemaju sancu.

dopadne to rovnako ako honda clarity a spol. t.j. super ale nepredajne.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

viac chemikalii, ktore budeme jest na obed v salate.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

oni to uz teraz maju ked pisu ze do 5 rokov podla mna a kolko toho este maju a nikto o tom nevie, love su love
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim ze hlavny nedostatok je kapacita a zivotnost chemickeho akumulatoroveho systemu. Sekundarne ide o pomer ceny a zivotnosti. Videl som zivy a pouzitelny system ktory bezi na dostupnych bateriach s rozunou cenou, vyzaduje vlastny dvor, alebo garaz na dobijanie a realny dojazd je 40 km.

Nestaci to. Voci Skodovke 1.2 - 1.4 benzin to neobstoji.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak existuje nejaký závažný technologický problém, tak svet zvyčajne čaká, kým sa toho "neobujú" USA alebo Nemecko. A výsledok potom na seba zvyčajne nenechá dlho čakať
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

veru vysledok nenecha na seba dlho cakať - priroda zrujnovana :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj, ano ano ! :P zrujnovaná - celá priroda je v 1 ruji ! :o :P :p :
kde na hdd som si uložil tie nové fotoshooty Lili a Ayi ;P :D :P :p :P ;d
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby zil Tesla,tak uz davno mame rakety na baterky :) a sandy by sa nechytala :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Sa mi páčia takéto hovadské názory.
Aj to, že niekto udáva potrebnú energiu paliva v kWh...
Hej, rozumiem, že energia 1 Joule = 1 W x 1 sekunda
Na všetko sa treba pozrieť cez energiu.
Ak na štart rakety treba napríklad 100 TJ, tak ju sotva zoberiete z malej baterky.
Batéria je o chémií a tam ide pokrok čoraz ťažšie, pomalšie, drahšie... A myslím si, že aj batérie podobne ako možnosti kremíka už dovidia svoj koniec.
Treba začať nejak inak využívať a vyrábať energiu...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ani šajnu nemaš čo všetko ešte vyvoj baterii čaka
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ak toto dokáže vyrobiť 22 ročný študent, neviem, čo vyvíjajú všetky automobilky sveta! Hravo zdolá aj porche 911
http://www.youtube.com/watch?v=WX-_azD2vNo
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo je také čarovné v tom videu??
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ak u teba nieje nič na tom, že ten študent na kolene upraví bežný model na elektromobil, ktorý porazí vo výkone dosial najvýkonnejší elektromobil sveta od TESLY, aspoň ťa mohol zaujať napr dojazd - 180km, s čím majú viaceré svetoznáme automobilky problém.
Inak vyskúšať si tú akceleráciu, to by bol asi môj najväčší zážitok
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

hahahahahaaaaaaaaaaaa, to sú iné kaleráby... :-)
Jaké hovadiny, a to "technické" prevedenie, to je jasné že ide o parádnu kapustu do hláv sprostých a naivných ľudí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

počuj cudo, ak som naletel, tak priznávam, som blbec, ale čo ak drístaš ty? http://dopice.sk/4pt

Odpovedať Hodnotiť:
 

Spýtaj sa Pjetra. Hádam má aspoň elementárnu predstavu aj o praktickej stránke techniky.
Mňa tam napríklad dojali tie zábery kde sa na okamih objaví robustné káblové oko prichytené smiešne tenkou skrutkou.
A aj iné. Veď technicky to nie je možné zrealizovať a Pjetro vám to vysvetlí aj energeticky.
Skrátka je to blbosť!
Odpovedať Hodnotiť:
 

v tlaci zmienka o litium-vzduch bateriach - polovicna hmotnost na rovnaku kapacitu - uz su "na spadnutie"
/alebo inak povedane 2-nasobna kapacita/
5-nasobna kapacita, to znie dobre - uz sa vraj skusaju aj ultralighty na baterky....
Odpovedať Hodnotiť:
 

hm, pekný start-upový projekt, len divné, že to nezastrešuje DARPA, ako zvyčajne, takéto hi-tech R & D ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/4oe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tým ľuďom dobre vyhráva...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby sa to dalo spraviť 5x lepšie (asi kapacita) tak by to už niekto dávno spravil a má oveľa väčšie tržby ako nejaké smiešne milióniky. Jedine že sa niekde objaví niečo čo súvisí s batériami a tým sa to naštartuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz iba chyba dodat ze to bude do 5 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bat su iba spicka ladovca, ak by nemali vysoku pravdepodobnost navratnosti nesli by do toho, okrem ineho do buducna ide hlavne o patenty, nie o samotne zisky z vyroby... som si ale isty, ze maju, tak ako som na vlastne oci videl prevratne zmeny v us pocnuc zavadzania green energy az po obrovske narast setrenia zdrojov na vsetkych urovniach
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár