neprihlásený Piatok, 13. marca 2026, dnes má meniny Vlastimil
Japonci vyvinuli 4.38" displej s rozlíšením 1920 x 1080

DSL.sk, 5.11.2012


Japonská spoločnosť Japan Display na výstave FPD International 2012 v Yokohame na konci uplynulého týždňa predstavila nový LCD displej s rozlíšením 1920 x 1080, ktorý má uhlopriečku len 4.38".

Upozornil na to japonský Tech-On.

V októbri oznámili hneď dve spoločnosti, práve Japan Display a Sharp, spustenie výroby displejov s rozlíšením 1920 x 1080, zhodnou uhlopriečkou 5" a hustotou obrazových bodov 443 ppi. Takýto displej už v prvej polovici roka zároveň predstavila aj spoločnosť LG Display, ktorá zatiaľ ale neoznámila spustenie jeho výroby.

Všetci traja výrobcovia avizujú použitie nových 1080p displejov v smartphonoch, pri takejto veľkosti displeja budú smartphony už ale pre veľkú časť užívateľov nepraktické. Otázna je samozrejme tiež potreba rozlíšenia 1080p v smartphone, v prípade jeho použitia by mohol mať vhodnejšie parametre a veľkosť práve nový menší 4.38" displej.

Tento má hustotu obrazových bodov až 503 ppi a využíva kombináciu červených, modrých, červených a zelených subpixelov s bielymi. Podľa popisu Tech-On podobne ako PenTile RGBW displeje používa nový displej iba dva subpixely na jeden bod.


4.38" displej s rozlíšením 1920 x 1080 od Japan Display (foto: Tech-On)



Biele subpixely sú použité na zlepšenie pomeru spotreby a jasu, ktorý dosahuje 700 cd/m2. Ich použitie podľa spoločnosti malo umožniť znížiť spotrebu o 50%, presné parametre ale nezverejnila.

Japan Display podľa informácií pre japonské noviny zatiaľ ešte nestanovila plánovaný termín spustenia výroby nového displeja.



Najnovšie články:

Slovensko.sk bude mať už tretiu dlhú odstávku za týždeň
Populárny klient pre Let’s Encrypt umožňuje získať certifikáty pre IP adresy
Mozilla opäť predĺžila podporu Firefoxu na Windows 7, hoci ju najskôr ukončila
Google začal poskytovať optiku v ďalšom väčšom meste
Intel uviedol novú generáciu desktopových CPU
Vlastník linuxovej distribúcie Suse zvažuje jej predaj, za 6 miliárd
Sabinov zavádza smart smetné koše, bude sledovať množstvo odpadu jednotlivých domácností
Ceny bežných notebookov by mohli podľa analytikov tento rok narásť až o 40%
Ďalší let Starship sa posúva, má letieť až v apríli
Výkonný český Turris router dostupný v lacnejšej verzii, bez WiFi


Diskusia:
                               
 

ej ci do fakaňa zle je!
ked takato vec ma lepsie rozlisenie ako moj notas, jezisko dones mi novy
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

A potom, ze sa ludia pozeraju na vychodnarov ako na chujov.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

povedal pastikar
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

páni, trochu kultúry poprosím
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

to by sa najprv museli spakovat tinedzeri z topiek a zive.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

:D :D
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

ty musis byt strasne jednoduchy clovek ved som to myslel zo srandy co sa hned oduvas jak ficovolič
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

JAPONCI OPAT SKLAMALI!
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Ja chcem digitalne hodinky s HD rozlisenim :-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

a stale cloveka nasieraju ked do 11" a viac palcovych bookov napchaju displej s rozlisom 1366x768
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

ale preco som odpovedal na tvoj prispevok, to mi ostava zahadou .. pondelok :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

co 11" je este ok, ale co tak fullhd na 50" tv
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ale a čo tie 50" kopu ľuďmi vychvalovane plazmy s 1024*768??
Des....
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam kamosov s cca 15" notasmi s fullhd rozlisenim a vecne sa cudujem, na co si to kupovali, ked vsetko zoomuju a zvacsuju
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

presne tak ak chces na tom viac hodin denne daco aj robit tak 15 palcov s full hd je na nove oci ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ma to aj digitalne hodiny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

japonsko sa ruca!
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

A čo keby vyvynuli konečne nejaké poriadne displaye do notebookov? To kde sme aby som mal na mobile väčšie rozliško ako na notasi. (už to tak je btw)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Pretože vyrobiť panel s 1366x768 stoji par dolarov a predat ho mozu so 400% marzou. Za cenu co dnes kupis 1366x768 kupis aj FULLHD-ckovy. To je biznis, ktory zavana kartelovou dohodou, ako to uz bolo pri cenach TFT panelov par rokov dozadu. Asi vtedy dostali male pokuty.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Uz su, ale tie displaye su podstatne drahsie ako tie, ktore sa pchaju do mobilov. Vyhodou lacnych notebookov je to, ze su lacne a maju svoju cielovu skupinu, ktora nie je ochotna vela investovat. Kym vyrobna cena technologie neklesne, tak tie displaye budu dostupne len v produktoch vyssej triedy.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ked ale kupujes NB za 1000-1500+ ecok a mat stale problem s vyberom normalneho displeja je uz troska dost mimo. S touto cenovkou je aj HD+ vysmech.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

je síce pekné, že vývoj ide dopredu a že ďalej firmy tlačia technologické možnosti vpred, ale načo by kto toto vyrábal? rozlíšenie presahujúce možnosti ľudského oka a ako tradeoff je:
a) nižší výkon mobilu a vyššia spotreba (čo sa týka GPU), keďže treba vykresľovať viac pixelov
b) biely subpixel síce zvyšuje jas, no je biely, čiže na farebnosti nepridáva. RGB vďaka tomu vyzerá krajšie
c) zbytočne zvyšuje cenu zariadenia

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Mas triezvy pohlad na vec...ale pokrok nezastavis (kam az to dospeje, vsak radsej ani nechcem vediet)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Máš úplnú pravdu. Ale veď androidmakeri musia niečím precikať jablko. :-) Síce je to na nič, ale mám! Viď jadrá a pod. Čím viac pásikov, tým viac Adidas!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Možnosti ľudského oka, dám ti pod oko 200ppi a 300ppi rozdiel uvidíš, minimálne ja určite áno.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Osobne by som sa chcel pozrieť aj na tento 500ppi.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ano jasne, ked mas na ociach pol kilove popolniky, tak ty na blizko rozdiel urcite uvidis.. ale tu ide o beznych ludi
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

oko bezneho cloveka dokaze rozoznat objekt o velkosti 0.05 mm, coz, pri troche matematiky da rozlisenie nieco cez 500ppi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Asi tak...navyše na TV tiež nevidíš pixeli ale vidíš rozdiel keď je HD ready a fullHD.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tak mi skus trochu vysvetlit tu tvoju matematiku.. Kde si prisiel na to ze oko cloveka dokaze rozoznat objekt o velkosti 0,05mm? Z akej vzdialenosti?

Z metra asi nie.. A o tom su aj vsetky rozlisenia. Clovek nema ziadne presne dane ppi ktore vie rozoznat univerzalne, ale dokaze to iba pri urcitej vzdialenosti. Preto nemas na telkach rozlisenie milion x milion, ale "iba" fullhd, pretoze na telku proste nepozeras zo vzdialenosti 10cm. Velkoplosne telky maju 1 pixel velky kludne aj viac ako 1cm2, teda su nekvalitne ked maju 1ppi alebo 0,5ppi?? Je potrebne rozlisenie "retina" aj na velkoplosnych telkach?


Takze tych tvojich 500ppi je hlupy hlod, ktory si si len tak zbrucha vymyslel a spomenul matematiku aby si tu bol za mudreho
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Ty si trochu mimo, sak ten pixel napr. 1cm2 ako si pisal vidis nie? To je len teoreticky vypocitane a prakticky potvrdene, kedy ho uz nebudes vidiet z akejkolvek vzialenosti.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

lol, zjavne ty si mimo a nie len trochu
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Uplny suhlas

Biely subpixel umoznuje mat vacsi maximalny jas na ukor farebnej sytosti.

bezne na fotkach modra obloha nebyva uplne modra RGB(0,0,255) ale ma primes cervenej a zelenej napr RGB(20,20,255)

ked sa to prevedie na rgbw tak to vyzera asi nasledovne v RGBW(0,0,235,20) takto mame vysledok rovnaky ako keby tam bol klasicky RGB display
LENZE my tam ten biely subpixel nemame na PARADU chceme vacsi jas, takze napr pomocou nejakej gama krivky spravime toto:
RGBW(0,0,235,30) alebo aby to bolo poriadne vidiet na dakom veltrhu tak spravime toto RGBW(20,20,235,30) :D
vysledok je velky jas a drasticky nizsia farebna sytost nez na kalsickom RGB LCD !!!
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

No a to počkaj keď takú masku začnú všetci dávať do dig. foťákov (už aj takých som videl). Tam bude zasa len farebné rozlíšenie a hranová ostrosť horšia. Veď teraz pri všetkých snímačoch(akrem Foveonu čo má Sigma) sa musia dopočítavať "ako by mali" asi vyzerať vedľajšie bod :D

A pre ilustráciu pre deti čo sem chodia a nevedia o tom, tak napr. 12Mpix foťák má 6Mpix zelených a po 3Mpix červených a modrých bodov...a z toho sa "interpoluje" celá fotka
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

flickr.com/photos/pforret/2189975563/
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V tomto mas pravdu, len nerozumem, ze preco motas snimacie senzory s displejmi. Pri snimacich senzoroch je uplne iny vyvoj. A takisto aj dispeleje sa vyvijaju inak.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Spomenul som aj tak to lebo už začali (viem o SONY) dávať takú masku na snímače.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

vo fotakoch by ta maska mohla mat zmysel ale urcite nie v zrkadlovkach tam uz je beztak priliz moc dopocitavania
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tento display je vsak este komplikovanejsi (domrdanejsi) kedze jeden pixel tam nereprezentuju vsetky RGBW subpixle ale len dva subpixle z nich.
Cize nejaky zazracny algoritmus prepocita napr 27klasickych rgb subpixelov na 18 rgbw subpixelov (technologicky orgazmus).

To ze to moze sposobit duhove maore efekty pri zobrazovani pruhovanych vzorov to uz nikdo nespomina.

Hodnotu ciernej farby to asi nezlepsi lebo aj zavrety biely subpixel prepusta 3x viac svetla kedze nema farebny filter.

jednu vyhodu vidim pri citani na slnku a pri zobrazovani ciernobieleho obsahu :D tam ma ten biely subpixel sancu priniest skutocny vacsi kontrast :D
z farebneho filmu vam to urobi retro film s nizkou farebnou sytostou (Addams family) nech zije pokrok! :D
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Pokrok jak hrom! :D
images.anandtech.com/doci/4483/X2-2105.jpg
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tupcek tupcek, keby RGBW prave predviedol zmrtvychvstaly Jobs ako jedinu novinku v iPhone 6 oproti starsim modelom, tak by ste tu vsetci jablickari jasali a uznavali, aky je to neskutocny pokrok a ako sa zase raz kvoli tomu zmeni cely svet.. A samozrejme chystali stany na cakanie front to fagstorov.

Ale takto si budete musiet pockat a nadavat na tieto technologie, aspon do verzie iPhone 8 a potom ked sa to konecne dostane aj k vam, tak budete zase hovorit aka je to revolucia a ze iba v iPhone sa to da skutocne vyuzit..

(a to hovorim ako stastne byvaly majitel vsetkych iphonov az do 4S)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Skratim to za Teba, ovce nadavaju na vsetko co iPhone nema a obhajuju vsetko co iPhone ma bez ohladu nato, ze ci je to dobre alebo nejaka chujovina.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

chapem to tak, ze retina na mbp je vlastne chujovina co predrazuje zariadenie.
to by som od teba necakal.
ale mas pravdu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

http://youtu.be/aT7hcWFu7q4

Leela: Fry, you're wasting your life sitting in front of that TV. You need to get out and see the real world.
Fry: But this is HDTV. It's got better resolution than the real world.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tak display (odkaz) od Japan Display Inc. (JDI) (vznikol zlúčením troch spoločností Sony Mobile Display, Toshiba Mobile Display a Hitachi Displays) bude mať i nový telefón (vlajková loď) od SONY:

http://www.j-display.com/english
/news/2012/20121004.html

http://www.j-display.com
/english/news/2012/20121018.html
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Neviem, či to niekto spočítal, čo je pre smartphone pri prehrávaní Full HD videa energeticky náročnejšie - či obslúžiť všetkých cca 2 milióny pixelov pri rozlíšení displeja 1920 x 1080 alebo konverzia videa z Full HD na HD rozlíšenie, napr. ak má mobil rozlíšenie "len" 1280 x 720.
Podľa toho by sa dalo určiť, či superjemné displeje nad 300 DPI majú zmysel.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

maju zmysel len ak su v apple geretoch. inak to zmysel nema.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Skor ide o tu honbu za lepsimi parametrami, okrem toho si nemyslim, ze v spotrebe chipu bude vyraznejsi rozdiel, lebo prehravanie nie je na urovni vypoctov, ale uz je dane samotnou hardwarovou akceleraciou na urovni instrukcii.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mam xperiu ma rozlisenie 854×480px keby sa pouzila tato rgbw maska tak mam z toho 1024*600px :) no uznajte ten isty hw len ina farebna matica. Marketing jak hovado.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Taketo displeje budu mat vyznam v okuliaroch pre virtualnu realitu, ako napriklad Oculus Rift. Ak bude displej zaberat cele zorne pole, aj 503 ppi bude malo.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

"využíva kombináciu červených, modrých, červených a zelených subpixelov s bielymi."

dobre to je .. 2 x cervena ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak to neunguje tam nieje jednoznacne urcene co je pixel
navzajom sa tam akoby prekrivaju a ovlivnuju tie "virtualne" pixle

skratka po prepocte to vychadza ze na jeden "virtualny" pixel pripadaju 2 subpixle

toto je fotka motoroly http://dopice.sk/46C subpixelovy antialiasing tam ma ocividne problemy, hrany pisma niesu take pekne presne zvisle a vodorovne ciary su poprerusovane bielimi subpixlami

recenzia porovnavajuca obe technologie http://dopice.sk/46D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak sa mozem tesit buduci rok na retina iPad mini.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tes sa uz teraz, len si neobstriekaj klavesnicu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Davno nepouzivam klavesnicu xuiu, len aby sa to nestalo Tebe.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a treba k tomu pribalit aj lupu... pri tak malom diplayi bude tazke nieco precitat. Mam full HD notas 16,3" a mam problem u niektorych stranok
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Skor pojde o to, ze budu musiet upravit software a to iste aj na notebookoch, FullHD na 13,3 aj pri zvacseni fontov je v niektorych aplikaciach (napr. Skype) takmer nepouzitelne ak niekto horsie vidi a ta ponuka a zoznam je prilis mala, a tyka sa to aj niektorych ponuk v aplikaciach na ktore zmena velkosti fontu v OS nema vplyv.

S narastajucim rozlisenim musia upravovat zaroven aj software, inak to bude o nicom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja si napr. pochvalujem 1920x1200 na 10" tablete. cita sa na tom skvele, obraz je pekny, jemny, ostry... aj ked pixely su sice trocha vidno, ale zase az tak moc to cloveku nevadi... zatial...

jediny problem je menu pri opere.
s ostatnymi vecami problem nie je.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:

Pridať komentár