neprihlásený Nedeľa, 15. marca 2026, dnes má meniny Svetlana
Oddnes v EÚ úplne končia klasické žiarovky

DSL.sk, 1.9.2012


Dnešným dňom vstúpila v Európskej únii do platnosti posledná fáza zákazu výroby a dovozu čírych svetelných zdrojov s triedou efektívnosti horšou ako C, ktorá sa po zdrojoch s výkonom 60 Wattov a vyšším už týka aj svetelných zdrojov s výkonom do 60 Wattov.

Trieda efektívnosti C vyžaduje pri danom svetelnom výkone spotrebu medzi 60% a 80% spotreby klasickej žiarovky, klasické žiarovky tak z definície nepatria do triedy C a zákaz sa týka všetkých klasických žiaroviek.

Podľa regulácie schválenej v prvej polovici roku 2009 môžu predajcovia dopredať svoje zásoby, klasické 25 a 40-Wattové žiarovky tak bude zrejme možné dostať ešte niekoľko týždňov.

Zákaz zaviedla EÚ so zámerom znížiť spotrebu elektrickej energie. Do praxe prvýkrát vstúpil v septembri 2009, odkedy sú zakázané klasické číre žiarovky so spotrebou 100 Wattov a viac. Od septembra 2010 sa zákaz rozšíril na 75-Wattové žiarovky a od septembra 2011 na 60-Wattové žiarovky. Oddnes platí na všetky žiarovky.

V súčasnosti dostupnými náhradami klasických žiaroviek sú viaceré typy halogénových žiaroviek väčšinou tesne spĺňajúce požiadavky potrebnej efektívnosti, CFL žiarivky a dostatočný svetelný výkon začínajú mať aj LED svetelné zdroje. V prvej polovici tohto roka viacero významných výrobcov predstavilo prvé modely LED dokonca nahrádzajúcich 100-Wattové žiarovky, na trh by sa mali dostať väčšinou v najbližšom polroku.

Vzhľadom na ceny LED zdrojov sú ale reálnymi alternatívami pre výkonnejšie žiarovky v súčasnosti pre bežných spotrebiteľov len halogénové žiarovky a CFL žiarivky.


Jedna z LED žiaroviek výkonom nahrádzajúca 100-Wattovú, od GE Lighting (foto: GE Lighting)



Politika EÚ v tejto oblasti má aj svojich odporcov. Časť ju považuje za zbytočnú reguláciu trhu, časť považuje CFL žiarivky, často ponúkanú alternatívu po vstupe zákazu do platnosti, za nedostatočne kvalitnú náhradu klasických žiaroviek a regulácia tak podľa týchto odporcov bude viesť k častému používaniu menej kvalitných a zdravých zdrojov osvetlenia.

Medzi známych odporcov patrí prezident Českej republiky Václav Klaus, ktorý v januári tohto verejne v rámci kritiky regulácie prehlásil, že si nakúpil zásoby klasických žiaroviek do konca života. "My s manželkou jsme si nakoupili několik set starých dobrých žárovek a musíme věřit, že nám zásoby vydrží do konce života," uviedol Klaus.

Plán EÚ má aj ďalšie plánované fázy. Od budúceho roka by sa mali sprísniť podmienky na kvalitatívne parametre jednotlivých typov zdrojov okrem LED, od roku 2016 sa predbežne počíta s prechodom na zdroje s triedou efektívnosti B s maximálne 60% spotrebou s výnimkou pre niektoré halogénové žiarovky. Ďalšiu politiku ohľadom opatrení pre šetrenie spotreby plánuje ale EÚ ešte prehodnotiť v roku 2014.

V triede efektívnosti B sa nachádzajú najlepšie halogénové žiarovky a bez problémov minimálne na hranici s triedou efektívnosti A aj moderné CFL žiarivky. Moderné LED žiarovky sa nachádzajú v triede A vyžadujúcej spotrebu na úrovni okolo 20% klasickej žiarovky s rovnakým svetelným výkonom, podľa svetelného výkonu. Podľa deklarovaných údajov výrobcov spĺňajú požiadavky triedy A v súčasnosti aj CFL žiarivky.



Najnovšie články:

Windows 11 je na niektorých PC po februárovej aktualizácii nefunkčný
Predaje PC a tabletov majú výrazne klesnúť, výrobcovia ale utŕžia viac
Slovenská sporiteľňa bude mať opäť v noci odstávku
NASA plánuje let ľudskej posádky k Mesiacu hneď na začiatku apríla
Chrome bude dostupný pre Linux na ARM počítačoch
Slovensko.sk bude mať už tretiu dlhú odstávku za týždeň
Populárny klient pre Let’s Encrypt umožňuje získať certifikáty pre IP adresy
Mozilla opäť predĺžila podporu Firefoxu na Windows 7, hoci ju najskôr ukončila
Google začal poskytovať optiku v ďalšom väčšom meste
Intel uviedol novú generáciu desktopových CPU


Diskusia:
                               
 

Ziarivky sa pri zbere porozbijaju a unikne z nich ortut. Hlavne ze ziarovky su neekologicke :-D
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

A čo takto staré žiarovky predávať pod názvom "svietivé ohrievacie teleso"?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

vpodstate nieco ako elektricky krb, lenze prenosny? :D
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

zavidim norom a svajciarom ze nevstupili do EU, zavidim obyvatelom Gronska ze si v roku 1985 v referende odhlasovali vystupenie z EU (vtedy ES).
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

tak sa tam prestahuj :D
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Najhorsie na tom skonci spotrebitel. Vsetko toto setrenie ci uz pri autach alebo zateplovani domov alebo ziarovky vedie k tomu cena energii a ropy bude stupat umerne tomu ako sa bude setrit. Je predsa nelogicke aby si sejkovia uberali zo zisku alebo take SPP. Ked sa zateplovanim podstatne znizi odber plynu tak budu musiet podstatne zvysit cenu. A to sa prave deje. Takze cim viac setrime tym viac vlastne zaplatime...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

pravda ale len do urcitej miery - za predpokladu, ze takto postupovat nebudes a teda nebudes investovat do uspornych reiseni bude vysledok, ze to nakoniec zaplatis sam. Preto ak sa neico zavadza, treba investovat na zaciatku nech je navratnost co najkratsia. Horsie je, ze clovek ako jednotlivec a ani ako dav nema sancu brzdit vymysly tych idiotov, co maju predstavovat politicku spicku.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

No neviem, robil som si taký "prieskum" u nás v mestečku,či susednej dedine:

postavíš NOVY dom a zateplíš ho, okná trojité, izolácia na streche 25 cm, všetko tip-top, úsporný kotol, časovanie, na streche kolektor.... vyjde Ťa baj očko 150.000 eur,len tak plesne, + pozemok,siete, ploty ....

Vedľa neho, stojí 20 -40 ročný dom, počnúc klasickým "slovenským" dlhým, alebo soc. kockou..., ktorý kúpiš od 15.000 do MAX. 40.000 eur...

Mno, nech som hociako rátal, tých 80-100 eur,ktoré by som mesačne dal viac za kúrenie v starom dome, než v "novom" modernom... sa mi vráti za cca 80-100 ROKOV...

Keďže už idem dole kopcom,osobne za všetkým vidím MARKETING a iba potrebu predať produkt... a aj to "zatepľovanie" je iba produkt,rovnako ako veľké kúpeľne..,ktoré v skutočnosti NIKTO nepotrebuje..:)
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Ano to mas pravdu ale ked za 25 rokov budes platit za kubik plynu 10x viac nebude to 80-100 rokov ale 8-10

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

...lenže platiť budem viac aj v novom dome.../P.S. Ked som začal stavať, asi v 98-99,tak m3 plynu stál asi 2-2,50 SKK,zateplenie ma vyšlo na vyše 200.000 SKK, dnes platím cca 40eur za plyn,a cca 500 eur ma stojí drevo do kozuba.

No, nech rátam, ako ratám, NOVY,fungel zateplený dom... sa jednoducho NEOPLATI.., aj ked zoberiem do úvahy komfort, plochu,dispozíciu...bla-bla..., ak by som si mal vybrať odznovu, radšej starší, vymaľovať, vystierkovať, napchať do každej izby krb-piecku a za zvyšné peniaze kúpiť apartmán pri mori a chodiť tam na celú zimu..:)

Šetrenie je oyeb na ľuďoch, čí viac šetríš, tým viac zaplatíš...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Luboš, ty lucky bastard.
Žiješ si skoro zadarmo v baráku s krbom. Ja platím za plyn 100 EUR mesačne, (dúfam, že aj ty hovoríš o mesačných preddavkoch, lebo keby to bolo ročne, tak už by ma určite vystrelo) a o krbe sa mi môže len snívať. Teda, máme ho na chate ale doma je doma.
Nesťažuj sa, keď nevieš za akých podmienok trpíme my, proletariát v Bratislave.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Čo Ti bráni kúpiť drevo, naštiepať..., NIKTO nemusí bývať v BA..., stačí, ked sa budeš radovať z 350 eur/mesačne v čistom...

O tomto je proletariát u nás, na valale...
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Toto ja raz spravím, ver mi.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

v bille mavaju 60ky stale k dostaniu.. vzdy ked idem do potravin na nakup tak kupujem vsetky co maju vylozene a zatial vzdy dolozili dalsie.. pojdem dnes pozriet a som zvedavy ci nejake maju.. zasobil som sa dostatocnou zasobou asi na 20 rokov dopredu :) len skoda ze 75ky uz nie su dostat..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne ako pises.
On je ale asi rozdiel vykurovat 200m2 a 100m2.
Na druhej strane som uz treti rok znizil dost podstatne spotrebu plynu vdaka krbu a ziarovky som za setriace vymenil uz davno.
Buduci rok este solarka a potom kaslem uz na na to...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A keby si ponechal stare ziarovky, tak by si este znizil spotrebu na kurenie. :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked pojde hore plyn pojde aj drevo a vsetko ostatne... vzdy budes stratovejsi ako ten co zatepli
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V sucasnosti je najlacnejsie kurenie drevom iba v pripade AK:
1.si ho vies sam zabezpecit
2.mas ho kde skladovat
3.sam si ho aj popilis
V inom pripade (zavisi samozrejme od lokality) je najlacnejsie vykurovanie plynom. Pretoze ak si zratame energiue minutu na pilenie, na dovoz, na dobre ulozenie dreva - samozrejme + cas co dotycny musi tomu venovat, tak nech si kazdy sam spocita co je lacnejsie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a po:
4.musi si ho doviest
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

pravda, len ten apartmam by ta vysiel tiez dost draho
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Toto je veľmi zaujímavá úvaha. Hlboká a veľmi pravdivá.
Dovoľ, posuniem ju ešte o jeden stupeň.

Starý dom u vás v Hor. Dolnom kúpiš od 15.000 do 40.000, vezmime približný stred, dajme tomu 27.500 EUR.
Chatenau Roge, kvalitné vínečko u nás v tescu stojí približne 75 centov za litrovú krabicu.

Ak budeš v lete riešiť ubytovanie stanom za 15 EUR a počas troch zimných mesiacov prespávať na hlavnej stanici s krabicou šató rúž v ruke, vydrží ti spomínaná suma na približne 327 rokov.
Bez daní, bez záväzkov a s vetrom vo vlasoch ...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Mesto ale vyrubí denný poplatok 15 eur za zaberanie verejného priestranstva a som tam, kde aj teraz...:
" V řiti..."..:)
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Trepes blbosti: 1. Nemas realny prehlad o cenach. Dom za 15tis € nekupis. Stary dom s pozemkom za 40000 kupis. Ale:na dosiahnutie rovnakeho komfortu ako pri novom dome, ratam len interier, budes musiet zainvestovat aspon 30000 na renovaciu. A okrem toho castejsie budes musiet opravovat ten dom. Uz tuto neustoji tvoja argumetacia.
Zatial celkova cena 70tis€.
2. Ratajme exterier-plot, uprava zahrady atd- dalsich 10tis.
Takze 80tis.
3. Mesacne naklady na plyn v novom dome budes mat okolo 40€, v starom 120-150€. V priemere rocne zaplatis o 1000€ viac. A to neratas inflaciu, neratas zivotnost kotla, neratas zivotnost starych radiatorov atd. V novom dome to potebujes vymenit 1x za 30-40 rokov, v starom kazdych 15-max 20. Takze hned mas dvojnasobne naklady na udrzbu.
Pritom neratas elektricku energiu, ohrievanie teplej vody, celkovy komfort noveho domu oproti staremu.

Ked sa pozres na vsetky aspekty tak ti vyjde ze novy dom ti vrati cenu za 15 rokov. A nie 80-100 jak pises ty!
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

tvoje vypocty su vyvuvane z prsta.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

vycucane.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Bohužiaľ, nie sú. Má úplnú pravdu a dokonca by som povedal, že je ešte príliš optimistický pri variante rekonštrukcie starého domu. Rekonštruovali sme starý dom na dedine pre zákazníka, kúpil ho asi za 150.000 (aj s pozemkom), my sme mu ho na trištvrte zbúrali a viac menej postavili nový. Nie že by to bolo v pláne ale ukázalo sa, že je postavený z hovna a pekne omietnutý. Spolu s interiérom a blbosťami myslím že ďaľších 150.000. A to nebolo žiadne chamtivé ryžovisko, je to kamarát, všetci sme ho odhovárali že nech si postaví nový dom za polovicu.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

blbosti skorej trepes ty...
1.= este sa da
2.= da sa aj za 5000 eur a ne 10 000eur
3.= v starom dome naklady na plyn 120-150 eur urcite nie a radiator v starom dome ti vydrzi viac ako 20 rokov
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Beriem take domy hned 2. Neviem ako ty, ale uz nejaky ten mesiac sledujem reality a za tie chujoviny s malym pozemkom pytaju u nas od 90 000 nahor + dom treba kompletne prerobit zvonku aj zvnutra, lebo je to v dezolatnom stave + je tam este aj malo miesta lebo projekt je strasne chujovy. Cize kupim dom aj s pozemkom - no nech nezerem 70 000 (dal som ti 30 000 zlavu)+ do neho musim dalsich minimalne 40 vrazit - a to ani zdaleka nebude dosahovat komfort sucasnych novych stavieb a to nehovoriac o uspore. Cize nech sa na to pozeram ako chcem opravovat stary dom je studna na peniaze. Zburat a postavit novy - ak by to nebolo vyhodnejsie, tak by to nikto nerobil. Nepoznam nikoho kto rekonstruuje komplet celu haraburdu tymto stylom. A taktiez nebudem znizovat standard a byvat ako byvali ludia pred 30 rokmi.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

:)),mám na predaj dom,rodičovský, až si dobre spomínam úžitková plocha celkom asi 500,al. 700 m2,spolu s hosp. budovami,k tomu záhradka asi 3-4.000 m2 a za tých cca 25.000 -30.000 eur NEPREDAJNÝ, pričom leží na okraji NP, stavba z tehál a kvádrov, 2 kúpeľne, vodovod,plyn,kanalizácia..., nový by stál v tejto pobobe cez 300.000 eur...

P.S.Kríza bude ešte dlhá a krutá..., už čoskoro začnú predávať poniektorí domy len preto,že si ho nedovolia udržať...,stačí,ked niekto príde o prácu. A to aj v tom prípade,že tam nebude žiadna hypotéka.

Aké sa teraz stavajú MALE domčeky..8x10 m,za šialené ceny..., tak to radšej starý dom za 30% z ceny,akurát: LOKALITA...:((,to je alfa a omega. A peniaze,samozrejme.
Ale doba skromnosti prichádza, toje fakt.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze je nepredajny, ktory blazon by dnes chcel 700m uzitkovej plochy. To uz je dost na malu manufakturu a nie na byvanie.

Kupit to, zrekonstruovat a prevadzkovat by bola ekonomicka samovrazda a stale by to bol len stary barak. Cize kazdy si radsej za menej penazi postavi novy dom.

PS: neviem kde to je ale tu u nas "novy sused" kupil staru barabiznu za 120K a dalsich 80K do nej musi vrazit. A to sme len zaprdene okresne mestecko. Takze nech sa nikto nehneva, ale tvrdit, ze stary dom je vyhodnejsi a lacnejsi moze iba clovek co je velmi slepy alebo velmi sprosty. Jedina vyhoda stareho domu je, ze dost casto ma "lepsiu" polohu. Ale ak chces byvat ako clovek v 21 storoci, tak ta cena bude velmi podobna tej cene novostavby ale v meritku 10 rocneho pouzivania to preplatis a velmi. O pohodli radsej ani nehovoriac.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nas pytaju za 1m^2 50€ a to je zaklad na mociary - tzn extra investicie do zakladov aby dom nesiel "dole". Ide o novu lokalitu a to nie sme ani okresne mesto. Cize za 600 m^2 pozemku - comu hovorim ja tak idealna plocha, aby mal clovek aj nejaky ten kusok zahrady, clovek zaplati 30 000€ comu zase hovorim neskutocne zderstvo. Cize neviem kde nas frajer lubos byva, ale rozhodne 3 km pozemku za 25 000 by som kupoval okamzite - to je 8.3 € za m^2. Za predpokladu, ze dom nie je v blizkosti nejakeho kocovneho sidliska kakaovnikov. Vtedy je aj 1 € vela.

Dalsia vec, ze clovek nepotrebuje v sucasnsoti obrovsky barak - ja uvazujem o jednopodlaznom dome. Ked deti vyrastu bude mi velky barak len na skodu. Kazdopadne kazdemu je jasne, ze ceny energii pojdu len a len hore, takze ta navratnost bude vzdy skor ako ked clovek pocita s aktualnou situaciou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pôvodom som z Vých. SVK,okres Moskva...,na dedine nieto ani jedného Cigáňa,vyhnali ich ešte za komunistov,jeden chlap sa nas..l a buldozerom im zrovnal osadu. /bol aj v base,aby sa nepovedalo.

Ale dedina VYMIERA,už je cca 20-30 % domov prázdnych,kúpi človek domy aj za 4-5.000 eur,ale už ani "mešťania" dnes nemajú peniaze na "romantické chalúpky..":)),pozemky idú za stále nejakých cca 100 SKK, aj to už je veľa...

Teraz bývam v okrese Budapešť,Cigáňov je tu síce dosť,ale celkom OK,ale domy sa tiež hýbu od 5-10.000,nič moc,po 30-40.000,veľké kocky,s veľkými pozemkami,až po max. nej.100-130.000 eur za NOVE cca 2-5 ročné vilky,ktoré stáli aj o 10-30.000 VIAC..:(

Nieto ROBOTY a v kraji,kde je vyše 30 % nezamestnanosť a platy sú bežne cca 1,7-1,9 eur v čistom/hodina... to ani dlho lepšie nebude. No a kraj - mesto KRACHUJE,komu dvihnú dane z nehnuteľností...?

Preto sa iba šúľam od smiechu,ak niekto tvrdí, že NOVY dom... 100 % investícia/ prešiel som si tým/, možno v BA a niektorých kraj.mestách.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Dom" v chatovej oblasti nie je dom ale chata.
Nic v zlom tak potom k tej super cene si prirataj benzin za 80-100 km dochadzania za pracou.

PS: hod linku na realitku, pretoze 5-10K za aspon trochu slusny dom je imho drist v lubovolnej lokalite.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Obvolaj radšej starostov dedín a vyser sa na realitku...

Mám kamoša v realitke a pri pive mi povedal,že ak by sa hodili na trh VŠETKY nehnuteľnosti za REALNE CENY,tak do 48 hodín všetky banky na SVK sú v krachu..., ceny súnadhodnotené o 25-30 %.

P.S. Na začiatok skús obvolať hladové doliny,či roviny, alebo aj teké dražby nehnuteľností...,nech si v obraze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dovolim si trochu s lubosom nesuhlasit. ja uz tiez idem z kopca :-( a prave preto ma tesi, ze ked som staval tak som nesetril na nakladoch a rovno som si postavil nizkoenergeticky dom. vdaka tomu su moje naklady na byvanie teraz "smiesne". hravo by ich utiahol aj proletariat na valale :-) teraz som este ekonomicky aktivny ale jedneho dna budem zit mozno z dochodku, teda ak sa toho vobec dozijem a netrafi ma zo stresu v robote :-(, no a potom bude prijmova stranka vyzerat uplne inaksie a kazdy usetreny halier (dovtedy uz dufam eurocenty nebudu)pride vhod. jediny peniaz na ktory ti politici a bankari nesiahnu je ten, ktory nemusis zarobit ani minut. cize cim nizsie naklady na byvanie, tym lepsie do buducnosti. tym nechcem povedat, ze suhlasim s rusenim ziaroviek. to sa malo prenechat trhu. ja som si ich tiez nakupil par desiatok ako taky maly klaus (ci klaun?. vobec mi nevadi, ze aj hreju, kedze mi z domu "ziadne" teplo neunika, tak to rovno usetrim na kureni. takze asi tak.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Celé je to postavené na odrbe...:)

Jednoducho: Aj ked sa poserieme a budeme srať zlaté bobky, štát NAS bude zadlžovať oveľa rýchlejšie,ako budeme stíhať zarábať...Takže: môžeme mať megaúsporné bývanie, na obytnú plochu cez 350 m2 / aj s podkrovím, mám smiešne náklady/, ale doba,kedy budeme ako v USA sa nebezpečne blíži.../
......Oveľa väčší počet nehnuteľností prepadá kvôli DANIAM z nehnuteľností, než z hypoték.

Akonáhle má človek dom, rodinu, deti... je vazalom a "štát" to dobre vie.

a preto skoro všetci štátni potentáti majú nehnuteľnosti vonku, lebo na SVK o 3-10 rokov skape pes a dane, ktorými nás zaťažia modro-červení-huliči budú pre veľkú časť neudržateľné a pekne pôjdu domy na dražby..., kvôli daniam.

P.S. Až mi odrastú deti a zdravie bude slúžiť, jednoznačne kúpiť dom v Dominik.,al.Thajsku,Srí lanke... a život lacný,BEZ DANI a bez nejakej "starostlivosti" o blahoobčana zo strany štátu...No a na SVK predať,ak bude ovšem niekomu...:)), o 20-30 rokov to bude véééľmi veľký problém.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Za 15K kupis mozno cigansku chatrc, alebo garaz ale nie slusny dom.
Skor by som povedal, ze min je tych 40K aj to za barabiznu ktoru radsej zburas a postavis nanovo alebo zrekonstruujes za dalsich 70K, takze ta tvoja teoria dost krivka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechápem to vzrušenie okolo zákazu žiaroviek. Staré dobré klasické žiarovky, aj 100 watové sa dajú bez problémov kúpiť rovnako ako sa vždy dali a aj sa vždy dať budú. Dokonca za nezmenené ceny.
Miesto kecania a plaču na internete sa spýtajte v prvom obchode s el. inšt. materiálom a môžete ich mať doma aj milión.

Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

V kazdom elektre v okoli bola odpoved na otazku: 'Mate prosim vas klasicke 100W ziarovky?' 'NIE. NEMAME.' Dokonca mi jeden maly predajca tvrdil, ze este nedavno ich mal, ale ze uz ich tam bolo Gestapo z EU kontrolovat a uz ich nemoze predavat. Za nase peniaze chodia buzerovat slusnych ludi, za nase peniaze nam chcu znicit zdravie a za nase peniaze z nas chcu spravit vhodny typ dobytka, najlepsie aby vacsina z nas uplne skapala na choroby z ich svinskych nariadeni akoze prirodzenou smrtou. To je EU. Mimochodom, z ktoreho obchodu z el. inst. materialom mozem objednat klasicke 100W porad, ked Nevies, dakujem :)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nie v elektre. Elektro je predajňa pre gazdinky. Správny chlpatý chlap nakupuje žiarovky v obchode s elektroinštalačným materiálom. Verex, Hagard, Eden-Elmat atď ...

Nariadenie EU sa nevzťahuje na "žiarovky pre špeciálne účely". To sú tie isté staré dobré žiarovky, len sa používajú na špeciálne účely. Napríklad ty ich určite potrebuješ do semaforu.

Ja si ich zvyčajne polejem čokoládou a napchám do prdele, to je aj pre EU dostatočne zvláštny účel.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Aby neboli reči, že kecám:

http://dopice.sk/3tg
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Poliaci vyrábajú a dodnes dodávajú niektorým malým obchodníkom aj 100W žiarovky. Len nevydržia toľko, ako tie TESLA.
Takže hneď zajtra pôjdem na žiarovky. Nie tie TESCO typy...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

som sa zlakol ze tam mas fotku s tou cokoladou.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

toto sa mi paci. tam kde je dopyt je aj ponuka... a uradnik je bezmocny.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

cinska mafia, detske ladviny na transplantaciu. kde je dopyt, je aj ponuka... a uradnik je bezmocny.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

neviem ako to je u inych, ale myslim ze vecsinu ludi zaujimaju prave ziarovky miesto tych obliciek, takze ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to je jasne. nie je rozdiel medzi tym ak ti chyba ziarovka, alebo oblicka.
same shit.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

neivem ako ty, ale pri blbom svetle zrak oblickou nenahradim. Neviem preco porovnavas 2 neporovnatelne veci. Jednoducho "regulacia" s vyhovorkou o spotrebe a "chraneni" zivotenho prostredia je kokotina ktora ma oporu v zakone. Kdezto predaj obliciek na ciernom trhu oporu v zakone nema. Cize ked sa bude ta tvoja cinska mafia ohanat zakonmi, ze mozu rozoebrat ludi na organy, tak potom sa mozme bavit na temu principu avsak stale to budu 2 neporovnatelne veci.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To by si fakt chcel aby islamistom vyschol zdroj peňazí a z čoho tí chudáci budú robiť tie bombové útoky
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

s tymto pal do prdele.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

already done

http://dopice.sk/3ta
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak sa mi o páči, no nezober to ako výhrevnu guľu z účinnosťou cez 90% a navyše máš znej aj svetlo.

Inak mimochodom klasické žiarovky používaju aj záhradkári aby pri prízemných mrazoch nezamrzli rastliny, Stačí nechať cez noc svietiť v pivnici alebo skleníku malú žiarovku.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

...alebo kuriatkam na jar..:)
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Klasická 60W žiarovka za 3,5€ za kus, minimálny odber 10ks balenie, no nekúp to...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Niekde som minulý rok čítal že uvedený nápad už niekto využil a obnovil vyŕobu a predaj klasických žiaroviek akože vykurovacie telesá. Neviem či nie náhodou v nemecku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu predsa nejde o ekologiu ale o velke korporacie ktore v ramci lobingu a uplatykarstva pretlacili ziarivky. stav nasej planety nikoho netrapi.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak to býva vo väčšine prípadov..
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma, koľko exportov by hovorilo že tie isté korporácie brzdia vývoj a pokrok, lebo sa im viac oplatí vyrábať klasické žiarovky, za podpory elektrikárskej lobby, v prípade že by EU takýmto spôsobom nezasiahla. Neobhajujem týmto konanie EU, len ma fascinuje ako niektorí jedinci premýšľajú.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

A dosvietili sme :)
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

este nie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

čierny trh s klasickými žiarovkami bude prekvitať.. :D
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

čierny nebude, tie žiarovky ho osvetlia :D
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Cierny trh so ziarovkami. That sounds like a fucking good business.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Posielam wolfram
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

edison sa v hrobe obracia, posli radsej kvety
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

edison nevynasiel ziarovku, iba kupil patent
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

a kto ju potom vymyslel?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

sorry pre anglictinu

http://dopice.sk/3th
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

"bullshit"
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

pred edisonom boli 22 ktori sa zaoberali ziarovkami

http://dopice.sk/3ti


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vidim, ze sa tu zabuda na ziarovku starych slovakov z baranej koze.
fungovala, mala vsak jednu nevyhodu, vobec neprepustala svetlo.
v kazdom pripade, nezabudnime.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/3tr

10:00 ale co nepoznaju, odporucam urcite pozriet cele :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

raz nas ta ekologia zabije. :-D

Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

A priemerný slovák už tlieska.reaguje totiž len na demagógiu. Ale z časti máš pravdu podkneš sa na schodoch slabo osvetlených led diodov zlomíš si vaz a je po tebe.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

V druhej časti príspevku s tebou nesúhlasím. Keď navrhuješ osvetlenie schodiska, je jedno či navrhneš osvetlenie žiarovkovými, žirivkovými alebo LED svetelnými zdrojmi. Vždy musíš dosiahnuť rovnakú intenzitu rovnomernosť osvetlenia. Na to máme STN. Našťastie stále platí, že návrh a realizovanie stavieb podlieha predpisom. Inak by to tu vyzeralo ako v Číne. Každú chvíľu by tu niečo spadlo, resp. pokazilo sa, stala sa nehoda a zabilo ´pár´ ľudí.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Normy mame, papier toho znesie vela... ukaz mi jedno miesto, kde sa predpisy 100%-ne dodrziavaju. Nemyslim, ze Slovensko a Cina je az taky rozdiel, akurat v Cine po pruseri kompetentnych popravia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Končia len klasické žiarovky z hrubým závitom alebo aj z tenkým do napríklad stolných lámp? Ja potrebujem 40W klasickú žiarovku ale z tenkým závitom aby mi fungovala lávova lampa! A navyše snáď nečakajú že stými žiarivkovými vypaľovákmi očí sa bude svietiť napríklad pri čítani knihy, však by všetci oslepli.
Mne sa ako super náhrada klasickej pozdávaju "klasické" ale z halogénovým vláknom a aj žerú o tretinu menej.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Hej, tie svietia naozaj dobre. Ale životnosť je úbohá.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Majú vydržať teorticky 2x dlhšie ako klasické žiarovky. Len ja som mal na skúšku akési Made in Tecso kurv!tka a ledva pol roka vydržala.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ja mam v stolnej lampe 1 halogénku cez 10 rokov a ešte stále žije :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Taku s najcistejsim svetlom vhodnym na nocne ucenie?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Halogenove vlakno, to ma ako prevadzkovu teplotu 100K?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A čo sa ti nezdá? Tretinovú spotrebu to má vďaka supravodivosti. To treba podporiť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja mam doma same halogenky ich prenikavy ziar doplna pipanie dozimetra, zelenie mi z nich koza a na tvari mi rastu vriedky. jeden ma uz 5 cm a je v nom taka hnedocervena kvapalina.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kazde auto počas dna musi svietit halogenkamy ktore viac kura ako svietia eletrika vyrobena z benzinoveho motora je najdrachsia a najskodlivejsia to tym hajzlom nevadilebo maju
viac dane z benzinu nech idu do piiči
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Ako sa to vyjadrujete. Neviete sa slušne správať na verejnosti? To aj bežne takto rozprávate? Papľuh jeden!
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

svrbia ta pysky?
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

krása : )
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ta ši mu dala :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty svietis dialkovymi?
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

halogenky sa prestany vyrabat v 2016.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Halogenky sa samozrejme v 2016 vyrabat neprestanu, len mozno EU nariadi zakaz predaja na svojom uzemi.
Cize v 2016 na uzemi Grecka, Turecka a Ukrajiny.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

neviem, ale mam pocit ze benzin je na tom podstatne lepsie nez nafta (ekologicky). A ked sa ti nepaci cena, prerob si benzinak na plyn a potom uz fakt nemozes mudrovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

som zvedavy cim sa budu osvetlovat cesty, parkoviska, do neba svietiace svetla a podobne. ak by slo o setrenie, tak sa zavedu uplne ine regulacie na uplne inych miestach a nie blbe ziarovky pre obycajneho cloveka.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

cesty ani parkoviska sa neospvetluju normalnymi ziarovkami.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Sodíkove výbojky a podobné sa používaju. Sodíkove sú tie silno oranžové lampy.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

mozno mi uniklo, ide niekto zakazat vybojky? (len sa pytam, v dobrom, samozrejme)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tuším že nie. Nemajú náhradu a navyše majú aj tak dobrú účinnosť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no sak setrivky su tiez len vybojky s integrovanym trafom, ni?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

iba zeby hej..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1) tie usporky/ziarivky ale pouzivaju ako plyn v trubici pary ortute narozdiel od sodikovych par v sodikovej vybojke
2) nie trafom ale tlmivkou na obmedzenie prudu, ale to sa v ziarivkach tiez nepouziva, pretoze je tam elektronicky predradnik (elektronicka nahrada tej tlmivky)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

silno oranzovy si milosko maximalne tak ty. sodikove existuju nizkotlakove a vysokotlakove. jedny maju oranzovu farbu, druhe nie.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

No a? Stále mám 50% pravdu. Takže 1/2 pravdy alebo tiež inak 0,5 pravdy. A 5-ka sa zaokrúhľuje nahor takže mám pravdu.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

nemas pravdu, ako obvykle potis jednu kokotinu za druhou a pritakavas si, ze aky si dobry.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

No fakt. Svietenie do neba, na fasády výškových budov, stožiare mostových konštrukcií a podobné nezmysly by sa fakt vsietiť nemuselo. Kto sa chce pokochať pohľadom na ne, nech sa kochá v priebehu dňa a nie v noci. A hneď by sa pár kW ušetrilo v každom meste, aj na dedinskom kostole. Tu nech birokrati zasiahnu. Toto je nezmysel, takto do neba svietiť.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Az taky nezmysel neviem - 1. vec ide aj o orientaciu v noci, a druha vec vyskove budovy su osvetlne hlavne koli lietadlam a vrtulnikom. Nizka stavba mozno stacia tie reflexne cervene ci ako sa im nadava, ale lietat len s priblblym zachranarskym vrtulnikom vo vecsom meste bez poterbneho osvetlenia velkych prekazok no neviem ci by to prospelo bezpecnosti a vyskove budovy nemas tiez vsade ale len vo velkych mestach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam stolnu lampicku kde je trafo a meni na 12V. Mala ziarovka je tam s vykonom 50W. To z ani tieto male nebude dostat? Je to asi najcistejse svetlo vhodne na nocne ucenie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Koli poctivym nocnym studentom sme sa rozhodli v pripade ziaroviek do malych nocnych lampiciek, najma tych s najcistejsim svetlom urobit vynimku. Ukecal si nas chlapce, nezrusime ti ich.

A samozrejme ani ziadne ine halogenky.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

robte si zasoby a nefnukajte
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ok. idem kupit 100 ziaroviek


:D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tysic!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nechapem, na co chces tie zasoby, neni konec sveta
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ale bude.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

jak vies?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

vraveli na discovery.
zevraj nas pohlti explozia slnka. netreba podcenovat.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ta explozia ma byt o 5 miliard rokov, alebo sa ozdaj tekeho veku nebodaj este dozijes....
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

lekarska veda napreduje milovymi krokmi!
ty to chces riskovat?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ja to neriskujem, ja to viem, lebo nase slnko neni zase starcek aby sa nam tu pred ocickami rozsypalo, ale este si pozije 5 miliard rokov, takze neni sa kde nahlit s tymi ziarovkami, a aj tak, ked ten koniec sveta raz pride, ziarovky ta nezechrania!
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ale prinesu svetlo do temnej buducnosti atomoveho holocaustu
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

do akeho zase atomoveho holocaustu ?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

zase neinformovany...

Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

o com? ake holocausty ci kyhrasy
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

keby bol koniec sveta tak su i zasoby hodne platne :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nech skoncia vsetke a nech ostane jedna najuspornejsia
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

tak tak
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Posielam petrolejku.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

A ja knôt donej zo sirkami zadarmo
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

a ja stare klasicke ziarovky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

halogen
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a co s nim
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no daj
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vypali oko ftw!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ako?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vyskusaj a uvidis.
resp neuvidis uz nic.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

jednu vec ano
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zlatý Klaus!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ze to su fajn lampy. dobre svetlo to ma. setky tie kmitajuce ziarivky alebo ledky si mozu nechat. ledka je dobra akurat na celovke tam ma jednosmerny prud.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby sme zapojili a zažali všetky žiarovky sveta naraz ohriali by planétu aspoň nejako?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

nejako ano.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

radsej by sme mali vsetci naraz otvorit chladnicky nech sa trocha ochlad - globalne oteplovanie chapes
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

to by bola velka spotrreba elektriny = dalsia vyroba energie = viac splodin = zasa glob. ote
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ja som tam pocitil tu ironiu
Odpovedať Hodnotiť:
 

+tie chladničky by viac ohriali, ako ochladili
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V roku 2020 zakazu svietit uplne ...
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Chvalabohu, aspon sa poriadne cez vikend vyspim ...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Nevyspis. Povolene bude sledovat reklamne shoty, ale iba na oled telkach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi doma namiešam rádioaktívne trítium s fosforom a vymaľujem si s tým steny, to budem mať svetlo minimálne na desať rokov doma vkuse.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

a po case zacnes svietit aj ty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len ked budes experimentovat, tak bacha, aby sa ti zrazi nerozsvietil cely dom a jeho okolie do 2km :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nepouzivam ich ...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Veru veru. Planétu treba zachovať, nie ničiť. sk.rael.org //// http://tinyurl.com/crlgvqs
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

v tom linku je napísané že Ježiša by poslali na psychiatriu preto neprichádza :D :D :D :D

Dobrym kokotinam verite :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a ja si myslim
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mysliet (si) znamena hovno vediet.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mozno, ale u mna ked si nieco myslim, znamena ze je to tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zdravim Vas tu vsetkych.Pracujem ako svetelny technik v predajni svietidiel a svetelnych zdrojov v predajni na strednom Slovensku. Nebol by v tom cert aby sa obchodnici a vyrobcovia zdrojov nevynasli a nenasli sposob ako ponuknut zakaznikom dobre stare ziarovky. Ako je to mozne. Nariadenie EU sa netyka specialnych zdrojov. Za specialny zdroj sa povazuje aj otrasuvzdorna ziarovka s klasickym prikonom 100W, 75W a 60W s objimkou E27 v cirom prevedeni. Jedna sa o klasicku ziarovku s volfranovym vlaknom so spevnenym uchytenym vlaknom a so zivotnostou 2000hod. Momentalne su v predaji ziarovky ruskej vyroby ISKRA za cca 0,70€ a ziarovky od vyrobcu GE v cene 0,95€ / 1ks. A mozem dodat ze su v predaji vsetky prikony ziaroviek ale iba cire. Kupite v specializovanych predajniach na celom Slovensku niekde sa treba pytat ale kupite.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Stefan h. Neviem na co narazate alebo ste mimo reality. Takze Vam to upresnim trochu blizsie aby ste to pochopili predpokladam ze ste si poriadne neprecitali alebo Vase IQ je niekde nizsie. Stare povodne ziarovky su v predaji aj nadalej nielen u nas ale aj v inych krajinach EU ale maju oznacenie otrasuvzdorne. Je to klasicka ziarovka so spevnenych uchytenem vlakna a s predlzenou zivotnostou. Je vhodna do prenosnych svietidiel, sietidiel so zabudovanym senzorom ci uz P.I.R ale I.R a moze sa pouzit ako plna nahrada klasickych ziaroviek.
Nechapem ludi ake ste a Vase nezmyselne narazky. Je na nas zakazikoch ake ziarovky budeme kupovat ci uspornejsie, usporne, klasicke alebo LED.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

pocuvas rytmusa?
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

Otvorte si online obchod krucinal. Nech nemusim jak blbec behat po meste a pytat sa, aby som sa napokon dozvedel, ze musim ist do 60km dalekych Kosic.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Povedz mi ty otvorene, úprimne. Ako chlap chlapovi. Ako si spokojný so svojou váhou a postavou? Keď by si rád žiarovky nakupoval cez americké servery. Ale v dobrom, samozrejme.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

STEFAN H, pocuvaj, na com ficis? mariska?

v dobrom ... :D

cakam na odpoved
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zasobu 100,150 a 200W ziaroviek na desat rokov a budem si svietit kolko chcem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si hrdina dna!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

si zabil
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neonky, ktore su pre nasinca cenovo najviac pristupne vyzaruju UV ziarenie a taktiez blikaju. Inymi slovami kazia zrak posobia karcinogenne. Este, ze tu na vychode mame Ukrainu. Kedysi sa pasovali cigarety, teraz sa budu pasovat 60Wattovky. Takisto by ma zaujimalo ktora Usporna ziarivka pasuje do smerovych svetiel s uzkym zavitom. Je*at ta EU. Obcas si uzitocna ale casto vymyslas uplne ko*otiny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to by som rad vedel, kedy bola EU uzitocna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Etela Uzitocna je uzitocna vzdy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prave teraz. Cim viac takychto chorych vypodov, tym skor sa rozpadne a povedz mi, ci to nie je uzitocna robota ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak npr volny pracovny trh, zrusenie viz, zrusenie CLA a jednotna mena, ktora by za normalnych okolnosti podporovala obchod a stabilitu ekonomiky. Je pekne na rit ze Grecko a spol. do toho poriadne seru a Brussel namiesto toho aby to riesil tak vytvara konto na pozicky. Na druhej strane by ma zaujimalo aku krasnu inflaciu by mala nasa koruna slovenska keby este existovala.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedno nestihnú zakázať:


.
.
.


Klasické kandelábre :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár