|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FLOSS
Od: .em
|
Pridané:
5.7.2012 13:04
... tak a teraz kazdemu ukazu ako velmi dokaze byt OSS drahy :)
|
|
Re: FLOSS
Od: PCnityIV
|
Pridané:
5.7.2012 13:11
Aj ked som velky zastanca GNU/Linux, je to to prve co ma napadlo. Daju proste zarobit kamaratom inym sposobom... Konzultacie, etc.
|
|
Re: FLOSS
Od: .em
|
Pridané:
5.7.2012 13:18
tak :) a minuskari dostali zakazky ;)
|
|
Re: FLOSS
Od: KSS Zvýťazí
|
Pridané:
5.7.2012 13:28
Slovaci prijmime zakon podla ktoreho sa bude musiet do vsetkych iPhonov iPadov a Windows Phonov instalovat Android! Vsetky slovenske pobocky Microsoftu Applu a Googlu budú znárodnené a ich čelním predstaviteľom bude zabavený veškerý majetok. Ušetrené peniaze pojdu na školy nemocnice a na sociálnu starostlivoť pre rómov.
|
|
Re: FLOSS
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
5.7.2012 13:34
To Android má fakt s ideami KSS strašne veľa spoločného. Choď trotlovať inde.
|
|
Ministerstva
Od: Linus
|
Pridané:
6.7.2012 9:49
Posielam kvety ministerstvam
|
|
Re: FLOSS
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
5.7.2012 18:14
a čo tým získame? ... licencia na Android stojí takmer toľko ako licencia na Windows RT ...
|
|
Re: FLOSS
Od: Kraki
|
Pridané:
5.7.2012 21:32
Tu nejde o to, že MS je zlý spolu zo svojím OS alebo Jablko, či Gúúgel. Tu skôr ide o to, že zdrojový kód nie je verejný a môže tam byť niečo, čo tam byť nemá (zadné vrátka). U open source si zdrojový kód môže skontrolovať každý, kto sa do toho rozumie.
|
|
Re: FLOSS
Od: peniskokotsen@gmail.com
|
Pridané:
5.7.2012 23:40
Vies chlapec aj o tom, ze existuju bezpecnostni experti? Vies aj o tom, ze sa da zistit bez toho aby si mal zdrojaky k programu, ci nerobi nieco nekale?
Bud v klude, keby sa v tom vyznam ako ty, tiez by som mal rovnaky nazor.
|
|
Re: FLOSS
Od: pampalinix
|
Pridané:
6.7.2012 0:47
dalsia vec je, ze MS si zmysli, ze ukonci podporu a vyda novu verziu, ktoru treba opat zakupit.
|
|
Re: FLOSS
Od: kvik
|
Pridané:
6.7.2012 1:06
si normalny?
xp maju podporu do 2014
vista do 2017
w7 do 2017 minimalne.
a nikto ta nenuti ani po skonceni podpory nic kupovat.
|
|
Re: FLOSS
Od: peniskokotsen@gmail.com
|
Pridané:
6.7.2012 1:40
som myslel ze xpckam uz oficialne podpora skoncila. nemylis si to s tym ze do 2014 ho este ms bude davat ako oem do strojov s nizkym vypoctovym vykonom - netbooky etc?
|
|
Re: FLOSS
Od: 53-ka
|
Pridané:
6.7.2012 7:14
Podpora mala skončiť niekedy v roku 2012 a rovnako už skončil predaj Windows XP licencií.
Vtip je v tom, že ak niekto vyrába softvér, tak si ho predsa prirodzene chráni.
Nevidím najmenší dôvod, aby niekomu zverejňoval zdrojové kódy a čo ja viem čo!
|
|
Re: FLOSS
Od: Solo Kamen
|
Pridané:
6.7.2012 9:05
Tu ide o začatie používania softvéru, ktorého zdrojový kód je už zverejnený, čiže každý si z neho môže zostavit program, alebo ho upraviť(ak sa v tom vyzná)
|
|
Re: FLOSS
Od: kvik
|
Pridané:
6.7.2012 8:15
"Extended Support until April 8, 2014 for Windows XP with Service Pack 3"
aj updaty stale idu, nie?
inac chcel by som vediet, kolko vyrobcov sw podporuje staru verziu sw este 13 rokov po vydani.
|
|
Re: FLOSS
Od: 52-ka
|
Pridané:
6.7.2012 9:29
Novell Netware.
|
|
Re: FLOSS
Od: kvik
|
Pridané:
6.7.2012 13:38
takze zatial mame jedneho. dalsi kandidati?
|
|
Re: FLOSS
Od: Majoo
|
Pridané:
6.7.2012 20:54
Red Hat má garanciu podpory RHEL 15 rokov...
|
|
Re: FLOSS
Od: lolokoliesko
|
Pridané:
6.7.2012 7:52
ako bez zdrojakov zistis ze kazdu neparnu nedelu v tretom mesiaci update programu neposle v kodovanom formate informaciu o zozbieranych heslach? alebo ako zistis bez zdrojakov ze pri stlaceni kombinacie ctrl x yz vzdy o 6:20 rano sa ti podari nalogovat bez hesla? a ako zistis ze za pricinu problemu s castymi restartami moze aplikacia XY a nie dll ZQ ?..
|
|
Re: FLOSS
Od: pampalinix
|
Pridané:
6.7.2012 0:51
Rusi maju zdrojaky od Microsoftu. http://goo.gl/EHTqn
|
|
Re: FLOSS
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
6.7.2012 1:02
slovaci tiez a uz davno - http://dopice.sk/35c ...
|
|
Re: FLOSS
Od: :-)
|
Pridané:
6.7.2012 8:09
Karma? To je to jedine co ta trapi? Ci tvoj nazor je dobry len vtedy ked je vseobecne oblubeny?
|
|
Re: FLOSS
Od: .em
|
Pridané:
6.7.2012 9:05
nie, nie a nie. na dsl nie je karma. precitaj znovu prvy koment a snaz sa pochopit. (moj nazor je dobry predsa vzdy :)))
|
|
Re: FLOSS
Od: -=oOo=-
|
Pridané:
5.7.2012 15:38
Je to smutne, ale tak to aj skonci. Vznikne tam velka rezerva, ktora vela ludom neda spat a nakoniec nas to bude stat rovnako.
|
|
Re: FLOSS
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
5.7.2012 15:42
ked uz, tak sa tie peniaze preleju do vreciek slovakom co budu uradnikov skolit a OSS zavadzat.. teraz ide 90% naozaj do redmontu..
tym sa aj zvysi povedomie o OSS, a moze sa dalej sirit. napriklad sa moze aj zlepsit legislativa resp prax, kedy bude NAOZAJ mozne komunikovat s uradmi v ODFkach, a podobne
|
|
Re: FLOSS
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.7.2012 16:00
Skolitelia dostanu almuznu v podobe 30 eur/den, aj ked skoliaca firma si za nich vypyta aj 500 eur/den. A aky je rozdiel medzi tym, ci ten rozdiel pojde slovenskemu alebo americkemu miliardarovi? Aj tak skoncia v Karibiku nakupom vily, jachty a pod.
|
|
Re: FLOSS
Od: .em
|
Pridané:
5.7.2012 17:10
skolitelky budu... youtu.be/x_R_JSiupzo :)
|
|
Zaujimave veci ma to dievča na disku veru,
Od: TomBA
|
Pridané:
6.7.2012 23:17
som sa nestihol čudovať...
|
|
Fňuk...
Od: xube
|
Pridané:
5.7.2012 13:50
Nenariekajte. Ak sa dodrzi licencia open source, tak z toho bude moct tazit kazdy clovek na tejto prehnitej planete a v tomto skorumpovanom state. Kazdy len zavidi alebo sa lutuje. Prestante sa pozerat iba meter pred seba... Ak sa vam to nepaci, tak s tym nieco urobte a neplacte v komentaroch ;-)
Prinajmensom, lepsie ludom zo Slovenska ako Gatesovi do USA.
|
|
Re: Fňuk...
Od: .em
|
Pridané:
5.7.2012 14:30
ak mi zarucis, ze si po mna nedojdu ujovia s okovami na policajtskych autach alebo bezkrki holohlavci ejkejej skriňoidi, tak s tym nieco spravim. ;]
|
|
Kapitalizmus fičí na sebectve
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 17:26
Presne tak, kapitalizmus na celom svete fičí len na sebectve a živení vzájomnej nevraživosti (ktorú nazývajú konkurvenciou).
Presne tak, keby Slovenská republika tých vyše 5*10^7 € investovala radšej do úpravy nekapitalistického, čiže slobodného softvéru, tak by sme za 3 roky mohli mať hravo všetko, čo by sme len mohli potrebovať. Za to by sa dala najať celá kopa tých najschopnejších ľudí, ktorí by sa tomu mohli venovať naplno.
A navyše by to konečne poskytlo riešenie, nielen záplatu, ktorú treba každé 3 roky znovu draho našívať!
|
|
Re: Kapitalizmus fičí na sebectve
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 17:30
Lenže cieľom pravičiarov je Slovensko čo najviac vytunelovať v prospech zahraničného veľkokapitálu.
Všetci pravičiari dokážu stále len kvákať, ako má vláda šetriť, no:
1. už nikdy nepovedia kde a ako;
2. už teraz má SR najnižší podiel vládnych výdavkov na HDP z celej EÚ!
http://dopice.sk/351
Nezazlievam tejto vláde, že podpísala licenčnú zmluvu s Microsoftom, lebo jednak ju je možné vypovedať pred decembrom tohto roku, no a po fiasku na Daňovom riaditeľstve SR ani nemali odvahu sa tak narýchlo púšťať do niečoho celkom nepripraveného, čo mali riešiť už minulá i predminulá vláda, no a navyše to súrilo, lebo Microsoft ich už aj tak zhovievavo predĺžil, čiže žiadny čas tu už nebol.
|
|
Re: Kapitalizmus fičí na sebectve
Od: 48484
|
Pridané:
5.7.2012 18:32
Tato vlada sa este nikdy nepustila do niecoho pripraveneho.
|
|
Re: Kapitalizmus fičí na sebectve
Od: Mad Twatter
|
Pridané:
5.7.2012 21:18
presne koli takymto nenavystnym individuam, ktore vsade tehaju politiku a siria FUD, nechodim na azet a podobne stranky, ako vidim uz to prislo aj sem.
|
|
Re: Kapitalizmus fičí na sebectve
Od: 456456
|
Pridané:
6.7.2012 0:31
lol
|
|
Re: Kapitalizmus fičí na sebectve
Od reg.: weiss
|
Pridané:
5.7.2012 20:42
Hej, a ludia su dobri, pomahaju si ako len mozu... Ty si prisiel z ktorej rozpravky?
|
|
preco nie?!
Od reg.: raketa
|
Pridané:
5.7.2012 14:26
hovorim si, treba vyskusat vsetko..
|
|
Re: preco nie?!
Od: fajnsmeker
|
Pridané:
5.7.2012 14:58
lososovu bagetu do riti.
|
|
Re: preco nie?!
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
5.7.2012 15:37
chutila?
|
|
Re: preco nie?!
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.7.2012 16:01
Bolo malo omacky.
|
|
Re: preco nie?!
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
5.7.2012 17:17
Tak si daj susedove čerešne a zapi ich žinčicou aelbo kyslým mliekom.
|
|
Re: preco nie?!
Od: Spydroid
|
Pridané:
5.7.2012 23:44
su taki, naozaj.
|
|
Re: preco nie?!
Od: Spydroid
|
Pridané:
5.7.2012 23:55
su taki, naozaj.
|
|
To nie je len o peniazoch
Od: Neviem
|
Pridané:
5.7.2012 14:59
Mozno to na slovensku este neplati ale vsade na svete je trend vyhodit zo statnej spravy a v prvom rade z armady proprietarne softvery alebo skratka softver, ku ktoremu nie je dostupny skontrolovatelny zdrojovy kod.
Po poslednych udalostiach uz vsetkym doslo, ze americky softver je americky (izraelsky) spion. Cinsky cip je cinsky spion. Nepochybujem o tom, ze rusky rovnako aj ked my asi z ruska nic moc nekupujeme.
Len pre zaujimavost, myslite si, ze nemecko sa rozhodlo zbavit jadrovych elektrarni z ekologickych dovodov?
Kravina.
Jadrova elektraren je stacionarna spinava jadrova bomba, ktoru si na svoje vlastne uzemie iniciativne umiestnil sam potencialny nepriatel. Je rovnako nebezpecna ako cakajuca raketa v sile, len na rozdiel od nej je podstatne menej chranena. Tie Siemensacke PLC-cka, ktore odrovnali centrifugy v Irane su nepochybne pripravene aj vsade inde, len cakaju na povel.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 15:04
trochu si vymyslas. v armadach sa v drvivej vacsine pouziva uzavrety kod, prave kvoli tomu, aby nebol skontrolovatelny zvonku.
samozrejme za tych podmienok, ze zdrojak je spristupneny armade.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Neviem
|
Pridané:
5.7.2012 15:10
Boze moj, to je taka kravina a pritom len tri vety.
Takze cierne je biele, samozrejme za podmienok, ze je cierne.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 16:03
chce sa mi z teba kakat.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Ramtech
|
Pridané:
5.7.2012 16:55
Kerckhoffov princíp nepoznáš?
Napíšem to tak aby si tomu porozumel SW musí zabezpečený aj keď nepriateľ má zdrojáky
http://bit.ly/yjXiSc
FYI US Army prešla z Windows na Linux
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 17:01
us army pouziva vo velkom arcgis, co je proprietarny sw.
nasadeny priamo v operaciach v afganistane, ako aj v usa. pouziva ho army, marine. na spionaz, na operacie, na satelitne realtimove nasadenie.
linuxy im mozno bezia na serveroch, ale na mnohych zariadeniach bezi upraveny win.
preto by som rad vedel, ako si toto vysvetlujes.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Neviem
|
Pridané:
5.7.2012 17:11
Ja ti to vysvetlim aby si sa nepokakal.
Ku vsetkym tymto softom ma americka armada zdrojak alebo ich vyrobcov viac menej vlastni alebo aspon absolutne kontroluje, kedze spadaju pod jurisdikciu USA. My sa tu ale bavime o slovenskej armade. Pouzivat US army ako argument je len pokracovanie v tej debate o bagete, co zacala trochu vyssie.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 17:23
nie, nebavime sa o slovenskej armade.
tymto by som ta chcel odkazat na posty vyssie.
bavime sa o proprietarnom sw. ja som ti predsa napisal, ze maju k tomu drojaky a je to uzavrety sw.
dakujem, ze si mi to zopakoval.
nabuduce poprosim menej sarkazmu.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Neviem
|
Pridané:
5.7.2012 17:39
Bavime sa v prvom rade o slovenskej armade, pokial teda dobre rozumiem, co je to Ministerstvo obrany SR, ktore sa spomina v clanku.
Cely toto vlakno zacalo mojim prispevkom, kde je v prvej vete napisane ...vyhodit proprietarny softver alebo ...softver ku ktoremu nie je zdrojovy kod. Cize, o tomto sa bavime.
Za sarkazmus sa ospravedlnujem ale ked si napisal, ze sa ti chce kakat tak som sa z nejakeho dovodu nemohol zbavit predstavy chutnej lososovej bagety ....
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 18:18
uz som nizsie pisal. za slovensku armadu toto zabezbeci nato.
administrative je to jedno.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: 52-ka
|
Pridané:
6.7.2012 7:41
Prečo by mal akýkoľvek výrobca zverejňovať svoje Know-how???
To ako keby niekto nariaďoval napr. Intelu, či IBM, aby ukázala podrobne všetky svoje návrhy procesorov a špeciálnych čipov, všetku výrobnú dokumntáciu a čo ja viem čo!
Iba chorý magor žiada od výrobcu softvéru zdrojové kódy!!!
Veď predsa nie sú padnutí na hlavu!
Prečo by to mali robiť???
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: už je to vyššie spomenuté
|
Pridané:
6.7.2012 8:09
http://dopice.sk/35c
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
6.7.2012 8:13
nuz ked nedodaju zdrojove kody tak jednoducho zakazku nedostanu. co ti na tom nie je jasne? vyrobca sa moze slobodne rozhodnut.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: peter3466
|
Pridané:
5.7.2012 18:04
> Kerckhoffov princíp nepoznáš?
precital si si vobec na co odkazujes?
"In cryptography, ..."
to, ze je kod uzavrety neznamena, ze nepouziju napr. TLS.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Ramtech
|
Pridané:
6.7.2012 10:15
Prečo by sa Kerckhoffov princíp nemohol aplikovať na design OS?
Ak bude OS deravý tak ho TLS nezachráni
[Assume] the enemy knows the system
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: ddghjj
|
Pridané:
5.7.2012 15:19
source code ma government k dispozicii, tak netrep...
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
5.7.2012 15:40
uz vidim ako ma slovenska vlada a armada k dispozicii zdrojaky od winu.. bozemoj.
velmi ma tiez pobavil zaber z dna deti kde sa predvadzala armada, a bootovalo sa tam na nejakom mobilnom centre xpcko.. krasa
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 16:03
na to sme mali pani, ale americka to vyzaduje.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.7.2012 16:05
Slovenska vlada nikoho na zapade nezaujma, ani nic co je slovenske, okrem financnych tokov smerom k nim.
Americka aj ruska armada maju komplet zdrojaky Windowsov, ktore sa u nich pouzivaju. Je to oficialny fakt. Len v poslednej dobe MS odmieta dat Rusom zdrojaky k novsim verziam Win, tak preto Putin nariadil vyvoj vlastneho Linuxu a postupny prechod nanho.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: #FFFFF
|
Pridané:
5.7.2012 16:07
nam staci, ak sme v nato. systemy musia byt kompatibilne.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Neviem
|
Pridané:
5.7.2012 15:56
Este som nezazil, ze by niekto pouzil v diskusii slovo netrep a nebol to uplny *****. Ale mozno su aj taki.
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: Neviem
|
Pridané:
5.7.2012 17:41
Neflakajte sa trafene husi, nech je tam krasna gulata -10.
|
|
Ako v socialistických štátoch Latinskej Ameriky
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.7.2012 17:15
Presne to pochopili už aj socialistické štáty Latinskej Ameriky, ktoré na čele s Kubou prešli na nekapitalistický, čiže slobodný softvér – a presne preto, aby kapitalistické vlády nemohli proti nim podnikať sabotáže, ako to skúšali už toľkokrát v minulosti.
Pretože kapitalistické firmy podliehajú kapitalistickým režimom (keď v kapitalistickom režime zjačia "bezpečnosť", tak všetka sloboda a voľný obchod idú stranou).
Napokon, kapitalistické režimy už vyskúšali proti socialistickým vládam už aj onakvejšie teroristické útoky, než len nejaké "obyčajné" priemyselné sabotáže.
Preto sa na Ostrove slobody už dávnejšie rozhodli vyhodiť všetok kapitalistický softvér a prejsť na OS Nova, založený na Gentoo Linuxe.
|
|
Re: Ako v socialistických štátoch Latinskej Ameriky
Od: pica
|
Pridané:
5.7.2012 18:06
a pocitace im doda kto?
kldr?
|
|
Re: Ako v socialistických štátoch Latinskej Ameriky
Od: peter78623
|
Pridané:
5.7.2012 18:08
tak tak, na kube ide o slobodu predovsetkym. Mi je len divne preco sa neuteka z usa na kubu, ale opacne :)
|
|
Re: Ako v socialistických štátoch Latinskej Ameriky
Od: kvak
|
Pridané:
5.7.2012 18:13
mas pocit, ze na kubu chodi malo turistov?
btw, na kubu je 50 rokov uvalene embargo.
|
|
Re: Ako v socialistických štátoch Latinskej Ameriky
Od: peter78687
|
Pridané:
5.7.2012 19:20
ty mas pocit, ze ti na clnkoch co utekaju do usa su turisti? ;-)
|
|
Re: To nie je len o peniazoch
Od: ...
|
Pridané:
5.7.2012 17:50
Pan je jadrovy fyzik a energetik. Tvoj prispevok si pokazil tym poslednym odstavcom.
|
|
open source ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
5.7.2012 18:17
neviem, co sa vzrusujete ... ved je tam jasne napisane, ze "open source" a nie "freeware" ... jasne, ze to bude stat miliony ...
|
|
Súhlas
Od: fero158
|
Pridané:
5.7.2012 18:48
S akciou súhlasím. Treba začať a odkazy na vnútorné náklady s realizáciou neobstoja, pretože výhľadovo dôjde k podstatnému šetreniu nákladov na programové produkty.
Väčšina správcov sietí inštitúcií má bohaté skúsenosti s Unix a Linux systémami. Pokiaľ ide o užívateľské rozhranie, väčšina aplikácií má veľmi podobné grafické rozhranie, takže v podstate bežný úradník - užívateľ skoro nič nepostrehne a to málo, čo vedieť potrebuje sa rýchlo naučí.
|
|
nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: peter98798
|
Pridané:
5.7.2012 19:28
zo stranky informatizacia.sk:
"Za účelom oficiálneho a transparentného riadenia pilotného projektu bude v rámci Komisie pre štandardizáciu informačných systémov verejnej správy a Pracovnej skupiny pre štandardizáciu nových technológii (PS4) vytvorená pracovná podskupina za účelom otestovania nasadenia Open Source softvéru vo verejnej správe"
zoznam zasadani skupiny ps4:
8. október 2008
3. december 2009
28. apríl 2011
13. máj 2011
uz je to rok co sa chlapci a dievcata stretli. Bolo by nacase pozrat nejake chlebicky a popit nieco :)
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
5.7.2012 20:14
Vzhladom k tomu, ze v PS4 posobim takmer od zaciatku, rad by som Vas informoval, ze cinnost v tejto skupine je casovo znacne narocna, nakolko sa v nej podrobne rozoberaju jednotlive technicke specifikacie a hodnotia sa z roznych aspektov, ci sa mozu stat standardom pre verejnu spravu SR. Vrele v tejto pracovnej skupine privitame pomoc dalsich ludi, nakolko je nas tam dlhodobo len niekolko. Ja sam som celkovo stravil uz niekolko mesiacov len cisto studovanim a analyzovanim roznych specifikacii, testovanim kompatibility formatov suborov v roznom softwari na roznych platformach a podobne. Tato praca vsak nie je nijako honorovana, nedostavame ziadne chlebicky, ako sa tu niekto domnieva. K dispozicii je obvykle nanajvys mineralka, mozno aj kava (to ale netusim, lebo ju nepijem).
Osobne mi je velmi luto, ze sa na Slovensku do takychto dobrovolnickych odbornych aktivit zapaja tak malo ludi, pretoze tu zije skutocne velmi velke mnozstvo ludi, ktori sa problematike IT rozumeju.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
5.7.2012 20:25
Pre upresnenie este doplnim, ze clenovia pracovnych skupin a Komisie pre standardizaciu, ktori su zamestnanci verejnej spravy, su (tipujem) asi za svoju pracu normalne plateni svojim zamestnavatelom - kedze stretnutia sa konaju pocas pracovnej doby. Plati to mozno aj pre zamestnancov niektorych firiem - to ale neviem posudit. Sme vsak viacerí, ktori sa zucastnujeme prace v tychto skupinach a robime to len vo svojom volnom case na vlastne naklady.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: .em
|
Pridané:
5.7.2012 20:33
tak za toto davam jeden Kudos... chvalyhodne robit nieco z vlastnych zdrojov a este ani poriadne nebyt oceneny chlebickami... drzim prsty a posielam krevety :)
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: tonko.
|
Pridané:
5.7.2012 20:45
tak si vypytajte plat.
ja vam za to dam kludne like na facebooku.
si zasluzite.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: peter65465
|
Pridané:
5.7.2012 22:35
Mohli by ste mi povedat, ktore specifikacie ste rozobrali a ake su vysledky? Na stranke totiz vidim iba zapis z 2008 o CAMSS ("CAMSS je projekt Európskej komisie, ktorý bol spustený v roku 2008 a zameriaval sa na hľadanie kritérií na posudzovanie a porovnávanie štandardov na medzinárodnej úrovni") - to by skutocne zaujimalo co ste vypatrali okrem toho ako treba minut prachy z EU. Ziadny iny link tam nie je, ale kto vie, mozno stranka stala malo milionov eur aby sa doplnil hyperlink. Rad sa necham poucit.
Ale aby som bol korektny, nasiel som vas aj v skupine PS6. Tam bolo zasadnutie v 2008 - 2009 a potom az 7/2012. Podla zapisovat z 2008 a 2009 to vyzera, ze ste sa 2 roky dohadovali aky bude e-formular (predpokladam, ze vysledok sa nikdy neaplikoval)...aby som znova pouzil slova klasika: bodaj by aj smrt bola tak pomala.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: peter65465
|
Pridané:
5.7.2012 22:36
To, ze svoju pracu berete vazne je pekne. Nic to vsak nemeni na tom, ze je to cele na smiech. V jednej PS (uz sa mi nechce hladat ktora) som cital, ze sa zhodli, ze treba na webe prestat pouzivat kodovanie win-1250, ale prejst na utf-8. To sa rovno mohli zhodnut, ze zem je gulata. Malo by to asi rovnaky zmysel.
k tomu, ze to robite zadarmo sa da len dodat: aka placa, taka praca
ps: uz ste nasli clenov skupiny PS9, ktori sa este ani nestihli strenut za tych par rokov?
ps2: Velmi rad sa zucastnim vasho zasadnutia. Listok do cirkusu je drahsi ako na autobus. Je sice pravda, ze po lane chodit nebudete, ale urcite prekonate aj tych najlepsich klaunov.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 0:15
Prepacte, ale mam pocit, ze trochu nerozumiete, ako funguje verejna sprava, legislativa a nasa spolocnost. Verejna sprava moze robit len to, co jej predpisuju pravne predpisy. Ak v tych predpisoch budete mat napisane bludy, tak verejna sprava bude robit bludy. Ak Vam dostatocne zalezi na tom, aby sa tak nedialo, tak pravdepodobne pripomienkujete legislativu v ramci verejnych pripomienkovych konani, alebo sa podielate na jej tvorbe v ramci pracovnych skupin (ak pre danu oblast legislativy vobec existuju). Ja osobne vitam skutocnost, ze sa taka vec, ako je Vynos o standardoch riesi aj v ramci pracovnej skupiny, ktora je pomerne pestra a funguje transparentne. Ak si myslite, ze lepsi sposob je dat si vypracovat studiu firme ako KPMG, alebo to nechat na svojvolne rozhodnutie nejakeho uradnika, alebo to nechat plne podlahnut lobingu firiem, ktore sa chcu zabetonovat, nech sa paci - bojujte za svoje ciele.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 0:29
"k tomu, ze to robite zadarmo sa da len dodat: aka placa, taka praca"
Smiem vediet, kde beriete odvahu hodnotit moju pracu a to este navyse pod anonymnym pseudonymom? Tomu hovorim guraz. Rad sa vsak s Vami stretnem, ak mate skutocny zaujem k rieseniu problematiky relevantne prispiet.
To, ze sa pracovne skupiny stretavaju s tak velkymi casovymi odstupmi, som opakovane kritizoval a ziadal som zmenit tento system. Zial, MF SR (ako mi to prezentovali) dlhodobo nie su ochotni vyclenit na ucely standardov viac penazi a ludskych zdrojov. Zial - je to dosledok toho, ze je tu snaha vo verejnej sprave setrit za kazdu cenu (a nie vzdy na tych najlepsich miestach) - a potom to vyzera napriklad takto.
Ak sa chcete zucastnit zasadani pracovnych skupin, kontaktujte MF SR na adrese standard@mfsr.sk a poziadajte o tuto moznost - tak, ako som to kedysi robil ja. Ja nemam pravomoc Vas tam nominovat.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: ...
|
Pridané:
6.7.2012 9:03
Mam ine skusenosti ako to chodi vo verejnej sprave a na ministerstvach. Su urceny ludia, ktori maju vypracovat nejaky plan, podla ktoreho sa budu riadit zvysne institucie na slvoensku spaadajuce pod to urcite ministerstvo. Hacik je ale totiz to v tom, ze dany clovek tam NEMOZE dat skutocny prinos, pretoze sa musi drzat predpisanych osnov, a aj ked su uplne postavene na hlavu, tak ten dotycny musi urobit danu pracu, z ktorej je len kopa srasciek a potom sa divime, ze co za ludia tam robia, ze to dokazu vypustit. Lenze faktom ej to, ze aj ked ten clovek s osnovou nesuhlasi a chce to urobit poriadne, nema sancu lebo predpisy/osnovy a podobne obmedzujuce sracky. Cize ja to vidim tak, ze Vasa snaha nakoniec bude dost mozne uplne zbytocna.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 9:45
Verte mi, ze keby moja praca za tie roky nemala efekt, tak sa tomu uz davno nevenujem. Do Vynosu o standardoch pre IS VS ako aj do suvisiaceho metodickeho pokynu bolo zapracovanych mnozstvo z mojich pripomienok. Keby som sa na tejto praci nezucastnoval, jednoducho by v tych predpisoch dost vela veci vobec nebolo, pretoze ich nikto okrem mna nenavrhol.
Trochu horsie skusenosti mam s beznymi pripomienkovymi konaniami (kde nemam moznost byt priamo v pracovnej skupine), kde byva akceptovanych tak cca 50% mojich pripomienok, pricom tam vystupujem ako "verejnost". To je ale myslim uz dost slusne cislo ...
Mna hlavne mrzi, ze casto narazam na to, ze ked nieco pripomienkujem cez Portal pravnych predpisov (https://lt.justice.gov.sk), tak som jediny, kto za verejnost zasle pripomienky. Zda sa, ze tu chyba povedomie o tom, ake moznosti obcania maju.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
5.7.2012 23:54
Hmm. Ja osobne sa zameriavam najma na formaty suborov. Podrobnejsie som sa venoval vacsine z tych, ktore mozete najst vo Vynose o standardoch pre IS VS c. 312/2010 Z.z. a novymi navrhmi, ktore boli predlozene ako navrhy na nove standardy. CAMSS bol zo strany MF SR navrhnuty v PS4 najma ako inspiracia, aby sa zaviedli jasne a transparentne pravidla, podla ktorych by sa malo podrobne posudzovat, ktore standardy su pre verejnu spravu vhodne. Ak poznate zakon c. 275/2006 Z.z., iste chapete, ze tam nie je otvoreny a technologicky neutralny standard jasne definovany a tak nezostavalo nic ine, nez si stanovit nejake zakladne kriteria, ktore by sa mali vyhodnocovat. Tieto kriteria boli v skratenej verzii urcenej pre predkladatelov navrhov novych standardov minuly rok zverejnene na webe informatizacia.sk: http://goo.gl/hfeVP
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Spydroid
|
Pridané:
5.7.2012 23:59
Jednoduche, GOOGLE: "NTFS vs FAT32 which is better"
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: sadfasfdgas
|
Pridané:
7.7.2012 20:41
asi si nepochopil, kolega riesi file formaty, a nie filesystémy.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
5.7.2012 23:59
Mna ako obcana zaujima Vynos o standardoch pre IS VS, pretoze mi zalezi na tom, aby obcania mohli s verejnou spravou komunikovat bez nutnosti kupovat si konkretny software a tiez na tom, aby verejna sprava nebola zavisla od proprietarnych technologii. To je dovod, preco som sa stal clenom PS4. Zial, ako zistujem, na Slovensku je malo ludi, ktorym na tychto veciach zalezi natolko, aby pre to spravili aj nieco viac, nez len vypisovanie v diskusnych forach, ci nadavanie niekde v uzavretom okruhu ludi.
Neviem o akych "prachoch z EU" hovorite. Zial, nemam kapacitu sledovat vsetky financne pohyby vo verejnej sprave. Ak mate poznatky o comkolvek pochybnom, budem Vam vdacny, ak o tom budete pisat clanky, upozornovat media, podavat podnety na relevantne institucie a podobne.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 0:55
V PS6 som clenom len cca 3 tyzdne - a to na zaklade vyzvy zverejnenej MF SR: http://goo.gl/ZjmsK
Nech sa paci - mozte sa skusit prihlasit aj Vy, ak sa problematike hlbsie venujete. Kedze som tam len takto kratko, neviem Vam povedat, co sa tam dialo pocas historie tejto skupiny.
To, ze niektore zapisy z PS4 nie su zverejnene - suhlasim, ze nie je dobre. Viem, ze zapisy sme si medzi clenmi v PS4 zasielali, takze by mali byt k dispozicii. Posledny zapis som dostal na starosti ja a je mozne, ze som tuto vec nedoriesil - skusim si to odkomunikovat s MF SR.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Spydroid
|
Pridané:
6.7.2012 1:32
chlapce, v podstate si nic nenapisal. ludia co sa vyznaju v it sa ta pytali ze co to tam take odborne robite. po par tvojich prispevkoch mam silny pocit ze hovno.
zakoncime to diskreditaciou opytujucich a obhajovanim vseliakych spolkov?
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: hufnagel pista
|
Pridané:
6.7.2012 1:36
si chudak.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 9:59
Opakujem, co som uz napisal. Posudzujeme navrhy technickych standardov, ci su vhodne na to, aby sa stali povinnymi alebo aspon odporucanymi pre celu verejnu spravu SR. Tu je cast kriterii, ktoru vyhodnocujeme:
http://goo.gl/hfeVP
Tu su vysledky nasej prace, aj ked maju od idealneho stavu daleko:
http://goo.gl/nMzPL
http://goo.gl/TQSLX
Vynos o standardoch nie je moj vymysel. Do je pripomienkovania som sa zacal zapajat, ked uz existoval a podla mna obsahoval mnozstvo nedostatkov.
Diskutovane boli na poslednych stretnutiach napriklad navrhy: standardy pre fonty, XAML (navrhnuty pre aplikacne programovanie-pricom by to bol jediny predpisany standard), OOXML, ODF, RTF, PDF, ZIP a desiatky dalsich. Ak na tom budete trvat, mozem Vam to sem vypisat. Vidim, ze by som si asi mal zalozit blog ...
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: 353453
|
Pridané:
6.7.2012 11:39
Len jedna vec. Mate nekompatibilny skracovac url adries so serverom dsl.sk. Na tejto stranke sa pouziva vyhradne skracovat dopice.sk.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: peter87987
|
Pridané:
6.7.2012 11:50
ad navrhy: Tie 4 strany su na urovni ziaka strednej skoly. Vseobecne bla-bla-bla bez realneho vyznamu.
ad standardy: Som rad, ze ste sa zhodli, ze treba na maily pouzivat SMTP a pre prenos suborov FTP. Svet uz nebude ako byval.
Ja chapem, ze mate obmedzene prostriedky/nastroje. Vy sa snazte pochopit, ze ta vasa praca ma nulovy zmysel pre realny zivot. To, ze si tam napisete, ze treba pouzivat LDAPv3 __nikoho__ netrapi. Aj tak vsetci veselo instaluju AD od MS - a co pridava na komickosti, vacsinou za fondy z EU.
By ma velmi zaujimalo keby som poslal nieco hoci aj na MF zabalene v .tar.gz ako by sa tvarali. Urcite by chapali, ze je to standard podla vasho vynosu a akceptovali by to...
Pisat odporucania, ktore nikto nerebe vazne je proste strata casu.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 12:56
"Tie 4 strany su na urovni ziaka strednej skoly. Vseobecne bla-bla-bla bez realneho vyznamu."
Ak si precitate uvod toho dokumentu, pochopite, ze to je urcene pre predkladatelov navrhov - aby to vedeli aspon ciastocne vyplnit aj ti, ktori nie su pokrocili odbornici na technicke standardy.
"Som rad, ze ste sa zhodli, ze treba na maily pouzivat SMTP a pre prenos suborov FTP."
Uz som Vam pisal, ze sa zameriavam na formaty suborov, z coho vyplyva, ze sa nezameriavam na sietove protokoly. Z vacsiny Vasich poznamok mam dojem, ze chcete len nekonstruktivne kritizovat, pricom nevidim ziadne konstruktivne navrhy, ako by sa to malo robit inak.
"To, ze si tam napisete, ze treba pouzivat LDAPv3 __nikoho__ netrapi."
Citujem z Vynosu o standardoch:
"a) používanie aplikačného protokolu Lightweighted Di-
rectory Access Protocol vo verzii 3 (LDAP v3) na ve-
rejný prístup k adresárovým službám,"
- Vidite tam slova "verejny pristup"? Verejny neznamena pristup vo vnutri organizacii.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: ...
|
Pridané:
6.7.2012 13:07
TO si robite srandu? Ono sa tam nachadzaju aj ludia v tom zdruzeni co ma schvalovat co sa tomu nerozumeju? No to ma poser
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 13:20
Neviem o akom zdruzeni hovorite a neviem ci hovorite o standardoch alebo o FOSS projekte.
PS4 je jedna z pracovnych skupin, ktore su podriadene Komisii pre standardizaciu IS VS. Ta je zase len poradnym organom pre MF SR.
Vynos o standardoch pre IS VS po jeho schvaleni v MF SR vzdy prechadza verejnym pripomienkovym konanim, kde ho mozu navrhovat zmenit vsetky verejne institucie ako aj cela verejnost.
Standardy este pred vydanim isli myslim aj na schvalenie Legislativnej rade vlady. Takze akekolvek schvalovanie prechadza viacerymi urovnami.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 13:20
A ano, v Komisii pre standardizaciu ako aj v pracovnych skupinach su ludia, ktori nie su odbornici na vsetky problematiky, ktore sa schvaluju. Maju moznost sa bud poradit s odbornikmi na danu problematiku, alebo sa napriklad zdrzat hlasovania. A ano, tiez si myslim, ze by sa technicke veci mali primarne schvalovat odborne zdatnymi ludmi. Vzdy sa ale pride po "stupen schvalovania", kde to musia schvalit ludia, ktori tomu nerozumeju. Snazim sa tento problem ovplyvnit v ramci svojich moznosti. Privitam pripadnu pomoc.
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: Stefan Szilva
|
Pridané:
6.7.2012 12:57
"Pisat odporucania, ktore nikto nerebe vazne je proste strata casu. "
Citali ste zakon c. 275/2006 Z.z., z ktoreho vyplyva, ze za nedodrziavanie standardov mozu organizacie verejnej spravy dostat pokutu od 2 000 eur do 25 000 eur?
Ja nemam pravomoc sankcionovat - to je zodpovednost MF SR. Cca pred rokom na verejnej hodine otazok a odpovedi sef informatizacie hovoril, ze vynucuju dodrziavanie standardov v projektoch informatizacie a bez ich dodrziavania nedaju na projekty peniaze, pripadne si to vynucuju inak (v ramci pravomoci).
|
|
Re: nova chlebicko-pozieracka skupina na svete
Od: peter5456
|
Pridané:
6.7.2012 14:13
presne toto je kamen urazu. Sef informatizacie moze hovorit co chce (a ak to bolo pred rokom tak uz tam asi aj tak bude niekto iny - lebo volby) ked clovek vie aka je prax.
Dostal uz niekto niekedy pokutu? Ako je mozne, ze samo MF ma na svojej stranke .doc subory? (staci sa spytat googla)
Sam ste napisal, ze ste skupina v ramci komisie a ta je zase len subkomisia v komisii a tak dalej a tak dalej. Mne to pride ako taky theater pre ludi okolo OSS, aby to vyzeralo, ze sa nieco deje. Faktom vsak je, ze to verejna/statna sprava, pocnuc MF to ma niekde hlboko...
|