|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Heheeeeeeee...
Od: yntälygänt
|
Pridané:
30.6.2012 10:52
...a zase nebude iPhone budiť :D
|
|
Re: Heheeeeeeee...
Od: sgdfgdfsgdsf
|
Pridané:
30.6.2012 11:27
bezte uz do prdele s tym jatelefonom, koho to zaujima?
|
|
Re: Heheeeeeeee...
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 11:51
Nikoho ale vždy sa tu rozbehne super diskusia :D
|
|
Re: Heheeeeeeee...
Od: 11rADO11
|
Pridané:
2.7.2012 6:55
nemas na iphone tak vyplakavas ze? neboj mamina nasetri a kupi nejaky bazarovy
|
|
Re: Heheeeeeeee...
Od: 46546
|
Pridané:
2.7.2012 10:37
mne by si musel hodne pridat k tomu tzv telefonu aby som nosil to nahnite jablko (maju to aj v logu).
|
|
Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: aaaaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
30.6.2012 11:51
To by ma zaujimalo, preco ludia este aj v tejto dobe otravuju s casovymi pasmami, posuvanim casu a dokonca s prestupnymi sekundami. To by bol taky problem, keby u nas nastavalo poludnie okolo 13:00 a u Japoncov o 21:00?
Je vobec este nieco viazane na tento cas? Viem, ze kostolne zvony zvonia o 12:00, ale to by sa snad dalo posunut na poludnie. Alebo by mohli stale zvonit o dvanastej a mali by to vsetci na celom svete naraz.
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 11:56
Aj také nápady už boli ale skrachovali. Či by si nebodaj chcel ráno vstávať o 22:00, obedovať o 3:00 (po "polnoci") a spať ísť o 12-tej. Však to by sm asi zošalel a pripadalo mi to ako keď na obed idú deti v škôlke spať :D
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 12:02
...a ešte som zabudol dodať, že pri časových pásmach aspoň vieš keď cestuješ kde je koľko hodín, NIE? A keby to bolo po tvojom tak v cestovke by si počul: odletíte lietadlom ráno o 23:30 a pristanete ráno o pol 2-hej na Hawaji, odtiaľ pôjdete loďou na Bora Bora kde prídete práve na východ slnka o 15:48"
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
30.6.2012 12:27
uplna "katastrofa"
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: aaaaaaaaa
|
Pridané:
30.6.2012 12:37
Tak by slnko vychadzalo v iny cas - je to ale taky problem? Akurat by to mozno chcelo posunut hodinky a budiky.
Na vychod Slnka sa aj tak da tazko nieco naviazat, lebo tento cas sa stale meni a to ako v ramci 1 miesta a roznych casovych obdobi, tak aj v ramci roznych miest. Ak by ti toto vadilo, tak ako to, ze ti nevadi, ze niekde povedia "uzite si vychod slnka, lebo toto tu je len raz za rok".
Vyhoda jednotneho casu by bola prave v tom, ze vies, kolko je hodin. Vyrazil si v case X a ked bude trvat cesta 4 hodiny, tak sa ti nemoze stat, ze pristanes zase v case X (ineho casoveho pasma). Jednoducho by si pristal v case X+4.
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: ...
|
Pridané:
30.6.2012 12:59
Presne, je to len mentalitou nastavene, ze o 6:00budik. Ved mi moze byt jedno kedy ten budei bude zvonit, denny cyklus sa nezmeni, len sa zmeni cislo. A presne skor vidim vyhodu v tom predpokladanom case, ako este ratat, ze kde je aky posun.
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: .em
|
Pridané:
30.6.2012 11:58
pretoze kazdy si chce uzit VLASTNY 1337 TIME... preto...
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
30.6.2012 12:05
suhlasim s tebou a dodam ze dalsia super ficuria je posun na letny cas ... ved ked velke podniky si kvoli skorsiemu vychodu slnka chcu usetrit (o com aj tak pochybujem) tak nech si posunu pracovnu dobu v lete. ale preco s tym otravovat vsetkych??
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: Earl_Simmons
|
Pridané:
30.6.2012 12:27
a deň by ako vyzeral ? :D .. pol dňa by bolo 23. a pol dna 24. ? :D
máš to nedomyslené.
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
30.6.2012 12:29
think twice
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 12:34
+100
A Nový rok by sa oslavoval naobed, pekne aj ohňostroje by bolo vidno
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: ...
|
Pridané:
30.6.2012 13:01
Si blby alebo sa len robis? Denny cyklus sa nezmeni jednuducho polnoc by bola o 15:00 napriklad, ale tma jak u cigana pod koselou by bola rovnaka - samozrejme ten zlty sneh by bolo vidno aj tak.
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 13:14
Ja sa len robím blbý ale ty asi naozaj si. A AKO chceš vyriešiť nový deň v kalendári? O 15:40 je ďalší deň? Sa zamysli a začni chodiť von, nie len doma sedieť. Lebo asi nevieš tak o 12tej je slnko pekne najvyššie a tieň ide na sever a na južnej pologuli na juh (letný-zimný čas je hovadina to by som zrušil). A o 12:00 vnoci sme slnku "chrbtom", či? A 12-tka je pekne na hodinách hore a ručičky sa prekryjú nie ked je Slnko najvyššie, nie náhodou?
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: Sheer_Mirage
|
Pridané:
30.6.2012 14:08
Pekná hovadina. Prídeš niekam do Austrálie a budeš sa furt pýtať "prosím vás, o koľkej je u vás polnoc?" Pri súčasnom systéme vieš presne, aká časť dňa práve je.
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
30.6.2012 21:24
zivotne dolezita informacia, ze kedy je u vas polnoc... naco by ti to bolo? ci bez toho nezaspis?
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
1.7.2012 8:01
omnoho jednoduchsie namiesto sucasneho posuvania hodiniek ked prides do australie...
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: rtjrjrfgj
|
Pridané:
1.7.2012 11:32
boze ty mas asi nejaku vadu. Ked cely den sedis doma v pivnici za kompom a hras nejaku traposinu je jasne ze ti to je jedno
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
1.7.2012 12:59
debilko, som bol v krajinach v ktorych si ty nikdy nebol a nebudes
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: jeblina
|
Pridané:
1.7.2012 13:23
ako sa ta hra vola?
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od reg.: leader
|
Pridané:
1.7.2012 14:15
ta hra sa vola ze ked nemam argument tak zacnem urazat diskutera
|
|
Re: Casove pasma - IMHO nezmysel
Od: ľuboš
|
Pridané:
2.7.2012 8:57
toľko sekúnd v jednej hodine, konečne sa vyspím.
|
|
technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
30.6.2012 12:00
Mna zasa neustale fascinuju tvrdenia vedcov typu "je to sposobene presunmi hmoty v jadre Zeme". Zaprve vsade nam tlacia do hlavy, ze Zem ma tuhe kovove jadro, a zadruhe, je to stale len hypoteza na zaklade X nepriamych merani. Realne vieme co je pod zemou tak 10-15km, lebo hlbsie sme sa este nedostali.
|
|
Re: technologia
Od reg.: leader
|
Pridané:
30.6.2012 12:03
v akom skupenstve moze asi tak byt kovove jadro pri tych teplotach a tlakoch ktore su v strede zeme?
|
|
Re: technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
30.6.2012 13:54
Ked je tuhe, ako sa v nom moze presuvat hmota?
|
|
Re: technologia
Od: Intrigar(neprihlaseny)
|
Pridané:
30.6.2012 15:11
že TUHÉ kovové teleso v ktorom sa presúva hmota .. to je jako kovový kontajner v ktorom sa presúva hmota ? :d
|
|
Re: technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
1.7.2012 0:32
Ano, aj mne to doslo este davno predtym, ako si to napisal, ze v tuhom telese sa asi vela hmoty presuvat nebude. Preto som sa pytal, ci mi vie niekto vysvetlit, preco na jednej strane je vraj jadro Zeme tuhe, a na druhej sa v nom vraj presuva hmota.
|
|
Re: technologia
Od: fngffdghf
|
Pridané:
1.7.2012 11:34
Boze, ty mantak, moze to byt kovove jadro ake chce, pri tych teplotach urcite nieje v pevnom skupenstve. A aj kov sa presuva, keby si zavesil vodorovne tyc za jeden koniec, za tisic rokov by sa ohla.
|
|
Re: technologia
Od: ...
|
Pridané:
1.7.2012 12:51
Lepsim prikladom su hlinikove rozvody v starych bytoch. Hlinik ma tendenciu odtiect a kontakty sa tym povoluju - preto cas od casu treba dotiahnut kontakty v zasuvkach.
|
|
Re: technologia
Od: peniskokotsen@gmail.com
|
Pridané:
1.7.2012 13:08
Nie je to tak ze hlinik je velmi makky kov, skrutky ho roky tlacia, prechadza nim prud..? Videl som priemyselne budovy s instalaciami z 60, 70 rokov a tie vodice stale drzali jak zavarene. Mozno kvalitna praca komunisticky motivovanych majstrov, mozno kvalitny material (nie od deciek H16)...
|
|
Re: technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
1.7.2012 13:49
Pri hliniku sa prejavuje efekt topenia hliniku, ked cez neho prechadza prud. Plus nesmies zabudat na to, ze za sociku sa v panelakoch vsetko pancovalo ako sa dalo (do priemyselnych budov si to velmi nedovolili). Preto sa vacsina hlinikovych vodicov zo 70tych rokov lame uz len pri dotyku prstom, ale napr. hlinikove vodice z 50tych rokov su v poriadku - vtedy bolo po vojne, a veci sa robili velmi kvalitne.
|
|
Re: technologia
Od: ferko mrkvicka
|
Pridané:
1.7.2012 18:59
ano, je to tak.
na svorkach vznika chemicka reakcia a hlinikove vodice sa casom rozpadavaju na prach.
problem styku dvoch roznych kovov, vzdusnej vlhkosti a elektrickeho prudu.
to co si videl bolo zrejme nieco s medenymi vodicmi a medenymi svorkami.
|
|
Re: technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
1.7.2012 13:45
To su sice pekne priklady, ale uplne mimo. Kam by sa v tomto pripade "ohlo" cele jadro, pripadne kam by odtieklo? Pri tom tlaku co tam je (ak je teda pravdivy vseobecne uznavany model) musi byt to jadro tuhe. Tak ako jadro planet typu Jupiter pripadne jadra hviezd, ktore su z plynov.
|
|
Re: technologia
Od reg.: leader
|
Pridané:
1.7.2012 13:06
to ze je TUHE si napisal len ty
|
|
Re: technologia
Od: prdlajs
|
Pridané:
1.7.2012 13:41
Ehm.... a cela vedecka komunita, ze?
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_core#Core
|
|
Re: technologia
Od reg.: leader
|
Pridané:
2.7.2012 7:20
urcite? citujem tvoj zdroj.
...Seismic measurements show that the core is divided into two parts, a solid inner core with a radius of ~1,220 km[2] and a LIQUID outer core...
|
|
Re: technologia
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 12:12
A mňa zas fascinuje teória že Zem je dutá :D Vovnútri je akési centrálne Slnko a dokola zemskej kôry normálne krajina. A aby to bolo ešte záhadnejšie tak na Zemských póloch majú byť džúry kade sa tam dá dostať :D
http://goo.gl/pyOKY
|
|
Re: technologia
Od: peterdds
|
Pridané:
30.6.2012 12:20
a vsetko je tam vacsie aj ludia su ako obri aj zvierata rastliny
|
|
Re: technologia
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
30.6.2012 12:27
Ostáva potom otázka čoje ropa? Treba spraviť tam expedíciu a zistiť či sme sa nenavŕtali do nejakej žumpy
|
|
Re: technologia
Od: Majk Hybrid, Hovno16
|
Pridané:
30.6.2012 16:58
sak ropa je tusim ten produkt ktory vznikal z fauny a flory pod zemou, nejakymi fakt hustymi reakciami
|
|
Re: technologia
Od: aaaaaaaaaaa
|
Pridané:
30.6.2012 12:29
To tusim hovoril ten sialeny profesor z matfyzu - ze vnutri Zeme je ina Zem, ktora je vacsia ako ta vonkajsia - odkial to je?
|
|
Re: technologia
Od: Neviem
|
Pridané:
30.6.2012 13:35
Nie, to tvrdil ten chirurg z Detskej fakultnej nemocnice na Kramaroch, ked vyoperoval z vlka babicku a Karkulku.
Clovece, nepletu sa ti realne udalosti s tymi imaginarnymi?
Švejk - 1. díl - kapitola 4
... Jeden byl pořád ve svěrací kazajce, aby nemohl vypočítat, kdy bude konec světa. Taky jsem se tam sešel s několika profesory. Jeden s nich pořád chodil za mnou a vykládal, že kolíbka cikánů byla v Krkonoších, a ten druhý mně vysvětloval, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna mnohem větší než ta vrchní.
|
|
Re: technologia
Od: Mumsito
|
Pridané:
30.6.2012 18:14
To kludne mohlo byt inspirovane Einsteinom. Pretoze ten svojho casu bol v Prahe a teoreticky mohol chodit do tej istej krcmy, kde autor Svejka. na YT je aj jedno video z hodiny MatFyzu na CVUT, kde to jeden profak hovori.
|
|
Re: technologia
Od: Mumsito
|
Pridané:
30.6.2012 18:19
Hodina astrofyziky: http://www.youtube.com/watch?v=wWLQhntdWok
|
|
Re: technologia
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
1.7.2012 16:10
tu hovoria tiez, ze Zem je duta a par ludi zistilo, ze centrum gravitacie sa nachadza nie dole, ale hore (od 28:21) a doporucujem vam aby ste si to pozreli cele:
http://goo.gl/8WtcJ
|
|
UZ ani cas nie je to, co byval
Od: ...
|
Pridané:
30.6.2012 13:07
Uz ani ten cas nie je to co byval ...
|
|
spanok
Od: horvi001
|
Pridané:
30.6.2012 14:17
Huraaa pospime dlhsie,len dufam ze to fico nezdani
|
|
asdaasd
Od: cczcza
|
Pridané:
30.6.2012 15:20
A zas sa bude pocitat datum a cas z milisekund o kusok zlozitejsie, hura. Je to uplna volovina a treba zrusit skokove sekundy, vsak koho zaujima, ze polnoc bude o sekundu neskor. MFP. A letny/zimny cas je tiez uplna debilina, jednak to rozhasi biorytmus, vlaky stoja zbytocne hodinu na stanici apod.
|
|
askdhkj
Od: el_hadica
|
Pridané:
30.6.2012 23:16
sa tesim na tie clanky zajtra, kde aka sluzba microsoftu nezvladla skokovu sekundu :)
|
|
Re: askdhkj
Od: fgjgmvgfbvmb
|
Pridané:
1.7.2012 11:36
mal si na mysli apple vsak
|
|
paráda
Od reg.: Gyrxiur
|
Pridané:
1.7.2012 10:59
Éj, ale som sa dobre vyspal, by mali tú sekundu pridávať častejšie.
|
|
pošli kvety
Od: foxo
|
Pridané:
2.7.2012 14:15
Čo je zlé na označení "priestupný", ako pri dňoch? Alebo mávame vo februári tiež skokový deň? :-|
|