|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: Kapor z Vane
|
Pridané:
26.6.2012 10:47
A ten 1000 riadkovy cinsky kod si nikdo nevsimne^^
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: cinanisko
|
Pridané:
26.6.2012 11:09
nevsimne, zvysnych 499 tisic je totiz naprogramovanych v Indii ;)
BTW, 500 tisic, to vobec nieje vela, nechyba im tam nieco? Ved 5 tisic riadkove programy su uplne bezne debilinky ktore maju vacsinou jednoucelovu funkcionalitu (napr konverzia formatov, jednoduchy SQL report, ...)
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: Element2
|
Pridané:
26.6.2012 15:30
Heh, deticky minuskuju, netusia, ze mas pravdu.
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: m0zek
|
Pridané:
26.6.2012 18:34
pan tazky inteligent, v com ma konkretne pravdu?
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: curak_vyjeabany
|
Pridané:
26.6.2012 19:44
sql report na 5000 riadkov? v com to ma byt jako nakodene v binary?
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.6.2012 20:18
ved normalne, v Cobole, nie? ...
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: stuka z vane
|
Pridané:
26.6.2012 11:12
naco by tambol cinsky kod? cina ma v zaujme skodit americkym misiam?
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: Alino
|
Pridané:
26.6.2012 11:26
americkym myšiam
|
|
Re: titulok musi obsahovat aspon 500k znakov
Od: ......
|
Pridané:
26.6.2012 17:30
Ktorým myšiam? Logitech? Trust alebo nebodaj Microsoft? :O
|
|
podla ma ten kod je generovany
Od: rm -f /
|
Pridané:
26.6.2012 14:12
podla ma ten kod je generovany z nejakeho CASE nastroja priamo na dany embedded system. Len moj odhad, mozno fakt to vsetko pisali.
|
|
alsjdfklasjdfa
Od: alksdjfklajdsfjaj
|
Pridané:
26.6.2012 11:10
pol miliona riadkov? k comu? staci do konzoly zadat cg_land_on "1" a je to :)
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: Squeak?!!
|
Pridané:
26.6.2012 11:31
Alebo IDDQD...
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od reg.: Kabarto
|
Pridané:
26.6.2012 11:59
alebo IDKFA az by bolo treba
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: ......
|
Pridané:
26.6.2012 17:33
Ja radsej DNKROZ ;D
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: 354tg4gg
|
Pridané:
26.6.2012 17:38
To je taka informacia, 500 000 riadkov.
Keby uviedli kolko bitov ma kod s normalizovanymi nazvami premennych/funkcii a bez komentarov, absolutne by to nebolo zaujimave ...
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: mika_
|
Pridané:
26.6.2012 13:39
uuuh pan hrava quake :DD
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: RIKK
|
Pridané:
26.6.2012 18:31
quake nebol ziadny doom
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: rms_
|
Pridané:
26.6.2012 15:52
cl_gravity 100
|
|
Re: alsjdfklasjdfa
Od: ajjado
|
Pridané:
26.6.2012 16:48
To by curiosity musel byt sam sebe adminom :)
|
|
bud posielam kvety
Od: naivko
|
Pridané:
26.6.2012 11:11
alebo sa tesim na prve videa
|
|
Vaaaauuuu...
Od: pjótr
|
Pridané:
26.6.2012 11:14
Vááááuuuuu...
|
|
Re: Vaaaauuuu...
Od reg.: yntelygent
|
Pridané:
27.6.2012 13:22
Zamestnanec Orange-u? :)
|
|
yeah...
Od reg.: shapira
|
Pridané:
26.6.2012 11:20
Ale musim uznat,ze videjko urobili celkom slusne :-)
|
|
pristatie
Od: Necro
|
Pridané:
26.6.2012 12:00
Ked sa im podari uspesne pristat tak im poslem kamion kvetov.
|
|
Re: pristatie
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
26.6.2012 12:25
kym posles tak v tom kamione zhniju..
|
|
fdsafdsajkl
Od: 100 rocny dedo
|
Pridané:
26.6.2012 12:27
pol miliona riadkov je vcelku malo na takyto projekt... tipujem ze je to asi vysoko optimalizovany kod alebo fakt potrebuju tak malo kodu na pristatie taketo sondy
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: iExploder
|
Pridané:
26.6.2012 12:47
preco myslis ze malo? kompjuter v apollo mal 64KB a 0.043MHz
|
|
Mudrci
Od: 52-ka
|
Pridané:
26.6.2012 12:52
Málo kódu?
Skús si nakódiť 1000 riadkov v strojovom kóde na procesor radu 8080 a môžeš použiť hexa zápis.
A z vlastnej hlavy a s pomocou zoznamu inštrukcií...
|
|
uvidíme ako to dopadne
Od: ad..25
|
Pridané:
26.6.2012 19:47
Linuxové jadro má 15 miliónov riadkov
15 000 000 vs. 500 000
|
|
Re: uvidíme ako to dopadne
Od: 52-ka
|
Pridané:
27.6.2012 8:41
Toto je kopu rokov stará informácia:
"...kedze pocet riadkov WXP sa vysplhal na uctyhodnych 100mil...."
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: labelous
|
Pridané:
26.6.2012 12:55
you, ale tu uz sa asi nebude jednat o tie klopne obvody ako pred x rokmi, ale asi to cele bude prespikovane digit zariadeniami, zaujimave by bolo aj dat nejake info o tych riadkoch ako napr pouzity jazyk, pocet funkci, vysledok sloccountu alebo tak nejak
|
|
Rdšej málo, ako veľa nespoľahlivého
Od: cuda
|
Pridané:
26.6.2012 16:27
a Vy si myslíte že aké namakané obvody tam idú???
V prvom rade odolné a maximálne spoľahlivé aj pri vysokých výkyvoch teplôt či napájania.
|
|
Re: Rdšej málo, ako veľa nespoľahlivého
Od: labelous
|
Pridané:
26.6.2012 18:38
pravda prde, zviditelnil si sa, ale UZ TO KURVA ASI NEBUDU STROJE S 64KB a 0.043MHz!!
|
|
Re: Rdšej málo, ako veľa nespoľahlivého
Od: el nino
|
Pridané:
26.6.2012 21:24
v prípade predchádzajúcej misie tam bolo Pentium 133MHz...žiadne lepšie Pentium tam nedali
|
|
Re: Rdšej málo, ako veľa nespoľahlivého
Od: pikohertz.
|
Pridané:
26.6.2012 23:12
minaju skladove zasobe, mozno dakedy budu aj celerony
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: pan koder
|
Pridané:
26.6.2012 19:59
mozno to maju objekotovo orientovane,
class Detect_Aliens extends Detect_Something {
if (aliens_on_sight == true OR just_got_weirdly_shot == true AND lost_signal == true) {
earth.sendMessage("we are not alone");
}
}
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: Alino
|
Pridané:
26.6.2012 20:08
len by ma zaujimalo jak by to poslalo message ked uz je lost_signal = true :D
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: ......
|
Pridané:
26.6.2012 23:36
Vidis? Pan koder aku chybu urobil a to ani neprogramoval pol miliona riadkov kodu na pristavanie. :P
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: prdlajs
|
Pridané:
27.6.2012 12:27
Na to tam predsa prida odchytavac vynimiek aj s komentarmi a pre istotu odchytavac vynimiek nad odchytavacom vynimiek, nech sa moze deklarovat vyssia "spolahlivost" kodu. A voala, dalsich 20 riadkov je na svete :)
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
26.6.2012 13:57
To hej, ale pristávali s ručným ovládaním a s on-line podporou ak by bolo treba.
|
|
Re: fdsafdsajkl
Od: dnes má meniny Adriána
|
Pridané:
26.6.2012 12:56
polovicu z toho urcite vykomentovali
|
|
-cccp-
Od: cece
|
Pridané:
26.6.2012 13:06
j myslim ze ten tvorca Ccka sa chvalil ze jeho jazyk je aj na Marse..
|
|
erterter
Od: 345345
|
Pridané:
26.6.2012 13:35
a ako sa dostane domov?!
|
|
Re: erterter
Od: dostane
|
Pridané:
26.6.2012 14:13
Zabali sa a posle DHLkou.
|
|
Re: erterter
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
26.6.2012 14:54
Pri pohlade na tu bandu vysluzilych pornohercov v tom videu by som sa cudoval, ak by im to pristatie vyslo bez poskodenia Curiosity, zatial ako sa zda urobili vsetko pre to, aby z tej misie nic nebolo :) Totizto vymysliet komplikovanejsi a riskantejsi pristavaci manever a este aj posunut miesto pristatia blizzsie ku skalam, no neviem...
|
|
kebyze to pise hulan
Od: gluon
|
Pridané:
26.6.2012 14:53
kebyze to pise hulan tak staci 5 riadkov
|
|
Re: kebyze to pise hulan
Od: Hulina.java
|
Pridané:
26.6.2012 15:26
z toho prve tri by boli:
// Filename: prist_manever.?
// Author: R. Hulan
// (c) 2012 rhulan@centrum.cz
|
|
Re: kebyze to pise hulan
Od: el nino
|
Pridané:
26.6.2012 21:25
ja zdochnem...
|
|
Klobuk dole!
Od: Kuba
|
Pridané:
26.6.2012 16:19
Moj robot s dvoma kolesami ma nieco pod 800 riadkov, to som programoval a ladil okolo jedneho mesiaca. Takze napisat pol miliona riadkov a odladit ich nie je ziadna sranda. Ono nie je ziadny problem napisat tisice riadkov kodu, to zvladne aj male dieta. Ale tazke je navrhnut algoritmy, implementovat ich do kodu a nasledne ich ladit, pretoze na prvy krat sa zvecsa nepodari implementovat algoritmus bez chyby nehovoriac o tom, ze ten navrh moze byt zly.
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: oponent
|
Pridané:
26.6.2012 16:23
si lama ;-)
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: EatMyShit
|
Pridané:
26.6.2012 16:24
z vlastnej skusenosti sa mi osvedcil postup: napisat, snazit sa napisat co najviac. potom zmazat, dolezite napady zaznacit. nasledne znova napisat. tu by to vsak asi neplatilo.
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Mettiu
|
Pridané:
26.6.2012 16:35
Niekde som cital, ze ked v NASA raz kodili nejaky program tak kazdy den napisali len tri riadky kodu aby sa ubezpecili ze tam nebudu chyby.
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Nokia 3310
|
Pridané:
26.6.2012 19:52
keby kazdy zo 100-clenneho tymu napisal 3 riadky, vies ako dlho by kodili pol miliona riadkov? a to zdaleka nebude vsetok sw..
cital si to v plus 7 dni?
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Mettiu
|
Pridané:
26.6.2012 23:19
Tak zaprve som nepovedal, ze takto naprogramovali pol miliona riadkov.
Zadruhe necital som to v plus 7 dni ale pokial ma pamät neklame bolo to na roote.
Niekedy je istota, ze program bude fungovat spravne ovela dolezitejsie ako cas, ktory trva kym sa to naprogramuje.
Zadalsie existuje pravidlo ktore hovori ze kazdy 1000 riadkov kodu sa najde chyba a nie len jedna.
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: ......
|
Pridané:
27.6.2012 14:25
Nechcem znevazovat teba ani to ze si daco cital, otazka je ale ci si spravne pochopil co sa tam pisalo, co sa uz teraz nedozvieme ak neuvedies zdroj. Prinajmensom divne je konkretne cislo 3 ktore uvadzas ako pocet riadkov kodu ktore denne napisali. Ak sa programuje nejaky kod, existuju tam rozne cykly, slucky, podmienky, logicke prepinace ktore su v kode na to aby fungovali rozhodovacie algoritmy. Ak by kazdy programator za den napisal iba 3 riadky zdrojoveho kodu, v urcitom okamihu by sa dostal do situacie, kedy by urcitu cast kodu nemohol dokoncit za jeden den a ani overit spravnost pretoze by nedokoncil napr. nejaky cyklus (cykly v takto zlozitych algoritmoch nebudu mat iba 3 riadky kodu). Chcem tym povedat ze fixny pocet riadkov aky pises moze mat vyhodu, no v urcitom ohlade to bude skor prekazka tak sa mi to zda byt nepravdepodobne ze taku taktiku zvolili. Pises ze sa tym zivis. Verim, ze ako programator si vies tuto zbytocne pritazujucu okolnost predstavit.
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Mettiu
|
Pridané:
27.6.2012 16:28
Cital som to na roote ale odkaz na to nemam. Mne ten clanok ukazal v praci kolega a zapamätal som si to prave preto, ze tam bolo to cislo 3. No dal som si tu pracu a clanok som nasiel aj ked na zive.cz a nie na roote. "Většina komerčního software se na trh dostává bez pořádného testování. Tvrdí to vedoucí laboratoře počítačové vědy institutu SRI International (Stanford Research Institute) Peter Neumann. Jeho skupina spolupracovala s NASA na vývoji SW pro vesmírné rakety. Během pracovního dne každý programátor vytvořil pouze tři řádky kódu. Toto pomalé a opatrné tempo mělo zajistit, že ve výsledném produktu nebude jediná chyba. Takto pomalý postup je ale v běžném informačním průmyslu, kde mnohé aplikace mají až milion řádek zdrojového kódu, nemyslitelný. "
odkaz http://dopice.sk/30O
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Kuba
|
Pridané:
26.6.2012 20:49
to urcite nie je pravda, to si cital nejaky blabol niekde, program sa tvori tak, ze sa spravy analyza, zisti sa co je potrebne vyriesit, navrhne sa riesenie, navrhnu sa nejake algoritmy, ktore to budu riesit a az nasledne sa zacne kodit, kodenie nie je ziadne umenie, je to len prepisovanie navrhnutych algoritmov do jazyka, ktoremu rozumie pocitac, nasledne sa tieto navrhnute algoritmy testuju, ci funguju spravne, pokial nie, tak sa opet preraba navrh a takto to ide dokoliecka, az sa neodstrania vsetky problemy
dobry programator neznamena, ze vie dobre pisat kod, samozrejme ze musi ho vediet pisat, ale musi vediet hlavne riesit problemy, musi byt schopny navrhovat algoritmy
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Mettiu
|
Pridané:
26.6.2012 23:20
Je to pravda. Viem velmi dobre ako sa tvoria programy kedze sa tym zivim.
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: Kuba
|
Pridané:
26.6.2012 20:31
suhlasim s tebou, ja tiez na zaciatku navrhujem problem na papier az nasledne sa ho snazim nakodit, clovek pri tom navrhu zabudne na vela veci, musi sa vratit na zaciatok, prerobit navrh a zacat odznova kodit, ono by sa zdalo, ze pri takom dvojkolesovom robotovi to je celkom jednoduche, pustite stavu do motorov a ono to chodi, lenze ked sa snazite spravit presne riadenie, aby to chodilo rovno, aby to vedelo aku vzdialenost to preslo, aby to zahlo presne o 90 stupnov do strany, zacnu sa objavovat problemy, ktore treba riesit, napr. velmi nepriemna vec su zakmity zo snimacov, musel som ich softverovo osetrit, presmykovanie pri rozbiehani, zotrvacnost pri zastaveni, synchronizacia motorov, aby sa otacali rovnakou rychlostou, tych problemov je tam viac nez dost, naviac na zaciatku som ani nemal ako toho robota testovat, az ked som navrhol komunikacny protokol a prepojil toho robota z PC, aby som mohol prikazy posielat a teda ho tak testovat, to clovek nezvladne za jednu noc
|
|
Re: Klobuk dole!
Od: 53-ka
|
Pridané:
27.6.2012 8:26
Žeby vývojový diagram, korý dnešní "programátori" robia až na koniec...???
|
|
......
Od: ......
|
Pridané:
26.6.2012 17:45
A napokon sa daco poserie a Curiosity havaruje. Potom sa zisti ze v tom pol milionovom kode bola kuriozna chyba ked na konci jedneho riadku zabudli dopisat bodkociarku..
|
|
Re: ......
Od: baltik&karel
|
Pridané:
26.6.2012 18:32
v jazykoch, v ktorych tipujem ze by to mohlo byt napisane, by pravdepodobne bola ciarka syntakticka chyba a program by sa neskompiloval. myslis nejaku logicku chybu?
|
|
Re: ......
Od: Alino
|
Pridané:
26.6.2012 20:03
on si podla mna mysli ze to nakodili v phpcku
|
|
Re: ......
Od: Alino
|
Pridané:
26.6.2012 20:05
btw, troll logic error:
if (true == true) {
crash;
}
|
|
Re: ......
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.6.2012 20:19
nenamyslaj si, ze nikdy nepadne :p ...
|
|
Re: ......
Od: ......
|
Pridané:
26.6.2012 23:41
Pre tych co to nepochopili to bol vtip mysleny viac-menej metaforicky ze by bolo zaujimave keby to pristavanie zlyhalo kvoli nejakej podobnej kurioznej chybe. To Alino: PHP ma sice napadlo ale len ako priklad, predsa to nie je jediny jazyk kde pouzivas bodkociarky. ;)
|
|
Re: ......
Od: Garancya
|
Pridané:
27.6.2012 2:14
vtipne by to bolo keby si to napisal na pokeci, fejsbuku, alebo nejakom podradnom serveri ako napr. zive.sk, mobilmania.sk.
vtipne to vsak nieje na IT serveri kde kazdy druhy programuje, kazdy piaty ti dokaze do vysavaca sencor flashnut posledny android. maj sa, vtipmaker.
|
|
Re: ......
Od: ......
|
Pridané:
27.6.2012 14:30
Ale nehovor. Tak nahodou sam programujem a nieco ti poviem. Poznam programatorov ktori poznaju vtip a ty medzi nich urcite nepatris, ci uz vies programovat alebo nie. Takeho vymrzovaca ako ty som teda uz davno nezazil. Clovek si musi zivot obcas aj uzivat vies?
|
|
Re: ......
Od: Garancya
|
Pridané:
27.6.2012 15:56
Kurna uz mi nenakladaj, lebo sa rozplacem, To si chcel?!
|
|
Re: ......
Od: ......
|
Pridané:
27.6.2012 18:43
Nie nechcel som aby si sa rozplakal, prepac mrzi ma ak som ti sposobil taku psychicku ujmu, tak sa mi zda ze mas daco s nervami alebo co, keby som ti "nakladal" ako pises, vyzeralo by to uplne inak, vidno ze ma nepoznas a asi ani moc nekomunikujes s ludmi, sa chod obcas zabavit von s kamaratmi alebo do prirody a kup si nejaky lexikon vtipov, to ta snad rozveseli. ;)
|
|
Re: ......
Od: Garancya
|
Pridané:
27.6.2012 19:06
poznat ta nemusim, staci to co pises - aj z toho sa da vela vycitat. tak co, uz si dnes stiahol nejaky warez?
|
|
Re: ......
Od: ......
|
Pridané:
27.6.2012 19:34
Ja som na warez asi ako slon k porcelanu, je mi luto to si si ma s niekym asi splietol. Tiez viem tak trosku vycitit co si asi zac z toho co pises. Povedal by som ze si len niekto kto rad rype aj bez dovodu ale moc do ludi nevidis, iba hadas na slepo a tak hladas coho sa chytit, ja sa naopak nerad hadam, skor som za konstruktivnu diskusiu, co s tebou asi nedosiahnem takze to vzdavam, nakolko som sem prisiel diskutovat v mieri, hodit nejaku tu anegdotu pre pobavenie, nic komplikovane, ziadny umysel sa vytahovat, to je zda sa tvoja parketa, tak nech sa paci, "vytahuj sa" dalej, no bezomna. Prajem pekny den. :)
|
|
Re: ......
Od: Garancya
|
Pridané:
27.6.2012 20:51
nesnaz sa ma diskreditovat a vkladat mi do ruky to, co som nenapisal.
btw, poznas tento: co sa stane ak sa stretnu 2 blondinky? rozbije sa zrkadlo! vtipne ako vtipy u tych tvojich koderov :D
|
|
Re: ......
Od: LowLevelista
|
Pridané:
27.6.2012 16:37
Nj, HTML decka aka big k0deri a ich nie vtipne vtipky.
|
|
Re: ......
Od: sheldon11111
|
Pridané:
27.6.2012 14:36
jo neni to sice jediny jazyk kde pouzivas bodkociarky, ale islo o to ze je to interpret a az ked ides executovat script, az potom sa prejavi error, kdezto v jazyku ktory treba skomipolovat ako napriklad C, by taky error nemohol byt pretoze by to ani neskompiloval compiler, cize k zlyhaniu by takou chybou nemohlo dojst, pretoze by si tej chyby neboli nevedomi.
|
|
tato app
Od: AndrojdBrainFreeJusr
|
Pridané:
26.6.2012 21:13
Neviete ci tato aplikacia bude zadarmiko v google hraj skladisku?
|
|
jaxyk
Od: jozkooo
|
Pridané:
26.6.2012 22:05
podmla mojej hlbokej expertizi a vedomosti je to napisane tak v C najskor objetova orientcia sa na taketo pribehy nehodi a java je garbage colektor je minus v java virtualnich machinach kedze nie je 100% tak sa musime spolahnut na manualne uvolnovanie v free() v jazkyky c
|
|
Titulok
Od: Tup
|
Pridané:
27.6.2012 8:43
no ja som ešte viac zvedavý na to, ako sa bude ďalej dariť firme SpaceX s Elonom Muskom, keďže:
- má za sebou viditeľné úspechy, ako napr. prvá súkromná spoločnosť na ISS, Elon je neuveriteľné schopný človek
- s NASA má dohodnuté pristátie nejakého robota na Marse s cenou len cca 500 mil dolárov (Curiosity stálo cca 2500 mil dolárov, čiže za tú cenu sme mohli mať 5 nezávislých letov na Mars) o 6 rokov
- dôvod založenia spoločnosti, ako aj jeden z jej hlavných cieľov, je mať trvalú, obývanú základňu na Marse. Podľa Elona by to mohlo byť tak za 10-20 rokov. Toto sme síce počuli už mnoho krát, no to bolo z úst reportérov o ich zbožných prianiach, nie od niekoho, kto na tom pracuje a kto má všetky predpoklady na dosiahnutie svojho cieľa
|
|
programovaci jazyk
Od: interesting
|
Pridané:
27.6.2012 10:24
Podla mojich informacii je curiosity naprogramovasny v ADA jazyku. kodia sa v tom lietadla/GPS satelity/rakety a prakticky vsetky taketo srandy. samozrejme jadro je asi v Assemblery koli komunikacii s HW.
|