|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nesaltovane
Od reg.: gandor
|
Pridané:
7.6.2012 8:26
Krasa. Nesaltovane hash hesla. Asi stvrt roka dozadu som si PRESNE na toto (sha1) len tak zhaluze vytvoril rainbow table. Po dlzku 5 znakov velke/male pismena + cisla. Bezny PC a len PHP. Generovanie trvalo kratku chvilu...
|
|
Re: Nesaltovane
Od: quix_
|
Pridané:
7.6.2012 9:15
kazdopadne aspon nieco silnejsie + salt treba pouzit
|
|
Re: Nesaltovane
Od: xvzf
|
Pridané:
7.6.2012 10:00
Pridat salt a zahashovat. Takto iterovat napr. 1000 krat...
Klasicka schema. Clovek by povedal ze taky LinkedIn to bude mat zvladnute a tu ho mas...
|
|
Re: Nesaltovane
Od: xvzf
|
Pridané:
7.6.2012 10:02
Salt je obranou proti rainbow tables a iteracia zasa proti bruteforce skusaniu. A ako hash je dobre pouzit daco kvalitnejsie, napr. taky SHA-512...
|
|
Re: Nesaltovane
Od: lolo21
|
Pridané:
7.6.2012 10:04
buď hacker pozná salt a tým pádom je jedno či hashuješ 1 alebo 1000 krát, alebo salt nepozná a stačí ti raz.
|
|
Re: Nesaltovane
Od: Kveri_
|
Pridané:
7.6.2012 12:01
to nie je pravda. Ak hacker pozna hashovane heslo vzdy pozna salt. Ak nepozna salt tak sa to nevola salt. Pointa saltu je to, ze nemozes jednou rainbow tabulkou prelomit viac ako jedno heslo a aj na to jedno si potrebujes vyrobit konkretnu rainbow tabulku, co uz samozrejme potom nema zmysel a radsej bruteforcujes. 1000x hashovat je 1. malo 2. takmer urcite znizi bezpecnost, pretoze sha1 ma kolizie a ked to iterujes 1000x tak mas VYRAZNE viac kolizii a tym padom mensiu bezpecnost, pretoze pocet znakov ostava rovnaky. Idealne je samozrejme saltovat a hashovat niekolko milionov krat a najlepsie roznymi variaciami algoritmov napr podla saltu. Idea za tym je, ze hashovat miliony krat trva aspon par stoviek milisekund, co sice v praxi zbrzi len pouzivatela (nie cely system), kdezto hackera to zbrzdi dost :).
|
|
Re: Nesaltovane
Od: xvzf
|
Pridané:
7.6.2012 20:33
Suhlasim ze pri algoritmoch ako SHA je lepsie iterovat milion-krat nez 1000x... Ale ako to urobit tak, aby sa zachovala dostatocna entropia?
|
|
Re: Nesaltovane
Od: lolo21
|
Pridané:
7.6.2012 10:02
to mi vysvetli na čom je založená myšlienka, že je lepšie hashovať 1000 krát namiesto 1
|
|
Re: Nesaltovane
Od: suxi
|
Pridané:
7.6.2012 11:37
asi na tom, ze lepsie hashovat 100000 krat nez 1000 krat
|
|
Re: Nesaltovane
Od: Kveri_
|
Pridané:
7.6.2012 12:03
na tom, ze to trva 1000x dlhsie a tym padom bruteforce lamanie tiez. Pri prihlasovani aj tak tych par milisekund nepostrehnes ale hacker postrehne :). Navyse ak sa hackeri nedostali k algoritmu hashovania tak najprv musia trafit ten, co nie je problem pri 1000 hashovaniach (ale pri par milionoch uz moze byt)
|
|
Re: Nesaltovane
Od: suxi
|
Pridané:
7.6.2012 12:57
tebe asi nic nehovoria kolizie v hashovacich algoritmoch.
|
|
Re: Nesaltovane
Od: zippy
|
Pridané:
7.6.2012 20:48
Tiez nechapem, preco by malo byt 1000x hashovanie lepsie nez raz. IOW 2x by malo byt lepsie nez raz.
cize ak mam heslo a vypocitam x=sha(f(salt,heslo)); y=sha(x); tak si v rainbow najdem x ak viem y; a potom si k x najdem f(salt,heslo) (to, ze neviem co je salt a co heslo teraz nechajme stranou). Inymi slovami len pouzijem rainbow tabulku viackrat. V com je teda vyhoda?
btw: tajit kolkokrat je hashovane je security through obscurity co nefunguje :)
|
|
Re: Nesaltovane
Od: erwe
|
Pridané:
7.6.2012 9:16
A ak toto spraví admin tak veľkej stránky ako je linkedin, mal by podľa mňa súdne dostať zákaz činnosti na 20 rokov!
|
|
Re: Nesaltovane
Od: ssaa
|
Pridané:
7.6.2012 12:10
a kto urci co je dostatocny sposob ochrany, kto to bude kontrolovat? Je to ich problem ale urcite by som ho za to nesudil.
Co s ludmi, co si davaju jednoduche hesla, tiez ch odsudit na 20 rokov?
Ziadna ochrana nieje sto percenta?
|
|
sikulka
Od: Robert Kefa
|
Pridané:
7.6.2012 8:33
no ty si ale sikulka, kup si kvety :) !
|
|
...........................
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.6.2012 8:46
Ten "útok hrubou silou" ma zaujal...
To akože kladivom, či s kropmáčom mlátia do klávesnice?
|
|
Re: ...........................
Od: jozef_s
|
Pridané:
7.6.2012 8:56
Pohladaj si vo Wikipedii heslo Brute-force attack
|
|
Re: ...........................
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.6.2012 8:58
:)), ale aj tak je to zaujímavá výhovorka, resp. definícia.
|
|
Re: ...........................
Od: Misiak22
|
Pridané:
7.6.2012 8:58
Vzdelaj sa.
|
|
vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: Koumak
|
Pridané:
7.6.2012 9:33
Mnoo aby sa teraz nevypredali RISCove cpucka a nadupane grafiky, bo tie su na lamanie hesiel priam stvorene ;)
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: Houston
|
Pridané:
7.6.2012 10:14
To asi nebude treba. Utok hrubou silou je zbytocny. Staci utok jemnou inteligenciou. Je ovela jednoduchsie zacat generovat SHA1 hashe pre vsetky vhodne kombinacie. Staci zacat cislami, potom pridat male pismena, potom velke pismena, nakoniec par znakov - na obycajnom PC to pri SHA1 nebude trvat dlho a pocet prelomenych hesiel sa urcite bude pomaly splhat k smerom hore k 100%. Ked takto jednoducho prelomia vyse 90% hesiel (co je pravdepodobne) naco sa trapit kvoli tomu malemu zvysku nejakou hrubou silou.
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: lolo21
|
Pridané:
7.6.2012 10:39
veď to čo popisuješ je práve princíp brute-force attacku. okrem toho je také niečo pre SHA-1 dávno hotové a volá sa to rainbow tables.
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: Houston
|
Pridané:
7.6.2012 11:03
Vsak ja som nepisal, ze to nie je brute force attack. Len som povedal, ze nakupovat RISC cpu a GPU je kvoli tomu uplne zbytocne, pretoze urcite netreba prejst vela kombinacii. Co sa tyka Rainbow tables, je jasne, ze su hotove ale pri jednoduchom SHA1 je mi jednoduchsie si urobit vlastne presne na mieru ako ich hladat a stahovat gigabajty tabuliek. Neviem napriklad ci niekde na nete visia rainbow tabulky napriklad s nasimi dlznami a makcenmi. Alebo napriklad s polskym L. Alebo napriklad len s pomlckou.
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: suxi
|
Pridané:
7.6.2012 11:38
nie, praveze si napisal, ze to nie je brute-force... cize si si hodne nasral do huby
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: sonfo
|
Pridané:
7.6.2012 10:56
A este jemnejsou inteigenciou sa pouziju slovnikove utoky s modifikaciou (v slovniku je slovo "heslo" a ono to automaticky skusi aj "Heslo", "H3sl0", "heslo0 az X" atd.. )
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: Houston
|
Pridané:
7.6.2012 11:08
Vidis, to som zabudol napisat. Hoci je to vlastne iba forma optimalizacie, ak mas pismena aj cisla a urobis rainbow bude aj Heslo aj H3sl0, akurat v spojeni so slovnikom to bude optimalnejsie rozlozene. Na druhu stranu ked hadas jeden hash ma to velky vyznam. Ked ich hadas miliony, budu tam aj kombinacie ako H4sl1 alebo I3tm0 a tam uz treba aj "len" jemnu inteligenciu.
|
|
Re: vypredaju sa nadupane grafiky a ARMy ;)
Od: afcadsfc
|
Pridané:
7.6.2012 12:45
idealne je spojenie RT do maximum X znakov podla moznosti (a-Z0-9), a dlhsie, alebo special($tefan) slova vyselektovat do slovnika.
Samozrejme zalezi od Db, ina uspesnost je v hashoch pokecu a v hashoch dsl.sk :D
A tomu celemu sa da predist rozumnym solenim..
|
|
LeakedIn
Od: .em
|
Pridané:
7.6.2012 11:55
leakedin.org
|
|
zase...
Od: Forgoten
|
Pridané:
7.6.2012 12:32
super, tak nech mi povedia aké mám heslo lebo zase som ho zabudol ...
|
|
Re: zase...
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.6.2012 13:55
normálne vidím, že mi lubos 123 úúúplne stačí:))
|
|
Re: zase...
Od: xvzf
|
Pridané:
7.6.2012 20:29
alebo ti ho dotycni utocnici uz zmenili :P
|
|
aj Last.FM
Od: .em
|
Pridané:
7.6.2012 19:57
tak dnes vytiekol aj Last.FM...
|