|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ipv6 nn
Od: sssssssssssss
|
Pridané:
6.6.2012 18:33
a je vobec nutne aby koncovy uzivatelia presli na ipv6, neda sa to spravit tak ze koncovy uzivatelia neverejnych ip-ciek budu mat ipv4 a len po ceste sa to switchne na ipv6 cielovej web stranky ?
|
|
Re: ipv6 nn
Od: .em
|
Pridané:
6.6.2012 19:08
co si lenivy? alebo mas Win 95?
|
|
Re: ipv6 nn
Od: djrachot
|
Pridané:
6.6.2012 19:39
nieje lenivy, len ked nieco chce smerovat na pc, je lepsie pisat 192.168.xxx.xxx ako 2001:0db8:85a3:0000:1319:8a2e:0370:7344 chapes?
|
|
Re: ipv6 nn
Od: jebooooooo
|
Pridané:
6.6.2012 19:56
na LANke si mozes nechat ipv4, tam zvycajne castejsie pises IP adresy ak robis so sietou.
Na internete budu ipv6, tie krasne budu identifikovat vsetky zariadenia, a nemusis kvoli tomu plakat, na to sluzi predsa DNS.
|
|
Re: ipv6 nn
Od: djrachot
|
Pridané:
6.6.2012 21:43
Ja som reagoval na prispevok nad mojim. Samozrejme ze si necham na routri v4
|
|
Re: ipv6 nn
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.6.2012 22:00
otazka je, ci routre ostanu tak ako su dnes, kedze uz NAT potrebovat nebudes. Adresami sa ide mega plytvat, takze niekoho moze napadnut, ze staci len bridge, a routre sa prestanu predavat...
|
|
Re: ipv6 nn
Od: lamka1
|
Pridané:
6.6.2012 22:19
Ano, plytvat sa bude ale aj tak sa nedaju vycerpat.
Iste plytvanie je nutne z principu, lebo sa ukazalo, ze /64 maska je najvhodnejsia pre kazdu LAN (podobne ako je teraz najbeznejsia ipv4 maska /24->255.255.255.0). Rozdiel je v tom, ze /64 siet pokryje akukolvek LAN, ktoru nieje potrebne rozsegmentovat.
Tam kde je potreba rozdelit siet na segmenty a routovat medzi nimi sa nic nezmeni, davat bridge miesto routra je blbost.
|
|
Re: ipv6 nn
Od: CIA
|
Pridané:
7.6.2012 12:49
bolsevicky admini mazu komenty jedna radost,co vam itckarom vcera neslo porno?
k veci aby sa nezabudlo,pre nas beznych to znamena ze budeme mat obciansky na pristup k netu? budu nas takto moct lahko identifikovat?
|
|
Re: ipv6 nn
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.6.2012 13:21
raz tu uz takato diskusia na temu ipv6 bola a tam mi tvrdili, ze budes mat staticku IP na zariadenie, ze rozsah uz nebude mat provider ale ty ako uzivatel. Pojdes do ugandy, pripojis sa na miestneho ISP a budes mat tu istu IP ako tu doma alebo v Tasmanii, na Mesiaci, ci az sa bude dat ist na dovolenku na Mars, tak tam.
|
|
Re: ipv6 nn
Od: user1111
|
Pridané:
7.6.2012 13:44
toto riesi Mobile IPv6 protokol, nie samotny IPv6
hral som sa s jeho obdobou pre IPv4 a funguje to velmi pekne
|
|
Re: ipv6 nn
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.6.2012 18:48
ono je to ale skor kontraproduktivne, lebo ipcka bude ako odtlacok prsta so vsetkymi negativami co stym suvisia.
|
|
Re: ipv6 nn
Od: user1111111
|
Pridané:
7.6.2012 19:40
ano, to je pravda
no ma to aj vyhody, kde v korporatnom FW povolim len jednu IPcku napriklad na prichadzajuci IPSec tunel a absolutne ma nezaujima, odkial sa ten clovek pripaja
suhlasim ze pre beznych koncovych uzivatelov to prinesie potencialne viac starosti (ako spominas jednoznacna identifikacia uzivatela bez ohladu na to odkial sa pripaja)
no hlavne pre firemnych teleworkerov to prinesie vyrazne benefity
pri IPv6 som prechod z jednej siete do druhej nemeral
no pri IPv4 boli pri simultannom pripojeni handover velmi svizny (<100ms) pri drotovom Ethernete, takze ani pri wifi by to nemuselo byt pri dobrom signale zle
|
|
Re: ipv6 nn
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
6.6.2012 20:53
Som zvedavý ako sa tam počítaju podsiete :)
|
|
Re: ako sa tam počítajú podsiete
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
4.10.2012 5:06
http://tools.ietf.org/html/rfc4291
|
|
Re: ipv6 nn
Od reg.: mcmiazga
|
Pridané:
6.6.2012 21:01
Skus zapisat ako:
2001:0db8:85a3::1319:8a2e:0370:7344
:)
|
|
Re: ipv6 nn
Od: jebooooooo
|
Pridané:
6.6.2012 19:53
ved tak je to aj doteraz riesene, cez port forwarding... Lenze ide o to ze ak chces mat verejnu IP adresu, uz by si nemohol mat lebo uz dosli. Takze ak chces mozes mat ipv6 verejnu.
|
|
Re: ipv6 nn
Od: Johaness
|
Pridané:
14.6.2012 15:29
Ty si lolo, ze ci by sa nedalo spravit, aby uzivatelia mali nadalej neverejne ipv4 a az po ceste sa to menilo na ipv6. Ved jednym z hlavnych dovodov zavadzania IPv6 je to, aby mal kazdy vlastnu verejnu IP, aby bol dostupny z internetu. Pokial dosiahnuteny byt nechce, tak si da firewall, na tom sa oproti v4 nic nemeni.
|
|
Re: ipv6 nn
Od: fdfdfdfd
|
Pridané:
16.6.2012 20:43
pekny nezmysel ;-)
|
|
Re: ipv6 nn
Od: 3znaky
|
Pridané:
29.6.2012 9:14
a nebolo to hlavne pre to, ze sa uz vycerpal rozsah verejnych IP?
|
|
Ja mam IPv6
Od: Maarek
|
Pridané:
6.6.2012 19:47
Citicom u nas ma spustene IPv6 vid aj ich FB stranku https://www.facebook.com/citicomsk
a DSL.sk preco nieje na IPv6ke ?
|
|
Re: Ja mam IPv6
Od: lamka1
|
Pridané:
6.6.2012 22:10
Dobra otazka, tiez sa pripajam.
Tak teda preco nie je DSL.sk dual-stackovane aj v IPv6?
|
|
IPv6.
Od: Erii
|
Pridané:
6.6.2012 20:05
napr Active24 aktyvovalo IPv6 http://goo.gl/QygQF
|
|
DemenciaMaxima..
Od: Ipsilon
|
Pridané:
6.6.2012 22:06
"128-bitové IPv6 adresy poskytujú adresný priestor s 3.4 x 10 ^ 38 rozličnými IP adresami, adries tak bude dostatok pre všetky predstaviteľné účely. "
- to ako že plná....
"Štandardne sa IPv6 adresy rozdeľujú na dve 64-bitové časti, prefix a časť špecifickú pre zariadenie. Poskytovatelia pripojenia tak budú zákazníkom zvyčajne prideľovať minimálne celý 64-bitový prefix, často aj 56 alebo 48-bitový prefix pre možnosť vytvorenia viacerých sietí. "
- to ako že tú plnú... budú rozdávať každému "64-bitový prefix" .. veď toho bude stále plná....
TAKŽE DE FACTO:
-nebude: "128-bitové IPv6 adresy...s 3.4 x 10 ^ 38 rozličnými IP adresami"
-ale LEN: 64-bitové= 1.84 x 10 ^ 19 !!!
to sa teda ten počet adries....ZÚŽIL!
3.4 x 10 ^ 38 VERSUS 1.84 x 10 ^ 19
TOMU POVIEM PLYTVANIE!
|
|
Re: DemenciaMaxima..
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.6.2012 3:53
stale to bude 3.4*10^38 - cize plna pica. akurat ze namiesto toho, aby kazdy dostal 1 kus z tej plnej pice, dostane 1.84x10^19 - cize mensiu plnu picu.
tych mensich plnych pic ale stale bude mensia plna pica, konkretne 1.84x10^19
celkovy pocet sa ale nemeni
|
|
Re: DemenciaMaxima..
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.6.2012 13:23
naco mi bude plna pyca tych adries? ja potrebujem len jednu od daneho ISP. Ak ich chcem viac, ak by som si mal za to priplatit, ne?
|
|
Re: DemenciaMaxima..
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.6.2012 14:03
plna pica ti bude na to, ze je to jednoduchsie ako sa piplat s kazdym po jednej adrese. a nebodaj by niekto potom chcel dalsiu pre laptop. a potom dalsiu pre TV, o pol roka dalsiu pre intelogentnu chladnicku.
|
|
Re: DemenciaMaxima..
Od: Jupík
|
Pridané:
7.6.2012 14:20
a co skateboard budu sa dat pripojit aj skateboardy?
|
|
Re: DemenciaMaxima..
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.6.2012 15:22
v podstate ano. tachometer na koliesku s priamym pristupom, takze aj z prace mozes skontrolovat ci tvoj syn/dcera neprekrocili rychlost :P
|
|
Anketa
Od: Lolo bycikli
|
Pridané:
6.6.2012 22:07
Zaujímalo by ma, že kto v tej ankete pod článkom s otázkou: Koľko máte doma pripojených zariadení k internetu? klikol na odpoveď 20 a viac... Predpokladám, že aj WC má v ich domácnosti prípojku k internetu :D
|
|
Re: Anketa
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.6.2012 3:55
mozno ma nezabezpecenu wifi, tak to odhadol podla poctu susedov ;)
|
|
Re: Anketa
Od reg.: sevo82
|
Pridané:
7.6.2012 9:43
otecko - desktop, notebook, tablet, mobil 4
mamicka - notebook, tablet, mobil 3
3 deti - kazde notebook, mobil 6
+ deti jeden spolocny tablet 1
smart TV v obyvke, spalni a jeden pre deti 3
alarm 1
naky home server + na ovladanie domu na dialku (kurenie, zaluzie, kamery, NAS, torrent..) 1
dokelu, stale len 19, uz ma nic nenapada... tak mas pravdu, asi aj WC:)
aaaaale, magio/orange box - 20;)
|
|
Re: Anketa
Od: vilko2
|
Pridané:
9.6.2012 19:13
ip camera 1-2
sip server 1
sip telefony 1-3
videovratniky 1-2
|
|
Re: Anketa
Od: Gusto karol
|
Pridané:
7.6.2012 10:12
Čiže vlastne agregácia 1:20 ešte ani neprejde za router...
|
|
IPcka_IPv6
Od: mr.joda23
|
Pridané:
6.6.2012 22:08
ja mám na antiku IPv6 už pár mesiacov ... dosť nepraktický tvar to má
|
|
Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od: zakaznik
|
Pridané:
7.6.2012 10:03
Zdravim, ma niekto na UPC internete aj IPv6 adresu ? Pred cca rokom som ju v pohode mal, vcera som dostal len link-local adresu (FE80:). To ti chello zmetci uz neprideluju IPv6 adresy, alebo mam len nieco zle ja? skusal som na modem pripojit priamo notebook s W7 aj cisco router, vysledok rovnaky ... (mam naklonovanu MAC adresu, IPv4 cez dhcp bez problemov)
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.6.2012 13:25
aky je rozdiel pre mna, uzivatela internetu, ci mam 6 alebo 4?
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: Miroslav Javorský
|
Pridané:
7.6.2012 14:03
Žiadny.
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od: sensei-san
|
Pridané:
7.6.2012 14:55
Ak Internet == (e-mail + browser) , tak rozdiel je mizivý. Ak Internet == "sieť, kde dva počítače môžu priamo medzi sebou komunikovať", tak ohromný. Napr. možnosť pripojiť sa z firemnej siete priamo domov, alebo bežať vlastný (www/sql/ssh/cvs/samba/(voice)mail/...) server - je to super vec.
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.6.2012 18:50
teraz nemozem mat vlastny www/sql/ssh/cvs/samba/(voice)mail/... server? Ja si myslim ze mozem. Na tej jednej Ipcke. Dokonca aj ak nemam staticku, tak noip.org to isti.
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.6.2012 19:32
hej, ale mozes mat na jednej IP maximalne tusim 65536 webovych sluzieb, potom sa minu porty. a to je dnesnemu pubertakovi uz malo :D
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.6.2012 7:19
cize to vyuzije 0,0000000000......30 nul...1 % beznych uzivatelov :)
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od: sensei-san
|
Pridané:
7.6.2012 20:50
A čo keď chceš mať dostupných viacero počítačov? Alebo chceš vlastné meno domény?
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.6.2012 14:19
port forwarding?
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
8.6.2012 15:00
port forwarding nebude treba, kedze s IPv6 mas pre kazdy pocitac vlastny postfix, cize mozes priamo sa spojit s tym pocitacom, tym padom nemosis forwardovat ziadne porty, kedze neni odkal.
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.6.2012 17:45
ja o voze, ty o koze. v tomto vlakne sa riesia moznosti ipv4. precitaj si par prispevkov vyssie
|
|
Re: Ako je to s IPv6 na Chelle od UPC
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
8.6.2012 14:59
no, to bys ale mosel mat staticky prefix, normalne sa bude mixovat za kazdym spojenim, presne tak ako aj s ipv4.
|
|
/64 jebe routre
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
8.6.2012 13:02
tak nech davaju ludem /120 adresy prezacatek, alebo /110, mne to je jedno, skratka aby ten postfix nebol velky, aj tak clovek nema na jednom dslku zapojene viac ako 256 pocitacov.
hajzli!
|
|
Re: /64 jebe routre
Od: user1111
|
Pridané:
8.6.2012 17:54
stateless autoconfiguration s EUI-64 funguje len ak mas /64 prefix
preto som poprosil providera a dal mi /56, kedze jedine /64 mi nestacil
za co sa mu chcem podakovat a posielam kvety :D
|
|
Re: /64 jebe routre
Od: marcel1
|
Pridané:
14.6.2012 12:31
ked smiem vediet, preco ti /64 nestacil? naco ti treba viac sieti?
btw. ten provider je antik? kedze neviem, ci aj niekto iny okrem antiku dava ipv6 adresy
|
|
Re: /64 jebe routre
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
15.6.2012 12:29
nooo, ked sces spravit viacero subnetof a potom za tym este stateless autoconf.
ja na to serem! to je blbost!
mne by stacilo aj /120
a provideri by sa potom nemohli vyhovarat, ze by tam niekdo mohol naprogramovat skript, kery spravi 2^64 adres co sa im nevojde do ramky routera.
|
|
xxxxxxxxx
Od: niktos
|
Pridané:
14.6.2012 10:37
Ako info je to dobre vediet, nic viac, preco vsetko nove sa kritizuje? to bolo aj ked visiel win7 a dnes ho snad kazdy, slovo snad niesu vsetci pre dementov, tak ci tak ipv6 bude a nikto to nezmeni skor by som riesil ako si zviknut a hladat pozitiva, horsie to sice bude s ipscanom ale co uz treba ist dopredu ja suhlasim aby sa to aj urychlilo a bola ipv6 vsade a cim skor tym lepsie, eura sa tiez kazdy bal a dnes sa plati snim ako nic. vsetko ma svoje plus aj minus, len nech to netrva dlho
|
|
Re: xxxxxxxxx
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
15.6.2012 12:33
naaa .. ty asi nevis co je ipv6 ... ja som ipv6 mal na lokalnej sieti uz ako decko a som si posielal maily skrz ipv6 a ine picoviny.
tam sa treba pozret na to, ze ipv6 je uz od minimalne roku 2000 tu a prave windows to dojebal, kedze oni nemali podporu, aj ked patchnut sa to dalo tusim uz od NT4.0 na najnovsom sercvice packu, win2k islo urcite a od XP SP2 to bolo stabilne vnutri.
samozrejme ani linux tam neni bez viny, kedze ta implementacia v 2.2 kerneli bola nahovno, 2.4 nebola o moc lepsia a potom az v 2.6 bol ten ipv6 pouzitelny.
ja som to testoval ako decko s BSD, kedze FreeBSD a NetBSD to mali dost skoro. konkretne ja som testoval na NetBSD 1.6 a fungovalo to dobre.
|
|
Re: xxxxxxxxx
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
15.6.2012 12:35
hm, teoreticky to moselo byt este pred 1.6, lebo akkurat som ziscil, ze 1.6 vysla az v roku 2002 cize pred 10 rokmi, co som mal tedy 14 rokof, cize to bolo uz skor, ale te roky seda, okolo toho casu to bolo 2 roky +/-
|
|
Re: xxxxxxxxx
Od: niktos
|
Pridané:
16.6.2012 16:05
mal som nieco ine na mysli, ale to je jedno, nie ci ty si mal ipv6 uz pred sto rokmi.
|