neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Európsky projekt úspešne otestoval jazdu v tzv. cestnom vlaku

DSL.sk, 29.5.2012


Projekt SARTRE, Safe Road Trains for the Environment, minulý týždeň uskutočnil úspešný test technológie tzv. cestného vlaku v reálnej premávke na diaľnici v blízkosti Barcelony.

Informovala o tom spoločnosť Volvo, jeden z partnerov projektu.

Idea cestného vlaku spočíva v jazde viacerých áut tesne za sebou v kolóne stabilnou rýchlosťou, pričom jazda je riadená automatizovaným systémom.

Takýto spôsob dopravy má oproti súčasnosti viaceré výhody. Vzhľadom na plynulejšiu jazdu sa počíta s úsporou paliva na úrovni 20%, jazda bude bezpečnejšia a hlavne cesty budú využité efektívnejšie a priemerná rýchlosť cestovania sa zvýši. V neposlednom rade sa vodič nemusí venovať riadeniu a môže využiť čas efektívnejším spôsobom.

Z technologického hľadiska je pre autá v kolóne cestného vlaku potrebná výrazne menej zložitá technológia ako pre plne samojazdiace autá a na trh by sa reálne mohla dostať oveľa skôr. Ak bude technológia nasadená skôr ako samojazdiace autá, prvé auto v kolóne bude viesť vodič štandardným spôsobom.

Projekt SARTRE testoval v Barcelone kolónu pozostávajúcu z vedúceho nákladného auta a štyroch vozidiel automaticky nasledujúcich vedúce auto, ďalšieho nákladného vozidla, Volva S60, Volva V60 a Volva XC60. Kolóna išla rýchlosťou 85 km/h a vozidlá boli od seba len šesť metrov.

Podľa Volva použité autá sa od súčasných bežných predávaných modelov líšili len v dvoch ohľadoch, podporou bezdrôtovej siete na komunikáciu jednotlivých áut v kolóne a samozrejme softvérovým vybavením. Na rozdiel od samojazdiacich vozidiel totiž auto v kolóne cestného vlaku nemusí automaticky analyzovať cestnú premávku a prostredie množstvom pokročilých senzorov, iba s časovým odstupom kopíruje jazdu pred ním sa nachádzajúcich áut.


Jazda v kolóne projektu SARTRE, január 2012 (video: Volvo)



V ďalších fázach výskumu sa plánuje projekt financovaný Európskou úniou zaoberať detailnejšou analýzou úspory spotreby pri jazde v cestných vlakoch, vytvoriť plán pre reálne nasadenie technológie a napríklad vytvoriť biznis model, ktorý by motivoval vodičov chcieť byť aj vedúcim autom v kolóne.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

Zaujimalo by ma ako spravia, ked veduce vozidlo stihne prejst krizovatku a posledne vozidlo v kolone nie... Tresk, nehoda. Aj cervena na semaforoch.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

na dialnicach mas tych krizovatiek jak naj*banych
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Na slovenske cesty uplne ze brutalna vec! Hlavne na kamienky ktore odstreluju nonstop do celneho okna. Poistovne budu mat radost, uz aj teraz to nemaju chut preplacat.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

celneho skla* och....
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Vobec sa mi to nepaci. Budem cestovat 600km sediet za volantom a cumiet do blba lebo ono sa vlece v kolone tak na depku akurat, kua 3liter podradit a mat ich na salame. Taraz maju automobilky v reklamach "radost z jazdy" a potom budu mat co "spanok z jazdy?"

Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

ved to nie je povinne...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Mozes mat aj Bugatti, ale takyto vlak nepredbehnes, lebo sa nebude kam zaradit, ked ti pojde nieco opoproti. Okrem dialnice samozrejme.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Podla mna s tym system musi ratat, ze zozadu pride nejaky "expert" a bude sa tlacit medzi auta.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Takému pošlem kvety, do 6m medzery by som akurát vedela zaparkovať, keby sa to nehýbalo.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

no veď pokiaľ máš 7 metrovú limuzínu, tak je to vporiadku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty asi moc nepredbiehas, resp. nesoferujes, vsak? Skus si predstavit ako by si predbiehal dlhu kolonu aut nalepenych na seba a predstav si ze by sa oproti objavilo auto. A teraz si predstav ten algoritmus a rychlost akou sa musi vykonat, aby sa ti urobil priestor pre bezpecne zaradenie sa medzi 2 auta. Samozrejme neprihliadam na to, ze vyhlaska tym dvom autam prikazuje nechavat priestor pre bezpecne zaradenie sa tretieho, co ale maloktory expert vie, a taktiez neprihliadam na fakt, ze tento system je urceny na dialnice, zrejme aj z dovodu predbiehania.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Praveze soferujem primerane a to hlavne po okreskach a tam sa stavaju omnoho vecsieabsurdity. A minimalne system musi riesit aj auta s prednostnym pravom jazdy.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ak soferujes, tak urcite systemom nalepenia sa na auto pred tebou a neudrziavania bezpecneho rozostupu. S myslienkou ja sa predbehnut nedam!!! Ked to nejde mne, tak nikomu inemu!
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Neviem, kde si to ty inteligent vycital, ale nic take som nenapisal.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Toho co predbieha, a to je povolene, nazyvas expertom v uvodzovkach a tych co porusuju predpisy nedodrzanim rozostupov obhajujes.Tak co si mam o tebe mysliet?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ked ides mimo obce 90 a auto za tebou ta ide predbehnut to je velmi predpisove ze ? A este cez plnu ze? Nehovoriac, ze ak chcem auto predbehnut najskor ho musim dobehnut co je dovolene a zrazu uvidim, ako ma obieha nieco ine co zrazu prudko brzdi a ide do mojho pruhu (ak uz obiehat je dovolene). Co sa tyka rozostupov, tka je pravda, ze vecsina ludi to ignoruje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ty budes asi jeden z tych super soferov co si bezpecny rozostup vysvetluju ako neschopnost a neskusenost a suverenne musia obiehat aj ked sa potom 10KM vlecu na tom istom mieste v kolone :(
Alebo slovensky super sofer co vidi aj za roh (citaj zakrutu) a potom musi clovek flekovat aby sa ten superman mohol v zakrute zaradit aby ho netrafil autobus :(
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

este si nevidel ako rychlejsi vlacik predchadzal pomalsi? RV<->KE pomerne casty jav. :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

auto bocnymi senzormi detekuje prekazku, a ak sa zacne zaradovat pred auto a nema retardovany soft, tak trochu pribrzdi a urobi miesto aj prenho. nic neriesitelne. vodic samotny moze tiez jemne pohladit brzdu a pustit ho
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

páni páni, uvedomte si 2 veci:
1, je to určené LEN na dlhé trasy na diaľnici, teda bez križovatiek
2, plánovaný rozostup v funkčnom systéme je 2-3 metre, zaraďovanie sa do cestného vlaku je možné len automaticky
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Bratislava - Zurich = 9hodín - služobná cesta v kufri 200 kg prístrojov dvaja kolegovia.

Radosť z jazdy je keď ide Slota zo Žiliny do Bratislavy na novom darovanom aute.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

fakt si isiel v kufri?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Uz ta vidim ako by si ty isiel na takom aute 130 :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ak nehovorime o fabii ako o sluzobnom aute, tak pri tej vahe to nie je problem. ked si vezmeme, ze jeden chlap ma priemerne 90 kg, tak 3 maju dokopy 270. ak mas plne auto tzn 4 ludi + nejaku batozinu povedzem len 30 kg, tak maju len 80kg navyse +/- ako pri plnom aute. Co je absolutne nic pre akekolvek normalnejsie auto.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Som narazal na Slotove auto nie na 200kg zataze
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no pri vstupe do jedneho slovenskeho mesta take daco sa hadam aj najde...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pri vstupe do jedneho slovenskeho mesta to je uz daaaaaavno - najma v pondelok rano a pri vystupe piatok poobede. Akurat ten cestny vlak ide mensou rychlostou a auta su nezavislé.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Velmi zaujimave riesenie, len ako zabrania tomu aby sa na celo kolony dostal idiot co sa bude zabavat brzdenim a pridavanim(ako by som sa napr bavil ja), a uz ani nehovorim co ked za veducim autom prebehne liska a dalsi do nej narazia, zrazi sa cela kolona?
atd..
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

povedal by som, ze ked veduce auto pribrzdi, tak zrejme na to su tam tie senzory, ktore hned reaguju mnohonasobne rychlejsie ako clovek. takze by sa zrazit nemali.. problem skor nastava, ked veduce auto bude tazke 1 tonu a za nim bude niekolkotonovy kamion. ci bude mat rovnaku brzdnu drahu :)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

a co ked veduce auto zide do priekopy?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Na to už je system vynajdeny ktorý sníma vodorovné dopravné značenie a nepustí ťa z jazdného pruhu... čiže ak vedúce auto zíde z priekopy tak auto pekne zabrzdí, vystrelí ti do ksichtu lekárničku a na čelné sklo ti nasvieti červenú šípku že máš isť tomu neborákovi pomôcť a nie sedieť na riti ... rozšírená motorová rada bude mať vstavanú aj rušičku ktorá zabráni foteniu mobilnými telefónmi náhodných okoloidúcich ale na to si ešte budeme musieť počkať
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tak sa vzdialenost prisposobi podla brzdnej drahy auta, vsak preboha nepojde plne nalozeny kamion 6m za autom
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

A to budes zadavat manualne alebo ako?
Proste stale to asi bude mat xy much kvoli ktorim to tak skoro nebude.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Auta vedia navzajom komunikovat, takze ak prve zacne brzdit tak aj posledne "ihned" vie, ze ma brzdit. Vzdialenost aut je priamo umerna schopnosti brzdit a ta je nepriamo umerna rychlosti a hmotnosti vozidla. Preto ked pojde kolona rychlejsie, tak zaroven sa aj o trochu predlzia rozostupy. Je to automaticke a zalezi len na programatoroch kolko informacii to bude spracovavat. Mozu sa posielat aj technicke parametre auta (ako je jeho hmotnost a brzdna sila), alebo sa bude vzdialenost udrziavat len podla rychlosti.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Ešteže ťa tam nemajú, lebo by si im vysvetlil, že sa to vlastne nedá...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

niektori sasovia pocmarani jazdia s nosom na zadku aj bez tejto ficury... a takisto aj telefonuju...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Na ceste NZ-NR isla za mnou policajna fabia dobrych 8 km neprehanam vo vzdialenosti 2 m. Len male stlacenie brzdy u mna by sposobilo havariu. Hned ako sa na mna nalepila, som vedel, kolko bije, isiel som konstantnych 80 cely cas. Zrazu zabrzdili a otocili sa uprostred cesty...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mal si spomalit na 40, najlepsie na ceste s plnou, resp. dvojitou plnou a natacat :) *trololol.jpg*
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

aj bezdovodna pomala jazda je porusenie predpisov. Na strane druhej sa z toho vykrutis vetou : prisposoboval som jazdu schopnostiam a povahe vozovky ....
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to je ako vtip: skini stretnu cigana, daju mu kocku a hovoria: cigan, hadzes kockou, ked hodis 1~5, fasnes... "a co ak hodim 6"? ... hadzes znovu...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

rad by som vedel ako maju poriesene vypadky alebo oneskorenie signalu kedze je to wifi, dobre vieme co to robi v CS, lag = headshot
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

lag mas koli xy routerom a switchom medzi tebou, serverom a tvojim protihracom. Toto bude napriamo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ked 1. sofer zaspi ta sme vsetci v p... :)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

vsetko je o dovere :) uvolni sa
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

radsej budem doverovat sebe a svojim (ne)schopnostiam ako SW bezohladu ze ma 99.9999% uspesnost.
Pohodlnost nas raz zabije. Vidime co sa stalo za cca 30 rokov. Ludia sa uz nevedia o seba postarat keby si napriklad museli jedlo vypestovat.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

bazinga !
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

vedieť prežiť bez pomoci iných a techniky by sa podľa mňa mala normálne vyučovať, predsa len stať sa môže hocičo a polka ľudstva skape od hladu...

Okrem toho nevidím žiaden problém v závislosti na technike, umožňuje nám užšie sa špecializovať a viac sa zahĺbiť do problémov a účinnejšie riešiť problémy. Keby sme žili bez spoľahu na techniku, určite by sme sa napríklad nedostali do vesmíru
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Pozor. Nehovorim, ze nemaem pouzivat techniku. Ale niektore veci nemaju nahradit reflexy cloveka. ludia natolko zleniveju, ze jednoducho sa budu zpoliehat na techniku podvedome a prestanu reflexivne fungovat. A v pripade problemu nezareaguju. O tom ja hovorim.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

My sme boli vo vesmíre? To ako myslíš, keď otvoríš dvere, spravíš jeden krok tak si na ulici?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Teba skor zabije dovera vo vlastne "schopnosti".
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Lepsie ako zlyhanie techniky.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ako nevedia? Ja som dneska ohrnal zemiaky. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto veduce auta budu rovno autonomne auta :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kvoli bezpecnosti navrhujem ako prve auto autonomny kamion s mokrym drevom :-DD
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nezabudni este pretazeny.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

mozu dufat, ze prvy vodic nebude samovrah, lebo ked ten zide z mosta, tak maju smolu :-D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lebo v autobuse, lietadle alebo vlaku je to inak, ze? :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

v autobuse, lietadle a vlaku soferuje profesionalny sofer... v tomto vlaciku bude v pravom aute blondinka ktora nestihla rano do prace namalovat...

v tom autobuse nesie vodic/podnik pravnu zodpovednost, ako to bude v takejto kolone?

kazdopadne im fandim a posielam kvety aby vychytali vsetky muchy
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

blondinke daju votekick a je pokoj. alebo ju v ramci prevencie zDDoS-ujete a vykotite do jarku
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ak sa to o par rokov podari zrealizovat, tak menej bezpecne bude prave lietadlo. Uz dnes su auta, ktore vedia citat dopravne znacky, zistia, ze pred autom je prekazka a vedia sledovat pruhy na ceste.
Ak budu auta so sebou komunikovat, tak akonahle prve zisti prve, ze je pred kolonou prekazka, posle tuto informaciu vsetkym a zrejme posle aj reakciu. Cize vsetky auta v kolone budu vediet "Pozor! Pred nami je prekazka, brzim a vyhynam sa jej dolava". Podobne brzdenie, clovek reaguje na brzdove svetla, auto moze reagovat na signal auta pred sebou a zacne brzdit skor ako sa rozvestia brzdove svetla auta pred nim. A pod.
Problem bude napr, aj technicky stav a hmotnost vozidiel, napr. kvalita brzd, 2 rovnake a rovnako tazke auta budu mat inu brdznu drahu ak jedno pouziva cinske brzdy a druhe znackove.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Aj pilot lietadla obcas urobi chybu a ak ju urobi, tak pasazieri si bezmocni. V cestnom vlaku bude niekolko uplne samostanych aut, cize ak aj sofer prveho auta urobi chybu, tak ostatne nie su na nom natolko zavisle ako pasazieri na pilotovi lietadla, cize ak havaruje prve auto nemusia vsetky. Zalezi na soferoch a aku elektroniku napchaju vyrobcovia do auta, aby zabranili retazovym havariam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neskutocne ako kazdu novinku ludia dokazu okomentovat liska na ceste nalozeny kamion atd. fakt jak retardi keby to vyvijali ... sa zamysli ci taketo banalne somariny prehliadnu oni riesia daleko zlozitejsie cestne problemy
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Myslíš tých, ktorý ešte ani vodičský nemajú?

A čo takto senzory ktoré ťa udržujú v tvojom pruhu, bo brzdné senzory, ci rozpoznavanie značenia. Toto všetko sa už dá priplatiť u niektorých značiek...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Myslíš tých, ktorý ešte ani vodičský nemajú?

A čo takto senzory ktoré ťa udržujú v tvojom pruhu, bo brzdné senzory, ci rozpoznavanie značenia. Toto všetko sa už dá priplatiť u niektorých značiek...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

janka h na ceste!
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

mna viac zaujima, ci bude chodit aj rychlovlak (160km/h) :))
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

hej hej a na cele budem ja s mojou fabiou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

junior?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

v takom pripade plati rychlostnu dan pravdepodobne veduci voz, vsak?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto bol len test, cize vedelo to urobit len vlacik, ak by sa to monotovalo do seriovo vyrabanych aut zrejme by to do vysokej miery idiot-proof :-)
A navyse je to len pre dialnice ... ale hrozi ludska chyba, sofer sledujuceho auta zaspi a skonci na druhom konci krajiny v garazi auta, ktore sleduje :-D

Mohlo by to byt uzitocne na dlhe cesty, sofer v prvom aute bude soferovat a druhy moze zatial oddychovat, ked sa prvy unavi kolonu moze viest auto s oddychnutym soferom :-)
... alebo zajdu vsetci na dostatocne velky kruhac, vytvoria uzavrety kruh a mozu kruzit donekonecna ... ehm ... kym sa niekomu neminie palivo :-)))
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

to yanick:
natukas si do navigacie ciel a ona ta s predstihom upozorni na to, ze potrebujes odbocit. Takze ziadne skoncenie v garazi auta, kotre sledujes nehrozi.

Relane to ale nevidim, ma to vela otaznikov. Rovnako ako samojazdiace auta.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

To si fakt ako myslis ze prve vozidlo zleti z cesty a ostatne ho budu nasledovat? Nemyslis ze im dali aj trochu rozumu na to aby neumoznili len tak vo vlaciku zletiet z komunikacie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Reagoval si na spravny prispevok? ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim si, ze chyba sa moze stat vzdy, lebo dokonala anlyza sa neda urobit.
Mna by len zaujimalo, preco ma to auto pustene stierace, ked chlapik aj tak surfuje po nete a nepozera dopredu cez celne sklo... :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sofer nezaspi, veduce vozidlo nemoze byt ktokolvek ale su urcite specifikacie, veduce vozidlo moze riadit iba profesionalny vodic, musi mat v aute merac alkoholu bez ktoreho nemoze auto nastartovat, v aute ma ameru snimajucu mu tvar a detekujucu mikrospanok a smer natocenia hlavy.
A mozno este nejake veci ale nespomeniem si.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri soferovani sa da prisivat gombik na koseli, a soferovat dokaze aj clovek v zapnutom spacaku -> Top Gear S18
Problem volvo?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Veduce auto v kolone bude robit samojazdiace vozidlo od googlu :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

takto to dopadlo
http://youtu.be/aNi17YLnZpg
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

aj keby ta brzda v 25% pripadoch tak to znamena znizenie nehodovosti o 25%... co by bolo super
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Traz sa nechcem volako chvastat alebo urazat istu znacku aut, ale mame sluzobnu novu fabiu a ked do nej sadnem tam mam pocit ze to auto vobec nebrzdi hlavne pri nudzovom brzdeni na to dupnem a len to pisti bucha kope rapoce ale ide to dalej a dalej a dalej.. vo svojom slapnem na brzdu tak ma len zaboli krk a auto stoji. Ak by som videl ako sa do vlaku za mna pripaja skodovka tak okamzite odchadzam.. to sa da sice poriesit ze auta na tieto vlaky budu mat urcity atest.. ale
Stale to nevyluci ze prvy jazdec bude srandista co bude jazdit od krajnice ku krajnici aby videl jak vlacik opakuje... Ako napad je to super ale vidim tam milion much
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tak to bude nejaka chyba ked vravis ze novu... mam fabiu II rocnik 2007 a brzdi to dobre (predtym som mal starsiu fabiu z 2004 a ta mala podobne problemy ako ty opisujes). mate tam brzdoveho asistenta?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ved jasne-najlepsie terenne auto, je sluzobne auto...

A tak to aj vyzera. Nech ti skontroluju hrubku oblozeni a kotucov a urcite vyemnit brzdovku. Dokaze to urobit zazraky. Ale od fabie moc zazraky necakaj :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

co ak bude v danom pruhu prekazka a prve auto sa jej zacne vyhybat. co urobit dalsie auto? zopakuje pohyb? a co v pripade ak vedla neho uz bude auto a tym padom sa ten pohyb nebude dat vykonat. dalej je otazka, co ak ten prvy zazmatkuje, ale si nevsimne tu prekazku a do nej narazi. co potom urobia zvysne auta? je tu velmi vela veci, ktore nikto podla mne zatial neriesil. kopirovat jazdnu drahu auta pred tebou snad dokazeme uz 20 rokov, ale aby to bolo bezpecne, to uz je kapanek problem...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

odkial vieš že to nikto neriešil?? za to že to nieje napísané v tomto člnku????? ak by si mal čítať čo ten systém všetko rieši, ako funguje a na čom sa ešte pracuje tak by si mal čo čítať celý jeden rok (čistého času)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

udivuje ma ze z tak kratkeho clanku dokazes usudit ze co ten system riesi a co nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

policajti nebudu stihat pokuty vypisovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Upresnim zopar veci.. staci si sadnut do mercedesu s classe vo full vybave z radarovym systemon,netusim uz ako sa to vola,ale funguje to super.. cesta z BA do NR len z krutenim volantu...
Nastavili sme tempomat na 125km/h co jest pre system maximalka, dalej uz bolo treba len krutit volantom.. ak sa pred nas preradilo auto, senzory ihned reagovali este z krtveho uhla a priaosobili rychlost.. v NR na krizovatke ak auto pred nami spomalovalo,my taktiez.. a to auto na krizovatke zastavilo na cervenu,nase tiez..
Brzdna draha bola vypocitana systemom tak,ze nase faro predpokladalo ze kazde auto na ceste je medved AMG z naj brzdnou drahou,preti dodrzovalo dany odstup.
Staci pridat system na sledovanie znaciek a je to,pripadne pruhov na ceste.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

vsak nech daju prve auto samojazdiace od Googlu a skombinuju so systemom cestneho vlaku od Volva.
Inak aj Vam sa zda ze je nebezpecne mat vodiace auto ako kamion?pretoze ak by nastala nehoda alebo by museli prudko zabrzdit na klzkej ceste tak ten co je za kamionom neskonci najlepsie.

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

V pripade ak prvy veduci ( ten kto soferuje vo vlaciku ) prejde na zelenu na krizovatke a dalsie auta nestihnu,jednoducho zastavia na cervenej..
Rozbehnu sa az pri zelenej a podla podla pravidiel cest.premavky a rychlosti ktora je povolena dostihnu prve auto..
Ten mercedes sme testovali.. na rovine ... Priam do budovy do muru.. tempomat na 50tke,auto zaznamenalo prekazku a zastavilo samo pred murom cca 2m dokonca zatiahlo elektronicku rucnu :-P
Apropo treba myslet i na to,ze to je iste napojene na GPS a ze medzi autami moze byt vacsi odstup bez straty signalu a obojsmernej komunikacie..
Myslim ze BMW to uz testovalo a dopadlo do ok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten prvy za kamionom skonci v pohode.. brzdna draha kamiona je kuuuurna velka ako brzdna draha ( ak uvazujeme o mercedesoch ) mercedes AMG..
Cize brzdna draha AMG je dajme tomu z brucha 10m na 0km/h, preto auta predpokladaju ze vsetko pred nimi je AMG! Ale brzdna draha kamiona je kurna ovela vacsia.. v zavislosti od nakladu.. cim viac ton,tym vacsia brzdna draha.. tak prve auto tak ci onak dopadne dobre
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Podotykam,ze v tom aute sme na dialnici chytili fakt brutal aquaplaining... Cca pri 80tke.. auto sa dostalo do nekontrolovatelneho smyku, zacalo automaticky blikat jak vianocny stromcek.. nastavilo sedacky na naraz,upravilo samostatne i bezp.pasy, taktiez aj tie bocne hovadiny na sedackach,cize sme mali pocit ze nas sedacka oblapila... Za moment sme stali na 0
Reakcna doba je tam fakt skvela.. ovela rychlejsia ako reakcia vodica... Pricom ak by tam ten system nebol,tak neviem ako by to dopadlo.. ale iste nie dobre
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ak by to fungovalo na dialniciach a podobných cestách kde je minimum križovatiek tak by takéto vláčiky boli ozaj paráda...

Technológia môže byť pekná ale pokiaľ budú hovädá jazdiť po cestách tak to fungovať nebude.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Velmi zaujimava technologia... myslim ze to ma velku buducnost. Co sa tyka plynulosti premavky absolutne super. Takto neprekrocis rychlost a ked hej policajt moze pokutovat tvoj software :D myslim ze v konecnom dosledku budu na dialniciach len dake wifi Ap v licencovanom pasme ktore budu v buducnu navadzat auta cim sa vyhnu omylu veduceho automobilu. Taktiez pri dnesnej gps kombinovanej s datovou prevadzkou to moze o par rokov byt pohodicka.. ide asi uz len o to aby sa robil pocas trasy daky backup buducej jazdy, nejaka trasa-vektor na najblizssich 5-10 km aby sa nestal vypadok a je to zahojene. Aby to raz este nevyzeralo ze nas budu vozit multimedialne plechovky na dovolenku :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slabota, keď nevedia ani smerovky zapnúť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

fero-hacker z dolnej hornej sa pripoji a hackne tretie auto v kolone kde sedi jeho zly sused ondrej a spravi z neho invalida poslanim zmatocnych udajov o tom ako reaguju ostatne auta v kolone...
Odpovedať Hodnotiť:
 

som si isty ze vsetky auta budu pripojene na internet, a ze budu pouzivat cracknuty windows bez firewallu a antiviru
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Dozeniem vlacik a mozem spat!"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento projekt je úplne šialený, ako značná časť vecí, ktoré vychádzajú z Európskej komisie.

Predovšetkým by ľudia mali cestovať vlakmi! Železničnými, čo chodia po koľajniciach. Čo sa týka bezpečnosti aj ekológie, je to oveľa lepšie. Skutočne nevidím žiaden rozumný dôvod pre tento projekt. Namiesto niekoľkohodinovej cesty po diaľnici by radšej mohli presadnúť do vlaku.

Keď prvý v kolóne náhodou dostane šmyk, alebo mu praskne pneumatika – lebo aj na diaľnici sa občas môže vyskytovať čokoľvek – tak bude z toho akurát tak cestný šrotový sendvič.
Tento šialený nápad bude ospravedlnením pre právne vyradenie podmienky dodržiavania bezpečnej vzdialenosti atď. Alebo ju budú autá dodržiavať?! Potom sa medzi nich pri predbiehaní pichne nejaký podnikateľ, ktorý si ušetrenú štvrťhodinku zjavne cení viac ako svoj život... a môžu ísť s celý systémom do zadku... Ibaže by boli autá v takej kolóne povinne vybavené nejakými majákmi.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Navyše tento „cestný vlak“ je v podstate akýsi autobus, ibaže ho neriadi vodič so psychotestami, ale pokojne aj nejaký psychopat...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár