|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3840 x 2160 a 7680 x 4320
Od: Majky007
|
Pridané:
29.5.2012 9:15
Iba?
|
|
7680 x 4320 @ 60
Od reg.: jebebejbe
|
Pridané:
29.5.2012 9:27
ja som len zvedavy ako chcu prenasat take kvanta dat...
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: kamarat_taky_rad
|
Pridané:
29.5.2012 9:34
ved ich budu teleportovat
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: :)))))
|
Pridané:
29.5.2012 10:15
ze by prenasali bity ako polarizaciu (vert./hor.) fotonu cez kvantovy "most"? To by znizilo ping spojenia ale nie datovu priepustnost.
4K video ma priblizne 16× vyssi bitrate ako 1080p, s bezne pouzivanymi (h264) teda viac nez 250Mbps, pre 99% ludi mimo juznu koreu je to scifi
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: lolo21
|
Pridané:
29.5.2012 10:47
sa védom! 4K ma maximalne 4x datovy tok oproti 1080p, pricom podobne ako sa potvrdilo pri prechode SD->HD datovy tok nenarasta priamo umerne rozliseniu. pixelov je sice 4x viac, ale nezobrazuju 4 rozne sceny. je zobrazena stale ta ista scena s jemnejsimi detailami. a preto kodovanie v rovnakej kvalite (s porovnatelnym SNR, pripadne inymi parametrami ktore su pre ludske oko dolezite) je datovo efektivnejsie. priklad: SD rip serialu 350MB, HD rip toho isteho 700MB
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: Rio
|
Pridané:
29.5.2012 12:56
4K - pixelov je 16 krat viac, nie 4x.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 13:43
1080p
1,920×1,080
2,073,600px
4K
4,096×3,072
12,582,912px
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: 1234abcd
|
Pridané:
29.5.2012 14:35
Ludia vy si tie cisla snad cucate z prsta a ked pozeram kolko tupcov vam na to skoci, tak prestavam mat chut sem nieco pisat.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 14:39
ahoj a dobry den
http://dopice.sk/2JW
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: 1234abcd
|
Pridané:
29.5.2012 14:50
Tato diskusia je k clanku nad nou. Dufam ze si ho cital.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 14:53
ahoj a dobry den
cital. mas nejaky problem s tym cislami?
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
30.5.2012 10:06
daj si pohov mlady ked sa do toho nerozumies
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: 1234abcd
|
Pridané:
29.5.2012 14:58
Tiez dufam, pre 4k nechces kupovat TV s pomerom stran 4:3, co tvoje rozlisenie ma.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 15:00
to je uplne jedno. pointa je predsa v sestanstnasobnom pocte pixelov.
pomer stran nie je az taky dolezity. plus minus parstotisic pixelov hore dole.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: 1234abcd
|
Pridané:
29.5.2012 15:02
Nemam co dodat.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: janko hlupy
|
Pridané:
29.5.2012 15:22
Tych parstotisic pixelov je cca 4 miliony.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 15:32
ano prosim. ale rozdiel je este mensi.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 15:33
inac by ma tiez zaujimalo, ako prisiel na ten 16 nasobok.
netusite?
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: 1234abcd
|
Pridané:
29.5.2012 12:02
Zaujimalo by ma ako si prisiel na 16x vyssi datovy tok u 4k oproti 2k.
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: bullsk
|
Pridané:
29.5.2012 16:55
Pán Spock,energiu prosím...
|
|
Re: 7680 x 4320 @ 60
Od: Kpor z Vane
|
Pridané:
29.5.2012 9:58
... XViD
|
|
pesovega
Od: durface
|
Pridané:
29.5.2012 9:27
Nemôžu tie čísla zaokrúhľovať?
|
|
Re: pesovega
Od: Markoman
|
Pridané:
29.5.2012 9:51
zaokruhlene zrejme su, ale v sestnastkovej sustave pre pomer bodu 1:1 na format 16:9 s nasobkom. no je mi zahadou ze nejde o nasobky povodnych 1900x1024 ale 720 ktore sa vyuziva menej, takmer vobec a myslim ze to bude robit trochu problem s prepoctom. Osobne by som prijal skor 7600x4096.
Podla mojeho skromneho odhadu si mali stanovit len jeden triezvy ciel 5700x3072 ktory ma vacsiu sancu sa presadit u konzumentov skor a vo vacsej miere, aj narokmi na kapacitu.
Tiez mali skocit na podstatne rozumnejsi pomer 16:10
|
|
Re: pesovega
Od: qwertyu
|
Pridané:
29.5.2012 9:59
V com spociva rozumnost toho pomeru pri TV vysielani?
|
|
Re: pesovega
Od: 53-ka
|
Pridané:
29.5.2012 10:13
Rozumný pomer strán bol aj 4:3.
To som aspoň svojimi očami obsiahol. Všetky šišie sú neprirodzené, nevidím celú scénu a mne to trošku vadí.
Aspoň pri filmoch určite...
Ako to robili kedysi. Nič netrhalo, nekockovalo, obraz bol roky super a bežné nároky na prijímací a vysielací raťazec.
Načo je dobré takto komplikovať televíziu a film?
|
|
Re: pesovega
Od: :)))))
|
Pridané:
29.5.2012 10:21
mozno to pre teba neplati, ale drviva vacsina ludi ma zorne pole v horizontalnej rovine asi 2× sirsie ako vo vertikalne, teda vyrazne sirokouhle.
Takto komplikovat to je dobre na to aby sme sa pozerali na detailnejsi obraz.
Ale filmove 21:9 je uz vela, hlavne 3D filmy to velmi kazi
|
|
Re: pesovega
Od: zzxx
|
Pridané:
29.5.2012 13:13
to :))))) :
zorne pole mame sirokouhle ale ostro dokaze clovek vnimat len malu cast obrazu, ktora uz nieje sirokouhla. Skus si to a uvidis, ci dokazes cely obraz v zornom poli vidiet ostro.
Tiez ak si prilis blizko pri velkych uhloprieckach uz musis viac namahat oci aby si dokazla vnimat cely obraz. U to je nepohodlne a kazis si tym zrak.
K tomu rozliseniu. Je to blud a zbytocnost. Oko je nedokonaly organ a pri dynamickom obraze nedokaze zachytavat detaily. Takze to ultra rozlisenie bude clovek schopny vnimat len pri statickom obraze.
Hlavne podstatnejsi je obsah ako rozlisenie obrazu vo filme.
Tiez vela spravi kvalita celeho retazca od natacia, cez spracovanie az po zobrazovanie. To je podstatnejsie ako nejake rozlisenie, ktore negarantuje, ci obraz bude naozaj kvalitny. Aj film v DVD kvalite moze vyzerat lepsie ako ten isty film napr. v 4k. Rozlisenie je druhorada zalezitost.
Dnes ale plati pravidlo viac pruhov viac adidas a o tom je to.
|
|
Re: pesovega
Od: dumec
|
Pridané:
29.5.2012 13:48
tiež som si myslel, že 4:3 je dobrý pomer, ale časom som zmenil názor. Točím okrem bežných vecí aj športy a tam je to najvýraznejšie. Udržať napr futbalovú hru v zornom poli 4:3 je obrovský problém, stále naháňam kamerou hráčov a nemôžu v tom mať prehlad ani diváci. Pri 16:9 mám pocit, že nemusím otáčať kamerou, všetko sa odohráva v jej zornom uhle. Samozrejme tomu dopomáha aj vyššie rozlíšenie.
|
|
Re: pesovega
Od: gjpmgapjgda
|
Pridané:
29.5.2012 14:13
Urob si malý pokus zakri si jedno oko povedz čo vidíš. Kruh, pre tv a film by to bol štvorec lebo kruhové platná a obrazovky sú nepraktické a teraz otvor aj druhé oko a povedz čo vidíš teraz? Širokouhlú elipsu, film to vyriešil formátom 16:9 pre oko najprirodzenejšim.
|
|
Re: pesovega
Od: filmovy format
|
Pridané:
29.5.2012 14:30
Filmovy format 16:9 a sirsie boli z dovodu architektury kinosal. Do sirky mohli architekti ist v rozumnych nakladoch ale do vysky mali problem.
|
|
Re: pesovega
Od: suhlasim
|
Pridané:
29.5.2012 14:33
presne tak, ved maliari vobec niesu poslednych 1000 rokov malokedy volili Wide format, skor to striedali podla potreby a nametu na obraze. A urcite tiez davno vedeli, ze oci su vedla seba a predsa Monaliza je na vysku !
|
|
Re: pesovega
Od: jajajajajaja
|
Pridané:
29.5.2012 22:25
a ty si uz aspon raz v zivote videl maliara, alebo si len pocul, ze nieco take existuje? dufam, ze tuto blbost, co si napisal si nemyslel vazne... lebo ak ano, tak ti zelam vela stastia do buducnosti... budes to mat tazke...
|
|
Re: pesovega
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 14:33
to je teda riadna blbost.
|
|
Re: pesovega
Od: stvorec
|
Pridané:
29.5.2012 14:08
On je potomok džingischána, má oči blizko seba tak je mu lepšie pozerať obraz v tvare štvorca. :))
|
|
Re: pesovega
Od: Meno môže mať
|
Pridané:
29.5.2012 10:48
Najväčšia plocha obsiahnuteľná ľudskou víziou má pomer strán 4:3
16:9 je to isté len s tým rozdielom že rohy sú nevyužité
16:10 vzniklo z praktických dôvodov 2x A4 sa zmestia vedľa seba
Preto je 16:10 vhodnejšie na prácu a hry
|
|
Re: pesovega
Od: hahahahaha
|
Pridané:
29.5.2012 19:05
Dobre som sa pobavil :D nastuduj si nieco o zlatom reze a potom rozpravaj o 16:10 oki?
|
|
Re: pesovega
Od: pica
|
Pridané:
29.5.2012 19:18
podla teba ma 16:9 blizsie k zlatemu rezu ako 16:10?
|
|
Re: pesovega
Od: hahahahhahahaha
|
Pridané:
29.5.2012 19:55
Ano, pretoze desatinny rozvoj zlareho rezu 1,61. A teras si zober kalkulacku a pocitaj 16:10=1.6 no a kolko je 16:9? No a teras schvalne co je blissie? Ano spravne 16:10 je blissie pretoze 16:10 je takmer dokonali pomer stran pre zlaty obdlznik (resp pre obdlznik s pomerom stran vypocitanym zlatym rezom ;) http://cs.wikipedia.org/wiki/Zlat%C3%BD_%C5%99ez
|
|
Re: pesovega
Od: sry haha
|
Pridané:
29.5.2012 19:57
Aha sry zle sme sa pochopili
|
|
Re: pesovega
Od: pica
|
Pridané:
29.5.2012 20:08
vsak prave. 2xA4 = A3 s pomerom stran cca 1.61
mne to celkom davalo logiku, co pisal.
|
|
Re: pesovega
Od: hahahahahahahahaaaa
|
Pridané:
30.5.2012 22:53
JJ hlavne ta A3 s pomerom stran cca 1.41 (420mm/297mm)
|
|
Re: pesovega
Od: lockator
|
Pridané:
30.5.2012 22:31
pomery 4:3 a 16:9 vznikli z ľudského zorného poľa - čo je elipsa. 4:3 vznikol vpísaním obdĺžnika do elipsy a 16:9 opísaním obdĺžnika.
|
|
Re: pesovega
Od: siirii
|
Pridané:
29.5.2012 11:25
Sú to samozrejme násobky full HD rozlíšenia.
Pôvodných 1900x1024 je čo? V živote som to nevidel. Má to absolútne neštandardný pomer strán a šírka navyše nie je deliteľná 16, čo je dôležité pre moderné kompresné algoritmy.
|
|
Re: pesovega
Od: dumec
|
Pridané:
29.5.2012 13:52
Kde si zobral 1900, je to 1920 a to je deliteľné 16
|
|
Re: pesovega
Od: siirii
|
Pridané:
6.6.2012 11:47
Kde som zobral 1900? ŽEBY v komentári na ktorý reagujem? Ach jaj..
"nasobky povodnych 1900x1024"
|
|
Re: pesovega
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
29.5.2012 17:21
Mojenko zlate oni uz su okruhle. Len v inej sustave ako pre beznych ludi a ako si myslis. Co znamena "okruhle" cislo v z-adickej pozivnej ciselnej sustave (kde z patri N a sucasne z>1) som uz pisal. Efekt je najvyraznejsi pri malych z a teda pri malom pocte znakov pre cifry vyjadrujuce cisla.
|
|
Hmmmm
Od: iso
|
Pridané:
29.5.2012 9:35
... a načo to bude dobré ?
Viac dát, väčší výkon, vyššia spotreba.
|
|
Re: Hmmmm
Od: 122112
|
Pridané:
29.5.2012 10:00
: )
a viac sraciek, reklam
co z HD, ked uz nie je co vysielat?
|
|
re: 7680 x 4320 @ 60
Od: BigF
|
Pridané:
29.5.2012 9:36
kvanta dat budu predca prenasat kvantovym teleportom ktory uz maju aj v cine aj v europe odskusany ;)
|
|
100,000 to Die at the London Olympics ?
Od: podaj dalej
|
Pridané:
29.5.2012 9:37
watch?v=kFHcOw9INj4&feature=related
|
|
cenzura
Od: ssbsb
|
Pridané:
29.5.2012 9:38
kua idem odpovedat a zrazu "prispevok bol zmazany pre..." treba pisat rychlejsie
|
|
Statky Zmätky
Od: Gregor Tajovský
|
Pridané:
29.5.2012 9:57
nemam rad toto hnanie sa za niecim lepsim hlavne ked je to zbytocne...
vyssie rozlisenie mne osobne prinesie len toto:
-kupa novej grafickej karty (na tv stream pouzivam hpc)
-vacsi objem stahovanych dat (pri slovenskom internete na plynule sledovanie/stream mozem zabudnut)
-na co preboha je to dobre uz teraz clovek potrebuje lupu aby videl jednotlive pixely tak kde bude rozdiel pokial nemam 105´ plazmu 10cm od nosu?
a k tomu zvysenemu fps len tolko...
http://dopice.sk/2JT
|
|
Re: Statky Zmätky
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 9:58
jednoducho vsetci sa budeme mat potom lepsie!
|
|
Re: Statky Zmätky
Od: ASDFEG
|
Pridané:
29.5.2012 10:07
Tiez moc dobre nechapem na co to bude dobre. Aby bolo vidiet vsetky detaily 1080p na 42" je potrebne sediet 1.2 m od obrazovky. Na 3m je pri full HD idealna uhlopriecka 92-100". Uvidim, necham sa prekvapit, ale pozerat 100" uhlopriecku z 1.5 m asi nebude pohodlne, kedze zorne pole uz nepokryje celu obrazovku/platno.
|
|
Re: Statky Zmätky
Od: 654564
|
Pridané:
29.5.2012 11:02
to si trosku prestrelil, nie? 2,5 metra uhlopriecka na 3 metre pozerania? ja mam 55" led tv a mam ju od seba cca 3 metre a sa mi zda dost blizko. 3 metre je vyrobcom odporucana sledovacia vzdialenost pri 55" (140 cm).
|
|
Re: Statky Zmätky
Od: ASDFEG
|
Pridané:
29.5.2012 11:13
Nech sa ti to zda akokolvek prehnane, pozri si na nete vypocty pozorovacej vzdialenosti pre jednotlive rozlisenia, na 3m je to 90-100". Vtedy vidis vsetky detaily, ale stale nevnimas velkost rastra/pixelu. Ja doma mam 100" na 3.1m, SD je nepozeratelne, 720p pozeratelne, 1080p perfektne.
|
|
Re: Statky Zmätky
Od: jajaaaj
|
Pridané:
29.5.2012 17:31
ty mas doma 100palcovu obrazovku? a domace ulohy si si uz napisal?
|
|
Re: Statky Zmätky
Od: ASDFEG
|
Pridané:
29.5.2012 22:13
Hovori ti nieco kombinacia projektor + platno (100")? Proste sa mi nechcelo vrazat X eciek do "maleho" TV, hlavne ak nepotrebujem TV tuner, vstavane repro a dalsie somariny integrovane v TV, takze projektor bola jasna volba.
|
|
Re: Statky Zmätky
Od: jajaaaj
|
Pridané:
29.5.2012 17:44
aby ste sa chlapci nehadali o veciach ktorym nerozumiete, pozrite si co hovoria odbornici:
http://bit.ly/daS72c
|
|
tod sa bavime o hovadinach
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
29.5.2012 9:59
filmy digitalne sa uz davno natacaju v 4K resp 8K, to je ekvivalent k 6 cm a 8 cm filmom oproti 3,5cm filmom (2K).
no ...
a co sa tyka televizie, tak teraz sme este neni ani tak daleko, ze by sme mali kapacity na FullHD. tod v nemecku sa vysielaju verejnopravne vo 720p50 co ja aj celkom schvalujem, kedze ten obraz je lepsi! a samozrejme datovy tok je nizsi ako by bol treba v porovnatelnej kvalite na 1080p. 1080p ani nie je nasadzovany, podla toho co vim, tak aj STV a aj ine sukromne televizie tod v nemecku pouzivaju len 1080i25 a na to maju relativne nizky datovy tok, kedze tieto 720p50 beru 12 mbit/s, tak to je aj nerealne dostat volakam. cize ked mas 1080 rozlisenie a menej ako 12 mbit/s rychlost, tak tam mas maximalne teda 1080i25 co bude kockovat ked sa obraz rychlo hybe.
|
|
Re: tod sa bavime o hovadinach
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
29.5.2012 19:26
720p50 - to by bola parada
Aj do 12Mbit toku by sa zmestilo kvalitne 1080p, len by sa muselo preciznejsie kodovat a viac detekovat pohyb v obraze a pod. Je to narocnejsie, ale nie nemozne. A aj pripadne rozstvorcekovanie obrazu pri rychlej zmene v obraze by az tak nevadilo, pretoze pri vacsich rozliseniach su tie stvorceky opticky mensie ako pri mensich rozliseniach. V rychlych scenach aj tak oko nestihne reagovat na vsetky detaily. ( + moznost deblockingu )
Kvalita by bola plne postacujuca ako pri hocijakom FullHD movie trailery co ma datovy tok 8Mbit.
|
|
FUUUUUL HD
Od: nooooooo
|
Pridané:
29.5.2012 10:26
J som myslel, ze full HD bude maximum a zrazu tu mame full full HD a full full full HD :)
|
|
Streda, 16. mája 2012, dnes má meniny Svetozár, zajtra Gizela Pošli kvety
Od: nohy nohy nohy
|
Pridané:
29.5.2012 10:28
a co tak stary dobry zasumeny analog? dnes s tym nieco natocis a hned si umelecka dusa :)
|
|
pokrok smerom od lenina
Od: stary chren
|
Pridané:
29.5.2012 10:41
pokrok,tvrdy biznis a šialene napady nikdy nezastaviš :)
|
|
nie hneď
Od reg.: Earl_Simmons
|
Pridané:
29.5.2012 10:41
a kto povedal ,že to bude vysielane už na budúci týždeň.
Veď oni vedia čo si môžu dovoliť. O cca 5-10 rokov bude dátová priepustnosť niekde inde ako dnes. Samozrejme slovensko bude nasadzovať 1080p vtedy keď inde vo svete už bude bežné 2160i/p resp. 4320i/p. Ale je to určite reálne. Toto rozlíšenie sa počíta hlavne pri IPTV, kde pri optike nebude problém také niečo pustiť.
Ide tu len o tu dobu kedy to nastane.
|
|
4k-8k
Od: mateoo
|
Pridané:
29.5.2012 10:53
Uz viem preco STV uz davnno nepresla na FULL HD, ona caka na 8K :D
|
|
Rozlíšenie alebo FPS
Od: Prispievajte do diskusií
|
Pridané:
29.5.2012 10:59
Bol by som radšej keby videá by mali viac FPS aj keď rozlíšenie pre veľké obrazovky by mohlo byť väčšie ako 1920x1080
Rozšírený gamut aRGB namiesto sRGB by tiež by nemusel byť na škodu
|
|
Re: Rozlíšenie alebo FPS
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
29.5.2012 19:28
25(30)fps je plynule, 50(60)fps je tiez plynule, ale ten rozdiel vidno a je to pastva pre oci 8-). Viac fps uz pre ludske oko netreba.
|
|
skratky
Od: acko
|
Pridané:
29.5.2012 11:14
lol, tie skratky su fasa, najprv hd, potom full hd, teraz Ultra High Definition Television. Za par rokov budeme mat
Ultra Hyper Giga Higher Than High TV :)
|
|
Re: skratky
Od reg.: appleman
|
Pridané:
29.5.2012 11:23
full HD nic neznamena. je to iba nalepka na televizori, rovnako, ako HD ready.
http://dopice.sk/2JW
|
|
Re: skratky
Od: Houston
|
Pridané:
29.5.2012 12:10
Pekna blbost.
HD Ready je oficialny certifikacny program:
http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready
S tym, ze Full HD zludovelo z HD Ready 1080p sa treba uz len zmierit a priznat mu vseobecne uznavany vyznam.
|
|
dvd-som povyhadzoval
Od: luke peterson
|
Pridané:
29.5.2012 11:40
teraz zbieram blu-ray, o par rokov zase budu vsetko digitalizovat do 7680x4320, kaslem na to.
|
|
Nechapem
Od: Robo1111
|
Pridané:
29.5.2012 16:24
Co sa nad tým niektorý stále pozastavujete...
pred rokmi sme mali 800x600 a keď niekto mal 1024x768 tak bol král. Dnes je bežný fullHD no a o 5 rokov zase 7680x4320 bude bežné...
Taktiež sme niekedy obrázok ťahali 10 sekúnd z internetu a lamentovalo sa že sa preťažuje sieť keď tam bude niekto zdielať gigantický 700MB film.
Len chcem povedať že tešme sa na to že to ide teraz tak rýchlo...
Tak ale asi to ťažko niekto pochopí keď si aj v dnešnej dobe pozerá kinoripy a nevadím mu to.
|
|
Re: Nechapem
Od: jajaaaj
|
Pridané:
29.5.2012 17:36
suhlasim s tebou, som presvedceny ze 99% tunajsich mudrlantov v zivote nevidelo cistokrvny Blueray (nie rip!) prehraty z kvalitneho prehravaca na poriadnom TV (nie nejaka tesco lcd). Potom by pochopili co je to HD a aky to dokaze spravit zazitok.
|
|
Re: Nechapem
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
29.5.2012 18:42
niektorym kludne staci aj decentny 50GB BDrip na 24" monitore a truehd audio prehnane cez creative x-fi titanium a decentne 5+1 repro :)
|
|
Re: Nechapem
Od: pica
|
Pridané:
29.5.2012 18:47
"som presvedceny ze 99% tunajsich mudrlantov v zivote nevidelo cistokrvny Blueray"
a co take si Kefalin predstavujete pod takym slovom ze Blueray?
a este k tomu cistokrvny?
|
|
Re: Nechapem
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
29.5.2012 19:37
Hej, dnes sa mozme smiat, ze ako to bolo v minulosti, ale ten pokrok by nemal ist za kazdu cenu stale dopredu, mal by sa rozumne drzat hranici ludskych zmyslov...aj tak od tolkeho cumenia budeme jedneho dna potrebovat okuliare a bez nich budeme vidiet aj tak len mahule :D
tych 7680x4320 si viem predstavit na staticky obraz, ale pri videu pochybujem, ze budem mat z toho vacsi zazitok ako z 3840 x 2160...ci uz bude vyssia hustota bodov na rovnakej ploche, alebo rovnaka hustota bodov ale na vacsej ploche, mam pocit, ze 7680x... je uz nad ramec pozitkoveho a efektivneho sledovania.
|
|
preco je 7680 x 4320, 8K a nie 16K
Od: Jazwec
|
Pridané:
29.5.2012 16:34
Ak je 3840 x 2160, tzv. 4K rozlíšenie rozumiem tomu ze popis 4K je 2x2 FULL HD, preco ma, ale rozlíšenie 7680 x 4320 oznacenie 8K, ked je to 4x4 FULL HD?
|
|
Re: preco je 7680 x 4320, 8K a nie 16K
Od: oleee
|
Pridané:
29.5.2012 16:53
no lebo 8x1080=7680
|
|
Re: preco je 7680 x 4320, 8K a nie 16K
Od: jajaaaj
|
Pridané:
29.5.2012 17:38
bulharska kalkulacka? :)
|
|
4k, 8k
Od: Swampy
|
Pridané:
29.5.2012 18:38
A co je na tom? Ved Japonci to ohlasovali uz zaciatkom sedemdesiatych rokov :)
|
|
A co takto CHD
Od: kryptoanalytik
|
Pridané:
29.5.2012 21:00
A co takto real 3D cubic full hd? pokrok moze ist stale dopredu, toto je len maly medzistupen :) Pri rozliseni 1920*1920*1920 by to bolo 7x10^9 pixelov v kazdom frame. Nic nie je nemozneeeeeeeeeeee
|