neprihlásený Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel
Solárna loď oboplávala Zem

DSL.sk, 5.5.2012


Loď Tûranor PlanetSolar napájaná výlučne elektrickou energiou vyrábanou zo slnečného žiarenia v piatok poobede dokončila v Monaku ako prvá loď tohto typu svoju plavbu okolo Zeme.

Loď, ktorej meno v elfskom jazyku Tolkiena znamená Sila Slnka, vyrazila z Monaka západným smerom v septembri 2010. Plavila sa len v regiónoch s vysokou intenzitou slnečného žiarenia a celkovo prešla viac ako 59.5 tisíc kilometrov.

Tím za projektom, ktorý odštartoval stavbou lode v roku 2008 a bol financovaný nemeckým podnikateľom Immo Stroeherom, chcel poukázať na možnosť využívania alternatívnych zdrojov energie. Rodina Stroehera založila a zarobila peniaze na výrobcovi vlasovej kozmetiky značky Wella.

Loď má 537 metrov štvorcových solárnych panelov s efektívnosťou 18.8%, ich celkový inštalovaný výkon je 93.5 kW. Využíva 388-voltové Li-Ion batérie s kapacitou 2910 Ah, ktoré tak uchovávajú cca 1130 kWh energie. Hmotnosť batérií je 11 ton, celej lode približne 95 ton.

Zväčšiť
Loď Tûranor PlanetSolar, kliknite pre zväčšenie (foto: PlanetSolar)



Loď poháňajú motory s celkovou maximálnou spotrebou 120 kW a dosiahnuť vie maximálnu rýchlosť 26 km/h. Bežná cestovná rýchlosť je len 13.9 km/h a spotreba motorov 20 kW.


Trasa lode Tûranor PlanetSolar (obrázok: PlanetSolar)



Dĺžka lode bez rozložených solárnych panelov presahujúcich samotnú loď je 31 metrov a šírka 15 metrov, s panelmi 35 metrov a 23 metrov. Stálu posádku lode tvorili štyri osoby.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


Diskusia:
                               
 

no cakal som nieco mensie ze to bude veru...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

ja som zas cakal vesmirnu lod... Ach, mal by som si oddychnut...
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

ja tiez, asi musim pozerat aj nieco ine okrem sci-fi
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

:D no fakt prve co som si predstavil nejaky prototyp raketoplanu
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

http://www.youtube.com/watch?v=ECZNM9KmiMY
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som bol na tom rovnako, následne otvorím článok a ahaho aké sklamanie :(
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A ako by plavala vo vesmire?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

aj ja som si myslel ze to bude daka plachetnica co ma jeden solarny panel na ohrev vody, ale toto ma milo prekvapilo. Ono kebyze "namontuju" este filter vody tak maju pitnu vodu neustale a urcite by sa tam dala niekde supnut aj mala zahradka na cerstvu zeleninu a mame to: Viva La Vodny Svet :)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Sice solarne clanky neznecistuju prirodu alebo ovzdusie ale so je s bateriamy??? A nevymislia baterky s reva neviem neviem ale toto neni az tak cista energia ako tomu hovoria....
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Tazke je ti porozumiet...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Pouzil slovo baterie, asi mu vadi ze su neekologicke a neprirodne, pochadzaju totiz z vesmiru a prisli sem vyhubit vsetok zivot na zemi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby ta solarna lod si dala dola tie panely a namiesto solarnej energie by tam namontovali nejaky druh free energy generatora tak by doteraz plavala xyz krat okolo zeme... proste volna energia je najlepsia..
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Dalsi tarajuci truhlik.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 


tu máš ďalšieho ;=)))))))

http://www.dsl.sk/article.php?article=4508

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Alebo dať tam rovno fúzny reaktor, nie? :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a fuzzy regulator :D
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

A wifi a za sebou tahat velky kancel s tlaciarnou
Odpovedať Hodnotiť:
 

noze sa podel o to ako funguje taky free energy generator, verim ze by to vela ludi zaujimalo lebo pre normalneho cloveka co ma skoncenu fyziku na zakladnej skole sa to zda ako dost velka fantazmagoria
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Veľmi jednoducho: Sedíme celá posádka na korme/zadná časť lode/ a dávame si spišské párky s fazuľ

Keď sa zjavia prvé príznaky fúznej reakcie, postavíme sa čelom k prove, predkloníme sa a zo zadnej časti vypustíme energiu.

Jediným problémom je, že ešte nevieme zapojiť reaktory naraz, u každého prebieha fúzna reakcia inak, tak lod chodí cik-cak, križuje, ale my sa nevzdávame... a ďalej do seba džgáme konzervy.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

lenze musis dodavat ziviny ako vodu, jedlo a v neposlednom rade fazulu takze to nesplna kriteria "free energy generatoru".

na tvoje trapne prispevky uz som si zvykol, ale aj tak by mohol existovat ban list!
Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

Hm, asi si chýbal na fyzike, alebo na prírodovede, takým istým spôsobom sa pohybujú niektoré ryby..

Ked veríš hlúpostiam typu perpetum mobile....:(
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nic take som nenapisal. jebe ti to uz uplne? alebo si v poslednom stadiu?
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

13 rokov?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

asi trosku menej by som povedal.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

no len aby ta ta fazula s parkami nevysla drahsie ako jadrovy reaktor s palivom :) kedze jadrova energia je momentalne daleko najlacnejsia
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ak myslis pod jadrovou energiou energiu zo Slnka, tak ta najlacnejsia je...Inak energia z jadra po zapocitani nakladov na vystavbu, likvidaciu elektrarni plus nakladov na niekolko tisic rokov na uskladnenie vyhoreteho paliva najlacnejsia nikdy nie je a ani nebola )) Keby taka lacna a vyhodna bola, kazdy druhy miliardar by ti staval atomky po svee, lenze zodpovednost za likvidaciu vyhoreteho paliva a atomiek je na state a plati sa to z tvojich dani a poplatkov za elekt. energiu, ktore sa ukladaju vo fondoch, takze asi tak ))
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Solarna energia je sice najlacnejsia ale investicia do vybudovania takejto elektrarne sa bez podpory statu alebo EU nikdy majitelovi nevrati na druhu stranu Jadrove elektrarne tvoria pocas svojho fungovania fond z ktoreho sa financuje ich likvidacia a likvidacia vyoreneho paliva a cena je stale lacnejsia ako hocico ine. btw vyhorene palivo sa da recyklovat a pouzit v inom type reaktoru to len na okraj.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tú poslednú vetu si si bohapusto vymyslel.
Práveže to nieje také jednoduché, preto sa skladuje celkovo na 300 rokov...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

http://www.world-nuclear.org/info/inf03.html
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A preložíš nám to?
Pretože my sme na Slovensku a máme tu Mochovce v tých je to tak ako je napísané!
300 rokov je skladovací čas, dovtedy sa má vraj niečo vymyslieť... že čo s tým na 95% nevyhoreným palivom.
A nie je to vôbec také jednoduché, keď si v podstate ani Rusi s tým nevedia v rozumných cenách dať rady.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Vyhorené palivo sa nerecykluje lebo vyťaženie a spracovanie nového je zatiaľ lacnejšie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nabuduce si zisti fakty, aby si nebol za totalneho dementa. Aha Cuda, ze sa vobec divim.
Potrebujes na to iny typ reaktoru, ale prepracovat sa vyhorene palivo da, pretoze obsahuje este cca 90% povodneho paliva.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Obsahuje ešte 94-95% a prepracovať sa pre Slovensko nedá, preto ho v Mochovciach skladujú 300 rokov!!!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Co s tym ma spolocne prepracovanie na slovensku zo vseobecnym faktom? Pisal som niekde, ze Slovensko taketo reaktory ma?
Kazdopadne je JE pre nase uzemie najidealnejsi zdroj energie.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Čo je vo svete je všetkým jedno. No majú jedno spoločné:
nízku efektivitu z jadrových tyčí.
Nás zaujímajú najmä Mochovce a zatiaľ ešte aj Bohunice.
A tie majú uvedený problém.
Z energie palivových tyčí spotrebujú veľmi málo a kedže nie je dostupná vhodná technológia na prepracovanie akože vyhoretých, tak sa dlhodobo skladujú...
A to je obrovský problém. Finančný, ekologický aj technický...
Cuda píše o pomeroch na Slovensku. Iné tu nie sú a ani tak hneď nebudú. Alebo má nejaký truhlík to pochopiť?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Alebo má nejaký truhlík problém to pochopiť?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ano ty to mas problem pochopit, lebo slovensko nieje cely svet... ked v inom state postavia, vyskusaju a bude fungovat nova elektraren, tak ma sancu sa dostat v buducnosti aj na slovensko... Alebo má nejaký truhlík problém to pochopiť?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ano, máš problém to pochopiť...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Alebo sa prevezie, riesenie sa vzdy najde. Alebo dokonca sa urychli chemicky rozpad ak to bude nutne - zatial je to nerentabline. Okrem toho je az komicke ako sa koli jadrovemu odpadu, ktory je oznaceny a niekde umiestneny, tolko zavija, pricom komunalny odpad v tych mnozstvach ake sa nachadza kdekovlek skodi podstatne viac a nikomu to nevadi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Protestujem.
Parok s fazulou bol odjakziva TRENCIANSKY !!!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Pravdu ty mas.... parek s fazulu je trencansky parek s fazulu moze tam byt dopisane estetak "hame" a to je tak secko

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

free energy generator je podvod
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

neni, vola sa to plachta. vietor fuka aj tam, kde Slnko nesvieti,je uplne free a plachetnica zem oboplava rychlejsie. toto je o nicom. hracka pre bohatych.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

aj auta boli kedysi pomalsie nez kone, taka hracka pre bohatych.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Mozno, ale auta neboli slepa vetva vyvoja, toto je. Respektive to nie je ekologicke ako sa nas snazia presvedcit, ci myslis ze vyrobit desat ton bateriek je ekologicke? A to iste s tymi panelmi.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

paneboze daj, ale hned!... ako ekologicke boli auta na zaciatku vyvoja, aku mali produkciu CO2? vyvoj nieco trva a na zaciatku to vobec nie je optimalne
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Schvalne, kolko litrov spotrebovali auta pred 120 rokmi priemerne na 100 km? Pri takej rychlosti "vyvoja" tu budu ekologicke solarne lode neskor ako lod Enterprise.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

podla wiki ford T, motor s vykonom 15kW (!!) zral 11-18 litrov/100km
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A koľko vtedy stál benzín?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To je sice pravda, ale ekologicke auta nemas ani dnes(hybridy a elektromobily tiez nie su ekologicke).
A toto fakt nema sancu na uspech, nikdy. Pravdopodobne ani len nediasnu rychlost a spolahlivost obycajnych plachetnic.
Cas ukaze kto mal pravdu.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ako ja sa nehadam ze raz budeme vsetci jazdit na slnecnych lodiach. ono asi ani cele mnozstvo slnecnej energie ktore dopadne na plochu velkosti tej lode nie je dostatocne na to aby ta lod isla rychlo ako ine... cize aj keby sme mali mali solarne clanky so 100% ucinnostou tak je to na pohon lode malo ale ja to beriem ako vyskumny projekt. clovek nikdy nevie co sa podari objavit a akou nahodou...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj o autach mnohi tvrdili, ze je to odsudene na neuspech a ludia ako ty ohrnali nosmi a pozri dnes.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Povies mi aj kto?
Iba par velmi blbych ludi si mohlo mysliet ze dopravny prostriedok nezavisli na kolajniciach a sile koni nebude mat uspech.
Ale lod, alebo auto cele obozene solarnymi clankami s vykonom kosacky mat uspech nemoze.
Prinajmensom uz len kvoli kapacite baterii, ktore ak si si vsimol sa za poslednych 20 rokov vobec nezmenili.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

chod uz do riti so svojimi nazormi... aj auta boli predtym pomale, hlucne, dymili jak parna lokomotiva a vacsina ludi im nedavala velku sancu, ale pokrok tu sancu zvysoval az sa vypracovali na dnesnu uroven a pokrok este nezastal... ak vyvoj solarnych clankov a baterii zastane, tak to este par rokov budu umelo masirovat a potom s tym skoncia ale zatial hoci pomaly sa obe vylepsuju a to ze ty v tom nevidis buducnost nikoho nezaujima...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Pokial to nebude schopne vyrabat energiu za tmy nema sancu sa to uchytit. Vyroba samotnych clankov je tak neefektivna a zatazuje neksutocne zivotne prostredie, ze ten clanok nevrati za svoju zivotnost energiu, ktora sa spotrebovala na vyrobu. Ucinnost sa zvysovat bude, to nikto nespochybnuje, ale ked mas potrebu porovnavat neporovnatelne, tak prosim.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Nehádajte sa. V každom prípade výskum treba, v opačnom prípade, ked sa neprejde na iné zdroje energie nás čaká prúser.

Slnko je teraz drahé, ale o 10-20 rokov bude skoro zadarmo.

Meny padnú dole a všetko zdražie, ešte budeme pišťať za sl. kolektormi, len aby sme si mohli pustiť aspoň teplú vodu... do 20 rokov na 1000%...:(
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

>> Slnko je teraz drahé, ale o 10-20 rokov bude skoro zadarmo.

Ha-ha-ha! Uz teraz platim za vodu, co mi naprsi do zahrady (pre neznalych - stocne). A akonahle to bude ekonomicky zaujimave, tak nam zdania aj to slnko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vacsina patentov spojena s touto problematikou konci niekde v trezoroch s TOP SECRET razitkom vo vladnich bunkroch niekde v tamtarii... kebyze USA nespomaluju pokrok, tak by viac napredoval... netvrdim, ze by mali 100% ucinnost, ale boli by o nieco ucinnejsie, nez teraz...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Vazne? Auta v tej dobe boli riadne sracky, tazkopadne, dlho sa vyrabali, extremne drahe, hlucne a nepohodlne.
Dnes sa to hovori lahko, ale vtedy tiez malokto veril, ze auta sa budu premavat po dialnicicach rychlostou viac ako 400 km/h.
Nikto netvrdi, ze tie auta a lode na solarne clanky takto budu vyzerat aj o 100 rokov. Medzi prvymi autami a dnesnymi je uz skoro 130 rokov.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Hej, pravda, bežne jazdíme po diaľniciach 400km/h...
Dylyno...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Správne, autá prešli vyše storočným vývojom. Ale vzhľadom na to, že prvé fotovoltaické články sa použili vo vesmíre už okolo r. 1958 (a určite sa tak stalo na základe už predošlého dlhoročného výskumu), tak využívanie slnečnej energie je čo sa efektivity týka v plienkach už bezmála tiež storočnicu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A prečo nenapíšeš rovno fotočlánky???
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

oni su ale debili. naco oblepovali lod tolkymi drahymi bateriami. stacilo zapojit toto, vsak?
http://www.youtube.com/watch?v=zz-Lupbn7mc
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To je dobrá blbosť...
:-)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Otestoval si to?

Ono je to možno preto lebo sa zvyšuje magnetické pole slnka. Od roka 1900 sa zvýšilo 2.5násobne. A taká spodná hranica ionosféry sa znížila z výšky 300-310 km na 98-100 km.
Z toho vyplýva, že sa zvyšuje elektrické napätie planéty.
A toto je "obyčajná" cievka v el mag poli. Aj keď prečo potrebuje nabudenie?

Nie určite toto nieje dôkaz Casimirového efektu a skutočneho zdroja energie z vákua. (možno)

Hm, hm, hm skúsim to. Takže stačí zdroj vysokého napätia.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hm a páči sa my že to nieje mäkký zdroj energie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature =endscreen&v=5SUvGpRdvj4

Dobrý fake. Ale aj tak to skúsim.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

3:29 - vidno zospodu cierny kabel, ktory ide do predzovacky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ucelom toho videa bolo poukazat na to, ze povodne video je "fake" a zaroven ukazali akym sposobom to bolo spravene, aby to pochopili aj taki idioti ako ty...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

~14km/h ? kus málo. aká je bežná rýchlosť cestovných popr. nákladných lodí?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak napr titanic vedel plavat maximalkou 25 kn(uzlov) co je asi 45km/h niektore katamarany vedia plavat aj rychlostou 50 uzlov
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

to je veru bezna rychlost cestovnych a nakladnych lodi..
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

No pre liner je bežná cestovná rýchlosť 30 kn a pre ťažkú nákladnú loď o niečo menej (zato taká Emma Mærsk vraj dáva 25). Toto zo solárnych panelov jednoducho nevyžmýkaš, ani keby si mal 50% účinnosť a celú ju tým pokryl - 400m × 50m × 1 kW/m^2 × 0.5 = 10 MW, a to je asi tak desatina toho, čo ti treba.
Proste, zaujímavý experiment a môže mať aj nejaký prínos, ale solárna loď je na prepravu blbosť. Jedine že by došla ropa a neprišlo sa na lepší zdroj, ale o tom veľmi silne pochybujem.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pravda, ropa len tak skoro nedojde, navzdory tomu, co sa tvrdi.
priklad: http://czech.ruvr.ru/2012/01/09/63560610.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

China consumed an estimated 9.2 million barrels per day (bbl/d) of oil in 2010
takze to obrovske lozisko len cine vystaci na 2 mesiace.. dnes moze byt spotreba ciny aj dvojnasobna
Odpovedať Hodnotiť:
 

zavisi od typu lode. zhruba od 11 do 25 uzlov. 1 uzol je 1 mila za hodinu. jedna namorna mila je 1852 metrov. len aby ste nemuseli googlit.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Len to by ich popri saudskej arabii zostrelili, ak by pouzili free power;)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ak by dali stažne a plachty...tak budú rýchlejší..

Stačí si pozrieť škunery, ktoré vláčili korenie z Indie v 19.storočí.

P.S. ten projekt je podľa všetkého zatiaľ komerčne nevyužiteľný. Loď, ktorá sa vlečie, tú si skoro nikto neprenajme ani len na dovolenke..:)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

s tymi plachtami si to trafil presne, ludska debilita nema hranic...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Nehovoriac o tom, že fúka aj cez noc..., či pri zamračenej oblohe.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nehovor. To by ma nepadlo
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Nemyslim, ze do toho investovali tolke miliony eur a nenapadla by im taka jednoducha vec. Nerobil to Josko z Trstenej popri praci na poli.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Toho, kto vobec uvazuje o takomto durhu energie na takyto dopravny prostriedok ani nemoze napadnut nieco prakticke...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

a fuka aj pri bezvetri?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmmm... Zajimave.. ako nevadilo by mi plavit sa tak dlho a nerobit v podstate nic.. sem tam nieco pozret na ntb co by som mal ako tak natahane.. pripadne nejaku lan hru cisto z nudy dat.. ale aspon keby posadku tvoria aj 2 pekne brunetky z dlhymi nohami az po zem :-DDD
Zrejme az potom by som sa az tak nenudil :-P
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

A na co by ti boli?
Aby si s nimi sem tam nieco pozeral na ntb, pripadne hral nejake lan hry? :-D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Alebo by ich používal ako veslárky keď bude noc alebo zamračené :)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

komentár týždňa :D pobavil si ma riadne :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

S dlhymi nohami az po zem? Ja by som chcel take s dlhymi nohami az po strop.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Wersldkeo
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

1 rok a 8 mesacov.
To je rychlost
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Za rok a 8 mesiacov oboplava Zem aj prazdna plastova flaska.
Mozno aj dvakrat ...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

No to je teda pokrok, uz pred vyse 100 rokmi to dokazali len za 80 dni :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pred 100 rokmi, ale s akou lodou si myslel? so solarnou urcite ne!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

no tak nebola solarna; nemozem za to, ze teraz pouzili na pohon slepu vyvojovu vetvu
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

fantasticka demonstracia momentalnej efektivnosti fotovoltickych clankov, gratulujem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

rýchlosť celoplošne stúpa s vybavením posádky
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Prosim vas, zabite uz niekto tohoto chuja!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:

Pridať komentár