neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Nový minister chce vrátiť povinné maturity z matematiky

DSL.sk, 19.4.2012


Nový minister školstva Dušan Čaplovič chce na gymnáziá vrátiť povinnú maturitu z matematiky.

Minister to uviedol v rozhovore pre denník Hospodárske noviny.

"Musíme deti tlačiť aj do praktických vedomostí, technických predmetov, do logického uvažovania," uviedol pre noviny.

Podľa ministra by v prípade zavedenia zmeny mohli maturovať z matematiky už súčasní druháci na štvorročných gymnáziách.

V súčasnosti na všeobecných gymnáziách študenti maturujú zo slovenského jazyka, vybraného cudzieho jazyka a dvoch ľubovoľných voliteľných predmetov. V minulosti bola povinná aj maturita z matematiky, krátko po páde socializmu sa zrušila.

Agentúra TASR ale upozorňuje, že za krátky čas vo funkcii minister Čaplovič už uskutočnil tri zásadné vyhlásenia, ktoré následne dementoval alebo výrazne korigoval. Minister informoval, že na gymnáziá budú môcť ísť len žiaci s priemerom do 1.5, že sa zníži počet vysokých škôl univerzitného typu na šesť alebo sedem a obmedzí počet študentov na lekárských fakultách.

V dvoch prípadoch následne minister tvrdil, že sa snažil iba otvoriť diskusiu o takomto návrhu. V treťom konštatoval, že jeho výroky neboli dobre pochopené.


      Zdieľaj na Twitteri


Ste za povinné maturity z matematiky? (hlasov: 766)

Áno      65%
Nie      35%


Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

a to akoze naco?
zrusiť celu maturitu
naco som dostaval 4 roky znamky? :D
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

... navrhujem nerobit nic neucit sa nestudovat sediet doma, hrat sa s perom ...
... ludia su lenivy od prirody, ale musime sa naucit ako byt lenivy este viac ... vid vyvoj kalkulacka -> pocitac ...
... pevna linka -> fartphone ... a tak dalej ...
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

A tebe to jebe?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ako chce docielit maturitu z matiky len na gymnaziach?
btw nieco s gymnaziami treba urobit, mali by tam chodit iba ti lepsi ziaci, momentalne sa tam dostane kdejaka chatra
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Plne suhlasim zo zavedenim povinnej maturity z matiky. Nevadi, ak aj niekto z gymnazia pojde niekam, kde nebude potrebovat matiku. Nevidte to len ako suche vzorce, vety a definicie.. Ide o rozvoj logickeho myslenia a predstavivosti, ktore sa vzdy v zivote zide..
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

a čo si myslíš, že keď zavedieš povinnú maturu z matematiky, zrazu budú ľudia inteligentnejší? Nabiflia sa vzorce, postupy, poučky a keď im náhodou dáš niečo, na čo by mali logicky prísť, no nemali sa odkiaľ nabifliť postup, budú ti nadávať, že to sa neučili a nebudú to vedieť. Tí, ktorí vedia v matematike aj logicky rozmýšľať, idú z nej maturovať tak či tak.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Ze...o jeden maturitny predmet menej a to nehovorim o informatike :D.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

tym, ze bude clovek matiku flakat lebo ju nema na mature sa mu urcite logicke myslenie rozvinie naplno.
"Tí, ktorí vedia v matematike aj logicky rozmýšľať, idú z nej maturovať tak či tak." nesuhlas. z mojej triedy som z MA maturoval jediny. a nebol som jediny, kto logicky premyslal.

ked spoluziakovi, ktory matike absolutne nerozumel hrozilo prepadnutie, doucal som ho matiku, bolo to narocne, ale casom dokazal pochopit o co ide, nie len nabiflovat a mechanicky vypisat vzorce a vysledok.

ked clovek chce, aj matiku zvladne. niekto lahko, niekto tazsie, ale da sa to. ale jej ignorovanim sa ju este nikto nikdy nenaucil.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nesuhlasim, ono to nie je len o tom naucit sa nieco, ale je to aj o tom vediet to pochopit a to nedokaze kazdy. Niekto proste tak matematiku nechape ako ini ludia, no moze mat vlohy zase na ine predmety v ktorych mozu byt slabsi zase ti co su dobri v matematike. Preto je dobre ze matematika nie je povinna, inak by totiz hrozilo ze tych maturantov bude este menej ako doteraz. Pan minister Charlie Chaplovic si zrejme pomylil ministerstvo s nejakym kabaretom.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

moja matikarka na skole pouzivala krasnu vetu, "ludia matematiku nemaju radi preto, ze by bola tazka, ale preto, lebo ich nuti namahat modzok inak"(ano fakt hovorila modzok :D). a o tom to je, ludia su vo vseobecnosti lenive tvory, preto cim viac a na rozne sposoby sa budu nase mozocky zamestnavat tym lepsie pre celu spolocnost.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Povedz to ludom co maju dyskalkuliu.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

zrusme povinnu maturu zo slovenciny z ucty k ludom co maju dislexiu ;)
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

Roky som sa stretaval dennodenne s clovekom ktory mal ten problem a nakoniec zo slovenciny zmaturoval. Mne sa zase tazsie ucila matematika, ale keby som z nej musel maturovat, urcite by som pohorel, z ostatnych predmetov som mal vyborne znamky, ked mi skratka matematika nejde znamena to ze si nezasluzim maturitne vysvedcenie? Neporovnavaj jazyk s matematikou, to su hrusky a jablka. Niekto kto si vidi dalej od nosa raz vymyslel ze sa nebude maturovat povinne z matematiky tak by to tak malo ostat, okrem toho maturita zo slovenciny predsa nie je len o slovencine ale aj o literature, co su naozaj iba dane veci ktore sa musis iba naucit, tam nie je co chapat alebo nechapat. Matematiku ked nepochopis, tak si neporadis ani s mensimi matematickymi problemami.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

co si prosimte studoval? dufam ze si ako dyskalkulik nestudoval technicku skolu alebo gymnazium. ak ano, potom chapem, preco je slovensko tam kde je a preco nase skolstvo vobec nefunguje.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

*no offense
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Tí všelijakí uchyláci s deklarovanou "Dis..." či už naozajastnou, alebo vymyslenou - ale zachytenou u školského psychológa, alebo koho na papieri, majú predsa výhody pri skúšaní a aj pri maturite!!!
Za komunistov to nikomu netrhalo žily. Deti sa trénovali už v jasliach, škôlkach, dnes sú všakovakí magori, ale úľavy od pc nemá NIKTO. Určite nebolo toľko alergikov, ľavorukých dis...všakovakých a čo ja viem akých detí...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pravda pravda, nemnoz sa bude takych este menej..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

> Povedz to ludom co maju dyskalkuliu.

Hej! Ludia s dyskalkuliou, ludia matematiku nemaju radi preto, ze by bola tazka, ale preto, lebo ich nuti namahat modzok.

Diagnostické metódy natoľko pokročili, že nejakú formu disXY nájdu u troch detí zo štyroch. Už 20 rokov prakticky nepíšem perom (okrem podpisu a lístku na nákup). Keby ma nejaký doktor vyšetroval, tak je z toho dysgrafia jak vyšitá. Napriek tomu si v žiadnom prípade nemyslím, že by mi mal niekto robiť úľavy pre mizerný písomný prejav.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mizerny pisomny prejav este neznamena dysgrafiu. Dysgrafia ma viac znakov. Poucky su sice pekne ale prax je prax. V poucke sa sice pise "prejavuje sa celkovou výraznou neúhľadnosťou písma, jeho tvarom, rozdielnou výškou a kolísajúcim sklonom" ale uz ti nepovedia ze dysgrafik moze mat aj ine poruchy ktore sa prejavuju napr. nahodnou zmenou velkeho pismena za male a naopak, vynechanim urcitych charakteristik pismen v slove, tvarov, nedokoncenim pismen ci uplne vynechanie pismen v slovach, zrkadlove pisanie pismen ci casti pismen v slovach, vynechanie znamienok v pismenach; bodiek, ciarok, dlznov, makcenov a spusta dalsich vad v takych oblastiach ktore ini povazuju za samozrejmost a pisu ich automaticky. Problem dysgrafikov je zaujimavy aj tym, ze dysgrafik moze vediet ako sa to pise spravne, no pri pisani to napise nespravne - v jemu charakteristickej podobe.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"Niekto je dobry v matike niekto v inom predmete" V akom inom? Ze niekomu ide dejepis?:D To nieje nic ine ako papagajovanie, akurat ho to moze viac zaujimat/bavit a tak sa to jednoducho bifli viac. Matika bol snad jediny predmet kde bolo treba trosku pohnut rozumom. Aj ten ktoremu fakt nesla, sa musel snazit trochu porozmyslat, a to je najvacsi problem dnesnej spolocnosti, nejak sa ludom nechce velmi rozmyslat a potom ich "podvadzaju" politici, poistovaci, banky atd, pricom vsetky fakty su vzdy prednimi, len niesu zvyknuti sa nad nimi trosku zamysliet.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Jasne, vsetko je matematike, niekomu mozu ist napr lepsie jazyky, mna matematika nejako neoslovila tak sa radsej ucim 3 jazyky, ale ty vyzeras, ze nerozumies ani matematike ani nicomu inemu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V zasade s tebou suhlasim, len dufam ze ta hruba gramaticka chyba vo vete "vsetko je matematike" kde si vynechal pismeno "o" bol len preklep, ked uz sa ucis tie tri jazyky.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Bol to len preklep, ale nedalo mi nezareagovat. Ani by som to nenazval hrubou gramatickou chybou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked uz, tak pred "tak" mu chyba ciarka.
Ale podstatne je, ze ano, (takmer) vsetko je o matematike. Dokonca aj umenie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Taky zlaty rez ;)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

aby to bolo vsetko presne zadefinovane tak vsetko je o prirodnych vedach chemia fyzika biologia ... vsetko potrebuje nejake vypocty ci uz jednoduchsie alebo zlozitejsie ... zaklad je vediet si ich logicky pospajat a potom matematicky vycislit
dokonca aj pri ekonomii alebo v manazmente je potrebna matematika a pravdepodobnost
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A co take prosim ta, nikto sa tu nebavi o zakladnej matematike ale o normalnom zivote, povedz kde ludia bezne vyuzivaju integraly, derivacie a pod
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Napríklad keď si vypočítaš plochu svojho pozemku, už použil si integrál. ;) (Druhá vec, že asi o tom nevieš :))
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Viem o tom, ale garantujem ti, ze to ludia vedia aj tym, ze vynasobia jednu stranu druhou, a to vie aj clovek zo zakladnej skoly. Nepotrebuje sa zapodievat maturitou a pod. z matematiky
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Uz sa mi nechce dotahovat, len tolko, ze vela ludi si nevie zratat ani uroky, takze asi tak.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To mi pripomina, ako reagovala pani v banke na otazku, akym algoritmom pocitaju uroky pri precerpani - "tam nie je ziadny algoritmus, to pocita pocitac automaticky".
Odpovedať Hodnotiť:
 

v ekonomike?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Asi nejako takto http://www.lamer.cz/quote/59919
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v tom pripade zrusme povinnu maturitu uplne. niekto ma vlohy na matiku, niekto na biflovacie predmety (historia, literatura) a niekto zas na jazyky.
ak nemas vlohy na matiku, nechod na skolu ktora ju vyzaduje (stavbar, elektrikar, informatik) ani na gymnazium, ktoreho ucelom by malo byt pochytit siroky okruh oblasti.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ja zas nechapem slovencinu a literaturu a tiez som musel povinne z tej chujoviny maturovat. A na co mi to je? Teda aspon ta literatura.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

dajte mu plusky, ma pravdu
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to tazko.. to rozhodne logiku nerozvija, na to treba iny ucebny plan..
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

a co podla teba rozvija logiku?
ja by som im nie len zakladnu matematiku, ale aj matematicku logiku zaviedol uz na strednych
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Tebe by bolo treba si zopakovať aj maturitu zo slovenského jazyka.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

stymto nesuhlasim,boli sme v dectve 2ja kamarati,kamos siel na novohradsku co bolo vtedy ultra super vyber gymnazium,teraz sa prechlastava,robi v dakom sklade a zaraba 400e...

ja som bol vzdy o 2-3 triedy horsi,proste s talentom a chapavostou som sa nanho nikdy nedotahoval,diktaty 5tky,matiku som driloval a zo mna bude za rok ing na nemenovanej informatike :)

nie vsetko je o tom,ake deti su...ake maju znamky,ale co je do nich vkladane... nevidim dovod,preco obmedzovat znamky... ak dieta nebude stacit,nedorovna sa tak vyleti,pojde inam...


pardon za dlhsi srdcevruci prispevok :D
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

znamy nema maturitu a ma 4 firmy a je zahojeny... a? spriemeruj si, kolko ludi sa so skolou niekde dostalo a kolko bez nej, spriemeruj ich platy a zivotnu uroven a potom hovor, ci je lepsie mat tu skolu alebo nie.
ako nasa stara mati hovorila: Jedna lastovicka leto nerobi!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

9 z 10 najbohatších ľudí na svete nemá dokončenú vysokú školu (desiatý je Ballmer, ktorý je tam kde je vďaka Gatesovi), čiže spriemerovaním dostávam.... že netreba ísť na výšku, radšej makať
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ja to poznam trocha inak a z cias ked gates ms viedol.
9 z 10 najbohatsich ludi na svete nema vysoku skolu a aj ten 10ty Ballmer pracuje pre Gatesa, ktory nema vysoku.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Vy budete urcite 11. a 12. v poradi. Skola nikdy nie je naskodu, nie vzdy pomoze, ale urcite nie je naskodu
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

osobne skôr príjmem do zamestnania človeka, ktorý má 25 a má 5 ročnú prax, ako človeka, čo má 25 a čerstvo ukončil vysokú školu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A preto sme tam kde sme. Keby si daval sancu absolventom, niekam by sme sa pohli..
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Za to si môže každý sám. Keď vysokoškolák skonči školu (po ktorej dokopy je len o máličko múdrejší) a čaká že sa mu pracovné ponuky budú valiť, niet divu, že sa nikam nedostane. Keď zdvihne prdel a začne obchádzať firmy a podávať žiadosti, robiť aj keby poštára, zoznamovať sa s ľuďmi v danom obore a budovať si úspešný životopis a referencie, môže to dotiahnúť hocikde. Nemôžeš dať za konateľa firmy niekoho, kto nemá žiadnu prax. Taký Warren Buffet makal tuším od 13 rokov, Steve Jobs začínal od obyčajného programátora atď atď. A na pozíciu predavača za 350€ mesačne nemám problém zobrať aj absolventi :-)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A ty najimas na poziciu konatel firmy? Sam si tu seres do huby stale, podla tvojho usudku radsej zamestnas na poziciu konatel firmy niekoho kto robil 5 rokov postara ako niekoho kto studoval....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme.
A?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak to uz je tvoja obmedzenost, kde maju ziskat tu prax ked vsetci rozmyslaju ako ty?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Na zamestnaniach, ktoré nevyžadujú prax a za plat, ktorý zodpovedá človeku bez skúseností.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Neni penazi, neni roboty, kriza je, ale keby som mal sefa o ktorom viem ze pise na dsl.sk pod prezyvkou Tupcek tak dam vypoved.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Dobre beriem ta za slovo, dajme tomu ze si sefom firmy, dajme tomu ze chces prijat pracovnika na urcitu poziciu ktora vyzaduje prax. Myslis si, ze to moze byt aj prax z ineho odboru? Ja si to nemyslim takze si v podstate povedal somarinu. Stale tam plati - ak na konkretne miesto musis mat prax, znamena to ze si na takej pozicii uz predtym musel byt aby si tu prax ziskal. Otazka teda stale ostava, kde tu prax mas ziskat ked ta kazdy sef odpinka pretoze si absolvent? Podla toho co hovoris ty by teda stacilo ist robit niekde do mcdonaldu a potom sa prihlasit dajme tomu za nejakeho veduceho odbytu..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Osobne mas radsej kratkodobo dobre, ale dlhodobo zle investicie, ako naopak. Uvidime neskor, ako sa ti to vyplati. :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Teda ak ide o pracu za pasom, tak je pravda, ze tam je vysoka skola skor na skodu. :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

neveril by si ale aj za pasom dokaze vysokoskolak obcas zmenit vyrobny proces a zefektivnit ho ... ale musi to byt vysokoskolak ktory sa snazi a pri praci rozmysla ... vysoka skola by mala ludom prave tieto vlastnosti naucit studentov ... vediet kreativne a logicky mysliet je pri znacnom pocte robot velkou vyhodou ... ak niekoho posles zo zakladnej skoly pracovat pojde nauci sa to ale len malo z takychto ludi ti dokaze zlepsit resp. zefektivnit pracovny proces ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

9 z 10 ludi co nedokoncili skolu sa ma uplne naprd. ak chces risknut ze skoncis pod mostom koli 10% sanci ze sa budes mat velmi dobre, fanj. ja si ale myslim ze je lepsia 90% sanca ze sa budem mat primerane dobre ;)
btw tych 9 z 10 nedokoncilo skolu z urciteho dovodu. nie preto, ze by srali na maturitu z matiky, ale preto, ze uz pocas skoly mali v hlave viac nez dost a prisli so zaujimavym napadom (aj vdaka vplyvu tej skoly), ktoru nakoniec opustili lebo ich v podstate brzdila.
takze ani v najmensom nestaci nestudovat aby si bol tam, kde Gates ci Zuckerberg.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja nevravím, že stačí ukončiť školu, ale že treba makať a nie sa flákať po školách
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

este otazka, ak mas na vyber - clovek so skolou bez pracovnych skusenosti a bez skoly bez pracovnych skusenosti, koho uprednostnis?
a uvedom si, ze v urcitom momente je KAZDY bez skusenosti (s nimi sa nerodime)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ide ale o to, či chceme ľudí 5 rokov učiť pracovať a učiť sa praktické skúsenosti, postupovať kariérou atď, alebo či ho chceme poslať na 5 rokov chlastania+2 týždne ročne nech sa biflí poväčšinou zbytočnosti (nemusíme si klamať, že študenti sa učia poctivo celý rok a nie len pár dní pred skúškou, a že väčšinu znalostí si bude pamätať aj po skúškovom období a v živote ju aktívne využívať)

Ohľadom tvojej otázky: už som sa stretol aj zo zamestnávateľmi, ktorí zoberú radšej stredoškoláka bez praxe. Prečo? Lebo vysokoškolák nechce nechať svoj titul bokom a očakáva vyšší plat, lepšiu robotu s menšou námahou a ak mu nedáš zlaté miesto, nebude spokojný a dosť pravdepodobne ti odíde, až kým nezistí, o čom je život. Bohužial, dobré miesta sa nerozdeľujú len tak ľuďom bez praxe
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

> 9 z 10 najbohatších ľudí na svete nemá dokončenú vysokú
> školu (desiatý je Ballmer, ktorý je tam kde je vďaka
> Gatesovi), čiže spriemerovaním dostávam.... že netreba
> ísť na výšku, radšej makať

Zo štatistiky by si to mal za 5, lebo si nevybral reprezentatívnu vzorku. Ako by tvoj priemer dopadol na Luníku IX?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pánovi ministrovi odporúčam pozrieť toto video a prehodnotiť svoje postoje:

http://www.ted.com/talks/ ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

(odstráňte medzeru, naschvál som nechal celý link, aby ste vedeli, čo si otvárate)
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

tak nabuduce daj skracovac a nad to napis nazov :P
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

ale pouzivaj len skracovac dopice.sk lebo inak to nepouzije nikto,vies ako dsl crew
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

niekedy to tu pripomina dsl hardcore crew
clovek to tu musi pravidelne kontrolovat aby chapal o co ide pri janke hospodarovej, kvetoch, wifi kancli, dopice.sk a pod
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Co tak DSL krú stretko?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

co ho minuskujete, spravime gulas, wifi hotspot, podium, na ktorom spravi prednasku pjetro, admin vymysli vtipny nazov stretka, apple fanboys urobia prezentaciu produktov a ostatni ich budu hateovat ... a ako specialneho hosta pozveme Janku Hospodarovu, aby to moderovala a nakoniec jej dame kvety s venovanim DSL krú
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

a pozvanky budeme tlacit cez wifi
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

A povozíme sa na plnokrvníkoch, ktoré dovezie Mikádo.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

ok, druhy julovy w-end :)
nejake dobre miesto? chata?
a samozrejme byob, alebo radsi dve :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Party sa bude konat tu tu a tu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

127.0.0.1
good place :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Apple vs apple hateri je nuda, este keby si povedal ze na programe bude aj Firefox vs Opera vs Chrome vs IE, pripadne OSX vs Windows vs Linux, tak to by som mozno aj siel :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Uz tlacim pozvanky z PDA cez wifi vo velkom kancli, pridte si po hotovy papier, prineste aj kvety. Moderovat bude Janka Hospodarova, co to popijeme, zanadavame na Apple, Microsoft, prehliadace a na zaver nas Pjetro vsetkych posle niekam do ciernej diery skratkou dopice.sk
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

krasne povedane

posielam kvety
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ty snad cakas od sudruha ministra normalizatora nejake rozumne napady. Ved ten clovek by mal vytvarat moderne skolstvo a sam studoval snad este za gottwalda, taky clovek moze vymysliet len to akurat predvadza, jedna perla za druhou.
Podla jeho strelenych napadov, by ziak, ktory sa nedostane na gymnazium mal ist na nejake sou a vyucit sa napriklad nastrojarom, ked ma zaujem o humanitne vedy? A ten priemer 1.5 je odkial, nejaky exot (ziak vplyvnych rodicov) kdesi na pochybnej zakladnej skoly moze mat lepsie znamky ako premiant na kvalitnejsej zakladke a nedostane sa tam, len preto ze by malo platit taketo subjektivne pravidlo. Naco je potom monitor, kde vsetci pisu rovnake ulohy a podla toho sa daju hodnotit vsetci rovnako (aspon ako tak spravodlivo)
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

tak co ja si pamatam tak na gympel bolo treba 1.75 alebo 2.00 priemer podla toho na aky si sa hlasil
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nech si studuje humanitne vedy, no potom nech sa nestazuje ze vrcholom jeho kariery je "prosite si aj hranolky?" ak si chce na Slovensku najst pracu.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ano dam si a mozete mi k tomu pridat aj kecup a napoj poprosim kolu, dakujem!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

No keď si spomeniem na Monitor, to je tiež holubník ... v jednej triede po tebe vrieskajú ak sa čo i len pohneš a volajú KGB ak náhodou dlhšie premýšľaš pretože je to "podozrivé". V druhej triede sa odpovede kričia tak že ich počuť až na chodbu... True story ...
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Pravda, ja som robil monitor v r. 2004 a aj štvorkári mali 90% a rovnako je to aj s maturitami, niekde sa memôžeš ani nadýchnuť a niekde to rieši zo žiakmi aj učiteľ. Dobre to vyriešili češi národními srovnavacími zkouškami.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

plny suhlas, tohto roku maturujem, v mojej skupine sme seci makali samostatne, lebo sme mali prisny dozor. V druhej skupine opisovali jak o zivot, a najdu sa aj taky ze ked sa ich spytas co dali v tom a tom priklade tak na teba cumia ze to bol aj taky priklad? no sak jasne ked opisovali rovno odpovede...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

S tvojou gramatikou by som sa moc nechvalil, ze ides maturovat.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ale sak ho nechaj, to je nasa buducnost, ktovie mozno raz urobi nejaky vedecky objav co ty vies..
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mas pocit, ze pisem na jazykovedne forum? Ide o pointu... ze vas to bavi
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

ja som sa tiez stretol s nerovnym ferovym pristupom ku maturite (medzi skolami).. ja bych tie pisomne maturity vsetky zakazal, resp. zmenil ich na akysi narodny zrovnavaci test (aj pre ine predmety ako jazyky, matika a SJ), kde robi dozor plateny, nestranny clovek. Ak by to bolo kvalitne, tak osobne by mi nevadilo, ze to bude predrazene a zaplatim to z dani.

Ustne maturity su na tom este horsie, co sa tyka ferovosti medzi skolami (ucitelmi), cize tie by som nechal tak a bral ich ako symbolicke skusky ukoncenia studia a motivaciu ukazat svojim ucitelom, co vsetko ziak vie a nie ako porovnavaciu skusku s ostatnymi Slovakmi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

cool story bro!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

keď som robil monitor ja, tak mi nechceli ani uhlomer požičať, že som si ho mal zobrať z domu... tak som si musel vyrobiť vlastný ale o 1stupen som sa odchylil takze mi to aj tak bolo na ()...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako sa dá vyrobiť si vlastný uhlomer?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uhlomer? Zober uhol a odmeraj. Ked nemas uhol, moze byt aj koks.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jednoducho, staci prekladat papier...

tu je jeden jednoduchy sposob. http://tinyurl.com/brpv5cb
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslím, že podobne to majú v Nemecku. Má to svoje výhody aj nevýhody záleží od uhlu pohľadu ;)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pointa asi mala byt v tom, ze ked uz je to skolstvo platene z nasich dani, nebude predsa pchat peniaze to ludi z kt nic nebude/nemoze byt uz len koli trhu. Ak je na svk dopyt po 10 000 ludi s humanitnym odborom, tak nech maju skoly len taku kapacitu ( samozrejme len priblizne, ale urcite nie 5x taku ) Ked sa clovek nedostane do tych 10 000, tak nech si zaplati sukromnu. To iste gymnazia. Nejak sa snazil toto dosiahnut, mozno nie najstastnejsim riesenim, ale myslienka zatym je ok.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kreativita je super. podme byt vsetci maliari, hudobnici a ini viac, alebo menej pochopeni umelci! chleba nech sa pece sam, auta nech sa robia same, zivot bude ako v raji.

clovek je od prirody lenivy, ked nieco nemusi, obvykle nespravi. pokial by mali vsetci volnu ruku, minimum z tych, ktori na nieco maju by to vyuzilo.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Neverím, že keby sa to uvoľnilo, všetci by šli len za maliarstvom, hudobníctvom, atď. Každého napĺňa niečo iné. Myslím, že by sa to rozvrhlo viac-menej rovnomerne. Poznám ľudí, čo umeniu nerozumejú a ani nemajú záujem sa ním zaoberať. Každopádne konečne by každý robil to, čo chce, nie to, do čoho je nútený systémom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tebe zrejme chyba riadna davka kreativity, ked si pod tym pojmom nev ies predstavit nic zaujimavejsie a zmysluplnejsie nez malbu a hudbu. Automobilovy priemysel je tiez plny kreativity. clovek nemoze premyslat mechanicky ako stroj, aby navrhol zaujimavy design, vyriesil problem s odporom vzduchu, navrhol co najvykonnejsi motor pri co najmensej hmotnosti ci spotrebe a k tomu vsetkemu zachoval pohodlie cestujuceho.

aj ked pravda je, ze na pekara nemusis mat velku kreativitu, aj ked biznisu to neuskodi (prides s lepsim receptom na chutnejsi chleba, cesto vytvarujes do zaujimavej podoby co prilaka zakaznikov, alebo zrealizujes reklamu inym nenakladnym sposobom bez nutnosti platit si inzeraty)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no neviem, som síce za to, aby sa ľudia vzdelávali, ale to by sme najprv museli mať systém, ktorý ľudí aj niečo naučí. Z vlastných skúsenosti majú absolventi stredných a vysokých škôl dokopy toľko vedomostí, ako by skončili len základnú školu. Výnimku tvoria tí, ktorých to fakt zaujíma, ale tí sa to tak či tak učia najmä vo voľnom čase a škola v pomere na to, koľko času tam trávia, im dala dosť málo (podľa ich vlastných slov). Okrem toho väčšina študentov, zlenivetá zo školy, nenaučená pracovať, má problém pracovať 8 hodín denne a trvá im niekoľko rokov kým zistia, že životom sa nedá len tak prefláknuť jak školou. Podľa mňa je stredná+vysoká škola je 10 odfláknutých rokov, stačilo by, keby štát dával príspevok za zamestnávanie mladých a zamestnávateľ by ich už poslal vyškoliť ich tak, aby všetko potrebné do zamestnania vedeli a ešte by aj rýchle nabrali prax a boli by zvyknutí pracovať. A ešte by aj zarobili :-)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

zacina sa prejavovat "socialna" vlada, skrtaju kde sa da, idu zvysovat dane, zabetonuju zakonnik prace aby ludia boli este viac nezamestnatelni. Jednym slovom nastava hnus, ale co si narod zvolil to ma. Cele to kvazi setrenie je len o tom aby zostalo viac pre sponzorov smeru, aby este vobec mali z coho kradnut....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keby si vynechal strednu a vysku alebo proste cloveka naucil iba co bude robit v praci - skolenie, tak moze robit iba tu jednu vec. dostane padaka a moze sa ist strcit, ked nema ziadny prehlad. teraz sa nam to nezda, pretoze sme vseobecnejsie vzdelani, a vyskaci maju aj nejake globalnejsie ponatie o svete, trochu otvorenejsie oci [aspon by spravny VS student mal mat]. takyto vysokoefektivny sposob ucenia iba toho co "potrebuje" pre jednu pracu, alebo sustruzenie je dost.. kontraproduktivny, az katastrofalny
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

napad to je dobry keby to cenie bolo dlhodobe a nie len jednosmerne zamerane
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovek by mal mat rozhlad. okrem toho, ak sa chces konkretne orientovat, nechod na gymnazium ale odbornu skolu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak študuješ, tvoj pohľad plne chápem. Ak pracuješ, bol by som veľmi zvedavý, koľko z tých "všeobecných a globálnych" vedomostí zo školy využívaš a či sa to nedá naučiť rýchlejšie, ako za tých 10 rokov strávených v škole. Ako príklad stačí uviesť, že keď človek podniká aspoň jeden rok, hravo prekoná znalosti takmer všetkých absolventov obchodnej akadémie, ako v manažmente, tak aj v účtovníctve.

Okrem toho, zamestnávateľ ťa nemusí poslať na školenie, aby si niečo vedel. Zabudáš, odkiaľ schopní študenti berú svoje vedomosti: kúpia si knižky, zapnú internet, pýtajú sa, pohybujú sa v danej oblasti. Školenia a prax sú na to, aby tvoje hobby vedomosti posunuli do pro úrovne, čo ti žiadna škola neponúkne. Čiže zameraní môžeš mať koľko chceš.

PS: ospravedlňujem sa, ak je nejaká škola na Slovensku, o ktorej som nepočul a vie reálne aj naučiť
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

je to uhol pohladu niekto studuje iba preto aby mal dobry plat pre tych je tvoj system ako stvoreny, ale pre tych ktorí by chceli vytvorit ako take hodnoty je zas tvoj system nepouzitelny, klasicky priklad zo zivota poznam osobne 2 ucitelov ktori ucia preto aby svoje vedomosti a skusenosti odovzdali mladsej generacii pritom maju naviac a mohli by zarobit az 4-5nasobne platy oproti ucitelskym platom (IT, elektronika), ale robia to z predsvedcenia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to sme ale už pri úplne inom probléme, ktorým sú platy. To, že štátny učitelia a vedci sú platení slabo je o niečom inom. Aj keď aj tam je určitá spravodlivosť, ak by si školil ľudí v Googli, alebo pracoval v ich laboratóriách, inak by si zarábal, ako keď robíš pre SAV, respektíve keď učíš informatiku na strednej škole. A svoje presvedčenie o učení meniť nemusíš. Ľudia sú ochotní platiť za kvalitné veci a firmy preto musia mať kvalitných a zdravých ľudí, aby tie peniaze od ľudí dostali. Okrem výnimky keď si príde štát pre výpalné (dane) a firmy s politikmi sa radujú :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

takze mi chces povedat ze clovek ma vyjst zo zakladnej skoly, neist na strednu, doma si pozriet rok-dva odbor v ktorom chce do konca zivota robit a makat iba na tom?
ja viem ze to vidis tak ako to vidis, no skus sa oprostit od vsetkeho co ta skola naucila, to sa neda, pretoze skola nie su iba data, ale aj logika v hlave, tie spojitosti. niektore veci sa musia do hlav vtrepat, aj ked su na prvy pohlad na nic. dejepis napriklad. vysvetlovat preco je dolezity je na cely clanok, ale staci vytiahnut "poucit sa z minulych chyb" a hladanie suvislosti. pritom je to v praxi skutocne nepouzitelny obor.. a to je len priklad [a dejepis som nikdy nemal rad :D ]
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Opäť, myslíš si, že človek si nevie sám vyhľadať informácie a že škola mu ich dá. Bežne sa stretávam s vysokoškolákmi, ktorí nevedia gramatiku, nevedia po anglicky, nevedia nič o storočnej vojne, o fungovaní buniek atď atď. Ja to tak isto neviem zo školy a vôbec mi netrebalo 10 rokov na všeobecný rozhľad - proste ťa niečo zaujme, prehľadáš Wikipediu, iné články na internete, kúpiš si knihu, atď atď. Proste ten rozhľad tiež získa človek keď chce, no v škole mu ho nenanútia, proste musí chcieť a ak chce, nepotrebuje písomky, známky, biflenie atď atď. A nikto nehovorí, že sa celý život musíš venovať len jednému. Myslíš si, že ľudia, ktorí vyhrávali milionára a mali perfektné vedomosti, že ich mali vďaka tomu, že sa učili na jednotku? Kto chce, nájde si o tom aj kurzy, odborníkov a kadečo iné, možno aj školu :-) Lenže keď systém tlačí do stredných a vysokých škôl všetkých, učitelia majú problém naučiť žiakov, ktorých to nezaujíma a nakoniec na to doplatia aj tí schopní, keďže ich to brzdí
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

jednoducho - po základnej by sa mali ľudia posielať do zamestnania. Ak zistia, že chcú vedomosti (nie titul!), môžu to študovať ďalej (najlepšie popri praxi) - zamestnávateľ ich v tom pravdepodobne aj podporí, no nech si každý hľadá cestičku toho, čo chce a potrebuje, ale už po základnej, nie tradičný postup základná-stredná-vysoká a potom sa vlastne uvidí, čo chcem robiť a aké vedomosti by mi bolo treba.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A ty budeš vyberať: toho pošleme do bane, toho umývať okná, toho zlievať oceľ a tento bude informatik... A ten baník sa s očami plnými uhoľného prachu, doma každý večer, bude učiť stredoškolské učivo, aby tú baňu mohol opustiť...

Uvedom si, že deti (áno sú to deti) na základnej nemajú šajnu čo by chceli robiť a predpoklady na konkrétne zamestnanie sa tiež ešte nedajú určiť. Možno tak predpoklad pre toho baníka, podľa výsledkov na telesnej...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prax je velmi dolezita pre dalsi rozvoj, studium a hlavne aby si clovek vedel vybrat to dolezite a chapal suvislosti. Preto by mala byt podmienka pre studium 2.vysokoskolskeho studia minimalne 2 roky prax.

Tak ako je to bezne pri studiu MBA v zahranici nie ako tu na SVK kde MBA maju ludia bez praxe a skusenosti.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som to zobral ešte ďalej - prax by mala viesť k poznaniu, že chceš viac informácií, chceš študovať. Stredné a vysoké školy by mali byť ekvivalent dlhodobých a kvalitných kurzov, nie "povinnosť" pre mladých. Najlepšie, ak by sa robili popri praxi, bez titulov a nemohol by si nastúpiť na danú školu, ak si v danej oblasti ešte nepracoval.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tento pristup ma sice vyhody ale najskor cloveka hodit do praxe pri vacsine zamestnani nemozes ... a externe skoly zvacsa nedosahuju vedomostnu uroven ani strednych priemyselnych skol ... ano povedia ti nieco na prednaskach ale skusky su casto len akoze ... takze sa ti ludia nenaucia nic ...
z toho ako to beries ... neviem si predstavit dajme tomu ze 18 rocneho cloveka ktory by siel do nemocnice operovat a potom by sa siel ucit ako to ma robit ... a je nespocetne mnozstvo dalsich zamestnani kde je to uplne rovnake ...predtym ako nieco napisem snazim si zhodnotit aj pre a proti ... nepozeram na to len z jednej strany
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem si predstaviť ani 25 ročného absolventa, ktorého by si posadil hneď za operačný stôl. Nechápem, čo si tým chcel povedať. Nech robí v nemocnici menej podstatné práce a pritom nech študuje a sleduje a zisťuje, ako sa to robií, asistuje a podobne. Ono nemá ani veľký zmysel študovať niečo, o čom z praxe nemáš ani páru.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tvoj pristup je sice mysleny dobre a verim ze tych 10 rokov sa da stravit aj lepsie ale myslis si ze po vychodeni zakladnej skoly sa vies rozhadnut co chces robit? niekto to nevie po strednej ... je pravda ze na jednej strane je to len a len jeho chyba na strane druhej 15 rocny clovek je este stale dieta ...
a co sa tyka toho ze to netreba hmm ano vsetko je na nete alebo v knihach ... ale niekedy v tych knihach nie je to podstatne a sice to co spaja jednotlive casti a bez ich spojenia vie sice clovek dost ale casto nie natolko aby to dokazal vyuzit... a prave to spajacie by mala skola ponuknut ... asi to neponuka v dostatocnej miere ale to aj tak nic nemeni na tom ze tych 10 resp 5 rokov ak sa jedna o strednu je na to potrebnych
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niekto to nevie ani po výške, vlastne väčšina to nevie ani po výške. Preto väčšina ľudí pracuje v obore, ktorý nevyštudovali. Okrem toho, ako chceš prísť na to, ktoré zamestnanie ťa baví, keď si ešte v živote žiadne nerobil? Najľahšie to zistíš tým, že si pár zamestnaniami preskáčeš.
Čo sa týka tých vedomostí - biflením tie spojenia aj tak nezískaš. A tak väčšina mojích spolužiakov a bývalých spolužiakov prešla školami - čo sa dalo, sa odfláklo, čo sa nedalo, sa "naučilo" (nabiflilo)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

uz sa to neda citat, toto co pises su uplne nezmysly, mozno sa to da aplikovat na nekvalifikovane zamestnania, ale to vazne schces, aby sa chirurg pocas operacie ucil, kde je aky organ? aby sa bankari ucili poistnu matematiku az ked pride tsunami? posadis 15r decko k elektronovemu mikroskopu, nech toci koleckami a stlaca gombiky, ked ho to bavi a tak sa to akoze nauci a pritom ani nevie, co je elektron? uplna hlupost, nehovoriac o tom, ze ludia sa dostatocne nenaucia ani ked ich to nuti skola, co sa podla teba naucia, ked to budu robit sami od seba? ale v skole sa aspon dozvedia, ze taky a taky obor existuje, vzbudi sa v nich mozno zaujem, ale ako sa ma clovek dostat napr k filozofii, ked mu nikto v skole nepovie a platonovi...? bez vzdelania nemozes ist do praxe a bez zakladov nemas na com budovat!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zjavne máš problém pochopiť písaný text. Nikde som nepísal, že nikto sa nemá nič učiť, až kým to nepotrebuje. Ale že keď z praxe ani nevieš, o čom sa učíš, len si nútený sa to nabifliť, nemá to veľký význam. Chceš byť napríklad manažér IT firmy: netreba ti 10 rokov študovať strednú a vysokú školu. Napríklad jeden nemenovaný podnikateľ mal programovanie ako detské hobby, pýtal sa ľudí, čítal knihy, chodil po firmách a kluboch, neskôr sa zamestnal ako programátor, potom si založil vlastnú firmu a darilo sa mu. V 25 rokoch už bol milionár. Nechcem tým povedať, že každý je taký šikovný, no že výšku ku tomu netreba
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

potvrdzujes len to, co som povedal... su profesie, kde to netreba a su ludia, co to v niektoryvh profesiach zvladaju aj bez toho, no kolko takych poznas lekarov, pravnikov, fyzikov? netvrdim, ze sa neda zit a zarabet bez vyssieho vzdelania, no mnoho profesii sa bez pripravy proste robit neda a bez tychto profesii by spolocnost bola paralizovana...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

k tomu len tolko, poznas pojem "fachidiot". Ano su potrebni aj takyto ludia, uzko zamerani odbornici len vo svojom obore, ktory nic ine nevedia, ale musi ich viest clovek co ma siroke obzory a vidi aj za horizont, mozno nie tak superman na danu konkretnu vec, ale vidiaci suvislosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"ludia sa dostatocne nenaucia ani ked ich to nuti skola, co sa podla teba naucia, ked to budu robit sami od seba?"

Neviem ako ty, ale ja ked sa nieco idem ucit/robit sam od seba, tak je to vacsinou z vlastnej vole a mam zaujem na tom aby to bolo naucene/urobene ako najlepsie viem. Inak povedane, ked uz daco idem robit, robim to zo slobodnej vole a tak by bola hlupost aby som si nedal na tom zalezat ;)

"ze taky a taky obor existuje, vzbudi sa v nich mozno zaujem, ale ako sa ma clovek dostat napr k filozofii, ked mu nikto v skole nepovie a platonovi...? bez vzdelania nemozes ist do praxe a bez zakladov nemas na com budovat!"

Ty taky a taky obor.. xD tebe najskor dakto povedal o Platonovi alebo si takto filozofoval uz od narodenia? A teraz pozor co odpovies, aby si si sam neprotirecil ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

najhorsie na tom celom je to, ze vobec spolocnost dovoli, aby sa politika miesala do takej dolezitej veci ako je skolstvo a vzdelavanie.

teraz je samozrejme jedno, ci bude povinne maturovat z toho predmetu alebo z toho, to o to mi vobec nejde, ale treba si uvedomit fakt, ze z akeho dovodu sa toto robi. su to strannicke zabomysie burky v serbli, a samozrejme inkompetencia ministrov, ktora dojebava slovensky skolsky system.

keby sa politika do skolstva vobec nemiesala, najlepsie hnet od vzniku republiky 1993tom, tak by slovenske skolstvo bolo jedno z najlepsich na svete a to neprehanam!

samozrejme, toto by asi nekomu v europe vadilo, keby malo slovensko dobre skolstvo, preto ho politickym systemom a tzv. demokraciou jebu az dovtedy, dokedy nebude na urovni USA, kde 80% obyvatelstva nevie ani poriadne pisat a citat.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nadávať na USA, akí sú hlúpi a tlustí je síce in a cool, no pozri sa kde sú a čo dokázali americké univerzity a čo slovenské.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Iba maju viac penazi na vyskum. ALe % schopne hlavy su na tom rovnako a velke mnozstvo zahranicnych studentov tam chodi, takze to nie je dobry priklad.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Skoncil som americku univerzitu a ver mi nie je to len o peniazoch. Sposob myslenia a hodnot je niekde inde....
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Vidis ani ty nie si american ale americky Slovak alebo Slovak alebo co. Amici si mozgy kupuju, nic ine.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Skoncil som americku univerzitu a ver mi nie je to len o peniazoch. Sposob myslenia a hodnot je niekde inde....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no tym si potvrdil, ze je tam vela zahranicnych studentov, preto sa tei univerzity nedaju porovnavat v takomto meritku s nasimi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

jasné, že schopní študenti z celého sveta chodia do schopných univerzít po celom svete. To nič nemení na tom, že v USA vybudovali oveľa lepšie univerzity ako sú na Slovensku. Vďaka tomu, mimo stoviek iných projektov, ktoré robia univerzity, umožňujú aj vznik oblastí ako Silicon Valley, ktoré na Slovensku nehrozí
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tam ked niekto opisoval, podvadzal bola to hanba a odsudenia hodne spravanie. Tu sa este ludia chvalia ako oblbuju system a ako opisuju a kde co ukradli. Ked som studoval ucitelia boli ludia z praxe vela krat bol moj profesor vrcholovy manazer z Boeingu, NIKE, Microsoftu a inych firiem. Tu su to len zaprdkovia co nerobili nic len recyklovali svoje prace.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no neviem. mam skusenosti len s jednou vyskou (STUBA - FIIT), ale nie su tu sami zaprdkovia. niektori sice nevedia riadne na prednaske vysvetlit, ale vo svojom obore su znami aj za hranicami republiky.
a taky Satko, to je uz ina liga a vie perfektne vysvetlit a naucit :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samozrejme najdu sa aj odbornici a vrcholovi pracovnici ale bohuzial jedna lastovicka leto nerobi :( ja osobne vidim STU ako vysoko kvalitnu univerzitu. Skor som narazal na rozne EU, UK (manazment) a tie zaprdkove dedinske univerzity
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S tym s tebou suhlasim, ale ak si nestudoval na slovenskych univerzitach, tak tiez nevies o com rozpravas. U nas zase opacne - sikovni vyucujuci berie castokrat skolu ako druhoradu a v niektorych pripadoch az tretoradu cinnost, lebo prve dve robi lebo sa mu viac oplatia a uci len preto, ze takmer nic nerobi a berie plat. Staci sa pozriet na drvivu vecsinu doktorandov. Ucia len preto, ze maju 500€ a teple miesto a popritom si robia svoje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pracoval som na sk univerzite takze mam skusenosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tom priapde sa Ti ospravedlnujem, ale tym sa dostavame aj tak ku casti, co katedra to iny svet.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

minule som videl uz aj inzerat na pracu s klasickym znenim a v poznamke bolo vysokoskolske vzdelanie ekonomickeho smeru okrem katolicka univerzira ruzomberok
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ty si myslis ze USA a UK je samy Harward a Cambridge?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, je tam aj Caltech, MIT, Princeton, Duke, Columbia ... ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> no pozri sa kde sú a čo dokázali americké univerzity a čo slovenské.

USA má takmer 60 krát viac obyvateľov ako Slovensko. To znamená, že stačí nájsť jednu slovenskú univerzitu, ktorá "niečo dokázala" na každých 60 amerických univerzít, ktoré "niečo dokázali". Vieš o 60 amerických univerzitách?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

OK, tak mi povedz zo 10 vecí, ako slovenské univerzity zmenili svet a ja ti nájdem podobne významných aj 600 vecí, čo americké univerzity. Nie nadarmo chodia do US študenti z celého sveta, určite nie kvôli tomu, že by na Slovensku bolo kvalitnejšie školstvo
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To bude katastrofa. Kto bude robiť managerov, personalistov a administratívu keď nádejný adepti nebudú mať maturitu. Jazyky nestačia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neboj, sef si vzdy v pripade potreby dosadi nejaku tlacenku.. Ked je treba sucasneho pracovnika aj vyhodi len aby bolo miesto pre tlacenku.. najlepsie sa vyhadzuje v skusobnej dobe kedy ti nemusia povedat ze preco..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to si akoze po vecero bezny dospeli clovek logaritmuje, ze tak nutne potrebuje maturu z matiky ?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

taaaky trojity integral na ranajky bezne ;)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Štat na učebnice dava desiatky milionov €, furt sa tlačia nove kvoli nejakym aktualizaciam/doplnkom. Aké je riešenie ?

Uzatvoriť zmluvu na x desaťtisíc iPadov 2 16GB

kto dosiahol priemer znamok pod 1.5 dostane iPad od štatu zdarma = motivacia pre ostatnych, tym, ze by sa to aplikovalo pri presune zo ZŠ na SŠ, čiže iPady len pre študentov 1. ročnikov SŠ.

Zamestnať pár najlepších autorov, ktorí sa budú starať len o obsah cez iBooks Author. Nové vydanie ≠ nový výtlačok = aktualizácia knihy cez iBooks.

© Reforma by Vizionár, dsl.sk, 2012

Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Doplnok:

iPad používa študent po dobu 4 rokov, pri mechanickom poškodení znáša náklady na opravu študent.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Doplnok2:

Po skončení SŠ, tí študenti čo dosiahli priemer zo ZŠ pod 1,5, t.j. tí čo dostali iPady pri nástupe zdarma, si môžu iPady ponechať
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Doplnok3:

Študenti, ktorí nemajú priemer pod 1,5, si iPad môžu zakúpiť cez APR predajcu so zľavou, ktorú dotuje štát
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Doplnok4:

GTFO. podaj podnet na ministerstvo, takyto krasny navrh na tunel isto uvitaju
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

A ocneho im budes platit ty /
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

dovod? chces povedat, ze tym, ze clovek pozera do kvalitneho displeja (s moznostou zmeny jasu, podsvietenia, farby podkladu ci velkosti pisma) su oci namahane omnoho viac ako z toho, ze clovek pozera do papierovej knihy?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

To nie je celkom take jednoznacne, zhodou okolnosti mam problem so zrakom a to taky ze uz pri kratsom sustredeni zraku, napriklad pri citani a pod. sa mi zacne zhorsovat videnie a zacnu ma oci boliet a to ako v pripade monitora, tak aj v pripade knihy. Vychadza to u mna zhruba na rovnako, samozrejme dost zavisi aj od monitora. Ak mas nekvalitny monitor, tak sa problem dostavi omnoho skor.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

štát nič nedotuje :( keď sa raz zamestnáš tak pochopíš
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A kde sa teda stráca tretina môjho platu keď nič nedotuje? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

záleží od toho, či chceš počuť básničky o vzdelaní, bezpečí a cestách, alebo tie desaťtisíce úradníkov, rozbité cesty, plné vrecká politikov a spriaznených firiem atď atď.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myšlienka pekná, no skôr pre USA. U nás knižka drží aj 10 rokov, aktualizácie nikoho netrápia. Učí sa z nej, až kým sa doslova žiakom nerozpadnú v rukách tak, že ich nevie ani polepiť. A keď aj náhodou je predmet, kde sa pravidelne kupujú nové knihy (často sú to cudzie jazyky), tak si to žiaci kupujú na vlastné náklady
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, kupujú si to na vklastné náklady a teda pre seba. KNIžKA IM ZOSTANE. A?
No je totiž mnoho učiteľov, ťčo stoj čo stoj si musia vydupkať u deciek vždy niečo iné a niekomu inému nahrať kšeftík. A čo iný jazykár, to iná knižka. Lebo asi si nevedia zohnať inak, tak len za peniaze. Nechce sa mi veriť, že by na trhu neboli Ministerstvom školstva vydávané aj tie dotované.
A čo že má učebnica "anglický jazyk" 10 rokov? Čo sa v tom jazyku za tú dobu zmenilo? Výslovnosť? Slovná zásoba?
Určite nie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

žijeme vo svete, ktorý sa neustále mení. Menia sa aj metódy výučby, dokonca pomaličky aj jazyk, vedy a vedecké teórie atď. Pre názornú (prehnanú) ukážku, predstav si, že by si mal vydanie spred 100 rokov. Úplne iná slovná zásoba, učil by si sa o parných strojoch, elektrina možno tak okrajová zmienka, počítače nedohľadne atď atď. Aj za 10 rokov sa toho kopa zmení, ale to by už trebalo rozoberať konkrétne detaily konkrétnejšie knihy, aby si to vedel. Nám v škole profesorka zvykla dávať zvlášť poznámky, kde knihy boli neaktuálne a upozorňovala nás na to, čo v knihách už neplatí
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo také už v 10 ročných knihách neplatí?
Ja si myslím že z 99% všetko.
Nemyslím právo a iné ekonomicko právne bludy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Geografia: štáty vznikajú, zanikajú, spájajú a rozdeľujú sa, oblasti menia svoje zameranie, obyvateľstvo sa sťahuje, počet ľudí sa zmenšuje/zväčšuje, význam krajín vo svete sa mení, pamiatky sa ničia/rekonštruujú/nové veci sa zaraďujú medzi pamiatky, dokonca aj kontinenty sa hýbu, mení sa fauna/flóra, zisťujú sa nové poznatky o oblastiach, ľadovce sa roztápajú, hladina oceánov stúpa, pralesy sa zmešujú, živočíšne druhy sa sťahujú/vymierajú, nové ložiská ropy/hocičoho iného na ťažbu sa objavujú/míňajú atď atď
Biológia, fyzika a chémia, informatika snáď ani netreba rozprávať, pretože pokroky idú míľovými krokmi, najmä vďaka modernej technike
Všetky jazyky sa pomaly, ale iste menia, okrem toho pokroky v spôsobe výučby sú nezanedbateľné a cudzie jazyky sú najmä o spôsobe výučby, tam nestačí slovník+gramatický súhrn.
Dokonca ani predmety ako dejepis nie sú statické: desaťtisíce vedcov objavuje nové a nové poznatky, okrem toho to, čo bolo pred 10 rokmi súčasnosť, je už dnes história
Je nutné fakt pokračovať?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prosím???
Ty na čom frčíš?
Ty si snáď dement, alebo nevieš čo píšeš!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie on je sef firmy, od neho zavisi ci budu mat ludia robotu a co do huby. Vitaj na Slovensku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dedovi po mozgu asi este stale behaju komunisticke myslienky a idea vedeckeho ateizmu
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

skor mu klope na dvere prostata..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Napad to je sice dobry, ale co to robi na dsl.sk..?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Bože toto mi už nerobte ten nadpis ma skoro zabil!! Ešte že len na gymáziách inak by ma asi *****.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešteže maturujem tento rok a tieto všetky zmeny ma minú... (nevravím, že sú k horšiemu ale mal by som o dosť ťažší život :P)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Osobne chodím na gymnázium a rozhodujem sa o maturite aj z matiky, ale mám toho aj bez toho dosť. Na niektorých gymnáziách je toho učenia moc, tak len chcú pridať študentom? Kde sa poberie Slovensko, keď nikto nebude na takých úrovniach ako študenti po vyštudovaní gymnázia? Tí ministri sa v niektorých veciach očividne podľa mňa nudia. Sami by nezvládli to, čo sa máme učiť. Každým rokom je toho viac a viac, pričom pred pár rokmi sa na našom gymnázium ledva učilo. Len nech už doštudujem a idem na výšku.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tak to si teda na serednom omyle zlaty moj. Praveze vsetky reformy viedli k tomu, ze sa ucivo redukovalo a to nielen na strednych ale aj na vysokych skolach. Uroven skolstva spadla. A prave cim dalej, tym vecsi odpad stredne skoly produkuju a to hlavne z gymnazii.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem ci hlavne z gymnazii ale je pravda ze sa produkuje odpad ... co sa tyka vysokych skol tak urcite z externych foriem studia ... tie by mali pre ludi pod 25 rokov zakazat ... kedze z velkej casti ide o rychlovykrmne, ktore casto nenaucia nic a ak aj tak prilis malo ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechce sa mi verit, sam mam 8 rocne gymnazium, neda sa povedat, ze by som to flakal, ale maturita z 5 predmetov bola tazka pohoda.. matika, fyzika, informatika-programovanie, aj, sj.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ťažká ako ťažká. Treba mať aj kúsok šťastia. Nikto nemá povinnosť ísť na gymnázium, alebo zmaturovať na jednotky.
Proste kto zabojuje, ten aj má.
No že je toho veľa..., no je...
Automechanik má toho tiež dosť.
Takže je to aj o výbere.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neni to tak extra davno, co som maturoval na gympli a nasledne siel na vysku. A poviem ti rovno - maturita? Tyzden casu sa to cele naucit?

Priebezna zapoctovka na vyske je asi tak tazka, ako vsetky maturitne predmety dokopi. A popri tom treba este robit zadania atd atd. A az na vyske som pochopil, ako malo ma ten gympel naucil a aky som bol z matiky nepripraveny (podotykam, ze matiku som si vybral ako volitelny predmet, maturolal som z nej na urovni A a mal s nej za 1)...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mozno aj tvoji profesori mali tvoje maturitne vysvedcenie za 1.. ;) tak to potom vyzeralo so zohladnenim skutocnych vedomosti. jk :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aspon vidno ze tu diskutuju same deti
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

preco by to tu nemohli komentovat ak to ma s nimi suvis ty inteligent?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A kedy on povedal, ze nemohli, ty myslitel?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja by som rád videl, ako by súdruhovia z vlády prešli dnešnou maturitou, OK jazyk vynechajme, nemali ho. Teda mali, ruský :)
To je tak, keď maturitu tvoria úradníci, ktorí žijú z nás a nie učitelia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

súhlas s tebou "lala" pánovi ministrovi sa to hovorí .......(zábudol vôl že teľaťom bol) dal by som to pánovi ministrovi skúsiť... mi sme ani nedostali nové učebnice z matematiky- nedostali ...máme ešte z 89, chcel by som maturovať z mat+fyz. len mimi to,
a k tomu do 1,5 hmmmm to im gymple skrachujú ...robí si viac menej reklamu medzi vyššie vzdelanou časťou populácie, no a on má vyšštudované tam filozofiu a históriu a boh ve kde čo ...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

co sa tyka knih tak vela ucitelov aj ked uz ma nove knihy uci zo starych lebo obsahovali viac intuitivnejsich prikladov ... na tie nove aspon co som pocul tak este aj ucitelia musia mat kurz aby rozumeli co vlastne majuucit
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. Mali ste radsej dostat ucebnice gramatiky ako to po tebe citam
2. Najlepsie ucebnice boli prave z pred 89, hoci mi to verit nemusis, kedze teraz je to bezcenny zdrap papiera, z ktoreho sa nic neda naucit.
3. Skolstvo v CSR pred padom systemu bolo jedno z najlepsich na svete, pozri sa kde sme sa dostali.
4. To co museli zvladat stredoskolaci vtedy, ked studoval aj on, si ty predstavit ani nevies. Ale na to prides casom a pochopis na VS, mozno.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pravda, no vtedy netlačili všetkých do kombinácie gymnázium+vysoká škola. Preto inteligenčný priemer bol niekde inde a tým pádom sa dalo učiť iným tempom, ako teraz.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

navrhujem maturitu z madarciny..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

uvedomujem si ze kazdy ma bunky na nieco ine a vyskytlo sa tu vela nazorov ze maturita z matematiky je zbytocna
cele vyucovanie sa momentalne meni a faktom je ze na gymnaziach a neskor aj na vysokych skolach studuju cim dalej tym castejsie ludia s malym rozhladom ... do istej miery je to sposobene tym ze pristup ku kvantu informacii je po zadani klucovych slov a odentrovani... existuju studie hovoriace o tom ze prave kvoli jednoduchosti a rychlosti najdenia informacii mozog upada ... s tym je spojene aj logicke myslenie... ak mi niekto da logicku otazku a neviem si poradit tak cca po 2 minutach googlim ako by som ju rozluskol ... mozno to nerobi takto kazdy ale robi to tak vela ludi

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aby som presiel k veci velkym problemom dnes je neochota mladych(aj ja k nim dufam este stale patrim) ucit sa respektive velky problem zaujat predmetom, temou, otazkou, atd. ... matematika patri k predmetom, ktore vyucuju (a teraz nechcem nikoho urazit, kedze kazda profesia poznaci cloveka nejakymi muchami ... v niektorych pripadoch pardon za vyraz demenciou) zanietenci co na jednej strane nie je zle na druhej povedal by som ze ani dobre lebo castokrat sa stava to ze nevedia zaujat ziakov, ktori maju medzery, a teda nechapu o co v danej latke ide a ak clovek niecomu nerozumie casto ho to prestava zaujimat
dalsim problemom matematiky je ze vyucujuci sa nestihaju venovat vsetkym ziakom ... na jazyky su polovicne az stvrtinove triedy a na matiku cele
dalsim problemom mozu byt do istej miery kalkulacky ... ano pouziva ich kazdy ale bez nejakych zakladov je to zasa len zadavanie klucovych slov v podobe cisel a odentrovnie tlacidlom =


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tieto a urcite aj mnoho dalsich problemov vravi ze v dnesnej dobe ministerstvo skolstva nemoze len tak v priebehu 2 rokov nasadit povinnu maturitu z matematiky

a teraz preco ano respektive so zmenenou otazkou ako?
v prvom rade je potrebne naucit vyucujucich ako zaujat(nielen na hodinach matematiky ... proste celkovo)
dalsim ovela tazsim bodom je postupne systematicky naucit ziakov ucit sa ... nechciet od nich od slova do slova vsetko ... ale pokusat sa zobudit v nich kreativitu a spominane logicke myslenie ... ucit ich na prikladoch ktore mozu realne vyuzit respektive na prikladoch ktore by im mohli byt z hladiska regionu alebo priamo obce blizsie



Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

cital som komentar na tuto temu a bolo to nieco v tom ako som zacal aj ja kazdy ma bunky na nieco ine ... preco sa potom ludom ktori maju bunky na prirodne vedy a matematiku nuti literatura? (nemyslim slovensky jazyk myslim len literaturu)
podla mna by sa matematika mala vratit na maturity a malo by to byt kvoli vseobecnemu rozhladu a na vysoke skoly by mali ist ludia ktori na to maju a nie ti co vyletia po prvom semestri a vylietavaju odtial kym ich ma kto financovat...

a zhrnutie preco ano?
kvoli vseobecnemu rozhladu a rozvoju logickeho myslenia

prepacte za prispevok bez interpukncie a asi aj s chybami
dufam ze som nikomu neukrivdil
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prave s tou literaturou je to o umeni. Priznam sa necital som ani jednu knihu z povinnej literatury, lebo som bol odjakziva taky, ze musim, tak uz len z principu to robit nebudem. No ked sa na to pozeram nazad, tak prave aj literatura patri k vseobecnemu rozhladu a chapaniu umenia ako takeho. Ak by ludia vedeli rozlisit, co umenie je a co je sracka, nemali by sme tu taku srackoidnu popscenu v hudbe. To je dosledok, ze kultura a vzdelanost v umeni upadla.
Som za matematiku povinnu, napriek slabsim studentom - zvladnut sa da a matura je aj tak len formalita.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gymnáziá mali vžy mať tých najlepších. S priemerom 1.5 je to v pohode, to je splniteľná podmienka. Iní tam nemajú čo robiť!
A samozrejme k tomu patrí aj matematika, veď mnohí chcú ďalej študovať informatiku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Priemer nkdy nie je dobra vec. Kedysi, ked bolo pristupovanie ucitelov ferovejsie mozno, ale teraz je aj opacny problem, ze schopni ucitelia doplacaju na tych tiez "rychlokvasenych", ktori naucit nic nevedia, len maju velku hubu a prazdnu dutinu na tom objekte co nosia na krku.
Cest vynimkam, mam doma niekolkych ucitelov a sam vidim ako sa vsemozne snazia ale ziaci to maju tazko v pazi. A ked ich necha prepadnut velkemnozstvo - ejha na krku ministerska kontrola a mozna vypoved, lebo rodicia tiez podporuju sucasnych ziakov v lenivosti a kryju ich pri hovadinach.
Ja by som vratil pekne prijimacky, ked si skola sama vyberie koho chce. a na konci Juna, lebo po monitore sa s deviatakmi vydrzat v skole neda.
Co sa tyka informatiky. Chodil som na gympel zameranie programovanie, boli nas 2 tredy - cize 60 maturantov zameranych na programovanie a maturovat islo necelych 10 a na VS na programovanie slo az 7. Takze nieje to vobec take ruzove ako sa zda.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Rodičia sú dnes najväčším problémom v školstve.
Deti doma pestujú maryšku, fajčia, klamú a aj kradnú ako straky, dokonca sa občas zhulia, "občas" nachlastajú, školu majú hlboko v paži a pri mamke sú aj tak nedotknuteľní...
Je to des a hrôza v mnohých domácnostiach!!!
A škola má s týmtgo čo urobiť? Drzé zmagorené decko, ktoré nevie zjesť ani desiatu, ktorú si neni schopné doma pripraviť, iba drahú niekde kúpiť, aj tú šľahne do koša, lebo...
Na obede nie je schopné byť aspoň 5 minmút a zjesť aj polievku.
Samé sladkosti a chcemikálie cpú do seba. Je hrozná doba!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Aj my sme v skole robili hluposti, ked sme tam sedeli, ale ide o to, ze ak by som spravil nejaku kravinu, ucitel povie rodicom a dostanem pruser od skoly a este doma po papuli. Dnes sa rodic pojde ucitelovi vyhrazat, ze jeho dieta take byt nemoze ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ze by niekto nemal rad obedy v skolskej jedalni celkom chapem.. Nebolo to tak davno co som to sam zazival obedy ala "zavri oci a zer".
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A čo by si chcel na ten obed? Vysmážané lastovičie jazýčky???
Odpovedať Hodnotiť:
 

No prave ze som mal obcas pocit ze take daco to bolo co pises takze take uz radsej nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako nic proti ale naco mi bude akoze povina maturita z matematiky??? pokial som na odbornej skole kde matiku vobec nepotrebujem naco mi bude v zivote matura z matiky?? kde ju v zivote vyuzijem?? nikde. nech ju pekne nechaju ako nepovinu a ked ju chcu dat ako povinu tak nech to daju len na gymnazia a nie na ine skoly.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Naco mne ako informatikovi/programatorovi bude dejepis, slovencina (ved pri preklade ju niekto za mna spravi), jazyky, dejiny umenia a vlastne - vsetky humanitne vedy? Vsak ja ich nepotrebujem. A potom zistim, ze tie jazyky sa zidu pokial sa chcem zamestnat v zahranici, ze nie pri vsetkych projektoch je multijazycnost a na nieco si musim dat set saktra pozor aby v tom nebola chyba (toto nieje ten pripad :) ), ze to umenie sa da pouzit pri aplikovani grafiky (pri robeni prototypov aplikacii nespravim nieco, co je zmetene zo stolu lebo to vyzera nepouzitelne), ze obcas sa oplati poznat nejaky versik z prozi a ze aj viem niektore veci posudit.

A obzvlast z matematikou je to take, ze ani len netusis kde vsade sa da pouzit. Cuduj sa svete, ale osobne pouzivam "abstraktne" (nie - nepocitam presne cisla a vysledky ani vzorce - pouzivam to len na odhad) derivacie na pomali kazdodenne cinnosti.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tak!
Este by som pridal samostatny predmet z logiky, resp. vyrokovej logiky, to zvlada prekvapivo malo diskuterov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na teba mám jednu otázku. Keď naolejujem lampu, nenaolejujem linoleum. Keď naolejujem linoleum, nenaolejujem lampu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zavisi ci mas dost oleja.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Musíme deti tlačiť aj do praktických vedomostí, technických predmetov, do logického uvažovania,"

A jeho by trebalo natlacit do tlacenky, a potom ju dat bezdomovcom. Konecne by bol aspon na nieco dobry. Kto sa prida?


PS: Moje maturitne predmety buduci rok su SjL, Aj, Mat a Inf.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

O pár rokov to budeš vidieť inak. ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Povies mi ty mozno buduci programator, co na tom, co povedal nie je pravda? Naroky na Vas spadli, v skole dokopy nerobite nic, v praxi pouzit neviete takmer nic a este budete aj hubu otvarat?
Zatial co Caplovic povedal, je aspon nejaky krok o zmenu tohto zniceneho skolstva. Uvidime ako to dotiahne do praxe, ale napady zle nie su, len ich trba dobre doviest do konca.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tieto problemy povinna skuska neriesi. Jedna skuska Ti prax nedoda. Ak budes niekoho do niecoho nutit, len mu to znechutis. Skolstvo ma problemy, ale toto nie je riesenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je sice fajn ze sa mysli na matiku, ale ta na tom nie je tak zle. Terajsi gymnazisti zvladaju vysokoskolsku matiku celkom dobre (nemyslim tu parodiu na matiku z ekonomku). Horsie je na tom ale fyzika, ktora sa na vsetkych strednych skolach uci uplne priserne. Na vysokych skolach je nutne ju ucit pomaly od zakladu. Aj pri silnom zlahceni hodnotenia je pre viac ako polovicu studentov prolbem spravit fyziku. Takze ak chce nieco robit s technickymi predmetmi nech zacne s fyzikou, kym ju studenti vedia aspon spravne napisat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Svata pravda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ide o to ze matika je vyjadrovaci prostriedok.... Ak vies matiku mozes ist na fyziku.. a kazdy odborny technicky predmet potrebuje matiku, od zakladnej ax po integrali pravdepodobnost .... Co sa tyka maturity...z mat. Nikto nevie kde pojde clovek z gymnazia a ak tam budu ludia z najlepsim priemerom tak len lepsie. Tusim ze okrem umelcom treba matiku kazdemu.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked už tak velmi chce ten "mudry" človek zaviesť povinne maturity z matematiky tak nech ju da tym žiakom,ktori začnu chodiť na gymnazium od septembra tohto roku a nie už prvakom a druhakom. Vacsinou ti žiaci,hovorim aj za seba,ktori nechceli isť maturovať z matiky tak od začiatku sa nepripravovali tak svedomito,s prepacenim vykašlali sa nato. A dohanat to za necele dva roky je dost ťažke. Naši mudri politici by mali začať rozmyšlať,my nie sme žiadne stroje ani roboti aby sme sa pretrhli,nehovoriac o maturitach z inych predmetov,chcu od nas nemožne. Bola by som zvedava oni či by spravili dnešne maturity...
Odpovedať Hodnotiť:
 

podľa mňa to je svisnstvo ale úplne, lebo študenti sa budu musiet učiť na 5 predmetov respektíve 6 (Slovina+Matika+cudzy jazyk+dva volitelné predmety a niektorý si dávajú aj tretí) a to je VEĽA!!!! keby ten starý komunista aspoň povedal že si budeme môct vybrat medzi slovenčinou a matematikou, tak dobre, ale je veľmi nefér, ak gymnazistom prihadzuje ešte jeden predmet navyše .... a ak niekto vraví že slovenčina a jej maturácia je ľahká tak si to skuste znova povinné čítanie Hviezdoslava a rozoberanie jeho diel (pre vaše info. niesom Maďar ani Poliak ani Čech som Slovák ako repa) ... chcem tým povedať že niekto je expert na vedy niekto na jazyky niekto na matiku a iný na roky a udalosti čo sa stali ale nechapem, aby kôly tomu musel trpieť lebo jeden starý ***** vymyslel maturitu z ďalšieho predmetu
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár