
neprihlásený
|
Sobota, 21. marca 2026, dnes má meniny Blahoslav |
|
|
Curiosity úspešne uskutočnilo korekciu dráhy k Marsu, je na polceste
DSL.sk, 28.3.2012
|
|
Americká vesmírna agentúra NASA v pondelok úspešne uskutočnila korekciu dráhy letu sondy nesúcej na Mars robotické vozidlo Curiosity, ktorá odštartovala 26. novembra.
NASA to oznámila v utorok.
Sonda odštartovala úmyselne po dráhe, ktorá pre zabránenie prípadnej kontaminácie Marsu pre stratu kontroly nad sondou počas letu míňa Mars. Prvú a najväčšiu plánovanú korekciu dráhy uskutočnila NASA 11. januára, v pondelok bola uskutočnená druhá korekcia a počas letu sa očakáva ešte niekoľko ďalších menších.
Druhá korekcia bola uskutočnená tesne pred polovicou času cesty, ktorá bude dosiahnutá v nedeľu 1. apríla. Čo sa týka dĺžky preletenej trasy, sonda už je za polovicou cesty, keď zajtra bude mať za sebou 316 miliónov kilometrov z 567 miliónov.
NASA zároveň v uplynulých dvoch týždňoch otestovala všetky vedecké prístroje prítomné vo vozidle Curiosity, pre detekciu prípadných poškodení vzniknutých najmä pri štarte. Testy potvrdili funkčnosť všetkých prístrojov.
Trajektória a harmonogram letu Curiosity, počítajúce so štartom 25. novembra (obrázok NASA)
Misia má za sebou ale už aj jeden problém, keď sa tri dni po štarte po iniciovaní navigácie podľa hviezd resetoval pre softvérovú chybu jeden z počítačov. NASA v nasledujúcich týždňoch chybu objavila a opravila ju softvérovou aktualizáciou na začiatku februára.
Curiosity je s dĺžkou tri metre dvakrát dlhšie a s hmotnosťou 899 kg päťkrát ťažšie robotické vozidlo ako robotické vozidlá Spirit a Opportunity. Cieľom plánovanej minimálne dvojročnej misie vozidla Curiosity bude skúmať kráter Gale a preverovať stopy po existencii podmienok vhodných pre vznik života.
Vozidlo a misiu sme detailne popisovali v tomto článku.
Podľa aktuálnych informácií NASA vozidlo pristane na povrchu Marsu v noci z 5. na 6. augusta.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 14:19
Čiste filozoficky, poprosím zdržať sa komentárov a múdrych rečí, že vesmír, sondy a bla-bla je nutné, nech to stojí, čo to stojí...
Takže: Nie je šialené, že v čase, kedy píšem tento príspevok... sonda si letí vo vesmíre, vedci riešia "skutočne dôležité" veci typu, či má Mars vodu, alebo áno...
...tak počas doby napísania týchto riadko a prečítania práve
ZOMRELO jedno dieťa od hladu, alebo nedostatku vody...?!
čisto filozoficky....:(
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 14:22
a fraška pokračuje...: nebodaj vo vesmíre nadabíme na civilizáciu...
vedci strašia, že sa musíme mať na pozore, lebo by nás zničila, zožrala...
No ja neviem, ak by som si kukol, ktorá planeta to sondu poslala...tak ju na mieste iných rozumných bytostí vymažem z mapy galaxie...:)), pretože barbarov nechcú mať za "susedov"...
a ďalšie decko zomrelo...
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: hfghfghfg
|
Pridané:
28.3.2012 14:48
prvy prispevok mal co to do pravdy, ale ten druhy.... asi moc pozeras startrack a podobne veci. sanca ze najdeme dalsiu civilizaciu (je jedno v akom vyspelom stave) je tak mala ze skor by si kazdu nedelu vyhral loto. nasa technologia je tak strasne pozadu ze az, co sa tyka vesmirneho skumania. ludia vysielaju do vesmiru signaly necelych 70 rokov. a to je strasne malo
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: Juraj Kess
|
Pridané:
28.3.2012 14:56
Vyspele civilizacie vo vesmire davno existuju, ludstvo je civilizacia ktora nieje vyspela. Ludstvo sa nedokaze ani len postarat o to, aby kazdy kto tu je, mal svoje zakladne potreby na zivot, cize to len dokazuje, ze prave my sme ti, ktori su totalne " posahany "
Juraj
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: Gertrudo
|
Pridané:
28.3.2012 17:59
Preco by sa malo ludstvo starat ci ma kazdy clovek zakladne potreby na zivot? Nie je to starost kazdeho toho cloveka?
To fakt chces takto definovat vyspelost?
Takze vlastne vyspelu civilazaciu sme tu mali do 89.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: Adrique
|
Pridané:
28.3.2012 18:05
suhlas, niektori nemaju to stastie, ze svoje potreby mozu kazdodenne vykonat :-)
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
29.3.2012 8:10
práve vykonávam svoju každodennú potrebu a čítam si pritom dsl.sk :) ...
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: qwerty123
|
Pridané:
29.3.2012 8:38
sraniu ZDAR!!!
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: paan
|
Pridané:
28.3.2012 19:29
No jednak aby mal kazdy zakladne potreby treba spooupracu a vymazanie penazi ako takych no neviem ako by si bral ze zametac chodnikov ma majetok rov aky ako ty a obaja mate zakladne potreby splnene bez toho aby on nieco spravil onproti tebe. Hladomor deti je aj spojeny s nekontrolovanou plodnostou bez moznosti zabezpecit potomstvo. V prirode je to tak ako teraz s ludstvom.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: pjótr
|
Pridané:
28.3.2012 15:40
Ako si prisiel na to, ze nasa technologia je "strasne pozadu" :D Pozadu za akou? Cim to porovnavas? Porovnavas to hadam s technlologiou zo SCI-FI filmov :D Ved my sme zatial jedina technologicka spicka vo vesmire.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: vkr
|
Pridané:
28.3.2012 15:55
No a ty to s cim porovnavas?? V porovnani s nicim sme spicka??
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: pjótr
|
Pridané:
28.3.2012 15:58
Lebo sme zatial nenasli nikodo pokrocilejsieho?
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: vkr
|
Pridané:
28.3.2012 18:46
.. ako myslis, ale aj tak mi pride divne:
"Ludstvo, technologicka spicka vesmiru!"
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: pjótr
|
Pridané:
29.3.2012 8:41
Viem, ze je to divne, ale je to tak!
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 16:16
startrack teda fakt nepozerám:)), stačili zo dve časti a zlomil som nad tým palicu.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: pan Inkognito
|
Pridané:
29.3.2012 10:01
To ze niekto niekde hladuje je problem premnozenia ludi. Za poslednych 15O rokov stupla svetova populacia o 6 miliard!!! 3 miliardy prec a bude vsetko ok. To je problem ktory ludia vyriesia bez toho aby na to potrebovali vedu, teda ak by sa nad sebou zamysleli. Co sa zatial nestalo. Ale neboj sa, uz sa to riesi, a viac ako si myslis - "ciste nahodna" neplodnost vdaka ockovaniam a modifikovanym potravinam :) ...ale samozrejme ze to nikto nemoze takto verejne povedat :D
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: bff
|
Pridané:
28.3.2012 14:48
nechcem byt zly a bezcitny, ale nejaky ubytok obyvatelstva na zemi musi byt ci sa nam to paci alebo nie... Keby mal kazdy umierat v starobe medzi >70, tak je nas tu na zemi 3x viac...
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 16:03
Skús ísť príkladom, ked sa zabiješ... pomôžeš ľudstvu:)), načo sa máš dožiť staroby?
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ...
|
Pridané:
28.3.2012 20:25
mozes ist prikladom, mozno ma presvedcis
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2012 14:48
cisto filozoficky... za cca 70 rokov sme viac ako strojnasobili populaciu na Zemi. Teraz si zober, kolko by tu bolo ludi, keby "nezomrelo 1 dieta od hladu/smedu". Toto je nas problem a bude cim dalej tym vacsi, lebo nas bude cim dalej tym viac, z coho logicky vyplyva menej zdrojov a viac zomierania od hladu a smedu. Na toto by sa mali vedci zamerat, nie na hladanie vody na Marse.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: rrrgreger
|
Pridané:
28.3.2012 15:35
ved oni sa na to zamerali, za predpokladu ze na marse najdeme vodu, tak sa zvysuje sanca ze tam niekedy zalozime koloniu a budeme tam moct prestahovat cast populacie.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 16:04
Mars bude dokonalý model TUNELOVANIA pozemských zdrojov a neuveriteľného zbohatnutia niekoľkých korporácii.
To bude celý výsledok "osídľovania" marsu, či mesiaca...:))
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
28.3.2012 17:52
pri sucasnom stave narastu populacie sa onedlho budeme poobzerat po koloniach aj mimo Zeme,lebo tej sa postupne vycerpavaju zdroje a cim viac nas tu je,tym rychlejsie ich ubuda...cize hladanie vody na Marse,aj ked sa to moze zdat akokolvek zbytocne,ma svoje opodstatnenie...ked s tym zacneme ked nas tu bude 14 mld. a z toho 13.5 mld. bude umierat hladom a smadom tak uz bude z mojho pohladu neskoro
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 19:08
myslím si, že nás nikdy nebude 13-14 mld,
a vieš si predstaviť náklady na "osídľovanieô marsu?:))
NIKTO by si nedovolil zaplatiť "letenku", a bolo by to vyhnanstvo.
sci-fi filmy majú podporovať fantáziu, ale nezabúdať na realitu.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
28.3.2012 20:37
prave preto sa robi vyskum,aby to nebolo take nakladne...pri kazdom vyvoji novych technologii su vstupne poplatky vysoke a postupne sa znizuju...kolko stali prve pocitace?a aku mali uroven?a pozri sa kde sme za par desatroci...podla teba je lepsie nerobit nic,neinvestovat do vyskumu ale do zachranovania ludi...a cim chces zachranovat?znovca len technologiou,veda a vyskum musi ist dopredu,bezohladu na to ci sa ti to paci alebo nie,lebo inak nikomu nepomozeme
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
28.3.2012 20:42
a este otazka...co nam zabrani v dosiahnuti 14 mld.?momentalny rast je 1 mld. za 12 rokov ak sa nemylim a stale sa zvysuje...a k tomu osidlovaniu...jedneho krasneho dna ludstvo uz na Zemi nebude schopne existovat a bude vsetkym suma fuk ake su naklady na osidlovanie Marsu alebo aj ineho systemu...teda ak sa do tej doby nevykynozime sami
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: jujujuju
|
Pridané:
28.3.2012 15:11
Zatial co ty riesis zlozity filozoficky problem, dalsie dieťa zomrelo od hladu, alebo nedostatku vody. Tak len dufam ze si dnes spravil aj nieco uzitocne co by veci pomohlo.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: Element2
|
Pridané:
28.3.2012 15:24
Nie.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: trololoman
|
Pridané:
28.3.2012 15:41
O to decko co zomrelo od hladu a smadu sa mali postarat predovsetkym jeho rodicia a nie ti vedci. Takze ich do toho laskavo nezatahuj. Ostatne co si spravil ty sam pre to, aby to decko od hladu a smadu nezomrelo? Cooo? Nepocujem.... ze nic? A nie je to sialene ze si nic nespravil!
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 16:01
ja som NESPRAVIL NIČ, lebo NIE JE mojou zásluhou, že som sa narodil do krajiny, kde je voda lacnejšia ako benzín...
Ani Tvoja nie je zásluha... iba ŠŤASTIE.
vykydať miliardy na "výskum" niečoho, pričom by stačil zlomok na odsoľovanie, na zavlažovanie... ešte stále sa Ti to nezdá šialené?
Za socíku sme museli povinne posielať "vietnam, afrika..." a ľúbil sa mi starký, ktorý povedal, že sami doma nemáme čo žrať, ale "robíme hrdinov"
Niečo podobné vidím aj teraz, na jednej strane na konferenciách si udeľujú Nobelovky, potľapkávajú sa... a vedľa, pár km umierajú decká.
No, ešte deti nemáš, až budeš mať... možno pochopíš.
možno..
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
28.3.2012 17:00
je to starost vedcov ze je afrika preludnena a ludia sulozia kde nie je sanca udrzat stabilnu populaciu?
ja si pojdem urobit 15 deti do stredu sahary, a budem od teba chciet prachy na vodu, lebo ju tam nemam. uz trochu rozumies? nie vsade su podmienky pre ludi. nech sa tam netlacia, ked sa tam neda prezit - vola sa to prirodzeny vyber. ludia privelmi chcu zachranovat kazdy zivot a vsade kde je. nevravim ze to nie je dobre, ale niekedy je to fakt na hlavu. posielat kilotony zradla a vody do puste.. co tam ti ludia pre boha robia
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 17:33
..volá sa to chudoba, CHUDOBA, aj na slovensku ľudia mali po 10-15 detí a neboli to žiadni cigáni, ale robotní oravci, východniari..., mám koped rodiny v usa, kanade, kam museli utekať už od 1870 roku, lebo tu skapal pes.../teda, v usa som nebol, ani sa nechystám/,
...ale nie je ti potom zvláštne, že nariekame, "málo rodíme", musíme doniesť inostrancov, aby sa nezrútil dôchodkový systém?
Vieš si predstaviť, ak by sa mld usd, ktoré sa v 80-90% doslova vyhodia, pretože z vesmírnych misiií je zatiaľ vééééľmi malý prínos, nech si tvrdi kto chce, čo chce... ale ak by sa tie šušne investovali do ciest, vody, VZDELANIA... afrika je druhá čína... a dnes, ak by nebolo afriky, tak aj eu a usa veru kŕka...
pretože peniaze sa majú otáčať, zarábať, nie iba míňať, afrika je napríklad odbrým odbytiskom starých áut..., vieš si predstaviť, ak by masa mohla začať kupovať nové autá? iba príklad.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2012 18:35
ludska populacia sa tu chova ako hejno kobyliek. Cim vacsie je pole, tym viac kobyliek sa dokaze nazrat. Dosiahne to stsadium, kedy zozeru celu urodu a potom podochnu od hladu vsetky. To iste caka nas. Cca do priemyselnej revolucie pred 250 rokmi (kks 250 rokov, pricom tu zijeme niekolko 100 000) sme boli bezna populcia kobyliek, ktora bola v rovnovahe s celym polom. Potom po VV2 pre 70 rokmi dosiel boom, dakto zjavne zle pochopil biblicke "milujte sa a mnozte sa" a dospeli sme do tohoto stadia, z ktoreho uz podla mna nieje navratu. Nie preto, ze by to bolo nemozne, ale preto, ze to kobylky nechcu.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: leader
|
Pridané:
28.3.2012 18:44
v rozvijajucej sa spolocnosti je priblizna rovnovaha medzi natalitou a mortalitou. ked medicinu predstavuju masticky a bylinky tak vyssia umrtnost a celkovo kratsi vek zivota je vyvazovany vyssou porodnostou....
potom pride do krajiny vyspely zapad a prinesie ockovanie a antibiotika a zrazu sa zacnu demograficke noznice otvarat. deti neumieraju na detske choroby. smrtelne choroby prestavaju byt smrtelne a tento zasah "zvonku" sposobuje populacnu expoziu. mortalita sa znizila, ale natalita ostala na podonej urovni. co tito humanisti zo zapadu nedomysleli je ze viac ludi potrebuje viac vody a potravy na co domace obyvatelstvo nema dostacne vyvinute polnohospodarstvo....
potom pride dalsia "humanitna" pomoc a donesie zadarmo zakladne potraviny, co uplne odrovna domacich farmarov lebo nemozu konkurovat potravinam zadarmo. takze krachuju a hlad sa vrati na dalsi rok v este horsej forme...
tak prestan dristat!
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 18:48
teraz neviem, či to platilo mne, ale skús po sebe prečítať ešte raz.
Možno sa aj zahanbíš..., Ty "kobylka". si úplne vedľa.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: leader
|
Pridané:
28.3.2012 19:20
ano bolo to tebe. ja to tam nevidim asi som pribrzdeny, mozes mi to vysvetlit?
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2012 18:57
+ v afrike maju tu smolu, ze tam niesu vhodne podmienky na polnohospodarstvo. Zachvilu to postihne aj Juznu ameriku, ked si vytnu posledny strom, zacnu sa diat zaujimave veci. Veduci to dost posral, ked si za vyvoleneho vybral Adama, zrejme nebude az taky vsemohuci, ked to nevidel dopredu.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: Neviem
|
Pridané:
28.3.2012 19:10
No, aby som sa zastal veduceho, mohol si vybrat iba z Adama a Evy. Podla mna vybral excelentne.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: testi
|
Pridané:
28.3.2012 16:19
Aj tak nas je vela na tejto planete. Jedno mrtve dieta o to lepsie.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: HeckreN
|
Pridané:
28.3.2012 17:52
Uz teraz sa do afriky posiela neskutocne mnozstvo penazi a jedla od tisicov krestanskych a nekrestanskych a humanitarnych fondov plus rozne staty posielaju na ne kopu prachov. Co sa stym jedlom a prachmi stane ?
Negrici sa rozmnozia este viac takze je znova malo jedla, peniaze pouziju na nakup zbrani a spustia medzi sebou dalsiu zo stoviek obcianskych vojen ktore tam zuria. Co spravia pseudohumanisti ako ty ? Poslu tam viac jedla a viac penazi, to istotne veci poriesi.
Snad si uz pocul to prislovie o tom, ze radsej naucit rybarcit ako davat ryby. Neexistujuca infrastruktura, zodpovedne rodicovstvo a priemysel sa tam neobjavi z balickov ryze, ale zo vzdelania, nanestastie africania maju priemerne nizsie IQ ako ostatne rasy ktore sa zmiesavali s neandrtalcami, a tak je proces o dost pomalsi...
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 18:54
No, konečne JEDEN!!, ktorý aj trochu rozmýšľa, kým prdne...
Takže: PREČO asi a KTO posiela ZBRANE do najchudobnejších krajín....?
a hlavne: ČO JE PLATIDLO!?
S tým IQ si prehnal, pochádzaš z afriky, či sa ti to páči, alebo nie, skôr z opice, ale aj opica je sociálnejšia..
ked zapneš to, čomu si honosne hovoríš "mozog", zistíš, že TY, JA a spol. PROFITUJEME z chudobnej afriky..., pretože ju VYŽIERAME, ale MY sme tie KOBYLKY...
P.S.rád by som videl toho frajera luke, ktorý povie matke s umierajúcim dieťaťom v náručí..."máš nízke IQ, si tu navyše, umri..., skap...", internetoví frajeri.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2012 19:01
jo a preto musi prist daky iny "frajer", ktory tej zene povie "sorry moja, ty deti mat nebudes" Potom nebudes musiet riesit umierajuce deti a o dakych +/- 100 rokov mozes zabudnut, ze nejaky africky problem s vodou bol. Lenze to sa nestane, lebo iste skupiny pridu o lukrativny zdroj prijmov. Co myslis, preco sa isty najbohatsi clovek planety dal na "charitu" a opustil microsoft :) Lebo uz mal dost $$$ a chcel ich rozdavat inym :D.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: HeckreN
|
Pridané:
28.3.2012 19:30
No takisto mozes tvrdit ze vsetci sme z povodnej bakterie. Krasne su sice marxisticke myslienky (ci uz ekonomicke alebo socialne) ale skutocnost neodzrkadluju. Niesme si rovni a nenarodili sme sa do sveta s rovnakym potencialom
en.wikipedia.org/wiki/ Minnesota_Transracial_Adoption_Study **medzera
http://goo.gl/lI6nl
http://www.colorofcrime.com/colorofcrime2005.html
Nechcem ziadnym egalitarianskym fandom kazit usmev ale fakty su fakty. Netreba pri ich vyslovovani sa ohanat rasizmom a spolocnymi korenmi, iba poukazujem na dovody stagnacie africkeho rozvoja
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 21:23
to nie je žiadny marxizmus..., asi si ho nečítal.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od reg.: Ivan Ivanovič
|
Pridané:
29.3.2012 0:35
Riešiť tieto veci je strata času. Je takmer isté, že s dnešným tempom spotreby a životným štýlom ľudstva bude naša planéta v priebehu nasledujúcich 1000 rokov značne zdevastovaná. Ak zoberieme do úvahy históriu ludstva, a jeho správanie je velmi nepravdepodobné, že by bol tento proces odvrátený a doterajšie zvyky ludstva obmedzené. Preto akákoľvek snaha o zmenu spôsobu života ľudstva je zbytočná a tento proces je už nezvratný (ak neberieme do úvahy hromadné vyvraždenie 7miliard ľudí, čo by bol jediný účinný spôsob). Vzhľadom ale na vysokú schopnosť zeme prirodzene sa obnovovať je možné, že sa po vymretí ľudstva dostane zas do pôvodného stavu.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: milan.ko
|
Pridané:
29.3.2012 10:13
Cisto filozoficky, co si TY urobil pre to, aby neumrelo dalsie dieta? A nehovor, ze nie su moznosti, su moznosti, staci otvorit oci.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/user.php?action=login
Od: antharmann
|
Pridané:
29.3.2012 11:10
Sa tu niekto ohana kolko penazi ide na "zbytocny" vyskum vesmiru... Chudak to este asi nepocul kolko penazi ide na ten zivotne dolezity vojensky vyskum..
|
| |
cisto realne:
Od: Juraj Kess
|
Pridané:
28.3.2012 14:48
7,030,918,609 Current World Population
31,762,264 Births this year
218,845 Births today
13,565,386 Deaths this year
93,467 Deaths today
18,196,878 Net population growth this year
Svet v ktorom zijeme, je pre vacsinu populacie, peklo, zive nefalsovane pklo, kde prezitie alebo umrtie je tragadiou jednotlivca. Casto jednotlivec umiera v absolutnej agonii, hlade, chlade, smede, etc...
My ako skupina, nasou tragadiou je, ze od skutocnych problemov odvraciame zrak, ale radsej sa pozrieme do vykladu na novy ipad/etc.
Ludstvo ako celok, ako spolocenstvo, sa radsej bude handrkovat koho BOH ma vacsi kokot, nez aby sa pozrelo pravde priamo do oci, a uvedomilo si, ze sme dojebali na tejto planete co sa dalo, a je nacase zacat ten bordel riesit.
Nech bola minulost akakolvek, nic s nou nespravime a preto je irelevantna, no vieme ake problemy tu dnes mame, a je len na nas, co s tym spravimme, aby sme ovplyvnili to co sa ovplyvnit da - Buducnost.
Juraj
|
| |
Re: cisto realne:
Od: romomo
|
Pridané:
28.3.2012 15:09
Chcel som pripomenut, ze minulost je dolezita pre poucenie sa z chyb, no kedze si neviem spomenut na nazorny priklad a ludstvo je naozaj nepoucitelne, tak minulost je skutocne irelevantna.
|
| |
Re: cisto realne:
Od: Element2
|
Pridané:
28.3.2012 15:36
A čo teda navrhuješ? Teda okrem skoncovania s pozeraním výkladov.
|
| |
Re: cisto realne:
Od: Juraj Kess
|
Pridané:
28.3.2012 15:48
prestuduj si toto:
http://equalmoney.org/
A vela odpovedi najdes tu:
http://desteni.org/articles
enjoy :) Juraj
|
| |
Re: cisto realne:
Od: Element2
|
Pridané:
28.3.2012 15:59
Ok, kam ti môžem napísať číslo svojho účtu? Dorovnáme naše platy.
|
| |
Re: cisto realne:
Od: Element2
|
Pridané:
28.3.2012 16:00
Komunizmus ako utópia sa ale veľmi neosvedčil doteraz, upozorňujem.
|
| |
Re: cisto realne:
Od: pjótr
|
Pridané:
28.3.2012 15:57
To je prilis zamotana retaz, aby sme ju dokazali rozmotat. Najlepsie by bolo nedopustit, aby sa niekedy zacala zamotavat. Zamotava sa uz hooodne dlho a stoji za tym ludska chamtivost, nic ine. Stoji za kazdym svetovym problemom.
|
| |
už len toto
Od reg.: tomibojko
|
Pridané:
28.3.2012 16:00
už len to nám chýbalo na našej "technologickej" stránke, tzv. "filozofi" :-D
poprosím nezanášať naše milé dsl.sk: politikou, náboženstvom a tzv. svätcami, ktorí mi tu budú kázať o tom koľko detí umrelo kým som posielal kvety a ako strašne ja málo robím pre ich záchranu.
P.S.: tým, že lajknete fotku hladujúceho Somálčana na fcb, ho nenakŕmite a komentármi na dsl.sk taktiež nie
pekný deň
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 16:20
Nemá technologia a veda slúžiť ľuďom?
Mimochodom, existuje aj technologia moci, technologia spaľovania /"konečné riešenie".../, napríklad.
ešte stále si myslíš, že sa Teba "filozofické " otázky netýkajú?
|
| |
Re: už len toto
Od: Element2
|
Pridané:
28.3.2012 16:42
Ty si prípad
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 17:37
až ti budú domov chodiť sms.ky-pokuty, že si prekročil rýchlosť o 3 km/h, že si bol v zakázanej zóne, že si sa zúčastnil nezákonne demonštrácie, až ti technologia vypne dodávku vody, jedla , účet...:)), neboj nič, technologia je v prvom rade na upevnenie moci.
a moc znamená, že zoberieš jednej mase ľudí peniaze.... a dáš ju druhej. a sebe. / asi voltaire/
|
| |
Re: už len toto
Od: Neviem
|
Pridané:
28.3.2012 19:43
Lubos prepac, ale uz tu odznelo tolko hovadin, ze sa to musim pokusit zastavit.
Najprv o tom mrtvom decku, co zomrelo, kym som sa ja pozeral do vykladu na novy ipad.
To decko sa uz tym, ze sa narodilo, odsudilo na smrt. Kazdy clovek, kazdy zivocich (Turritopsis nutricula laskavo odpusti) je definitivne odsudeny na smrt. Tak tu nerobme z toho gay srdcervuce sceny. Vsetci zomrieme, zvykni si.
Ak ti ide o kvalitu a dlzku zivota, OK. Daj mi priklad z dejin, ked sa ludstvo malo globalne lepsie ako teraz, ked sa dozivali dlhsieho veku ako teraz. Vies kedy? Nikdy. Vsetci sa mali rovnako, ako sa ma 90% ludi dnes. To, ze sa ma desat percent lepsie je plus a nie minus.
A k tej devastacii prirody. V Cernobile je dnes, po havarii taky ekosystem a biodiverzita, ze paradoxne splna parametre na ekologicky chranenu lokalitu. Tak ake dojebali? Iba vyhnali ukrajincov.
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 21:36
Predstav si, že sa ľudia už raz mali LEPŠIE:))
Ešte NIKDY v historii ľudskej spoločnosti nedošlo k takému odcudzeniu, ako v súčastnosti,posledných 70-100 rokov, ani plytvaním zdrojov, počnúc stresom, chorobami, zbytočným "vedeckým" výskumom/ áno, napr. na svk bude mať pomaly každý vš, ale roboty a slušného mzamestnania pomenej...., "záhada", že.V istom afr. kmeni v 60-tych rokoch nechala expedícia bielych náčelníkovi nejaké haraburdy, sekerky, zrkadielka, čačky-mačky...o pár rokov ich navštívili a
a šok: Náčelníkova rodina si upevnila postavenie, tým, že mala veci, ktoré jej druhí závideli...vydierala susedov, ak niečo chceli, museli jej doniesť viac mäsa, nastalo nespravodlivé prerozdeľovanie...šok.č.2: V kmeni sa objavili "civilizačné" choroby ako rakovina, žalúdočné vredy... od nikoho to nechytili..:))
celý systém kmeňa, ktorý žil tisícročia v pokoji a uživil sa tým, čo prales dal, v relatívnom dostatku sa skončil.
/nehovorím, že sa máme vrátiť do jaskýň, ale poučné to je dosť.../
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
28.3.2012 21:42
musel som to osekať, dlžka nepustila, sociálny systém starostlivosti o chorých a starých bol na vyššej úrovni ako v našich moderných "starobincoch"...myslím tým v rámci ich možností, samozrejme, ale ani vo vysokom veku netrpeli starí chorobami, ľudia umierali v boji, na zranenia zverou, ak sa dožili staroby...tak na starobu..., žiadne choroby:), žiadne stresy.
Dnes "lietame ku hviezdám"...pričom to bola obyčajná politika a výsledok studenej vojny..., bojíme sa vlastného tieňa, kapeme na rakovinu, stresy z účtov, roboty...všetko pre kúsok ilúzie.
technika má slúžiť ľudom a nie naopak.
|
| |
Re: už len toto
Od reg.: roob_
|
Pridané:
28.3.2012 22:13
na rakovinu kapeme preto, ze zereme umele hnojiva a rozne *cidy, ktore umoznuju, ze na hektari sa urodi 30 ton a nie 2 tony. Od cerstvych dusikatych paprik po vybornu kuracinu, skvele pomarance. Potom si z hajzlov vypustame sracky do riek, nasledne to vsetko ide do pitnej vody a spet do tela. Dnes uz prakticky neexistuje clovek, co nieje na nieco alergicky. Ale co sme chceli, to mame.
|
| |
Re: už len toto
Od: fgehrtr
|
Pridané:
29.3.2012 10:17
Cele je to tym, ze je privela ludi. Ta nezamestnanost - to nechapem tiez, keby kazdy zacal robit, predsa by vsetko malo byt o polovicu lacnejsie - viac by sa spravilo - vsetkeho dostatok... Ale co tu kecas ty je uplne odveci...
A najviac nechapem tych, co nemaju zabezpecenie, maju milion deti a potom ochkaju. Tak nemali mat milion deti!
Mam 21 a dieta si budem moct dovolit najblizsie asi v 28 ked dostudujem, hypoteka atd. Ale nie, oni sa kotia...
|
| |
Re: už len toto
Od reg.: roob_
|
Pridané:
29.3.2012 12:37
ibaze, ty zrejme pouzivas ten velky organ hore, a ti co maju milion deti a nedokazu ich uzivit pouzivaju len tie organy tak dakde v strede. A nechapem, co je odveci na pomenovani pricin dnesnych castych ludskych chorob. Btw. ja mam uz davnejsie viac ako 28 a deti mat nechcem, a keby som aj chcel, nemozem mat. Az mi daju 3x taky plat a zarucia jeho vyplacanie na dalsich 30 rokov...
|
| |
Re: už len toto
Od: erzz
|
Pridané:
29.3.2012 15:21
to co kecas, odveci, to bolo myslene na lubosa... S tebou suhlasim
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
29.3.2012 21:18
Vitaj v klube mladých a HLUPYCH..., nič v zlom.
ISTOTU chceš, vravíš....:)) Akú istotu mali naši prapredkovia?!! Uvedomuješ si, kam si sa nechal zahnať? Do akého kúta?!
NIKDY nebudeš mať žiadnu istotu... ešte raz: NIKDY! Takže celý život čakaj, dúfaj, že budeš mať "istotu", aby si si mohol založiť rodinu, mať deti..., keďže istotu nebudeš mať, lebo plat 3 x, hypotéka...:)), xa-xa... už chápeš o čom je "technologia" a PREČO si v sračke?
Ty a státisíce mladých?! V 28 a ešte nemať budúcnosť? a čakať na "istotu"? Co nestihneš do 30-tky, v 40-tke nehľadaj a v 50-tke si už mrtvy..., aj ked budeš ešte žiť do 70-80 -tky, ale už teraz si MRTVY... zmýšľaním. Neber to osobne, ale možno pochopíš, ako sa brániť neistote..., aby si sa nebál života.
lebo TOTO je "technologia moci".../zatiaľ sa utešuj, že sondu odklonili.../
|
| |
Re: už len toto
Od: xco5
|
Pridané:
29.3.2012 22:08
Aka technologia, ake istoty? Po cele tisicrocia sa ludia iba "capali" ludsky zivot stal za hovno, ludia sa iba vrazdili a dozivali sa biednych vekov / v davnejsich dobach ich pozrali este aj zvery. Teraz je doba nie lahka, ale kedysi to tiez nebolo ruzove ako si to predstavujes lubosko. Takze spat na filozoficku fakultu...
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
29.3.2012 22:34
Presne o tom to je.... dnes je život oveľa ľahší, bezpečnejší a chlap chce "istotu"..., ved to ani smiešne nie je.
/ak by sa drozd bál lietať, kým nemá "istotu", tak dnes chodí pešo. Toto isté je s ľuďmi. Netreba sa báť, sú vždy 2 možnosti, dobrá a zlá, ale nedá sa hrať na "istotu".
ale odporúčam kuknúť nejakých sociológov, budeš sa čudovať. Mimochodom, mám 5.tried zš, všetko čo potrebujem pre život som sa dozvedel v mš...
|
| |
Re: už len toto
Od: xco5
|
Pridané:
30.3.2012 10:20
Mozme sa tu dohovarat o moznostiach, istotach, ale myslim, ze to su take krcmove reci. Tieto "dristy" bohuzial nikomu nepomozu a ludia ako ty nie su nejaky extra prospesnejsi ako ostatny. Mas tazke srdce na techniku, hoci bez nej by tu mrelo xy viac ludi. Nehovoriac o tom, ze hladanie odpovedi, podla mojho nazoru, je hladanie preco sme tu. Aj tak tu vsetci zomrieme, tak je dobre, keby sme aspon zistili, preco sme sa tu narodili.
|
| |
Re: už len toto
Od: ľuboš
|
Pridané:
31.3.2012 22:31
nemám ťažké srdce na techniku, ale prejdi si príspevky a zistíš, že len TU, na tomto fóre je cca 50-80% regulérnych SOCIOPATOV, bez štipky empatie.
mysli na to, až budeš umierať bez pomoci..., teda neželám Ti to, samozrejme, ale tváriť sa, že "mňa sa nič netýka...", je choré a scestné.
|
Pridať komentár
|
|
|
|