neprihlásený Nedeľa, 22. marca 2026, dnes má meniny Beňadik
Logo Windows 8 sa vracia k logu Windows 1.0

DSL.sk, 18.2.2012


Spoločnosť Microsoft uskutoční u loga novej verzie Windows 8 svojho operačného systému Windows najväčšiu zmenu loga v modernej histórii Windows.

Po neoficiálnych informáciách o novom logu zo začiatku týždňa spoločnosť Microsoft v piatok nové logo oficiálne predstavila.

Nové logo je jednofarebné s jednoduchými líniami a podľa Microsoftu je navrhnuté v súlade so štýlom Metro.

Grafická časť loga sa opäť tvarom podobá na hranaté okná a nie na vlajku, ktorú pripomínali logá od Windows 3.0, hoci mali predstavovať rovnako okná.

Základná farba loga je bledomodrá, podľa oznámenia spoločnosti sa ale jeho farba bude zrejme prispôsobovať nastavenej farebnej schéme užívateľa.



Logo Windows 8 (obrázok: Microsoft)


Logo Windows 1.0 (obrázok: Microsoft)



Logo sa z lôg doterajších verzií Windows podobá najviac na logo prvej verzie Windows, Windows 1.0.



Logo Windows 3.1 (obrázok: Microsoft)



Logo Windows XP (obrázok: Microsoft)



Doteraz používal Microsoft tri základné grafické časti loga Windows, bledomodré z verzií po Windows 2.x, štvorfarebné s výraznou čiernou obrubou a stopou od Windows 3.0 po Windows 2000 a zmodernizované štvorfarebné od Windows XP po Windows 7, pričom vo Viste a Windows 7 sa používalo vo výraznom modrom kruhu.



Najnovšie články:

Intel možno bude meniť pätice CPU menej často
Windows 11 užívatelia kritizujú, Microsoft sľubuje zlepšenie kvality aj aktualizácií
Lenovo výrazne zvýšilo kapacitu batérií pre notebooky
Intel údajne informoval výrobcov o 10% zdražení CPU
Nemecko povolilo balkónové solárne panely s výrazne vyšším výkonom
Aj Blue Origin chce postaviť dátové centrum vo vesmíre
Android aplikácie od neoverených vývojárov sa budú inštalovať zložito, s 24-hodinovým čakaním
Predaje skladateľných smartfónov majú narásť o 20%, viac sa má presadiť typ Fold
Vydané aktualizácie OS pre routery OpenWrt 24.10 a 25.12, opravujú bezpečnostné zraniteľnosti
V Latinskej Amerike a Afrike sú najpredávanejšie 4G smartfóny iné ako iPhone, inde 5G iPhony


Diskusia:
                               
 

a k jadru 1.0 sa nevracia ?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

a mali aj nejake ine? :-)
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

ach, ta teda sadla ;)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

vy ste dvaja teda mudri :)
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Mohlo by to byť vhodné, že? Možno by sa konečne prestal 1/2 roka nainštalovaný win spúšťať 10minut :)
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

mozno by pan mohol skusit neinstalovat kazdu kravinu, potom by sa mu nemusel windows zasvineny malwarom spustat 10 minut
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

Pan posledné 4 roky našťastie používa na svojích pc už len linuxy. S win prichádzam do kontaktu len na cudzích pc, a vždy je to nepredstavitelné utrpenie.
Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

To nikoho moj mily nezaujima. Kolko ludi tolko chuti. Zbytocne deries klavesnicu. Keby si sa vyjadril k logu, to by malo zmysel. Moj nazor na logo je, ze to logo z verzie 1.0 sa mi najviac paci, k tomu by sa mali vratit. Vyzera tak dostojne.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

teraz si idem lahnut, cely vecer som presedel pred monitorom, sral som sa s Debianom , OpenMosixom a pocuval hukot 6x DL380 G4 ... ;[
ale cluster bezi !
pochybujem, ze by sa mi toto niekedy podarilo s wintendami :]
( no flame plz )

Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

ani neviem ako dlho sa mi pusta windows, lebo ho vacsinou len uspim a do dvoch sekund mozem robit. restart mozno raz za mesiac len ked sa musi.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Pán má asi známeho v elektrárni...
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Ja si skôr myslím, že pán má súdiac podľa nicku na záhrade postavenú súkromnú fúznu elektráreň... :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Rozdiel v spotrebe novšieho desktopu vypnutého cez OS alebo uspatého je cca 1W - x24W-deň x30 dní = 0,72kW/h za mesiac x 0,15€ za KWh = cca 0,1€ za mesiac - to nie je teória - mám to overené.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A ATX zdroj Ti pritom nebeží???
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie, zdroj vrátane ventilátora sa vypne, ostane pod napätím len
5V pomocný zdroj (súčasť ATX zdroja)ktorý napája RAM a ktorý ostáva pod napätím aj pri softwareovom vypnutí PC.
Podotýkam, že mám obyčajný lacný čínsky ATX zdroj 450W,nič špeciálne a musí to podporovať základná doska, ale ako som už povedal, túto podporu majú už skoro všetky základné dosky novšie
ako 3 roky. Ak ti to takto nefunguje, treba sa pohrať s nastaveniami BIOSu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prečo by mal mať? Uspatý noťas nežerie skoro nič, len napájanie na RAMku... to nie sú nejaké vysoké odbery, alebo sa mýlim?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nemylis, viac ti zozerie ked sa minutu bootuje ako ked je celu noc uspaty v ramke
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ja delam se svym stolnim PC to same.Kdyz jdu pryc,tak ho dam do usp. rezimu(pokud vim ze se do cca 5 hodin vratim), nebo uspim (treba kdyz odchazim do prace na 14 hodin). Zadneho znameho na elektrarne nemam, a za spotrebu el. energie v RD (bojler, pracka, mrazak, stand. vybaveni obyvaku, elektricky sporak, etc. etc. etc) platim mesicne jen 1600 Kc. Takze tech par wattu se tam uplne ztrati. Jo a to mam jeste kotelnu, kde bezi obehove cerpadlo (20 W) celych 24 hodin. Toz asi tak.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

kc este existuje? vset uz presli na euro luzri pouzivaju kc
Odpovedať Známka: -9.7 Hodnotiť:
 

Vrat sa k vycapu.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

lebo my sme to s tym eurom vyhrali
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Dobre si dal, len už ten biely prášok nešňup, nerobí Ti to 2x dobre...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Debilko.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja mam stary nx6310 ako remote desktop zapnuty 24/7/365 spotrebu neriesim. tak ci tak mesacne platim 35 za elektriku
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pan asi pouziva notebook a uspava ho do pohotovostneho stavu... ja viem, pod Linuxami asi nepredstavitelne, nezobudili by sa z vecneho spanku :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dalsi chytrak co videl linux naposledy pred 10 rokmi a trieska svoje mudrosti....
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Toto cele je suboj chytrakov, ktori videli Windows naposledy pred 10 rokmi, s chytrakmi, ktori videli Linux naposledy pred 10 rokmi...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Co som akoze napisal proti widlam tym, ze som poukazal na prispievatelovu hlboku nevedomost o tom, ci v Linuxe funguje sleep?
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

kazda zena ma rada ked jej prejdes smirglom po klitorise
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Toto je seriozna prosba o vysvetlenie, nepiste mi tu prosim kraviny.
Nie je mi jasne, preco sa vyrobcovia snazia u niektorych zariadeni dosiahnut nejaku konkretnu vlastnost a pri kazdom malom zlepseni je o tom na dsl.sk clanok. Su to napriklad tieto:
- Doba startu Windows. Pocitac zapinam denne jeden krat. Dobu startu stravim na zachode alebo pri kavovari. Netusim, kolko to trva ale ked sa vratim, uz je.
- Hrubka notebooku. Pochopim, ze niekomu sa nechce nosit tehla ale to je o vahe, nie o hrubke. Preco je ultratenky lepsi ako hruby?
- Hrubka telefonu. Detto.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

koli pouzivatelom.

- doba startu os - lebo rozdiel ked stlacim tlacitko a pc funguje, ako ked stlacim tlacitko a musim pockat 10 minut, aby pc fungoval... ocenis najma vtedy, ked potrebujes rychlo poslat nejaku kravinu e-mailom a utekat do krcmy na marias, kde sa plati runda za to, ze clovek meska.

- hrubka notebooku - mensia hrubka sa rovna zvycajne nizsej hmotnosti. plus, keby si bol studentka/ prekladatelka/ etc... tak ti skor vyhovuje ntb, ktory strcis do kabelky ako ntb, ktory musis vlacit v brasni (a popritom nesies este vlastne kramy...

- hrubka mobilu - mobil sa ti musi zmestit do vrecka. takze pri zachovani rovnakeho obvodu mozes mat bud siroky a tenky alebo uzsi a hrubsi. a velke displaye su teraz in :)
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Dobu staru som vyriesil vymenou HDD za SSD. A od tej chvile neriesim vykon PC. NTB zapinam/vypinam niekolkokrat denne a dobu startu som vyriesil pouzitim SSD. Skutocny rozdiel.

Hrubka - sucast ergonomie, no tens neznamena ergonomickejsi

mobil - neriesim, stale pouzivam "klasicky" dizajn
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Start Windows - Nechcem sa hadat ale 10 minut windows nestartuje. Drviva vacsina PC startuje 30 sekund az 1 minutu. Minule mi jeden znamy nadsene predvadzal ako jeho pocitac nastartuje (nie z hibernacie ani zo sleepmodu) za 6 sekund. Super, ale nepochopil som vyhodu oproti 45 sekundam. Nikto nemeska na marias 45 sekund.

Hrubka notebooku - 13" MacBook Air ma hrubku 1,7cm a vahu 1,35 kg. Nejaky lacny Lenovo 13" co som nasiel narychlo na alze ma hrubku skoro dvojnasobnu 3,1cm ale vahu cuduj sa svete podobnu 1,74 kg. Uz ani nehovorim, ze cena tretina alebo stvrtina oproti Macu. Tak neviem, ci to v tej zenskej kabelke zavazi, ten rozdiel 39 dkg.

Hrubka mobilu - Iphone ma 9,3mm. Nokia 100 Dark Grey, supermegaspica telefon za 26 EUR ma 14,9 mm. Neverim, ze niekto ma take vrecka, ze jeden sa zmesti a druhy nie.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Mne sa počítač za 6 sekúnd nedostane ani do grubu nieto ešte do OS :/
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

No, asi by som mal trochu upresnit ako ten experiment prebiehal. Dobu startu zacal merat az ked skoncil bios a zacal skutocne bootovat OS.
No a teraz to najhlavnejsie. Ten experiment bol akoze vtipny (v nemcine). Na relativne novu masinu si natiahol W95. Asi len koli tomuto testu. Hardware na tom rozchodil. Ako, to sa ma nepytajte ...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

rýchlosť štartu - dôležitá preto, lebo človek nerád nečinne sedí a čaká. Síce Väčšina nových PC štartuje medzi 0:30-1:00, po nejakom používaní je bežné, že to trvá 1:00-2:00. A dve minúty pravidelne sedieť a čumieť na obrazovku nie je nič zaujímavé. Dokonca ti prezradím, že keď sa raz tak zaserie Windows, nepomôže nič, ani registry cleaner, ani odinštalovanie zbytočných aplikácií, len reinstall Windowsu

hrúbka: Tenší je pohodlnejší a vďaka lepšiemu uchopeniu sa zdá byť aj ľahší. Skús si zobrať do ruky napríklad iPad a iPad 2 a rozdiel len pár gramov, no používa sa omnoho pohodlnejšie. vôbec choď do predajne a vyskúšaj si tie spomínané notebooky
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

start windows - v tom, co pises, mas pravdu. zabudol som poznamenat, ze start os ratam od stlacenia vypinaca po spustenie firefoxu a pripojeniu k prvej stranke. tych tvojich 10 sekund je po zobrazenie plochy na ssd disku. 45 sekund na normalnom hdd...

hrubka ntb - to je sice pravda, ovsem pri MBA sa ti este zmestia do kabelky/ tasky o jedny skripta naviac oproti tomu lenovu. (resp. nieco ineho co potrebujes mat sebou.)

hrubka mobilu - mam xperiu pro a, ver mi, do niektorych vreciek je ju fakt problem narvat. keby bola o tretinu tensia, nemam ziaden problem.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

no, ale, ide o to, ci je ten system do minuty pouzitelny - ze vidis desktop a ikony este neznamena, ze ti este nebude 3-5 minut hrkotat disk lebo, hold, "modernym" os nestaci 2 GB pamate na svoj vlastny beh ( a to sa typek rozkrikoval, ze 640KB bude bohatoooo stacit ;] ) a preto swapuje a swapuje .. a sorka, ked chcem pustit browser , tak si musim pockat, kym dohrkoce, lebo este vstava z mrtvych a na ranajky konzumuje ram , zapija procesorovym casom a niekedy sa po prehybernovanom tyzdni zgrca domodra .
aspon sa mozem v praci v klude vykakat :]
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

nechápem, čo si na tom zaslúži takú úctu, ale dobre no...
http://goo.gl/X3oAX

Nabudúce... píše sa to "holt"!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vdaka za korekciu .

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hovoris mi z duse.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Mne system nabehne po zadanie hesla za par sekund a kym naskocia vsetky peechoviny tak mozno minuta.

Este ze mame rozne toolbary a zasierace systemu, vsak, mili "next next next" uzivatelia...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Netrep. Mne firemny pocitac takisto startuje minimalne 5 min. Kym sa zacne dat pouzivat.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Moje firemne auto v zime startuje 10 minut aj ked mi to nikto nechce verit. Volkswageny su, co sa tyka startovania uplne nahovno auta.

Start prebieha zhruba takto:
0-2 min. Vyzujem papuce, obujem boty.
2-3 min. Vyjdem na dvor a nadavam ako nasnezilo.
3-9 min. Beham s metlou okolo, nadavam, oprasujem sneh.
10 min. Vlezem dovnutra, otocim klucom.

Pomohlo by mi, keby som kupil nabuduce toyotu? Pocul som, ze toyoty startuju v zime rychlejsie. Ma niekto take skusenosti?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mne hyundai startuje rychlejsie - posledne 2 body robim opacne, cas usetrim na vyzuvani papuc, kedze tie nenosim
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

chlapci, skuste upgradnut na Garaz
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Verzia garaz obsahuje utilitu predlzeny spanok a cele startovanie predlzi o 5 minut.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 


WinXP SP3
18 procesov (vrátane taskmngr)
z 3GB RAM obsadí 143MB!!!
30s - no problem...

pracovný disk
8 procesov (bez siete) + 2 drivre na profi zvukovku
z 3gB RAM obsadí 83MB!!!
20s - no problem...

teraz "čistím" jeden notebook s Vistou
80 procesov
z 3GB RAM obsadí 1,19GB!!!

takže tak...

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

no veď hej, ale rozumný človek tie procesy po štarte zakáže..
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ja mam 7 od kedy vysiel a stale sa spusta 30s, problem bude asi inde nie v programe
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Tiez mam 7, ale nespusta sa 30s. To sa len nahra plocha, ale potom taha este 10 minut voloviny. Nie, windows je zlo.
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Tiez mam 7 a spusta sa 30s, po nahrati plochy sa spustaju "voloviny" asi tak 2-3 sekundy. Chyba bude niekde inde asi, predpokladam ze medzi stolickou a klavesnicou :D
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

voloviny sa mi po relativne rychlom nabehnuti plochy "spustaju" asi tak 5 minut, neviem vysledovat ziadny konkretny program co by to mohol robit, len proces "System" neustale nieco cita aj pise na disk priemerne tak 5 MB/s. neviete co to moze byt? nejake indexovanie, alebo co?
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Robi to superfetch (ktory osobne povazujem za jedno z najlepsich vylepseni vo Viste/W7). A ak ten niekto poklada za loadovanie systemu tak je asi tazko padnuty na hlavu...

btw. da sa to vypnut.

Ak si otvorite Resource monitor, tak mnozstvo volnej (z zmysle programami este alokovatelnej) pamate je Standby + Free Memory. Standby je superfetch. "Spravny" stav je, ked mate Free memory blizko 0 a vsetku "volnu" pamat mate oznacenu ako Standby. Superfetch nacitava casto pouzivane subory na zaklade analyzy spravania pouzivatela (ak kazdy den hrate jednu hru, tak po spusteni systemu - ak je idle - sa vam do ramky nacitaju subory tejto hry).
Samozrejme, plati, ze pocas sprace so subormi (aplikaciami) sa obsah Standby pamate prisposobuje najcastejsie pristupovnym datam. Takze za istych okolnosti moze bezat aplikacia resp. jej datove subory takmer vyhradne z pamate.
Ak chcete vediet co vam system drzi v dany moment v superfetch pamati, tak si stiahnite program RamMap.

Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Mudry si jak radio. Ale naco mi je taky superfetch, ze kym sa nacita, tak mozem ist na kavicku, lebo nepustim pomaly ani ten resource monitor? Za ten cas by som tie aplikacie popustal sam aj bez superfetchu. Ako to, ze na osx to funguje aj bez toho, aby pocitac pri zobrazeni plochy bol isty cas nepouzivatelny?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kolko mas rokov? Tak pre zaujimavost.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

kup si normalny komp a nie P90
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Taky tak Ubuntu, akonáhle sa mi zobrazí plocha, OS je pripravený a vo Win 7 ešte musím pol až minútku počkať :/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

poriadne si prekontroluj co za sluzby sa ti po spusteni spustaju (a co robia)...
Tebou popisana situacia sa mi zda... nestandardna. Mne sa spusta na PC mimo "desktopovych serepeticiek" MS SQL server, Teamspeak 3 server, 2 "cloud synchro" sluzby (Win live Mesh a Gladinet) a ver alebo nie - okamzite pri nabehnuti plochy ak kliknem na Operu s ulozenymi 50 tabmi, tak na nic necakam...

7200rpm 1TB disk, ziaden ssd...

Nacitavanie dat do superfetchu je background, low priority (nie len z pohladu CPU) task - ak ta "nieco" brzdi v praci po spusteni PC, tak hladaj problem inde.

p.s. to radio si si mohol odpustit. Navrhujem viac citat informance zdroje a pisat menej ofenzivne ladenych reakcii.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

jo, jasne, lolo.
ine by to bolo, kebyze je ten obsah drzany v RAM aj po vypnuti napajania pamati - ale tu uz sa neda hovorit o ram ako takej, skor by to mohla byt nejaka "paralelna" pamat, zalohovana akumulatorom - rychla pamat pre najpouzivanejsie data "ready to serve after system boot" bez ohladu na to, co si system este robi ( kresli ikonky jak decko )
( pochybujem, ze by si vedelo wintendo explicitne zaalokovat, dajmetomu, 512MB ram na kernel+ostatne systemove komponenty a tam by sa hralo , zvysok by bol uz "vopred" naladovany user datami, ktore pouziva najcastejsie - a po rozbehu systemu by ju vedel hned zacat pouzivat (zase, musel by po boote (alebo popri) so sebou niest informacie , kde sa v pamati , na akej "adrese" nachadza kazda "0 a 1" a nejakym sposobom skontrolovat spravnost tej informacie voci tranzistorovej realite )
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja neviem, ako to ma wintendo poriesene, ale to co popisujes mi pride ako uplne primitivne premiestnenie dat z disku, resp. z nejakeho "statisticky generovaneho user data swapu" do RAM ( odkial inakadial by ich vzal, ze ? ) - a to ze mame DMA namiesto IRQ ( v drvivej vacsine .. ) este neznamena, ze je to vyhra (jasne ze je, just kidding :] ) - aj tak sa musia robit CRC na oboch koncoch drotu, lebo okrem disku a ine veci potrebuju obcas do pamate, aby sa nestalo, ze sa data "pokazia" . a teraz ti nieco poviem - Unix-like systemy to robia od ich praveku - vyuzivat "najrychlejsiu" RAM pamat skoro na 99% a potom si pisat po platniach ked uz neni miesta - swap . ale urcite ju nezaprace datami, o ktorych si na zaklade nejakeho predpokladu mysli, ze "ich budem asi potrebovat a potom sa az uvedomi, ze dneska ne.
achjo

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Superfetch nefunguje len na zaklade analyzy minuleho spravania. Po spusteni uz obsah superfetch upravuje podla aktualnej cinnosti > takze presne to, co popisujes s Unixom.

Navyse je to, ako som uz pisal, background low priority task - ak v PC nie je nieco dosrane, tak by nemal po spusteni brzdit.

Vzdy je tu moznost superfetch vypnut...

Btw. superfetch sa pouziva aj pri bootovani. Aky to ma vyznam vysvetlim na uprave spustacej diskety win 98. V zaklade si vytvara 2MB ramdisk, do ktoreho rozbali archiv s nastrojmi z diskety. Prilozene ovladace na CD-rom mechaniky su vsak na diskete samostatne. Cas, kym zdetekuje mechaniku a loadne spravny driver sa da vyrazne skratit upravou spustacej diskety, ktora mimo nastrojov nacita do ramdisku aj tieto ovladace.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mam dylemu, ci to riskovat a nahodit win7, ked mi diskove pole dava iba takuto rychlost ;) :
/dev/sda:
Timing cached reads: 14772 MB in 2.00 seconds = 7392.04 MB/sec
Timing buffered disk reads: 2406 MB in 3.00 seconds = 801.45 MB/sec

.. myslis, ze mam to risknut? Nebude mi Win nabiehat pomaly?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

> dylemu

Au!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dylema, je nejaka nova romska pohlavna choroba?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

dyg more hej.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

niee, to je setra toho typa z beverly hills predsa .

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kolko mas cache pod platnami ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to je take trendy brlbat na windows.
ziaci osobitnych skol sa tym casto bavia cez prestavky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skuste si nahodit system na rychle SSD, potom sa uz nebude spustat tak dlho :) po 30 sekundach uz budete 15 s pracovat :)
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

a niekedy za tych 30 s uz bude aj 15 s vypnuty
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

SSD ničomu až tak nepomôže. Ten rozdiel oproti rýchlej 2.5" 320GB HDD s 16MB cache je bežné SSD 64GB len minimálny prínos, čo sa týka času štartu!
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

to by ma fakt zaujimalo, ako rychlejsiemu startu pomoze ta 16MB cache.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ty si SSD nevidel ani z rýchlika, že?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

hmms... zvycajne to najsemetnejsie ssd je o cca 80% rychlejsie ako vykonne hdd. ak ti obe funguju rovnako, pocitac ti zrejme brzdi nieco ine.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Cuda alebo Cudo, ty si najvacsi hlupak na dsl.sk
Viem ze sem uz prispievas nejaky rok, a kazdy tvoj prispevok je cista demencia. Mal by si sa prestat zaujimat o IT pretoze sa vobec nevyznas, podla mna si 14 rocny okuliarnaty wannabe.
Co slovo to perla, ty troll.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

podla mna nieje dolezite, ci sa vyzna ci nie, lebo on precita co pisu ini, a napise presny opak. Len aby rec nestala, abo bohvie preco to robi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Cisty suhlas - tiez som sa na tieto nicky vyjadroval v podobnom zmysle.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ha-ha...
A koľko tých Win a s SSD ste kto nainštalovali a prevádzkujete?
Po 1.5 roku používania vidím, že aj SSDje tam kde klasický HDD.
O moc to rýchlejšie nie je. Bavíme sa o štarte Windows.
Momentálne porovnávam asi 15 x Win7 Home Premium s 3x Win7 Ultimate a PRO s SSD rôznych kvalít a vidím ako to je. významnejší prínos to má tak napr. pri hĺbkovom skenovaní antivírusom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V robote par tych SSD diskov prevadzkujem.
a pouzivas IDE alebo AHCI mode na tom disku?
Podla toho co ty taras, ma IDE mode, a preto nevidis rozdiel. Tak ale co uz ked si taka lamka. Precitaj si nieco o tom na wiki a potom frfli.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Môžem aj mne prísť sprevádzkovať AHCI mód...
Budem Ti veeeeeeeeeeeeeľmi povďačný!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžeš...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz, pokial nemas nejaky problem s doskou a v biose podporuje AHCI - tak ZMENU z IDE na AHCI musis urobit pred preinstalovanim systemu.

Da sa aj bez preinstalovania, ale najprv musis vykonat zmeny v registroch a az potom zmenit na AHCI. V opacnom pripade ti to pojde len po BSOD.

V kazdom pripade... menit odporucam pred instalaciou noveho systemu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No problém bol, že v prípade nastavenia AHCI som nevedel ani naištalovať OS. Robilo to nejaké problémy hneď úvodom, už sa nepamätám aké...
SSD bol Kingston.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zalezi od nastaveni biosu na doske (pripadne upgrade Firmware). Niektore dosky mali aj dodatocne nastavenie pre jednotlive disky resp. porty. Pripadne niektore mali este nejake nastavenie zavisle od IDE, ktore bolo treba prepnut. Jedine googlit typ dosky a zapnutie AHCI.

Alebo potom skutocne, doska, operacny system a disk si nevedeli najst tu spravnu cestu ako spolu komunikovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak presne ako pises. Aj vykon aplikacii vzrastol. Jednoducho nepotrebujes brutal procak, ked ta brzdi disk.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ak ti mozem poradit a nemas peniaze na ssd, kup si usb kluc s citanim 20-25 mb/s, pripoj ho ako priecinok zapni komprimovanie a vsetky tie voloviny(okrem antiviru a officu) nainstaluj nanho, spustia sa ti po starte za par sekund, rovnako firefox spusta z neho do sekundy; ak mas dost ram pridaj k tomu ramdisk na swap
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ramdisk na swap :) ten bol dobry.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Urcite "vies" co je ramdisk a swap, inak by si takto nereagoval
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

dovol mi aby som ti to objasnil, swap je v podstate virtualna ram, ktoru vytvara system na disku, pretoze ma bud malo ram alebo sa chce tvarit, ze zerie menej ram...toto sposobuje vyrazne spomalenie, pretoze hdd nestiha nacitavat data aplikacii a este sa aj popri tom hrat na ram, s vyuzitim ssd to nie je sice citelne ale male subory swapu zbytocne prepisuju a nicia ssd disk

ramdisk je virtualna diskova particia vytvorena vo volnej ram pamati a je pripojena ako bezny disk s rychlostou ram(zavisi od ovladaca ramdisku) ale po odpojeni napajania ram sa zmaze

swap v ramdisku je vlastne virtualna ram vo virtualnom disku v ram(ramception ;]) to znamena, ze hdd nie je zatazovany, ssd sa zbytocne neopotrebovava a veci co maju byt v ram su v ram(aj ked vlastne obabranim systemu), ktora sa nenici lebo je na to stavana
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Teach me, master ...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nie je vhodnejsie vobec nepouzivat swap (vs. pagefile v ramdisku) ? Ved za ziadnnych okolnosti nemoze byt "emulovany" disk a na nom pagefile subor rychlejsi ako rovno pouzivat vsetku ram.

Totiz ak sa pouziva pagefile, tak v pripade, ze sa system rozhodne stranku pamate presunut do pagefile, tak nastane kopirovanie pamate - a rovnako nastavaju page fault napriek tomu, ze v skutocnosti je vsetko vo fyzickej RAM pamati.

Ramdisk ma vela uzitocnych vyuziti. Tato medzi ne podla mna nepatri.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

je to mozne ale niektore aplikacie vyzaduju swap a aj system ked nema swap obcas hadze prapodivne chyby

inak sekundove rozbalovanie 700mb videa v ramdisku nema chybu :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

U tych aplikacii sa casto spomina Photoshop - plati to vsak pre stare verzie. Ratam s tym, ze to plati rovnako aj v pripade inych aplikacii. Nie je totiz absolutne ziaden dovod, preco by aplikacia mala vyzadovat pritomnost pagefile.

Ak sa uz nejaka legacy aplikacia pouziva, tak staci ponechat maly pagefile, len aby program nepapuloval. Samozrejme ze dovody na zapnuty PF existuju aj mimo potreby mat vacsiu virtualnu pamat - napr. ak je zaujem analyzovat crash dump (ci uz mini alebo full).

S nestabilitou systemu som sa pri vypnutom Pagefile nestretol (a to mam s PF off "nabehanych" niekolko rokov na Windows XP x64 a Windows 7 x64). Na druhej strane HW (mnozstvo RAM) som vzdy dimenzoval podla pracovnych poziadaviek, ktore pocas behu systemu kontrolujem (Process explorer vo WXP a minimalne Resource monitor vo W7).

Laikom urcite PF vypinat neradim - ak napr. nejakej systemovej sluzbe failne malloc v dosledku nedostatky volnej pamate, tak sa netreba divit, ze system predvadza novych 7 divov sveta...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

" Nie je totiz absolutne ziaden dovod, preco by aplikacia mala vyzadovat pritomnost pagefile."

kvoli stabilite.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

taka otazka, pri pouziti ramdisku (tmpfs) ozaj "az tak moc" zalezi na ovladaci ?
mne sa tak zda, ze je to dost aj o cpu L3/2 cache - aka je velka (datove/instrukce registre ) a po akych blokoch robi "fetch" a "store" a v akom casovani, ci ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mas pravdu. Ale niekedy autor ramdisk driveru ho napise dostatocne vseobecne, aby mu fungoval na vsetkych moznych pocitacoch a vyssie rychlosti ako rychlost starsich SD Ram ho nezaujima, aj tak je to viac ako 10x rychlejsie, ako disk.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

porovnanie citania/zapisu ramdisk emulatorov http://dopice.sk/1Vz a http://dopice.sk/1VA

co sa tyka cache cpu netusim
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja nepotrebujem nic objasnovat. Zamysli sa nad tym co si napisal a ak ti nevyde z toho ze swap v ramdisku je cista kktina, tak potom by to mal objasnit niekto tebe. Aplikacia co vyzaduje swap je zle napisana. Swap nepouzivam dakedy od 2003, ked som kupil notebook s 1GB ram. Teraz na desktope ho mam zapnuty len koli virtual boxu a faktu, ze mam len 4GB ram. Ak by som mal 8GB, tiez by som mal swap vypnuty. Ale ty si prerob ramku na swap particiu a potom ju pouzival lebo mas malo ram :) Tvoj pc.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

si nechaj len 256MB a ostatne daj na ramdisk, bambus :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Aplikacia co vyzaduje swap je zle napisana."
mozes nejako dolozit toto tvoje velmi odvazne tvrdenie?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

jediny zmysel swapu je, ze ak nemas dost ramky, tak sa "veci" ukladaju tam. Ak mas dost ramky, a aplikacia napriek tomu vyzaduje zapnuty swap, tak je zle napisana :) aky dokaz na to chces?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no ale podla logiky toho vyroku je zle napisana aj aplikacia, ktora si vyzaduje swap pri nedostatku ram.
Odpovedať Hodnotiť:
 

reagujes uz na spresneny vyrok roob-a, ktory je hadam uz jasne napisany. Tak v com vidis problem ?

Nemam rad ked si kazdy program zacne "optimalizovat" podla seba - keby sa tato kravina s vynutenym pagefile nachadzala v nejakom amaterskom free softe, tak sa da mavnut rukou. Ale to, ze bola v minulosti sucastou nastroja pre profesionalov, Adobe Photoshop, mi rozum neberie. Ved ten program nepouzivali pocitacovi analfabeti, tak tym hadam netreba poza chrbat "tunit vykon".
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuz, zrejme ide o nepochopenie. ja som reagoval na tu jednu vetu, lebo je to nezmysel.
co sa tyka PS, tak nastavovaie swap bola vyborna vec (ked uz nie kvoli nicomu inemu, tak kvoli scsi diskom).

a v PS je aj dnes problem s pamatou.

napr nastavovanie swap v 3ds max je nenahraditelna, pokial nesedis rovno na renderfarme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja nevravim, aby si dal swap do ramky preto, ze ma malo ram, ale preto, aby neswapoval na hdd(ram kupi okolo 10e a vacsina dnesnych pc/ntb ma viac ram ako vyuzije) a vyhol sa problemom s vypnutym swapom...lebo aj ked je aplikacia, ktora vyzaduje swap zle napisana tak ju instalujes lebo ju chces pouzivat a aj 100mb swapu je lepsie hodit do ram a ramdisk mozes vyuzit na x veci, ktore vyrazne zrychlia starsi pc
Odpovedať Hodnotiť:
 

sam si si odpovedal
Odpovedať Hodnotiť:
 

pre arm v tabletoch staci aj to jadro :)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale chlapi keby ste vypli tie aplikacie po starte nabiehal by vam predsalen rychlejsie (o mesiac dlhsie mozno potom by sa to vratilo k 10min a aj z toho dovodu som aj ja na linuxe ;))
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

presne, treba vypnut uplne vsetko vratane vsetkych sluzieb co netreba a hned pojde jak raketa :)
schvalne nech si kazdy pozrie kolko bordelu ma v tray po spusteni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako som videl tie loga hned na mna prisla taka pekna nostalgia :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pekna ?? hlavne na win me :)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ten som používal 6 rokov až do mája 2008. Bralo mi to aj USB kľúče, najlepší oldschool windows!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nové logá - http://goo.gl/3uWst
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tá azuritkovská farba sa mi hnusí - http://goo.gl/UjmZw
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ja mám Windows 1.01...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

AzuRiťko
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nemôžem si pomôcť ale farebné je krajšie. http://goo.gl/1HoJC
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tato farebna verzia mi pripomina Chrome :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

http://bit.ly/ulDsE
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nepoznate niekto detaily o tom logu medzi Windows 1.0 a 3.1?
http://goo.gl/bvx0y
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Gratulujem Ballmerovi. Nech je tam čo najdlhšie aby padol Microsoft na úplné dno.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

gratulujem tvojmu psychiatrovi...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nemozem si pomoct, ale to logo 3.1 je najkrajsie,
resp aspon ma taky 'motion effect' ze sa nieco deje
resp mi to pripomina zlate zaciatky, ked som si myslel ze je windows bez chyb.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

inak logo windows 1.0 je krajsie ako logo pre windows 8, aj viac vystihuje nove rozhranie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano, mne sa ten smoothing nepaci extremne, chcu mi pokazit zrak ? neda sa na to pozerat!
Odpovedať Hodnotiť:
 


Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ze aka je podobnost medzi logami.Ved su uplne rozdielne iba farba je podobna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

najviac sa mi pozdáva logo XP, že by sa kvôli tomu xp udržalo tak dlho?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

logo ako logo,vidly ako vidly :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to logo je fajn, len by ho nemuseli menit pri kazdej prilezitosti
Odpovedať Hodnotiť:
 

To hnusné logo z čias rokov 1970 ich pochová...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár