neprihlásený
|
Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília |
|
Slovenská polícia podľa občianskeho združenia zneužíva uchovávané telekomunikačné dáta
DSL.sk, 9.2.2012
|
|
Slovenská polícia podľa občianskeho združenia European Information Society Institute, EISI, zneužila minimálne v dvoch prípadoch dáta o uskutočnenej komunikácii uchovávané telekomunikačnými operátormi na základe Zákona o elektronických komunikáciách a vyžiadala si ich v rozpore s týmto zákonom.
EISI na prípady poukázala v novom podaní na Generálnu prokuratúru Slovenskej republiky, v ktorom žiada preskúmať ústavnosť povinného plošného uchovávania dát telekomunikačnými operátormi.
Združenie EISI podalo podnet na preskúmanie ústavnosti uchovávania telekomunikačných dát už na konci roka 2010 a žiadalo Generálnu prokuratúru o podanie návrhu na Ústavný súd. Generálna prokuratúra sa vo februári 2011 odmietla týmto podaním zaoberať z dôvodu, že v tom čase sa pripravovala nová podoba Zákona o elektronických komunikáciách a podanie na Ústavný súd by bolo neúčelné.
Podľa EISI legislatíva prikazujúca telekomunikačným operátorom plošne uchovávať informácie o uskutočnenej komunikácii v prípade Internetu po dobu šiestich mesiacov a v prípade telefonickej a inej komunikácie po dobu dvanástich mesiacov nie je v súlade s Ústavou SR, Listinou základných práv a slobôd, Chartou základných práv Európskej únie a Dohovorom o ochrane ľudských práv a základných slobôd.
EISI okrem iného poukazuje na posúdenie plošného uchovávania dát ako protiústavného aj ústavnými súdmi v Rumunsku, Nemecku, Českej republike, Bulharsku a na Cypre.
V novom podaní EISI doplnilo do podania rozsiahlu vlastnú analýzu protiústavnosti uchovávania telekomunikačných dát a ukážku dvoch žiadostí polície o sprístupnenie uchovávaných dát, ktoré sú podľa EISI zneužitím týchto dát.
Na žiadostiach sú začiernené informácie identifikujúce jednotlivé subjekty. V jednom prípade si polícia ale žiada na základe IP adresy údaje o používateľovi tejto adresy, pravdepodobne od poskytovateľa pripojenia, v prípade vyšetrovania priestupku proti občianskemu spolunažívaniu písaním príspevkov na stránke obce pod cudzím menom. Polícia si vyžiadala dáta na základe Zákona o priestupkoch.
Hoci ide o vyžiadanie informácií len o väzbe IP adresa a užívateľ, táto je podľa platnej legislatívy uchovávaná tiež podľa Zákona o elektronických komunikáciách a podľa tohto zákona orgánom činným v trestnom konaní majú byť tieto dáta povinne sprístupňované v prípadoch vážnych trestných činov, konkrétne trestných činov súvisiacich s terorizmom, nedovoleným obchodovaním, organizovanou trestnou činnosťou, únikom a ohrozením utajovaných skutočností a s trestnými činmi spáchanými nebezpečným zoskupením.
Kompletné znenie podania EISI je možné nájsť na eisionline.org.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 11:23
normalne ze som mal pocit, ze to idu po mne, lebo mam tendenciu na vsetko nadavat :D
|
|
Re: IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 11:24
ale na stranku ziadnej obce som nepisal.. i ked sa nezmienili co robil ten "druhy" nemate k tomu info ?
|
|
IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 11:26
pockat pockat..
To je nejake retardovane nie ?
A co ak prisiel cudzi clovek k danemu uzivatelovi netu a napisal na stranku obce prispevok pod svojim menom (tj ten cudzinec).
Alebo wifi ?!
To je skor take, ze dany typek nasiel nieco, co sa starostovi alebo komu nepacilo.. Nepohodlny nazor..
|
|
Re: IE users
Od: ľuboš
|
Pridané:
9.2.2012 11:40
Hlavne by ma zaujímalo, KTO vlastne určí, že ten ktorý príspevok je nevhodný, štátu, občanom, obciam a pod. škodlivý.
Aspoň bude zamestnanosť, nasadíme všade špicľov, súdy budú posudzovať a rušiť návrhy na odposluchy, prispievatelia sa podkujú v práve a výhovorkách.
Teda, aj ked niektoré kydy, hlavne nacistické, fašistické, rasisticky orientované, vyzývajúce do zabíjania, lúpenia...by sa mali vyšetriť.
Ale psychiatrom.
|
|
Re: IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 11:43
Vysetrit ano, ale zatvarat za to nie.
Vies aka bola pointa gladiatorov v Rimsej risi?
- teoreticky, ak si ludia pozru krvak v tom kruhu ci ako sa volal, koloseum, tak prirodzene nebudu mat potrebu a sklony k nasiliu, lebo nasilie videli v kruhu.. Vieme, ze nasilie bolo v tej risi naozaj a skutocne minimalne (prepady, vrazdy atd)
No a - radsej nech si fanatik do hocicoho ponadava na nete, skludni si s tym hormon a ide zit dalej.. radsej ako keby ten fanatizmus mal preniest do reality.. detto hry - radsej nech sa vystriela a vysanti tam, ako v realite. I KED - otazne je, nieprave tieto hry su spustacom nasilia? neviem..
|
|
Re: IE users
Od: ľuboš
|
Pridané:
9.2.2012 12:07
No neviem, skôr chlieb a hry, TV nemali, ani Bruce Willisa, či Ramba, tak sa museli zabaviť nejako.
Podľa Tvojho tvrdenia, by sme nesmeli mať ŽIADNU vraždu, lebo toľko vrážd a krvi, koľko uvidíme na JOj-ke, či Markíze v takých správach, alebo do 12.00 obeda v nedeľu..., tak toľko nevideli ani Rimania.
Skôr je pozeranie a akceptovanie násilia v živote spúšťačom ďalšieho násilia..., preto v USA má skoro každý samopal, či brokovnicu a vraždy ako na páse.
|
|
Re: IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 12:17
Netvrdim, ani nehovori, ani nenaznacujem, ze nemas pravdu..
Ale tak - ako dieta som hral "zakazane" hry aka Manhunt, GTA a ine - ale nikomu som nedal facku, pastovku, kopanec, ani nezbil, nezabil, nezavrazdil a ani nezranil (ani nic ine, nehram sa na slovicka)
A ani nemienim, aj keby som mal niekedy chut, absolutne to nema zmysel (mozno okrem zlodeja, co uteka s mojou vecou, toho by som asi zastrelil, i ked to zakon nepovoluje, lebo akonahle sa rozhodol mi uskodit, vzdal sa vsetkych prav, aj na zivot, risk je zisk, s tym musi pocitat)
Ale ale pozor pozor, na toto s TV - vrazdy a nasilie KLESAJU! - pozri si statistiky policie na nete ;) ale v TV STUPAJU - hadaj preco, lebo chcu aby sme zili v strachu - cisla nepustia, toto nie je paranoja, toto je realita masirovania mozgov.
|
|
Re: IE users
Od: ľuboš
|
Pridané:
9.2.2012 13:33
Zato my ešte v detstve na partizánov, či Indiánov.
A kopancov, bitiek, nejaký ten šíp, či brok do hlavy, alebo čela... ach jááj, anjeli strážni sa nabehali.
Ale občas si musím úprimne sám sebe položiť otázku: Ak by som mal 100% istotu, že ma nechytia, či neurobím nejakú hlúpu chybu..., či by som len predsa nebol schopný niekoho zahlušiť a ovada.
Preto je večná škoda, že sme sa vzdali práva vyzvať niekoho na súboj..., hneď by bolo viacej slušnosti medzi ľuďmi..:)
K tým "klesajúcim" číslam: Policajti sú hodnotení podľa výsledkov. Aj sám Spišiak hovorí, že sa páchateľ zasamovraždil..:))
|
|
Re: IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 14:58
Ano, ale vsimol si si ze v TV novinach a spravach stupaju krimi o stovky % ?
Neverim, ze v realite stupla krimi o 100% a viac, neexistuje..
K tomu zlocinu, preco nie, staci obalka a mas licenciu na vrazdu, no problemo..
Ja som za oko za oko , pozor! nie striktnu pomstu, ale striktny limit 1 oko za 1 oko a nie dve.. tj, za ukradnuty bicykel ta nemozem zabit (i ked velmi rad by som), ale to je tazke aplikovat na hmotne stastky, atd..
Ja som za svoj dlhy zivot prisiel na jedno - nezmenim nic, pokial nezmenim seba, tj. zbytocne lamentujem nad tym, co by bolo keby bolo, pretoze clovek je tvor tvorivy a aj ked mas dokonale pravidla, vzdy ich niekto obide.
Ludia sa , resp spolocnost sa musi uvedomit, a konat tak, aby sme sa za ciny nemuseli hanbit. Neexistuje tvor, ktory ich hromadne osvieti, neexistuje.. To je nasa "civilizacna cesta"
|
|
Re: IE users
Od: ľuboš
|
Pridané:
10.2.2012 22:16
..."konať tak, aby sme sa za činy nemuseli hanbiť.."
No, ja ako starý cynik...: Ak Ťa chytia, si zlodej, ak sa priznáš, vtedy si vinovatý..., ale poľahčujúca okolnosť, ideš sedieť.
Ak sa nepriznáš... sloboda.
Inak súhlas, pomaly sa lopotíme k lepšej spoločnosti.
|
|
Re: IE users
Od: 234wse
|
Pridané:
12.2.2012 9:00
Ono v realite tiez nestupli problemy na cestach ako su nam podhadzovane mediami a uradnikmi. Akurat je potrebne pripravit podu pre iste zakony. Ked si ludia myslia, ze je problem tak sa lahsie presadzuju zakony ktore obmedzuju ich slobody.
|
|
Re: IE users
Od: slecna.l
|
Pridané:
9.2.2012 13:07
Ja by som to nespájala, skôr mi bežná populácia USA pripadá hlúpa, arogantná a paranoidná - ako si ju vychovali médiá a štát. Keď niekto žije v predstave, že svet je plný psychopatov a teroristov, ktorí ho priamo ohrozujú, a že strieľať preventívne je jeho právo, skôr mu to v hlave zoskratuje.
Btw. Kanada má na osobu podstatne viac zbraní, ale menej vrážd.
|
|
Re: IE users
Od: fdgxnhmjkl
|
Pridané:
9.2.2012 20:11
odkedy je na nete nutne pisat pod svojim menom? to uz budeme aj rodne cisla prpisovat, nie?
|
|
Re: IE users
Od: Oldrich
|
Pridané:
9.2.2012 22:50
Dalsia dobra pointa.
|
|
Re: IE users
Od: Element2
|
Pridané:
10.2.2012 11:14
Tam zrejme nejde o to, ze nepisal pod svojim menom, ale ze pisal pod cudzim - t.j. vydaval sa za niekoho konkretneho.
|
|
Slovenská polícia združenia zneužíva uchovávané dáta
Od: Admin123
|
Pridané:
9.2.2012 11:47
Neviem kto v Slovenskej demokracii čakal niečo inšie . Veď nás sledujú viac ako to bolo za totality, ale to všetci vedeli a teraz sa to robí v utajení "Gorila"
|
|
terorista
Od: TERORista
|
Pridané:
9.2.2012 14:50
Analógia:
Európsky parlament, Európsky val, terorista, Európske peniaze, Európsky výskum, ...
---------------------
Sovietsky zväz, sovietskí súdruzi, verejný nepriateľ sovietského zväzu, sovietski vedci, ...
únia = union
zväz = union
|
|
Re: terorista
Od: TERORista
|
Pridané:
9.2.2012 14:56
Európska únia - Sovietsky zväz verzia 2.00 + information leak bugfix
|
|
...je to tak
Od: pepezv
|
Pridané:
9.2.2012 15:29
musia sa tie data uchovavat 6mesiacov. Dokonca nas chodi kontrolovat Telekomunikacny urad ci to tak naozaj je. Je uplne jedno ci si ISP co ma 200 zakaznikov alebo 200tisic...
...policia sa uz ozvala par krat ked nieco riesili. Vravim, ze pokial zistia cez ktoreho ISP mas net je to lahsie vystopovat ako telefon...samozerejme ak si nehackol susedovu wifinu...tomu uz pomoze len dobre alibi...
|
|
papier
Od: toro
|
Pridané:
9.2.2012 23:45
a zo svojho pda vytlacim cez susedovho wifi dokument na susedovej tlaciarni a policia pride pre hotovy papier grrr
|
|
Vladimir Bukovskij: EU = SSSR
Od: eu=sssr
|
Pridané:
10.2.2012 8:19
http://euro septik.cz/ vladimir-bukovskij-eu-sssr/
Vladimir Bukovskij: EU = SSSR
“Žil jsem ve vaší budoucnosti. A nefungovalo to.”
|
|
Už sa teším
Od: Martinko Klingačik
|
Pridané:
10.2.2012 9:59
Taaak a podľa tohto článku mi zajtra policajti budú kopať na dvere :D
|
|
Re: Už sa teším
Od: Klinčko Martingáčik
|
Pridané:
10.2.2012 10:30
Pošleme Ti kvety
|
|
Re: Už sa teším
Od: Martinko Klingačik
|
Pridané:
10.2.2012 20:22
Tesim sa :D
|
|
.......
Od: vedator
|
Pridané:
10.2.2012 12:43
Viac a viac sa bojime, kam to dospeje ....
|
Pridať komentár
|
|
|
|