| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
tahanice
Od: Hauzak
|
Pridané:
7.2.2012 14:43
Kvoli par Eckam sa sudia, toho chlapa by som este chapal, ale LENOVO, ach jaj...
|
| |
Re: tahanice
Od: ehm
|
Pridané:
7.2.2012 14:44
kde je jeden su aj viacery..
|
| |
Re: tahanice
Od: xXx5
|
Pridané:
7.2.2012 15:23
Ja chcem Fabiu ale karoseriu od Porsche, ked nedaju budem ich zalovat.
|
| |
Re: tahanice
Od: sensei-san
|
Pridané:
7.2.2012 15:35
: Takáto možnosť sa uvádza v licencii Windows Vista
Ty máš k Fábii licenciu? Fíha. A čo sa tam ešte píše?
|
| |
Re: tahanice
Od: CEM3HC
|
Pridané:
7.2.2012 16:14
Áááááno, Lenovo fucked. Takto by to malo byť. Aspoň že francúzky súd uviedol análogiu na správnu mieru.
Teraz skoro všade nútia násilím tie vyd*bané Windowsy, do prdele s nimi, každý nech má možnosť vybrať si!
|
| |
Re: tahanice
Od: freakyfriday
|
Pridané:
7.2.2012 17:50
máš kopu notebookov bez OS tomu trollovi by som priznal hovno takýchto parazitov ako ty a on je tu moc vela ...vidím v obchode aj na internete že notebook ma predinštalovaný win a napriek si ho kúpim a budem trollovať? j.bnutosť najhrubšieho zrna zato že windows nedotiahol zmluvu do konca tak henten čurák to musel automaticky vypychnuť 30 dní čítal zmluvu aby sa dopracoval k tomuto ...zbaviť svojpravnosti a dať mu do ruky commodore ...
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: XAPOH
|
Pridané:
7.2.2012 18:37
Problem je ze biznis notebooky od lenova sa bez OS asi ani nepredavaju, tzn musis si kupit aj ten windows. Verzie bez OS stoja typicky do 500€. Ak chce niekto spickovy notebook (medzi ktore tie biz lenova urcite patria) tak si nekupuje len notebook ale kupuje si pracovny nastroj na ktory sa moze spolahnut. V tomto segmente proste nieje na vyber, ches tak si kup aj s windowsom. Co ak ale ten windows nechem? Mam proste smolu. To ze je to predavane ako jeden kus je chore, pretoze potom by ti nemusel predajca vyreklamovat notebook preto, lebo si si nebodaj odinstaloval windows, cim si mu ho nedurucil so vsetkym povodnym.
|
| |
Re: tahanice
Od: Tup
|
Pridané:
7.2.2012 19:07
Ak taký produkt nikto nevyrába, zjavne preň nie je dosť veľký trh, čiže sa musíš zmieriť s tým, že tvoj ideálny notebook neexistuje. To ako keby si si kúpil robota, no nechceš aby mal kameru a chceš za ňu peniaze späť. Všetko ostatné ti ale vyhovuje a nevyhovuje ti žiaden iný, takže si "nemal na výber". Proste oni predávajú produkt "notebook s OS", ak sa ti to nepáči, nekúp
|
| |
Re: tahanice
Od: lolo21
|
Pridané:
7.2.2012 20:44
Áno, až na to, že to MAL NAPÍSANÉ V LICENCII. A súd mu dal za pravdu.
|
| |
Re: tahanice
Od: santa santa
|
Pridané:
7.2.2012 20:48
Pocuj , drzim sa vsetkymi desiatimi aby som ti nenapisal ze si kokot. Nieje pren dost velky trh? A take nieco ako obchodna strategia Microsoftu ti nieco hovori? Ze sa vsetky nove notebooky (resp VACSINA z nich) musia predavat zo skurvetym NAJNOVSIM windowsom?Ze dokonca ani nemam MOZNOST vybrat si,ci si dam tam XP,Vistu ,7 alebo ziadny OS? (niektore nove notebooky dokonca ani NEPODPORUJU starsie OS drivermi.Myslis ze je to pre Vyrobcu problem ?Nieje.Ale problem je ten ,ze Microsoft tlaci takto predaje hore.
Chod radsej na kavu ,uradnicek zo statnej spravy.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
7.2.2012 21:40
Máš pravdu. Dokonca na tých notebookoch kde je natlačené nasilu Widly ide Linux často stokrát ešte lepšie. Najmä tie malé bazmegy všeliaké
|
| |
Re: tahanice
Od: sddssdfsf
|
Pridané:
7.2.2012 23:07
je mi luto, ale toto je totalne trapne. keby ozaj tolko ludi chcelo notebook bez operacneho systemu tak ich aj vyrabaju, to sa neboj. takuto dieru na trhu by nejaky vyrobca sikovne vykryl, lenze, aha, ono taka diera na trhu nie je. zato, ze sem tam sa najde niekto kto chce auto bez kolies ... ma proste smolu. podla niekotrych sudov sa da patentovat obdlznik takze si nemyslim, ze by boli rozhodnutia sudov vzdy adekvatne. kto chce, nech si nainstaluje linux, ale nech nerobi hovadiny s vracanim penazi za zakupeny OS, kedze si tento zakupil aj s hardwarom. je to uplne zrejme a kto z vas vie aka je presna formulacia daneho bodu licencie k windowsom? ze sa nou tak krasne ohanate?
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
7.2.2012 23:59
odporúčam ti prečítaj si článok ešte raz, a ako prváčik s prštekom si ukazuj čo čítaš.
|
| |
Re: tahanice
Od: javatar
|
Pridané:
8.2.2012 9:10
lenze ludia su neinformovany - tento system predavania licencii nediskriminuje len linuxakov ale aj vlastnikov nie OEM win licencii kedze su takto nuteny 2x zaplatit za windows
podla mna by mala byt moznost kupit si akykolvek notebook bez OS, tento system - kup a nasledne vrat, nie je dobry...
|
| |
Re: tahanice
Od: rastafa
|
Pridané:
8.2.2012 10:24
ja som chcel asus eee ,kúpil som ho aj s winXP ani som ho nespustil a nahodil som tam ubuntu.
zaplatil som win. za nič!!!
štatisticky som chcel notebook s XP. reálne som ho nechcel,nebolo na výber.
|
| |
Re: tahanice
Od: 52-ka
|
Pridané:
8.2.2012 11:26
99% z vás, čo hubujete na to, že tam máte aj Windows, si ho nechce zaplatiť, ale aj tak si tam nejaký "čierny" Windows nainštaluje!
Tak o čom tu točíte???
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
8.2.2012 13:46
O tom že tý si zadubený magor a zákazník si kupuje matroš, železo, hardvér... a nie mu nasilu tlačiť najaký OS - ke ho nechce! Je to aj v zákone že ti nemôže niečo nasilu viaza na produkt niečo iné. Len ľudia to nevedia lebo je taká mienka že to proste je. A každý ktorý vracal licenciu Mrkvo$oftu tak chceli aby podpísali čosi o mlčanlivosti...akože sa to nedá.
Ja keď budem kupovať notebook tak už len z princípu a z toho že som vyrývačsky typ budem žiadať bez OS alebo vrátenie licencie
|
| |
Re: tahanice
Od: Cuda
|
Pridané:
8.2.2012 16:12
Háhááá, Matelko.
Keď kúpiš auto s airbagmi, tiež ich ideš vrátiť, však načo Ti tam budú, keď Ti na tom aute nemieniš jazdiť...?
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
8.2.2012 17:43
Ja mám motorku
|
| |
Re: tahanice
Od: rastafa
|
Pridané:
8.2.2012 20:40
alebo keď kúpiš auto a povedia ti že sa dá tankovať len na slvnaftke. lebo kupuješ auto z licenciou na slvnaft.
...to je lepšie porovnanie.
|
| |
Re: tahanice
Od: muld3r
|
Pridané:
9.2.2012 0:15
to ani zdaleka nie je lepsie porovnanie. to chces povedat ze na tom notebooku mozes pouzivat len windows?
|
| |
Re: tahanice
Od: rastafa
|
Pridané:
9.2.2012 2:51
tak inak,
kupis auto v hnusnej modrej farbe, maju aj ine farby no pouziva ich strasne malo automobiliek,
ale ak sa ti nepaci kludne si ho prestriekaj na fialovo
|
| |
Re: tahanice
Od: mareksn
|
Pridané:
8.2.2012 7:09
nie vsetky NB sa predavaju bez OS
|
| |
Re: tahanice
Od: nasakja
|
Pridané:
9.2.2012 15:56
plne suhlasim. ja kupujem NTB bez OS a pritom to niesu ziadne orezavatka ako sa niekto zmienil o par prispevkov na hore.
|
| |
Re: tahanice
Od: freakyfriday
|
Pridané:
7.2.2012 17:52
tvoje uvažovanie je pod opicou ...chcem galaxy SII bez androidu z WIN 7.5 alebo ešte lepšie iOS prečo len všade cpu ten android bože prečo mi to robia ...prečo do škodoviek cpú motory vw ja tam chcem od japonca idem všetkych žalovať a plačkať a sudiť sa ...
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: tomibojko
|
Pridané:
7.2.2012 18:10
a čo takto? ja mam škatuľovú verziu win7 prečo mam platiť za dalšiu licenciu? mam si ju zaväsiť pred 00 aby sa mi lepšie sr*lo? a nb bez os je fakt mizerné množstvo...
|
| |
Re: tahanice
Od: XMen
|
Pridané:
7.2.2012 19:47
az na to ze na galaxy S2 win 7.5 ci iOS len tak lahko nedas, ale v podstate mas pravdu, pokial je to kompatibilne tak by si si mal moznost vybrat.
|
| |
Re: tahanice
Od: 123456abc
|
Pridané:
7.2.2012 23:58
A nemas? Vsak si tam daj co chces. Android je zdarma, takze ani nemusis pytat peniaze spat. Horsie by to bolo s ufonom.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
8.2.2012 0:06
Akurát, že Android, Windows Mobile, Symbian, MeeGo, BBOS, Bada či iOS alebo sú iba platformy, ktoré majú od plnohodnotného OS ďaleko.
|
| |
Re: tahanice
Od: bublifuck
|
Pridané:
9.2.2012 21:31
nemas pravdu, porovnanie s mobilmi je napicu ako aj ty. pc je stroj do ktoreho sa uz od zaciatku da na to uvedenym sposobom (cd rom, usb, disketa..) dostat operacny system. vyrobca pocitaca dodava svoj kus zeleza na ktorom pobezi os lubovolneho vyrobcu. naopak mobily daneho vyrobcu uvadza on so svojim os, alebo licenciou, s jeho podmienkami, zarukou.. naviac mobil nebol konstruovany na to na co pocitac.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.2.2012 17:20
kludne si mozes kupit diely a poskladat si fabiu bez plechov. Predaj notebooku s OEM OS (akymkolvek), pokial sa ten isty neda kupit bez, je nespravny.
|
| |
Re: tahanice
Od: sadsad
|
Pridané:
8.2.2012 9:13
ty radšej niekto požidaj o mozog
lebo očividne tebe dodali telo bez OS (mozgu)
|
| |
Re: tahanice
Od: učitel národov
|
Pridané:
8.2.2012 14:24
v IT je OS softverovy produkt, analogiou softveru by teda mohla byt mysel, dusa, ego... (obsiahnuta v mozgu)
mozog by mohol byt ako MB s CPU, RAM...
Pane bože, za čo ma trestáš že musím furt čítať takéto kokotiny?
|
| |
Re: tahanice
Od: downloader
|
Pridané:
8.2.2012 18:16
...ty čo fetuješ???
|
| |
Re: tahanice
Od: edi
|
Pridané:
8.2.2012 17:57
Re: tahanice
Od: ehm | Pridané: 2012-02-07 14:44:37
kde je jeden su aj viacery..
_________________________________________________
Prave preto sa s nim mali dohodnut na vrateni penazi bez medializacie a sudneho sporu. Tym padom by sa o tom ostatni nedozvedeli a keby aj ano, vzdy to lenovo mohlo oznacit ako famu.
|
| |
Re: tahanice
Od: wtff;
|
Pridané:
7.2.2012 14:49
Lenovo sa asi balo, ze by sa vratenie penazi rozsirili.. teraz to maju iste
|
| |
Re: tahanice
Od: gamer
|
Pridané:
7.2.2012 16:05
presne len skoda ze v jednotnej EU neni precedentne pravo, ze v podobnych pripadoch sa rozhodne obdobne lebo tiez by som bral book od Lenova keby mi na poziadanie odpocitali W7
|
| |
Re: tahanice
Od: debouche
|
Pridané:
7.2.2012 16:09
ja by som chcel aby mi odpocitali aj vsetky kable, lebo mam vlastne.
a ak tom bude nahodou citacka prstvo, tak tu im vratim tiez /chcem peniaze naspat/, lebo ked dojdem domov, tak zistim, ze nesuhlasim s tym, ze ju budem pouzivat.
je to skandal, ze to lenovo co som si vybral neponuka model bez citacky prstov.
a ani lampicku nechcem a ani PCMCIA slot. nepotrebujem to.
ale chcem to vratit az po zakupeni notebooku.
|
| |
Re: tahanice
Od: PrtSc
|
Pridané:
7.2.2012 16:17
dalsi degenerovany ko*otek co nechape, ze NB je finalny produkt. uzivatel si vybera finalny produkt (notebook ty dementiev), mozes si vybrat aky. je snad definovane v svatom pisme ze musi mat nainstalovany Winfuck a ty za nan teda musis zaplatit? fuck you bitch.
|
| |
Re: tahanice
Od: debouche
|
Pridané:
7.2.2012 16:45
ano. nb aj so systemom je finalny produkt, ktory sa predava.
su ine finalne produkty, napr nb bez systemu, ktore sa tiez predavaju.
je na tebe, co z toho si vyberies.
mas slobodnu volu. nikto ta do nicoho nenuti. ak nieco nechces, tak si to jednoducho nekupis.
vysvetli mi tu degeneraciu. zaujimalo by ma, z coho tak usudzujes.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.2.2012 17:23
zavadzanie. Na trhu nije kazda verzia notebooku s aj bez OS. Ak nechapes preco, je na to jednoduche vysvetlenie a uz som ho tu vela krat pisal... ale je to nespravne. Nemalo by sa to tak robit, a mohli by v EU prijat zakon, ktory by to prikazoval - predavat dany model vzdy aj s aj bez OS. Resp. s OS sa nemusi, book by ale mal byt pristupny bez. Nieje mozne viazat 2 pridukty, a HW a SW urcite 2 produkty su!
|
| |
Re: tahanice
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 17:25
To je irelevantné.
|
| |
Re: tahanice
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 17:38
pre debilov este raz.. precitaj si licenciu s ktorou nemusis suhlasit ty si si objednal hardver nie softver ktory je tam predinstalovany. ak by licencia hovorila o odstraneni sofveru bez financnej nahrady zo strany vyrobcu je to nieco uplne ine
|
| |
Re: tahanice
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 17:40
len sa doplnim, ze by si nemal pravo ziadat peniaze za nieco co by si dostaval zadarmo. nuz ale windows sa na trhu predava aj samostatne za pekne sumy. takze teraz to snad kazdy idiot pochopil. dva viazane produkty !
|
| |
Re: tahanice
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 18:02
Ty si troska pomalsi, vsak. Ak sa ako vyrobca rozhodnem, ze budem predavat jablka s hruskami v jednom baleni, je to iba moja vec a ty ak to nechces, tak si to nekupis, alebo v tvojom pripade, ked mas trosku nizsie IQ, tak si to kupis a potom odo mna ziadas peniaze naspat, lebo si chcel len jablka. Kapisto?
|
| |
Re: tahanice
Od: stary zelovocar ze sidliska
|
Pridané:
7.2.2012 18:10
v zelovoci je uplne bezne, ze predavaju balenia kombo mrkva+petrzlen a vobec ziaden zakon ich netlaci k tomu, aby drzali mrkvu a petrzlen zvlast.
myslim, ze by boli velmi zacudovani a poslali ta do riti, ak by si chcel po zaplateni naspat peniaze za mrkvu, lebo doma si zistil, ze ti vlastne nechuti /ked si ju ochutnal/.
veru, su to svinske retazce co viazu kupu jedneho produktu na iny.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.2.2012 19:00
nemozes, viazanie roznych vyrobkov/sluzieb dokopy je protizakonne. Musis predavat jablka ako samostatny tovar. Ze ty pomimo spravis zeleninovy kos, jablka hrusky kapusta feferonky..... dokopy, OK, predavaj, ale musis mat samostatnu polozku jablka.
|
| |
Re: tahanice
Od: erica lauren
|
Pridané:
7.2.2012 22:26
to nie je pravda.
pravda by to bola, ak by si mal na fakture dve polozky. windows a notebook.
na fakture budes mat iba jednu polozku, na ktorej je noebook so systemom.
vies vobec co je viazanie predaja?
v tejto sprave o to vobec nejde. ide o vyuzitie odsuhlasenia licencie po zakopeni tovaru.
pokojne by stacilo, ak by ms tu licenciu zmenil a bolo by vymalovane.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: mmt z pn
|
Pridané:
8.2.2012 0:53
Pokojne by stačilo, ak by Lenovo takú zmluvu nepodpísalo a nenútilo ťa KUPOVAŤ k "tým lepším" NTB-om aj OS!!!
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2012 7:13
a prave v tom je to viazanie. V stanku ti predaju bagetu a tiez je to jedna faktura (blok) ale ked pure povies, ze teta ja chcem len bagetu, tak ti preda (min. by mala, ale nikdy som problem nemal) len samotne pecivo. Viazat predaj vyrobkov sa NESMIE. Jeden cas hrozilo ze aj dotovane mobily sa prestanu predavat, lebo nemozes viazat hlas s telefonnym pristrojom.
|
| |
Re: tahanice
Od: erica lauren
|
Pridané:
8.2.2012 10:36
a vysledok je aky?
ja som sa sem neprisla hadat.
uvedom si, ze OEM licencia win sa nepredava samostatne koncakovi.
viazanie predaja je to, ze kupou jedneho sa zaviazes kupit aj iny.
v pripade notebooku je to hodne na hrane. lebo oem win sa ani nepredava samostatne /nemylit s krabicovkou/ a druha vec je, ze to kupujes naraz ako jeden produkt. nie ako dva viazane /napr internet a telefonna linka/
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2012 7:16
nechap ma zle, kupa predinstalovaneho windowsu je podstatne vyhodnejsia s bookom, lebo lenovo ho kupi za 15-20€ a tebe ho potom preda za 30-40 (a aj zato by mali microsoft dobre poyebat do rite) V beznom predaji je okolo 90€. Takze zakaznik len ziska. Principialne je viazanie winu a booku Z L E !!! a mali by to predavat aj zvlast.
|
| |
Re: tahanice
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2012 9:53
Ale je to ich vec!
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: viperman
|
Pridané:
7.2.2012 17:38
to mas jak kebyze napr mas predavat mobil bez ROMKY :) ci uz androidovej alebo symbianovej ci wp7....atd...:) lebo hw je povacsine dnes uz rovnaky
|
| |
Re: tahanice
Od: ...
|
Pridané:
7.2.2012 23:44
TIez si jeden z tych, co nechapu viacerym veciam. Nic si z toho nerob, za to nemozes.
|
| |
Re: tahanice
Od: debouche
|
Pridané:
7.2.2012 18:02
"zavadzanie. Na trhu nije kazda verzia notebooku s aj bez OS. "
preco by mala byt?
to chces prikazat sudom, ci ako?
to je cisty komunizmus.
|
| |
Re: tahanice
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
7.2.2012 18:42
to nie komunizmus, to je slobodny vyber a sutaz.
To, co tu mame teraz, je obycajny hnusny skorumpovany monopol.
|
| |
Re: tahanice
Od: svatopluk
|
Pridané:
7.2.2012 20:30
takze vyrobca si nemoze slobodne vybrat co bude predavat, ale ty mas pravo slobodne mu nakazat, co predavat ma.
este mi napis, ze volis pravicu a sa doserem od smiechu.
|
| |
Re: tahanice
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
7.2.2012 21:07
Lavica a pravica su len opacne strany toho isteho podvodu. Ale ty si asi hrdy volic pravice, ktoremu neotvori oci ani spicka ladovca, na ktorej sedi gorila.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: viperman
|
Pridané:
7.2.2012 22:24
pouzivas linux? ja aj hej, ale napr..kolko ludi tu z fora vie alebo trosku ovlada linux? :) pochybujem ze by to bolo tazke..jak relacia andrasyho a vacvalovej..:)
|
| |
Re: tahanice
Od: edi
|
Pridané:
8.2.2012 18:08
Re: tahanice
Od reg.: roob_ | Pridané: 7.2.2012 17:23
zavadzanie. Na trhu nije kazda verzia notebooku s aj bez OS. Ak nechapes preco, je na to jednoduche vysvetlenie a uz som ho tu vela krat pisal... ale je to nespravne. Nemalo by sa to tak robit, a mohli by v EU prijat zakon, ktory by to prikazoval - predavat dany model vzdy aj s aj bez OS. Resp. s OS sa nemusi, book by ale mal byt pristupny bez. Nieje mozne viazat 2 pridukty, a HW a SW urcite 2 produkty su!
______________________________________
A potom rovno vo vsetkych farbach lebo to tiez teraz nie je.
Sa zobud, je vela veci ktore nemaju alternativu tak ze si musis kupit len ten jeden typ predajneho artiklu. Ale ludia su uz tak zhyckany (od samej nudy a debility) ze su schopni si v restauraci, ked dostanu polievku v ktorej plava mucha, miesto muchou nekontaminovanej polievky, vypytat alternativnu polievku v ktorej plava utopena mys.
Notebook nie je zivotne dvolezita vec, tak ze bud kompromis alebo nechaj tak.
|
| |
Re: tahanice
Od: einstein
|
Pridané:
7.2.2012 17:41
keby si mal pravdu, tak by ten windows na notase bol nainstalovany a nepytal sa ta ci suhlasis s licenciou. ak mas pravo ju odmietnut, tak mas pravo aj pytat spat svoje prachy. ked sa uz EK serie do vsetkeho, tak nech uzakonia, ze kazdy model co sa predava s predinstalovanym widnowsom sa musi predavat aj bez. a potom uvidime, kolko ludi si kupi laptop s windowsom a kolko bez. lenze to by asi microsoft tak neryzoval a toto by ich sakramentsky zabolelo.
|
| |
Re: tahanice
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.2.2012 23:18
Zabolelo by to najskôr zákazníkov, samostatný operačný systém by bol drahší, v týchto prípadoch je "tichá" dohoda výrobcov OS oveľa ľahšia, aj keď samozrejme, Micros. zneužíva svoju dominanciu a dáva si za to patrične zaplatiť, ani Lin. by nebol lacnejší, ale výrobca si určuje čo bude predávať. Zákazník môže, ale nemusí kúpiť..
Ale je to výhodné aj pre Lenovo, aj M., skôr súdu prekážala spolupráca USA-Čína..:)
Podľa všetkého Lenovo dostalo vyššiu províziu od M., než Lin.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
8.2.2012 0:25
Ale nezabolelo, takto je to pre M$ jediný možný zdroj príjmov z legálneho OS od súkromných osôb (česť výnimkám), keďže zaň zaplatí každý kto si zariadenie kúpi. Ak by bola možnosť s/bez OS, tak prevažná väčšina predaných NTB by bola bez OS, ako je to u desktopov.
|
| |
Re: tahanice
Od: Elmer
|
Pridané:
7.2.2012 17:41
Ale výber NTB bez OS nie je ani zdaleka taký bohatý ako s Win.
|
| |
Re: tahanice
Od: mika_
|
Pridané:
7.2.2012 17:59
comu nechapes ked to ma MS v zmluve? :) ked vyrobca nb v zmluve uvedie, ze daju vracat komponenty tak nech sa paci, to tam ale nenajdes, ale to, ze windows nemusis chciet a mozes ho vratit to tam je :) tak to chlapec vyuzil :)
|
| |
Re: tahanice
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 17:22
A ten produkt predávali aj so systémom. Chceš-nechceš. Bodka. V tomto dávam za pravdu Lenovu, rozhodnutie súdu je dosť podivuhodne zdôvodnené.
|
| |
Re: tahanice
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 17:41
ah blbecek ty si dalsi co nechape viazanie dvoch produktov vsak?
|
| |
Re: tahanice
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 18:03
Dalsie vyjebane decko, co nechape, ze to, ci su viazane produkty, je vec predajcu, nie europskej unie.
|
| |
Re: tahanice
Od: fjsnlgfnas
|
Pridané:
8.2.2012 11:36
no blbecek si ty. Preco by nemohli byt notebooky predavane s OS ? Je to vec predajcu a kupujuci bud kupi alebo nekupi(vseobecne,bez ohladu na licenciu). Tak isto dementne rozhodnutie ako ze MS nemoze mat predinstalovany IE. Aj v suvisloti s ACTA je vidiet, ako ludia premyslaju - chcem hudbu/film, ale zda sa mi to byt drahe, tak to upiratim a ked ma chcu za to potrestat, tak tvorca/distributor je ku*va a ja som ten dobry. Podobne to funguje snad v kazdom odvetvi, chces uver, tak si musis otvorit uverovy ucet, chces letenku, tak zaplat aj palivovy priplatok... bud akceptujes alebo nie
|
| |
Re: tahanice
Od: muld3r
|
Pridané:
9.2.2012 0:23
zase trepete kraviny.
ano, uznavam, to ci niekto chce predavat notebook spolu s OS je jeho vec. akurat mu nehra do karat jedna malickost a to licencia windowsu. v licencii windowsu sa pise ze ak nesuhlasis s podmienkami licencie, mozes ho vratit a pytat si naspat peniaze. a tu je ten problem.
aj ked to predajcom nezakaze nejaky zakon alebo smernica, aj ked ludia budu akceptovat system "predavam to s OS - ber alebo neber", aj ked im to nikto nezakaze, s windowsom to nemozu zviazat kvoli jeho licencii. tot vse pratele.
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: viperman
|
Pridané:
7.2.2012 17:37
podla tvojho nicku urcite drtis hry na linuxe ze ;)
|
| |
Re: tahanice
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 17:43
mozno je to world champion v supertuxe, nemozes vediet! :D
|
| |
Re: tahanice
Od: gamer
|
Pridané:
7.2.2012 21:19
ak reagujes na mna tak na gaming mam konzolu a na pracu PC resp. NB kde sa sam rohodujem co nainstalujem a nie vyrobca
|
| |
Re: tahanice
Od reg.: viperman
|
Pridané:
8.2.2012 8:35
aj tak tam nainstalujes windows urcite (nelegalne) :)
|
| |
Re: tahanice
Od: gamer
|
Pridané:
8.2.2012 14:29
keby mi dali XP64 za 10% ceny W7 tak ten si velmi rad kupim
|
| |
Re: tahanice
Od: jasom.....
|
Pridané:
7.2.2012 18:14
Keď sa Ti nepáči že sa predáva málo notebookov bez OS, môžeš si založiť vlastnú firmu a môžeš vyrábať notebooky len bez OS. Určite by zvyšovalo marketshare to že sa budú 90% BFU userov predávať noOS a oni si tam aj tak nakoniec nahraju Windows v najvyššej verzii na čierno. Ja som za to aby sa predávali všetky notebooky len s OS. Pokiaľ sa Ti to nepáči môžeš protestovať a zburcovať celú Linux obec. Určite sa nájdete možno aj traja. Ostaň ale v realite kde Windows má drvivú väčšinu trhu a nieje to tým žeby bol len predinštalovávany ale tým že je to jediný použiteľný OS na trhu a báchorky typu Linux je lepší si môžeš strčit za klobúk. Linux mal navždy ostať v jednoúčelových zariadeniach a na serveroch, tam patrí.
|
| |
Re: tahanice
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
7.2.2012 18:47
Na tolko kravin v jendom prispevku ti mozem povedat iba jedno. Si kokot. Vazne.
Za to, ze ty nevies pouzivat linux (a jediny tebe znamy system iny ako od M$ je "linux"), to je tvoj problem. Microsoft zneuziva svoje postavenie na trhu, odkedy nan vstupil (to vie kazdy, kto trosku pozna historiu). A vdaka takym kokotkom ako ty sa mu to dari.
|
| |
Re: tahanice
Od: santa santa
|
Pridané:
7.2.2012 20:54
Davam ti 100 bodov zato ze si tak krasne vystihol jeho kokotizmus. A jemu posielam kvety.Zvadnute.
|
| |
Re: tahanice
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.2.2012 21:33
qqqqqqqqqqqqq:Nie je úplne slušné nadávať úplne cudzím do kokotov, to je Ti hádam jasné.
Záreveň Ti je hádam jasné, že je to OBXODNA STRATEGIA..., kedy majú z tej spolupráce xosen všetci traj, zákazník, aj výrobca, aj Microsoft, pretože to umožňuje stlačiť cenu počítača dole, nakoľko sa W. dodáva za oveľa nižšie ceny.
Ak nexceš a hrdosť Ti bráni byť zneužívaný Microsoftom, vymysli si vlastný systém...., ale nikto nenútil kupovať zákazníka počítač s W.
Mimoxodom, dosť poxybujem, že si auto vyberáš podľa toho, či je tam čerpadlo Bosch, ložiská SKF, al. ZVL.. /argumentácia Lenovo bola smiešna a právnika by mali niekam kopnúť, ani neverím, že by mohol takto hlúpo argumentovať/
|
| |
Re: tahanice
Od: santa santa
|
Pridané:
7.2.2012 22:32
ľuboško moj ,ty tu jebes jeden skvost za druhym.Prirovnanie cerpadla v aute a operacneho systemu v NB je asi taky rozdiel ako medzi 4 rocnou slivovicou a denaturovanym liehom.Ani nebudem komentovat ostatne veci ,len by som chcel upozornit,ze ten tvoj azetovsky slang len potvrdzuje ,ze IQ je niekde medzi 50-70. (to ci 50 alebo 70 ,je dost podstatne,pretoze clovek ktory ma IQ 50 sa nevie ani sam vymocit.
|
| |
Re: tahanice
Od: ľuboš
|
Pridané:
7.2.2012 23:05
Nereagoval som na Teba,nereaguj na mňa. Ďakujem. Kecaj so seberovnými. Až si kúpiš auto, možno poxopíš.
|
| |
Re: tahanice
Od: ...
|
Pridané:
7.2.2012 23:51
Miesat hrusky s jablkami to ti presne ide. Trepat dve na tri taktiez. Vypovedna hodnota o tebe - netrba komentovat, vypovedna hodnota prispevku - skoda reci, ale aspon vieme, ze Tvoje reci netreba ani citat.
|
| |
Re: tahanice
Od: edi
|
Pridané:
8.2.2012 22:11
santa santa, ty sa tu nenaparuj, za tie chujoviny co nosis pod stromcek by ta zbilo viacero ludi.
|
| |
Re: tahanice
Od: qqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
8.2.2012 0:19
Preboha. Zrusili pokec?
K tvojej "obxodnej strategii"...umoznuje to stlacit cenu POCITACA dole? Prosim? Toto praveze cenu pocitaca zdviha o cca 50 euri. Urob si jasno v matematike.
|
| |
Re: tahanice
Od: ľuboš
|
Pridané:
8.2.2012 11:24
Veľkoobchodný nákup Ti asi nič nehovorí, že?
|
| |
Re: tahanice
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
8.2.2012 11:41
velkoobchodny nakup?
Nedavno som videl nejaky Asus (okolo 650e) u jedneho predajcu aj vo verzii s Win, aj bez OS. Cenovy rozdiel bol cca 60e. Tak mi tu nic nehovor o velkoobchodnom nakupe.
|
| |
Re: tahanice
Od: santa santa
|
Pridané:
8.2.2012 11:52
Hahahaha :D Takze ak kupujeme vo velkoobchode, vsetky ceny su rovnake :D aj cena s OS aj bez.Kedze je to velkoobchod, oni to tam neriesia, tak ? ľuboško?
|
| |
Re: tahanice
Od: alebo
|
Pridané:
8.2.2012 12:40
zjavne si ho nepochopil. Ak by nebola dohoda a vyrobcovia hw by nekupovali vo velkom sw, tak by si platil za OS odost viac, nikde nemas zaruku, ze by predajcovia notebokov nedavali os aj tak
|
| |
Re: tahanice
Od: vkr
|
Pridané:
7.2.2012 15:59
.. ale tam ide o precedens.
|
| |
Re: tahanice
Od: Miiicho
|
Pridané:
7.2.2012 16:35
Ja som spravil to iste pre Dell Ireland. Som im napisal ze som si dal linux, a ze nesuhlasim s licenciou windows (XP v tej dobe).
A oni mi vratili 50eur :)))))) Ani som numusel vracat instalacne cedecko.
Odporucam kazdemu.
|
| |
Re: tahanice
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 17:44
reinstalaciu inym OS neodporucam spravit skor ako sa dohodnes s vyrobcom o vrateni penazi.
|
| |
halo do je tam
Od: pica
|
Pridané:
7.2.2012 14:44
socializmus made in eu.
|
| |
musi vratit evri, lebo
Od: .em
|
Pridané:
7.2.2012 15:03
ten dodavany vodic prilis dlho startuje auto, stale jadzi na vysokych otackach a kadial chce on, lebo si mysli, ze prave tam chcete ist a obcas bez priciny havaruje... :)
|
| |
Re: musi vratit evri, lebo
Od: sjdhjdkshk
|
Pridané:
7.2.2012 17:25
ale predtym nez pri tej havarii umries este uvidis BSoD
|
| |
Re: musi vratit evri, lebo
Od reg.: philippus
|
Pridané:
7.2.2012 18:49
a navyse je chorlavy a ma slabu imunitu.
|
| |
Re: musi vratit evri, lebo
Od: .em
|
Pridané:
7.2.2012 19:32
... a obsahuje backdoory ako symantec pcAnywhere. :))
|
| |
spravne
Od reg.: bhawk
|
Pridané:
7.2.2012 15:03
aspon na nieco su sudy dobre.
Posielam kvety :)
|
| |
Re: spravne
Od: .em
|
Pridané:
7.2.2012 17:46
len treba narazit dobry sud...
|
| |
Re: spravne
Od: .em
|
Pridané:
7.2.2012 17:46
na dobry sud*
|
| |
Re: spravne
Od: me.
|
Pridané:
7.2.2012 19:03
Nop, minule som narazil na dobry sud...
Koleno spuchle, pol mesiaca som to rozbehaval ...
|
| |
Re: spravne
Od: me.
|
Pridané:
7.2.2012 19:01
Jop, minule som narazil dobry sud ...
taky opijas som uz dlho nezazil
|
| |
tazko rozsudit
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
7.2.2012 15:09
Na jednej strane ma Lenovo pravdu, ze typek si vedome kupil notebook aj s tym, ze vedel, ze je tam Windows. Na druhu stranu odmietnutie licencie je zahrnute v podmienkach a ma nasledne narok na odstupenie a vratenie penazi za system a notebook by mu mal ostat. Velkovo je problem v tom, ze nejaky model notebooku sa nedodava vo variantaach s OS/bez OS.
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: pica
|
Pridané:
7.2.2012 15:30
vsak licenciu odmietnut moze. ale uz si ju kupil, takze bud ju preda niekomu inemu, alebo ju nebude pouzivat.
skus si vypytat naspat penaze za osx...
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: 48484
|
Pridané:
7.2.2012 15:40
Tie licencie su neprenosne, viazane na HW.
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: pica
|
Pridané:
7.2.2012 15:48
vsak aj s notasom.
jaky problem.
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: skrecok
|
Pridané:
7.2.2012 16:09
v tvojom pripade plati: Nomen omen.
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: pica
|
Pridané:
7.2.2012 16:11
a co mam akoze teraz urobit kotrmelec a zakricat tramtadada?
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: skrecok
|
Pridané:
7.2.2012 16:48
no daj...
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: pica
|
Pridané:
7.2.2012 16:49
hotovo!
|
| |
Re: tazko rozsudit
Od: santa santa
|
Pridané:
7.2.2012 20:55
A este ten kotrmelec mozes aj vyprazit
|
| |
linux user
Od: MtC
|
Pridané:
7.2.2012 15:14
...a viete co je najvacsia sranda? Ze typek po formatnuti disku natiahol svoj cracknuty Win 7 :))))))))))
|
| |
Re: linux user
Od: ........
|
Pridané:
7.2.2012 15:26
unsuccessful troll is unsuccessful.
...ako užívateľ Linuxu odmietol licenciu Windows...
|
| |
zojaa
Od: vedeta
|
Pridané:
7.2.2012 15:25
ale ved ked si ten notebook kupoval, tak tam mal napisane ze je aj s tym systemom, a vedome si ho aj s nim objednal, to mal uz pri objednavani poziadat aby mu to tam nedavali, na eshopoch sa casto vyskytuje jeden notebook viac krat(bez OS / s Win7 a pod.)
|
| |
Re: zojaa
Od: himem
|
Pridané:
7.2.2012 15:33
lebo je to nejaky linuxovy troll ako fodrek alebo trsek.
|
| |
Re: zojaa
Od: fhgfsd
|
Pridané:
7.2.2012 15:49
bez os alternativu ma mozno 20% ntb a casto je problem najst produkt s pozadovanymi parametrami aj bez obmedzovania sa na os
je celkom solidna sanca ze ten konkretny ntb nemal bez os alternativu
|
| |
Re: zojaa
Od: debouche
|
Pridané:
7.2.2012 16:06
ziaden notebook neodpoveda vsetkym parametrom. vzdy je to kompromis.
ak chcel bez os, mal vyberat z toho co je.
ak ho nechcel, na co si ho kupoval?
hranie sa na nesuhlas s licenciou je trapne.
chod do obchodu a kup si telku a potom sa tam vrat, ze ty nepotrebujes dialkove ovladanie /mas doma vlastne/, ze chces penaze naspat.
a tom som si uplne isty, ze sa predavaju telky aj bez DO. akurat to nie je ta, co si chces kupit.
|
| |
Re: zojaa
Od: Fritol666
|
Pridané:
7.2.2012 16:31
ty jebnutý troll nechápavý, škoda ťukať ešte viac písmeniek.
|
| |
Re: zojaa
Od: debouche
|
Pridané:
7.2.2012 16:46
okej, tak uz nic nepis.
dohodnute.
|
| |
Re: zojaa
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 17:24
Ak je niekto jebnutý nechápavý troll, tak si to ty. Jednoducho produkt predávali aj so systémom, na trhu je dosť alternatív, kde počítač predávajú bez OS, keď sa týpek rozhodol kúpiť ho s Windowsom, tak sa nemá čo sťažovať.
|
| |
Re: zojaa
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 17:48
ah ty si ale šašo.. on si kúpil produkt od lenova a tým bol notebook. nekupoval si os od microsoftu. chápeš junáčik?
|
| |
Re: zojaa
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 18:05
Vychodil si aspon pomocnu skolu? Produkt od Lenova nebol notebook. Produkt od Lenova bol notebook s Windowsom. Takze ked si to tamten kupoval, tak si kupoval oboje. Kapisto?
|
| |
Re: zojaa
Od: quix_
|
Pridané:
7.2.2012 22:01
môj pomalší priateľ od kedy je ms windows produktom spoločnosti lenovo? sú to dva rôzne výrobky, stále si to nepochopil?
|
| |
Re: zojaa
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2012 9:52
Ty šašo, oni nepredávajú windows, ale licenciu. Stále si sa nenašiel v tomto svete?
|
| |
Re: zojaa
Od: Klucko
|
Pridané:
7.2.2012 22:09
Produkt bol od firmy Lenovo a ta vyraba notebooky = hardware
Operacny system bol od INEJ FIRMY - microsoft
Vyraba/programuje snad lenovo operacny system ?
Alebo vyraba mirkvosoft hardware ?
|
| |
Re: zojaa
Od: erica lauren
|
Pridané:
7.2.2012 22:23
v tom pripade to nebol notebook, ale iba kopec suciastok a kazda od inej firmy. takto mozes analogicky pokracovat dalej.
he?
|
| |
Re: zojaa
Od: quix_
|
Pridané:
8.2.2012 9:07
suciastky, ktore boli vyrobene n vyrobcami pre LENOVO, ktore z toho posklada notebook a predava ho pod VLASTNOU znackou.
|
| |
Re: zojaa
Od: munchkin
|
Pridané:
7.2.2012 16:28
konecne jedna normalna reakcia. aj ja som kedysi pred casom vyberal a ked som konecne vybral, tak to bolo thinkpad. ale tiez som nechcel vistu, ale linux. ale nemal som na vyber. takze zbytocne vyhodenych niekolko desiatok eur za OS, ktory nechcem. radsej by som si vtedy pockal na win7.
|
| |
Re: zojaa
Od reg.: sevo82
|
Pridané:
7.2.2012 16:08
ano, pri kupe vedel, ze tam bude nainstalovany win, ale nemal moznost si precitat licencne podmienky, tie si precitas az po zakupeni, rozbaleni a zapnuti notasa... ty si ich precitas a mas moznost sa rozhodnut, ci suhlasis alebo nie a ak nie, mas narok na vratenie penazi, tak sa to tam pise..:)
|
| |
Re: zojaa
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
7.2.2012 16:18
To je ako niekedy na krabiciach od win. Porusenim nalepky suhlasite s podmienkami, ktore su uvedene vnutri.:)
|
| |
Re: zojaa
Od: pichliac
|
Pridané:
7.2.2012 16:54
Presne tak a rozhodnutie suu bolo podla mna spravne. Je nelogicke, ze ti predajca nanuti kupit nieco, z coho licencnymi podmienkami sa mozes zoznamit a teda suhlasit/nesuhlasit az potom, ako zaplatis. Preto sud rozhodol spravne, kedze sa pouzivatel rozhodol licencne podmieny neprijat. Este par takychto rozhodnti a predajcovia budu musiet trvat na suhlase s licenciou Windows uz priamo pri predaji notebooku.
|
| |
Re: zojaa
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
8.2.2012 12:02
aaaa nasiel som tu fotku. Toto bolo nalepene na krabici s OEM windows xp. http://goo.gl/CnwgA
|
| |
peniaze
Od: no os
|
Pridané:
7.2.2012 17:00
ďalšia smutná vec je, že aj ked sa rozhodnete pre pc bez OS, nie je lacnejší o tých cca 120 eur, ale len o cca štvrtinu tejto sumy
|
| |
Re: peniaze
Od: handra
|
Pridané:
7.2.2012 17:04
lebo vyrobca ma ine ceny na nakup licencii ako koncovy uzivatel.
ked budes kupovat licencie po milion kusov, tiez dostanes nejaku zlavu.
|
| |
Re: peniaze
Od: no os
|
Pridané:
7.2.2012 17:11
samozrejme, že majú zľavu, súd mu aj tak vrátil 120e a nie cca 30
|
| |
Re: peniaze
Od reg.: viperman
|
Pridané:
8.2.2012 8:35
home premium stoji 80 oemko
|
| |
heeej
Od: sky007
|
Pridané:
7.2.2012 17:03
ja chcem macbook bez toho aby som platil za mac os. to sa preco neda spravit??? uz mam plne zuby toho ze sudy vobec nesere ze apple si viaze os na hardware.....
|
| |
Re: heeej
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 17:27
Lebo nie je socializmus a spôsob predaja si stanovuje predajca, nie štát. Na druhú stranu kupujúci má vždy na výber kúpiť / nekúpiť.
|
| |
Re: heeej
Od: sky007
|
Pridané:
7.2.2012 17:35
podla legislativy nie je mozne viazat predaj hw na sw a opacne. zato uz myslim dell dostal aj microsoft pokutu v eu. mne ale vadi preco apple nedostane rovnaku pokutu.
|
| |
Re: heeej
Od: Element2
|
Pridané:
7.2.2012 18:13
Podla akej legislativy? Ak taka existuje, tak je to nic nemeni na veci, ze je to cisty socializmus!
|
| |
Re: heeej
Od: socializmus :D
|
Pridané:
7.2.2012 18:54
Vies ty co je socializmus? Urcite budes nejake decko, co to niekde poculo od svaka v krcme.
|
| |
Re: heeej
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2012 9:54
Ano viem, ty saso, zil som v nom!
|
| |
Re: heeej
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
8.2.2012 0:40
Lebo keď si kupuješ Mac OS, musíš k tomu kúpiť aj licencovaný HW inak ti to legálne nepôjde.
|
| |
Re: heeej
Od: rodriguez
|
Pridané:
8.2.2012 15:09
naviac osx a macbook pochadzaju od rovnakej firmy, takze jedine co sa mozno da poriesit je vlastna demencia. a tej tu je hojne.
|
| |
Blbosť
Od: Rado2
|
Pridané:
7.2.2012 17:48
v lenovo mali povedať, že Win je k notebooku zadarmo a vrátiť mu plnú cenu 0€. Koľko by mu inak mali vrátiť? Zdá sa mi že cena OEM licencie pre veľkých hráčov je obchodné tajomstvo, nie?
|
| |
uzasny rozsudok sudov
Od: FAIL
|
Pridané:
7.2.2012 17:54
Vidno, ze pani zo sudov ci komisii si vedia kopnut len do velkych vyrobcov, resp. len do tych, co maju vysoke podiely na trhu...To, ze OSX je priamo viazany na konkretny hw a je to aj uvedene v licencnych podmienkach, tak to im nevadi...Zebrac. Som zvedavy, ze co by sa stalo, keby o to iste ziadal Mac user.
|
| |
Re: uzasny rozsudok sudov
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
8.2.2012 1:05
Mac zariadenia si "vyrába" Apple a ako výrobca OSX určil, že jeho OSX bude možné používať len na jeho zariadeniach. To je rovnaké ako M$ XBOX, majú na tom ostrúhané widle (či na čom to beží), ale tento OS je určený výhradne pre daný HW.
Lenovo však skladá HW, na ktorý inštaluje univerzálny OS od iného výrobcu, a vyžaduje od zákazníka platbu aj keď s licenciou OS nesúhlasí a nemusí byť len kvôli Linuxu, stačí ak má kúpenú Retail verziu Windowsu, alebo iný verziu daného OS (ešte som nevidel NTB s predinštalovaným WIN v Ultimate verzii, aj keď som v kategórii v 2K+ € NTB nebrozdal).
|
| |
Titulok
Od: Tup
|
Pridané:
7.2.2012 19:03
podľa mňa mal nárok vrátiť všetko, ak nesúhlasil s licenčnými podmienkami. Nie je dôvod, prečo by nemal existovať viazaný predaj. Ak niekto ponúka produkt "auto+šofér", je to len a len na tom obchodníkovi, ak sa ti to nepáči, nekúp. A že nemal na výber, že chcel taký notebook ale bez OS? Smola, taký produkt neexistuje. Môže si založť vlastnú firmu a vyrábať také notebooky, ak sa mu to nepáči. Inak mu neostáva nič iné, len sa zmieriť s tým, že je príliš málo takých ľudí, ako je on a preto neexistuje žiaden produkt, ktorý by mu 100% vyhovoval. Nechápem prečo by mal právo prikazovať spoločnosti predávať produkt "notebook", keď predávajú len produkt "notebook s OS". Samozrejme nesúhlas s podmienkami mu dáva právo produkt (notebook s OS) vrátiť...
|
| |
kontaktoval Lenovo so žiadosťou o vrátenie ceny za Windows. Takáto možnosť sa uvádza v licencii Windows Vista
Od: tupček...
|
Pridané:
7.2.2012 20:34
|
| |
Re: kontaktoval Lenovo so žiadosťou o vrátenie ceny za Windows. Takáto možnosť sa uvádza v licencii Windows Vista
Od: HKJ
|
Pridané:
7.2.2012 22:33
|
| |
Vazeni diskujutuci
Od: HKJ
|
Pridané:
7.2.2012 19:28
keby predajca auta dodával k objednanému autu aj vodiča.
tak toto ZABIL :D
|
| |
Re: Vazeni diskujutuci
Od reg.: mmt z pn
|
Pridané:
8.2.2012 8:50
Nj pekne im povedal, a predstav si že by mi nechcel predajca vrátiť peniaze za vodiča, ktorého som k tomu autu vôbec nechcel. :D
ďalšia analógia: predávali by tie najlepšie tlačiarne len s PDA a ešte by som musel zaplatiť aj za veľký kancel...
|
| |
Vazeni diskujutuci
Od: HKJ
|
Pridané:
7.2.2012 19:31
tak treba nakopat mrkvosoft do guly,ehm gule.. neviem aky i/y
|
| |
pravda
Od reg.: ikry87
|
Pridané:
7.2.2012 20:05
mozete sa hadat kolko chcete, "pravdu" ma vzdy sud
podobne ako vo futbale - faul je len vtedy, ked ho rozhodca odpiska...
|
| |
M&L&H
Od: Hoo
|
Pridané:
7.2.2012 23:38
Riadna diskusia, na absolutne jasnu temu. Pre vsetkych "system predinstalovany" prosim Vas neplette si OS s HW. V podstate ten francuz sa mohol obratit na sud vo veci diskriminacie, nakolko notebook v ponukanej konfiguracii HW si nemohol kupit bez SW, a teda bol vlastne znevyhodneny oproti skupine zakaznikov ,ktory SW chceli a mali ho v "cene". Jedinym problemom firiem ,ktory skladaju pc/ntb/atd. su korporatne dohody s nemenovanym vyrobcom SW, ale vzdy ked pride na lamanie (sud), vyrobca SW sa od problemu distancuje.
|
| |
Re: M&L&H
Od: hemendex
|
Pridané:
7.2.2012 23:53
ja by som chcel telefon bez systemu.
mal by som sa hnevat na samsung, htc, apple, nokiu atd, ze taky nepredavaju? podla teba ich mam zalovat za diskriminaciu?
ja ho tam nechcem a ani nechcem zanho platit /to ze je android zadarmo neberiem, nie je/.
|
| |
Re: M&L&H
Od reg.: PalDo
|
Pridané:
8.2.2012 8:08
A nedrbe ti? Tu o čom točíš?... Keby boli mobilné os platené by som to chápal... Choď sa radšej napiť vody a vyvetraj si
|
| |
Re: M&L&H
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2012 9:55
A aký je v tom principiálny rozdiel, ty buzerant? Na pomocných sa neučí logika?
|
| |
Re: M&L&H
Od: Miloso
|
Pridané:
8.2.2012 13:11
Asi taky, že keď som si nedávno pustil nový SE Cedar, tak na mňa nevybehla hláška či súhlasím s podmienkami. Proste mobil a OS bol pevne viazaný, nainštalovaný a taký kúpený. A to sa o NB a windowsami nedá povedať, tam sa ten win správa ako samostatná položka...
|
| |
Re: M&L&H
Od: hemendex
|
Pridané:
8.2.2012 10:38
ale mobilne os su samozrejme platene, ty moj mily rozumbrada.
|
| |
Re: M&L&H
Od: alebo
|
Pridané:
8.2.2012 12:31
takze podla teba, ked si chcu kupit 2ja ludia ten isty produkt od toho isteho vyrobcu, jednemu ale vyhovuje nieco, co druhemu nie, tak je to problem vyrobcu, hej ? Skus si tvoju logiku aplikovat na cestovnu kancelariu. Najdi si taku, ktora ponuka ako jedina nejaky pobyt a potom sa chod stazovat, ze ty chces ist vlastnou dopravou, alebo inou leteckou spolocnostou, ze si diskriminovany.
Aj podla mna je to jasna tema, ale zo strany predavajuceho
|
| |
redakcii dsl.sk
Od: 5os5os
|
Pridané:
8.2.2012 0:14
TA3 uz vysiela cez DVB-t a na dsl.sk o tom nie ja ani zmienka. Chcelo by to nejaky clanok, aby sa dalo v diskusii ponadavat na towercom. :)
|
| |
Re: redakcii dsl.sk
Od: qqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
8.2.2012 0:22
mam pocit, ze niektorym by tu na dsl.sk uplne stacily len nadpisy a diskusie :-D
|
| |
súhlas
Od: Usagi
|
Pridané:
8.2.2012 8:33
V ČR bol podobný prípad. Kedy sa mimosúdne podarilo s firmou predávajúcou NTB vyjednať vrátenie peňazí za nechcený OS.
Myslím, že takto je to správne. Väčšina ľudí nevie čo chce a NTB chce predovšetkým používať. Pre tých ostatných je tu možnosť priamo v licencii MS OS popísaná: "ak nesúhlasíte s licenciou, nepokračujte prosím v inštalácii, nepotvrdzujte licenciu a kontaktujte svojho predajcu so žiadosťou o vrátenie OS" nie je to doslovné, ale znenie je približne takéto.
Problém je len v odmietavom postoji výrobcov/predajcov a teda nedodržaní ujednaných podmienok s MS, ktorý refundáciu za nechcený OS umožňuje.
Predávať samostatne NTB s OS a bez by rozhodne bolo pre výrobcu nákladné a zbytočné lebo väčšina kupujúcich chce HW s OS, ale možnosť pre pár ostatných tu byť musí.
|
| |
Re: súhlas
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
8.2.2012 9:10
Nemyslim si, ze by to bolo pre predajcu "zbytocne". Stavim sa, ze vela (mozno vacsina) ludi by si kupila notebook bez systemu, keby bol o 50e lacnejsi.
|
| |
Re: súhlas
Od: ľuboš
|
Pridané:
8.2.2012 11:27
jasné, aby si ho potom mohla kúpiť o 100-200 eur drahšie.
|
| |
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: Ivkopivko
|
Pridané:
8.2.2012 8:58
hmm takze vo francuzsku si po novom mozem kupit napriklad Galaxy S2 s Androidom a ziadat vratenie penazi za licenciu? zaujimave.
na druhej strane viazany predaj je zakazany. mali si zobrat priklad od slovenskeho telekomu ktory ponuka DSL bez pevnej linky za takmer rovnaku cenu ako s nou. ponukat kazdy model aj bez OS, hoci len o euro lacnejsie od verzie s Windows. vyhli by sa takymto problemom
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
8.2.2012 9:09
Pri Galaxy S2 s Androidom je trochu rozdiel. Android je zadarmo, takze ti nemaju ake peniaze vracat.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: Ivkopivko
|
Pridané:
8.2.2012 9:23
ale netrep. ved vsetci oficialni vyrobcovia, ktori chcu mat pristup k sluzbam google (market, mapy...) musia normalne platit za android licenciu
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
8.2.2012 11:44
Platit musia (naozaj musia?) iba vydieracom ako Microsoft, ktori si patentuju kazdy blbost a zarabaju na androidoch viac ako na vlastnych WP.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov
Od: muld3r
|
Pridané:
9.2.2012 0:30
demencia nema hranic... co sem trepes francuzsko a android? nema to nic spolocne s francuzskom.
1. ide o to ze to je uvedene v licencii na windows.
2. ak nieco take najdes v licencii na android tak ano, mozes ziadat vratenie penazi za licenciu v Galaxy S2. a dokonca nie len vo francuzsku ale aj na slovensku a aj na celom svete.
|
| |
Tu nejde o Windows vs Linux!!
Od: Tu nejde o Windows vs Linux!!
|
Pridané:
8.2.2012 11:34
Tu ide o to, ze si MUSIM kupit Windows spolu s NTB!
Napr. mam krabicovy Win (nie OEM) kupeny spolu s PC.
* PC mi zhori spolu s bytom
* PC sa pozarucne pokazi
* PC sa pokazi v zaruke po par mesiacoch, ale predajca neuzna reklamaciu a ja sa rozhodnem nesudit
* na PC vylejem vodu a preto sa pokazi, co nesplna zarucne podmienky
Tak si kupim dalsie PC/NTB, kt. vsak vyrobca predava s OEM Win, kt. MUSIM kupit ci chcem al. nechcem!
Som podnikatel, mam zmluvu s MS na 30 licencii do firmy.
Mame 20 PC, ale pri kupe 10NTB musime ku kazdemu kupit OEM Win a pod.
V tom je to svinstvo!!
A v tom, ze v samotnej licencii to MS ponuka, len vyrobcovia "znackovych" (aj neznackovych) PC a NTB to proste odmietaju - lebo aj takto je to vyhodnejsie pre nich!
|
| |
Re: Tu nejde o Windows vs Linux!!
Od: hnida
|
Pridané:
8.2.2012 11:48
"Tu ide o to, ze si MUSIM kupit Windows spolu s NTB!"
nemusis. preco si vymyslas?
|
| |
podstatné
Od: Miloso
|
Pridané:
8.2.2012 12:59
Podstatné je, že výrobcovia nepredávajú NB s windowsmi ako pevnou súčasťou. Ak by to robili, tak by tam bol pevne nainštalovaný, nastavený a pripravený k použitiu ako je to v sprostých alebo múdrych mobiloch. To, že ty ešte musíš súhlasiť s podmienkami windowsov a v tých podmienkach je bod, že ak nesúhlasíš máš žiadať vrátenie peňazí, tak sú to dva samostatné produkty predávané spolu. Inak sa to nedá chápať a súd má pravdu, bodka.
|
| |
Re: podstatné
Od: Miloso
|
Pridané:
8.2.2012 13:06
Priznám sa, že neviem na koľko % je win predinštalovaný a koľko % sa doinštaluje (ak vôbec), keďže som v živote nestal pred týmto problémom.
|
| |
Re: podstatné
Od: ...
|
Pridané:
8.2.2012 14:06
A dalsia vec, ze predinstalovany system, nie je lahke odstranit. Svina sa tam drzi a tradicny format ti nepomoze
|
| |
Re: podstatné
Od: alebo
|
Pridané:
8.2.2012 14:42
ked to skusas priamo z win pocas behu, tak sa necuduj. Co je tazke na odtraneni ? Pred kazdou instalaciou (po nabootovani), ci uz win alebo linux, mas moznost odstranit/naformatovat particie, a nehovor, ze to nepomoze...
|
| |
Re: podstatné
Od: ale da sa :-)
|
Pridané:
8.2.2012 16:43
skus:
# dd if=/dev/zero of=/dev/sda
...na kazdu svinu sa masiar najde :-)
|
| |
SW (5 znakov)
Od: x3m
|
Pridané:
8.2.2012 17:18
Co sa tyka NTB odporucam kupovat DELL, tam som mal zatial vzdy moznost hocijakeho modelu bez OS, a je tam aj HW konfiguracia dost rozna. Co ma vsak viac stve na tych predinstalovanych OS, je ich zadr*anie vsetkym moznym crapwarom, co existuje.
|
| |
hm...
Od: ...
|
Pridané:
8.2.2012 22:34
Mne sa po niekoľkých vymenených mailoch podarilo "donútiť" predajcu aby mi oznámil za akých podmienok sa dá vrátiť licencia Windows-u. Takže niečo také ide samozrejme aj na Slovensku len treba chcieť a nie len nadávať. Problém bol v tom, že som ho musel poslať do ich autorizovaného servisu kde by odborne odstránili Windows a nálepku s cd-keyom z notebooku. BTW jednalo sa o spoločnosť Acer.
|
| |
Re: hm...
Od: zojaz
|
Pridané:
8.2.2012 22:43
odborne odstranili windows :D
|
| |
Ukazte mi UltraBook bez Win
Od: Ultrabook
|
Pridané:
9.2.2012 10:38
Alebo akykolvek 4core Notebook bez Win kupitelny s SVK klavesnicou na Slovensku.
A preco mam kurwwa platit za WHP7, ked mam krabicovy Vista a uplne mi postacuje?
A planoval som upg. legalne na krabicovy W7 64 Ultimate, ale velke hovno!
(V ramci fy pre kt. pracujem mam pravo si kupit krabicovy W a Off za 30% beznej (ODPORUCANEJ) ceny v obchode) - takze som si kupil krabicu a xcel som dalsiu - lebo je to pre mna vyhodnejsie.
Ale prd makovy, lebo mozem kupit aj v obchode aj 10 krabic s W Ultimate 7 a i tak ma tie kurwwy donutia kupit si OEM WHP! :(
|
| |
loan offer
Od: adams john aizdevums
|
Pridané:
10.5.2017 13:09
Sme kresťanská organizácia vytvorená tak, aby pomohla ľuďom v potrebách pomoci, ako je finančná pomoc. Takže ak prechádzate finančnými ťažkosťami alebo ste v nejakom finančnom neporiadku a potrebujete finančné prostriedky na začatie vlastného podnikania, hľadáte finančné Pomoc akéhokoľvek druhu? Sme súkromná firma poskytujúca pôžičky, ktorá poskytuje všetky typy úverov / finančných prostriedkov všetkým, ktorí si želajú finančnú pomoc. Alebo ste ťažko získať kapitálový úver od miestnych bánk, pretože biblia hovorí "" Lukáš 11:10 Každý, kto žiada, dostane; Ten, kto hľadá, nájde; A kto klope, dvere sa otvoria "tak nenechajte túto príležitosť prechádzať, pretože Ježiš je rovnaký včera, dnes a navždy viac.Prosím, toto je pre vážne zmýšľajúce a Boh sa báť ľudí, budú tu pomôcť tým Ktorí potrebujú pomoc .. E-mail; adamsjohnloanfirm@hotmail.com
|