neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Ministerstvo nehľadalo najvýhodnejší spôsob získania licencií Microsoftu

DSL.sk, 30.1.2012


Ministerstvo financií podľa zástupcov verejnosti na piatkovom rozporovom konaní s verejnosťou v rámci pripomienkového konania k schváleniu predĺženia zmluvy Slovenska s Microsoftom priznalo, že nevykonalo žiadnu analýzu výhodnosti rôznych spôsobov získania licencií pre desktopový softvér Microsoftu pre štátnu správu.

Splnomocnení zástupcovia verejnosti, Marek Mahut a Ľubor Illek zo Spoločnosti pre otvorené informačné technológie a Štefan Szilva, o tom informujú v správe z piatkového rozporového konania.

Zástupcovia reprezentovali verejnosť, ktorá sa pripojila k hromadnej pripomienke k navrhovanému predĺženiu zmluvy s Microsoftom za 52.6 milióna eur na tri roky.

Podľa ich stanoviska z oznámenia a zápisu z rozporového konania Ministerstvo financií, do kompetencie ktorého patrí informatizácia spoločnosti a ktoré vyjednávalo s Microsoftom, priznalo, že neposudzovalo iné spôsoby uzatvorenia zmluvy s Microsoftom, napríklad objednávanie licencií iba na samostatné produkty namiesto doterajších objemných balíkov. Ministerstvo ani neeviduje a nezisťovalo potreby jednotlivých organizácií štátnej správy na licencie pre jednotlivé aplikácie Microsoftu.

Slovensko doteraz využívalo a podľa návrhu predĺženia spolupráce aj ďalšie tri roky má využívať od Microsoftu licencie pre všetky PC iba v balíkoch, ktoré obsahujú právo používať najnovšiu verziu operačného systému Windows, zároveň kancelársky balík Office aj klientskú licenciu pre prístup k aktuálnym verziám serverových produktov.

"Na základe týchto skutočností sme presvedčení, že ministerstvo nedokáže predložiť podklady, ktoré by umožnili reálne zhodnotiť efektívnosť zvoleného postupu. Ako jedinú správnu možnosť naďalej vidíme stiahnuť materiál v jeho aktuálnej podobe z legislatívneho procesu, posúdiť rôzne možnosti získania jednotlivých desktopových aplikácií spoločnosti Microsoft, zanalyzovať možnosti využitia existujúcich konkurenčných riešení a až následne prípadne pristúpiť k nákupu licencií vybraným najvýhodnejším spôsobom," hodnotia zástupcovia v stanovisku svoj postoj v otázke najvážnejšej pripomienky po rozporovom konaní.

Po prvej časti týkajúcej sa predĺženia zmluvy sa druhá časť rozporového konania týkala návrhov, ktoré by mali do budúcnosti zefektívniť centrálne obstarávanie licencií a znížiť závislosť na produktoch spoločnosti Microsoft.

Ministerstvo síce prisľúbilo do uznesenia vlády navrhnúť konkrétne úlohy, zástupcovia verejnosti ale upozorňujú, že v roku 2008 po kritike pri predlžovaní zmluvy prisľúbilo riešenie a aj vydalo Koncepciu využívania softvéru vo verejnej správe požadujúcu zvažovanie napríklad aj open source riešení, tá sa ale dnes reálne nedodržiava a jej nedodržiavanie sa nesankcionuje.

Stanovisko zástupcov verejnosti je možné nájsť na soit.sk, kde je k dispozícii na stiahnutie aj audiozáznam z rozporového konania.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

Typicky pripad: "Preco by sme to nezobrali, vsak to danovnici zaplatia.. Usetri nam to cas a este aj nam z toho nieco kapne".. Ja ale nechapem, ako im toto moze prejst..
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Keby si nemal zaludok ani chrbotvu kost a bol by z teba uplny chrapun a hajzel, velmi jednoducho by si to chapal :)))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akože nehľadalo?!! Akože nehľadalo?!!

Veď sme vyberali podľa najväčšej provízie!!

Idú voľby, možno posledná možnosť trochu si privyrobiť na dôchodok 3-5 generácii mojej rodiny....
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

... a polrocnu dovolenku na Bora Bora.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..alebo dozivotny exil v JAR..
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

"...priznalo, že neposudzovalo iné spôsoby uzatvorenia zmluvy s Microsoftom, napríklad objednávanie licencií iba na samostatné produkty namiesto doterajších objemných balíkov."

Tak kupovat to iste po jednom namiesto objemovej licencie by ich teda naozaj vyslo "lacnejsie". Odbornici zo SOIT sa zasa ozvali.
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Dobry den,
dovolim si vysvetlit: ako zastupcom verejnosti nam islo o to, aby si verejna sprava mohla nakupovat aj jednotlive aplikacie. Ako priklad si dovolim uviest to, ze pokial sa napriklad zakupi licencie na samostatny MS Word, tak to vyjde lacnejsie, nez balikova licencia.

MF SR sa zaviazalo, ze chce podporovat trhove prostredie. Aka to je ale podpora trhoveho prostredia, ked si organizacie vyberaju len z troch velkych balikov softveru, v ramci ktorych dostanu aj to, co nepotrebuju - z coho logicky vyplyva, ze ak to niekedy budu potrebovat, tak rovno pouziju uz ziskanu licenciu namiesto sutaze inych produktov?

Pocas rozporoveho konania sa rozpravalo okrem mnohych inych veci aj o tom, ze by sa mala viest evidencia, ktore konkretne aplikacie pouzivaju organizacie verejnej spravy, pretoze MF SR o tom nevedie vobec ziadnu evidenciu. Jednoducho aj keby niekto potreboval len samotny Word, tak sa zakupi cely balik Desktop Standard.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pockat - to znamena, ze ak potrebujem si kupit iba M$ word cez enterprise agreement, tak musim ist cez ministerstvo financi a vybrat si len balik z troch ponuk!?

Takto: kedy ze som na ministerstvo obrany a chcem word pre vratnicku tak nemozem ist do obchodu kupit jednu licenciu v krabici za 50 eur alebo musim si vybrat cely pack kde je access a licencie na ine "hovadiny" ktore nikdy nepouzije za 300 eur? Dobre to chapem?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako si musí organizácia v tomto prípade kúpiť licenciu, v tom si MF a verejnosť v rozporovom konaní odporovali. V každom prípade prax je taká, že si to objednávajú centrálne a vtedy musia zobrať celý balík.

Problém navyše je, že aj pre všetky PC s existujúcim SW získaným skôr sa má brať celý balík za 166 až 249 eur ročne. Ak sa na PC využíva reálne len Windows, Word a Excel, túto sumu si ročne platia v podstate len za možnosť upgradu týchto troch softvérov na nové verzie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla uznesenia vlady č.950 z 17.12.2008 maju organizacie "povinnosť nakupovať licencie spoločnosti Microsoft poskytované multilicenčnou zmluvou Microsoft Enterprise Agreement iba prostredníctvom tejto zmluvy".

Da sa to sice vykladat najmenej dvoma sposobmi, ale ja som sa v praxi stretol hlavne s tym vykladom zo strany statnych organizacii, ze su povinne nakupovat cez tuto zmluvu aj keby chceli kupit jeden Word.

MF SR na rozporovom konani tvrdilo, ze si organizacie mozu kupit aj jednotlive aplikacie ako krabicovy software. Ked sme ich ziadali, aby pre statnu spravu vyjednali vyhodne ceny aj pre individualne aplikacie, dozvedeli sme sa, ze by to potencialne slo, ale ze to neurobili.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este by som rad upozornil, ze zakladom celeho kontraktu s Microsoftom je Software Assurance (SA) a nie nove licencie na pocitace, kde zatial software od Microsoftu nebol. Cize sa na 3 roky kupuje akoby predplatne na akekolvek nove verzie, ktore Microsoft vyda pre produkty zo zakupeneho balika.

Ministerstvo financii nam povedalo, ze si pre svoj rezort zvazilo aj moznost vobec nekupit SA, ale ze sa nakoniec pre tuto moznost rozhodli. Vraj po zvazeni asi zverejnia analyzu, v ktorej k tomuto vysledku prisli. Som na to dost zvedavy, kedze plna podpora pre Win7 a Office2010 konci az v roku 2015 a predlzena podpora az v roku 2020.

Od inych organizacii MF SR ziadne porovnanie nema k dispozicii a podla ich vlastnych slov si ziadne porovnanie od organizacii ani neziadali (napriek tomu, ze vacsina tej sumy ide z rozpoctu MF SR a nie z rozpoctov jednotlivych organizacii), lebo oni vraj nie su zodpovedni za kontrolu dodrziavania tejto povinnosti a im ho vraj statne organizacie ani nie su povinne dat ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ďakujem za snahu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiež ďakujem za snahu.

Mimochodom, človek, ktorý mi mal sprostredkovať prístup k software-u v programe Select, mi tvrdil, že v tomto programe nie je možné kúpiť len samotný OS, pretože sa predpokladá, že ten príde so samotným počítačom. Je to tak? Je to v poriadku?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme. Podľa Microsoftu sme veľmi špecifický trh, lebo si množstvo PC lepíme doma na kolene a nechceme kupovať OS práve k tomu hardvéru. To je dosť ťažko pochopiteľné.
PC bez OS je predsa k ničomu, tak východzia logika hovorí, že kto si v obchode kúpi PC, kúpi si s ním aj OS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, ved naco kupovat OS, ked si ho mozes stiahnut zdarma (BSD a pod.)? MS netusi, ze existuje aj ina alternativa ako plateny OS?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zádrhel je v inom. Ak by štát kupoval HW bez OS (čo by bolo lacnejšie) a nakoniec by sa aj tak rozhodol použiť OS Windows, tak nemôže využiť žiadne množstevné zľavy, resp. vyrokované ceny. Takže ak prepokladáme, že štát potrebuje ~80000 licencií OS, tak za ne musí zaplatiť plnú cenu. Žiadne zľavy. To už je iný level biznisu, že?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som si absolútne istý, že keby chcel štát hoci aj dodatočne kúpiť licencie k zakúpenému HW, tak by to nebol žiadny problém. V niektorých krajinách dal M$ až 90% zľavy keď začali solídne zvažovať opensource systémy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Thanks for helping me to see things in a dfiefrent light.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ktomuto len jedina (skor recnicka) otazka. Nestaci ludom v statnej sprave word 2000 ked uz naozaj musia mat word (co samozrejme nemusia) ?????? Platit za to 160€ aby som mohol upgradovat na word 2012, ked uz mam word 2010, co je presne to iste len s inymi ikonkami je "divne".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mimochodom, nejde o vyjadrenie SOIT (ako sa uvadza v clanku), ale o stanovisko zastupcov verejnosti pre hromadnu pripomienku. Ja som bol jednym z troch splnomocnenych zastupcov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Odborník v diskusii na DSL.sk sa zasa ozval. Skús sa ešte raz zamyslieť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To ako ked skoly kupuju multi-licencie na MS Office (pre skoly) u (znamych) pocitacovych predajnach v meste za pribizne 72€/1 licencia a pritom mozu kupit priamo od BGS za 50€/1 licencia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo vlada priamo od MS za 200e/1 licencia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Oficialne 200e/licencia, neoficialne 100e/licencia a 100e/do_vrecka...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dajme tam Linux - napr. Ubuntu a danovnici zaplatia 0.0 EUR. Este poriesit Office zalezitosti Libreoffice a je to. Veela penazi usetrenych, ael to sme na Slovensku, tu nic take nehrozi. Ved ako by sa potom chodilo vyssim uradnikom ministerstva na dovolenky?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

niekto tu napise, ze kto to bude spravovat, ale to je len vstupna investicia, ja som za, co teraz dame do preskolovania to sa rychlo vrati na nulovej investicii do buducich upgradov. A kto sa nebude chciet prisposobit (nejake trapne uradnicky), tak ich treba povyhadzovat a bude klud.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

nj to je cely ich problem: Kto to bude spravovat a kolko to spravovanie bude stat.
Teraz tam robi spravcov 10 "znamych z rodiny" ktori vedia nieco malo s win a to staci ... dostanu po 3000 eur mesacne + odmeny o kseftoch pri objednavkach akoze pokazenych veciach, toneroch a podobne sa nebavime to je + 10000 k vyplate
Keby sme presli na linux, pre tety sa nic nezmeni, ani nespoznaju ze maju openoffice a za tie prachy co sa tam teraz zajebavaju rodinny prislusnici tam rad pojde odbornik na linux.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Hnus v podobe OpenOffice a LibreOffice nesiaha MS Office vo funkcionalite a schopnostiach ani po clenky. Aj ked tetuskam na urade by to mohlo stacit.
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

Open a LibreOffice by nieže mohli stačiť, ale sú presne to čo tetušky potrebujú. Prechod z MS Office 2003 na 2010 je omnoho väčším skokom, ako prechod na Open/LibreOffice.
Nariekame, že treba šetriť a je veľká nezamestananosť. Prečo nedať prácu našim ľuďom na školeniach a podpore open source namiesto toho aby sme prachy tlačili nejakej americkej firme???
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

"Nejakej" americkej firme???
Máš lepšiu?
Ja Ti rád zaplatím, ak vytvoríš a sprístupníš lepší produkt!
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

vsak ti to tam menoval...openoffice libreoffice...si dementny?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si slepy? Vsak napisal alternativne riesenie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TO je len alternatíva, ale nie plnohodnotná. Naprogramuj lepší produkt a som ochotný Ti zaň zaplatiť.
OO už dávno nemá podporu a ktovie kto má čas sa zasierať neskutočne pomalým LO.
Ak je niekto slepý, najskôr si prečítajte o čom bolo písané.
A nekritizujte stále niečo, čo ste iba ukradli a nijako ste nič preto neurobili. A tuším, že v živote toho ani moc nerobíte...
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

> OO už dávno nemá podporu.

Mýliš sa http://www.openoffice.org/bizdev/consultants.html
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Your asnwer shows real intelligence.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je ako by si napisal ze oktavia nieje auto, lebo nema zrychlenie 0-100 za 4 sekundy a ferrari enzo ma. Tak teraz vsetci budeme kupovat enzo, lebo oktava nieje auto. OO je viac nez dostatocny na pisanie textov v statnej sprave, zakazal by som kupovanie wordu, kedze *.doc(x) niesu povolene formaty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kedze tvrdis, ze to nie je plnohodnotna alternativa, tak mi prosim menuj funkcionality, ktore OO alebo LO nemaju, MS ich ma a zaroven su bezne uradnikmi na uradoch pouzivane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iste.. hlavne ten luxusny office 2010 ktory tak posral tvorbu grafov v exceli ze to je dementne neprehladne clovek tam musi hladat jak archeolog aby dokazal upravit vzhlad grafu a povypinat blbosti a skok dozadu oproti 2000/2003 kde to bolo krasne. Neviem kolko ti MS plati, ale si na urovni applefagov co to budu hajit aj keby tam nic nefungovalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako chces nasit riesenie na potreby statnej spravy, ked statna sprava netusi, co by potrebovala... (to ze nevie co by chcela je normalne, to nevie takmer ziadny zakaznik)

Dalsia vec. Dajme tam ubuntu... Kto to tam da? Kto o tom rozhodne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja ti to naistalujem na 80000 pocitacov aj sam. Samozrejme dostanem za to poriadne zaplatene.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak ziadaj vyhlasenie tendra. Vypracuj cenovu ponuku... atd. atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak, dal som si robotu to cele precitat.. je to humus, ale najviac ma zaraze, ze povedali ze existuju ine firmy na Slovensku co by im dodali tie iste licencie a napriek tomu neurobili sutaz.. to by mohlo bit do oka aj netechnickemu ludu ze tu njeje nieco OKAY..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neni do akych oci bit, tie sa uz davno vypichli
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

I was serisouly at DefCon 5 until I saw this post.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako je mile ze sme sa o tom dozvedeli a vsetko okolo toho ale aj tak s tym hovno urobime
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z toho jednoznacne plynie , ze ludia na ministerstve ( ministerstvach) su nekompetentni , nepoznaju problematiku alebo iba hraju sprostych aby sa nabalili. Je tam neskutocna prezamestnanost a chaos -ja v tom vidim zamer. Som zvedavy do kedy toto bude slovensky narod trpiet.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Tiez si myslim, ze by trebalo komplet prehodnotit zmluvu a spravit kompletnu relevantnu analyzu potrieb.

Nech ma niekto opravi, ked sa mylim, ale pokial plati, ze v roku X boli zakupene licencie + SA pre produkty M$ a pokial uz nasledne iba boli inovovane aktualne verzie pomocou SA, tak jednoducho nepredlzenim SA zostava v platnosti narok na posledne platnu najnovsiu verziu produktov ku ktorym sa v case expiracie SA vztahoval.

Cize nech sa nas v M$ nesnazia prosim presvedcit, ze vznikne v priebehu 3 rokov znovu zasadna zmena v OS a APP, kde by pouzivanie produktov Windows 7, Office 2010/2011, Windows Server 2011, atd.. uz nestacilo a stali by sme sa tak svetovym zastaralym unikatom :)

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

SA - Software Assurance - znamena, ze mas licenciu len prenajatu pocas doby, po ktoru platis. Ked neplatis, stracas narok pouzivat ju. Funguje to rovnako ako prenajom bytu alebo hocicoho ineho.

Btw. Win Server 2011 neexistuje :) Je iba WS 2008 R2 a na ceste je WS 8 ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale existuje, aj sa to tak dokonca volá, hoci v skutočnosti je za tým zrejme Windows server 2008 R2.
http://www.microsoft.com/ oem/en/products/servers/Pages/sbs_overview.aspx
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano, je to derivat Windows Server 2008 R2, ale volat to Windows Server 2011 je trochu odvazne :) Po spravnosti sa to vola Windows Small Business Server 2011 ;) Je to taky kompromis medzi cenou a kvalitou - ma to v sebe sice viac funkcnosti ako korespondujuci Win Server, ale ked to vsetko pozapinas, tak to SBS nezvladne narozdiel od Win Server (ficury sa tam casto biju a obcas zhodia server). A ak si nepriplatis, ma to kadejake obmedzenia typu ze Exchange, domenovy server a SQL Server musia bezat na jednom stroji, coz je dost masaker a silno to neodporuca ani samotny MS :) Tak ale za tie peniaze, no nekup to...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Existuje niekolko moznosti, napriklad SA sa da dokupit ku OEM, alebo ku inej Open licencii. V tomto rezime potom funguje ako predplatne na upgrade a teda plati, ze ked vyjde novsi soft v predplatenom obdobi, mas nan narok. Ak nevyjde, mas smolu, vyhodil si prasule za dobry pocit supportu ;)

Existuju aj prenajate licencie + SA, ale podpisat take nieco moze iba nesvojpravny tvor, si myslim.
Iked vlastne pri zhliadnuti, kolko nielen statnych webov bezi na roznych prenajatych CMS-kach, tak ma to ani neprekvapuje, keby niekto taku zvrhlost bol kedysi realne podpisal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je omyl, nejde o prenajom. MF SR nam aj pocas rozporoveho konania potvrdilo, ze aj v pripade, ze by sa nepodpisala aktualne navrhovana 3-rocna prihlaska na Software Assurance zostavaju organizaciam trvale licencie na produkty, ktore sa v ramci SA zakupili.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Citat zo zmluvy MS EA z roku 2002,čl. 6:
"Právo prevádzkovať akýkoľvek produkt s licenciou podľa prihlášky je dočasné, kým nenastane jedna z nasledujúcich situácií:
(i) zúčastnená sesterská spoločnosť zaplatila všetky splátky ceny za licenciu na tento produkt a príslušná úvodná alebo predĺžená doba platnosti prihlášky, počas ktorej sa táto licencia objednala, uplynula, alebo bola predĺžená, alebo
(ii) zúčastnená sesterská spoločnosť je inak oprávnená na trvalé licencie na základe predčasného ukončenia podľa ustanovení oddielu 12(c)(Ukončenie prihlášky)
...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

(pokracovanie citatu zo zmluvy)

Od tohto dátumu uplynutia doby platnosti, predĺženia alebo ukončenia, bude mať zúčastnená sesterská spoločnosť trvalé licencie na prevádzkovanie najnovšej dostupnej (alebo akejkoľvek predchádzajúcej) verzie každého podnikového produktu v počte kópií, ktorý sa rovná celkovému počtu kvalifikovaných počítačov pokrytých prihláškou. To isté platí pre každý dodatočný produkt v takom počte kópií, aký bol objednaný počas príslušnej úvodnej, alebo predĺženej doby platnosti."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nejde mi na toto nereagovat, ak tomu dobre chapem s predchadzajuceho obdobia mame win 7 a office ktorm skoncila SA ale kedze uplynula doba tak su tie SW nase, teda nani nanich podpora ale su origo a stale funkcne, a tak isto bude fungovat win update ???
akoze logicka otazka nastava, preco nekupit win z krabice s tym ze podpora je dozivotna tak isto aj prechod na win 8 a dalsie verzie za najaku cca rovnaku sumu ako ponuka tato zmluva a namiesto MS office dat fakt nejaky spominany open source OpenOffice alebo tak ? lebo sak zdravy rozum ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lebo by sa na tom ms nenabalil, resp menej :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

len dodam, ze licencie nakupilo ale otazne pre koho,verejna a statna sprava bezi na 5-6r PC od IBM a na tie davat vsetko vyssie ako WIN XP s Office 2010 je hlupost...potom treba aj PC upgradovat..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a to sa oplati ... dodavatelovi hardveru
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nuz, to je znovu dalsia realita, ze pri vyssom pocte znackovych PC, tieto vychadzaju vratane OEM licencie Windows7pro lacnejsie, ako pri zakupeni cisteho PC a aplikovani instalacie vlastnej Win7pro licencie.

Problem viazania OEM licencie je odstraneny pocas zaruky, kedy aj v priebehu 3 rokov pri pokazeni "zeleza" netreba zakupovat novu, kedze si to znackovy vyrobca osetril sam.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niekto sa nam tu snazi nahovorit ze ak nezaplatime 52,6 miliona eur Microsoftu tak sa prestane tocit svet....neprestane. Zaruku na soft mame stale a bude fungovat nez Microsoft skonci s podporou Win 7 (mam taky pocit ze este aj win 8 tam bude spadat). Dovtedy mozme prejst na open riesenie alebo najst lacnejsieho dodavatela ked uz samotny microsoft je drahsi nez kdejaky miestny predajca !!!
Problem je niekde inde!!! Provizie su uz davno na kontach a svine musia dodrzat slovo, tak vymyslaju milion dovodov preco sa to neda bez windows a ake to je v podstate strasne vyhodne.
SNAD UZ KURVA TYCHTO PRAKTIK BOLO DOST !!!!!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Počuj, ujco Mudraninec... a podporu a všetky aktualizácie a všakovaké služby, riešenia, pomoc si vycucáš z psrta, alebo pôjdeš zsdierať babku aby Ti dala 100-ku na tenisky?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Netrep hovadiny o aktualizaciach, tie nemaju so sw assurance nic spolocne. A tu "podporu" nevyuziva absolutne nik, je to kravina, skus zavolat do MS...a ak tak ju mas kedykolvek na webe zadarmo, tak, ako vsetci ostatni uzivatelia. Alebo mas pocit ze 90% firiem, co nakupi OEM SW ho nemoze vyuzivat, lebo nemaju podporu od MS ?

Vsetci aj tak kupuju OEM verzie OS a kancelarskeho balika. Nik neprechadza dobrovolne na nove verzie, lebo su na starom HW nepouzitelne. Preto sa oplati kupit OEM verzie. Jediny pripad bola zbabrana Vista, ale aj tam sa s tym dalo nieco urobit, stacilo veci vhodne nastavit. Vyse 70% podnikov bezi stale na Win XP, lebo teraz su na to konecne vhodne PC.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na vsetky tebou spominane problemy si statna sprava plati dostatok adminov, resp ak nemaju casto problemy, tak jednorazovo si dakeho zaovlaju. Z MS im nikto nepride odvirit komp, aj keby si mal 7 SA zmluv.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo tak stiahnuť OpenofficeOrg? Ten je zdarma a je to to isté ako MS Word. Akurát licenciu na win7 by kúpili...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ved statna kasa je asi "bezodna", aspon ze na regionalnej urovni niektorych ludi osvietilo:
http://goo.gl/me7Qm
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

open office je spomaleny kus shitu!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Libre/Open office používam od verzie 1.5. Vytvorením Document Foundation sa vývoj Libre Office urýchľuje a nemá malé ciele - v roku 2013 napríklad vytvorenie cloud verzie.
Používam Linux, aktuálne LibreOffice 3.4.5. Pri prvom štarte sa naťahuje asi 15 sekúnd, pri ďalších 3 sekundy.
A či Libre Office postačuje na prácu úradníkov? Na ministerských/úradníckych/samosprávnych weboch je množstvo súborov v doc, niečo málo aj xls, dokonca aj docx, ktorých rutinnou "analýzou" je možné zistiť "erudíciu" užívateľov, ktorých rukami dokument prešiel. Mnohí z nich nezvládajú elementárne používanie štýlov, bežné je centrovanie "od oka", číslované odstavce náročne formátované medzerníkmi. Obava, či zvládnu otvorené formáty vôbec nie je na mieste, aj tak by začali na "zelenej lúke" svojich nie veľkých vedomostí.
Doporučil by som takýto malý "verejný audit" vystavených dokumentov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlas... Bez toho, aby sme vedeli, co potrebujeme sa nikam nepohneme
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár