|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hromadná pripomienka
Od: dumec
|
Pridané:
18.1.2012 10:24
do 248 eur na 1 rok? Veď toľko nestojí office bez obmedzenia. To je iná ryža!!!!!! A PRITOM MôžU POUžíVAť ALTERNATíVU ZDARMA napr openoffice
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: 5os5os
|
Pridané:
18.1.2012 10:34
Ja si myslim, ze zdarma mozu pouzivat aj mrkvosoft, lebo tu ide iba o upgrade, cize vsetko uz maju, ale chcu mat kazdy rok novu verziu. V tej sume predpokladam nie je zahrnute preskolenie pracovnikov na novu verziu, ktore bude zabezpecovat firma Gorila, spol. s r.o..
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: gooree
|
Pridané:
18.1.2012 12:57
na preskolenie z office2007 na office 2010 bude dalsia paka = tunel. Statni uradnici su menej chapavy tak to hned bude musiet byt 2x take dlhe/drahe. Ako zvladli prechod z 2003 na 2007? kolko bolo umrti?
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: XMen
|
Pridané:
18.1.2012 13:36
jo, myslim, ze to bude dokonca podobna suma, ktoru budu musiet vynalozit aj na preskolovanie. Tu istu sumu by prakticky vynalozili aj na prechod na OO ci LO a linux, akurat by tam nemuseli platit za licencie a niektore sw by sa museli prisposobit aby behali vsade a nie len na monopolom systeme. Nieco podobne uz maju nasadene v BB.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: ancikrist
|
Pridané:
18.1.2012 14:07
predajú im krabicové Windowsy zaplatia na 4 roky a už koncom tohto roka bude koniec sveta, takže sa na tom MS pekne nabalí. a dá sa predpokladať že aj pri poslednom súde si MS u ježiša vylobuje Windows a databáza hriešnikov ktorí majú ísť do pekla bude v MS SQL.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: Milannd
|
Pridané:
18.1.2012 14:30
Psi stekaju a karavana ide dalej.
Tento kleptokraticky system sa zmeni uz len krvavou revoluciou a nie volbami.
|
|
Ja sa mam fajn
Od: pohodiak
|
Pridané:
18.1.2012 16:52
Krvavá revolúcia medzi tvojimi nohami.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: ad25
|
Pridané:
18.1.2012 17:30
A tie komunistické vilky v Bratislave si videl. To sme si boli v tedy všetci rovný?
Žiadna revolúcia nič nezmení, to by si musel vymeniť ľudí.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: maslo1234
|
Pridané:
18.1.2012 20:58
sak prave krvavou revoluciou by sa vedenie statu vymenilo a novym funkcionarom by sa dalo jasne najavo ze ked zacnu kaslat na obcana a kradnut tak ako sa kradlo poslednych dvadsat rokov skoncia rovnako ako ti pred nimi. Sak nieje mozne aby lyzicka ktoru si ja kupim za 1 euro stala stat 100 eur !!! (obrazne povedane)
P.S: Zastrelit treba aj tych ktory na rozkradani zbohatli(takzvanych podnikatelov) a nie len tych ktory im to umoznili (takzvani politici)
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: Faust
|
Pridané:
19.1.2012 9:21
pekne pises. ale nemyslim si ze pomoze zmena vlady. problem je uz v samotnej vlade. ak sme si pred zakonom vsetci rovni ako je mozne ze mi vôbec niekto vladne? vlada je vpodstate nieco ako rakovinova bunka v ludskom tele. kym bude system zalozeny na tom ze jeden vladne a ostatni so skripanim zubov akceptuju jeho vladnutie dovtedy ludstvo nebude spokojne dovtedy ludska spolocnost nebude prosperovat. na mieste by bolo uplne odstranenie moci. namiesto toho by bola spolocnost zalozena na zaklade dobrovolnej kooperacie a spoluprace nie na zaklade diktatury... kto chce spolupracovat bude spolupracovat, kto nechce moze sa "hrat na svojom piesocku" podla svojich "pravidiel hry"
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: Faust
|
Pridané:
19.1.2012 9:31
este doplnim, ze vela ludi veri ze spolocnost bez vlady nemoze fungovat, ze ludia nad sebou potrebuju mat niekoho kto ich bude tyranizovat, ale to je len propaganda ktoru siri samotna vladna moc. spolocnost bez vlady, zalozena na spontannom poriadku by mohla fungovat naopak ovela lepsie.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: quix_
|
Pridané:
19.1.2012 10:12
"kym bude system zalozeny na tom ze jeden vladne a ostatni so skripanim zubov akceptuju jeho vladnutie dovtedy ludstvo nebude spokojne" takto to vyzera v diktature alebo kedysi v monarchii ale nie v parlamentnej demokracii. obcania maju paky na to vymenit vladu. to ze su tupe apaticke ovce bez pamate, to je uz ina vec. osobne sa mi ani demokracia nepaci a nesuhlasim s nou. ja skor verim v meritokraciu.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: Faust
|
Pridané:
19.1.2012 15:13
demokracia je predsa len forma diktatúry, v ideálnom prípade silná vačšina utláča menšinu a vždy sa tou menšinou stáva niekto iný. okrem toho ak pripoustíme že ľudia sú natoľko inteligentnní že si dokážu zvoliť dobrú vládu, načo im je potom tá vláda?
|
|
OPRAVUJEM: TREBA VYMENIŤ NÁROD
Od: ad25
|
Pridané:
19.1.2012 19:11
Kto vedel ako na to a neprišiel o hlavu mal sa dobre za cisára pána. Ten čo kradol zo spoločného za komunistov kradol aj za Mečiara.
Demokracia má tú výhodu, že tie revolúcie môžu ľudia robiť vo voľbách každé 4roky. Škoda len, vždy prídu na to že zvoli Blbcov. Takže chyba je vo voličoch.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.1.2012 13:53
Vitaj v realite. Nieco kupujes na zmluvu? Napr. PCcka ci NTBooky do nejakej institucie XY? Je to niekedy aj 3x drahsie ako ked to kupim napr. v Alze. Sam som to videl na Alma Mater. Z tych palok sa mi chcelo grcat. Komp v hodnote 30 tisic Sk za 70 tisic Sk a pod. NTB v hodnote 600 € za 1500 € ...
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: na zaplakanie
|
Pridané:
18.1.2012 16:59
100 programátorov 5000 EUR/mesačne počas 3rokov = 18miliónov
a SLOVENSKÝ OpenOffice by bol lepši ako MS OFFICE od mrkvosoftu
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: ad25
|
Pridané:
18.1.2012 17:02
z vylepšeného OOO by mali úžitok všetci Slováci.
|
|
Re: hromadná pripomienka
Od: Dislike
|
Pridané:
11.5.2012 13:33
Za tyhle peníze by se vládě vyplatilo najmout vývojáře a překladatele, kteří by nakopli/upravili Linux pro svoje účeli (místo Windows) a OpenOffice nebo LibreOffice (místo MSO). Ale obdivuju, že se v tom šťouráte a nenecháte si to líbit :))
|
|
Diskusia k článku
Od reg.: jebebejbe
|
Pridané:
18.1.2012 10:32
Polovici by pritom stacil wordpad. Napriklad ten vo win7 je celkom schopny: da sa tam zmenit font, velkost pisma a donca bold :)
|
|
Re: Diskusia k článku
Od reg.: cca01
|
Pridané:
18.1.2012 10:44
No to si nemyslím, že by stačil. Čo takto šablóny alebo hromadná korešpondencia? Úradnícka práca rozhodne neznamená, že sa niekto bude hrať s fontami alebo farbičkami. OpenOffice to ale rozhodne istí. Ak treba zostať u plateného softu, tak aj staré verzie MS Office 97 rozhodne pokryjú všetky požiadavky štátnej správy. Miesto toho aby štát platil jak divý by sa malo rokovať o poskytnutí maximálnych zliav pre štát a podobne a hroziť prechodom na OpenOffice. Ak chce štát silou mocou investovať do IT, nech miesto nových licencií investuje do preškolovania a administrácie Open Source riešení, kde sú licencie zadarmo.
|
|
Re: Diskusia k článku
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
18.1.2012 11:03
Musim trosku oponovat tomu "No to si nemyslím, že by stačil.". Toto plati tak pre 10-20% uradnikov, ktori aj vedia sablony pouzit. Zvysok posiela emailom obrazky vlozene do .ppt(x) a .doc(x) a aj tak su to iba hromadne rozosielane vtipy. Na rozne formulare maju takmer vzdy este zakupeny dalsi softver a spracovanie dat zasa zabezpecuje server (windows2000 s 1GB ram) s inym softverom.
Ja si nemyslim, ze z odhadom 50000 pouzivanych zariadeni (viac ich aj tak nemaju), maju vsetky najnovsi MS sofver na zaklade licencie. Uz len keby spocitali, kolko pocitacov ma windows 2000... ale oni kupuju upgrade licencie kazdy krat!!! Len oni ich pouziju maximalne tak tretinu a aj to na notebooky, ktore doma pouzivaju na zabavu.
|
|
Re: Diskusia k článku
Od: Sancho
|
Pridané:
18.1.2012 11:05
Sablony a hromadnu korespondenciu sme uz vsetkym uradnikom zaplatili - maju SAP aj s kooopcom customizacii, takze poslat nieco hromadne nie je problem.
Co konkretne ma podla teba pisat taky uradnik vo Worde?
|
|
fsgtxhzujkilk
Od: dgthzjuf
|
Pridané:
18.1.2012 11:03
ano...neustale modernizujme za strasne prachy...ale zeby sa na tych uradoch aj nieco menilo tak to teda nevidno...teta tam stale dobka 2prstami.. ovladat vie tak prd a nie pocitat, lebo keby jej dakto premenoval sablonu kt vypisuje tak uz by ju nenasla (resl keby jej posunul ikonu na ploche)
|
|
Re: fsgtxhzujkilk
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
18.1.2012 23:08
Alebo ked este roku 2005 na zakladnej skole som printscreenol plochu nastavil to ako tapetu a posunul kos a vyzeralo to ako keby tam boli 2 kose, 2 tento PC atd... a "ucitelka" koli tomu preinstalovala cely windows...
|
|
Re: fsgtxhzujkilk
Od: CEM3HC
|
Pridané:
19.1.2012 21:08
nice.. tiez som raz printscreenol okno jednoho softu, otvoril snimku, nehal tak a ujebaval sa jak zmyslov zbaveny co s tim podaktori stvarali :)
|
|
Titulok
Od: Tup
|
Pridané:
18.1.2012 11:09
to keby sme za tie peniaze platili programátorov, do 10 rokov by sme mohli mať vlastný OS aj s Officeom, presne šitý na mieru úradníkom a ešte by sme ho mohli aj licencovať iným krajinám a zarábať na ňom a bol by aj bezpečnejší, keďže by naň fungovali jedine vírusy špeciálne mierené na Slovensko, ktorých asi veľa nie je...
|
|
Re: Titulok
Od: Tup
|
Pridané:
18.1.2012 11:11
a keby sme využili Linux jadro a nerobili OS na všeobecné použitie, ale len konkrétne štátnej správe, mali by sme to možno aj pod 3 roky...
|
|
trosku iny pohlad
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
18.1.2012 12:09
Ono je to strasne pekne, ze sa konecne protestuje proti jednej z mnohych lupezi (nielen tejto) vlady, ale preco az teraz? Kde boli bezni obcania pri predavani tepleho vzduchu? Pri nastenkovom tendri? Pri elektronickom myte? Pri predavani platiny? To ma kazdy hlboko. Ze sa teraz cosi pohlo, je ocividne kvoli tomu, ze sa naslo par MS-haterov a tym sa nepaci to, ze nikde sa o Linuxy ani nezakopne. Stavim sa, ze keby sa zacalo hromadne prechadzat na RHEL+LibreOffice, napchali by sa take iste peniaze do podpory ("predsa nejdeme instalovat nieco, co je sice zadarmo, ale nikto sa nam za to nezaruci a mozno sa to zajtra cele rozpadne") a takisto do vlastnych vreciek, co to da, bol by zasa kazdy ticho, lebo aj tych par nespokojnych by sa ukojilo na tom, ze mame v republike open source.
Ludia, preboha, ta iniciativa je pekna, ale nic to nepomoze, pokial sa nezacne systematicky pripomienkovat kazdy jeden chybny krok kazdej chybnej vlady.
|
|
Re: trosku iny pohlad
Od: .em
|
Pridané:
18.1.2012 12:46
to ale nie su chybne kroky... oni velmi dobre vedia, co robia... predsa kazdy, kto ide do politiky to vie velmi dobre... (a myslim, ze vlada SR uz davno nie je najvyssie v potravinovom retazci, aby rozhodovala slobodne...)
|
|
Re: trosku iny pohlad
Od: XMen
|
Pridané:
18.1.2012 22:27
S tym suhlasim. Ale uvazovali ste nad tym, ci bude nutne dat do RHEL+LibreOffice tie iste prachy aj o dalsie tri roky? Ono totiz ta investicia je na zaciatku porovnatelna resp. aj vyssia nez do windows ale casom to velmi pekne klesa. Do par rokov by to mali spat.
|
|
Co tak kupit livcencie na Mac?
Od: Jablk0
|
Pridané:
18.1.2012 12:21
A co takto kupit licencie na Mac OS X? Jablko forever!!! Treba vsetkych preskolit na jablko a zakazat pouzivat MS v statnej sprave. Apple je dokonale.
|
|
Re: Co tak kupit livcencie na Mac?
Od: XMen
|
Pridané:
18.1.2012 22:27
to robia iba na slovenskych univerzitach, kde si to mozu dovolit
|
|
jasnapaka
Od: gorila.office
|
Pridané:
18.1.2012 12:32
Staci im bohate browser a pripojenie na internet.Online su dnes prakticky vsetky office riesenia.Taky google docs alebo zoho office im bohate staci.Nechapem naco vyhadzovat zbitocne miliony :(
|
|
Re: jasnapaka
Od: tsss
|
Pridané:
18.1.2012 13:24
ja by som ich radsej od toho internetu uplne odpojil
|
|
Re: jasnapaka
Od reg.: kachna
|
Pridané:
18.1.2012 13:25
lebo slovensko
|
|
Re: jasnapaka
Od: embryo
|
Pridané:
19.1.2012 10:44
toto si musel pisat na drogach.
|