neprihlásený Pondelok, 23. marca 2026, dnes má meniny Adrián
Klaus si nakúpil klasické žiarovky do konca života

DSL.sk, 13.1.2012


Václav Klaus, súčasný prezident Českej republiky, euroskeptik a jeden zo strojcov kupónovej privatizácie vo federálnom Československu, si nakúpil zásoby klasických žiaroviek, ktoré by mu mali stačiť do konca života.

Klaus to uviedol v stredu na seminári Centra pro ekonomiku a politiku týkajúcom sa smerníc EÚ, ktoré zavádzajú povinnú výstavbu energeticky sebestačných verejných budov.

"My s manželkou jsme si nakoupili několik set starých dobrých žárovek a musíme věřit, že nám zásoby vydrží do konce života," uviedol podľa Idnes.cz Klaus.

V EÚ začala v septembri 2009 vstupovať do platnosti celoeurópska regulácia, ktorá postupne zakazuje predávať klasické neefektívne žiarovky. Klaus je proti tejto regulácii už od začiatku a v auguste 2009 radil občanom, aby si nakúpili zásoby klasických žiaroviek.

Regulácia zavádza zákaz výroby a dovozu čírych svetelných zdrojov s triedou efektívnosti horšou ako C. Trieda efektívnosti C vyžaduje pri danom svetelnom výkone spotrebu medzi 60% a 80% spotreby klasickej žiarovky, klasické žiarovky tak z definície nepatria do triedy C.

Od septembra 2009 začala platiť regulácia na svetelné zdroje so spotrebou 100 Wattov a viac, od septembra 2010 na 75 Wattov a viac, od septembra 2011 platí aj pre 60 Wattov a od septembra tohto roka bude platiť na zdroje s ľubovoľnou spotrebou.

V súčasnosti dostupnými náhradami klasických žiaroviek sú viaceré typy halogénových žiaroviek väčšinou tesne spĺňajúce požiadavky potrebnej efektívnosti, CFL žiarivky a dostatočný svetelný výkon začínajú mať aj LED svetelné zdroje. Vzhľadom na ceny LED zdrojov sú ale reálnymi alternatívami pre výkonnejšie žiarovky zatiaľ len halogénové žiarovky a CFL žiarivky.



Najnovšie články:

V autách bude viac ako 300 GB RAM, myslí si popredný výrobca pamätí
Musk ide postaviť veľkú továreň na čipy
Kataster mal ďalšie IT problémy, odvčera exspirovaný certifikát
Intel možno bude meniť pätice CPU menej často
Windows 11 užívatelia kritizujú, Microsoft sľubuje zlepšenie kvality aj aktualizácií
Lenovo výrazne zvýšilo kapacitu batérií pre notebooky
Intel údajne informoval výrobcov o 10% zdražení CPU
Nemecko povolilo balkónové solárne panely s výrazne vyšším výkonom
Aj Blue Origin chce postaviť dátové centrum vo vesmíre
Android aplikácie od neoverených vývojárov sa budú inštalovať zložito, s 24-hodinovým čakaním


Diskusia:
                               
 

Nexcem sviňa býti, ale nebolo by zlé, ak by mu stačila do konca života 1 žiarovka....
/sakra, kde sa tí naši post federálni prezidenti kotia?/
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

boli by sme radi, keby mame takeho prezidenta ako je Klaus.
vie povedat vlastny nazor. a hlavne vie povedat vetu, ktora dava zmysel, nie ako ten nas saso.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Starý magor je to. To je pravda. Vlastný názor na štýl Fidel Castro senylita.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Ty si magor. Klaus to vždy dovidel ďalej, než nejaký úradníčkovia z Únie.
Prečo asi prednášal o ekonomike na amerických univerzitách?
Aj ja som si nakúpil hooodne žiaroviek.
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

No ja neviem hosi, ale podla mna pise o nasom sasovi z gasparkova.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

xCFL mi sposobuju bolesti oci z toho divneho poblikavania a vacsina ma otrasnu teplotu farby.. LED je OK.. inac som tiez za volfram + argon pripadne halogenove ziarovky.. radsej platit viac ako chodit na ocne
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Prijde doba kedy budeme závidieť čechom ze nie sú v únii......
Odpovedať Známka: -3.4 Hodnotiť:
 

smolka :-) Oni tam uz su :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Žeby tým myslel menovú úniu?
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

menovej...trubka :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Obdivujem Klausa. Ani nie tak za jeho miestami arogantnosť, ako za to, že je skvelý ekonóm a vie sa postaviť poondiatej Únií. A myslím si, že moc dobre vie čo hovorí a čo robí.
Na to má dosť bystrú hlavu.
Kiež by trochu rozmýšľali aj v Únií...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Inak podla mna sa budu klasicke edisonky predavat opat ale nie ako ziarovky ale ako male zdroje tepla. Diera v zakone musi existovat. Ja som si posledne 100W nakupil v septembri a to uz zdaleka neboli iba zasoby obchodnika, ale cerstvy tovar.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

akým právom mi nejaký kokot rozkazuje co mozem a co nemozem kupovat? kedysi som si myslel ze tu mame kapitalizmus, tj dvaja ludia sa slobodne dohodnu na slobodnej vymene, ja vymenim moje peniaze za tvoju ziarovku bohuzial mi v tomto slobodnom rozhodnuti brani nejaky eurokokot, dnesny system bohuzial nestoji na kapitalizme ale na eurokokotizme
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

to máš tak ako nejaké auto musí prejsť cez emisnú kontrolu.. tiež ti prikazujú, že dnes nemôžeš používať trabanta, zamysli sa prečo to tak je..
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Az na to, ze trabanta pouzivat mozes a dokonca prejde aj emisku ;).

Pri EK rozhoduje rok vyroby vozidla a na auta z roku 1970 platia ine kriteria, ako na auta z 2007.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ide o to, ze vo svete rastie dopyt po elektrickej energii. ak sa zakazu aj jadrove elektrarne tak prud budu vypinat kazdu hodinu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

vzdy lepsi jak ten nas Gasparko
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

... a možno si aj ten nakupil žiarovky do konca života, ale nikoho to nezaujíma...
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

chvala bohu, ze tie zirovky koncia, ale zial bohu, ze chvala bohu sme si stihli nakupit zasoby, lebo keby zilabohu zdrazela energia, tak chvalabohu ich budeme mat dost, ale keby sa stalo, ze chvalabohu enegia zlacnie, tak zialbohu nam bude tie ziarovky na nic, ale to je vyhoda, lebo ono sa to ani tak nejavi tak zle ako to nakoniec bude
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Energia zlacniet? To aky namet namet sci-fi :o

Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Hovorime o tom, kto ma vecsieho xuja prezidenta republiky, nie prezidenta Policajneho zboru. Ozaj, toho ceskeho ani nepoznam.....;-)
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Mozno si aj ten kupil ziarovky do konca zivota ale nikto sa to nedozvie lebo aj keby sa s tym priznal, urcite by to poplietol a povedal nejaku somarinu.. Lisabonska VS Libanonska zmluva FTW!!! Dovidenia prajem, stretneme sa v piatok (stvrtok) :)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

moja rec. ten veru nijakemu sasovi nepanackuje.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Klaus je čistý dement, starý eštebák, ktorý rozvrátil hospodárstvo bývalej ČSFR....

Jeho výrok: "Neznám špinavé peníze"...sa stal xarakteristickým pre jeho rozmýšľanie "akožeekonóma".

Ak toto má byť vzorka morálky, tak Češi padli do hovna poriadne hlboko. Tí, ktorí ho obdivujú, môžu mať tak max. 16-18 rokov, alebo 70 a viac,starecká demencia je sviňa. /asi si už nikto nexce spomenúť na Koženého, na ukradnuté mld..., ale čo, Slovania boli, sú a ešte dlho budú iba barbari../
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Slovania ? Myslis Slovaci ze su barbari, ze obdivuju Klausa ? Hlboko nesuhlasim....aj takym, co sa tomu moc nerozumeju, ako napr. ja, lezi v zaludku. Apropo.....Huni alebo Germani su vzor civilizacie ? S tvojim prispevkom by som aj suhlasil.....ale tou poslednou vetou si to ...zaklincoval.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

:)). Slovania, nehovorím Slováci, boli jedným z NAJBOJOVNEJŠICH národov - kmeňov. Naši predkovia boli čistokrvní barbary, v tom najpresnejšom zmysle slova.

Slováci, keďže sme tiež Slovania, máme v krvi boj, hlavne, keď umierajú iní, zlodejstvo, len nech niekto skúsi niečo ukradnúť nám:)

Česi sú tiež iba Slovania, preto nejaká skutočná demokracia ani do Česka nedorazila... sami síce kraxujú, ale ich debilný prezident dáva cca 70-80% obyvateľstva v CZ pocit výnimočnosti..., pretože hlupáci nemajú žiadny názor...

...a na SVK obdivujú dedka, ktorý by v slušnej spoločnosti, dedinskej krčme 4.cenovej skupiny nemal čo robiť...

/ o tom, že Slovanov považovali za barbarov je kopec historických dôkazov, o našej príslovečnej krutosti sa šepkalo straxom v celom vtedajšom známom svete..., to iba Štúrovci, či Kollár vymysleli infantilný názov " národ holubičí..":)
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

barbari, samozrejme, pardón. ľuboš
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

My sme národ holubičí, máme všetko riadne v ..čomto?
A to je hlavny dovod, preco este sme. Inak by sme davno zanikli vplyvom susednych kmenov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no sak jasne ked zasoby pier uz ma do konca zivota
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

podla mna si tie ziarovky dava do ust a potom svietia
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/1Hk

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uplne typicke pre starych dedkov a babky, co nie je z ich doby, nie je dobre.. to ze tie ziarovky zeru 100W ho nesere, ved on to zaplati, ale toto si povie kazdy dedko a babka a zrazu mame vysoke odbery, vela musime platit (aj ked jemu to moze byt jedno pri tom plate). keby sa s tym seklo poriadne a museli by sa pouzivat iba moderne ziarovky, zrazu by bol svet krajsi
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

ja tiez pouzivam usporne ale pocul som, ze spotreba na vyrobu a likvidaciu takychto ziaroviek je ovela vyssia ako u klasickych, cim sa usporne stavaju energeticky a ekologicky narocnejsie
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

aka likvidacia? moje koncia v kosi
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

no ja neviem, ale moje vypalene koncia v obchode - pri reklamacii (naposledy od Phillips):-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

tymto sposobom by som vlastne mohol mat lacne ziarivky doma iba za depozit v obchode, lebo ziadna nevydrzi viac ako 2 roky
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pokiaľ by nešlo o životné prostredie tak, to je úplne fuk pretože je všetko postavené tak na hlavu a prispôsobené ziskom energetických koncernov, že aj keby sa celosvetovo znížila spotreba el. energie o 50%, tak jej cena sa zvýši o 50% z dôvodu dimenzovania elektrárni na určitý výkon, pretože elektráreň musí stále produkovať určitý prebytok energie kvôli odberným nárazom (tj. že v jednom momente sa odberá 50% vyrobenej energie a o chvíľu 75% až 90% a elektráreň nedokáže zo sekundy na sekundu prispôsobiť výrobu energie podľa odberu a tak beží stále na 99% výkonu) a niekto to platiť predsa musí :)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

stačilo by možno iba znížiť cenu el. energie, v 2009, kedy sa na trhu prepadla jej cena, nám zvýšili cenu:((

P.S. Od známeho, ktorý robí vo vodnej el., veľkej, podotýkam, som počul, že vyrábanú energiu .."navyše", púšťali do zeme.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Keby robil v atomke, tak tozeriem, ale vo vodnej nie, kedze si tam regulugu vyrobu el energie prietokom. Od toho predsa su, ze nemusia stale vyrabat stavu. ked je dopyt, pustia kohutiky na max a v noci zasa napustaju.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

presne. vodne elektrarne sluzia na regulaciu atomovych kedze atomove sa regulovat nedaju.
okrem toho vodne zvyknu prebytocnu energiu vyrobenu v atomkach spotrebuvat tak ze precerpavaju vodu :)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Precerpavacie, nie vsetky vodne. A maju maximalnu povolenu hladinu, potom musia vypustat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kedze na SK je nedostatok el energie, u nas sa istotne nedosiahne maximalna hranica, kedy sa musi vypustat. Ked boli 1000rocne vody, vtedy sa mohla "pustat do zeme" co je v podstate hlupost, ale jedine dajme tomu vtedy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aký nedostatok, keď sme ju v 2009 vyvážali za oveľa nižšie ceny ako na domácom trhu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slovensko dokaze pokryt svoju spotrebu, a sme vyvozcom energie. Mas stare informacie.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

aj zbožie sa sypalo do mora, aj keď veľa ľudí hladovalo, ekonomika nepustí
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Žeby v 30-tich rokoch minulého storočia v Amerike???
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Pokial nemas vodnu el. Bez vyrovnavacej nandrze, ako napr. Gabcikovo ze nagymaros - vyrovnavaciu nadrz neposravili takze neni ina moznost
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co je ta elektraren izolovana? Elektrarne tvoria celoeuropsku sustavu, ak sa nieco nespotrebuje u nas tak sa to spotrebuje inde.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

zabudol si na Buhlarsku konstantu, tj. cim viac setris, tym viac ide cena energie hore a to z dovodu logickeho - elektrarne maju nejake tie fixne naklady, kazdy rok novy model Audi A6, dovolenka na sukromnom ostrove pri Tahiti, skolne pre dcerenku na prestiznej univerzite, a tak dalej.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

cize, existuju len dva zavery:

1. budem minat ako blazon, a platit ako blazon
2. budem setrit ako blazon a platit ako blazon
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

A aj ten bod 2. je na ukor zhorsenia zivotneho prostredia. Velke mnozstvo uspornych ziariviek pouziva ortut a ine tazke kovy. Nedaj boze, si taku uspornu rozbit v byte. Na toto nikto nemyslel :)
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

No s tou ortutou to nebude az tak zle...
Ako decka sme "rozbili" nejeden ortutovy teplomer a gulicky ortuti nahanali po koberci... Spomenul som si na to ked som videl Terminatora :)

...to ze je to jedovate som v tom veku ani netusil... ..vcelku dobre som sa stym vyhral a som tu :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Otazka skor je, ze kolko tu este budes...
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Čistá kvapalná ortuť je takmer neškodná a ten cirkus okolo toho je neskutočne prehnaný. Nestane sa ti absolútne nič, ani keby si na nej plával. Ba ani keby si takú guličku zjedol (okrem toho, že dostaneš riadnu sračku, ale za to môžu jej fyzikálne, a nie chemické vlastnosti, šteklí totiž črevá).
Horšie to je so zlúčeninami a výparmi - ale jedna vyhoretá rozbitá žiarivka ti narobí skôr riadny smrad, než nejaké zdravotné problémy.
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

No vidis a taki ako ty sedia v EU parlamente a rozhoduju cim sa bude svietit a presne taka je aj cela EU, pseudo-inteligenti a pseudo-odbornici. Ale ok, mas pravo na obranu, posli nejaky link, kde sa potvrdzuje to co si napisal.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Je neškodná?
Preto sa prepravuje ako veľmi nebezpečný materiál?
V špecálnych pancierových guliach???
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tu nejde o to, ze to "nie je az take zle". Zle nie je ani dobre skladovany cpavok. A tiez ho nemame kazdy v byte naliaty v ziarovke.

Tu ide o to, ze likvidacia tych tazkych kovov je omnoho narocnejsia. Su tam jednoznacne rizika pri poziti tychto latok (tzn. ziadne zabezpecenie ziarivky), vyrobne energeticke naklady na ziarivku mnohonasobne prevysuju obycajnu.

Doteraz funovala ponuka/dopyt na zaklade toho, ze firmy ponukali vzdy vyssi vykon niecoho, co sme akoze potrebovali. Lenze uz sa vo vela oblastiach dostali na maximum a jednoducha reklama na vymyvanie mozgov uz nepomahala. Tak vytvorili system "setrenia" energiami.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

... kde jednou pridrbanou reklamou donutia ludi "setrit" a pritom kupovat vseobecne neefektivne tovary/vyrobky/sluzby. Predtym chladnicka bola par plechov, izolacia, chladiaca kapalina, kompresor a zrala 1-2kwh (len priklad).

Teraz ma chladnicka lcd na internet, procesor na rozhodovanie "potrieb" chladenia, cinske tesnenie s nizkou zivotnostou, slabe kompresory, ktore nezvladaju ochladit priestor v chladnicke v rozumnom case, plasty, nahrady materialu, ktore sa dlhsie rozkladaju, a pritom pri triede A++ zerie 0,75kwh.

Namiesto toho, aby sa snazili zefektivnit distribuciu energii, tepla, znovupouzitim zdrojov... tak radsej takto odrbavaju obyvatelstvo.

Aby som nehadzal vsetkych do jedneho vreca: ano su aj firmy ktore sa venuju tymto cinnostiam, ale kolko ich je?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Asi energeticke triedy maju pri chladnickach svoj zmysel a kvalitne chladnicky ochladia priestor relativne rychlo, zabranuju namrazam a pod.

To, ze je niekto kokot, ktory uprednosti chladnicku s paramterami, ktore su mu realne na nic je jeho problem. A to plati pre kazdy produkt. Ak je niekto lama a orientuje sa podla vyssich parametrov a nie skutocnej kvality je to opat jeho problem. Prikladov je vela:
- AMD - viac jadrier ta berem
- foto - viac megapixelov ta berem
- addidas - viac pasikov ta berem

Je to o jebnutom spotrebitelskom vynimani..
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Ano suhlas, ale ked maju firmy dostatocne velke hlupe stado, k tomu dostatocne mnozstvo financnych prostriedkov pred zdanenim, tak preco "neinvestovat" par penazi do lobbingu, a vytvaranie medialnych masazi v style:
Kupujte vyrobky (vyrobene s vysokymi nakladmi a narocnymi na zivotne prostredie), ktore "setria" vasu (lokalnu doma spotrebovavanu) energiu.

Ked vidim, co vsetko dokazu nakupit koli "mode" zenske, tak sa ani necudujem, ze hrba inteligentnych ludi proste nema cas sa v tom vrtat a kupuju to co cely den pocuvaju v ich prostredi.

Nechytam sa za "parametre a energeticke triedy", ale o ten pomer, kde jeden vyrobok usetri niekedy 20% energie (ktorej cena medzitym aj tak nezavisle od toho rastie), a pritom jeho vyroba je o mnoho komplikovanejsia a o mnoho narocnejsia na prirodne zdroje.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ten, kto na to (usporne ziarivky) prisiel, chcel zarobit a nie mysliet na zivotne prostredie... :-(
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tie tzv. usporne svetelne zdroje nie su ani ekonomicke ani ekologicke. Ale na to asi ta tvoja hlavicka nepride, lebo na to proste zatial nemas vedomosti. Skus dostudovat a potom sa takto horlivo zapoj do diskusie... :-(
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Chlapec zrejme ešte nevychodil základnú školu a večer sa mu sníva, ako celé mesto krásne namodrale svetielkuje.. Kokotia hlava, to ale asi nikoho neserie, že nie každému svetlo úspornej žiarivky vyhovuje, nie všade je jej použitie vhodné, napr. chodba, (kde ju rozsvecuješ každú chvílku a to jej škodí), kúpelna, WC, alebo nebodaj na dedine chudák dedko v šope, ked len potrebuje dobehnúť pre hrsť dreva, už vidím, ako tam beží, zažne a potom beží na desať minút naspäť do kotolne, lebo v tej šope nie je nič vidieť, žiarivka sa ešte nezohriala.. A už ked píšem, tak k ekologii.. Padne ti na zem žiarovka (napríklad aj vypálená), pozametáš tú trošku skla a naskrutkuješ novú... Padne ti na zem úsporná žiarivka, tak potom ti gratulujem, dúfam, že z ortuti, ktorú si práve vytrepal na zem, budeš mať iba sračku... O ekologickej likvidácii nefunkčných žiariviek nebudem absolutne polemizovať, už nás Slovákov vidím, ako s tou vypálenou žiarivkou bežíš na zberné miesto, ked pred domom mám predsa kontajner na odpad..
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

ked sa mi rozbije ziarovka, tak sa mi z nej vyleje 23 litrov ortute, 3 litre kyanidu, a 3 kila uranu. vdaka kritickej hmotnosti sa uran zacne stiepit, a vyvola retazovu reakciu.
paneboze, v tych ziarivkach je okolo 1mg ortute, ktoru ked ti vpichnem do krvi sa ti nic nestane..
nastudujte si nieco o jej skodlivosti, alebo aspon prestante panikarit ako bratislavski hasici v kombinezach a supervysavacom ked najdu teplomer. dzizis..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si tiež nejaký DEBIL!!!
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

má kus pravdy, ale prečo sa tu nespomenú ledky? Sú neškodné, materiálovo nenáročné, výroba je zvládnutá-mal som v ruke 50W reflektor, kľudne by nahradil 500W halogén. Až na tú cenu, ale tá iba reaguje na výhodnosť tovaru
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Určite nie. Žiarovka má účinnosť nejakých 10% a LED ledva nejakých 70%...
A navyše, všakovakou prešpekulovanou optikou sa dosahuje u LED vysoká svietivosť, teda zmenšujú jej priestorový uhol.
Ale 10x násobok tam s LED nikdy nebol a ani nikdy nebude!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

tvrdit ze nieco nikdy nebude je dost trufale...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

používam 1w led s účinnosťou 110L/W, (www.tme.sk),optika tu nehrá úlohu, ide o množstvo vyžiareného svetla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V domacich svetlach mozno, v svetelnej technike na podiach je to o optike. LEDka bez optiky, to akoby ani nesvietilo a samozrjme najdrahsia cast je ta optika
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mi poraď čo mi čím nahradím luster 3* 100watt edisonka?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

myslim, ze by sme ho mali nasledovat, lebo zachvilu Eu zakaze pouzivat vsetky elektricke spotrebice :)
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

neprehanaj
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

stačí, že obmedzili výkon vysávačov.. a bude to pokračovať..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A poculi ste uz o o neobmedzenom zdroji energie? :) http://dopice.sk/1Hl
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ktory samozrejme nieje ani medializovany ani podporovany, kto by predsa mal zisky?? Teda urcite nie elektrarne.

Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Precitaj si o prvom termodynamickom zakone. V tom videu sam autor hovori, ze to nevyraba ziadnu energiu (0:50). Plus vsetky magnety maju urcitu energiu, ktoru mozu vyziarit a potom stracaju svoje magneticke schopnosti, cize sa nedaju pouzivat neobmedzene ( http://www.nuscam.com/perendev.htm ).

Buducnost je v organickych strukturach, ktore vyuzivaju prirodne mechanizmy na premenu energie a regeneraciu. Taktiez nanotechnologie nam dovolia vyrabat zariadenia, ktore spotrebuvaju minimum energie. A teda je mozno riesenie vsetkych ludskych problemov prave v DNA computingu ;)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Dakujem za osvetlenie :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Vsimam si, ze Vasek sa rad zviditelnuje na kokotinach, t.j. EU nieco povie a Vasek bez toho co by si to len poriadne precital a porozmyslal, hned vypusti opacnu kokotinu do sveta len aby bol zaujimavy a pisalo sa o nom vsade. EU povie ze obloha je biela Vasek povie ze je cierna. A novinari ho hned vsade cituju. Teda aspon mne to tak pripada. Jedno si treba uvedemit, nezijeme v dobe pred 30-40 rokmi kedy medzi sebou superili staty, kto si bude viac sebestacnejsi, kto co kvalitnejsie vyrobi a podobne. Dnes uz hocijaky velky stat sam nic nezmoze, dnes kedy sa staty spajaju a spolupracuju by chcel mat Vasek, CR, sam pre seba bez EU? Ci ako to mam chapat? Dnes bojuju o prezitie kontinety medzi sebou, nie stat medzi statom. Mal by sa zamysliet ako pomoct Europe a nie tarat dve na tri, lebo inak nas zachvilu predbehne Azia a pojdeme vsetci do riti. Este ze Afrika je na tom naozaj biedne nebudeme celkom posledny...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Cize ty by si pomohol Europe tym ze budes presadzovat LEDky vyrabane v Cine a zakazoval by si pouzivanie ziaroviek vyrabanych v Europe. Ci ako mam chapat tvoj prispevok?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

nemyslel som konkretny pripad, len som kcel povedat ze Vaso bude vzdy tvrdit opak ci je to dobre alebo zle ;)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Vidiet, ze ani hovno nerozumies fyzike, ale to nevadi - na teba sa ludstvo aj tak nespolieha...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Preco aspon nepouiva halogenky ? Tie iste patice, tie iste vonkajsie rozmery, velmi podobne spektrum, tiez su lacne (sice nie 50c ale 1.30, zas taky rozdiel to ale nie je)... vydrzi 2x dlhsie, usetri 30%

Radsej budem mat 70W halogenku ako 100W ziarovku..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pretoze jemu je jedno kolko co stoji a aku to ma spotrebu. On takto iba protestuje proti europskemu zakazu ziaroviek.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

a ma pravdu. zakazov a prikazov je tu uz privela. ja mam vsetky ziarovky usporne, ale vymenil som ich dobrovolne. kto chce tie stare, nech ich ma. kde sa v tych uradnikoch berie drzost pchat nam dole gagorom veci o ktore ich nik neprosil? tieto veci ma rozhodnut trh, dopyt a ponuka, nie nejaky uradnik. ked si uradnik zacne mysliet, ze je chytrejsi nez trh, tak zacina koniec sveta. preto aj tie dlhove problemy aj vsetky ostatne. nanichodni vyzirkovia vyrabaju zakony/prikazy/zakazy takym tempom, ze cloveku sa z toho hlava toci. vsetkych naspat k lopate!
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ja by som skor povedal, ze 29 centov vs 1,60 Eur. A to uz rozdiel je, hlavne tam, kde sa malo svieti.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Neviem prečo Únia nenechala aj toto rozhodnutie na ľudí. Či si kúpia žiarovku alebo LEDku.
To je totiž sloboda.
Nie diktátorský režim Únie. Každému zakazuje a všetkým prikazuje čo má a čo nemá robiť.
Ešte nám budú nanucovať len jeden druh jogurtu z nejakej predposratej krajiny Únie...
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

ked sa tam tak malo svieti to vydrzi este dlhsie a netreba menit.
ludia casto nechcu za ziarovku ktoru kupuju raz za 5 rokov zaplatit 2 eura namiesto 50 centov, ale stale si kupuju nove auta, chodia na dovolenky, z chladnicky vyhadzuju kazdy mesiac potraviny ktore by mohli zjest keby neboli prezrati, nevypinaju televizor, pocitac proste veci ktore zeru 100-200W ale ziarovku ktora zerie 60W a svieti len ked treba by zakazali. treba si veci pozriet z nadhladu a nevytrhavat malickosti z kontextu....
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Ale neboj. Prvý krát som bol na dovolenke po 40-ke...
A šetrím elektrinu ako sa len dá. Aj na noc vypínam switch s internetovým pripojením. A vodou treba šetriť, na kúrení je to najviac koruniek...
A samozrejme, že 10 korunové 100W žiarovky vydržali dlhšie ako dnešné z TESCA žiarovky....
A boli aj žiarovky do ťažko prístupných miest a tie mali 5-násobnú životnosť...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

ja ti verim. a ani nehovorim o tebe. ale to co som pisal je zial pravda a plati to na obrovske mnozstvo obyvatelstva.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Vies co ti na to poviem. Ja som nedavno kupil 2ks OSRAM halogen 50W v patici E27 (klasicka ziarovka) vyrobene na slovensku, mali vydrzat 2x tolko ako klasika, cize tych 2000 hodin a tie sproste ziarovky nevydrzali hadam ani 200 hodin a šlusli obe dve. Tak ma to nasralo ze si ani nevies predstavit. Mozem kaslat na take ziarovky. Skoda ze som si ja blbec neodlozil blocek by som im to isiel otrepat o hlavu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

No tých ledva 200 hodín vydržia iba tie súčasné a tie tzv. "TESCO" žiarovky. To tak vyrábajú naschvál!!!
Taký stav žiaroviek nikdy predtým nebol!
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Vsak si kup este dve a tie stare im chod o tu hlavu otrepat s novym blockom.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ako citam tak vsetci mate bohate skusenosti s uspornymi ziarovkami. Kupujem ich od zaciatky, vzdy len Osram, ktore patria medzi najkvalitnejsie. Ich zivotnost je par mesiacov (asi su nachylne na vykyvy v sieti).

Okrem toho ak nesvietia furt, ale sa zapinaju a vypinaju sa spotrebou vyrovnaju normalnym ziarovkam.

Nekupoval som ich pre usporu, ale pre dizajn (take spiralovite predsa len dotvoria svietidlo).

Klaus ma pravdu, idem vykupit vsetky ziarovky a budem mat pokoj. Obycajna ziarovka niekedy vydrzi aj cele roky, neobsahuje ziadnu ortut a je k zivotnemu prostrediu ohladuplnejsia.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

100W uz nekupis :(
ja by som tiez kupil, ale mam vsade len bodove..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja som si spravil zasoby, kupil som zopar desiatok klasickych ziaroviek. Pre istotu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kvoli comu nechce pouzivat ziarivky?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

SPEKTRUM
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

blikanie
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Blikanie :-)

Pan je gurman, pan ma CRT :-)
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ja som si v Srbskej republike nakúpil 100 aj 200W ziarovky za uplny bagatel. Vyhoda je ze nie su v EU. Clovek by neveril ake veci sa tam daju kupit.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

co roby ziarovka?

svetlo + teplo

v europe najcastejcie ked svietime potrebujeme aj teplo
cana elektriky je na rovnakej urovne ako plyn

tak proste neviem preco nie su efektivne...

ziarivky vybruju, maju iny spektrum, sposobia hluk, elektromagneticke ziarenie....
teraz niekto bude hovorit ze iba nekvalitne...
nazor mojho otca:
kupil kvalitnu ziarivku a zacinalo sa k nemu kazit oci. po vrateni k normalnej ziarovky uz zacina to byt lepsie pre neho
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Usporne ziarivky sposobuju zvnik vyssich harnomickych v sieti. Na fakulte postavili budovu, vybavili ich len uspornymi ziarovkami a do par hodin prisli elektrikari a odpojili celu budovu nadobro zo siete, pretoze maximalne dojebavali ucinnik. Nehovoriac ze ziarivky maju urcity pocet zapnutia a vypnutia cyklov - teda idealne pouzitie na 20 sekundovu fotobunku(ako to vidim aj u nas v bytovke), ti vydrzi ta ziarivka mesiac. Z ekonomickeho hladiska sa neoplati, z ekologickeho sa neoplati, tak nech mi ekoteroristi, co setria na ukor vlastneho zdravia a zivotenho prostredia povedia, co je na nich lepsie ?
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

ked kupis kus hovna tak to robi paseku. ak vyrobca vie ze to "dojebava ucinnik" tak tam prdnem male pfc, na co by mal stacit maly lc clen. ak to nevie, treba mu to oznamit.ak na to drbe, zmenit nakupovanu znacku.
o tom aka je demencia davat na fotobunku ziarivku nemusim ani pisat. je to vseobecne znamy fakt. ak chces usetrit, daj tam led, ktorej to nevadi. alebo halogenku.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Presne o tom na dsl.sk uz bola diskusia par krat. Kazdy, kto tvrdi, ze usporne ziarovky a ziarivky su radovo vyhodnejsie ako klasicke ziarovky alebo halogenky si nevidi dalej od nosa. Tu predsa nejde o obycajne porovnanie 20W ku 100W. Skusim to strucne zhrnut:
1. Uspora je len v case, ked teplo vyrobene ziarovkou je odpad. Inak nie je ziadna uspora - co nevykurim ziarovkou, musim vykurit inym zdrojom tepla. Celkovo s prihliadnutim na dobu denneho svetla a teplotami vonku je uspora maximalne 25% casu svietenia v beznych priestoroch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

2. Porovnanim priemernej zivotnosti jednotlivych ziariviek a ich ceny (tie co vydrzia dlhsie su aj vyrazne drahsie) k ziarovkam a ich cene v beznych podmienkach to vychadza na koeficienty omnoho nevyhodnejsie ako sa bezne prezentuje.
3. Skutocny dopad na zivotne porstredie vobec nevychadza v prospech usporiek. Ziarovka obsahuje trochu skla, trochu zeleza a volframu, nejaku pajku a to je vsetko. Ale usporka/ziarivka potrebuje omnoho viac surovin a pocas jej samotna vyroba je neporovnatelne vyssou zatazou na zivotne prostredie. Jediny (ale pokrytecky) rozdiel je v tom, ze kym vacsia spotreba ziarovky zerie nasu elektrinu, vyroba usporiek zasiera nie nase lokalne, ale zivotne prostredie v Cine (a terba zvazovat aj tazbu tych surovin, nie len samotnu vyrobu). A ak k tomu pridame likvidaciu, kde neposlusni spotrebitelia vsetko vyhadzuju do kosa, je zivotne prostrdie v prdeli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

4. A posledna vec - mikroklima v obytnych priestoroch - usporka a ziarivka blika od 0 do 100%. A aj ked sa frekvencie zvyslili z 50 Hz na niekoko kHz, blika stale. Clovek to sice nevidi, ale vplyva to nanho. Najviac (experimentalne dokazane) to vplyva na tvorbu hormonu melatonin. Z toho moznu vznikat poruchy spanku a bdelosti, schopnosti sa sustredit a podrazdenost a pod. Samozrejme ze to nie je take okate a vyrazne, ze si to ludia hned uvedomia ale o to to moze byt zakernejsie.
Na zaver - nechcem povedat ze setrit nema zmysel, alebo ze usporky nemozu nic usetrit, len si myslim, ze pri kadzom setreni si treba pozerat dalej od nosa a nedoverovat slepo medialnej masazi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len tak pre info, usporna ziarovka usetri za cca 10 az 20 hodin svietenia tolko energie, kolko sa vyuzilo na jej vyrobu...To nehovorim o tom, ze kolko energie usetri oproti klasickej za cely svoj jeden zivotny cyklus...Takze aj s nakladmi na recyklaciu tychto ziaroviek, resp. recyklaciu ortuti je stale ekonomicky rentabilnejsia, ako klasicka ziarovka k pomeru spotrebovanej energie...Takze si tie svoje bludy nechajte pre seba, maju niekolkonasobne vyssiu vyssiu zivotnost a niekolkonasobne nizsiu spotrebu, takze ked si do toho zarate boh zna jake naklady, usporne ziarovky vychadzaju lacnejsie.

Sak len si to vypocitajte, mudrlanti.


Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Obycajna ziarovka cca 1000 hodin bude svietit.

Usporna v zavislosti od druhu nejakych tych 8 tisic az 15 tisic hodin.

75 wattovu klasicku ziarovku vam nahradi cca 18 wattova usporna ziarovka, zozerie vam menej energie a vydrzi min. 8 krat dlhsie..

Ked mi tu este niekto chce tvrdit, ze klasicka je stale lepsia, poprosim hodit rovno aj foto, aby som vedel, ako vyzera priemerny idiot.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Staci, ze podla teba vieme, ako pise taky priemerny idiot... :-(
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

8000 hodín mi ešte žiadna žiarovka nevydržala, tobôž nie "úsporná".

Ale súhlasím, po čase sa náklady na drahšiu úspornú vrátia, len tie oči trpia, tam, kde čítam, musím mať "klasiku"
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Prečo by mali s použitím úspornej žiarivky trpieť oči? Akože s neónkou pochopím, tá bliká na pomerne nízkej frekvencii, ale s úspornou žiarivkou? Či kvôli farbe svetla? Aj tam sa dá vyberať...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Aj, aj...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Klasicke ziarovky sa budu predavat nadalej ale nebudu mat nazov ziarovka ale napr. jednoduche vykurovacie teleso...
Vzdy sa da zakon oje8at
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

napr. ako nahrada svetlo/tepla do teraria...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tiez nakupil do zasoby kopec klasickych 100, 150 a 200W ziaroviek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://z0r.de/2467
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ako terarista nesúhlasím so zákazom predaja klasických žiaroviek ... To že má klasická žiarovka veľký tepelný výdaj je presne to čo potrebujem. Je pravdá že niekedy je výhodnejšie vyhrievať bodovými ale čiastočne usmerniť viem aj klasickú žiarovku ktorá je omnoho lacnejšia (nehovoriac o predražených akožešpeciálnych teraristických žiarovkách (nemám na mysli UVB žiarovky)) ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:

Pridať komentár