
neprihlásený
|
Streda, 25. marca 2026, dnes má meniny Marián |
|
|
Hackeri desiatkam študentov zlepšili známky, prípad vyšetruje FBI
DSL.sk, 15.11.2011
|
|
Zatiaľ neznámi hackeri prenikli na počítačové systémy americkej Univerzity v Santa Clara a zlepšili známky desiatkam študentov.
Univerzita o tom informovala v pondelok.
Prípad vyšetruje na podnet univerzity FBI. Univerzita zmenu odhalila potom, ako na vlastnú zlepšenú známku upozornila jedna zo študentiek v auguste tohto roka.
Prešetrovanie preukázalo, že známky boli zlepšené približne 60 dnes už bývalým študentom a viacerým súčasným študentom. V niektorých prípadoch prišlo k miernym zmenám, napríklad z B na B+, vyskytli sa ale aj prípady zmeny známok z F na A.
K prieniku do systému prišlo podľa informácií zverejnených univerzitou medzi júnom 2010 a júlom 2011.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
15.11.2011 10:25
ta to je pinda, je že by bola rada, že má lepšiu známku....
|
| |
Re: Titulok
Od: reg. vietor
|
Pridané:
15.11.2011 10:27
nie kazdy chce skolou len "prejst"
|
| |
Re: Titulok
Od: pinda
|
Pridané:
15.11.2011 10:38
No tak sa moze za hlavnym vchodom aj na chvilu zastavit, poobzerat dookola a potom konecne pokracovat a vypadnut unikovym vychodom s diplomom v ruke...
|
| |
Re: Titulok
Od: jozkoo
|
Pridané:
15.11.2011 21:43
http://www.youtube.com/watch?v=zKAW96N-Vms
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
15.11.2011 11:07
tak nech sa viac učí nezávisle od známok. Ak to chcem vedieť, tak sa učím známky neznámky, ak to nechcem vedieť, snažím sa prejsť. Ani v jednom prípade však nevidím potrebu si zhoršovať známky.
|
| |
Re: Titulok
Od: AstaKiller
|
Pridané:
16.11.2011 15:22
Vynimocne suhlasim. Len masochista si moze stazovat na nieco lepsie.
|
| |
Re: Titulok
Od: fxxe
|
Pridané:
15.11.2011 11:28
bola to tupa bifloška ....poctivostou dneska daleko nezajdeš ;-)
|
| |
Re: Titulok
Od: Dr. Horrible
|
Pridané:
15.11.2011 12:10
Stara dilema - inteligencia vs moralne hodnoty. Ktora hodnota je u teba vyssia? (recnicka otazka)
|
| |
Re: Titulok
Od: Cpx
|
Pridané:
15.11.2011 12:57
V dnesnom svete 0vych moralnych hodnot, myslim ze odpoved je jasna, srat na poctivost. Kazdemu ide len o peniaze, takze bud to chce zmenu k moralistickej ekonomike, alebo nechat to tak ako to je dnes.
|
| |
Re: Titulok
Od: AstaKiller
|
Pridané:
16.11.2011 15:24
A vies preco je ten dnesny svet taky? Pretoze vetu "srat na poctivost" taki ako si aj Ty, v kuse ludom omielaju, az tomu vacsina podlahla. Takto zmenu k lepsiemu neurobis, ak budes sirit tieto blaboly, ktore ludi navadzaju na nepoctive a podvodne spravanie.
|
| |
Diktuje to kapitalizmus
Od: MuadDib
|
Pridané:
1.12.2011 3:42
Áno, presne taký je kapitalizmus – srať na poctivosť, pretože za ňu si nič nekúpiš. V individualistický kapitalizmus to priamo podporuje – ak niekoho oserieš, budeš v lepšej pozícii osierať ďalšieho.
To je podstatný rozdiel oproti socializmu/komunizmu, kde závisíš od väzieb na ostatných v spoločnosti. Ak ich začneš osierať, tak ťa zlikvidujú.
|
| |
Re: Titulok
Od: sadsad
|
Pridané:
15.11.2011 13:58
ale niekedy sa inak nedá, nie každý má vlohy na všetko.
Napr. ja nemám vlohy na jazyky a potreboval som čo najlepšiu známku, najlepšie A, tak som získal test, vypracoval a toto A získal. Test som dal aj iným oni dostali od A po D,... jeden nás bonzol (tiež opisoval, vypracovaný test som mu dal), a museli sme písať znova, dostal som B (na štipku som prišiel o 500 €).
Proste to čo požadovali sa nedalo za 3 mesiace zvládnuť, učil som sa, makal som, chodil na kurzy, ale proste 3 mesiace je málo na zvládnutie testu pre ľudí čo sa učia 12 rokov jazyk.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.11.2011 2:52
Podľa mňa je dosť možné, že aj tie vlohy na jazyky máš, len nevieš, ako sa učiť cudzie jazyky. Biflením slovíčok a biflením gramatiky sa ešte asi nikto plynule hovoriť nenaučil. Treba prax. Ak nemáš možnosť vycestovať aspoň na rok, skús aspoň nejaké hry, kde musíš s ostatnými kecať v danom jazyku, alebo pozeraj filmy v danom jazyku. Do rečového centra sa proste nedá nabifliť gramatika, zato z praxe je schopný naučiť sa cudzí jazyk každý.
|
| |
Re: Titulok
Od: sadsadas
|
Pridané:
15.11.2011 13:56
takého kreténa sme mali na škole, zohnal som testy, doma som ich vypracoval, spravil ťahák, vytlačil pre všetkých,...
všetci spravili, každý mi kúpil flašu,... a ten kretén to o týždeň nabonzoval, že on to všetko opísal, aj ostatní opisovali,... (a to nás nechytila, celú dobu behala medzi nami (12 ľudí), tak test zrušili a museli sme robiť nový ťažší,... kde ho polka ľudí nespravila (ja som spravil na B) a potom mu dali riadnu nakladačku.
Neľutujem toho, že som ho rozdal, a pomohol iným, mohol som byť sebec a nechať ho pre seba.
|
| |
Re: Titulok
Od: zzxx
|
Pridané:
15.11.2011 14:38
to sadsadas a sadsad: vy ste kreteni nie ty, co to bonzli. Je to podvod, ked sa na to budete pozerat z akehokolvek uhlu. Ak na to nemam, tak mam smolu alebo sa to doucim.
pomohol si inym a nebol si sebec? No to urcite. Takychto mam najradsej. U toho kretena sa mozno ozvalo svedomie a je to chvalyhodne.
Poznam dost ludi, co nic nevedia a maju tituly. Celu VS opisovali a podvadzali, co z takehoto cloveka? Nic,bude z neho clovek na nespravnom mieste.
Idealny clovek do statnej spravy alebo parlamentu.
|
| |
Re: Titulok
Od: .em
|
Pridané:
15.11.2011 16:04
... no a kto je teraz vinny? takto nastaveny system alebo clovek, ktory podvadza?
|
| |
Re: Titulok
Od: AstaKiller
|
Pridané:
16.11.2011 15:28
Vinny je clovek a nie nejaky system a vies preco? Lebo ten system vytvoril tiez len clovek.
|
| |
Re: Titulok
Od: .em
|
Pridané:
16.11.2011 19:21
clovek to bude v kazdom pripade, pretoze no people, no problem... takze to bude ten, co navadza na podvadzanie (ten, co podvadzajucemu honi ego) alebo to bude podvadzajuci? alebo obaja... hmm
|
| |
Re: Titulok
Od: raaaaar
|
Pridané:
15.11.2011 18:03
nie je to podvod ak podvadzas podvod, ty podvod
|
| |
Re: Titulok
Od: Alinko8121
|
Pridané:
15.11.2011 20:22
že aj tebe dali podobnú nakladačku? :-)
|
| |
Re: Titulok
Od: -...-
|
Pridané:
16.11.2011 10:31
A co myslis aky ludia su v politike?
Jednickari ZZXX, jenom jednickari! Asi podla teba.
|
| |
Re: Titulok
Od: takisto
|
Pridané:
16.11.2011 11:23
Ten, co to nabonzoval bol tiez ,,hrdina". Po tyzdni oznamit, ze to sam opisal a aj ostatni.
Ked o tom vedel, tak to mal dopredu oznamit a nie az po funuse.
A som zvedavy aky je skolsky poriadok, ked ich pri opisovani nechytili. Ako im to vobec dokazovali? Ved by mala platit prezumpcia neviny aj na skole. Ak to nemali na videozazname, kde by bolo viditelne, ze sa opisuje, tak aky mal dovod a dokaz na opakovanie?
Mali to dat opakovat iba bonzakovi, ked sa priznal ale ked nemali dokaz voci ostatnym, tak je to tvrdenie voci tvrdeniu.
P.S. Bol to podvod ale treba si vediet priznat chybu, ze ich nevedeli prichytit pri opisovani a otazku zopakujem, ake mali dokazy na napravenie chyby?
|
| |
Re: Titulok
Od: Neviem
|
Pridané:
15.11.2011 14:58
...všetci spravili, každý mi kúpil flašu ...
...a potom mu dali riadnu nakladačku.
Najprv sa dosmejem. Dobre, už som.
Počúvaj človek, čo toto bola za škola? Nejaká roľnícka učňovka? Nechcem ťa uraziť ale tento príbeh nevyzerá, že sa odohral v skupine študentov s IQ nad 70.
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2011 17:15
Bud si uz davno zo skoly von, alebo si na nej nikdy nebol, alebo tam este niesi.
Kto je na VS tak vie o com rozrpava. Prejst skolu castokrat nezavisi od vedomosti ale od nalady a lenivosti skusajuceho. Niekedy sa jednoducho inak neda
|
| |
Re: Titulok
Od: menejchytry
|
Pridané:
15.11.2011 17:24
Dobre a teraz by si mohol reagovat na jeho prispevok, lebo neviem co on tam o skusajucich spominal.
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2011 22:25
Prejst skolu znamena, ze ti tu znamku niekto zapise. Su vyucujuci, ktori vyslovene baziruju na nepodstatnych sprostostiach, ktore v realnom zivote nikdy nepouzijes. Ak tych sprostosti je viac a vyucujuci podpokava ako moze - vid drvivu vecsinu doktorandov, tak mas jednoducho problem s predmetom bez ohladu na to, kolko sa pripravujes. Ucis sa na skusku tyzden a neurobis ju. Pricom jozko vo vedlajsej lavici si veselo odpisuje priamo od teba a jemu to vyjde na C. Tak kdeje ta moralna "ferovost" ?
Chytry je ten, co zly system vie otocit vo svoj prospech.
Ja ako student sa na skusku podstivo pripravujem, no sem tam si nejaku pomocku tiez vypoziciam, ked uz neviem ako dalej
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2011 22:32
To by bola cast o "ferovosti". Teraz ta druha o tej nakladacke: Ak niekto ma problem s tym ze podvadzal, nech sa prizna a sam si zopakuje, ale aby potopil vecsinu - tak si to zasluzi. Pretoze co tym ziskal? Nebolo to dobre ani v zaujme vecsiny ani v jeho.
Hoci ja by som na flase z vysoka kaslal a ocakaval by som podobnu protihodnotu keby som ju potreboval.
|
| |
Re: Titulok
Od: ľuboš
|
Pridané:
15.11.2011 22:35
Dúfam, že neštudujete slovenčinu:)), ak trpíte dyslexiou, al. noečím podobným, tak pardón, ospravedlňujem sa.
|
| |
Re: Titulok
Od: socky sedlaci a pastikari
|
Pridané:
15.11.2011 22:44
aha, majster sveta asi tiež trpí noečím podobným
|
| |
Re: Titulok
Od: ľuboš
|
Pridané:
15.11.2011 23:14
"i" je vedľa "o", stačí sa pozrieť na klávesnicu. ale" vecsina" sa už nedá obhájiť. nemám nápovedu v programe, ani po sebe nečítam, niekedy. majster sveta./no, galaxie znie lepšie/
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
16.11.2011 0:36
Ale da, nepisem s diakritikou. Ale nech sa paci panovi: väčšina. Spokojny ? Nepouzivam slovensku klavesnicu a ani rozlozenie klaves, je to neprakticke. Ale samozrejme, dosli argumenty a treba zdrbat na nepodstatnej veci, ze pan docent?
|
| |
Re: Titulok
Od: ľuboš
|
Pridané:
16.11.2011 1:20
Nie som docent, mám 5 tried ZŠ, nakoľko všetko podstatné k životu viem z materskej škôlky, ale slušné je napísať, že je ang. klávesnica, príp. cudzia, príp. autor cudzinec. Nemal som vôbec chuť niekoho "zdrbať", ale snahou o spisovnú slovenčinu ďakujeme našim predkom, zároveň sa navzájom učíme. /opisovanie diktátov si ešte pamätám/
Slovenčina je pekná, ale neskutočne ťažká./podľa listov sa dá veľa zistiť o pisateľovi, ak napíše krásna ženská otrasný list/ hej, voľakedy sa písali.../, tak môže byť hoci ako krásna.
|
| |
Re: Titulok
Od: muLd3R
|
Pridané:
16.11.2011 7:52
a myslis si ze "hoci ako krasna" je tiez uplne spisovne...?
|
| |
Re: Titulok
Od: ľuboš
|
Pridané:
16.11.2011 21:01
Tak mi treba, keď sa hrám na chytrého:), medzierka "se vloudila".
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
16.11.2011 22:13
Jedine co Ti treba ľuboš, je uprimne sa ospravedlnit ludom Naroda Slovenskeho, tym ktori uz zomreli aj tym, ktori este ziju a ktori koli takym zidom, co sa tak chrapunsky a typicky rasisticky ako nadludia (cest vynimkam) spravali k chudobnym Slovakom, co u nich sluzili, jak pes kosti, tak podla zida podradny socka sluha mohol zrat len fezeli, tito Slovaci riskovali pre takych zidov ich panov vlastne zivoty aby ich mohli zachranit a ti isti Slovaci ako prvi bezali hned ako z dialky uvideli fasistu pri lopote na zidovskom poli varovat svojich zidovskych panov, aby utekali rychlo prec, lebo ich fasista odvlece, aby sa schovali hoc aj k nim, pravda je, ze mnohi zidia boli tak naivni, mysliac si, ze sa vykupia, ked mali kopy zlata. Takichto Slovakov, ludi, na ktorych som hrdy, si raz oznacil za vrahov, ospravedlnit sa, len tak Ti treba
|
| |
Re: Titulok
Od: ľuboš
|
Pridané:
17.11.2011 17:49
sorry, tak toto som vôbec nepochopil, mal som?
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
16.11.2011 9:11
Ja som na slovencinu nepovedal, ze nie je pekna, no okrem obcasnych preklepov i/y a ciariek, pisem gramaticky spravne. Nepouzivam pri takejto komunikacii ä a ô a samozrejme diakritiku.
A uz z toho co napisem je lepsie napisat vecsia ako vacsia a uz vobec nevidim dovod niekde pisat, ze aku mam klavesnicu.
Uz vecsie znasilnenie je napisat meso :-p Pricom bez toho ä to nedava aj tak iny zmysel, kedze take slovo u nas neexistuje.
|
| |
Re: opereny had
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
16.11.2011 18:45
Je tazke ziadat od hadov, aby menili svoje prirodne navyky a konecne prestali sycat po ludoch, ja verim, ze si raz skusia zahryhnut do toho rozdvojeneho jazyciska, sice nie som plazolog, ale som presvedceny, ze vlastny jed by im nemal ublizit, dokonca moze mat na nich mierne poludstujuce ucinky. A hackeri su v dnesnej dobe cim dalej tym ubohejsi, uz nemaju vobec ziadnu uroven, vzdy su odhaleni v coraz trapnejsej akcii a prostituuju sa len preto, aby o sebe citali v bulvari a na fejsbruku a pretoze tito su lepsi ako vsetci do teraz, cely svet si uz s nimi nevie rady, ako spravne informovany a vzdelany pravicovy volic som za to, aby mal stat vratane mojej riti moznost prekutrat kazdy paket na slobodomurarskej sieti Zidternet, predsa nedovolim ficovolicom aby nam to tu rozkradli rasisticki a holocaust popierajuci hackeri!
|
| |
kolutiT
Od: onem
|
Pridané:
15.11.2011 10:28
To bola asi ta co jej prilepsili len z B na B+.
|
| |
kto to bol
Od: Kujonik
|
Pridané:
15.11.2011 10:30
To nemohol bonznut nik iny, ako Líza Simpsnová.
|
| |
Re: kto to bol
Od: Quad
|
Pridané:
15.11.2011 10:57
Lize uz nemohli dat lepsiu znamku.
|
| |
Re: kto to bol
Od: kido
|
Pridané:
15.11.2011 12:28
Ani mne ... a nepise sa lepsiu ale lebsiu
|
| |
Re: kto to bol
Od: foobar0_
|
Pridané:
15.11.2011 14:53
Hlavne z tej slovenciny ti uz lepsiu dat fakt nemohli.
|
| |
http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: ľuboš
|
Pridané:
15.11.2011 10:30
dajte adresu, potrebujem vylepšiť bankový účet, na známky sa môžem...Tie si vylepším potom-BEZTRESTNE, keď zaplatím profesorovi.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: sdrhre
|
Pridané:
15.11.2011 11:19
Napis cislo uctu a kody k IB ja ti to vylepsim
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: mr. grid
|
Pridané:
16.11.2011 7:06
a grid kartu si nakreslis na papier..?
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: mato_ba
|
Pridané:
15.11.2011 11:35
podplacanie je trestne
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2011 12:45
Ale student ani profesor sa neprizna - to je obojstranne vyhodny obchod.
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: ľuboš
|
Pridané:
15.11.2011 13:02
Trestné je sa priznať...:))
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: sadsad
|
Pridané:
15.11.2011 14:00
kto koho podpláca?
mi niečo vypadlo na stôl z vačku ;)
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: afsasf
|
Pridané:
15.11.2011 18:06
a potom to aj tak vyzera.. :) (vid dnesny dojebany svet)
|
| |
Re: http://www.dsl.sk/article.php?article=11719
Od: ......
|
Pridané:
16.11.2011 17:08
soplavy kapesnik? :P
|
| |
.. back to the innocence ...
Od: vedator
|
Pridané:
15.11.2011 12:53
Mam pocit, ze vyvoj clovek sa vracia spet, nenapreduje. Moralne hodnoty stratili vyznam a jedina "moralna hodnota" je zopar mostov a cisel na farebnom papieri :P
|
| |
morálka?
Od: fatal error
|
Pridané:
15.11.2011 15:00
"Žiadny cieľ nie je tak vysoký, aby ospravedlnil nečestné metódy.". --Albert Einstein
|
| |
Re: morálka?
Od: aaaaaaaa
|
Pridané:
15.11.2011 16:05
Viď. vymínuskovaní tu v diskusii, ktorí sa trochu ohradili a poukázali na morálne jednanie študákov. Je to v podstate banálna vec, podvázdať pri skúškach, tak to beriem aj ja. Na nejakej pomyselnej stupnici morálnosti u mňa úplne spodné promile. Veď. kto od ZŠ až po VŠ nepoužil ťahák?
Iná vec je zrovnanie celkovej morálky vo spoločnosti, kedy honba za mamónom odstraňuje u ľudí aj tie najposlednejšie zábrany...
|
| |
Re: morálka?
Od: reg.dilino
|
Pridané:
15.11.2011 16:50
ja
|
| |
Re: morálka?
Od: petee
|
Pridané:
15.11.2011 17:12
Ja som nepouzil ani jednen tahak, ani jednu bombu, ani ziadnu inu formu pomoci. Da sa to. Kto hovori, ze nie, bud na to nema, alebo proste hlada lahsiu cestu.
|
| |
Re: morálka?
Od: fsaaa
|
Pridané:
15.11.2011 18:04
aj ty mas na predsa na to aby si vyriesil vsetky problemy sveta, kde si teda, nikde ta nevidim
|
| |
IE users
Od: HKJ
|
Pridané:
15.11.2011 17:01
Isli by po nich FBI, aj keby si znamky zhorsili?
|
| |
Plurem Ipsem
Od reg.: HeckreN
|
Pridané:
15.11.2011 17:36
V dnesnej dobe predsa nieje podstatne vediet informacie, ale ich najst a pouzit :)
|
| |
Re: Plurem Ipsem
Od: Cudo
|
Pridané:
15.11.2011 19:16
Ale takto nás to učili aj pred 25-timi rokmi a aj pred tým...
|
| |
Re: Plurem Ipsem
Od: rastos
|
Pridané:
16.11.2011 7:01
"Majte úctu k starším. Dokázali vyštudovať bez Googla a Wikipedie."
|
| |
......
Od: vedator
|
Pridané:
15.11.2011 19:23
Ved to poznanie bolo je a vzdy bude o tom hladat informacie a spravne ich pouzit to ze vies nieco naviac ti nikdy neuskodi a ak dokazes najst spojjitost medzi roznymi informaciami tak o to je ten poznatok krajsi, a mimochodom ak chces vyriesit neaku rovnicu tak ju nebudes hladat "polovicu dna" ak by si si ju mal pametat zo strednej. Kto nechce nech nestuduje. Povinna skolska dochadzka je len 10 rokov mas 16 tak tam chodit nemusis. A taktiez ja uplne suhlasim s tou studentkou ktora sa prihlasila, ak ona mala zmenenu znamku tak je asi doplo ze nie je jedina a tak to bonzla preco, by niekto kto tvrdo nepracuje mal byt ohodnoteny lepsie ako ten co na sebe maka ...
|
| |
Re: ......
Od reg.: HeckreN
|
Pridané:
15.11.2011 20:22
Do 10 rokov kazdeho kto nerobi kreativnu cinnost nahradi stroj. Vpodstate by uz skoro kazdeho nahradil stroj aj teraz, ale stat plati podnikom (danove prazdniny) aby umelo udrziavali pracovnikov pri pase ktori cely den tahaju packu alebo stlacaju gombik. Alebo su stroje ktore funguju za 50$ mesacne ale to je uz opacna strana zemegule...
Skolstvo ta prinuti nabiflit sa nejake vzorceky alebo udaje, a mas ich pouzit v zjednodusenom priklade s ktorym sa nikdy v zivote nestretnes.
To co by skolstvo malo ale ucit, je ako si klast spravne otazky, a ako pomocou modernych sposobov (internet, mobil, tahak..) dojst k rieseniu. Viac logiky, viac myslenia, menej biflenia.
Anyway, odporucam ti pozriet si dopice.sk/1mh
|
| |
Re: ......
Od: ľuboš
|
Pridané:
15.11.2011 21:41
ca-cha... vieč čo za hovadiny sme museli písať: "ako vidím svet v roku 2000?"..., buď si istý, že trh rozhodne sám, či budeš makať za pásom, alebo zbierať fľaše na ulici...
ale čakať, že internet a podobné "moderné" spôsoby vyriešia za Teba závažný problém, ktorý riešiš, je úbohé, ani nie hlúpe, lebo je to hlúposť ako svet.
čo nemáš uložené v hlave ako v pamäti počítača, na nete hehľadaj.../pri takej operácii, alebo za kniplom lietadla, či v atómke.../
|
| |
Re: ......
Od: kuli3ö
|
Pridané:
16.11.2011 0:52
Mne sa zda ze pises uplne scestne somariny.
|
| |
Re: ......
Od: ľuboš
|
Pridané:
16.11.2011 1:32
Na mori sa strhla búrka a GPS anténa pošla v čerty. Na dôvažok vysielačka KO. Mladý chalan panikáril, vyšlo najavo, že neovláda výpočet polohy podľa slnka, lebo nejako nemusel, lebo "počítač". Naozaj netuším, ako získal kapitánske skúšky, asi "tak nejako", al. necvičil, alebo v strese zabudol, dodnes neviem.
Našťastie, starký, asi mechanik, keď vykuklo slnko starým spôsobom, tuším sextantom, zistil približnú polohu a postupne sme došli k prístavu. Vtedy sme sa fakt báli, lebo nafty bolo málo a hrozilo, že nás odnesie ďalej, alebo roztrieska nevedno kam.
Už vieš, prečo sa Ti nedá spoliehať iba na to, že vieš, "kde to máš hľadať"?
Preto podvádzanie pri skúškach nikdy nezasiahne učiteľa, ale študenta, pretože neklame učiteľa, ale seba...
|
| |
Re: ......
Od: študák
|
Pridané:
16.11.2011 7:00
to je dobry priklad. zazil som nieco podobne, mladeho a cerstveho, inac dost blbeho maturanta ktory sa vsade chvalil ze ma maturu, gymnazium. bol vsak tak vygumovany ze uveril tomu, ze nasa vodna elektraren postavena priamo na kanali par metrov od mesta je jadrova (asi ani nevedel ze na sk mame dve). chladiarenske veze nikde, objekt miniaturnych rozmerov..
|
| |
Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.11.2011 2:07
Inak ľudia, s tým podvádzaním síce máte pravdu, že morálka by mala byť prvoradá, no najprv si musíme uvedomiť stav školstva v súčasnosti, minimálne na Slovensku. Pravdu povediac, ešte som nestretol človeka, ktorý by povedal, že je tam, kde je, vďaka vedomostiam z vysokej školy. V dnešnej dobe drvivá väčšina študentov neštuduje kvôli vedomostiam. Nemám teraz na mysli len tých, ktorí idú na výšku len kvôli titulu. Aj ľudia, ktorí sa o danú vec zaujímajú, často zisťujú, že keby ten istý čas trávili samoštúdiom, vedeli by viac. Druhá vec je spôsob výučby. Často je to ukážkový príklad toho, ako dokonale odradiť študenta a ako zaistiť, aby uź o týždeň nevedel, o čo ide.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.11.2011 2:19
Ako príklad by som chcel uviesť 3 predmety. Dejiny ma vždy fascinovali. Či už len sledovanie programov o starovekom Grécku na Discovery, hranie Medieval:Total War, alebo aj niekoľkohodinové blúdenia internetom, aby som toho zistil o Napoleonovi čím viac. No v škole ma dejepis vôbec nebavil. Koho by aj bavilo čítať ten istý text tridsať krát, až kým sa nenaučíš hlavné body naspamäť? Koho by to malo baviť, keď sú tam len sucho vymenované fakty, ktoré nikoho nedokážu fascinovať? Absolútne sa nekladie dôraz na záujem a chápanie súvislostí, na to, aby sa poznatky dali použiť a pochopiť v kontexte. Druhý predmet je angličtina. Ako to, že som ešte nestretol človeka, ktorý by vedel plynule anglicky zo školy, a nie z hier/filmov/pobytu v zahraničí atď.
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.11.2011 2:34
Tretí je matematika. Tak krásny, dômyselný, rafinovaný predmet a napriek tomu ju väčšina študentov neznáša. Je to tým, že ľudia nechápu, čo robia, načo to robia a prečo to robia tak, ako to robia. Ako príklad uvediem triedu 4. ročníka gymnázia, trieda zložená zo študentov, ktorí si vybrali matematiku ako maturitný predmet, prestávka pred písomkou z derivácií. Z tuším 20 študentov nebol v triede jediný, kto by vedel povedať, čo to vlastne derivácia je. Každý vedel, ako sa derivuje, len nik nevedel, čo tým robí. Definície sa študenti aj tak poväčšinou biflia a nechápu im.Načo sú ľuďom vlastne takéto vedomosti?
|
| |
Re: Titulok
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.11.2011 2:43
Takéto školstvo stavia ľudí do ťažkej pozície. Buď robiť stovky hodín nezaujímavé a nepotrebné biflenie a zbytočne strácať čas niečím, do čoho sú nútení a sami to nechcú, alebo môžu výjsť z okruhu morálnych riešení. Nikomu tým neublížia, len porušia pravidlá. Otázka preto ostáva: sú dôležitejšie morálne zásady (ak tým nikomu neublížiš), alebo právo na sebaurčenie, vlastný názor a kontrolu nad svojím životom? Ako vlastne chcete nútiť človeka roky robiť to, čo sám nechce a potom sa diviť, že sa snaží obísť systém? Osobne som sa preflákol základnou a strednou školou a som na to hrdý, pretože narozidel od bifiel si žijem svoj život a nie ten, do ktorého ma, proti mojej vôli, nútia.
|
| |
Re: Titulok
Od: fotograf
|
Pridané:
16.11.2011 7:42
Dobre si to napísal. Mal som možnosť (ešte v minulom desaťročí) istú dobu pôsobiť ako učiteľ, ale po štyroch rokoch som to vzdal. A nešlo iba o finančné ohodnotenie - peniaze som si vedel zarobiť aj popri práci v škole. Do školy som prišiel z praxe a mal som učiť odborné predmety. Problém bol v tom, že som musel dodržiavať staré a nezmyselné plány vrátane obsahu, ktorý bol už neaktuálny. Aj medodika výučby bola vešmi skostnatelá. V dobe masívneho nástupu počítačov som ich musel (podľa plánov) ignorovať. Nemohol som ísť na exkurziu so študentami, hoci v blískosti školy sa dalo veľa nového vidieť z danej profesie. Napokon som išiel - a potom som bol (po zásluhe) aj potrestaný. Tak som to nechal tak a radšej odišiel zo školstva.
|
| |
Re: Titulok
Od: ...
|
Pridané:
16.11.2011 14:39
Nadviazem na tu cast - peniaze popri skole. Ono na jednej strane clovek chce zarobit lebo plat ucitela je zalostne malo. Na strane druhej aj to potom tak vyzera. Je mnoho skol, kde ucitelia beru ucenie ako tu druhu pracu a venuju sa svojmu biznisu.
|
| |
Re: Titulok
Od: fotograf
|
Pridané:
17.11.2011 0:58
Tie peniaze popri skole... - to zalezi predsa na cinnosti, nie? Ale to je teraz detail.
|
| |
Re: Titulok
Od: ľuboš
|
Pridané:
16.11.2011 20:58
Tupcek: 100% súhlas. Bohužiaľ.
|
| |
:PSD)
Od: tunelar
|
Pridané:
16.11.2011 16:56
no to to ta fbj dopadla :p
|
Pridať komentár
|
|
|
|