|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Význam
Od: Rado2
|
Pridané:
12.10.2011 12:19
Aký to má vlastne význm? Seriózna otázka.
|
|
Re: Význam
Od: pypo
|
Pridané:
12.10.2011 12:34
Efektívnejšie využitie existujúceho frekvenčného pásma, úspora energie postupným vypínaním analógového vysielania. Význam je v tom, že analógovým vysielaním vysielaš na jednej frekvencii jednu rozhlasovú stanicu. V digitálnom vysielaní na jednej frekvencii vysielaš 4 rozhlasové stanice v digitálnej kvalite( máš signál, hrá čisto na rozdiel od analógového šumenia)
|
|
Re: Význam
Od: pancier
|
Pridané:
12.10.2011 12:40
Bezne mam doma, v aute, v mobile digitalny tuner radiovy.
|
|
Re: Význam
Od: pypo
|
Pridané:
12.10.2011 12:44
Ešte nemáš, ale budeš mať, keď budeš chcieť naladiť viac staníc, ktoré ťa zaujali. Nemyslím, že náklady na takýto prijímač budú vysoké. Skôr v tom vidím výhody ako nevýhody.
|
|
Re: Význam
Od: Metadon Club
|
Pridané:
12.10.2011 13:41
obcas radio pocuvam, znamy tiez, cez mobil, v aute... a teraz zas vyhodit a kupit nove, teda coskoro. vraj kvoli sumu? no neviem, v miestach s dobrym analog pokrytim nejaky sum na made in china balastoch z dx a beznych primimacoch netreba riesit. dalsi kokotina co MUSI BYT!
|
|
Re: Význam
Od: peto peto
|
Pridané:
12.10.2011 15:06
Nemas pravdu, ide o to ze pri digitale ide o kvalitnejsi - cistejsi zvuk, lepsie vyuzitie pasma - viac radii a konkurencie napriklad aj zahranicnych radii, uspora energie pri vysialacoch, pridavne moznosti ako playlist (meno umelca), nemusis ladit frekvencie a pamatat si ich, moznost nahravania a zatavenia (pauza) nasledne prehravanie (zalezi od prijmaca) atd Nevyhoda: bude prijmas kvalitny zvuk alebo neprijmas nic pred tym sumenie, ktore aj tak kazdy riesil tocenim anteny alebo jej vymenou co mozes aj pri digitalnej :)
|
|
Re: Význam
Od: 5os5os
|
Pridané:
12.10.2011 15:18
To vyzera ako by si vlastnil radioprijimac z roku 1960.
Play list , meno spevaka, hudobny styl, pamatanie si frekvencie, , nazov stanice, moznost nahravania, nasledne prehratie, absolutne potlacenie sumu,... ma aj moje analogove radio, sice s digitalnym spracovanim zvuku, ale tuner je analogovy.
A o tej kvalite zvuku by som moc nepisal. je to iba 185kbps, co je myslim uplne rovnako ako maju aj nahravky, ktore sa v radiu pustaju uz dnes a ktore este na kvalite mierne stratia konvertovanim na analog, ale pri 185kbps by som o kvalite radsej pomlcal.
|
|
Re: Význam
Od: peto peto
|
Pridané:
12.10.2011 15:28
Pochybujem ze tvoj analogovy tuner prijma akekolvek radio streamy dostupne na slovensku, resp zo zahranicia (celeho sveta), od jemných melodii po hard rock az heavy metal, od hitov davno minulych po sucasnu scenu a pod. Pochybujem ze kvalita tvojho analogoveho tunera resp vystup je taky ktory ponuka vystup na hi-fi supravy. A mas pomylene pocty o prijme rychlosti kbps - vybral si si jednu rychlost na svete sa pouzivaju rozne :D Ale mas pravdu niektore su rychlejsie niektore pomalsie.
|
|
Re: Význam
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.10.2011 20:13
http://www.youtube.com/watch?v=1tgWSmjN2Zc
|
|
Re: Význam
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
Pridané:
12.10.2011 15:23
no ten kvalitnejsi zvuk :D
pocuvam radio aj zo DVB-S co su pre niektore radia aj distribucna trasa (mpg2 alebo expres a funko v AAC) a zvuk slovenskych radii je "katastrofalny" !!!
pamatam si este na zvuk francuzskeho FUN Radia alebo stanic v analogu na satelite, ked sa este pouzivala deemfaza "Wegener Panda". To bol Velmi krásny zvuk. Teraz je to všetko stratene :(
|
|
Re: Význam
Od: peto peto
|
Pridané:
12.10.2011 15:32
Zalezi od stanice, nie vsetky radia koduju vo vysokych bitrate. Su pomale a rychle.. Mas skusenost s pomalymi ale koniec koncov ak pocuvas s bitrate 320 kbps tak sa to neda porovnat s analogom
|
|
Re: Význam
Od: Demo_
|
Pridané:
12.10.2011 15:46
Nesranduj s tou kvalitou :-D pre DAB musis mat ovela lepsi signal (to noise) ako pre obycajne FM, co si myslim, ze v aute je vazny problem. Este k tomu key frames su vysielane len raz za cas, preto pri strate signalu treba pockat na dalsi key frame - trhany zvuk, kym pri analog FM to ide s trochou sumu, mono, ale stale ide.
Koho zaujima daka spectral efficiency, mne staci par dobrych stanic, nie 300, ktore su mi na nic, uz teraz mam problem pri cestach stale s ladenim radia,
|
|
Re: Význam
Od: peto peto
|
Pridané:
12.10.2011 16:05
HEH :) No ved kazdemu vyhovuje nieci ine. Ja som pisal vseobecne o digi radiach ;) V aute to moze byt problem to mas pravdu.
|
|
Re: Význam
Od: rtfmutfg
|
Pridané:
12.10.2011 22:43
Co to meles? Sak praveze "digitalny" signal je podstatne lahsie rekonstruovatelny ako analog... V tom je hlavna vyhoda, odolnost voci sumu! Jake "semtam mono"? :D S tymi keyframes mas pravdu, ale pokial kodujes dostatocne robustnou modulaciou (co QAM4 urcite je), nemas v rozumnej vzdialenosti od vysielaca najmensi problem.
|
|
Re: Význam
Od: rejdjo
|
Pridané:
12.10.2011 23:09
vsetko co si napisal znie pekne, ale na slovensku kde aj funkcne a aktualizovane rds je raritou... uvidime, no. btw, s tym nahravanim to snad nemyslis vazne? az na par vynimiek necele skladby, plno jebnutej reklamy, na vacsine radii sracky.. davno je prec doba ked teenageri sirili medzi sebou hudbu nahratu z radia na mc kazetach pretoze net nebol tak dostupny. a omse z lumenu si tiez nahravat nebudem...
|
|
Re: Význam
Od: lumenik
|
Pridané:
13.10.2011 5:57
Ale zato taky koncert z radia_FM ...
|
|
Re: Význam
Od: peto peto
|
Pridané:
12.10.2011 15:09
BTW:
Odpoved na: " dalsi kokotina co MUSI BYT!" nemusi byt nieje schvalena ani rychlo schvalena nebude ;) myslim tym digitalny prijem radia
|
|
Re: Význam
Od: reakcia
|
Pridané:
12.10.2011 21:05
tomu sa hovori pokrok, inak by sme jazdili este na parnych valcoch :P
|
|
Re: Význam
Od: nakupovatel
|
Pridané:
12.10.2011 14:17
Nemyslis si , ze naklady na prijimac budu vysoke?? 1. Co su podla teba vysoke naklady?? 2.Preco ma stat opat nuti kupovat nieco nove?? Nejedna sa tu totiz o to, ze "ked budes chciet naladit viac stanic", ale chces nechces, ked chces pocuvat radio - musis !!! Je pravda, ze sa usetri elektricka energia - ale komu to setrime??? Vysielace predsa nevlastni stat, ci?
|
|
Re: Význam
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
Pridané:
12.10.2011 12:59
testovat sa moze, ale prakticky sa to neoplati nasadit, radia ziju (tak ako TV) z reklamy a tej nie je nekonecny objem, takze argument o viacerych radiach sa na Slovensku neda pouzit.
Viem si predstavit opodstatnenie vo velkej aglomeracii typu Londyn, New York, ale nie Bratislava.
a okrem toho by sa uz museli tunery montovat do autoradii a mobilov, aby zakaznici uz nic neriesili, ak to zacne fungovat.
(tak ako DVB-T v televizoroch). Dochodca, ktory realne rozhlas pocuva viacej ako sleduje telku si novy prijimac uz nekupi a mlady radio nepocuvaju (maju net a ntb).
|
|
Re: Význam
Od: 5os5os
|
Pridané:
12.10.2011 14:50
Pre par jedincov, co sa napakuju, obrovsky, a pre tych ostatnych taky, ze niekto to musi zaplatit.
|
|
vyznam
Od: kux
|
Pridané:
12.10.2011 12:22
Rovnaky, ako testvanie a spustenie DVB-T na Slovensku
|
|
Re: vyznam
Od: 52-ka
|
Pridané:
12.10.2011 12:35
Konečne tá blondýna padla?
No hurá...
Ale Gréci aj tak yo svojho pohodlia neuhnú. Mz tu budeme ako somári platiť viac a viac, a oni si budú užívať.
To je choré!
|
|
Re: vyznam
Od: pancier
|
Pridané:
12.10.2011 12:40
Mas v pici, staraj sa hlavne o to, aby Tebe bolo dobre.
|
|
asfdasfsafd
Od: Kralmajster
|
Pridané:
12.10.2011 12:49
Inak neni to nahodou RTVS ? :)
|
|
analog
Od: PeePay
|
Pridané:
12.10.2011 12:56
Zaujimave bude aky zvuk na tej frekvencii bude pocut na klasickom analogovom radiu :)
|
|
Re: analog
Od: webnick355
|
Pridané:
12.10.2011 22:45
Najskor ziadny - prilis uzka nosna v porovnani s analogovym FM.
|
|
Re: analog
Od: gtfortfm
|
Pridané:
12.10.2011 22:45
Ako ked kukas markizu zo skylinku a vytiahnes kartu...
|
|
Re: analog
Od reg.: weiss
|
Pridané:
12.10.2011 23:29
Biely sum. Napr. ked teraz naladis telku na digital, tak tam vidis tiez len biely sum. Vyplyva to z charaktersitiky OFDM.
|
|
DRM/DRM+
Od: Stevko_
|
Pridané:
12.10.2011 13:00
Nebolo by lepsie DRM miesto DRM+? Asi by to bol menej kvalitny zvuk, ale ak si dobre spominam, DRM ma daleko vacsi dosah (stredne vlny), takze by menej vysielacov stacilo a aj v zahranici by sa to chytit dalo.
|
|
Re: DRM/DRM+
Od: diky
|
Pridané:
12.10.2011 15:20
presne tak, AM pásmo je v podstate voľné a FM úplne plné, čiže na prechod by bolo ideálnejšie DRM ako DRM+, aj kvôli dosahu...
|
|
utopi
Od: utopia
|
Pridané:
12.10.2011 13:46
digitalny rozhlas je utopia.
bohatsie krajiny ako napr. svedsko sa vzdalo digitalneho vysielania lebo prechod je nerentabilny , treba vymenit miliooony radii. a ludia nemaju preco menit.
|
|
Re: utopi
Od: webnick358
|
Pridané:
12.10.2011 22:46
Vysoka latka, ale zisti si situaciu v Britanii...
|
|
Re: utopi
Od: situacia v britanii
|
Pridané:
13.10.2011 11:33
8. júla vyhlásila Britská vláda, že celoplošný prechod na digitálne rádio, ktorý sa mal pôvodne uskutočniť do konca roka 2015, sa presúva. Minister pre komunikáciu Ed Vaizey vysvetlil, že prechod musí byť v súlade s verejným záujmom. Nový termín prechodu bude určený až vtedy, keď bude polovica britských poslucháčov používať digitálne rádio. Momentálne sú poslucháči spokojní s obyčajným analógovým prijímačom, programovou rozdielnosťou vysielania a kvalitou príjmu. Trhový podiel DAB prijímačov je približne 15 percent.
|
|
Re: utopi
Od: situacia v britanii
|
Pridané:
13.10.2011 11:34
to je z roku 2010 :)
|
|
UFO ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
12.10.2011 14:45
je to sice pekne, ale pre pripadne mimozemske civilizacie to bude uz len sum :) ...
|
|
Prijem cez zvukovku
Od: Demo_
|
Pridané:
12.10.2011 15:52
Inak je VELMI pravdepodobne, ze bude mozny prijem: z radia pustit digitalny signal do zvukovky a v PC sa to dekoduje a prehra spat cez zvukovku.
|
|
Re: Prijem cez zvukovku
Od: asdsaas
|
Pridané:
12.10.2011 22:47
:D :D :D posli kvety
|
|
fsdfsdfsdf
Od: fsfsdfsdf
|
Pridané:
12.10.2011 18:38
taka ina otazka susedia skusaju DAB a my DRM+- to je fuck
ale pytam sa ci je to kompatibilne a ci zase nebudem cierna diera ako sme pri DVB-T ze mame MPEG2 vertikal
a ked clovek chce susedov co idu MPEG4 a horizontal tak musi mat aj iny primac a inak otocenu antenu je toto ciel ?
aj pri digitalnom radiu
btw ak to bude taka kvalita sirenia ako pri DVB-T
tak zlaty analog lebo ked sa pohnem pri nizkom vykone o par metrov a nebudem mat sum ale nebudem mat nic pripadne klasicke sekanie ktore pozname uz pri slabom signale GSM
tak fakt analog zlaty nas neopustaj nas...
|
|
bitrate
Od: Milan 123
|
Pridané:
12.10.2011 21:04
Myslel som, že digitálne rádio bude o kvalite a že sa bude vysielať bezstratovo v CD kvalite prípadne vyššej ale bitrate 185 kbps je humus. Nechápem prečo to komprimujú, však pri digitálnej televízii idú bitrate do niekoľkých MB/s.
To už všetci naozaj ohluchli? Alebo to testujú 90 roční poslucháči?
|
|
digital frequency fuck
Od: BFL_;
|
Pridané:
12.10.2011 23:01
by ma zaujimalo preco zatial vsetci vyrobci jebu do mobilov analogove prijimace > nokia, se, samsung... zeby nebolo len slovensko tak pozadu? ci inde vo svete to je ako?
|
|
erkrjekrejk
Od: kukvoooo
|
Pridané:
12.10.2011 23:37
@Milan: napriklad preto ze nizsi datovy tok staci slabsi CPU
a tym padom nizsia spotreba pri telke spotreba ide bokom pretoze vysielaju hlavne pre rezidentalov
Radio na hlas by bol datovy tok viac ako 185kbit luxus
na muziku zase zalezi od kodedu ogg/aac/aacp/ac3 rozhodne lepsie ako Mpeg/Layer3 hoci standard je tusim este jeho predchodca v aute je to jedno tam aj 96kbit staci + ekvalizer
dalsi dovod ak to vyhra TotalCom tak radio bude tlacit kludne aj 64kbit lebo platia za bitrate nehorazne vela
Dalsi dovod mozno ze zbytkovy datovy tok by sa mohol pouzivat na spatny kanal sirenia inej sluzby napr INET alebo uplinky pre ine vysielace a pod.
|
|
Re: erkrjekrejk
Od: e3p
|
Pridané:
13.10.2011 0:07
he-aac 96kbit by bolo postacujuce :) www.di.fm stream sa da pocuvat na 32kbit he-aac v celkom pocuvatelnej forme
|