| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
aztak
Od: tino888
|
Pridané:
31.8.2011 10:04
to stovkykrat nebude uz prilis rychle? :D
|
| |
Re: aztak
Od: HKJ
|
Pridané:
31.8.2011 10:14
nie, vezmi si ze teleportovat cloveka zaberie velmi velmi vela GB.. (rozlozit ho na informacie a potom ho tam na druhej strane znova poskladat)
teoreticky to mozne je ;)
ale neviem ci by som tam vliezol :D
|
| |
Re: aztak
Od: abecedee
|
Pridané:
31.8.2011 10:17
Hej... prva trieda pojde TCPckom a turicticka UDPckom :-) 10% straty budu povolene :-)
|
| |
Re: aztak
Od: Mehmed
|
Pridané:
31.8.2011 11:06
Hej a na Slovensku na to daju nejaky superFUP a obmedzenie rychlosti, ze sa z Kosic do Blavy dostanem rychlejsie na bicykli ako teleportom.
|
| |
Re: aztak
Od: mudr
|
Pridané:
1.9.2011 17:40
alebo ti obmedzia rýchlosť a nohy budú ešte týždeň dobiehať za telom
|
| |
Re: aztak
Od: mafioso
|
Pridané:
2.9.2011 23:08
ale ved koprfild dokazal prejst cinskym murom...
|
| |
Re: aztak
Od reg.: zeratul
|
Pridané:
31.8.2011 12:02
na hmotne veci, cize to plati aj pre cloveka, nie je teleport ani teoreticky mozny, lebo plati Heisenbergov princip neurcitosti. Teleportovat dneska sa da napriklad svetlo ->nehmotne "veci"
|
| |
Re: aztak
Od: ezio
|
Pridané:
31.8.2011 12:33
Myslím že pri prvom pokuse o teleport by pochopili že prenesú hmotu a zyšných 90% tela sa "stratí" a voila...
|
| |
Re: aztak
Od: tupelo
|
Pridané:
31.8.2011 12:46
nemam vedomost o tom, ze by princip neurcitosti kategoricky vylucoval teleport.
vsetko zavisi na technologii.
analogovy televizny obraz by teoreticky mal tiez princip neurcitosti vylucovat a nedeje sa to. zalezi len na tom, ako postavis princip teleportu.
ak tak, ze analyzujes objekt, ulozis do databazy, povodny objekt znicis a na inom mieste vystavias podla databazy novy objekt atom po atome, tak to fungovat nebude. tak, ci onak, rychlost svetla neprekonas. staci najst prirodzeny vodic pre data a pokojne to fungovat moze. na binarnom principe zrejme nie. tolko uvaha.
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
31.8.2011 13:57
Pri pokusoch sa podarilo vyslať žiarenie medzo anténami 4x rýchlejšie ako svetlo. A ďalej neutríny ktoré dopadajú z vesmíru a preletujú Zemou sú tiež rýchlešie ako svetlo a detekujú sa pomocou detektorov naplnených vodou hlboko v pod zemou. Podľa Einstaina to čo s pohybuje rýchlešie ako svetlo už "opúšťa náš čas a priestor (dimenziu) (dimenzíí je viac ako 4)
|
| |
Re: aztak
Od: ChrunoMonster
|
Pridané:
31.8.2011 14:18
Neutriny urcite nemaju vacsu rychlost ako svetlo jedna z ich vlastnosti je ta ze mozu preletiet cez objekt dlhy jeden svetelny rok a viac ale sa nezastavia, ich rychlost je svetelna nie nadsvetelna.S tymi antenami to myslis ze bol vacsi dowloand cez ne ako cez optiku ? :D
|
| |
Re: aztak
Od: tupelo
|
Pridané:
31.8.2011 17:39
download bol rychlejsi ako apload a ty by si stiahol to, co si este nestihol uploadnut :)
je to sice smiesne, ale aj tento priklad poukazuje na barieru prenosu informacie rychlostou vyssou ako c.
informacie by nevznikali, len by sa nam zjavovali ako zrazraky.
|
| |
Re: aztak
Od: Cuda
|
Pridané:
31.8.2011 14:34
Myslíš si, že niečo dokáže ísť rýchlosťou 4c ???
|
| |
Re: aztak
Od: tupelo
|
Pridané:
31.8.2011 17:35
"Pri pokusoch sa podarilo vyslať žiarenie medzo anténami 4x rýchlejšie ako svetlo."
tomu neverim. medzi antenami mozes vysielat leda tak EM ziarenie.
samozrejme, nebavime sa o fazovej rychlosti svetla, ale o c.
jednoducho zatial vsetko nasvedcuje tomu, ze informaciu "vdaka" c neprenesies rychlejsie, ako c.
s tymi neutrinami je to hlupost. to fakt netusim, kde si toto mohol vycitat.
dalej by som sa pozastavil nad tym ze:
"Podľa Einstaina to čo s pohybuje rýchlešie ako svetlo už "opúšťa náš čas a priestor (dimenziu) (dimenzíí je viac ako 4)"
zda sa mi to zatial najvacsia hlupost, co som tento mesiac cital /bez urazky/
einstein nikde nevypracoval hypotezu o tom, co sa deje, ked sa nieco hybe rychlejsie ako c. a o opustani nasho casu a priestoru by som teda v jeho pripade tiez velmi nehovoril.
zda sa mi, ako keby si nie celkom citoval nejaky dokument z discovery z nadychom sci fi.
|
| |
Re: aztak
Od: tupelo
|
Pridané:
31.8.2011 17:36
ale hadam donde pan P. a nejak to skusi vysvetlit. asi ma viac informacii ako ja.
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.9.2011 8:17
Ale kdeze. Pises rozumne jak ja a dokonca obcas este rozumnejsie (co sa fyziky tyka) a pokojne mozes byt pan T :-)
Inak chlapec ozaj pisal bludy o 4c, tie "neutriny" asi myslel neutrina a neviem kde vycital ze dokazu prekonat c. Mozno si to pomylil s tachyonmi zo StarTreku a mozno zabudol, ze to je sci-fi a nie dokument o LHC ci Tevatrone.
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.9.2011 8:19
A teraz pre ostatnych: asi by bolo dobre tu veskerej mladezi na plnu hubu povedat, ze DOTERAZ NIKTO ZIADNU TELEPORTACIU v zmysle a´la StarTrek neurobil a zrejme ani neurobi. Jednoducho nikto nepreniesol ani len jediny bozon (casticu pola, napr. foton) okamzite na kilometre daleko, nedajboze nejaky fermion (casticu latky, napr. elektron) ci chranboh nejaky cely atom. V prvom rade je potrebne si uzrejmit/ujasnit, co laicke verejnost chape pod pojmami ako "teleportacia" a "cestovanie v case" ci ine. Teleportacia dnes pokial sa nemylim funguje na principe kvantovej previazanosti, co je sama o sebe mensia zahada.
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.9.2011 8:19
Aj "teleportacia" jedineho fotonu prebieha tak, ze vsetky vlastnosti fotonu A su kvantovo previazane s fotonom B hoci aj 600 m daleko za Dunajom. Fotony A a B su od seba velmi daleko, hoci aj 600 m a su kvantovo previazane. Z fotonu B sa "precita" a "prenesie" informacia na foton C, ktory je v tesnej blizkosti B. Prenesenim sa vsak znehonoti ako foton B aj A, uz to nie su vobec fotony B a A. Ich vlastnosti ziskal foton C, ktory sa tak defacto stal fotonom A. Avsak !!!!!!!!!! Nedeja sa to, ze foton A sa len tak z nicoho nic "teleportuje" na druhu stranu Dunaja 600 m, t.j. tu "zmizne" a tam "sa objavi" !!!!!!!!! Jednoducho na druhej strane musi "cakat" foton, ktory prebere vsetky informacie a kvantove vlastnosti povodneho fotonu. Kvoli prostrednikovi (kvantovo previazanemu fotonu B s fotonom A) to mozeme chapat tak, ze informacia sa o tych 600 m ci cele kilometra presunula okazmite a teda nadavetelnou rychlostou, ide len o to aka informacia.
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.9.2011 8:20
Takze TOTO je prosim pekne teleportacia. Na druhom konci caka takmer presne to iste, t.j. tiez-foton, tiez-elektron, tiez-tisic atomov cesia pri teplote 0,0000000001 K ci ine ... a telepotrovat nap. tych 1000 atomov cezia znamena preniest vsetky ich kvantovomechanicke vlastnosti do INYCH NA DRUHOM KONCI UZ PRIPRAVENYCH 1000 atomov cezia. Nikto nikdy ziadnych 1000 atomov cezia neteleportoval v zmysle a´la StarTrek ze tu vsetky zmiznu a tam sa vsetky objavia!
No a ta kvantova previazanost je pekne podivinstvo, rovnako ako spatna kauzalita. Mozno navrhnut experimenty pri ktorych by sa ukazalo, ze sa defacto informacia posiela spat v case (sice iba o nanosekundu, ale predsa :-)
Takze stale vieme o svete velky trt.
|
| |
Re: aztak
Od: Láska
|
Pridané:
1.9.2011 8:42
Najsebeckejší muži sú Tí, ktorí zneužívajú svoj pôvab, šarm a mužnosť na to, aby sa ženy doňho zamilovali a pritom o to vôbec nestoja
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.9.2011 12:22
To je sice mozne, akurat ja sa o nic take nesnazim, ja kecam o fyzike a ty uplne inom. Co mas nejake problemy dusevneho razu?
Ak sa chces delit o sociologiu, sexuologiu, psychologiu, etiku, pedagogiku, didaktiku ci ine humanitne vedu studujuce behavioralitu cloveka, pokojne sa podel. Som otvoreny aj humanitnym vedam, avsak s poznacenim a nadhladom prirodnych vied (predsudky by som to nenazval).
|
| |
Re: aztak
Od: AlbHert
|
Pridané:
3.9.2011 10:58
podla mna sa ti poplietla vlastnost neutrina : ) Nie ze je rychlejsie ako svetlo, ale ze je extremne lahke a nenesie el.naboj, preto dokaze prepadnut planetou.
Udajne ale, gravitacne vlny sa siria rychlejsie ako svetlo.
|
| |
Re: aztak
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.9.2011 18:22
Neutrina prechadzaju hmotou preto lebo voooobec nepocituju jednak elektromagneticku a jednak tusim silnu jadrovu interakciu (no a to sa uz o neutralnom neutrone v atomovych jadrach povedat neda). Ak sa nemylim, neutrina "citia" len slabu jadrovu interakciu a gravitacnu. Tu vsak mozu mat neutrina uplne na haku, kedze este len prednedavnom sme ani nevedeli ci ma neutrino vobec nejaku hmotnost. Dnes si myslime, ze asi miliontinu ci miliardtinu hmotnosti elektronu a uz ten ma kvoli malej hmotnosti gravitaciu v pazi :-)
|
| |
uzasne
Od: pichliac
|
Pridané:
31.8.2011 10:12
takyto ludia by mali byt v prime time v televizii a ziskavat Grammy ocenenia a nie nejaka lady bla bla...
|
| |
Re: uzasne
Od: jozkoo
|
Pridané:
31.8.2011 10:35
oni zikavaju nobelove ceny ty jebo
|
| |
Re: uzasne
Od: pichliac
|
Pridané:
31.8.2011 15:58
podpis sa nedava na koniec riadku, ale ma sa dat vzdy na novy riadok, aby bolo jasne, ze je to tvoj podpis :)
ale hlavne, ze si pochopil moj prispevok...
|
| |
Re: uzasne
Od reg.: lolololo2
|
Pridané:
31.8.2011 11:50
lady bla bla ma inac strasne hlupe skladby
|
| |
Re: uzasne
Od: ferry
|
Pridané:
31.8.2011 13:25
náhodou
http://youtu.be/KZ2lWyTi0oY
|
| |
Re: uzasne
Od: ...
|
Pridané:
31.8.2011 19:17
To nie je nahoda, to je nehoda.
|
| |
Pevnosť
Od: Rado2
|
Pridané:
31.8.2011 14:20
Tá "pevnosť 42 N/m2" je ako myslená? N/m2 je predsa jednotka tlaku (Pa)
|
| |
Re: Pevnosť
Od: kupcin
|
Pridané:
31.8.2011 15:04
N/m2 je podla mna v tomto pripade nazornejsie ako Pa.
|
| |
Re: Pevnosť
Od: Rado2
|
Pridané:
31.8.2011 15:14
Tak skús názorne vysvetliť ako a kde pôsobiť tými 42/m2 a čo sa potom stane :)
|
| |
Re: Pevnosť
Od: swtgw
|
Pridané:
31.8.2011 17:52
42 N = zhruba 4,28 kg --> mozes zatazit ten vodic (ohyb,natiahnutie,..) 4,28 kg na m2
|
| |
Re: Pevnosť
Od: plundra
|
Pridané:
31.8.2011 18:06
pokojne to moze byt v tahu a nie v tlaku, ohybe, alebo kruteni.
|
| |
Re: Pevnosť
Od: AlbHert
|
Pridané:
3.9.2011 10:52
Je to dost blbost, alebo blbo napisane. 42N/m2 je mega malo. Je to 42Pa a to je pevnost, ktorou sa v strojarine neda nic oznacit. Hadam najslabsia ocel ma pevnost v tahu cca 370MPa (370 000 000Pa alebo 370N/mm2 alebo cca37kg/mm2), bezne plasty povedzme 20-60MPa. Uhlikove kompozity 900-1500MPa a viac. Samotne kopozitne vlakno maju pevnosti az v GPa, ale bez matrice (s ktoru tvori kompozit) je prakticky nepouzitelne.
Mozno tymi 42N/m2 chceli naznacit, ze aj taka tenka vrstva vela znesie, ale sposob je nespravny. Jednotka N/m2, resp Pa je jednotka tlaku, ktorou sa pevnost materialov vyjadruje, ale je nezavisla od jeho hrubky. Je zavisla od plochy prietezu, ktory namahame (napr. natahujeme) a od sily ktorou ho namahame.
|
| |
Diskusia k
Od reg.: weiss
|
Pridané:
31.8.2011 15:18
Grafén je označenie pre jednu vrstvu atómov uhlíka z grafitu. Co? Grafit nie je nahodou uz uhlik?!
|
| |
Re: Diskusia k
Od: Patriciusko
|
Pridané:
31.8.2011 16:00
UTFG...Co ti na to insie povedat...
Ale ak sa ti to neda alebo to nevies tak : Nie.,
Grafit vytvára kryštály v tvare plochých tabuľkovitých doštičiek. A Grafen je prave 2D vrstva grafitu. Co znamena ze to je len jeden atom na vysku a x atom sirka + x atom dlzka. Ak sa mylim zahatajte ma :-) Ale toto si myslim :-)
|
| |
Re: Diskusia k
Od: Myslitel
|
Pridané:
31.8.2011 16:16
Najsebeckejší muži sú Tí, ktorí zneužívajú svoj pôvab, šarm a mužnosť na to, aby sa ženy doňho zamilovali a pritom o to vôbec nestoja
|
| |
Re: Diskusia k
Od: Myslitel
|
Pridané:
31.8.2011 16:16
Najsebeckejší muži sú Tí, ktorí zneužívajú svoj pôvab, šarm a mužnosť na to, aby sa ženy doňho zamilovali a pritom o to vôbec nestoja
|
| |
Re: Diskusia k
Od reg.: weiss
|
Pridané:
31.8.2011 16:17
Jop, rychlejsie som pisal, ako rozmyslal.
|