|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svatojanska noc...
Od: Tadeas - posli krevety
|
Pridané:
24.6.2011 10:38
Dva roky na copy&paste...
|
|
Re: Svatojanska noc...
Od: xXxxxXxxx
|
Pridané:
24.6.2011 19:02
Zevraj sa posilnia prava spotrebitela. Asi tazko ked niektory debilkovia budu vsetko vracat do 14 dni....potom je jasne ze obchody zvysia ceny a spotrebitel len viac zaplati....dakujeme EU.
|
|
Re: Svatojanska noc...
Od: enzx
|
Pridané:
24.6.2011 20:18
ale pri každej objednávke pekne zaplatíš poštovné, takže byť tebou si to radšej dobre premyslím.
|
|
Kuchynské spotrebiče
Od: srobik
|
Pridané:
24.6.2011 10:46
Neviete niekto prosim vas, ako je to pri nakupovani tovaru v KAMENNEJ PREDAJNI ? Je tam narok na vratenie penazi za tovar (samozrejme nie potraviny a pod.) do urcitej lehoty, bez udania dovodu ?
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od: tsa
|
Pridané:
24.6.2011 11:11
nie
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od: reg. vietor
|
Pridané:
24.6.2011 11:17
Zo zakona nie, ale niektore predajne to umoznuju ako sluzbu poskytovanu nad ramec beznych sluzieb.
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
24.6.2011 15:28
A slovac to hojne vyuziva a hlavne z elektropredajni su pozicovne. Bohuzial :(
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od: Element2
|
Pridané:
24.6.2011 18:14
To snad ani nemozes mysliet vazne.
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od: karolkok
|
Pridané:
27.6.2011 0:04
Je to pravda. Chces doma nieco vyvrtat a nemas vrtacku? Skocis do obchodu kupit, spravis co potrebujes a vratis s5 vten den.
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od: Fico_yeah
|
Pridané:
24.6.2011 20:36
co ti jebe nekupuj kamene
|
|
Re: Kuchynské spotrebiče
Od: Tetra Foods
|
Pridané:
25.6.2011 22:14
Zapomeň na kamínky,
přicházejí křupkurky!
|
|
nema chybu
Od: anti-talent
|
Pridané:
24.6.2011 10:55
dobre to vymysleli, spekulanti europski
|
|
14 dní pracovných ?
Od: kakalika
|
Pridané:
24.6.2011 11:07
Predávajúci musí peniaze vrátiť do 14 dní od zrušenia zmluvy.
Do 14 pracovných dní ?
|
|
Re: 14 dní pracovných ?
Od: 8=>
|
Pridané:
24.6.2011 11:22
kalendarne.
pracovne dni ma kazdy ine, zavisi podla zasluh.
|
|
Hmmmm
Od: jasom......
|
Pridané:
24.6.2011 11:08
Skúsil niekto z vás podnikať? Keď sa vám to zjavne páči...
|
|
Re: Hmmmm
Od: gegwj
|
Pridané:
24.6.2011 11:16
asi nie, ale tak co uz... raz budu chciet a pochopia...
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Martin xx.
|
Pridané:
24.6.2011 18:28
velku pravdu ty mas a ani tie minuska co ti dali nic nezmenia... tazky chlebik ked chces nieco zacat.... ked uz to ide, potom su vsetci zamestnanci mudry aky si zdierac...
|
|
Re: Hmmmm
Od: reg. vietor
|
Pridané:
24.6.2011 11:18
Stavim sa, ze ako predajcovi sa ti to nepaci.
Ale stavim sa s tebou na druhu stranu, ze sa ti to ako kupujucemu paci.
Holt, podnikanie prinasa aj rizika ;)
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
24.6.2011 12:24
Riziko by malo byt viazane na vlastnu neschopnost/zlyhanie a nie byt zavisle od vypocitavosti huncutov. Co mi brani zlykvidovat konkurenciu prevadzkujucu e-shop nakupom drahych/malo predavanych veci a naslednym vratenim bez udania dovodu?
|
|
Re: Hmmmm
Od: NooN
|
Pridané:
24.6.2011 12:38
Aaaa pan podnikatel roka sa ozval.
A ako ju tym zlikvidujes? Ze jej tovar potom vratis naspat a zaplatis si postovne?
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
24.6.2011 12:55
Zjavne veci nerozumies. Tym ze si kupim od re-sellera, musi si to on kupit od dodavatela a zaplatit mu to. Ja mu veci vratim a zostanu mu visiet skladom. Pokial ide o nie casto predavany a drahy tovar, prisiel o peniaze a ma skladom drahe/nepredajne veci. Re-seller nemoze vratit tovar dodavatelovi, tam plati obchodny zakonnik, ktory nie je taky striktny ako obciansky zakonnik.
|
|
Re: Hmmmm
Od: miro j.
|
Pridané:
24.6.2011 13:28
ale nikto tomu obchodnikovi nezakazuje pytat na takyto tovar nevratnu zalohu v dohodnutej vyske medzi predajcom a kupujucim...ked clovek chce vie sa vyvarovat spekulantom.
|
|
Re: Hmmmm
Od: HKJ
|
Pridané:
24.6.2011 13:56
vratim to sellerovi ?
|
|
Re: Hmmmm
Od: Element2
|
Pridané:
24.6.2011 18:17
Vies citat?
|
|
Re: Hmmmm
Od: sdfa
|
Pridané:
25.6.2011 12:39
Nepovedal ze za to chce vratit aj peniaze :) To vies HKJ je stedry podnikatel..
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
24.6.2011 11:22
väčšina ľudí však nedomyslí ani na koniec svojho nosa, nie to ešte za roh. Vyťešujú sa zo všetkého, čo bojuje proti "zlodejom" podnikateľom (podľa logiky podnikateľ=zlodej) a keď im potom zdvihnú ceny, aby preplatil náklady, tak nadávajú, akí zlodeji sú tí podnikatelia.
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
24.6.2011 11:37
Vychadzame z jednoducheho predpokladu, ze v poriadku doruceny tovar zodpovedajuci povodnemu popisu nema clovek vo vacsine pripadov dovod vratit. Preto ak sa obavas, ze budes zmenou zakona poskodeny, ja automaticky predpokladam, ze tvoj tovar casto krat nezodpoveda popisu a(lebo) nebyva expedovany v poriadku.
|
|
Re: Hmmmm
Od: kufejot
|
Pridané:
24.6.2011 12:26
Casto sa stava, ze je tovar odoslany v poriadku, poskodi sa cestou. Zakaznik ho nepreberie a postovne naspat su moje naklady.
Potom je tu specificka skupina ludi, ktori si tovar objednaju a nie su ochotni zan aj zaplatit. Opat postovne naspat. Pri vysoko konkurencnom tovare s malou marzou to je problem. Staci si pozriet cennik Slovenskej posty, alebo kurierskej spolocnosti. Navyse touto predlzenou lehotou na vratenie tovaru, mi visia vo vzduchu peniaze, ktore potrebujem na nakup na sklad.
A mozno vies, ze ziskat zakaznika je lahsie ako si ho udrzat. Takze nema zmysel klamat v popise produktu, posielat ho poskodeny, lebo sa mi v konecnom dosledku vrati.
|
|
Re: Hmmmm
Od: NooN
|
Pridané:
24.6.2011 12:41
Tak ak nie si debil, snad si to budes narokovat u prepravnej spolocnosti, pretoze ta ti poskodeny obal nezoberie a ak je poskodeny pri dodani, je to jej problem. No ak to posielas po niekom kto za dorucenie nezodpoveda, tak fakt nechapem ako mozes podnikat.
|
|
Re: Hmmmm
Od: abecede
|
Pridané:
24.6.2011 11:41
Ano, Ano... To su t islovenski podnikatelia... Kazdi chce byt milionarom do troch rokov... Alebo najradsej hned. Nas zakaznik == nas otrok a platca.
Uplne najlepsi su nase slovenske cestovky, ktore maju hadam najvyssie ceny na svete... a sluzby tretie najhorsie na svete.
Realny priklad: siel som teraz na last minute cez nemecku cestovku. Vyklikane cez internet. Este den pred odletom som checkoval kartu, a cestovka stale nestiahla peniaze. Tak som im volal, ci je setko OK - s radostou mi povedali, ze ano a ze oni si to stahuju tak raz za tyzden... ze keby to nahodou nepreslo, tak ma potom budu kontaktovat.
To slovensky podnikatel, by uz stal na letisku pred lietadlom a nepustil by ma don, kym by neuvidel peniaze na ucte. Ale hned ako by ich uvidiel, by som zase uz ja jeho nikdy neuvidel :-D.
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
24.6.2011 12:35
1-cielom podnikanie je zisk, nie charita. Obcan SK toto nechape a nasledne je unho kazdy, kto chce zarobit, zlodej. Kazdy by chcel vsetko, ale len ak to je za 5,50,-
2-ciel byt milionarom do obdobia xx rokov je predsa uplne normalna vec. Co byva nenormalne, je cesta k tomuto cielu u niektorych jedincov. Tu vsak o ich uspechu/neuspechu rozhoduju samotni ludia, ktori im vlastnou nevedomostou/hlupostou toto umoznuju.
|
|
Re: Hmmmm
Od: ...
|
Pridané:
24.6.2011 12:58
A tu je ten rozdiel. Podnikas preto aby si zarobil - ty sa chces mat lepsie, nikto ta do toho nenuti ani nic. Ale ked prichadzaju zakony co maju viac chranit spotrebitela uz sa zacinate certit. Je mi jasne, ze su na svete spekulanti ktori budu vzdy spekulovat, no aj tak je viac podrazov, neochoty atd zo strany obchodnika. Castokrat sa ma snazili odbit ked som nieco prisiel reklamovat. A ked som im pohrozil kontrolnymi uradmi a inspekciou a dalsiou medializaciou, tak zrazu ochotni boli vsetko vymenit zadarmo - tak kde je pravda? Ak by mal pravdu, tak by mi to neuznal, lebo inspekcie by sa nebal.
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
24.6.2011 13:07
Ty pises a globalizujes predavajucih podla vlastnej zlej skusenosti. Ja sa necertim, davam vsak do pozornosti zvysujuci sa rozdiel medzi pravami kupujuceho a predavajuceho. Tieto prava a aj povinnosti by mali byt uplne v rovnovahe. Kopec ludi si objedna tovar vyslovene len na skusku, vrati a skusa iny a inde, az najde to prave. Toto sposobuje straty predavajucim a skonci to likvidaciou mensich predajcov a zmenou ponuky na cisto mainstream. Nikto nebude chciet riskovat vratenie draheho/malo predavaneho tovaru a susit ho na sklade.
|
|
Re: Hmmmm
Od: ...
|
Pridané:
24.6.2011 13:15
Ano v tomto s tebou suhlasim. Na strane druhej su ale produkty, ktore sa jednoducho nedaju vyskusat v predajni a castokrat potrebujes na ich skusanie niekolko dni - hovorime o specifickych produktoch. Nehovorime o vrateni vysavaca, pracky a podobne - tam mas urcene informacie a parametre a tie budu v porovnani s konkurenciou vzdy rovnake. Ak by informacie nesuhlasili, moze sa to napadnut sudnou cestou.
Ja nehadzem vsetkych podnikatelov do jedneho vreca, su aj slusni a aj ich poznam osobne, no ak sa na to pozries z globalneho hladiska, tak samozrejme je to o ludoch a tych chamtivych je viac ako tych slusnych.
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
24.6.2011 13:51
Presne tak. Chamtivcov a vypocitavcov je vela, na jednej aj druhej strane. Ide o to nedat im sancu, ci uz som kupujuci alebo predavajuci. Pofiderne jednania subjektov treba odhalit a "spravit reklamu". Problematicke je to prave koli skusaniu tovaru, tu citim medzeru a priestor na zneuzivanie. Nie kazdy obchodnik si moze dovolit drzat tovar za tisicky eur len tak, na skusku pre ludi. Pokial by bol retazec sirsi, napr. systemom komisionalneho predaja od vyrobcu az po koncaka, bolo by to idealne.
|
|
Re: Hmmmm
Od: reg. vietor
|
Pridané:
24.6.2011 13:59
nedas sem pls nejaky link na tu cestovku? :)
|
|
Re: Hmmmm
Od: xpirin
|
Pridané:
24.6.2011 14:58
Thomas Cook je najlepsia!
|
|
Re: Hmmmm
Od: boris11
|
Pridané:
24.6.2011 22:11
v amerike mozes tovar vratit tusim ze az do 3 mesiacov a to moze byt aj pouzivany a div sa svete cena elektroniky a oblecenia tam je nizsia ako v europe
tak ako je to mozne? :)
|
|
Re: Hmmmm
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
25.6.2011 10:46
a) vyrobcovia dodavaju na US trh veci za ine ceny ako do EU
b) Amerika je "trosku" iny trh. Tam, robit v malom ma rovnaky vyznam, ako u nas megaprojekt.
|
|
EP definitívne schválil nové pravidlá pre online nákup
Od: anti-talent
|
Pridané:
24.6.2011 12:13
zlodej bude vzdy kricat: Chytte zlodeja!
aj teraz to najvyssi v europe potvrdili.
mam obchod, a funguje na dobrej urovni aj bez nejakych prikazani z hora.
|
|
Re: EP definitívne schválil nové pravidlá pre online nákup
Od: NooN
|
Pridané:
24.6.2011 12:42
Tak cest vynimkam, ale ked si pozries niektore slovenske "obchody", tak zistis ze to ma vyznam.
|
|
Re: EP definitívne schválil nové pravidlá pre online nákup
Od reg.: DeeerDance
|
Pridané:
24.6.2011 12:42
jj urcite sa ides potrhat aby si mi vratil peniaze ked repraky maju hlasny brum, alebo ked farba tovaru sa lisi od obrazku co mas na stranke, alebo ked mi dodas monitor s dead pixelmi...
ty si urcite taky dobrak co prima reklamacie eurocase zdrojov aj 5 rokov...
Nenariekaj tu nad hlupymi 7 dnami, kolko % zakaznikov to u teba vyuzilo? A ako to teba okrada? Vacsina z vas malych obchodikov veselo predate ten tovar ako novy. Ziadny open-box deal, proste spat do skatule a predat. A proti reklamaciam bojovat zubami nechtami...
|
|
Re: EP definitívne schválil nové pravidlá pre online nákup
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
24.6.2011 15:46
ako reseller pravdepodobne vadný kus vracia dodávateľovi, takže ak je dostatok mŕtvych pixelov/5 rokov v záruke/hocičo iné, tak nemal by mať problém uznať reklamáciu, keďže to pekne vráti dodávateľovi a má po probléme
|
|
Re: EP definitívne schválil nové pravidlá pre online nákup
Od: tturistaa
|
Pridané:
24.6.2011 20:01
a vzdy nema problem? dodavatel je tiez len obchodnik.
|
|
this guy seems legit
Od: pedobear
|
Pridané:
24.6.2011 15:33
preco mam silny pocit, ze prave vdaka pravomociam ktore im dovolili toto schvalit, prispeli velkym dielom k vyvoji ludstva
|
|
lutujem predajcov knih
Od: colibri
|
Pridané:
24.6.2011 19:45
ked im v januari zacnu vracat knihy. Je to strasne komplikovane toto riesit ale ja to beriem ako likvidaciu mensich firiem aby sa tym vacsim ulahcilo podnikanie a zvysil zisk.
|
|
splatnost faktur ...
Od: Koumak
|
Pridané:
24.6.2011 21:49
Fuuha tak to sa zasa navysi splatnost faktur :(
Uz teraz dodavatel caka aj mesiac, tymto krokom to narastie o dalsi .. parada, to bude radost podnikat s kvartalnymi uhradami :((
Ako bezny klient to kvitujem, proti nesolidnym firmam
a pripadnemu omylu je to zaujimava moznost.
Ale ako seriozneho predajcu ma to netesi, pribude spekulativnych nakupov a oneskoria sa platby, resp. bude treba navysit hodne cashflow koli pripadnym vratkam :(
|
|
vratenie
Od: niektoooooooo
|
Pridané:
24.6.2011 21:50
a ked si objednam tovar cez internet a ako dorucovaciu metodu zvolim osobny odber na predajni, vztahuje sa na to 14 dni ? ak ano tak to je dost vydzub, lebo ani to postovne by netrebalo platit a moze byt zo mna tester noveho hardware zadarmo...
|
|
Re: vratenie
Od: rararaa
|
Pridané:
24.6.2011 23:26
jj kazde 2 tyzdne upgrade, zlaty kapitalizmus :)
|
|
hm...
Od: ...
|
Pridané:
25.6.2011 9:07
Takže nami demokratický zvolený parlament EÚ schválil povinnosť pre predávajúceho pri tovare s cenou nad 40 eur hradiť prepravné pri jeho vrátení spotrebiteľom, ale nikým nevolená Rada EÚ toto zamietla? Tak potom načo sú tam "naši" poslanci keď nemajú ani len formálne právomoci a robia si v tej únií rôzne skupiny čo chcú?
|
|
......
Od: rado101k
|
Pridané:
25.6.2011 9:09
Tovar objednany cez internet moze byt aj osobne prevzaty na pobocke firmy a vztahuje sa nan 7 dnova lehota na vratenie... :-)
|
|
zrusenie zmluvy?
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
25.6.2011 13:55
pouziva sa vypovedanie zmluvy, v tomto pripade zo strany spotrebitela, dalej moze byt zmluva aj neplatna. inac je to fajn, 14 dni je akurat, mam skusenosti s celkom rozumnymi predajcami (cez net) najma ak dodali iny tovar, alebo bol chybny, a vracal som zopar triciek, tiez bez problemov...
|