neprihlásený Utorok, 7. januára 2025, dnes má meniny Bohuslava
Apple predstavila OS X 10.7, iOS 5, iCloud. Nenadchla

Spoločnosť Apple v pondelok v úvodnej prezentácii na konferencii Worldwide Developers Conference, WWDC, predstavila dva nové produkty, novú verziu 5 operačného systému iOS a službu iCloud pre synchronizovanie rozličných dát s jednotlivými osobnými počítačmi a mobilnými zariadeniami užívateľa. Okrem toho zverejnila ďalšie informácie o pripravovanej novej verzii 10.7 Lion operačného systému Mac OS X.

DSL.sk, 8.6.2011


Spoločnosť Apple v pondelok v úvodnej prezentácii na konferencii Worldwide Developers Conference, WWDC, určenej pre vývojárov pre platformy spoločnosti predstavila dvojicu nových produktov, iOS 5 a iCloud, a zverejnila ďalšie informácie o novej pripravovanej verzii Mac OS X 10.7 s kódovým označením Lion.

V prípade nových predstavených produktov, novej verzie iOS 5 a služby iCloud nahrádzajúcej MobileMe, sú hlavné funkčné novinky často inšpirované už existujúcimi funkciami najmä v produktoch Google, Androide a webových službách Google.

Podľa prezentovanej podoby a vlastností ale môžu nové produkty Apple porážať produkty od Google kvalitou spracovania a ergonómiou, podobne ako vo viacerých prípadoch doteraz.

Apple v pondelok nepredstavila žiadny nový hardvér.

Mac OS X 10.7 Lion

Z trojice prezentovaných produktov bude ako prvá dostupná užívateľom nová verzia 10.7 operačného systému Mac OS X 10.7 s kódovým označením Lion.

Apple hlavné novinky verzie 10.7 predstavila už v minulom roku, v pondelok niektoré z nich predstavila a prezentovala detailnejšie a najmä spresnila informácie o dostupnosti novej verzie.

Na rozdiel od predchádzajúcich verzií nebude verzia 10.7 už predávaná na optickom médiu, k dispozícii bude len na stiahnutie z Mac App Store. Download bude mať približne 4 GB.

Mac OS X 10.7 bude stáť 29.99 dolárov, pričom užívateľ jedným zakúpením novej verzie získa právo upgradnúť na verziu 10.7 všetky svoje počítače s Mac OS X.

Nová verzia bude dostupná v júli, presný termín spoločnosť nezverejnila. Preview verzia pre vývojárov bola sprístupnená už v pondelok.

Zo zlepšení užívateľského rozhrania Apple prezentovala napríklad multi-touch gestá, novú špecifickú podporu behu aplikácií v režime na celú obrazovku, spúšťanie aplikácií cez Launchpad, zoznam ikôn podobne ako v iOS, a najmä Mission Control, integrovanú správu otvorených aplikácií, okien a virtuálnych pracovných plôch.


Predstavenie Mac OS X 10.7 (video: Apple)



Zo zaujímavých funkčných noviniek boli prezentované napríklad Resume a Versions. Funkcia Resume uchováva stav aplikácií a pracovnej plochy a obnoví ich po reštarte aplikácií a/alebo celého operačného systému. Funkcia Versions uchováva automaticky verzie dokumentov a poskytuje k nim prístup cez užívateľské rozhranie podobné prístupu k verzionovaným zálohám Time Machine. Ako technologicky funguje Versions spoločnosť zatiaľ nespresnila.

Zlepšený bude aj emailový klient Mail s podporou konverzácií podobnou Gmailu a lepším vyhľadávaním. Ako novinku Mac OS X 10.7 uvádza Apple aj podporu migrácie z Windows.

iOS 5

V pondelok Apple prezentovala prvýkrát aj novú verziu 5 svojho operačného systému iOS pre svoje mobilné zariadenia, ktorú vydá na jeseň.

V novej verzii budú výrazne zlepšené notifikácie, ktorých zoznam bude dostupný cez podobné užívateľské rozhranie ako notifikácie v Androide, po pohybe prsta zhora dole pri hornom okraji displeja. Navyše sa nové notifikácie zobrazia pri hornom okraji a samé zmiznú, doteraz sa na iOS notifikácie zobrazovali v pop-upoch uprostred obrazovky.

Zoznam notifikácií sa bude zobrazovať aj na zamknutej obrazovke a pre jednotlivé konkrétne notifikácie bude možné aktivovať príslušnú aplikáciu rovnakým ťahom akým sa odomyká obrazovka.

V systéme bude integrovaná podpora pre Twitter, s centrálnym nastavením prihlasovacích údajov a priamou podporou vo viacerých systémových aplikáciách.

Zlepšený bude prehliadač Safari, pribudne podpora pre jednoduchšie čítanie článkov zobrazením iba samotného článku namiesto komplexných stránok a podpora označenia stránky na neskoršie čítanie. Užívateľské rozhranie na iPade sa rozšíri o plnohodnotné zobrazenie otvorených tabov.

Novinkou bude zoznam úloh a upozornení na tieto úlohy, pričom upozornenia bude možné nadefinovať podľa času ale tiež podľa lokality, pri príchode do definovanej lokality alebo pri jej opustení.

Podporované bude využívanie zariadení s iOS 5 kompletne bez osobného počítača. Nové zariadenia bude možné priamo aktivovať bez PC, cez bezdrôtové siete sa budú môcť priamo sťahovať aj aktualizácie operačného systému. Apple začne používať aj u iOS rozdielové aktualizácie zahŕňajúce iba zmeny oproti prechádzajúcej verzii pre minimalizovanie množstva prenesených dát, doteraz každá nová verzia iOS obsahovala kompletný operačný systém.

Zároveň pribudne synchronizácia s iTunes na PC cez WiFi sieť a napríklad AirPlay Mirroring, podpora zobrazovania displeja iPadu 2 aj na TV realizovaná bezdrôtovo.

Novou aplikáciou bude iMessage, instant messagingová služba a softvér pre iOS zariadenia. Zlepšený bude emailový klient podporujúci napríklad emaily zabezpečené podľa štandardu S/MIME.


Predstavenie iOS 5 (video: Apple)



iOS 5 bude k dispozícii pre iPhone 3GS, iPhone 4, iPad, iPad 2, iPod touch tretej a štvrtej generácie. Pre vývojárov sprístupnila Apple SDK novej verzie už v pondelok, nová verzia bude vydaná na jeseň.

iCloud

Poslednou hlavnou predstavenou novinkou je webová cloudová služba iCloud pre ukladanie dát užívateľa na serveroch Apple.

Spoločnosť predstavila dáta, ktoré sa budú v službe ukladať a synchronizovať s jednotlivými zariadeniami užívateľa, a podobu podpory iCloud v Mac OS X a iOS, prípadne Windows. Webové rozhranie iCloud spoločnosť ale vôbec nepredstavila.

iCloud nahradí doterajšiu platenú službu MobileMe, na rozdiel od nej bude zadarmo a bude podporovať výrazne viac funkcií. Na účte užívateľa budú uložené kontakty, kalendáre a emaily s emailovou adresou s koncovkou @me.com. Dáta sa budú synchronizovať automaticky s iOS a Mac OS X zariadeniami.

Rovnakú funkčnosť si v súčasnosti aj užívatelia iOS zabezpečujú pomocou služieb Google a synchronizáciou cez Exchange protokol, zároveň takáto funkčnosť je priamo dostupná v Androide.

Cez iCloud účet sa budú synchronizovať medzi zariadeniami tiež aplikácie zakúpené v App Store, knihy zakúpené v iBooks, a dokumenty aplikácií iWork. Podporované bude aj API, ktoré umožní zabudovať priamu podporu synchronizácie dokumentov cez iCloud účet aj aplikáciám tretích strán.

Na iCloud účet sa budú automaticky denne cez WiFi ukladať aj zálohy ďalších dát z iOS zariadení, pomocou ktorých bude možné nastaviť nové iOS zariadenie na posledný zazálohovaný stav starého zariadenia.

Špecificky sa budú na iCloud účet ukladať a synchronizovať s ďalšími zariadeniami odfotené fotografie, ktoré zostanú na účte štandardne 30 dní. Na iOS zariadení bude uchovaných vždy posledných tisíc fotografií, pričom uchovať trvalo ich bude možné presunutím do vlastného albumu. Na Mac OS X a PC sa budú štandardne synchronizovať a uchovávať všetky odfotené alebo naimportované fotografie na iných iOS a Mac OS X zariadeniach.

Formálne cez iCloud účet budú podporované aj dve funkcie týkajúce sa hudby a iTunes. Po zakúpení skladby na iTunes sa táto automaticky stiahne na všetky zariadenia synchronizované s rovnakým iCloud účtom, limitom je maximálne desať zariadení.

Platenou nadstavbou bude služba iTunes Match za 24.99 dolárov ročne, ktorá umožní na PC preskenovať existujúce skladby, identifikovať ich a automaticky ich pridať na iCloud účet užívateľa bez ich nahrávania a to v kvalite 256 Kbps AAC. Ak softvér skladbu neidentifikuje, na iCloud účet ju uploadne.

Užívateľ bude mať na iCloud účet k dispozícii zdarma 5 GB priestoru na emaily, dokumenty a backupy iOS zariadení. Ďalšie dáta, fotky, aplikácie, knihy a hudba, sa do tohto limitu nebudú započítavať.

Služba iCloud bude sprístupnená spolu s iOS 5 na jeseň. Podľa Steva Jobsa, CEO Apple, hlavnými výhodami služby iCloud oproti konkurencii budú jej integrácia do aplikácií a automatická synchronizácia so všetkými zariadeniami. Jobs opakovane označil za výhodu iCloud motto "It just works".


      Zdieľaj na Twitteri


Podarí sa podľa Vás Apple získať významné postavenie vo webových / cloudových službách? (hlasov: 676)

Áno      57%
Nie      43%


Najnovšie články:

ARM sa ani tento rok podľa analytikov v PC ešte výraznejšie nepresadí
Samsung a Google začnú tento rok podporovať nový otvorený formát 3D audia
Starship bude pri ďalšom lete výrazne upgradnutá, už vypustí testovací náklad
Eset odporúča užívateľom so staršími PC prechod z Windows 10 na Linux
Bývalá flash divízia Intelu skončila s SSD pre PC
Od januára je v EÚ roamingu opäť viac dát
Takmer 90% nových áut v Nórsku sú elektromobily, na cestách ich je viac ako štvrtina
Tesla prvýkrát vyrobila menej áut ako v predchádzajúcom roku
Samsung predstaví 500 Hz monitor, AI aj 3D monitor
Skylink a Prima nepredĺžili zmluvu, Prima začala divákov upozorňovať oznamom


Diskusia:
                               
 

Páči sa mi, že keď Apple predstaví aj 1000 noviniek, ale nepredstaví nič originálne, po čom by nám sánka ostala na zemi, tak sklamali. Asi sme si príliš zvykli na veľké prekvapenia :)
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Humancentipad!
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Si zabil :) Ten diel SP bol genialny.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

ja sa teším že ten nový iOS 5 schválila aj rímskokatolícka cirkev, takže si ho môžem kúpiť. android je dielo satana
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

apple je zlo a jobs je upir!
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Haha. I woke up down today. YouÂ’ve cheeerd me up!
Odpovedať Hodnotiť:
 

no keď si mám vybrať medzi službami apple a google tak jednoznačne zverím svoje dáta skôr Apple ako tým cigáňom s farebnými písmenami.
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

ja zase tym farebnym pismenam ako tomu hnilemu jablku.. :-)
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Jasne, radsej zverim svoje udaje firme, ktora na nic nepotrebuje odovodnenie a robi si co chce, ako chce a nikomu nic nevysvetluje - viz kauza s kolektovanim GPS dat - "je to loz" a to je cele vysvetlenie - pricom museli vydat "fix" aby tieto data nezbieral... Jasne, mrte doveryhodna spolocnost.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tu bola debata google vs apple. Apple vydala patch a uz sa to nedeje. Google sa na to vy*bala a androida si prakticky aj tak nikto neupdatuje, lebo vyrobcovia telefonou na to *ebu
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

That saves me. Thanks for being so snesible!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ThatÂ’s more than snseible! ThatÂ’s a great post!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsimli ste si ze ked zapol ten iPod, tak tam bolo napisane "Vitajte" ?:)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

no a? iOS podporuje kvantum jazykov, medzi nimi aj slovencinu. V rozhrani, klavesnicou a nielen to. Aj plna syntetizacia hlasu z textu pre nevidiacich je v slovencine, vratane hlasovej navigacie (kde sa prave nachadza prst nevidiaceho)

Takze to Vitajte nie je nic prekvapujuce :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

osobne ma inak veľmi nadchol iCloud a myslím si, že to je presne to, čo doteraz cloud službám chýbalo. Plná transparentnosť, aby sa ľudia nemuseli o nič starať, zdarma. Aj doteraz sa dali fotky zdieľať cez cloud, no trebalo ich uploadovať a downloadovať, mazať na cloude atď. Tak isto aj hudba sa dala nahrať na cloud, no nerobilo to automaticky na pozadí v okamihu a nerozosielalo to automaticky na všetky zariadenia. Myslím si, že týmto cloud dospel do štádia, kedy bude masovo využívaný. A myslím si, že do roka budú všetci významní hráči predstavovať svoje iCloudy.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

no neviem co take im chybalo, mne sugarsync synchronizuje do cloudu vsetko co potrebujem medzi 2x pc, nb a telefonom bez problemov, v realnom case na vsetky zariadenia, podla priradenych pravidiel + triliam mi synchronizuje do clodu vsetky komunikacie z im tiez v realnom case a nic viac nepotrebujem...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

apple v tomto smere zaostala a dostali priestor mensi hraci, teraz vsak prisli s niecim co ich posunie o level vyssie - ani nie tak s tym co bude iCloud ponuka v horizonte jedneho roka ale povedzme 2-3. Datacentrum ktore postavili, hovori za vsetko :-) plus dalsie roky prinesu nove technologicke moznosti - LTE siete - smeruje to k tomu, ze na iCloude nebude content len ulozeny ale aj spracovavany - app. logika ( centralizovany storage a vypoctovy vykon ), koncove zariadenia budu viac a viac len HID a cache.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

No len to by sme museli mat iny mobilny internet ako teraz toto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chcem vidiet, ako na slovensku do toho iCloudu narves hudbu a stiahnes si ju z iPhonu. Tesim sa na to.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keby si cital o co ide, tak nemusis uploadovat skoro nic. Iba tie hudby, co neidentifikoval. A nemusis pouzit edge ako blb, ale aj wifi sa da. Mozno poznas. Taka ta wireless technologia. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poznam, je to vynikajuca technologia ktora umoznuje tlacenie dokumentov vo velkom kancli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

iCloud bola uz nutna vec pokial ma user 2-3 zariadenia od apple - synchro bolo relativne problem, aj ked mobileme riesil zakladne synchro slusne. iCloud je len zaciatok - po vydani iOS5 sa ocakava novy HW s A5/A4 cpu - novy apple TV, novy timemachine , ktore taktiez pojdu cez iCloud a postupne pocitam ze iCloud bude ponukat on demand filmy, serialy atd - ja osobne TV pozeram len v zime - aj to History, Discovery a pod. Je mozne ze casom tam pobezi aj aplikacna logika - napr. hry, a streamovat sa bude len obraz a zvuk, napr. cez apple TV na obrazovku televizora. Bude to este zaujimave.

Kazdopadne, pred. 2-3 rokmi som nad apple produktami neuvazoval, pred rokom som kupil MacBook Pro a oslovilo ma to - treba to mat par dni pod rukami a bud to oslovi a clovek sa uz k pc a win nevrati alebo nie.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Bud hej, alebo nie, tak to vacsinou byva ze ano alebo nie ;)....
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

v com su ale apple odbornici su wallpapre...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Autor asi nevidel keynote co? Tam to vyzeralo, ze su nadseny dost… :-D
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Neviem preco autor spomina len Google a jeho sluzby, ale Apple sa pri novinkach v iOS 5 ocividne nechal inspirovat aj u MS, resp. WP7 a Mango update (twitter, iMessaging, HW tlacidlo na fotak, skydrive, ...).
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

iMessaging je skor inspiracia z blackbarry, okrem toho podobna aplikacia uz v appstore bola resp. stale je ak sa nemylim a vola sa to WhatsApp, rovnako ako HW tlacitko ma aplikacia, ktora je uz v appstore a vola sa Camera+ a ta funkcia je volumesnap. Taktiez Reading List, na to uz aplikacia v appstore uz je.
Takze skor islo o inspiraciu z tychto zdrojov. Nehovoirac ze tieto veci boli uz v cydii. A skydrive nie je presne to iste. Je to sice cloud len apple ten svoj upravil podla seba. Je to vlasne rozsirenie mobilme a myslim, ze cloud veciciek je tu plno, takze neviem ci prave skydrive je tou inspiraciou. Taktiez tie nove notifikacie je nieco podobne v cydii. Na nete je par clankov, ze ten clovek co to vyvijal skoncil nakoniec v apple. iOS5 skor dorobil to, co mnohy kritozovali.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

a tie aplikacie boli inspirovane produktmi inych vyrobcov... jak napriklad RIM
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

mňa tiež napadlo Mango a WP7 jak som to čítal..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Minule vidim bilboard na iCload, poviem si fajn RNDr. Jozef Iľko sa opät sekol s predpovedou, podidem blizsie a to si len Jobs vyrezaval kurie oka... Inymi slovami v pondelok nepredstavili nic. Do toho OS X Leva natrepali balast z iOS, s iOS5 nedohnali konkurenciu, a iCload mi je k nicomu ked nemam ich predrazene pocitace a obmedzene iHracky...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

A este co Fero v krcme vecer hovoril?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nenadchla? Sak toto su vianoce! API, ktore som si zelal pred rokom :-). Nadpis ako z bulvaru. Piste fakty majstri sveta...
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Uvidis, o rok, o 2 budu clanky ako sa snazi ten a ten konkurovat iCloudu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tychto geekov nadchne akurat tak blba antena. Ale sak ved kazdemu k spokojnosti ;-).
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nenadchla? To ale záleží len od toho čo sa očakáva. A vzhľadom na skúsenosti z minulosti sú pri Apple očakávania vždy veľké. Pri uvedení iPhonu tiež každý frflal, že neumožňuje inštalovať vlastné aplikácie, nemá multitasking a MMS. Dnes všetko z toho má a je z toho celkom slušný úspech.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a preco to nemalo hned od zaciatku? vypustili do sveta nedokonceny hardware a preto to bolo odsudzovane

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

a preco aj WP7 nema kopec veci od zaciatku? Proste vsetko prechadza vyvojom a postupne sa pridavaju funkcie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

WP7 je vonku?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

ano, wp7 je vonku uz 8 mesiacov.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A nikto si ho nekupuje, ani MS-fanatici. Plus MS dostal lekciu, ze nemozu vypustat produkty, ktore su vyvojovo roky za konkurenciou.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

preto predavaju 2.5 mil telefonov za kvartal.
a bude to viac.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Vo svete, kde nová kategória zariadení predá za prvý rok 15 miliónov kusov a kde sa počty predaných kusov rátajú na stovky miliónov je 2,5 mil. zanedbateľné číslo a veľký fail
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

pocuj macfag. reagoval som na to, ze ho nikto nekupuje, dokonca ani ms-fanatici.
to jednoducho nie je pravda.

nerozumiem, preco to porovnavas s predajom ipadu. wp7 nie je tablet, ale os pre telefon, ktory je na trhu 7-8 mesiacov aj s topankami a este ma meskanie.

je to vynikajuci os, aj ked ma este dost prace pred sebou. to, ze nie je popularny je skor otazka marketingu.

okrem toho, jobs je klamar. na keynote sa spominalo, ze xbox ma 30 mil aktivnych uzivatelov, co nie je pravda. ma viac userov, ako osx.
a este cosi: ios nie je najvacsia gaming platform ani omylom. klamat sa nema, ani ked predavas jablka.
na to pamataj.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

XBox LIVE má 30 miliónov aktívnych používateľov a iOS je najväčšia herná platforma, oboje je ľahko dohľadateľné na Internete. Jasné, Jobs na oficiálnej keynote klame, len ťuťko z diskusie DSL.sk má tie správne informácie, ach jaj...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

- predalo sa 55 milionov xbox 360 /su aj ine modely/

- 100 000 titulov v appstore rozhodne nie je najvacsia "gaming platform"
len na pc je ovela viac hier.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Písal som snáď niečo o predaných XBoxoch? Nie, písal som o používateľoch XBox LIVE, vieš čo to je? Skús pozrieť. Veľkosť platformy nie je počítaná od počtu hier (aký by to asi tak malo zmysel???), ale od počtu aktívnych používateľov. Obe skutočnosti sú mimochodom dosť zreteľne uvedené v keynote, prípadne stačí používať hlavu. Ešte by ma zaujímalo, aké iné modely okrem XBox 360 sú, to myslíš akože staručký XBox? :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale ja som nepisal o uzivateloch xbox live /35 mil./ a ty si reagoval na mna. chapes?

"Veľkosť platformy nie je počítaná od počtu hier"
ale apple ich presne tak v keynote ratalo. podla poctu titulov /podla ziadneho kriteria nie je najvacsia/

pozri si este raz keynote.

Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

LOL :D ..to ty tu splietas stale o poctoch predanych XBoxov, ale na Keynote sa vravelo o uzivateloch XBox LIVE a ty tvrdis, ze klamu, pretoze XBoxov sa predsa predalo viac :D Rozmotaj sa prosim ta :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si reagoval na Jobsa a ten hovoril o XBox LIVE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na keynote sa hovorilo, že iOS je "the most popular gaming platform", t.j. najpopulárnejšia, hrá ju najviac ľudí. To, že potom napísali, že majú 100 000 herných titulov neznamená, že to je kritérium, bol to len doplnkový údaj k tomu, že sú "the most popular".
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok, s tym xbox som sa sekol, ale aj tak mi pride ako totalna kokotina porovnavat xbox live, kde mas plnohodnotne tituly s apple gaming center, ktore je z 90% na urovni flash games.

ak to bol iba doplnkovy udaj, tak aj tak je to loz. na pc sa hra viac ludi, ako 50 mil.
takze asi tak.

moj zaver: v prvom pripade zavdza, v druhom pripade klame.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Oni ale nehovorili nič o tom, že iOS je najlepšia pre hard-core gamers. Hráč je ten, kto hraje hry. Rozhodne majú viac hráčov na GameCenter, ako má XBOX Live. To, že XBOX Live má viac hard-core gamers, nikto nevyvracia.

S tým PC: zjavne chápu pojem "platforma" inak. Porovnávali sa s konzolami a hand-held consolami, najskôr chápu ako platformu aj Games For Windows, Steam, atď. Proste máte iný uhol pohľadu a mne je to jedno, ja hry nevyvíjam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Staci si vsimnut napr. to, ze akakolvek hra, ktora je eye candy a hraca skratka namota aj ked je to v podstate uplna hlupost, tak sa predava niekolkonasobne lepsie ako napr. graficky prepracovanejsi NFS apod. Clovek potom hned pochopi o com je rec ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takto Ti poviem, kto chce psa byť palicu si nájde. Páči sa mi, že si vieš priznať chybu (to tunajší diskutujúci nevedia), ale prečo píšeš na konci, že zavádza a klame? Všetko čo povedal, je pravda, to že Ty to chápeš v inom kontexte je Tvoj problém.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počúvajú retard,
reagoval som na to, že 2,5 milióna nie je v ich oblasti pôsobenia nijak významné číslo a je to sklamanie. Dokonca aj s ohľadom na to, ako je dlho na trhu

Len nerozumiem, prečo máš potrebu na niekoho útočiť s úplne nesúvisiacími vecami. Reč bola o tom, že WP7 sa slabo predáva, no teba sa to zjavne dotklo a zaútočil si aj s úplne nesúvisiacími vecami. Cítiš sa lepšie, ako si mi to "nandal"?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Okrem toho nikto netvrdí, že je to zlý systém. Akurát ešte má čo dobiehať.

A jeho predaje nie sú slabým marketingom. MS dal na launch WP7 do marketingu 500 mil dolárov, čo je viac, ako napríklad Apple za celý rok 2007 na všetky ich produkty. A to sa ešte hovorí, že Apple sa predáva vďaka marketingu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

2,5 mil zariadeni je zaokruhlovacia chyba.

Mne viac hovori to, ze HTC/Samsung/LG nasadili na vypredaj WP7 zariadeni take ceny, ze idu hlboko pod naklady. 200 EUR za Snapdragon, ktory vo verzii s Androidom stoji 400 mi hovori, ze tak skoro podobny pokus nezopakuju.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nepredavaju. Lezia na skladoch. Tych 2.5 miliona kusov su zariadenia dodane na sklady operatorov, nie REALNE PREDANE kusy koncovym zakaznikom.

Dalsi prosim.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

klames.
tu su predaje, nie expedovane kusy:

mobile-device.biz/content/item.php?item=30490
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sak to pisem, nemali to este hotove. A spravny cas uvedenia na trh bol dolezitejsi, pretoze ak by to spravili o 3 mesiace neskor, konkurencia by ich mozno predbehla a urvovala by trendy ona a nie Apple. Nakoniec sa ukazalo, ze spravili dobre a stali sa lidrom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiez neviem co ocakavali... Hlavne funkcie Liona boli nacrtnute uz v oktobri munuleho roka, s iOS razia cestu kazdy rok priniest nieco nove, a iCload ? Kto ponuka take komplexne riesenie implementovane do produktov ? + iTunes Match ? Moznost zlegalizovat si neobmedzeny pocet skladieb za 25$ ?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

co ja viem ubuntu one to ma uz davno
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Buď rád, že ti stačí Ubuntu One. My si radšej počkáme na iCloud/alternatívu od Googlu.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

zlegalizovat? ked mam KUPENE CD, ktore si pre vlastne potreby ripnem (spravim backup CD), tak to urcite NIE JE nelegalne.. apple samozrejme ide zarobit na tych menej chapajucich, ktori sa radi nechavaju klamat..

btw super cool new feature message receipt? ;) tato funkcia je stara takmer ako samotne GSM...
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnes môžem inštalovať vlastne aplikácie???
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Multiple windows, full-screen apps no to su mi vyhody:D
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

myslíš si, že predchádzajúce Mac OS nezvládali viac okien a full screen aplikácie? asi ti unikla pointa novinky....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to tam hovoril ten typek co to prezentoval :))
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

tak si pozri na videach o co sa jedna a potom sa vyjadruj
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ježiš čo sa všetci urazate? :D henten place že sa WP7 slabo predáva, další porovnáva Xbox live (nie XBox!!) s trapnym game centrom na iOS..

Mna tiež pobavila funkcia "full screen feature" ked to ten chlapík povedal jak keby práve predstavoval iPad 3 :D. A to píšem toto z iPhonu ale nemám problém si spraviť srandu z nejakej firmy ktorú mám rad. Sak sa uvedomte, oni nás neplatia za reklamu :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Musim sa priznat ze vela z tychto noviniek sme mali.moznost uz vidiet u konkurencie avsak mozem povedat ze 100%nebezali tak stabilne a smooth ako pri apple. mna presvedcilo iOS 5 natolko ze opustam jailbreak verziu a idem back to official. nedaval som si totizto jb na to aby som mohol stahovat platene app za free ale aby som si mohol upravit par veci ktore mi nevyhovovali. iOS 5 ich ale vsetky ma :-) to ze dali iCloud.zadara je super a Novy Mac OS Lion za len 30$ na vsetky pracovne stanice? no proste bomba :-)
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

jobs mal tento rok pravdu.

year of copycats.
apple skopirovalo vsetko od androidu a wp7.

divim sa, ze sa pri predstavovani neudusili od hanby. neskor uz aj sala plna fanusikov bola iba trapne ticho, ked to bolo vsetkym jasne. obcas vlazny potlesk.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keď google skopíroval veci ako marketplace, to bolo v pohode (však to bolo už aj pred Applom), no keď Apple skopíruje notifikácie, tak už sú copycats (pritom aj notifikácie tu už boli aj predtým). Pekná zaujatosť
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

tak to ma podrž. registrujem tvoje príspevky do diskusií pekne dlho a väčšinou si jeden z prvých kto sa necháva počuť ako kto kopíruje od Apple. takže čítať o zaujatosti od teba mi príde prinajmenšom smiešne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

caly icloud je cesta do pekla.

apple sa uplne odpili vo firemnom preostredi a ostane im iba home entertainment.
pristup k dokumentom z kazdej aplikacie zvlast a nutnost podpory aplikacie pre icloud ma viac zadrhelov ako bonusov.

je to dalsi krok totalnemu zviazaniu usera s apple az do bodu no way back.
cely icloud je iba zlata klietka a vyzaduje homogenne apple prostredie s apple aplikaciami.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ešte by ste mohli informovať o tom, že iOS 5 bol už včera jailbreaknutý :)) http://cnet.co/irgsE8
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

iPod Touch má breaknutý bootloader a tj je ho možné jailbreakovať nezávisle od verzie OS. Tj už teraz je jasné, že keď na tom iPode pôjde iOS6, tak vieme, ako sa dá jailbreakovať...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nehnevajte sa, ale platiť za update OS kde je 5 a pol nových funkcií 30 dolárov len preto že nejaký retard s medzerou medzi prednými zubami povedla že je to deal of the life?

Ako seriosuly, apple useri sú sprosté ovce, keď toto podporujú. iPhone, budiš, super telefón. iPad, budiš, super tablet. Ale iMac? Však z toho Macu vyrobili ihrisko pre mentálne postihnutých. Absolútne žiadna sloboda pohybu po systéme. Len to čo mi autori OS nalinkovali.

Za chvílu Vám vydajú knižku iLife a keď budete podľa nej žiť, tak budete štastní a zdraví až kým neumriete...samozrejme to kedy človek pri dodržiavaní tej príručky umrie pre istotu nenapíšu...predčasne.
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Myslim, ze je lepsie zaplatit si smiesnych 30 dolarov za par celkom uzitocnych funkcii (navyse novych funkcii / zmien by malo byt podstatne viac ako bolo prezentovane), nez si platit niekolkonasobok len za zmenene GUI a brat to ako dan za odfklaknutu predchadzahucu verziu :) Navyse za tych 30 dolarov to mozes instalovat na vsetky svoje pocitace.

Je to cena ako za malu aplikaciu, ktoru mozes vyuzivat na viacerych pocitacoch a myslim, ze Resume + Versions celkom zaujimave a ak dokazu usetrit cas, pripadne zachranit data pri nechcenom restarte systemu tak preco nie? Lepsie ako platit 175€ len za vylestene GUI s este mensim prinosom funkcionality :)
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

versions, to je ta kopia shadow copy od ms?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

je nejaky rozdiel vo funkcnosti?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jak deň a noc:
shadow copy vytvára snapshoty disku, nevie manuálne spraviť snapshot súboru. (aj keď vie rozlíšiť, ktorý súbor sa ako menil v čase) To znamená, že na vytvorenie snapshotu súboru potrebuješ spraviť snapshot disku.
NTFS nepodporila žurnálovanie zmien, tj zálohovať sa dá len časom
Bol by som veľmi zvedavý, ako otvoríš súbor spred hodiny a skopíruješ odtiaľ pár riadkov späť do najaktuálnejšej verzie.

Najpodstatnejší rozdiel je ale v tom, čo je na čo určené: Versions je určený hlavne na to, čo som popísal v poslednom príklade, vyhľadávanie v histórii súboru. shadow copy je najmä pomoc pri zálohovaní disku.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to je blbost. pri shadow copy sa vies predsa dostat k predchadzajucej verzii suboru lubovolne v case. je to inkrementalna zaloha po zmenach v konkretnom subore.
to iste co versions ale s menej efektnym ui.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To si už písal.

Len mi prosím ťa napíš postup, ako si vytiahnem pár riadkov z histórie dokumentu do súčasného dokumentu, pomocou Shadow Copy. Na to je určené Versions.
Odpovedať Hodnotiť:
 

otvoris si starsiu verziu dokumentu a skopirujes text.

clipboard poznas. funguje aj na osx.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale musis manualne hladat v historii a otvarat kazdu jednu verziu, aby si sa dostal k riadkom ktore hladas, ked presne nevies, kde sa nachadzaju... alebo sa mylim?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mylanko, ty si ozajstny trubiroh. napisal som ti, ze je to presne to iste, iba s inym ui.

co ti kurva na tom nie je jasne?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To, že musíš na 100 krát obnovovať a prehľadávať súbory nie je o UI, ale o funkcionalite. Vyhľadávať staršie verzie súborov vedel aj Tíme Machine.

Ozaj, dá sa tam spraviť manuálny snapshot len jedného súboru?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si skutocny retard.
to su vsetko verzie jedneho suboru.
automaticky.


Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sorry, ale ty si retard :) Zjavne nechapes, aky je rozdiel medzi backup systemom a versioning systemom :) Backup ti samozrejme umoznuje pristup k viacerym verziam daneho suboru (a je kazdemu jasne, ze stale ide o ten isty subor), kedze na nom pracujes priebezne a teda sa ti priebezne aj uklada. Problem je vsak v tom, ze ak si napr. zvolis datum xy, restornes subor, otvoris a zistis, ze tam nie je to co hladas, musis prejst hlbsie do historie, znova restore a znova ho otvorit a tak dalej, az kym sa nedopracujes k datumu, kde sa skutocne nachadzalo to co potrebujes. Vo Versions mas jednoduchy a rychly pristup ku vsetkym suborom, resp. jeho verziam. To co ty stale opisujes je to iste co doteraz robil Time Machine. Versions je vsak nieco ine..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavny rozdiel je v tom, ze Shadow copy ti vytvara snapshot celeho disku a uzivatel nemoze vyvolat snapshot len jedneho konkretneho suboru. Versions ti to umoznuje. Dajme tomu, ze pracujes prave na nejakom dokumente a povies si.. tuto verziu by som si chcel zachovat tak, aby som sa k nej mohol kedykolvek vratit a pokracovat budes chciet inym smerom - staci kliknut na jeden button a mas snapshot daneho suboru. Ak by som to chcel spravit pomocou Shadow copy ci Time Machine, tak sa spravi snapshot, resp. zaloha komplet celeho disku. Versions uklada takto verzie, vzdy ked ides dany subor editovat a nie po nejakom casovom intervale... skratka Shadow copy nie je versioning system :) Snad uz chapes :) Ja sice nie som vsevediaci a kludne sa mozem mylit, ale aspon takto to chapem ja. Ak tomu tak nie je, tak ma opravte :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mylis sa. pri shadow copy si mozes vytiahnut starsiu verziu konkretneho suboru.
pravym tlacidlom na subor - restore previous version a vyberies si podla datumu, ktoru chces.

dokonca si v syteme mozes nastavit, kedy sa ma shadow copy vytvarat.
nemusis kvoli tomu prehladavat nejaky v tvojej hlave vytvoreny snapshot celeho disku.

je uplne jedno ako to chapes ty. nezhoduje sa to s realitou.

to, co si ty vycital na wikipedii je iba princip shadow copy. aplikacia je taka, ako to funguje pri versions. iba s nemotornym ui.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie, ty to stale nechapes :) Ja nehovorim, ze sa neda vytiahnut verzia konkretneho suboru, alebo ze je potrebne prehladavat disk / snapshoty alebo co. Aspon TM funguje tak, ze mam zobrazeny konkretny folder a jeho obsah sa meni podla toho, ako sa posuvam v case, cize vyhladavat nic nemusim. Nejak podobne funguje aj Shadow copy. Prehladavat musis len obsah suboru a to tak, ze ho MUSIS restornut a potom otvorit aby si videl co vlastne obsahuje. A ak to tam nie je, musis zvolit iny datum a znova restore a otvorit ho. V TM funguje aspon QuickLook, cize ho netreba ani restorovat (ak ho QL podporuje).

Ide o to, ze taketo zalohovacie systemy - Shadow copy a TM ti pri vytvarani zalohy spravia snapshot CELEHO disku.. skratka ti vyzalohuju vsetky vykonane zmeny vo VSETKYCH SUBOROCH v danom case naraz.

A kedze mas zalohy z roznych casov, tak logicky mas aj rozne verzie suborov ku ktorym sa vies dostat - NETVRDIM ZE TOTO SA NEDA!

No okrem toho to nema s Versions a inymi SVN klientami nic spolocne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozdiel je v tom, ze ak ti Shadow copy zacne vytvarat zalohu / snapshot, tak skontroluje cely disk a vyzalohuje komplet vsetky subory, ktore boli zmenene od posledneho backupu a spravi ti to naraz - toto chap ako snapshot disku.

Versions ti spravi snapshot len jedneho jedineho suboru a to toho, ktory prave ides editovat a VZDY ked ho ides editovat - teda nie po nejakych pravidelnych intervaloch. (manualna inicializacia vytvorenia zalohy sa da v oboch pripadoch)
Vsetky ostatne subory su IGNOROVANE. Dalsia vec je, ze mas pristup ku vsetkym verziam suborov aj bez restore-u a nemas niekolko fyzickych kopii daneho suboru - len zmien v nom. Aj ked sa da vytvorit aj fyzicka kopia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak by si v Shadow copy vytvaral snapshot pri subore, ktory si chces zalohovat dajme tomu kazdych 10 minut a priebezne by si ho aj menil, tak by si mal x kopii tohto suboru, ale aj vsetkych ostatnych, ktore by sa priebezne takisto menili. Toto je snapshot disku a ten ti vytvara fyzicke kopie vsetkych suborov, ktore sa zmenili v case. Taketo kopie sa nevytvaraju pri suboroch, ktore menene neboli a teda pri kazdom zalohovani sa ti nerobi kopia disku 1:1.

Pri Versions by sa ti vytvorili verzie len tohto jedineho suboru a ostatne by sa ti nevyzalohovali ani keby sa menili v case, pricom sa ti nevytvori ani fyzicka kopia tohto suboru - len sa uchovaju zmeny, ktore boli v danom subore vykonane ...toto je snapshot suboru. Sice sa obcas vytvori aj fyzicka kopia, ale nie pri kazdej jeho zmene (napr. len ked si sam zvolis).

Obdoba Shadow copy na Macu (len s inym GUI ako pises) je Time Machine(!) a nie Versions. Keby Versions malo byt to iste, tak predsa neponechaju v Lione aj TM ...to da rozum, nie? :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skratka pri Shadow copy tie vase "verzie" su v podstate niekolkonasobne fyzicke kopie daneho suboru, pricom kazdy subor ma iny obsah a bol vytvoreny na zaklade snapshotu disku.

Pri Versions mam jeden subor a niekde na disku mam ulozene LEN zmeny, ktore v nom boli priebezne vykonane - t.j. k jednotlivym verziam viem pristupovat aj bez toho, aby som mal XY fyzickych kopii tohto suboru.

Zmenu z pohladu Versions si predstavte ako par riadkov, ktore boli do suboru pridane - teda nie je to ziadna fyzicka kopia komplet celeho suboru a jeho obsahu.
Zmena z pohladu Shadow copy je zmena, ktora sa udiala v ramci celeho disku - teda ak sa zmenil nejaky subor, tak sa vytvori aj cela jeho fyzicka kopia a tych suborov moze byt naraz niekolko.

Chapem, ze to povazujete za jedno a to iste, ale to preto, ze sa na Versions pozerate obrovskou lupou a na SC nie :)

Takze ostavam si stat za svojim a tvrdim, ze Shadow copy NIE JE to iste co Versions :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Hlavny rozdiel je v tom, ze Shadow copy ti vytvara snapshot celeho disku a uzivatel nemoze vyvolat snapshot len jedneho konkretneho suboru. "

"Ja nehovorim, ze sa neda vytiahnut verzia konkretneho suboru, alebo ze je potrebne prehladavat disk "

mylankooo. preco zo seba robis blba?


"Prehladavat musis len obsah suboru a to tak, ze ho MUSIS restornut a potom otvorit aby si videl co vlastne obsahuje."

nemusis. postup som ti pisal. otvoris verziu s predchadzajucim datumom.


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

:D :D :D Ako tomu stale niekto nemoze rozumiet nechapem :D :D :D Po tom poslednom vysvetleni to uz pochopi aj uplny idiot, ale v tebe som sa zjavne zmylil :D :D :D

Sam si napisal, ze MUSIS kliknut "RESTORE previous version" ...ked uz ide o to :P Zvysok si precitaj este raz... alebo pre istotu aj 10krat :D :D :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie moje vety, ktore si vytiahol z mojich prispevkov a na zaklade, ktorych ma oznacujes za blba sa vzajomne nevylucuju :)) ...len nad tym celym treba pouvazovat :) Nebudem uz nic vysvetlovat, pretoze to uz asi nema zmyslel. Myslim, ze z toho to musel uz pochopit kazdy, ale ty zjavne nie, ale skus sa zamysliet este nad tym, ze:

Shadow copy je to iste ako Time Machine v OS X od verzie 10.5. Versions nie je to iste, ako Time Machine a pribudne v 10.7. Ak si myslis, ze Versions je to iste co Time Machine a teda to iste co Shadow copy, myslis, ze by Apple implementoval do systemu dve rozdielne aplikacie, pricom by robili kompletne to iste? Time Machine, totiz v Lione OSTAVA!

Kto si nevie dat dokopy dve a dve a este druheho oznacuje za hlupaka, tak neostava nic ine, len sa nad nim poriadne zasmiat :D A ak ti to ani po tomto nepride, tak si prave spalil svoju poslednu sancu povazovat sa za priemerne inteligentneho cloveka :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

definitivne prehlasujem, ze si dement.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Urazky prichadzaju na rad, ked dojdu argumenty, co? :))) Beriem to teda tak, ze si sa rozhodol tu poslednu sancu spalit.. alebo si to konecne pochopil a len nevies ako podakovat? :D

Ja totiz uplne chapem, ze aj v Shadow copy a aj v Time Machine sa vies jednoducho dostat k starsim verziam suborov, restornut ich a tak dalej. Podstata a sposob fungovania Versions je vsak uplne odlisny od Shadow copy a TM a ucel je v podstate odlisny takisto aj ked sa moze zdat, ze zabezpecuju to iste. Bezny pouzivatel tam mozno nezbada ziadny rozdiel, ale ak sa na to pozries detailnejsie, ten rozdiel ti musi udriet do oci.. a to nevravim o nejakom GUI :) O tomto bola tato diskusia.

...pravda, ty budes zjavne z tych jednoduchsis, takze uplne chapem, ze ti to pochopit trosku trva :P ..ale za to sa ja na teba predsa nemozem hnevat, no nie? ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

mylankooo, ty si dement, lebo si delment. je to axiom.

nema zmysel sa s tebou dohadovat, lebo si stale hudies to iste ako autista.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, nema zmysel sa dohatovat, pretoze ty sa nemas o com - fakty ta nepustia :P
A opakujem to, aby si tomu konecne porozumel. Aj pes sa uci opakovanim toho isteho triku ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

je mi ĽÚTO, ale prekliato sa mýliš ... (naštuduj si Win32 a potom uvidíš)

PRÁVE ShadowCopy funguje PRESNE ako Versions (teda v tom, že sa využíva prekvapivo - podľa Teba neexistujúci - transakčný systém NFTS), teda počas ShadowCopy Snapshotov sa odkladajú iba ZMENENÉ SEKTORY (teda dosť jemná granulácia). Staršie verzie súboru sa dajú pozerať (OPEN) PRIAMO vo vlastnostiach súboru podľa uvedeného dátumu (hoci neexistuje SEARCH nad ShadowCopy, ale dá sa dorobiť keby bol záujem) a premenúvať/ukladať pod iným menom

Tvojmu obľúbenému TimeMachine zase sčasti zodpovedá (Windows) SystemRestore, s tým rozdielom že SR funguje metódou záloha/obnova podľa dátumu

Neteš sa - každý kradne od každého - dnes ťažko nájdeš niečo jedinečné, programy/technológie sa podobajú ako vajce vajcu - často sa líšia iba kvalitou GUI (precíznou jednoduchosťou=APPLE alebo vtieravosťou&farbičkami=Windows alebo prehnanou komplexnosťou=OSS)!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kokos nehnevaj sa, ale Ty musíš byť úplný dement zabrzdený, ako vážne napísal to už úplne ako pre debila a Ty tu stále melieš svoje odveci bludy. Som nevedel, ža aj takto hlúpi ľudia dokážu používať počítače.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bolo pre používateľa bear. Ako naozaj buď troll, alebo mimoriadna brzda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

YouÂ’ve got it in one. CouldnÂ’t have put it bteetr.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja sa s Vami nechcem hádať, ale nemáte pravdu, minimálne v tom kopírovaní.

VSS je tu už ovela dlhšie než Applácke versions, zas buďme korektní a prekúsnime že som fanúšik firmy X či Y.
Odpovedať Hodnotiť:
 

však ani nikto netvrdil, že tu nie sú dlhšie. Ale je to niečo odlišné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Shadow copy je skor nieco podobne ako Time Machine, ktory tu je uz niekolko rokov a sluzi na automaticky backup suborov a hoci sa tam vies takisto dopracovat k starsim verziam daneho suboru, Versions je nieco podobne no jeho myslienka je trosku ina. Uchovava ti len vykonane zmeny a jeden dokument / projekt je mozne vetvit a teda mozes naraz vytvarat niekolko verzii jedneho projektu. Je to skor nieco podobne ako SVN.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

áno, aj sem napíšem:

nevyznáš sa, ShadowCopy ukladá iba zmenené sektory - na tejto technológii je potom založený DataProtectorManager, ktorý tieto "snímky" synchronne ukladá do poľa DPMservera na uskladnenie/sprístupnenie centrálne
Odpovedať Hodnotiť:
 

je to pekne jak sa tu snazis ukazat jaky je apple super. osobne apple nemam rad, pouzival som ho, diky nikdy viac. maju predrazeny HW, OS viazany na HW, a ked daju nieco ako super produkt vacsinou sa jedna o kopiu uz existujucich veci. Versions je len lahka kopia napadu IBM HP atd atd. Proste nic orginalne, len to nasadili na klasicky desktop a teraz sa tvaria ze si to vymysleli. Dalsia zbytocna funkcia pre uzivatelov... vsetci si to vychvaluju ale realne vyuzitie je minimalne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem preco vzdy kazdemu lezi v zaludku to, ked Apple pride s nejakou novinkou. Je uplne jedno ci s tym prisiel sam, alebo to od niekoho odkukal. Dolezite je, ze sa Apple snazi integrovat do svojho OS co najviac faunkcionality a ulahcit tak pracu pouzivatelovi. To, ze ty si nevies predstavit realne vyuzitie neznamena, ze to ziaden zmysel nema. Niektori pouzivaju pocitac aj na pracu a su oblasti, v ktorych sa SVN klienti vyuzivaju celkom bezne, kedze dokazu zefektivnit pracu (clovek ma lepsi prehlad, menej kopii suborov a rychlejsie sa dostane k veci, ktoru hlada). A ak to bude uz priamo sucastou systemu, tak clovek ma aspon o starost menej a este usetri na licenciach dodatocneho softveru. A ak to naozaj nepotrebujem, tak to nepouzivam, no nie?

Hlavne, ze vsetci svorne tvrdia aky je OS X nepouzitelny a zaostaly, ale ak sa pride na vec, ktoru ich OS nema (a nie je ich malo), tak je to zrazu zbytocne a nepouzitelne. Windows useri si uz asi az prilis zvykli na to, ze vsetko treba doinstalovat :D

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako čakal som všeličo, ale že niekto bude nadávať, že $30 za Liona je veľa, tak to naozaj naozaj nie. Absolútne žiadna sloboda pohybu po systéme? WTF? To akože čo znamená? No úplne komplet nechápem tento príspevok, ale možno si bol len opitý, alebo tak...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Podobne ako 3.0 a 4.0 dohnanie konkurencie vo funkciach, tentokrat prevzatý notifakčný bar, OTA, taby z androidu, integrácia twitteru z TouchWiz, Sense, WP7 etc, SwiftKey klavesnica pre android atd. To už môže Apple Samsung žalovať nielen za dizajn prednej strany mobilov a listovania zoznamom aplikácií z ľava doprava.:D
iMessage ako alternatíva k Blackberry Messenger, pravdepodobne to nevydajú pre iné platformy:/. BBM ma byť uvolnení aspoň pre Android a IOs.
Zatiaľ na štandard viac vyzerajú dva protokoly - Gtalk a Skype. Gtalk v textovej forme funguje všade a v rámci audio/videochatu na desktope a androide. Videochat bude chieť rozšíriť aj na iOs a WP7, ale bohvie či mu to povolia. Skype zas viacmenej ako tak "funguje" všade v rámci audio(video všade ešte nie) ale zas bohvie či ho MS nakonicec neobmedzí na svoje produkty.

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

iCloud je čistá konkurencia pre Google služby(Gmail, G kalendar etc) a Dropbox/Sugarsync. Apple sa podobne ako MS(u WP7) snaží presadiť tam kde Google dominuje tj. web, mobilný web, ziskavanie dat uživatelov a lepšia cielena reklama(iAd).
iCloud určite pomôže k zlepšenu google služieb a asi aj zvyšeniu free kapacity u cloud konkurencie(dropbox).
Na druhú stranu toto je jasný signal, že sa Apple bud snažiť svojich iOs uživatelov prinutiť synchronizovať svoje data(a teraz už praktický zálohu celého telefonu) cez ich servery, takže aspoň nejaký jednoduchý file system, slot na karty, mass storage, bt transfer, wifi direct alebo iné standarty pre prenos subor bez spešl softu nebudú. Tiež je možne, že zvyšovanie internej pamäte u iOs zariadení bude podstatne pomalšie.
Som zvedavý či bude mať iPhone 5 LTE, keď už sa ten cloud snažia tak presadiť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"jednoduchý File systém" - nedochádza ti, že práve toto považujú za zbytočnú komplikáciu a snažia sa jej vyhnúť, že?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Práve to je ale komplikacia na iOs všeobecne, vďaka čomu je jeho použivanie neergonimické. Nemusia dať plnohodnotný file system ale aspoň jednoduchý spoločný pre všetky aplikácie.
Dám ti tu jeden komentár uživateľa iPadu z jablickar.cz aby si to pochopil.

Odpovedať Hodnotiť:
 

cloud vyzera dobre, ale celkom ma nastval jobs ked hovoril ako makaju na tom aby clovek nemusel vediet kde su na iOS subory. tipujem ze tak 80% ludi by to chciet vediet vedelo, resp. mat jednotne uloziste. ono je to cele fajn do momentu ak potrebujem vlozit nejaky subor do inej aplikacie, resp. zdielat jeden subor na viacero aplikacii. nehovoriac o tom ak clovek pracuje na projekte v ktorom ma fotky, videa, text. takto musi mat ulozene kazde zvlast a ked to chce presunut niekam inam…no koniec, bordel a pri viacero projektoch pohroma.


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

poviem priklad. na disku mam v sucasnosti cca 35 projektov ktore obsahuju od textu cez DWG po PDF. niektore je mozne vyuzit na iOS, niektore nie. Pointa je, ze cloud je na to, aby clovek nan nemyslel. vsetko presuniem na cloud, cim to jednak zalohujem a druhak, povedzme chcem z projektu niekde v skole ukazat obrazky a DWG. aplikacie na to su, ale s takymto )(*(&^&*^*& file managmentom musim stale manulane presuvat na cloud po jednom kazdy subor pre kazdu aplikaciu zvlast. CO JE NA TOM PREBOHA TAKE INTUITIVNE???? nic, ale ucinne to brani inteligentnejsej praci s iCloudom a iOS ako sproste natocenie videa a fotenie dovoleniek.


Odpovedať Hodnotiť:
 

ale iba samotna logika: co je na tom sakra take zle, vediet kde ma clovek tie data? je nieco ine okamzity pristup z aplikacie, co je fajn, ale samotny file managment je nemozny a zbytocne redukuje iPad na drahu hracku, napriek tomu ze jeho vyuzitie je potencialne omnoho vacsie, teda lacne zariadenie do terenu.

dalo by sa povedat ze jednotne uloziste je asi jedina, ale neuveritelne podstatna vec ktora mi brani v kupe iPadu


Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem ti povedať, aký konkrétne projekt robil, aké súbory z akého dôvodu potreboval mať pri sebe atď. No mne sa napríklad ešte nič také nestalo: pri práci robíš v konkrétnom programe zaoberajú om sa konkrétnou vecou, netuším, načo by mi tam bol filesystém. vymyslené príĺad: skladám hudbu v GarageBand, hotový projekt exportujem do iMovie a ten si danú skladbu importuje do projektu a uloží v svojom súbore. Ak chcem niečo zmeniť, postup zopakujem. Okrem toho každá aplikácia je na niečo, ak mám prezentáciu súvisiacu s tabuľkou, aj tak sa musím prepínať medzi aplikáciami a je jedno, kde sú uložené. Možno sa nájde aj jedna z milióna príležitostí, kedy je efektívnejší File systém, no neviem si predstaviť, že by spravil viac úžitku ako škody
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

a teraz si to porovnaj s pracou v PS.

to co popisujes funguje iba pri jednoduchej praci s apple aplikaciami. pri zlozitejsej praci ti do toho vstupuje ovela viac premennych, ako iba jeden subor. nehovoriac o vnorenych reference datach atp.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nie som grafik, neviem si predstaviť, ako je to v PS.

No pri všetkých existujúcich aplikáciách na iPhone a iPade mi to fungovalo skvele.

Ťažko je ale sa baviť takto abstraktne, keďže každý si tam predstaví niečo iné. Daj konkrétny príklad, kedy ti na iPade/iPhone jednoduchšie pracovať so zložkami, ako s knižnicami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je to, postup si zopakuješ
potrebujem subor v programe v ktorom pracujem, bohužial k tomu suboru má prístup iný program, ktorý kvoli nemu musím otvoriť. Ked sa to viackrat opakuje tak už je to otravne, je to ako drbanie sa pravou nohou za lavým uchom.
Pritom by stačilo nejaké spoločne uložište, ku ktorému by sa mohol dostať každý program.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja som písal o tom, že keď budeš chcieť niečo zmeniť, vrátiš sa do programu, kde vieš niečo zmeniť. Ak len zas potrebuješ rovnaký súbor (nechápem načo, keď už raz v aplikácii je), vytiahneš si ho z knižníc.

Ale ako som vravel, určite po dlhšom rozmýšľaní nájdeš niečo, kde by bol výhodnejší File-systém. No väčšinou je na škodu a prehrabávanie zložkami len zdržiava. V praxi sa ľudia sťažujú len na zdieľanie office dokumentov, čo by mal vyriešiť iCloud, inak som ešte nepočul šťažnosť na absenciu filesystému.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale to neide o rovanký subor ale iný
A čo sa týka zložiek, tak stačí aby ich bolo pár(docs, music, pictures, video etc) alebo aby tam bol jednoduchy search
Odpovedať Hodnotiť:
 

iCloud dopadne ako AppStore
AppStore nebola žiadna novinka. Aplikácie sa inštalovali už takmer od vzniku počítačov, predávali sa už tiež desiatky rokov dozadu.
Tak isto aj obchody s aplikáciami existovali už dávno pred AppStoreom
No jednoduchosť, systémová integrácia, bezstarostnosť a všetko na jednom mieste s jedným systémom, tieto veci spravili z AppStore revolúciu
Tak isto ani iCloud nie je žiadna novinka. Cloud tu je už pomaly tak dlho, ako sa prepájajú počítače.
Tak isto aj cloud úložiská a synchronizácie už dávno fungujú.
No systémová integrácia, spolu s jednoduchosťou, bezstarostnosťou a synchronizáciou všetkého cez jednu službu tomu zaručí úspech, ktorí budú ostatní kopírovať
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak ostatný to už majú(Google, MS) jedine rozdiel u Applu je to, že má obchod s hudbou a to mu umožni jednoduchšie streamovanie kupenej hudby(pesnička sa bude stremovať z jedného zdroja pre všetkých)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a mobileme je čo ked to nie je cloud? hm? takže apple mal cloud aj pred icloud
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to ano, ale za 99 ročne
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale cely nahovno.
jobs sam povedal, ze to nebola ich najsvetlejsia chvilka.

apple mal dokopy asi 4 pokusy o cloud. mozno ani ten posledny sa neuchyti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ani MS, ani Google nemajú jednotný systém na cloud všetkého. Majú zopár služieb na cloud niektorých vecí.
Tak isto aj tablety boli pred ipadom. Obchody s aplikáciami pred AppStoreom. No uvidíš, že aj toto budú všetci kopírovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://one.ubuntu.com/
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Po prve: Na Ubuntu One musis platit za priestor co je pri velkosti hodobnych zbierok u nektorych ludi trochu samovrazda.

Po druhe: kto to tam bude uploadovat? Zober si Google Music ... mozes mat ako chces rychlu linku nedostanes sa uploadom cez 2-3Mbps ... a este ber do uvahy rychlost uploadu u najrozsirenejsieho pripojenia u nas a v cechach ... mas pocit ze cez DSL sa da uploadnut napr. zbierka 15 000 az 30 000 skladieb v rozumnom case? ... Jedine ak 2-4 tyzdne beries za rozumny cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako ze nie, za cca 20 EUR/mesiac mas 4 Mbps up od viacerych providerov (Orange, UPC), len taky hukot.

Ano, nemozes byt v dedine, ale v meste. Ale da sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

4mbps=0,5MB/s=10 sekúnd na 5MB pesničku.
20 000 pesničiek=cca 55 hodín so šťastím, že ti celý čas pôjde plnou rýchlosťou a nedosiahneš FUP. Aj to len v meste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vy o com tarate ma tam taky isty shop ako planuje nasadit apple tak je neviem
Odpovedať Hodnotiť:
 

o jakom shope to točíš? :D reč je o tom, že pri iCloud nemusíš uploadovať hudbu a nežerie ti miesto z cloudu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsak to iste co je na icloud je i na ubuntu one
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo sa týka nadchýnania, Apple takmer vždy nadchol až retrospektívne. Koľkí boli nadšení po uvedení iPadu? Každý nadával, že čakal Mac OS a že je to zbytočnosť odsúdená na zánik.
Koľkí tlieskali AppStore-u? Jedine že konečne umožnili 3rd party apps, no inak každý bol skeptický voči systému distribúcie.
Koľkí vychvaľovali pôvodný iPhone? Ešte aj po predstavení prvého iPodu boli celé Apple fóra plné toho, ako sa nechytajú na konkurenciu, ako idú zlým smerom a ako to celé do pól roka zrušia. A to bolo od Apple fanúšikov

Ono stále sa našlo pár fanboyov, ktorý tlieskali od začiatku. No väčšina to zo začiatku považovala za fail.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

netras sa, názory apple fanboyov sú tak relevantné, ako názor jednej tety ktorá sa zamýšľala nad fungovaním vyhľadávača google: "ako len to tak rýchlo ukáže výsledky toho čo hľadám. ten kto to vymyslel musel byť veľký génius". Pozeral som kedy vytiahne iphone, ale vytiahla sony ericsson (bez andromrdu).
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ja som z noviniek nadseny , ostatok ma nezaujima.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

"Jobs opakovane označil za výhodu iCloud motto "It just works". "

pretoze nam uboziakom, ktori cloud services pouzivame vyse 4 roky, to "proste nefunguje".
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

It just works nie je o tom, že by nič iné nikomu nefungovalo, ale že iCloud funguje s minimom námahy ľudom, ktorí o počítačoch a cloude ako takom nevedia nič. Myslím, že každý okrem Teba to pochopil.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Asi nie, tych nechapajucich je nas viac.

My co pouzivame mobilne zariadenia s cloudom uz niekolko rokov stale nechapeme, co je na tom prevratne. Rovnako, ako sme nechapali, naco treba pocitac na "aktivovanie" a "synchronizovanie"; predsa zadam do telefonu meno a heslo a vsetko sa natiahne, tak ako ma, no nie?

Ano, toto je realita v niektorych mobilnych OS uz roky. Ze to teraz Pista Praca oznacil ako obrovsku novinku a niektori mu to zeru, no, aj taky je svet.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A ty si myslis, ze cloud computing je pre Apple nejaka novinka? :) Apple ponuka cloudove sluzby uz od roku 2000.

Oni to teraz neprezentuju ako nieco, co tu este nebolo, ale ako sluzbu, ktora bola prepracovana, doplnena o dalsie sluzby a ktora je navyse free oproti minulosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neuveris, ale mal som kedysi ucet na Apple iTools (to bolo v roku 2000, ako sam spominas).

Nazyvat iTools a jeho neskorsie nahrady .Mac a MobileMe je velmi silne kafe. Skoro ako keby som si rozbehal nejaky hostovany server, na nom email, galeriu a syncml a nazyval to cloud.

Zjavne netusis, ako funguju cloudy napr. Google alebo Amazonu. Pricom ten od Googlu je v produkcnom nasadeni pre koncovych pouzivatelov (v rozsahu, ako ho prave prezentovalo Apple) uz niekolko rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nebodaj to nerobilo co malo? iDisk, kalendare, kontakty, maily, nastavenia a dalsie veci sa pekne synchronizovali. Ucel cloudu to plnilo. Ja nevravim, ze je to spicka technologickeho pokroku alebo ze ma trapi co tu bolo skor, ci neskor, ale ty to opisujes akoby cloud bol pre apple neznamy pojem :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

U Apple email predstavoval IMAP/POP3+SMTP, iDisk bol WebDAV a kontakty SyncML cez SSL s vynutenim certifikatu Apple. Ked chcel mat clovek udaje vsade rovnake, musel rucne spustit iSync.app a dufat, ze mu to cast udajov nezmaze (viackrat sa mi to skoro stalo, nakoniec som na pouzivanie iSync rezignoval).

Pri Googli nejaku synchronizaciu neriesim. Vlozim kontakt do telefonu alebo pocitaca, hned maju ostatne zariadenia notifikaciu, ze sa nieco zmenilo a zaktualizuju sa. Zda sa to ako prkotina, ale riesi to aj technicke problemy - minimalizuje moznost kolizie (ktora verzia je vlastne spravna?) a aj pouzivatelske - zase som zabudol spustit nejaky program, preco musim riesit nejake technicke veci.

Tak, ako sa zastanci Apple obhanaju, ze sice Apple robi rovnake veci, ako ostatni, ale "lepsie" a "funguju po vybaleni z krabice", tak rovnaky rozdiel je medzi pokusmi Apple o webove sluzby a realnymi cloudmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem ako iTools v roku 2000 (to by som klamal), ale minimalne .Mac a MobileMe urcite fungovalo tak ako opisujes teraz :) Nahodis na jednom, na druhom mas aj ked nie mozno hned v tej istej sekunde, ale bez toho, aby si musel spustat nejaku app na inicializaciu synchronizacie. Nikdy som nepovedal, ze Apple je v tomto najlepsi, ale myslim, ze to bolo celkom postacujuce a ucel to plnilo. Ja osobne nevidim rozdiel medzi doterajsou a novou sluzbou az na to, ze pribudlo par novych funkcii. Okrem toho sa to bude spravat takmer rovnako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt ma zaujima, ze aky telefon s akym OS si pouzival s cloudom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Koncom roka 2008, HTC Dream (ADP1), s este povodnym androidom 1.0. Uz ten mal OTA sync s cloudom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to sa skôr podobalo na podarenejší MobileMe. No nemalo veci, ako background synchronizácia fotiek, hudby a osobné srandy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jakto? V tej dobe mi tiež telefon sám v pozadí uploadoval fotky na picassu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

apple dokaze zaujat a nadchnut len duchom slabsich.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mňa áno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je prehlad takmer vsetkych noviniek v IOS5, ak Vas to nenadchlo tak teda neviem...mna to nadchlo , a to je len iOS, co taky Lion...

http://www.ieatapples.com/ios5/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Android neprisiel s tymi notifikaciami... To len nejaky odpadlik co pracoval v Apple ukradol zdrojaky ked to bolo este v alpha testovani.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár