
neprihlásený
|
Streda, 1. apríla 2026, dnes má meniny Hugo |
|
|
10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
DSL.sk, 4.5.2011
|
|
Nové 10 Gbps rozhranie Thunderbolt od Intelu je od utorka po nových notebookoch MacBook Pro podporované v ďalších počítačoch, nových all-in-one desktopoch iMac od Apple.
Nová generácia iMacov priniesla viacero zlepšení. Postavené sú na nových štvorjadrových Intel Core i5 procesoroch s architektúrou Sandy Bridge, voliteľne ich je možné osadiť aj vyššie taktovanými Core i7 procesormi.
K dispozícii sú štyri modely, 21.5" s 2.5 GHz Core i5, 21.5" a 27" s 2.7 GHz Core i5 a 27" model s 3.1 GHz Core i5 procesorom. Vyšší 21.5" a vyšší 27" model je možné voliteľne osadiť 2.8 GHz Core i7 respektíve 3.4 GHz Core i7 procesorom.
Novými sú aj grafiky, použité v jednotlivých modeloch postupne od najnižšieho sú grafiky AMD Radeon HD 6750M, 6770M, 6770M a 6970M. Rozlíšenie displejov zostalo zachované, 21.5" modely majú 1920 x 1080 a 27" modely 2560 x 1440. Zlepšená bola zabudovaná webkamera, z 0.3-megapixelovej na HD webkameru podporujúce 720p rozlíšenie.
Po nových procesoroch je najväčšou inováciou práve rozhranie Thunderbolt. 21.5" modely majú jeden Thunderbolt port, 27" modely až dva porty.
Thunderbolt využíva port kompatibilný s portom štandardu Mini DisplayPort, pripojiť k nemu je možné aj DisplayPort monitory.
Na jednom porte podporuje dva plne duplexné kanály s rýchlosťou prenosu dát 10 Gbps v oboch smeroch po oboch kanáloch. Na jednom porte je tak možné súčasne prenášať dáta maximálnou celkovou rýchlosťou 20 Gbps v jednom smere a zároveň 20 Gbps v druhom smere.
Dva porty na 27" iMacoch pri teoretickom plnom využití umožňujú teda prenášať dáta v každom smere spolu rýchlosťou 40 Gbps.
Thunderbolt natívne prenáša dáta dvoch protokolov, DisplayPort pre prenos videa a PCI Express pre prenos iných dát. Zariadenia podporujúce Thunderbolt je možné zapájať do reťaze, maximálne ich je možné za sebou zapojiť sedem.
Thunderbolt v súčasnej verzii s metalickými káblami umožňuje maximálnu dĺžku jedného prepojenia tri metre.
Nové modely iMacov sú štandardne osadené 4 GB pamäte, 500 GB respektíve 1 TB diskom a stoja postupne 1199, 1499, 1699 a 1999 dolárov.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: iPeterson
|
Pridané:
4.5.2011 13:48
Je to krasny kus HW, a kto bude zas hovorit o predrazenosti, klame sam seba. Polozky typu CPU/RAM/HDD/DVD za tu cenu sice nijako neohuria, ale staci sa pozriet na veci ako kvalitny IPS panel, šasi z jedneho kusu hlinika, efektivne tichy chladiaci system..., a to vsetko v jednom all in one rieseni, ktore nema uz vyse 10 rokov na trhu konkurenciu. Priratajte si k tomu MAC OS X, symbioznost HW a SW, detaily, ktore nie su uvedene v tech. specifikacii, preciznost s akou su tieto stroje vyrobene, a zabalene do dizajnu, ktory je v porovnani s ostatnymi AIO rieseniami na trhu hotovym umeleckym dielom, a mate vysledok... Jedine co my chyba je matny displej (aspon za priplatok ako u MBP)...
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: miro1234567891
|
Pridané:
4.5.2011 14:07
to je nejaka modla to hlinikove sasi?
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: ...........
|
Pridané:
4.5.2011 16:42
nie, ale je to lepsie ako zvysok co je na trhu .. (vlastna skusenost)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: fdsgdsgsdfg
|
Pridané:
4.5.2011 14:08
notebook s lesklym displayom je na dve veci. ako nechapem koho takato hovadina napadla, mdavat tam matne displeye
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
4.5.2011 14:11
Aurát, že iMac nie je notebook :-)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: fsafdsafa
|
Pridané:
4.5.2011 14:13
toe jedno, leskly display je proste pliaga ludstva
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
4.5.2011 15:00
Rozdiel je, že s desktopom po vonku nechodíš a používaš ho len v jednom uhle. Notebooky sú zas iná vec, tam preferujem keď má človek na výber.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: Durkotrulko
|
Pridané:
4.5.2011 14:13
Presne ako pisete, suhlasim .Display je prekryty sklom , takze mate na mysli matne sklo??Ja osobne som tiez za matne displaye, leskle su xuiovina.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: marha
|
Pridané:
4.5.2011 14:14
preco vlastne upustili od matnych displejov? napr starsi model taky ma
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
4.5.2011 14:26
ja mam lenovo uz 3 roky hadam, slape perfektne uz 2 roky mam cisto linux ale idem ho dat prec uz. Idem presedlat na Debian z Fedory. Kupil som ho za cca 35k na slovenske penaze!!! Co je strasne vela dispej 14 sirokouhly a matny co je dolezite!! Cely den je v zastrcke a baterka vytrime tak hodinu mozno. ale podotykam 350 do roka je vkuse v zastrcke aj ked vypnuty no. Ked uz kupim pocitac tak len lenovo laptop pripadne este odporucam nejaky MAC co je lne monitor zoberiete od pazuchu a idete k susedovi zamaniacit nejaku hru.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: lolofo
|
Pridané:
4.5.2011 14:28
jedna sprosta otazka naco ti je NB ked to mas cely cas v zastrcke?
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
4.5.2011 14:33
lebo moja izba je postel aj tu som musel zrezat aby sa vosla a 1.5 m od postele koberec aby sa vosla do izby potom tu mam jednu akoze skrinu a dvere vedla nej. ked sa vcere otvoria mam cca 2x1.5 metra a tam nemam kde dat stol lebo este radiator tu mam.
ja mam 185 cm a sa nemam ani poriane natiahnut na posteli lebo bud su jebnem hlavu o stenu lebo nohali kopen o druhu strenu.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: ale vazne
|
Pridané:
4.5.2011 19:24
prestahuj sa
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: droooogen
|
Pridané:
4.5.2011 21:52
claustrofobia s praskami moze byt fun, ak ma clovek odhodlanie :D
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
4.5.2011 14:30
len mam prezentaciu v pondelok bakosky tak nechcem uz vymazat disk lebo mam tu vsetko ponastavovane a ked nebudem vediet skompilovat program tak ma jebne tak nehavam tak pretoze ked nebudem vediet skompilovat program tak nemam co prezentovat. Ked tam odprezentujem hned im tam jebnem format disku uz z premietacky je sa budu cudovat co robim heh.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: iDiot
|
Pridané:
4.5.2011 15:20
A preto musia Cinania v Apple fabrikach podpisovat dohodu, ze neukoncia svoj zivot samovrazdou.
"Factories making sought-after Apple iPads and iPhones in China are forcing staff to sign pledges not to commit suicide, an investigation has revealed."
http://tinyurl.com/3mptqls
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
4.5.2011 16:14
Je zaujímavé, ako si ľudia démonizujú tých, čo nemajú radi. Myslíš si, že keď si kúpiš dell, asus, lenovo, alebo hocičo iné, že tie súčiastky robia po 5 hodín denne 4 dni v týždni za 10000€ mesačne? Je to skôr čínsky problém, ako Apple problém. Foxconn je globálne obrovský výrobca a kopa jeho produkcie ide do rôznych značiek a podobne sa pracuje aj v iných firmách. Apple je práve jedna z mála firiem, ktoré pre zlepšenie aj niečo robia, aj keď málo. Furt lepšie málo ako nič. Napríklad jedna firma zamestnávala okolo 50 detí, zrušili z ňou dohody. Do foxconnu tiež džubali, nech s tým dačo robia, aj keď nie dostatočne.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: iDiot
|
Pridané:
4.5.2011 19:00
Apple by malo v prvom rade zo svojich rekordnych ziskov, platit zamestnancov poriadne. To, ze pre nich vyraba Foxconn neznamena, ze nie su zopodvedni. Oni davaju do Foxconnu kapital a pretoze ludia su tam vykoristovani, oplati sa im takto investovat. Ludia su im ukradnuti.
Idu v tom vsetky velke firmy: Apple Inc., Acer Inc., Amazon.com, Asus, Intel, Cisco, Hewlett-Packard, Dell, Nintendo, Nokia, Microsoft, Sony, Sony Ericsson, Samsung, Vizio ...
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: ...........
|
Pridané:
4.5.2011 21:48
tiez by si si mal uvedomit taky fakt, ze zamestnavatel da agenture nejaku sumu a agentura dava zamestnancovi 60-70% tejto sumy .. toto je na slovensku.
ako vies ako to je v cine ? ako vies ze apple dava malo penazi ? co ak apple dava dost penazi ale foxconn plati slabo zamestnancov ? .... ak mas taketo hlboke znalosti fungovania tychto firiem (co pochybujem) tak beriem spet ..
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: risototh
|
Pridané:
4.5.2011 23:29
Foxconn v cislach: obrat v 2010 59.3 miliardy $, cisty zisk v 2010 2.2 miliardy dolarov, zamestnancov 920.000+
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: FilipSK
|
Pridané:
4.5.2011 16:31
K tomu Foxconnu a samovrazdam odporucam precitat toto:
http://zd.net/bzYLJX
Vpodstate vo foxconne je pomerovo na pocet pracovnikov mensie percento samovrazd ako v zvysku ciny. (a aj ked to clanok priamo nespomina, tak maju tie cisla dokonca mensie ako cele US)
Je to len problem ktory nafukli novinari... A inac, foxconn vyraba veci aj pre HP, Dell, Sony....
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: ...........
|
Pridané:
4.5.2011 16:46
az nato, ze to nebol apple co to dal podpisat .. zamestnancov ma na starosti foxconn .. http://sacom.hk/
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: odporca Apple
|
Pridané:
4.5.2011 16:22
Apple ovce tu nechceme ! Uzivatelia ako iPeterson, Tupcek, Jozko Remeň by mali byt bloknuti, lebo to je priklad sfanatyzovanych oviec, ktore maju vymyte mozgy tymi jablkami a ich pastierom Štefanom. Koho zaujimaju take reci na dsl.sk ?
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: kalambur
|
Pridané:
4.5.2011 16:45
Ked uz blokovat, tak negramotnych flamerov.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: ...........
|
Pridané:
4.5.2011 16:47
ja by som zase zakazal teba, ti ludia co pises pisu k veci a k teme. ty urazas a nic nove som nezistil. na druhu stranu mozem povedat ze ty si zas ovecka spolocnosti/korporacie od koho mas OS ... preco ? lebo ... (asi ako tvoje odpovede dmnt)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: marha
|
Pridané:
4.5.2011 17:13
az na to, ze prvy menovany odstartoval nastupcu pda-wifi-kancel, billboardovy fenomen
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
5.5.2011 1:40
Presne, aj keď sa nájdu aj nejaké "prehistorické" pokusy ( http://www.dsl.sk/article.php?article=10467 druhý príspevok ), až iPeterson bol prvý úspešný :-)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: htgrsa
|
Pridané:
4.5.2011 17:25
skoda ze vsetky tie "uzasnosti" ma dost velka cast populacie uplne u prdele
hlinikovy obal je naozaj neocenitelny pri neprenosnom pocitaci, chladiaci system tiez neni problem si spravit tichy inde, dizaj je vec vkusu osobne ho nemusim, OSX je opet vec osobnych preferncii
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: _MT
|
Pridané:
4.5.2011 19:58
Ale to je uplne v poriadku. Apple nema ambicie, aby boli vsetci ich zakaznici. Ludia, o ktorych hovoris, pre nich jednoducho nie su zaujimavi. Preco si myslis, ze za poslednych desat rokov neodolali tlaku vyrabat lacne pocitace? Jednoducho to nevedia a nechcu, nie je to v ich DNA. Robia premiove produkty, maju z nich obrovske zisky a nie je v ich zaujme, aby ich mali vsetci. Nie je fajn, ked ma nejaka firma vlastnu strategiu na trhu, ktora pre nich funguje?
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: nacfvcxsjnc
|
Pridané:
4.5.2011 23:08
Len tak pre zaujimavost som si otvoril stranku applu a porovnal 15" MacBook Pro s mojim 15" Dell XPS, ktory som si prave kupil, co sa tyka specifikacie mam tam rovnaky hw len gpu mam Nvidiu(dokonca mam celohlinikove sasi aj podsvietenu klavesnicu), jedine co nemam je Thunderbolt, ktory by som ani v zivotnosti notebooku nedokazal vyuzit a cena bola polovicna aj s next day servisom(sw si tam dam aky chcem a slape paradne aj windows aj linuxove distra)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: asfethan
|
Pridané:
5.5.2011 2:10
Ty si asi moja krvna skupina :) Tiez som stastny vlastnik Dell XPS avsak 16. :) Sem tam ma chyti mindrak ze aky laptop si kupim ked mi Dell dosluzi. Bez podsvietenej klavesnice uz asi nevydrzim :)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: len tak naokraj
|
Pridané:
5.5.2011 7:36
no neviem,pozeral som ten tvoj dell 15 xps ( http://www.dell.com/uk/p/xps-15/pd ),ale nejake podobne specifikacie s 15" MacBook Pro tam nevidim a co sa tyka sasi,nie som si isty ci je to take aluminiove unibody ako u macbookov.Nedrzal som ten Dell v ruke,ale nezda sa mi.A tie tvoje specifikacie by ma tiez zaujimali.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: gasdhgxdfghg
|
Pridané:
5.5.2011 9:48
tu su napriklad aspon vacsina http://dopice.sk/dell
cez dell support sa to objednava lepsie, tam pomenia cokolvek, co ani na stranke nieje, sasi nie je unibody, je z dvoch casti spodna svetla a tmavsi vrch, ale je pevne nikde sa neohyba a JBL repro so subwooferom je nenormalne :)
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
5.5.2011 10:54
Pozeral som, porovnával a v prípade, že starting price je cena bežná u iných predajcov, tak ťa to výjde cca narovnako. Akurát na ich internetovej stránke ti vedia dať perfektnú zľavu a ak si kupoval skrz ňu - gratulujem ku skvelej kúpe.
Aj tak to bude stále o preferenciách, niekto radšej Windows, niekomu to je jedno, ja si napríklad nekúpim Dell kým tam bud´ nedajú Mac OS (nemožné), alebo nevyvinú podobne kvalitný OS. Okrem toho sa mi na MBP extrémne páči pozornosť na detaily, ktorú by som u Dellu nenašiel. Niekde vyniká, niekde je odfláknutý. MBP má prepracované všetko, od otváracieho mechanizmu, cez obrovský a skvelý touchpad, perfektnú klávesnicu, nádherný display, až po drobnosti ako IR senzor na diaľkové ovládanie.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: len tak naokraj
|
Pridané:
5.5.2011 18:30
suhlasim s tebou napr taky megasafe konektor je vecicka na nezaplatenie.,Ked si spomeniem len kolkokrat uz bol vykopnuty kabel z mojho macbooku,genialna vecicka.Monemtalne mam okrem ineho aj 13"aluminiovy macbook a spracovanim je jednoducho genialny.Ale aj v tomto smere boll Apple asi vzdy priekopnikom.Spomente si na Newton v 94.,alebo emate 300 v 97.,potom aj prve ibooky ci imac-ky.Jednoducho Apple vniesol "trochu"vsetla do sedej a ciernej IT oblasti.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: pisisvor
|
Pridané:
5.5.2011 18:57
niekdy mam pocit, ze uzivatelia apple nerobia nic ine, iba kopu do napajacieho kabla.
mam notebooky uz dost dlhy cas a este sa mi nestalo, ze by som o nejaky zakopaval.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: len tak naokraj
|
Pridané:
5.5.2011 19:34
vies,ze ani mne sa to este nestalo,aby som zakopol o kabell,ale mojim malym detom sa to bezne stava.Manzelka pouziva a aj nabija svoj macbook v obyvacke a moje dve male deti tam stale behaju.Ani nepocitam kolko krat jej uz potiahli za ten kablik a aj mne.
A kedze sa zivim aj predajom a opravami vyp.techniky zazil som uz rozbite notebooky po zakopnuti o napajaci kabel.
A nikto ti nevravi,ze si mas kupit nejaky apple vyrobok,len preto,ze ma megasafe konektor,ale su to prave tieto malickosti,ktore robia veci genialnymi a ocenit ich dokazes az ked ich mas.
|
| |
Re: 10 Gbps Thunderbolt v ďalších počítačoch, nových iMacoch
Od: kvik
|
Pridané:
5.5.2011 16:59
jaj keby si netrepal. samozrejme, ze imac je predrazeny. aj vzhladom na to, ze ma komponenty z notebookov. priratam si k tomu osx, ktory mi dnes totalne zmrzol pri par spustenych aplikaciach a browsovani v safari, ze pomohol iba tvrdy restart.
k tej preciznosti. celne sklo na imace mam posunute asi o 2mm oproti hlinikovemu sasi.
display je z dalsich mnohych dizplayov, na ktorom mam gradienty a budem ho reklamovat. tak ako 4 z predchadzajucej generacie.
nezabudnem k tomu priratat sice dobru, ale nerozobratelnu klavesnicu za dost vela eur, takze ked som ju polial malinovkou, musel som ju celu vymenit, lebo sa nedala vycistit.
|
| |
hmmmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
4.5.2011 14:23
"AMD Radeon HD 6750M, 6770M, 6770M a 6970M"
akoze v desktope bude grafika mobilna grafika urcena pre noetbooky, to je celkom super, to bude mat veeelky graficky vykon =D
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od: ...........
|
Pridané:
4.5.2011 16:48
hej, lebo hier na MacOS je tak vela ze clovek nevie co zo sebou .. gameri kupuju vyhradne apple hw ..
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od: šgtfrde
|
Pridané:
4.5.2011 17:21
lebo gameri su jedina skupina co sa chce aspon obcas zahrat...
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od: ..fff
|
Pridané:
4.5.2011 18:33
gamer je hrac v preklade, nedefinuje ako casto hras ;)
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od reg.: fafkac
|
Pridané:
4.5.2011 23:35
tak steam podporuje aj jablko a ako tak pozeram maju tam aj najnovsie tituly, takze asi tak
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
5.5.2011 2:08
Jak čo, taký Portál 2 rozbeháš aj na staršom Macu, no taký Crysis 2 sa tam nenachádza. Vlastne pomaly nič extrémne náročné sa tam nenachádza. Možno nie plné detaili, ale rozbeháš asi všetko, čo tam je.
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
5.5.2011 7:52
sak o tom to je, mac je slabsi a teda nezaujmavy pre vyvojarov hier
|
| |
Re: hmmmmmmm
Od: _MT
|
Pridané:
5.5.2011 9:55
Aj keby to bola pravda, pre vyvojarov je zaujimava platforma, ktoru maju ludia ochotni platit. Na Macu je takych vela. Hier bude postupne viac a viac.
|
| |
Gameri co maju original hry a os ..rofl
Od: kuzmic
|
Pridané:
4.5.2011 19:09
Looooool-) Tazko mac ukazovat niekomu co jedine co vie je na 15 palcovom aceri tahat vsetko z netu , nerozumie nicomu v tych filmoch, pocuva uzasne zkomprimovanu mp3 tuc tuc ci bum bum hudbu na ultra megasluchadlach-najlepie zo zosilovacom-)) a hlaven masti peeero cele vecery. Takym ludom nazoaj netreba mac, os..
|
| |
Mac Mac
Od: dadoprom2
|
Pridané:
5.5.2011 10:02
A ved nech si maju co si vyberu... Ja som s mojim macom max spokojny... Viem co mam :)
|
Pridať komentár
|
|
|
|