neprihlásený Streda, 1. apríla 2026, dnes má meniny Hugo
DT si od ST od 2009 požičal spolu 165 miliónov, na úrokoch zaplatil 18 desatín percenta

DSL.sk, 1.5.2011


Spoločnosť Deutsche Telekom, väčšinový vlastník spoločnosti Slovak Telekom, si v rokoch 2009 a 2010 požičala od tohto slovenského telekomunikačného operátora postupne sumy dávajúce spolu 165 miliónov eur.

Vyplýva to z výročnej správy spoločnosti Slovak Telekom za rok 2010 zverejnenej vo štvrtok.

V roku 2010 si Deutsche Telekom, ktorý na štvrtkovom valnom zhromaždení ako väčšinový vlastník Slovak Telekomu odmietol návrh Slovenskej republiky na vyplatenie zisku akcionárom, požičal celkovo 85 miliónov eur splatných po jednotlivých častiach v januári a marci 2011, v roku 2009 to bolo 80 miliónov eur splatných po jednotlivých častiach v januári a máji 2010.

Podľa výročnej správy úroky viažúce sa k týmto pôžičkam predstavovali sumu 1.458 milióna eur v prípade pôžičky z roku 2010 a 1.466 milióna eur v prípade pôžičky z roku 2009, spolu teda 2.924 milióna eur respektíve 1.77% zo 165 miliónov.

Informáciu o tom, na aké dlhé obdobie si Deutsche Telekom peniaze požičal respektíve kedy boli presne pôžičky poskytnuté a teda ani koľko mal Deutsche Telekom maximálne požičané naraz, sa nám vo výročnej správe priamo nepodarilo objaviť.

Úplne jasné nie sú ani spôsob úročenia a ročná úroková miera, ktoré sa na pôžičky vzťahovali. Pre pôžičky z roku 2010 sa síce uvádzajú pre jednotlivé časti pôžičky úrokové sadzby 1.25% a 1.395%, pri jednoduchom ani zloženom úročení s mesačným úročením v prípade uvádzanej splatnosti zrejme ale neumožňujú dosiahnuť výšku výsledných úrokov uvádzaných vo výročnej správe ani pri poskytnutí pôžičok už v prvý deň roka 2010. Bližšie parametre týchto pôžičok zisťujeme.



Najnovšie články:

Ľudia po 53 rokoch v noci letia k Mesiacu, sledujte prenos
Raspberry Pi veľmi výrazne zdražuje, ceny dosahujú aj stovky eur
Apple má dnes 50 rokov
Ceny RAM a flash pamätí majú výrazne narásť aj v druhom štvrťroku
Užívatelia Gmailu si môžu zmeniť adresu so zachovaním účtu, zatiaľ nie na Slovensku
O2 umožňuje zdieľať paušál s ďalšími mobilnými zariadeniami, za poplatok
SpaceX sa opäť rozpadol Starlink satelit na orbite
Windows 11 má opäť problém s aktualizáciou, Microsoft ju pozastavil
Ľudská posádka by mala letieť k Mesiacu v noci na štvrtok
Najväčším výrobcov RAM a flash podľa príjmov je Samsung, HBM pamätí SK hynix


Diskusia:
                               
 

to ja mam na hypoteke 3.9% tusim.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

to mas este dobre
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

bud ju zobral v zahranici alebo pri vrchole krizy inak neverim
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

dobre sa im TUNELUJE, čurákom nemeckým fašistickým. ak to mal niekto sprivatizovať tak určite nie nemci ale slováci!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

už sa tešim aj ja na hypoteku =/
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

2009, a povedz kolko je to teraz?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

skonci ti fix, daju ti novy urok 7% a budes ticho sediet a suchat nohami.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

...a zabudol si povedať to hlavné: a platiť
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

netrep kokotiny, 7% mas pri pozickas priblizny dvojnasobov toho mas na zlatych kreditkach
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je blbost, nam skoncil fix a nikto nam nedal urok 7. banka dobre vie ze v pripade vysokeho uroku dokaze clovek urobit vela veci preto aby sa danej hypoteky zbavil, pozickou u rodiny atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bud rad ze si ju dostal
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Toto sú obyčajné mafiánsko vydieračské praktiky na sprostých vo vláde a vlastne na všetkých voličov tejto demokracie čo je tu teraz. Iú nba istou, to je jasné.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak si treba poziciavat od ST a nie od bank.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

To že by aj Slovensko začalo hrať rovnakú hru - požičajme si s rovnakým úrokom. V prípade, že by odmietli, bol by som zvedavý, aký dôvod by uviedli :-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

my sme narod bohaty, mali by sme radsej za ten urok pozicat portugalsku :3
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Toto nie je problém medzi štátmi ale medzi ž***kapitalistami

Radi vytvárajú napätie medzi štátmi a na takých voloch ako ty spočíva ich sila
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

nejak mi unika slovo ktore si chcel napisat :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

žido...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Drahí spoluobčania! Teraz sa triezvo zamyslite nad tým, aká veľká je to suma peňazí, a čo všetko sa za to mohlo postaviť! Za 165 000 000 eur, :D:D:D:D no neviem ja by som za to minimálne spravil optiku po celom území SR až po hranice 100GB/S download aj upload:D, a ešte by mi zostala doživotná renta aj pre vnúčatá... Kradnúť sa u nás asi nikdy neprestane.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

dun worry, uz sa na tom pracuje.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Nepaci sa mi to klise "Kradnúť sa u nás asi nikdy neprestane."
.
Kradnut sa mozno neprestalo, ale tentokrat kradli zapadonemecki sudruhovia. A prilezitost k tomu dostali preto, lebo ked niektorym udom povies heslo "Stat je najhorsi" vlastnik, tak odhlasuju aj predaj vlastnej matere sudruhom zapadnym vyspelym demokratickym kapitalistom. Hlavne vsetci a casto opakujme heslo, ako je na slovensku vsetko nahovno a ono sa to uz kompletne vsetko presunie do spravnych vyspelych ruk. Kazdy, kto apriori nadava na slovensko a vsetko slovenske je u mna hlupak. Nie preto, ze nadava ale preto, ze sedi doma za pecou a o svete vonku vie hovno.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

+1 a lubim ta
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

OK, povedzme ze by ST stale vlastnilo slovensko. Vies ake by boli vyrocne spravy? Take iste ako v poste(som optimista, viac pravdepodobna by bola strata ako vo VSZ, SPP), cize by boli vo velmi miernom pluse. Tych 165000000 by skoncilo vo vreckach mafie v bielych golieroch, cize JT,penta, a politicke strany. Kvalita sluzieb by pravdepodobne bola este horsia ako teraz, cize na niektorych miestach by stale nebola dostupna ani pevna linka, o magiu by si mohol snivat, o optike tiez.
A takto, podla mna stat nie je najhorsi vlastnik, ale slovensky stat zatial dokazal ze je. Inde vo svete to statnym firma celkom ide.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ved aj Deutche Telekom bola statna firma. V case ked Dzurinda vykrikoval a obhajoval predaj s argumentom ze stat je zly vlastnik, tak DT bola statna firma. Sprivatizovali ju v Nemecku az v roku 2008 alebo 2009. A aj teraz Nemecky stat vlastni tusim 8 % v DT.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ved citam do konca, ja som napisal ze inde vo svete vedia statne podniky fungovat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

aka strata, chces povedat ze na slovensku nemame ludi ktori by boli schopni riadit st zo ziskom?

Za vsetkym je hnusna politika, do manazmentov statnych firiem si aktualni vitazi volieb dosadia svojich nominantov, a ti potom riadia firmy "podla pokynov", t.j. ak ma byt stat najhorsi vlastnik tak aj bude.
To by sa ale malo zosobnovat, za umyselne poskodzovanie odsudit a pozatvarat do basy az budu cierni. Ak menezer polozi firmu, dozivotne sa neobjavi v ziadnej riadiacej funkcii.
A dalo by sa pokracovat...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

+1, uplny suhlas
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie je to take jednoduche. Optika by stala ovela ovela ovela viac. Ze hentu sumu by si mozno dotiahol gigabit do vsetkych obci nad 3000 obyvatelov (a to je len mega hruby odhad)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nestačilo by takých 10-20 Mega do každej dediny , do každej rodiny za slušnú cenu.
Na začiatok by aj to stačilo.....nemyslíš?
Keď vás niektorých čítal , pripadám si , že buď ja som UFOm , alebo vy žijete vo virtuálnej realita, poniektorí.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A načo je každej rodiny vysokopriepustný Internet??
Na sťahovanie Titanic-ov???
Či len tak, ukradnime si čo ešte nemáme??
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Sa stava optika na SR po celom území? aaaa umrem, asi to stavaju nasi cierny spoluobcania a sem tam zanesu nejake to opticke vlakno do zbernych surovin, alebo si to natiahnu doma, u nas sa moze pracovat akurat na tom kradnuti...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Presne o tomto som podrobne hovoril vyssie ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslim si že optika je to čo by sme najviac potrebovali... :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Presne tak... za tu sumu by sa dalo spravit cca 800km dialnic a to uz je podla mna pekne cislo :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

hehe.. clovece, to mas odkial, ze 800km dialnic?
1km sa u nas postavi za cca 10mil eur !!!
cize z pozicanych 165mil eur postavia kolko? no podla vypoctu 16,5km podla slovenskej reality (citaj dodatky k zmluvam a kartelove dohody stavebnych spolocnosti doprastav, strabach, skanska,..) postavia tak mojim odhadom maximalne 13km :)
a to tam nemoze byt tunel (myslene ako cestna stavba)
tunel ako metaforicke pomenovanie rozkradacky a podvodneho presmerovania verejnych financnych zdrojov tam bude isto. isto iste.


cena 1km dialnice
http://goo.gl/XJobe

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale vies o tom ze v Dansku maju extremne vysoke platy, ze ?
A u nich je to najlacnejsie.
U nas mame extremne nizke platy a sme drahsi ako Nemci.

To da rozum, niekto nas okrada.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Sorry, myslel som to tak, ze to co v dansku stoji 150mil CZk na DIALNICU u nas sotji 10 mil eur na okrsku prerobenu kozmeticky na dialnice.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Toto si asi nedočítal :)

Stavba kilometra diaľnice v hornatom teréne, typickom pre SR, vychádza spomedzi šiestich štátov najlacnejšie u nás, a to 319,33 mil. CZK. V Chorvátsku stavajú diaľnicu v takomto teréne za 357,35 mil. CZK, Slovinsku za 565,51 mil. CZK, Českej republike za 626,91 mil. CZK, Rakúsku za 638,85 mil. CZK a v Nemecku za 664,85 mil. eur.

Podobne sme mali aj diaľničné tunely 2x lacnejšie ako Nemci.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vsak tak potom tie dialnice vyzeraju :D
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Minule idem v 93 okolo Auparku a vidim billboard Janky Hospodarovej ako robi reklamu na velke kancle pokryte Wifi a k zmluve dostanete PDA. Tak si hovorim reku fajn, Janka sa angazuje aj na Slovensku. Ked som vystupil a pozrel sa blizisie vidim ze DT si od ST pozical peniaze.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Podla mna to je len vyhovorka, myslis ze nemci s ekonomikou 100x lepsou nez je nasa by nas este chceli okradat? No ak hej tak nam treba, vsetci uz o nas asi vedia ze sa dame okabatit ako male deti, a ked kradnu, tak su vsetcia ticho...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Neviete mi niekto poradit ako by som mohol pozerat hokejove prenosi na stv zo zahranicia? Nastavil som si slovenske proxy, ale stv ma aj tak nepripoji. Skusal som aj cesku tv, tam to funguje s ceskou proxy,ale oni zase nepustaju hokej cez net.
Prosim o nejaku radu, lebo sledovat hokej na vseliakych strankach s mizernou kvalitou videa je ako za trest.

Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

ani len inflacia tam nieje zohladnena... ale co sa da cakat, ved tu spolocnost kontroluju tak je to "ich" vec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak toto je velmi pekna informacia. Vlastne znovu je vidno, ze tento stat pokial nieco sprivatizuje, tak urobi to najhorsie co sa len da. Aaach a ludia stale hlupo veria recickam co politici tliachaju :( ... Velky silny gigant si musi poziciavat peniaze na to, aby prezil od maleho slabeho, to je uplna parada. Hlavne, ze sme lacno predali, ved co, dobre nam tak.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ako vas tak citam, tak zistujem ze sa z vas asi nikdo nezamyslel nad tym ze peniaze by sa nemali poziciavat uz len z principu na uroky... pretoze vdaka urokom vznika v spolocnosti verejny dlh voci bankam ktore z toho samozrejme profituju a vytvaraju inflacnu spiralu... v stredoveku sa poziciavanie penazi na urok trestalo ako hrdelny zlocin - smrtou. A tusi niekto z vas ze banky vedia poziciavat aj na nulovy urok? A pri tom nulovom uroku docela dobre prosperuju? Ze kde? No v islamskych krajinach. Napriklad 8 z desiatich najvacsich bank (s nulovymi urokmi) je v Irane. skuste trochu zagooglit.. a to ze sa ST privatizoval je len dobre. Neviem si predstavit ze by si musel ST pociziavat peniaze od niekoho ineho keby bol statny... alebo este lepsie, ze by do neho musel nalievat stat peniaze danovych poplatnikov. To ako tam hospodaria , nas trapit nemusi, pretoze pokial je ziskovy, a to ako vsetci vidime je, tak stat si pride na svojich 20 percent dani. Vzdy lepsie ako 50 percent strata...
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Ujo horar neprezradzaj veci o urokoch, ved demokraticka mladez, odchovana na Markize, SME, Novom case... vie ze urok musi byt. A musi byt velky. Treba si zobrat hypoteku a platit az do smrti..byt otrokom. Ved ujovia vo FEDe a ECB musia predsa z niecoho zit.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

pár nejasností, napr. prečo by si musel ST požičiavať peniaze keby bol štátny? Teraz ST požičiava iným a v rukách štátu by si musel požičiavať? Pri normálnom manažmente je to vylúčené. Ďalej na spresnenie - Korán zakazuje požičiavať na úrok, teda ani islamské banky nepožičiavajú s úrokom. Oficiálne. V tomto prípade sa neplatí úrok, ale akýsi poplatok za pôžičku. V podstate je to to isté, avšak nesmú to nazývať úrokom (z náboženských dôvodov). Ďalšia vec je ziskovosť. Pokiaľ má firma dobrého účtovníka, tak sa zo ziskovej firmy stane stratová a štát neuvidí ani cent. Prečo dokonca Sulík potvrdil že sú pološtátne podniky TUNELOVANÉ privatizérom? To isté platí aj pri SPP - Rurhdegas si prelievalo zisk z SPP do svojej materskej firmy a štát (konkrétne "táto krajina" ako vraví pani premiérka, keď hovorí o krajine proti ktorej vzniku bojovala) z toho nevidel ani prd. Ale to ja len tak na okraj, aby si niekto nemyslel, že keď sprivatizuje sliepku čo znáša zlaté vajca si môže bezstarostne mädliť ruky...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Šulík je Šulík, a s tým nič nenarobíme...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Prečo by sme nenarobili s ním nič? Stačilo by iba chieť a nevoliť ho. Alebo odvolať ale to by sa muselo zasa iba chcieť. A podobne je to aj som všetkým o čom sa tu píše. Iba chcieť a konať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

martel, antisulík, zato že Sulík iba potvrdil, kam odtekajú prachy, je snáď plus!, tak isto súhlasím s jeho postojom k eurovalu2, hoci niesom jeho sympatizantom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto chce rýchlo prísť k $$$ nech si ide rýchlo podať na náš zápas proti Rusom. Výsledok zápasu sa dá vyčítať z tabuľky na stránke http://hokej.stv.sk/tabulky :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pôžičok? co to je zase za novotvar? autorovi robi slovencin dost velky problem.

aby som to uvidel na pravu mieru, spravny tvar je "pôžičiek"

overit sa to napr na slex.sk
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nakoniec nám ako dcérskej spoločnosti nevrátia nič a ani úrok sa nebude konať . Za to všetko sam vyvezú svoju zastaralú technológiu a budú tvrdiť akú špičkovú novinku dodali na Slovensko :-)))
A naša elita sa bude hrdo pýšiť a ako Slovensku zase výhodne
zaistili to čo iný dávajú do šrotu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak toto je jeden zo sposobov ako odchadzaju vybrate peniaze zo SK do inych krajin. Oficialny tunel po privatizacii za ucasti statu. ktory sa len mlkvo prizera a nemoze nic robit:). vivat privatizacia zahranicnymi spolocnostami. :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

No vidíte, takto vyzerá kapitalizmus v praxi...!
Spomínate si, ako zneli tie Mikložove „zázračné recepty“ o „strategickom partnerstve so zahraničnými investormi“?

Ak nadávate na to, že ešte stále nemáte od Týkomu rýchlejší internet, tak vedzte, že je to práve pre kapitalizmus, aby Dojče Telekom (DT) mal čo najvyššie zisky.

Veď aj SPP za Mečiara „hospodáril zle“, pretože sa hromadne plynofikovalo (aj tam, kde by to bolo inak nerentabilné), no a toto všetko sa po privatizácii zmenilo.

Odpovedať Hodnotiť:
 

A toto všetko je prísne v súlade s kapitalistickou logikou – DT tu nič nezneužíva, iba právoplatne využíva svoj väčšinový podiel. A drží tak aj celý štát v šachu, pretože je otázne, kto by mohol mať záujem na kúpe zvyšného štátneho podielu, keď už vie, že môže dopadnúť podobne ako dnes SR, že bude iba štatistom a nemusel by dostať na dividendách ani 1 €, čo, samozrejme, priamo ovplyvňuje aj predajnú cenu Slovak Telekomu.

Spolu s tým, ako sa v kapitalizme pri voľnom obchode dá zisk elegantne rozpustiť... to vyzerá na verejné lynčovanie toho arogantného, nagélovaného aljašského lyžiara...
Odpovedať Hodnotiť:
 

....spomíname, veru áno...
Odpovedať Hodnotiť:
 

odkedy 0,0177 je 18 desatín percenta? Snad 1,77%
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár