| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
kompatibilita so softwarom
Od reg.: rayen
|
Pridané:
14.3.2011 12:32
toto nema stale take siroke uplatnenie ako x86, hlavne v case virtualizacie.
na tom arm-e zatial vies spustit tak maximalne nejaky linux aj to nie enterprise redhat alebo nieco take co ma support a drivre
na nejake velmi specializovane applikacie fajn ale inak to je nepouzitelne.. to uz lepsie mi prijdu tie vypoctove jednotky s grafikami
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: nmh
|
Pridané:
14.3.2011 12:37
samozrejme ze je to nepouzitelne ;)
ved preto to chcu vyrabat ;)
mozno by si im mal poslat mail ze to vyuzitie podla teba nema ;)
oni sa spamataju a vykaslu sa na to :))))
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: Dan78
|
Pridané:
14.3.2011 12:44
Celkom s tebou nesuhlasim. Podla mna maju tieto procesory velku buducnost. Uz si to uvedomuje aj Mirkvosoft, vid. vydanie Windows 8.
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: quix_
|
Pridané:
14.3.2011 17:11
nie je vydanie ako vydanie. kym to skutocne nevylezie neuverim :P
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: matooo01
|
Pridané:
14.3.2011 12:58
Ano, pretoze 480 jadrove serverove stanice ako take zvyknu mat siroke uplatnenie. Najma na domace vykurovanie ci barbeque.
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: prpr
|
Pridané:
14.3.2011 12:59
no ano nema to pre teba pouzitie, crysis na tom asi nespustis.
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: sss
|
Pridané:
14.3.2011 13:00
trosku ta nechpem maju z toho robit servery a takmer vsetko co teraz na linuxovych serveroch bezi sa da prekompilovat aj na architekturu arm, nechapem co stym maju spolocne drivre drivre na co? trosku mi nie je jasne preco by niake nove alebo specialne potrebovali ... co sa tyka virtualizacie tu maju priniest nove cortex a-15
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: prpr
|
Pridané:
14.3.2011 13:38
no ano nema to pre teba pouzitie, crysis na tom asi nespustis.
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od reg.: rayen
|
Pridané:
14.3.2011 17:33
no mozno nemam taky prehlad, ale netusim v com toto moze byt lepsie ako ine procesory a aka apliakcia by s tejto konfiguracie mohla profitovat
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: metall
|
Pridané:
14.3.2011 15:55
"toto nema stale take siroke uplatnenie ako x86, hlavne v case virtualizacie. "
Zalial si a evidentne nemas o arm ziaden prehlad, od generacie jadra Cortex A "Eagle" je podporovana virtualizacia. Aj VMWare pracuje na hypervisor SW pre Arm.
Co sa tyka Tvojej poznamky, ze nejaky linux aj to nie enterprise - dalsia chujovina. Linuxovy kernel je rovnaky aj pre enterprise, tam ide o podporu, so samotnym systemom to nema nic spolocne.
|
| |
Re: kompatibilita so softwarom
Od: random
|
Pridané:
15.3.2011 11:07
Mas pravdu ze v ramci virtualizacie je to nepouzitelne ako backend. Ale su vypoctove aplikacie a bankove systemy ktore pre to najdu vyuzitie a zaroven usetria zrdoje inde.
|
| |
enterprise computing
Od reg.: pjotor
|
Pridané:
14.3.2011 13:19
Oracle na to bezat v dohladnej dobe nebude, takze tak jedine nejaka web stranka, alebo file server no lenze tam nevidim opodstatnenie 480 jadier.
Myslim si skor, ze je to nejaka technicka hracka typu, hej pozrite sa co dokazeme.
|
| |
Re: enterprise computing
Od: eax
|
Pridané:
14.3.2011 13:21
mas velmi obmedzeny obzor co sa tyka IT
|
| |
Re: enterprise computing
Od: metall
|
Pridané:
14.3.2011 16:07
Ty si aspon uvedomujes ake bludy pises?
Oracle databazy sa z drvivej vacsiny dodavaju prave s linuxom. A prave ARM procesory pocitaju najma s linuxom. Tak si to daj dokopy. Oracle malo v plane kupit Arm a skus hadat preco?
"takze tak jedine nejaka web stranka, alebo file server no lenze tam nevidim opodstatnenie 480 jadier"
No ak si predstavujes web stranku ako stranku Tvojej dzedziny kde zijes tak Ta chapem. Ale mas stranky, kde su milionove pristupy denne a mozno na nich prebehne miliarda operacii denne (firemne stranky, banky, ale aj fb a pod.) a tam je potrebny iny vykon.
|
| |
Re: enterprise computing
Od: prdlajs
|
Pridané:
14.3.2011 17:03
Fuuu, a to si pocul na Markize, ze Oracle DB server sa dodava vo drvivej vacsine pripadov s Linuxom? To ti lekar predpisal prilis silne prasky, alebo uz 3 dni si nemal svoju davku? :)
Oracle si v drvivej vacsine pripadov kupuju firmy, co to davaju na niektoru z Unix distribucii, zriedkavo Win Server. Na Linuxe sa pouziva mozno tak Express edicia. Nie ze by na tom Linuxe nesla aj plna edicia, ale mat na tom produkcny server Ora je ako kupit motor Rolls Royce a dat ho do karoserie Skodovky. Sice ti to pojde aj tak, ale naplno to nevyuzijes.
|
| |
Re: enterprise computing
Od: eax
|
Pridané:
14.3.2011 17:10
lool
asi preto oracle vyvija vlastny linux ze ?
http://www.oracle.com/us /technologies/linux/index.html
|
| |
Re: enterprise computing
Od: metall
|
Pridané:
14.3.2011 17:21
Dik! Na tento argument som zabudol:)
|
| |
Re: enterprise computing
Od: prdlajs
|
Pridané:
14.3.2011 23:57
Mohol by si pridat aj link z oracle.com, ze drviva vacsina ich DB servera sa dodava vylucne s Linuxom. Ak taky najdes :)
|
| |
Re: enterprise computing
Od: metall
|
Pridané:
14.3.2011 17:20
Neviem co mas s tymi praskami, mozno mas jednoducho abstak a trepes. Zozen si nieco do nosa a potom mozno napises aj nieco rozumne.
Pri Oracle DB je viac menej jedno, ze na ktorom systeme bezia, podporuju tieto:
Microsoft Windows, Linux, Solaris, HP-UX, AIX
A tak isto ako podporuje standard edicia unix tak tak isto aj linux. Aj ked mas pravdu, ze express edicia je vylucne pre linux (redhat, ubuntu, mandriva).
Jednoducho v oblasti linuxu ma Oracle takmer 90% podiel (90% linuxovych rieseni pre firmy ma nieco s Oracle), tak to bolo myslene.
|
| |
Re: enterprise computing
Od: prdlajs
|
Pridané:
15.3.2011 0:06
Tak to je potom sakra rozdiel medzi tvrdenim "Oracle databazy sa z drvivej vacsiny dodavaju prave s linuxom" a tvrdenim "v oblasti linuxu ma Oracle takmer 90% podiel". Lebo to prve tvrdenie moze tvrdit len osoba na silnych praskoch.
Samozrejme ze viem, na com bezi Ora, pisal som to v tej vete, kam sa standardne Ora dava. A nie je jedno, na ktorom OS bezi databazovy engine, ak ho chces vyuzit naplno, pretoze od stability daneho OS zavisi stabilita softveru, ktory na nom bezi, cize aj stabilita Ora. Samozrejme ako bezny developer, ktory riesi prikazy typu "SELECT * FROM" ti moze byt uplne ukradnute, na com to bezi, rozdiely sa prejavuju az pri pokrocilej funkcionalite (clustering, mirroring, ...), ku ktorej sa tak skoro nedostanes.
|
| |
Re: enterprise computing
Od: quix_
|
Pridané:
14.3.2011 17:45
ani tento komentar si nezasluzis :D taky blud si napisal
|
| |
Re: enterprise computing
Od: ja.
|
Pridané:
14.3.2011 19:09
Az na taky detail, ze Linux je pre Oracle tier-1 platforma. Ostatne Unixy nie, tie su podporovane len kvoli zotrvacnosti konzervativnejsich zakaznikov.
|
| |
oracle na linuxe
Od: miniket
|
Pridané:
15.3.2011 9:38
Suhlasim s predchadzajucim tvrdenim. Nove oracle soft vychadza najprv pre linux a potom je portovany na ine systemy. Ale uvidime ako to bude kedze oracle kupila Solaris.
|
| |
Re: oracle na linuxe
Od: eax
|
Pridané:
15.3.2011 10:32
no ved bol opensolaris - mohli si ho upravit presne podla seba.
lenux je v sucastnosti skratka lepsi a ma aj vacsiu uzivatelsku zakladnu.
Solaris bol nasadzavany hlavne z historickych dovodov ked bol linux v plienkach. Na nove systemy sa nasadzuje vyhradne linux.
|
| |
Cloud Computing
Od: Ondskan
|
Pridané:
15.3.2011 10:44
Chlapci asi ste zabudli, že práve nastupuje éra cloud computingu? Ak chcete mať neaký prehľad o IT a o bussiness IT sfére tak skúste si párkrát prečítať Infoware, ktorý sa predáva za smiešnu cenu.
|