
neprihlásený
|
Sobota, 4. apríla 2026, dnes má meniny Izidor |
|
|
Notebooky tvorili už takmer 2/3 predaných PC v SR
DSL.sk, 21.2.2011
|
|
Notebooky tvorili v minulom roku 64.6% všetkých predaných osobných počítačov na Slovensku.
Vyplýva to z údajov predajnosti PC na Slovensku za minulý rok, ktoré serveru DSL.sk poskytla spoločnosť Gartner.
Celkovo sa v roku 2010 predalo na Slovensku 468.7 tisíc osobných počítačov, z čoho 302.7 tisíc tvorili notebooky a iné formy mobilných PC a 166.0 tisíc desktopy.
Celkovo sa predalo o 7.6% PC viac ako v roku 2009 a to najmä vďaka notebookom, ktorých predaj vzrástol medziročne o 22.5% kusov. V roku 2009 tvorili notebooky 56.8% predaných PC, v roku 2008 to bolo len o niečo viac ako polovica, 51.8%.
Štatistiky predaja PC v SR (dáta: Gartner)
V roku 2010 rástol podiel notebookov v každom štvrťroku a v treťom a štvrtom už prekonali dvojtretinový podiel. V prvom štvrtoku podiel notebookov dosiahol 59.8%, v druhom 60.7%, v treťom už 68% a vo štvrtom 68.2%.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 13:20
Tento trend sa dal predpokladat uz davno. Pre vacsinu pouzivatelov postacuje notebook a pri dnesnych cenach je v porovnani s obdobnou HW desktopovou konfiguraciou cenovo NB na tom lepsie.
Desktopy ostanu vysadou pre vykonne pracovne stanice a herne stroje.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: lolofo
|
Pridané:
21.2.2011 13:37
to co si napisal je pravda, ale zabudol si na jednu vec a to je poruchovost NB a nachylost na poskodenie, je otazne kolko ludi realne potrebuje to ze NB je mobilny a naozaj vyuzivaju mobilitu, pokail ju nevyuzivaju podla mna je rozhodne lepsie riesenie desktop, kedze je dost vacsia sanca ze odide NB ako to ze odide NB, hlavne pokial sa on uzivatel poriadne nestara, teda precistenie chladenia a podobne
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
21.2.2011 13:39
tieto statistiky nepocitaju so skladackami, takze tak jednoznacne to pre booky nebude. Osobne kazdemu odporucam, "ak to nepotrebujes prenasat kup desktop", kedze silne prevadzuju vyhody nad nevyhodami.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: lolofo
|
Pridané:
21.2.2011 13:50
absolutna pravda, ale bezny uzivatel nevie vyhody a nevyhody pri porovnavani s desktopom, vidi akurat dake reklamy a opdobne, proste aktualny trend a hura na NB aj ked mu nie je poterbny, mno co ale to je so vsetkym tak, halvne aby to bolo co najlacnejsie, ale ludia by si mali uvedomit ze nie sme taky bohaty, aby sme si mohli kupovat lacne veci
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: r3422556
|
Pridané:
21.2.2011 15:21
ake su silne vyhody desktopu pre bezneho uzivatela?
desktop ma pre bezneho uzivatela len nevyhody:
-zbera vela miesta pod stolom a na stole
-huci
-je drahy
- Cena kompletu (PC+LCD+OS + prislusenstvo)
- Cena za prevadzku
-priputany na jedno miesto
NB dokazes kupit od 360 euro vratane OS Windows -> na pracu pre bezneho uzivatela uplne staci.
Na stole mas NB a jeden kabel do elektriky. NB zerie cca 30W. NB nehuci. Boli ta chrbat - sups s NB na gauc, do postele.
Ja osobne si neviem predstavit pouzivat doma dekstop.
Su urcite veci ked potrebujes brutalny vykon a tam je desktop ok, ale zase to nie su normalny uzivatelia.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 15:27
Tak s tym notebookom za 360 si musis vytrhat vlasy ked nieco robis. Sam mam PC, NB aj netbook.
PC na normalnu pracu a hry
NB kvazi ako desktop-replacement (ale doplneni o monitor a klavesnicu) - citim obmedzenia aj ked je to dual-core
netbook na pracu v terene (skutocne len zaklad - net, jednoduchy office mimo DB a pod.)
Co sa tyka normalnej prace (myslim kombinacia office, net a aplikacie na web - dreamweaver, photoshop) tak jedine si to viem predstavit na desktope.
Na notebookoch mozes z principu zabudnut na hry a pracu s videom, jedine, ze si kupis nejaky za 3 litre.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
21.2.2011 16:59
a s tym tvojim 360€ superbookom na gauc nepojdes, lebo ti tam odide baterka za 6mes a 1 den.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: fja
|
Pridané:
21.2.2011 21:05
BTW ležať na gauči pri pracovaní na NB naozaj nie je moc ergonomické. Napr. najlacnejší acer TravelMate za spomínanú cenu s C2D toho vydrží hodne (pri výdrži +3,5hod). Každopádne pravidelne by som na tom pracovať nechcel. Argumenty že desktop zaberá veľa miesta a je hlučný sú úplne irelevantné. Veľa ľudí si dokáže postaviť absolútne nehlučný pc (napr. aj do miniITX skrinky
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
21.2.2011 21:14
jo, od soboty "lezim" bo som mal teplotu, a robit s tymto bookom na posteli je strach. Neskutocne ma boli chrbat, a kedze uz nemam teplotu, zajtra uz notebook ani nahodou.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 21:37
Ked si to preratas na stvorcove centimetre, tak podoris big-toweru zabera mozno tolko co 15,4 notebook.
Nie je problem postavit, vykonny a takmer nehlucny komp (ak si aj odmyslim vyslovene pasivne chladenia), tak su rozne izolacne samolepiace picoviny do celej skrinky, antivibracne uchytky na HDD, velke, ale nizkootackove fany a pod. Takze ak niekomu huci komp, tak ho kupil v tescu, na CPU ma kitovy chladic a celkovo mu lacna eurocase skrinka vrzka.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
21.2.2011 16:52
tak postupne.
- zabera vela miesta: nezabera, ked je pod stolom tak to je jedno a na stole.. existuju minitower bedne (moja zakladna poziadavka na bednu je, aby tam sla osadit dopredu aj dozadu 12cm vrtula)
- huci: nehuci, teraz pisem z notebooku a ten huci viac ako moj desktop, lebo vazne huci obcas. Desktop mam tichsi aj v plnej zaatazi, v klude je "nepocutelny" (to je subjektivne, preto uvodzovky)
-drahy: desktop rovnakeho vykonu ako tvoj 360€ notebook spravis v rovnakej cene vratane OS. Ja pouzivam booky v cenovej kategorii 500-700€, to uz mas slusny herny pc nizsej triedy.
-cena kompletu: mozes si kupit monitor aky chces, na aky mas peniaze. Dolamal by som ruky tomu co vymyslel leskle displaye, nieze dolamal, zabit ho je malo.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 17:30
Business notebooky aj tak maju matne displeje, bez ohladu na trendy. Leske su vysadou netbookov a low-cost notebookov.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: Yxo_
|
Pridané:
21.2.2011 19:19
low cost ... ehm mal som notebook za 1200 € a mal 18,4 palcovy leskly display ACER Aspire 8942G
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 19:28
Ano, mas pravdu, tie leske displeje jebu aj do multimedialnych notebookoch..
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
21.2.2011 19:31
leskle displaye yebu uplne vsade. Je to strach a hroza. Pri desktope si ale mozes vybrat aky monitor chces, a to bola pointa mojho prispevku.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 19:59
Chapem;) Sam o sebe mi leskly displej nevadi, ale iba v noci:) Cez den je to o nicom, to mam miesto zrkadla:)
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
21.2.2011 16:55
- prevadzka: s tymi 30W sa mylis, v klude a beznej prevadzke to je 16-20W pri booku 2core intelom a intel VGA. V max zatazi to je do 50W. Napr. 6jadrovy phenom ma 60W klud, 140W plna zataz. Ale vykonovo sme inde, ze.
- priputany na 1 miesto: ak to potrebujes nosit, nieje o com... nosenie na gauc tam ale nepatri.
no, a teraz k vyhodam... spravis aky silny potrebujes/na aky mas $$$, dnes nemas $$$ o 2 mesiace mas, dokupis suciastku, pokazi sa? opravis doma. Pokazi sa po zaruke, opravis doma, vymenis komponent, v booku co ako vymenis? Kolko stoji pozarucny servis? 30€ hodina? Zda sa ti slaba VGA, predas kupis druhu, maly disk? doplnis, mas 6 konektorov na doske. atd.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od reg.: Sudhoven
|
Pridané:
21.2.2011 16:59
chlape nemôžem s tebou ani náhodou súhlasiť pretože:
- "zabera vela miesta pod stolom a na stole" - pod stolom súhlasím, aj keď mi to teda vôbec nepripadá ako nejaká obrovská nevýhoda, ale nemusí to byť ani zďaleka katastrofa, keď si napr. kúpiš nejaký malý barebone systém. K tomu na stole sa vyjadrím asi tak, že je obrovská nevýhoda pracovať na 24 palcovom monitore oproti 15,6 resp. menej, lebo sa mi tam všetko vojde a nemôžem používať moje obľúbené posuvníky.
- "huci" - to si robíš srandu? Keď nepodceníš chladenie a nevrazíš tam neviem ako výkonné komponenty, nemáš problém.
- "je drahy" - v porovnaní cena/výkon? Žasnem...
P.S.: Ja si teda neviem predstaviť mať len NB za 360 € a používať ho na všetko, na čo bežne PC využívam.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 17:31
Ale jemu ten 360 eckovi notebook na azet a fb staci:)
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od reg.: viperman
|
Pridané:
22.2.2011 7:53
desktop huci? lol 360 eurovy notebook bude mat tak zle chladenie ze ti to bude hucat, a zachvilu ti odidu komponenty..:)) spracovanie bude nejaky lacny plast ktory zachvilu praskne :D
desktop sa da uplne potichucky poskladat, das tam nejaky procesor s tdp 45, popripade aj silnejsi ale upgradnes chladic , pasivne chladenu grafiku, a kvalitny zdroj a o hucani nemoze byt ani rec!!!
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 8:15
X6 1055T ma TDP 125W a je tichy napriek pouzitiu lacneho AC Freezer 7 ver.2. Na druhu stranu som robil s freezerom aj x4 810 s TDP 95W a ten v zatazi huci :/ To ale neznamena, ze sa z toho neda spravit tichy komp, len treba v tomto pripade pouzit lepsi chladic. Doma na mierne taktnutom X4 620 mam scithe mugen2 a ticho aj po celodennom hrani. V booku sa NEDA POUZIT lepsi chladic, ked raz huci, tak huci, lebo je nevydareny kus cpu.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 8:20
este som 1055T robil typkovi a chcel tam Noctua NH-D14, co 75€ chladic. Ten banan to potom ani nenataktoval, takze vyhodil kopec lowe zbytocne :) ale zas je tichy, no. Som ani druhu 12cm vrtulu nenamontoval, zbytocne. Ked netaktuje.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: gghjcfd
|
Pridané:
22.2.2011 10:07
Si sef si pan si kapo
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
22.2.2011 8:49
Ano huci, mal som PC za 3 tisic, nizkootackove fany Noctua, chladice Thermalright, Silentmaxx boxy, Seasonic, atd a predstav si ze hucal. Vymenil som ho za notas v cene 330, a teraz ani neviem ze je zapnuty, mam ho podvoltovany, idu na nom vsetky kvalitne hry, t.j. nie nove, staram sa o neho, takze sa nemam coho bat a ak sa nahodou pokazi, objednam si druhy za 1-2 dni ho mam doma. Inak netreba zabudat aj na udrzbu desktopu, pokial nemas doma kompresor, tak vela zdaru. ;) p.S.: http://tinyurl.com/5syx9vq
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 9:14
ludia ako ty, co tvrdia, ze nechtikovy noz je lepsi ako profi keramicky (taku istu pycovinnu tvrdis) by nemali mat ani obciansky a vobec.
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od reg.: viperman
|
Pridané:
22.2.2011 10:53
lol chces povedat ze chladenie v notebooku za 330 euro bude lepsie jak chladenie v celom desktope od Noctua? LOL LOL LOL
|
| |
Re: dnes má meniny Eleonóra, zajtra Etela
Od: k77
|
Pridané:
22.2.2011 16:53
a urcite sa na tom 330E notebooku pohodlne robi, vsak?
mam business notebook, kedze obcas si nosim pracu domov, ale v praci mam dock + 2 externe monitory, doma takisto monitor, mys, klavesnica.. bez toho by som na tom pracovat nevedel..
|
| |
neda mi
Od: kljhkljhkljhk
|
Pridané:
21.2.2011 13:41
nesuhlasim cenovo su podla mna vzdy vyhodnejsie
desktopy(cena/vykon)
porovnaj si comp ktory si zlozis za 450 eur s notebookom za 450 mi nepovedz ze ntb je lepsi o ergonomii prace ani nehovorim ja k notebooku potrebujem este pridavnu mys klavesnicu a potiadny monitor aby som mohol normalne robit
cize sa to poriadne predrazi. Je to vsak iba moj nazor
kazdy nech si urobi svoj. NTB sa predavaju lepsie hlavne preto ze su v mode prenosnost hra rolu iba u studentov a cestujucich. Mame ntb vo firme a ja by som desktop nemenil za ntb ani za svet
|
| |
Re: neda mi
Od reg.: BulloDT
|
Pridané:
21.2.2011 14:17
´´normalne robit´´
ale ´´normalny´´ user si proste ten notas kupi nediva sa na plasty nic neriesi, naškrečkuje 450 euri a hop do shopu a kupuje
|
| |
Re: neda mi
Od reg.: Sudhoven
|
Pridané:
21.2.2011 17:04
ale to je preto, že "normálny user" proste nepremýšľa...
|
| |
Re: neda mi
Od: PALO911
|
Pridané:
21.2.2011 14:19
Presne tak. Ludia si myslia ze cena je uz skoro rovnaka. Aaale kde, nhovoriac o ludoch co si chcu zahrat aj nejake tie novsie hry. Taky kompl ich vyjde uz okolo 350 EUR + monitor, ale to by som si kupil aj pri notasi. Notebook sa nechyta, mozno tak okolo 850. Problem s bateriou a podobne...
Ja mam osobne 2,5r notebook, pouzivam ho kazdy den, prenasam kazdy den do prace, kde mam nan pripojenu klavesnicu, mys a monitor a este pred pol rokom som dokazal na nom rozhodit aj najnovsie hry. Doma mi postacuje ta 13,3" ak chcem kuknut film pripojim sa na 22" monitor. Dnes by som uz kupoval asi 12"ku s nizsim vykonom.
Moj znamy ma zase naopak lahku prenosnu 12ku a doma desktop 4jadro na strihanie videa a praci s grafikou. Myslim ze ovela lepsie riesenie ako nejaka 15-17"ka notas, ktory ma 3,5kg a vypoctovy vykon nema ani nahodou ako ten desktop...
|
| |
Re: neda mi
Od reg.: cookie_binary
|
Pridané:
22.2.2011 10:14
Mam alienware m11x, i ked nie som ziaden gamer. Moje priority boli mobilita a vykon v spravnom pomere. Vyslo mi to na tento book, a ano, vyzera dost dobre :)
Pri moznosti napojenia na monitor+klavesnicu fungujem ako na stredne vykonom desktope a pritom viem vyuzit jeho naozaj skvelu mobilitu a vydrz baterie.
Hral som na nom v podstate 2 hry, starcraft 2 a deadspace 2, asi na strednych detailoch, ale vsetko islo plynulo.
Kazdopadne suhlasim, desktop je desktop, ale vzdy je to o prioritach.
|
| |
Re: neda mi
Od: .......
|
Pridané:
23.2.2011 0:16
Mam alienware m11x, i ked nie som ziaden gamer. Moje priority boli mobilita a vykon v spravnom pomere. Vyslo mi to na tento book, a ano, vyzera dost dobre :)
ten sa ti podaril...
|
| |
Re: neda mi
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 14:19
S tou cenou je to diskutabilne. Neviem, ze co vyskladas za 450 (a to neratam monitor). Rataj nizsi stred pre kancel (MB 100, CPU 100, RAM 60, skrinka+zdroj 100, disk 50, mechanika 40 ) a kde je bluetoot a wifi, co je pri NB standard.
Pravdou vsak je, ze na skutocnu pracu nic lepsie ako desktop nie je, notebook je fajn, ale len ako doplnok, nie ako jediny komp.
|
| |
Re: neda mi
Od: ewrwer
|
Pridané:
21.2.2011 15:23
co myslis pod skutocnou pracou? :)
poznam x firiem, ktorych zamestnanci maju len NB. Bez LCD , klavesnice. a cuduj sa su to uspesne firmy, takze asi robia skutocnu pracu :)
|
| |
Re: neda mi
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 15:30
Mozno, ak NB nie je ich pracovny nastroj, je to skor len doplnok (nejake prezentacie u klienta a pod.)
Notebook je na celodennu pracu absolutne nevhodny, jedine zo ho docknes a mas lcd a klavesnicu, inak si to neviem predstavit (hociaka praca v grafickych, web apps, sape, v hocicom).
|
| |
Re: neda mi
Od: retard1234
|
Pridané:
21.2.2011 20:41
Nejake IDE, program na pracu s DB, nejaky ten outlook, pripadne word, 2-3 prehliadace a nejaky ten aplikacny server atd.. Bezna pracovna situacia. By ma jeblo na hocakom notebooku... ked uz pre nic ine tak kvoli monitoru..
|
| |
aj aj
Od reg.: viperman
|
Pridané:
21.2.2011 14:34
najlepsie je mat vykonny desktop, a potom nejaky 12 13 palcovy notebook, ktory aj vydrzi a ma nejaky rozumny priemerny vykon, popripade netbook ale tam je niekedy dost brzda procesor.
|
| |
Notebook
Od: ujo prezident
|
Pridané:
21.2.2011 16:21
Mám 3,5 ročný nb a okrem toho, že mi na ňom nejdú najnovšie hry náročné na výkon procesora a grafiku mi na ňom nechýba nič. Na všetku prácu, na ktorú ho potrebujem mi plne postačuje. Môžem pri ňom sedieť, ležať, stáť akurát už baterka nie je výkonná a ani ju už kupovať nebudem, lebo je drahá a ja ho aj tak mám stále v sieti s dostatočne dlhým prívodným káblom.
|
| |
Re: Notebook
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 16:32
"Môžem pri ňom sedieť, ležať, stáť" - to iste mozem aj pri desktope:) 3,5 r. NB Ti moze postacovat na office a net, nic viac.
Ak ho mas stale na kabli necuduj sa, ze baterka je mimo, aj ked je NB kvazi nahradou desktopu, aj tak je potrebne ho z casu na cas nechat len na baterke a uplne ju vybit.
Samozrejme, ze pre uzivatelov, ktori surfuju po nete to staci, ale nacokolvek zmysluplne mozes zabudnut (grafika, web, video).
|
| |
Re: Notebook
Od: Cuda
|
Pridané:
21.2.2011 16:51
A načo iném by mal noťas slúžiť? Stačia weby, dokumenty a trochu multimédií... To nie je herná, ani tvorcovská konzola a ani nič extra!
|
| |
Re: Notebook
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 17:33
Ale mas aj notebooky, dokonca subnotebooky, ktore su na tom daleko lepsie ako namakane desktopy, pozri tu:
http://bit.ly/h5aDhQ
|
| |
Re: Notebook
Od: Cuda
|
Pridané:
21.2.2011 17:41
Ale pomýlil si si pôvodný účel a najmä cenu...
|
| |
Re: Notebook
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
21.2.2011 17:44
akym sposobom je to vaio lepsie ako hociaky desktop v danej cene? Si ani neviem predstavit, co by som dal do desktopu za 3600€. Tam by sa mestilo uz aj 6x24" monitor na ati eyefinity.
|
| |
Re: Notebook
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 18:31
Bol to priklad, ze aj maly subnotebook sa dokaze vykonom vyrovnat desktopu.
Za tie lowaky by som mal take herne delo s Aresom 5870, ze by mi to trhalo asfalt v izbe.
|
| |
Re: Notebook
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
21.2.2011 18:41
prave ze nedokaze, lebo je v cene ako 7 rovnako vykonnych desktopov ;) Inak su aj vykonnejsie booky, hento je len 2jadro s HT.
|
| |
Re: Notebook
Od: 2Mega
|
Pridané:
21.2.2011 18:48
Nejde o CPU, co ma na nom zaujalo.
Zaujal ma 13,3" Full HD, 256GB SSD a BR writer, myslim, ze grafika na hranie staci..
|
| |
Re: Notebook
Od: Shulin
|
Pridané:
22.2.2011 13:00
Uhm, hranie na 13,3"
Ach jo....
|
| |
Re: Notebook
Od reg.: viperman
|
Pridané:
22.2.2011 7:49
co je na tom lepsie? az dvojjadrovy procesor :ooo, to SSD v raide to brutalne predrazuje, pocitam ze tam bude nejaky IPS display kvalitny a chassis je karbon ok...akoze podla mna to ma hodnotu tak 2 tisic max 2500 euro
za tie prachy si postavim 6 jadrovy gulftown alebo 8core xeon, 2x radeon 5970, 1000watt zdroj, a nejaky kvalitny led lcd monitor s IPS technologiu.
a to co bude ten notebook robit minutu, desktop spravi za 10 sekund
|
| |
notebook
Od: lukas77
|
Pridané:
21.2.2011 23:54
je to na smiech ako si majitelia desktopu tvrdo brania svoje stolne pocitace. na bezne pouzivanie uplne postacuje notebook. ked chce niekto hrat hry nech si kupi desktop. ked niekto vytvara stranky, pracuje s photoshopom, striha videa, jednoducho pracuje na PC, tak je logicke a rozumne ze si kupi desktop. ja ako bezny clovek ktory na PC nepracuje ale len tak pozera stranky, pocuva hudbu, napisem vo worde text, prerobim si videa do mobilu. raz za mesiac si upravim tri fotky vo photoshope, nepotrebujem desktop. neviem si predstavit ze by som teraz tento prispevok pisal za stolom na stolicke. prave naopak uplny luxus mat vylozene nohy na stole, vyvaleny na gauci, v telke bezi partička a ja si citam clanky na internete a pisem s kamaratom na ICQ.
kto nepotrebuje pc ha hry a pracu tak si uplne vystaci s notebookom to moj nazor, dnesne notebooky uz maju pozadovany vykon,,
|
| |
Re: notebook
Od: fja
|
Pridané:
22.2.2011 2:56
suhlasim, za nejakych 400-500 eur desktop ktory by bol vyrazne vykonnejsi ako laptop nekupis. Drvivej vacsine bfu to staci (youtube, fb, streamy, hudba, dokumenty).
Mne napr. najviac vyhovuje kombinacia 11" az 13" laptop (nie s in-order atomom) a desktopu pri ktorom mozem normalne sediet (a nie, v posteli sa pracovat neda... teda nie na pc :) )
|
| |
Re: notebook
Od reg.: viperman
|
Pridané:
22.2.2011 11:04
za 500 euro desktop? samozrejme pomaly aj dvakrat vykonnejsie ako notebook
napr
athlon II X4 + doska + radeon hd 5670 napr (aj na hry) + seasonic 400watt oem + coolermaster case + 4gb pamate, 500 disky, BLURAY MECHANIKA, bez klavesnice mysi a monitoru 415 aj s danou narychlo som zbuchal, myslim ze to bude trosku viac vykonnejsie ako nootebook za 500 euri :D
|
| |
Re: notebook
Od: fja
|
Pridané:
22.2.2011 14:11
Myslel som hotové zostavy, nie každý si vie poskladať pc...
|
| |
Re: notebook
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 15:42
100% ludi, ktorym som skladal pc a ludia mne podobni skladali pc si nevedia zlozit komp. A? Pointa? Hotovu zostavu by som NIKDY nekupil... kupil, keby som nutne potreboval dodat vela naraz, co by som to nestihol poskladat, ale upozornil by som klienta na vsetky pre/proti.
|
| |
Re: notebook
Od: fja
|
Pridané:
22.2.2011 16:44
Nápodobne... (za "nie každý" myslím že nie každý ktorý navštevuje dsl.sk a pod. weby to dokáže). Ale je tu kopa firiem ktoré kupujú iba hotové zostavy à la Dell. Velké firmy s tisíckami pc inú možnosť ani nezvažujú.
|
| |
Re: notebook
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 16:54
najlepsie je, ked dakde v tescu mas skvely herny pc s brutalnym procesorom core i7 (dosad lubovolny silny cpu) a daju ktomu najsrackovejsiu dosku a daku nvidia GT430. Cele to nemozes 2 roky otvorit a kedze je tam samozrejme box chladic, tak to huci jak vysavac. Vykon v hrach to nema ziadny, napriek silnemu procesoru, a vymena 2 roky nehrozi :) Ak sa ti to pokazi, musis to posielat na reklamaciu, a ak sa ti to pokazi po zaruke, zoderu z teba aj kozu. Do kancelarie by som vo velkom pocte samozrejme znackovy pc bral bez problemov, v malom pocte aj tam skladacka.
|
| |
Re: notebook
Od reg.: viperman
|
Pridané:
22.2.2011 8:02
notebooky maju pomale disky (pokial nemas SSD)
LESKLE DISPLEJE (ano su aj vynimky)
pod pojmom notebook si predstavim zariadenie 11 - 13 palcov, vsetko vacsie uz je VELKE a straca sa podla mna slovo mobilny...ako nahradu desktopu tak uz potom kupit nejaky za 1000 - 1500 euri nejaku 17 18 palcovy book, ako desktop replacement aj s nejakym lepsim displejom.
notebooky maju maly displej, a velke uz pre mna stracaju vyznam lebo uz nie su mobilne...najlepsie je mat vykonny desktop a kvalitny velky monitor + a k tomu maly notebook na prenasanie, a mobilitu.
|
| |
Re: notebook
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 9:23
1500€ book sa sice da povazovat za nahradu desktopu, ALE.. aka je moralna zivotnost jeho "vnutornosti", aky je vykon, ako rychlo ho budes musiet vymenit? Kamarat mal celkom slusny desktop s 8800gts, kupoval ju ako novinku. Vyhodil za to okolo 30k Skk. Rok na to sa rozhodol ze chce herny book, tak kupil za dalsich 30k Pavilion s 9600gt. Vykon (grafiky, ostatne slabsie) uplne rovnaky. Rok na to zistil, ze mu na tom nic nejde a ze predsa len spravil kravinu, takze za dalsich 30k kupil dalsi desktop. Book mu teraz stoji nepouzivany na stole, predat ho nepreda, lebo book po zaruke kupi len bambus. Resp da sa, ale nie za cenu, ktoru by si pytal za c2d. 9600gt 500vku disk a cojaviem co tam vsetko je. Cista strata pre typka. Pri notebookoch sa ti vytraca najvacsia prednost PC a to je lahka vymena komponentov.
|
| |
Re: notebook
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
22.2.2011 9:29
heh, asus commando dosku mal v tom prvom desktope, kludne tam mohol dat c2q napr q6600 a mal by pokoj uz stym prvym este dlho :) ale nie, on musi kupovat notebook. Banan. To bolo dakedy koncom 2007, kludne do najblizsich konzol by mu ta q6600 vydrzala. Lebo skor nebudu narocnejsie hry.
|
| |
Re: notebook
Od: mika_
|
Pridané:
22.2.2011 20:40
hlavne na tie 3 fotky mesacne potrebujes photoshop :O
|
| |
kravina
Od: mamkin maznacik
|
Pridané:
22.2.2011 11:18
ja si neviem pracu a ani studium bez nb predstavit..mam doma pc ale nezapol som oh asi 2 roky..este ked som sa sem tam hraval preferoval som pc..a vzdy som vravel ze na nb budem mat klavesnicu a externy monitor..potom som si kupil nb asi 2 mesiace som ho nepouzival..a teraz?vtedy ma stal okolo 700-800e..na to co potrebujem mi to staci take gnsko,putty,net,sem tam dake video raz za cas upravit daku fotku internet online tv yt sem tam daku stranku spravit dohodnut sa s kamaratmi proste vsetko co potrebujem..a este ta vyhoda rano idem do skoly hodim ho do vaku pridem domov idem sa ucit/pracovat otvorim a mam vsetko pri sebe..jasne ze existuju externe hdd..ale toto je pohodlnejsie..a nemusim sedet v rohu izby za pc takto mam naladu sedim na fotelke zacne ma boliet chrbat lahnem na postel a pokracujem..s touchpadom som si zvykol a kolko krat ani nezapajam externu mys :O
|
| |
Re: kravina
Od: fja
|
Pridané:
22.2.2011 14:16
Keby si sedel za normálnou (samozrejme správne nastavenou) stoličkou a stolom, chrbát by ťa nebolel :)
Ak ti používanie laptopu vyhovuje, tak nie je čo riešit ;)
|
| |
kravina
Od: mamkin maznacik
|
Pridané:
22.2.2011 17:04
samozrejme ze som sedaval za normalnym a nastavenou stolickou v tedy mi to vhovovalo sedet v rohu izby a byt priputany na jedno miesto..vrvaim ze aj ja som bol kedysi za obycajny desktop respektive za notas a exeternu mys klavesnicu..kym som nezistil ze notas je ovela pohodlnejsi spratnejsi s touchpadom sa da celkom sikovne narabat(netvrdim zase ze uplne nahradil mys tu si niekedy zapojim ale 90% sa da bez):)..samozrejme netvrdim ze pover cena/vykon a perspektiva buduceho upgr. hra v prospech Pc..
|
Pridať komentár
|
|
|
|