| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
ach tá ľudská súťaživosť...
Od: fotograf
|
Pridané:
15.2.2011 9:24
Odveká je snaha človeka - dokázať, že je lepší ako stroj, ale aj opačná snaha konštruktérov strojov. :-)
|
| |
Re: ach tá ľudská súťaživosť...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.2.2011 15:45
A treba si uvedomiť, že márna snaha. Aj keď superpočítač porazí Kasparova v šachu a či týchto súťažiacich v encyklopedickych vedomostiach (s úžasom ako superpočítač "rozumie sémantickému zmyslu textu"), tak to vonkoncom neznamená, že stroje sú lepšie ako ľudia vo všetkom. Práve naopak. V skutočnosti každý stroj je lepší ako človek !!! Ale iba v jednej špecifickej veci či možno niekoľkých, nie však celkovo !!! Bager je ovela lepší v hĺbení jám ako človek. Kalkulačka je oveľa lepšia v počítaní ako človek. Žeriav či kladkostroj je oveľa lapší vo vynášaní ťažkých telies do výšky a pri zvyšovaní potenciálnej energie. Auto je oveľa lapší dopravný prostriedok ako ľudské nohy ... atď... mohol by som vymenovať tisíc vynálezov, aj keď počítače sú špeficikum.
|
| |
Re: ach tá ľudská súťaživosť...
Od: asdf222
|
Pridané:
16.2.2011 0:53
Je to len otázka času, kedy počítač predstihne človeka úplne vo všetkom, aj v kreatívnych činnostiach.
|
| |
Re: ach tá ľudská súťaživosť...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.2.2011 7:57
Nie je to nemožné, to ale treba isť ďalej do budúcnosti a odbremeniť sa od dnešného chápania pojmu "počíťač" ako ultrarýchleho kremíkového pablba.
|
| |
Re: ach tá ľudská súťaživosť...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.2.2011 15:47
Extréne ťažkú algoritmickú stlačiteľnosť ľudského mozgu nenahradí žiadny súčasný kremíkový ultrarýchly pablb. Najjednoduchší spôsopb ako skrátene reprezentovať a prevádzkovať algoritmicky nestlačitelnú postupnosť/algoritmus, je onen algoritmus sám. Inak povedané najjednoduchší model vysvetľujúci fungovanie ľudského mozgu, je ľudský mozog. Takže kremíkoví pablbovia majú ešte chvíľu smolu.
Aj 80486tka je 100000000000x rýchlejšia v komprimácii WAV do MP3, ako keby to robil človek ručne využitím príšlunej matiky a krvopotne vyrábajúc bajt za bajtom. No ale asi o neznamená, že 80486tka je viac ako ľudská bytosť...
|
| |
Slabucke zatial
Od: Mentol
|
Pridané:
15.2.2011 9:26
Prebehol som to video a podla vsetkeho, watson dostava otazky uz vo forme textu. Tak to sme este daleko od supermozgu.
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: PeePay
|
Pridané:
15.2.2011 13:35
nie nedostava.
pocuva moderatora a prevadza si hlas na text. ved sa o tom pisalo v minulych clankoch, ked boli testovacie kola, alebo len ked ho este vyvijali.
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: PeePay
|
Pridané:
15.2.2011 14:09
hm, tak moderator tam teraz hovori, ze watson dostava otazky textovo. zeby to zmenili?
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: PeePay
|
Pridané:
15.2.2011 14:14
to ale nic nemeni na tom, ze watson musi z ludskeho znenia otazky zistit "co od neho chcu".
prevod hlasu na text by bola uz len taka zanedbatelna drobnost pri tom
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: Mentol
|
Pridané:
15.2.2011 16:01
No tak som sa trochu zasmial. Rychle prsty, zdrave sebavedomie, ze?
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: PeePay
|
Pridané:
15.2.2011 16:42
nie, neboli rychle. na video som totiz mal cas az po nejakej pol hodine od citania clanku. a komentar som teda pisal na zaklade toho, co som vedel a videl dovtedy.
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: pudi
|
Pridané:
15.2.2011 14:13
pozri si video... v uvode moderator hovori, ze otazky dostava v textovom formate v tom istom momente ako sutaziaci!
|
| |
Re: Slabucke zatial
Od: PeePay
|
Pridané:
15.2.2011 14:15
uz som (si) odpovedal vyssie
|
| |
watson
Od: boxer
|
Pridané:
15.2.2011 9:43
ja som porazil Watsona pred 10 rokmi v USA ked som kupoval svoj HTC
|
| |
dobry vtip
Od: jozkoooo
|
Pridané:
15.2.2011 9:45
watson zada otazku do google aj nasledne dopovie, ked je ping prilish velky tak preto neodpoveda
|
| |
Re: dobry vtip
Od: jožo
|
Pridané:
15.2.2011 11:35
Nie, takto to nefunguje, nemôže byť pripojený na net. Funguje autonómne a všetky znalosti má uložené lokálne. A rôznymi algoritmami prehľadáva svoje databázy.
|
| |
taky watson
Od: biny
|
Pridané:
15.2.2011 10:05
mohol by som poslat otazku watsonovi cez pda vo velkom kancli. on by mi nasiel odpoved a vytlacil ju cez wifi a ja by som si prisiel pre hotovu odpoved
|
| |
Re: taky watson
Od: 5os5os
|
Pridané:
15.2.2011 15:37
Nie, nemohol. To moze iba Janka Hospodarova.
|
| |
Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: Ja osobne
|
Pridané:
15.2.2011 10:56
by ma zaujímala spotreba toho Watsona, a teda prepočet výkonu na joule. Človek konzujume niekoľko tísic joulov za deň, a dokáže s ním držať krok. Na napájanie Watsona však možno musia používať menšiu elektráreň. Čiže ľudský mozog by bol stále energeticky efektívnejší.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: Cpx
|
Pridané:
15.2.2011 11:39
Ludsky mozog ma za sebou milion rokov evolucie pocitac ani len 100.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: Cuda
|
Pridané:
15.2.2011 12:19
Človek denne skonzumuje MJ, a to je čo povedať...
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: thread00252
|
Pridané:
16.2.2011 0:57
Michaela Jacksona?
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.2.2011 15:51
Asi si chcel povedat niekolko miliard (dnes si myslime ze cca 3,8 miliardami). Vyvoj ludskeho mozgu nezacal od nuly z nicoho nic na zelenej luke pred 7 545 956 rokmi.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: KraskaAzveira
|
Pridané:
15.2.2011 11:43
Samozrejme, ze mozog je efektivnejsi. Nikto sa nesnazil v tomto smere prekonat ho. Tak daleko niesme. Ale je to dalsi krok. Pred par rokmi boli porazeny sachhisti ale ludia tvrdili, je to preto lebo sach ma pevne pravidla. Ale pocitac nikdy nebude schopny porozumiet komplexnej reci a rozumiet tomu co sa ho v skutocnosti pytame. A WATSON dokazal, ze to mozne je... o to tu islo.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.2.2011 15:53
Az taky optimista by som nebol, vid. moje prve commenty - a ako sa uvadza v clanku pohorel pri tazsich otazkach. Oplati sa zamysliet preco. Lebo nebol schopny semanticky porozumiet zmyslu textu, alebo otazke "porozumel" a nevedel na nu najst odpovet vo svojej elektronickej encyklopedii?
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: abq
|
Pridané:
15.2.2011 19:05
KEby nevedel najs odpoved, tak nepohori, lebo na tu otazku nebude odpovedat. Napriklad na jednu otazku odpovedal zle, aj ked hrac pred nim odpovedal rovnako. Tj este nemaju vyriesenu interakciu s prostredim. Dalsiu otazku zodpovedal zle, lebo namiesto "chybala mu noha" odpovedal "noha". Tj este musia viac popracovat na algoritme porozumeniu zmyslu a interaktivity z prostredim a v tejto cinnosti bude neporazitelny. Pri niektorych dalsich otazkach zas odpoved vedel spravne, len bol pomalsi. Tam netreba nic, len zvysit vypoctovu rychlost a je to.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: ...
|
Pridané:
15.2.2011 19:33
Stroj nikdy nebude ako clovek. Precitaj si pjetrove komenty pri tejtio teme ale v starsich clankoch a zistis preco. Je to len velka krabica ktora ma v sebe encyklopedicku pamet, ale subjektovnym otazkam zalozenych na dojmoch by skoncil na plnej ciare.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od: asdf2
|
Pridané:
16.2.2011 1:00
Nikdy nehovor nikdy.
Príde kombinácia ľudského mozgu a počítača.
Potom to začne byť zaujímavé.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.2.2011 8:06
Ako som tu napísal vyššie, "niečo" viac rovnocenné človeku v celej jeho komplexnosti nie je vylúčené, avšak treba sa odbremeniť od dnešného chápania pojmu "počítač".
Watson (ked ho beriem ako chlapa) nebude 2 hod počúvať bedákanie druhého chlapa pri pive v krčme a nebude mu dalšiu hodinu radiť na zákl. svojich skúseností so štyroch predošlých vzťahov, či sa rozísť s frajerkou alebo nie. Alebo isteže nevymyslí celé nové oblasti matematiky, či dokonca nebude filozofovať nad povahou matematiky či seba samého. Ak ho berieme ako ženskú, asi nebude smokliť pri pozeraní romantische filmu ...
Vylúčené to nie je, ale iste to nebude robiť Watson a ani za 15 rokov iný kremíkový hoci aj 1000000-násobne vykonnejší kremíkový ultrarýchly hyperpablb. Ale ako vravím, podľa mňa niečo rovnocennejsšie človeku nie je vylúčené, avšak základné princípy na ktorých "to" bude fungovať sa musia od súčasných princípov fungovania počítačov radikálne líšiť.
|
| |
Re: Tak vravel svágo Ragan, že...
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
15.2.2011 13:39
Daj námet do Jeopardy, nech mu položia takú otázku :-]
|
| |
Ale inak....
Od: KraskaAzveira
|
Pridané:
15.2.2011 11:45
Je to cele cisty SKYNET!!! Zostava len par rokov do singularity.
|
| |
\"osadený je spolu 15 TB pamäte\"
Od: ahl
|
Pridané:
15.2.2011 14:52
Netusi niekto naco mu je 15 tera RAM??
|
| |
Re: \
Od: utorok
|
Pridané:
15.2.2011 14:59
si myslis ze taky pocitac potrebuje 2GB ako tvoj domaci, sak paralelne mu bezia tisicky algoritmov + sa pracuje s obrovskym kvantom dat navyse 15TB je kapacita, ktoru by mal mat ludsky mozog, tak aby watsom prilis nepodvadzal tak ma aj on len 15 :)
|
| |
posielam kvety
Od: hfsktdkwvhxdj
|
Pridané:
16.2.2011 2:01
moze byt aky velky a aky rychly chce, na sucasnej architekture je to len o tom co ma vopred predprogramovane, nedokaze reagovat na akekolvek podnety ako ludsky mozog.
|