| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
.............
Od: kuboooo
|
Pridané:
7.2.2011 16:40
1000D je šikovná veľmi, za priateľnú cenu a celkom spokojný výkon, takže 1100D bude podľa mna veľmi dobrá investícia pre začínajúcich fotografov
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
7.2.2011 17:07
Fotografovat sa da naucit na comkolvek, umenie je vycitit situaciu a spravny moment.
Co sa tyka ceny tak musis pocitat s kvalitnym objektivom (tie kitove su skutocne tak na fotenie ksichtov na fb) a kvalitny objektiv stoji viac ako fotak.
|
| |
Re: .............
Od: :):)
|
Pridané:
7.2.2011 17:13
Ano ten zakladny objektiv je na zaciatok ako tak, ale casom treba nieco lepsie, nieco co stoji aj viac ako cele telo zrkadlovky.
|
| |
Re: .............
Od reg.: boitanko
|
Pridané:
7.2.2011 19:24
uz to tu bolo povedane
|
| |
Re: .............
Od: anon
|
Pridané:
7.2.2011 20:14
no ten zakladny objektiv nic moc, potom si treba kupit lepsi a tie stoja viac ako zrkadlovka
|
| |
Re: .............
Od: _xxx
|
Pridané:
7.2.2011 20:31
bavi ta to?
|
| |
Re: .............
Od: bixx
|
Pridané:
7.2.2011 20:57
podlna niektorych ludi je ten pribaleny objektiv slaby a casom budu aj tak musiet investovat do drahsieho ak budu na fotkach pri 400-nasobnom priblizeni skumat po pixeloch vady obrazu
|
| |
Re: .............
Od: hanulka
|
Pridané:
7.2.2011 21:23
ved oto ide ze potom bude ten objektiv drahsi ako telo fotaku
|
| |
Re: .............
Od: anon
|
Pridané:
7.2.2011 22:38
myslím že máš pravdu. pretože v prípade že ten objektív bude kvalitný a tým pádom velmi drahý, bude zároveň drahší ako telo foťáku
|
| |
Re: .............
Od: gajsgdkfjhgas
|
Pridané:
7.2.2011 23:40
Cennikova cena pre 600D
Body only: €749
Body+18-55 IS II Kit: €849
Body+18-135 IS Kit: €1049
http://www.dpreview.com/
previews/CANONEOS600D/page2.asp
|
| |
Re: .............
Od: Maxos
|
Pridané:
8.2.2011 8:28
Za tie prachy dopatim mozno 2 stovky a beriem D7000.
|
| |
Re: .............
Od: dasdada
|
Pridané:
8.2.2011 15:22
drahe drahe, 550D + 18-55mm kit som prednedavnom kupil za 720eur.
|
| |
Re: .............
Od: miro j.
|
Pridané:
7.2.2011 18:24
neviem ako ty ale keby som ja videl niekoho co si kupi objektiv za 15-30 tisic skk a da ho na ten 1000/1100D tak ho bud z plnej hrude vysmejem alebo zbijem jak hada ze takto degraduje kvalitny objektiv a fotograficke umenie.
|
| |
Re: .............
Od: Dano91
|
Pridané:
7.2.2011 18:35
Obrazovy vystup je od entry modelov az po pro velmi, velmi podobny.. jediny vyznamnejsi rozdiel vystupuje pri vyssich ISO.. to v com sa zasadne lisia vyssie modely od tych entry je ergonomia, moznosti nastavenia, AF, meranie, hladacik etc, etc.. ale samotny obrazovy vystup je takmer identicky a dal by som krk na to, ze keby som ti ukazal dve fotky, obe fotene tym istym sklom, len jedna by bola z 550D a druha z 1D4 pri, pri zakladnych nastaveniach ISO by si nemal sancu povedat ktora je z ktoreho fotaku..(odmyslime nachvilu rozdielnu hlbku ostrosti..)
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
7.2.2011 18:43
V podstate ano. Obrazovu kvalitu urcuju primarne tieto dve veci: obrazovy snimac a objektiv. Vsetko ostatne suvisi so samotnym spracovanim dat, moznostami nastaveni a pod.
Myslim, ze ta 600 nie je najhorsia volba, ale asi by som skor uvazoval nad 60D. A co sa tyka pomeru ceny fotaka a objektivu, tak akceptovatelny pomer je cca 1:1, t. z. ze k tej 600 by som kupil objektiv max. za 500,-. Ale ten kto foti viac menej profesionalne je verny jednej znacke a objektivy si nechava aj pre novsie fotaky, objektiv starne moralne daleko pomalsie ako fotak.
|
| |
Re: .............
Od: Cuda
|
Pridané:
7.2.2011 19:17
Majú veľmi nízke rozlíšenie.
To hovorí za všetko...
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
7.2.2011 19:27
Existuje mylny pohlad na rozlisenie vdaka masazi mozgov, ze viac znamena viac. Opat len marketing pre lamky.
Kvalitny 10M fotak robi kvalitnejsie fotky ako napr. 16M fotak. Lacne snimace s vysokym poctom pixelov maju medzi pixelmi prilis male rozostupy a vysledny obraz je zasumeny, lebo vzhladom na tie male rozostupy aj tak napr. 4 pixeli zosnimaju to iste a fotka posobi ako z 5M aj ked mas na fotaku uvedenych 16M.
|
| |
Re: .............
Od: delavei
|
Pridané:
8.2.2011 10:11
ty asi fakt nechapes ironiu, ze???
|
| |
Re: .............
Od: Cuda
|
Pridané:
8.2.2011 10:34
Akáže irónia? Naozaj majú veľmi nízke rozlíšenie. Je jedno aká je veľkosť pixelu a šum.
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
8.2.2011 10:39
Mozes mat 20Mpix na malom snimaci a fotka bude tak zasumena, ze bude vyzerat daleko horsie ako fotka na vacsom 5Mpix snimaci.
Pochop, ze ide o velkost a citlivost snimaca, tie Tvoje pixely su Ti na malom snimaci na nic, na takom snimaci Ti 4 pixeli zosnimaju to iste ako jeden na vacsom.
Typicky priklad su mobily, kde 5Mpix fotka vyzera oproti 1Mpix z fotaku daleko horsie (priklad).
|
| |
Re: .............
Od: Cuda
|
Pridané:
8.2.2011 10:43
Ale ide predsa o detaily, 5 Mpix nikdy nebude mať toľko detailov ako 20 Mpix. Tie 4 pixely zosnímajú viac detailov ako jeden. A okrem toho to, že sú 4 tam, kde bol predtým jeden, znamená, že to je technicky dokonalejšie zariadenie.
|
| |
Re: .............
Od: 2Martel
|
Pridané:
8.2.2011 10:46
Ale "Cuda" nikdy nepíše v dopoludňajších hodinách...
|
| |
Re: .............
Od: Cuda
|
Pridané:
8.2.2011 10:49
aha
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
8.2.2011 10:59
Technicky mas pravdu, to ti neberem, ale realita na trhu snimacov je taka, ze menej je viac. Vyrobcovia sa predbiehaju v pocte Mpix ale na brutalny ukor kvality, teda kvalitny menej pixelovy fotak je daleko lepsi ako nekvalitny viac pixelovy.
|
| |
Re: .............
Od: _xxx
|
Pridané:
7.2.2011 20:34
aj keby mali 3.2MPix, tak to mozu byt vinikajuce fotaky, neni dolezite rozlisenie ale citlivost snimaca. zial, taki ombedzenci ako ty tlacia vyrobcov k stale viac nezmyselnym MPx-om.
|
| |
Re: .............
Od: kubooo
|
Pridané:
7.2.2011 21:10
typicky priklad je 550D od canonu
|
| |
Re: .............
Od: Adrique
|
Pridané:
7.2.2011 23:54
moj stary SonyEricsson 810i ma 3.2 Mpix senzor, akurat bajonet na vymenne objektivy mu chyba.Kde asi soudruzi udelali chybu? :-D
|
| |
Re: .............
Od: roob_neprihlaseny
|
Pridané:
8.2.2011 7:55
nj, 810i som mal ajja 4 roky. Tie fotky boli strasne! A kludne by to mohlo mat aj trilion terapixelov, ked to ma taky objektiv aky ma... Nokia X6 co mam teraz foti velmi podobne :)
|
| |
Re: .............
Od: 2Martel
|
Pridané:
8.2.2011 9:13
Čo to tu meliete???
Ako môžete odfotiť detaily ihličnatého stromu s ledva 20Mpixelmi??? Victor Hasselblad mal pred 2.5 rokom už 60Mpix.
Samozrejme že optické vlastnosti musia byť perfektné.
Ale kedže nepoužívate film, tak na 10Mpix neodfotíte detaily!!!
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
8.2.2011 9:42
To co mas za pohlad na vec?:)
1) ak si fotil na standardny kinofilm tak vyvolana fotka vyzerala super do nejakej A5. Ak by si chcel na nej pozriet tie detaily ihlicia jedine tak pod mikroskopom
2) ak sa pozerame na digitalne fotky z standardneho pohladu ako za nahradu filmovych, teda, ze ich budeme tlacit, tak spickove fototlaciarne tlacia format A4 v rozliseni 2520 x 3564, co je menej ako 9Mpix.
Inak povedane, z pohladu vytlacenej fotky je kvalitna 10Mpix digitalna na tom lepsie ako filmova. (samozrejme z pohladu tlacenia do formatu velkosti A4).
|
| |
Re: .............
Od: 2Martel
|
Pridané:
8.2.2011 10:00
Bežná domáca atramentová tlačiareň tlačí minimálne 2400 až 9600 ppi na palec, teda na 25.4mm.
Ak to chápeš takto, tak mi aj na bežbý LCD monitor s full HD stačí 2Mpix fotografia...
Asi Ti uniká podstata detailu.
|
| |
Re: .............
Od: boxer
|
Pridané:
8.2.2011 10:30
Len si zabudol spomenut, ze tie kvapocky sa zvyknu na piko urovni prekryvat a miesat.
A okrem toho ludske oko do tych Tvojich podstat detailu aj tak nevidi.
Principialne na full HD telke Ti staci 2Mpix fotka, tu s vacsim rozlisenim si mozes jedine priblizovat, v plnej velkosti nebude na obrazovke o nic krajsia.
A este raz opakujem, ze nie je dolezity pocet Mpix, ale velkost a citlivost samotneho snimaca. Top profesionalne snimace maju velkost zodpovedajucu filmu (maju max do 20Mpix.) ale stoja tolko co auto.
Tie Tvoje 60Mpix fotaky su specificky urcene na fotenie a naslednu tlac vo velkych formatoch. Vytlacena fotka z takeho fotaku a napr. tohto recenzovaneho by na A4 vyzerala uplne rovnako.
|
| |
Re: .............
Od: lolo21
|
Pridané:
8.2.2011 10:40
a) tie Jeho 60 MPix fotaky su uplne normalne stredoformaty a kazdy si s nimi moze fotit co len chce (ak ma na to)
b) este k tvojmu predchadzajucemu prispevku spickove fototlaciarne urcite nemaju 300 dpi
inak s tebou suhlasim
|
| |
Re: .............
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
8.2.2011 13:24
Chacha, že "úplne normálne stredoformáty" :-) To ako "úplne normálne Ferrari F50".
|
| |
Re: .............
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2011 9:49
:) jo 10Mpix. Mas ktomu zas blby nazor. Mam z 2004 fotky fotene 2mpix sony...nieco a dnes mam 7mpix sony..nieco (sorry ale nemam tu tie fotiaky neviem presny nazov) Tak ten novsi 7mpix sony ma srackovy objektiv, tak foti 200x horsie!!! A hlavne "v tme". Keby sa dalo, hned ho vymenim za ten 2mpix model. Mpix nezalezi kolko mas.
|
| |
Re: .............
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2011 9:58
dokonca tie fotky boli fotene 640x480, takze 0,3 Mpix a su krajsie (farby, kontrast, niesu zasumene a niesu flaky po celej fotke) ako 7mpix modelu z 2009. Btw. vo fotke je fotiak ktory to robil, takze Sony DSC-P52 je ten stary a Sony DSC-W120. Ten starsi je lepsi.
|
| |
Re: .............
Od: 2Martel
|
Pridané:
8.2.2011 10:01
Tomuto rozumiem, ale nemajú detaily...
|
| |
Re: .............
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2011 10:20
co ty nazyvas detajlmi, ze nazoomujes 2000x zoom a este nebudu kocky? Podla mna to je, ze pozrem fotku a vidim vsetkych tvar ostro. Zas tu je problematicka uroven ako na to nahliadam ja a ako ty. Ja nechcem z fotiek strihat ze z kosic nafotim bratislavu a chcem vytlacit plagat blavackeho hradu :) chapes... Ja chcem normalnu ostru konrtastnu fotku (aj vnoci, v dosahu blesku) ktora ale nebude zaberat 200 mega. Takze aj na 7mpix fotiaku fotim 1920x1080, hadaj preco. (pomoc: mam 24" monitor a fotky som netlacil/netlacim/nebudem tlacit na papier)
|
| |
Re: .............
Od: 2Martel
|
Pridané:
8.2.2011 10:24
Však píšem, že na to Ti budú stačiť aj 2Mpixely...
|
| |
Re: .............
Od: miro j.
|
Pridané:
7.2.2011 20:19
ja som hovoril o 1100d a ty hovoris o vyssej rade vs pro fotak...550d je entry level pre amaterov ktory uznam ze ano chces byt amater venovat sa tomu kup si 550d minimalne...ale 1100d beriem ako ze clovek si ho kupi lebo to bolo najlacnejsie a pocul od kamarata ze mat zrkadlovku je teraz cool a daju sa na to balit cice :-/ a kebyze mi das porovnat tie dve fotky tak asize ta hlbka ostrosti a zvysne variabilne si velmi neodmyslis ;)
|
| |
Re: .............
Od: _xxx
|
Pridané:
7.2.2011 20:39
mam 1000D a nebalim na to cice ani nechcem byt cool alebo in.
Chcel som sa len naucit fotit zo zrkadlovkou, 1000D zdaleka nie je taky zly ako si myslis. je to de-facto 400D so zopar zanedbatelnymi vylepseniami.
planujem kupit v najblizsej dobe lepsi aparat, pretoze uz mam zopar objektivov a nie som spokojny s citlivostou snimaca, stale si myslis ze sa da pausalne vyhlasit ze 1000D je pristroj pre frikulinov?
|
| |
Re: .............
Od: el nino
|
Pridané:
7.2.2011 21:10
ano to sú tu skoro všetci frikulíni:
"free cool in"
|
| |
Re: .............
Od: miro j.
|
Pridané:
8.2.2011 6:59
Ano.
|
| |
Re: .............
Od: kuboooo
|
Pridané:
7.2.2011 21:07
zacinajucich fotografov som mal na mysli takych ktory uz chcu/potrebuju zrkadlo ale zase nie take co stoji dvojnasobok ich platu, ten objekti je jasne ze je potrebne dokupit casom no clovek pri takom 18-55 aspon zisti co vlastne potrebuje a co chce
|
| |
adada
Od: adadad
|
Pridané:
7.2.2011 16:48
akurat dnes som sa rozpraval z kamaratom o 550D ze cakam kedy ju nahradi lepsi model, neverim.. Okrem displaya som si ziadnu vacsiu zmenu na 600D nevsimol ci?..
|
| |
Re: adada
Od: boxer
|
Pridané:
7.2.2011 17:09
Tieto modely maju Digic 4, to je najpodstatnejsia zmena, to ostatne je len kozmetika.
|
| |
Re: adada
Od: dadadada
|
Pridané:
7.2.2011 17:12
ved Digic 4 nemala len ta 1000D, pokial viem 550D ma. Razantnejsie sa mi nepaci ta cena, uvadzam do uvahy 550D + 18-55mm lens za 727 eur, a 600D + 18-55lens za 914eur? Ten display nic moc.
|
| |
Re: adada
Od: nikon D90
|
Pridané:
8.2.2011 0:30
Zober radsej nikon D90 za cenu 600D (canon to uz prehnal s MPx) kde treba fotit raw tak subor pri 18 mpx ma 30MB fakt chore, kde znizili sum a vylepsili plochu mikrososoviek na cipe mohli nechat rozlisenie 500D pripadne mohli nechat rovnake ako pri 1100D len cip by bol s novou technologiou. Takto je to zasumene, ten cip ma problem so snimanim cervenej a este lacne objektivy maju malu svetelnost na co treba vyssie ISO co je nepouzitelne s takym sumom
|
| |
Re: adada
Od reg.: bing.
|
Pridané:
7.2.2011 17:09
No vela toho tam nie je, len ten displej a novy standartny objektiv. Netusim ake sklo tam bolo doteraz, kedze canon nemam. A predsa len vacsie zmeny su uz pri druhej zrkadlovke.
|
| |
Re: adada
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
7.2.2011 22:54
povodny bol
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
novy je
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
vidis ten rozdiel? ;)
isto tam budu nejake rozdiely, ci k dobremu sa uvidi po recenziach
|
| |
Re: adada
Od: recenzia
|
Pridané:
8.2.2011 0:33
podla dpreview je ten novy IS objektiv cost reduction a vnutro je to iste obal je este lacnejsi
|
| |
Re: adada
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
8.2.2011 19:02
kde si to tam videl? marne hladam..
|
| |
60D...
Od: Tikoo
|
Pridané:
7.2.2011 20:19
60D je novy sposob ako z ludi dostat prachy ked ze cena 550D klesa ..../rozdiel 60D - 550D v podstate ziaden)
|
| |
60D oprava 600D
Od: Tikoo
|
Pridané:
7.2.2011 20:22
600D je novy sposob ako z ludi dostat prachy ked ze cena 550D klesa ..../rozdiel 600D - 550D v podstate ziaden)
sry za predchadajuci comment nesom zvyknuty ze je 600D ...
|
| |
jednoznacne odporucana kupa
Od: bixx
|
Pridané:
7.2.2011 21:02
kazdy, kto sa profesionalne venuje fotografovaniu vlastnych chodidiel, vyhladu z panelakoveho okna alebo domaceho zvierata by jednoznacne mal odhodit svoju staru polrocnu sunku a ist do tychto novych mega masin. a jednoznacne s objektivom ktory stoji minimalne dvakrat tolko ako fotoaparat inak to nema cenu.
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: el nino
|
Pridané:
7.2.2011 21:12
kto to s fotením myslí vážne tak si kúpi NIKKON
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: posli kvietky
|
Pridané:
7.2.2011 21:13
to je cinska napodobenina Nikonu?
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: boxer
|
Pridané:
7.2.2011 21:17
A k tomu Nikkonu dostanes zadara ako bonus Addidas.
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: Hugo Miletic
|
Pridané:
7.2.2011 22:15
k Nikkonu a Addidasu prihadzujem teplaky od Mike.
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: misiakd
|
Pridané:
8.2.2011 12:38
u nas v presove chodi borec s ciapkou Nice
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: Meno:
|
Pridané:
8.2.2011 0:45
Tak ale si vsimni, ze Nikon ma na objektivy znacku NIKKOR.
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: jzhv
|
Pridané:
8.2.2011 10:48
no, a to je vec ktoru som nikdy nepochopil. preco nemozu byt aj objektivi Nikon, ale musis mixovat 2 uplne inych vyrobcov?
|
| |
Re: jednoznacne odporucana kupa
Od: el nino
|
Pridané:
8.2.2011 19:14
pardon myslel som NIKON...ten NIKKOR ma pomýlil ale je to jeden výrobca nie nejaký iný
|
| |
display
Od: skip
|
Pridané:
7.2.2011 21:49
ten display je sikovna vec... nemam sice zrkadlo ale na Canon SX30 IS pri natacani videa sa nemusim jak pako ohybat aby som videl co vobec nahravam - pri namontovani na maly stativ. Volakedy veru chrbat trpel...
|
| |
O com to tu tocite?!
Od: fotograf
|
Pridané:
7.2.2011 22:49
Kazdy nech si kupi, co chce. Niekomu staci aj vybehova sunka, inemu nestaci ani delo. Pokial nefotite profesionalne (ako ja), tak vam to moze byt jedno. Najviac viem zabit take lamky tym, ze najlepsie fotky na vystavach mam z filmovych snimok 25-rocnou masinkou... :-))
|
| |
Re: O com to tu tocite?!
Od: boxer
|
Pridané:
7.2.2011 23:09
Pocuvaj, poznam chalaniska, ktory foti starou Leicou na filmy (nevymenil by ju ani za 10 tychto fotakov a urcite ma asi aj taku cenu), foti ciernobielo a niektore fotky potom rucne vymalovava (neviem ako sa tomu hovori) a predava to do statov, normalne z toho zije.
|
| |
kvety
Od: den___
|
Pridané:
7.2.2011 23:53
Kua... samy profesionalny fotograf to tu je...
|
| |
Re: kvety
Od: pjetro_pjetro
|
Pridané:
8.2.2011 8:52
asi tak ako je dnes kazdy vdaka nizkej cene pocitacov profesionalny ITckar :)
|