| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
podivna kradez
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
20.1.2011 13:15
Kam ten svet speje, ked sa uz vo velkom kradne aj teply vzduch?! :/
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 13:49
Z niečím si to asi mýliš. Tu sa neobchoduje s materiálom. Oni nakupujú a predávajú právo vypúšťať CO2. To je niečo podobné ako by niekto chcel vyberať poplatok za to, že dýcham. A keď nezaplatím tak nemôžem dýchať (presnejšie vypúšťať CO2, čo by ľudí zabilo).
Celý systém emisných povoleniek je nemorálny a preto podporujem jeho zrušenie.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 14:00
Ked budeme cucat ako telce a nikto nic nerobit, tak zhynieme jednak vo vlastnych vykaloch a svinstvach a jednak sa tiez "utopime" vo vlastnom odpadnom teple (II. zakon termodynamiky napovie). Kazda aktivna civilizacia zvysuje entropiu svojho okolia (no lebo inak by asi tazko bola aktivna ze ano, inak by sa rozkladala na prach) a prejavom toho je produkcia odpadneho tepla. Staci sa zamysleit: teplo ide odvsadial: z PC, zo zadnych rebier chladnicky, z chladiacich obdovov klimatizacii, z motorov ... odvsadial.
Nehovoriac o tom ze chuderu planetu drancujeme a vycucavame ako paraziti.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 14:02
Podla by sme sa veeeeeeelmi cudovali ako to tu bude vyzerat za takych 100-200 rokov. Co je samozrejme a nepovedal som nic nove. Aj niekto z roku 1811 by po prichode do roku 2011 mozne ani nezvladol ten sok. Myslel som to tak, ze by sme sa cudovali nie technologickemu pokroku (dufam ze tomu najviac), ale aj roznym opatreniam, zakonom ci mozno az zmenam v mysleni ci politike, moralke ... a to ze dnes si staty kupuju pravo na kedenie z kominov moze byt nic v porovnanim ake prava si budu mozno ludia kupovat za 100-200 rokov (napr. pravo vysrat sa, alebo ist 100 km autom).
Takze moj nazor na to je opacny - ja s tym suhlasim. Pred 30 rokmi mozno niekto nesulhlasil s cinskou politikou 1ho dietata a ľaľa dnes ich je "iba" 1,35 mld. ale bez tejto politiky trufam si povedat ze ic pocet by bol dnes vysokooooooooooooo nad 2 mld.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: falbala
|
Pridané:
20.1.2011 17:30
to je ale skoda, som mohol mat namiesto 10 triciek 14...
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: bing.
|
Pridané:
20.1.2011 20:43
Jo s potlacov 10g/m2 :))
|
| |
Re: podivna kradez
Od: prdlajs
|
Pridané:
21.1.2011 9:15
Politika 1ho dietata plati v skutocnosti len vo velkych mestach, na vidieku nikdy neplatila. A aj v tych velkych mestach ti daju oficialne vynimku na kazde dalsie dieta za cca. 7000 eur :) To len noviny na Zapade vymielaju mozgy, a nasi novinari to od nich kopiruju bez akehokolvek overenia...
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.1.2011 13:07
Jasna vec. Ja netvrdim ze v Cine neexsituje rodina s dvoma deckami. Dokonca ma dost vela ludi decko "nacierno", lebo nie kazdy si moze dovolit mat ho "legalne" a nacierno to vyjde mozno lacnejsie.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: NooN
|
Pridané:
20.1.2011 14:05
Tebe asi fakt je.., skludom sa tu vsetci zadusme, produkujme stale a stale viac CO2. Hura!!!
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 14:09
Darmo je, niektori nechapu ze ked tu bude 20 ci nedajboze 50 miliard homo-parazitov, tak zbohom bud chudera planeta ... teda vlastne nie, planeta to prezije (velmi hlbokych stop ostane menej ako tych plytkych), nepreziju to len tie miliardy homo-parazitov, pardon homo-sapiensov.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 14:13
Podla demografickych modelov 2,11 decka na zenu udrzi konstantny pocet jedincov v civilizacii. Ak sa mame stat civilizaciou I. druhu (od coho sme veeeeeeeeeeeeeeeelmi daleko), malo by sa zacat mysliet C E L O P L A N E T A R N E !!! A nie sledovat statne zaujmy. Taktiez by sa mala zaviest politika max. 3 decka na zenu - opat CELOPLANETARNE. Tato gulicka nemoze uzivit 100 miliard jedincov homo-parasitus, ktori sa tu mozno za 3 storocia nakotia. Radsej cielene a regulovane regulovat veci pokial sa este daju, ako mat na planete oblasti velke ako 1/2 Europy s 20 miliardami ludi, ktori by zomierali od hladu.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: D'
|
Pridané:
20.1.2011 14:50
+1
avšak stačí sa len pozrieť na oblasti v ktorých je normálne mať aj 8+ detí na ženu (aj u nás na slovensku u naších tmavších spoluobčanov) a nebudu to 3 storocia ale len nejakych ~4 generacii, možno aj menej (jedno storočie).
Samozrejme, ak nenastane vojna...
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
20.1.2011 15:29
yo.. tretia svetova bude obcianska.. a o zdecimovanie ovcanov sa postara codex alimentarivs...
|
| |
Re: podivna kradez
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 20:48
A stvrta svetova vojna sa bude bojovat s drevenymi palickami a kamenmi.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
20.1.2011 21:23
- Albert Einstein
|
| |
Re: podivna kradez
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 22:07
bingo ;)
|
| |
Re: podivna kradez
Od: veslo121
|
Pridané:
20.1.2011 14:52
hovoríš tu, aký sme zlý druh, no ale uvedom si, že ty si tiež súčasťou toho celku. Už vidím, ako chodíš kakať do prírody a dsl.sk pozeráš na drevenom počítači, aby keď ho zakopeš do zeme, zachviľu ti tam vyrastú zemiaky. Hovoríme tu aký sme my len zlýýý... ale aby sme začali od seba. Stále neviem čo riešiš, ak si taká dobrá duša, skoč z okna rovno do jamy a zahrab sa pod zem, lebo možno aj ty si ten štvrtý narodený !
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 17:31
1) ja som len druhy a posledny narodeny
2) na to ze patrim k druhu homo sapiens som neskutocne hrdy a zaroven sa za to neskutocne hanbim (je to divne, ale asi sa to da zaroven)
3) nie PC nemam drevene, auto nemam vobec - zmysel ma az ked ma clovek vlastnu rodinu - a keby som mal tiez to asi nebude auto z flinstonovcov
... ale ...
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 17:31
som neskutocne nasraty na ludi, ktori nechcu separovat odpad !!! je mi doslova na zaplakanie ked nemozem hodit papier tam kde patri, alebo PET flasu, sklenenu flasu (ked nie su seperovane kontajnery)...co je este horsie a delikatnejsie su kovy (alobaly z cokolad, syrov a vsetkeho mozneho su pekny hlinik a srdce mi puka hadzat nieco take len tak do komunalneho odpadu - jedina moznost je zalozit si doma flasu na hlinik!).
dalej by som rad zasadil strom (a nie jeden), ale to sa neda len tak hocijako a hocikde. dnes je tu taka hustota homo-parazitov, ze ke to nebude v chranenej skolke, tak ten strom sa nedozije 10 rokov ...
robil by som aj tucet inych veci, ale sam nikto nic nezmoze (ano to je ten obligatny argument)
|
| |
Re: podivna kradez
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 20:51
Ty si sa narodil v zlom case. Ale iste chapes ako som to myslel. Alebo ... co ted ?
|
| |
Re: kvoty CO2
Od: member22
|
Pridané:
21.1.2011 9:24
Ty alarmista. Chod pomasirovat AL Gorovi semenníky. Bude rád. A nesplietaj tu nič o preludnenosti. Téma bola emisie CO2. Som rád že to skončilo fiaskom a žiadne zmluvy sa v Kodani nepodpísali. Prírodu treba chrániť, ale nie cez POVOLENKY. Podobne chránili morálku kňazi keď predávali odpustky za hriechy.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 17:53
A mimochodom sme najhorsi a najstrasnejsi druh aky poznam. Nevyrovna sa tomu ani zabijanie ci pozieranie vlastnych mladat v pripade niektorych druhov, pretoze to nerobia pre zabavu, alebo z nudy, alebo preto ze mozu. A maju to stastie, ze to tom nemaju cim premyslat.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
20.1.2011 15:00
Nejako mas k tomuto prispevku vela minusiek. Asi od ludi, ktori dokazu mysliet iba ako "ja" a nie ako "my", pripadne dokazu vidiet problemy iba vo svojom najblizsom okoli, ale nie v sirsom meradle, nedajboze globalne.
Alebo ma este napadla pseudo-humanisticka cvarga.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
20.1.2011 15:48
asi to bude kvoli tomu uppercase... ja som mu dal plusko :)
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 14:49
CO2 je pre prírodu prospešné, zvyšuje produkciu rastlín. Navyše CO2 vypúšťané ľuďmi má zanedbateľný vplyv na Globálne otepľovanie.
http://video.google.com/videoplay
?docid=5726871016860221299
http://kmop.mff.cuni.cz/docs/users/raidl/klima
/Kdo_muze_za_globalni_oteplovani.mp4
http://www.youtube.com/view_play_list
?p=501E91B873E1DE3F
|
| |
Re: podivna kradez
Od: ...
|
Pridané:
20.1.2011 16:34
Produkciu rastlin zvysuje, lenze ked kazdorocne sa pocet tych rastlin zmensuje, tak hadam matematiku prvej triedy zvladas si vyratat co to za nasledok bude mat. Neznasam ekoteroristov typu greenpeace a podobne zvasty. Su to ludia, ktori maju plnu hubu argumentov za 5 korun. Ale nicenie tejto plateny je problem.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 17:20
"Produkciu rastlin zvysuje, lenze ked kazdorocne sa pocet tych rastlin zmensuje"
Ľudia sami pestujú rastliny, lebo im poskytujú potravu. Takže by som sa nebál, že tie rastliny vymrú, keď sa o ne stará človek.
Ani o koncentráciu O2 vo vzduchu sa netreba báť. Človek spotreboval relatívne málo O2 a aj keby koncentrácia klesla o 1% objemu, tak by bez väčších problémov prežil.
Citát z Wikipédie: "Human activities, including the burning of 7 billion tonnes of fossil fuels each year have had very little effect on the amount of free oxygen in the atmosphere. At the current rate of photosynthesis it would take about 2,000 years to regenerate the entire O2 in the present atmosphere."
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 17:41
Ano aj o tropicke pralesy sa "stara" clovek! Si vcerajsi alebo mas taky dlhy kabel? Ked som videl zrychlene satelitne zabery "starania" sa o amazonsky dazdovy prales za posl. 30 rokov, tak mi jednak bolo na grc, jednak som bol sokovany a jednak mam uz ozaj strach ... 1/4 z neho je fuc !!! A po case pride mozno rada aj na sibirsku tundru! Myslis ze tie miliony km^2 lesov budu suplovat rajciaky, papriky, bavlnovniky, kavovniky, kakaovniky, cajovniky, tabakovniky a ine plantaze? Slovo BIODIVERZITA ti nieco hovori?
Dalej si myslis ze planktonu ako dalsiemu najvacsiemu producentovi kyslika po tropickych pralesoch a sibirskej tundre, je uplne suma-fuk ze do konca 21. storocia stupnme priemerna teploat na Zemi o 5C? Nie, nie je mu to jedno a keby mohol, daaaaaaaaaaavno by napisal peticiu za kastraciu homo sapiensa.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 18:32
Človek mení prírodu, to uznávam. Ja som len chcel poukázať na to, že CO2 prírode neškodí (vegetácii) ale pomáha. Takže zakazovať produkciu CO2 je kontraproduktívne.
Ak na mieste dažďových pralesov ľudia pestujú plodiny a živia svoje deti je to celkom rozumné. Ak nechajú pôdu len tak ležať to ľudstvu podľa mňa škodí, lebo mohla vyrábať O2 aj v nej mohli žiť zvieratá keď tam je prales. Pokiaľ viem z pralesu sa veľa potravy nevytvorí v porovnaní s poľom.
Ešte raz chcem zdôrazniť, že kyslíka je dosť, nie je dôvod na obavy, žeby došiel. Navyše človek vie kyslík vyrábať.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 19:57
Menit je trocha nehvodne slovo. Clovek prirodu nemeni, on ju nici a drancuje. CO2 rastlinam pomaha, ale vsetko ide ruka v ruke - na tejt planete totiz nie su len rastliny. Zvysenim teploty o tie 3C do konca 21.storocia, vyhynie vela druhov, kedze sa narusi vela ekosystemov roznych velkosti (a asi nie je tak vidno ze ano).
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
20.1.2011 20:43
Ak je tu nieco coho sa treba obavat tak je to clovek. Priroda prezila vela veci a aj prezije (samozrejme v akej podobe). No clovek ako taky je velice krehky. Napriek tomu zastavam nazor ze cim skor clovek vypadne z tejto planety tym lepsie..
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 21:42
Môžeš začať od seba. Píšeš, že človek by mal vypadnúť z tejto planéty. Prečo by to mal spraviť? Však tu má dostatok zdrojov. Podľa mňa človek nebude ubližovať sám sebe vedome.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.1.2011 7:39
Ten tvoj kabel musi byt ozaj dlhy, aspon po koniec viditelbeho vesmiru. Take kratkozrakosti som este necital.
- má na tejto planeté dostatok zdrojov ... blbost na ntu, keby sa vsetkych 7 miliard homo-parazitov spravalo ako obyvatelia USA, na zasvinovanie (t.j. na ulohu skladky) a drancovanie/vycerpavanie zdrojov, by sme potrebovali 5 (slovom PAT) planet Zem
- človek nebude ubližovať sám sebe vedome ... vedome ci nevedome, ak nevedome mal by byt homo-parazitus dost inteligentny na to aby zistil, ze sa tak deje uz zopar dekad, t.j. ze NEVEDOME pacha hromadnu druhomu samovrazdu ... len to asi este homo-parazitovi nikto nepovedal ... a no pokial to robi vedome (v niektorych pripadoch mozno aj hej) tak este horsie
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
21.1.2011 13:57
Prečo by sa mali všetci správať ako obyvatelia USA? Berieš si zlý príklad. Navyše aj na smetisku sa dá žiť a veľa chudobných ľudí tam aj žije. Takže prežijú tí, ktorí sa budú vedieť prispôsobiť novým podmienkam.
Človek nepácha hromadnú samovraždu, možno si si to nevšimol, ale nie všetci ľudia sa správajú rovnako. V dejinách ľudstva bolo aj obdobie, keď bolo na zemi iba približne 2000 ľudí. Vtedy človeku naozaj hrozilo vyhynutie, teraz keď je na zemi cca 7 miliárd ľudí sa o vyhynutí hovoriť nedá. Toto je vek rozkvetu ľudstva.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: iKEBAB
|
Pridané:
21.1.2011 19:10
To ze 2 miliardy ludi zije defacto na tom smetisku, to je rozkvet ludstva?
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
21.1.2011 20:12
Čím viac ľudí žije tým je ľudstvo úspešnejšie, podľa evolúcie. Presnejšie podľa teórie sebeckého génu.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
21.1.2011 21:34
nemali sebecky gen len homo-esteniesapiens? alebo je to podla tej teorie samozrejmostou u kazdeho jedinca?
@ k tomu uspechu ludstva: staticticky vzate, cisto arijsky lud by potom bol uspesnejsi aj keby ich bolo menej, ako ten terajsi, ci nie?
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
21.1.2011 22:19
Sebecký gén je teória o génoch, presnejšie o evolúcii génov. Populárna je vďaka knihe Selfish gene od Richarda Dawkinsa.
Prečo by mal byť árijský ľud úspešnejší? Úspešnosť sa meria hlavne počtom jedincov, alebo počtom konkrétneho génu. Čím viac ľudí (alebo aj iných živých tvorov) s rovnakým génom, tým je ten gén úspešnejší.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
21.1.2011 22:30
ah tak si myslel pojem uspesnejsi... pocetnejsi... :) (dik, popozeram sa po tej knihe)
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
21.1.2011 23:01
https://docs.google.com/uc?id=
0BwcfWCHa5Dr7NjU1NzZjNzktYjYxOC00MTMyLThiYz
YtNTZmNGRkMzk4NDA5&export=download
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
22.1.2011 10:06
vielen danke... ale ten link mi nesiel, tak som poszukal po nete a stiahol.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
22.1.2011 14:49
Ano ozaj len zrejme podla tejto teorie. Nic nie je len cierne ci biele. Povazovat za ekvivalentne pocet jedincov druhu a jeho vyspelost je nenormalne kratkozrake. Ak druh nevie konktolovat rast svojej populacie, V NICOM SA NELISI OD 10 KM MRACNA MILIARDY KOBYLIEK, ktore ked niekam pridu, zozeru vacsinu flory. Ani my sa v tomto ohlade nelisime od tych kobyliek a ked nas tu za 1 storocie bude 15-20 miliard (tempo rastu sa posl. 30 rokov chvalabohu spomaluje), tak zrazu zistime: aha sak mame neslusne velke problemy z odpadkami, potravinovymi zdrojmi, surovinami ... a kde sme mali rozum v r. 2050 ked nas tu bolo este necelych 10 miliard? Kde sme ho mali v 2012 ked populacia prekrocila 7 miliard a temy o konci ludstva alebo prinajmensom konca modernej civilizacie (ktore je pre tuto planetu trestom) nie su len vyplodom fantazie, ale opodstatnenym strachom coraz vacsieho poctu rozmyslajucich ludi?
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
22.1.2011 15:55
Nehovoril som o vyspelosti, neviem čo tým pojmom myslíš. Myslíš tým potenciál človeka na zničenie iných? Kobylky sú úspešné keďže je ich veľa podľa tejto teórie áno. Vieš ako dlho tu už kobylky žijú? Zožerú väčšinu flóry a predsa prežijú, ako je to možné? Predsa len nie sú taký krátkozraký aby si zničili celú zem, lebo by už potom dávno nebola. Funguje tu princíp medzi korisťou a lovcom. Ak sa korisť začne míňať, tak aj počet lovcov sa začne zmenšovať, lebo umierajú (od hladu, od boja medzi sebou o zvyšnú korisť). V dôsledku nízkeho počtu lovcov sa začne počet koristi opäť zväčšovať.
Ľudská populácia prestane rásť, keď jej začnú dochádzať zdroje, potom bude chvíľu klesať a nakoniec sa stabilizuje. Keďže zdroje na zemi sú relatívne stabilné.
Strach zo smrti je prirodzený, ale mal by si si uvedomiť, že raz umrieš. Aj tvoje deti raz umrú, každý raz umrie. A aj ľudstvo raz vyhynie. Neexistuje život bez smrti, mal by si to vedieť.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.1.2011 7:42
človek by mal vypadnúť z tejto planéty bolo myslene v zmysle clovek by mal vyhynut (co sa aj po case stane) a teda prestat zbytocne trapit nielen planetu ale aj seba
ci azda myslis si ze za 100 milionov rokov to tu bude vyzerat tak isto? ked by vetva homo-sapiensa nebola uplne slepa a nevyhynul by po kolene (ako miliony inych vetiev druhov v minulosti), tak by sa vyvinul v nieco ine, co sa dnesnemu cloveku nepodoba
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
21.1.2011 14:03
Som presvedčený, že človek nevyhynie v tomto 21. storočí. A som tiež presvedčený, že kým počet ľudí rastie nie je potrebné obávať sa o ľudstvo. Keď začne počet ľudí rapídne klesať, potom bude dôvod na také tvoje panické reakcie.
Neuviedol si čím sa má konkrétne človek vyhubiť.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2011 15:03
Ja to vidim tak, ze niektori z nas sa doziju falloutu nazivo.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
22.1.2011 14:54
Do paroma, omylom som ti dal plus !!! Chcel som minus !!! Clovece zase kabel? Nepochopil si ze moja obava neplynie z toho ze populacia by klesala, ale z toho ze stupa !!! Stupa totiz katastrofalne rychlo a ma to fatalne nesledky !!!
Pytat sa na priciny ktore by mohli viest k vyhynutiu, resp. prinajmensom ku koncu civilizacie ako ju pozname (ano prezit mozu statisice ci aj miliony, co vsak bude ani nie 0,1% z celkovej populacie pred exodusom), tak pytat sa na priciny moze s prepacenim len ......
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
22.1.2011 16:05
Z tvojho strachu sa mi zdá, že sa bojíš konkurencie ostatných ľudí. Bojíš sa, že sa ostatný budú množiť rýchlejšie ako ty a preto prežijú vo väčšom množstve ako tvoji potomkovia. To sa môže stať. A dobrý spôsob ako tomu zabrániť je hromadne začať zabíjať ľudí, ktorých si myslíš, že je priveľa. Napríklad Muslimov, Ázíjcov, Cigáňov atď. Chceš obmedziť počet narodených detí? Ale potom ani ty nemôžeš mať viac detí. To že tebe vyhovuje mať 1 dieťa neznamená, že máš právo nanútiť zvyšku sveta aby mali iba jedno dieťa. A keď to nebudú chcieť, čo spravíš? Napadneš ich vojensky? Necháš represívne zložky aby začali ženám podväzovať vaječníky a aby mužov kastrovali? Toto je tvoj sen o záchrane ľudskej rasy? Toto je skôr tvoj boj o dominanciu vo svete, niečo takéto nepovažujem za správne.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.1.2011 7:40
spravne slova
|
| |
Re: podivna kradez
Od: .em
|
Pridané:
21.1.2011 11:01
Spravne. Ako povedal George Carlin, prirode je jedno nejake plastove vrecko alebo PET flasa... utrpi, zregeneruje sa, prisposobi sa.. 100-tisic rokov? ... to je uz jedno, clovek tu uz isto nebude.. chcipne vdaka svojej chamtivosti a oddelenosti s prirodou...
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 18:33
Globálne otepľovanie je v zanedbateľnej miere spôsobené zvýšením koncentrácie CO2. 5°C ku koncu 21.storočia je pesimistický scenár z IPCC, ktorá je politická organizácia a vydáva také výsledky aké si politici zaplatia. V skutočnosti to bude oteplenie zhruba o cca 1-3°C do konca 21.storočia a hlavne najviac sa oteplia chladnejšie miesta póly a najmenej sa oteplí pri rovníku a v trópoch. približne v pomere 6:1.
Ja osobne čakám lepšiu klímu pre ľudí u nás v tomto storočí ako v minulosti.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 20:00
Keby globalne oteplovanie nebolo sposobene s CO2, je to jedno. Za posl. storocie stupol obsah CO2 v atmosfere o 20-30%, ale dovod na paniku asi este nie je, koncentracia je aj tak len nieco nad 0,03%. Dalej je otazne ci to bolo sposobene ludskou cinnsotou.
Vacsi dovod na paniku je oteplovanie ako take, nech uz bolo sposobene cimkolvek.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 21:49
Koncentrácia CO2 vo vzduchu je 0,04% objemu. Podľa mňa na otepľovanie sa treba pripraviť, popresúvať ľudí. Myslím, že sa to dá zvládnuť bez väčších strát, lebo to prichádza postupne s malými, takmer nebadateľnými zmenami. Navyše nie je jasné do kedy bude trvať lokálne (napr. v Európe).
|
| |
Re: podivna kradez
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
21.1.2011 10:03
Dôvodom na paniku sú ekoteroristi a globálne elity, ktoré si dokážu vycucať z prsta problém a ešte aj donútiť celý svet, aby im naň platil.
Otepľuje sa celá slnečná sústava. Roztopili sa polárne čiapky na viacerých planétach. Aj za to môžu emisie CO2?
|
| |
Re: podivna kradez
Od: ...
|
Pridané:
20.1.2011 20:32
Skutocne? Za poslednych 8 rokov, sme nemali "klasicku" zimu ako si pametam ako decko. Uz v novembri zacinalo snezit, Vianoce boli vzdy v mrazoch -20 stupnov a plno snehu a sneh sa zacal topit Az koncom Marca. Teraz ten sneh tu akosi nevidim, minimalne nie tolko co vtedy, obrovske vykyvy teplot v danom case a tieto Vianoce boli po 8 rokoch konecne zasnezene.
Takze klima sa meni, otazka je: cim vsetkym k tomu prispel clovek.
A teraz si vezmi ako sa tu obchoduje s nasim drevom na Slovensku. Poliaci maju vyhodnejsie kupit drevo u nas, vyrobit nabytok u nich a predat to nazad nam.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 20:55
Teraz mala byt kruta zima a ja tu mam na zapadnom slovensku JAR :D
myslim rocne obdobie jar, inac mam rad jablkovu prichut.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
21.1.2011 0:14
Zo studia historie Zeme este pred zacatim pravidelnych merani vieme, aka bola globalna teplota par sto milionov rokov dozadu, 11.000 rokov dozadu a dokonca aj par storoci dozadu a vdaka historickym zaznamom aj v jednotlivych rokoch, doba globalneho ochladzovania a globalneho oteplovania sa mi javi ako celkom prirodzena vec, rad by som tu videl odkaz na nejaku podrobnejsiu studiu globalnej zmeny teploty za poslednych tisic rokov podlozenu historickymi zaznamami (:netrufam si odhadnut, kolko by mala stran:), ono to je minimalne zlozitejsie taku studiu vypracovat, ako ked sa odbornici a experti z par titulmi pred aj za menom s nejakym podobnym idividuom vypracovanym grafom prezentuju ako najvacsi odbornici na buducnost. Za poslednych 130 rokov, od r. 1880 je globalny narast teploty 0.8 stupna, vsetko ostatne nepodlozene historickymi a dalsimi dokazmi je odhad, ktoreho miera doveryhodnosti zavisi od vysielacieho casu, popularity a poctu titulov daneho typka.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
21.1.2011 0:14
Al Gore ma moj obdiv, dokazal na totalnej lzi postavit vdaka informaciam ktore mal o tom co pride postavit milionovy zeleny biznis a to by aj tak hocikto nedokazal, moze mu byt uplne u prdele ci raz pravda vyplava na povrch :)
|
| |
Re: podivna kradez
Od: ...
|
Pridané:
21.1.2011 1:01
V jednom prispevku som hovoril ze nemam rad ekoteroristov, pretoze zavadzaju a maju stupidne nazory v niektorych pripadoch, ale dajme tomu tak ako hovoris, nastava nejake to oteplenie to je ocividne, ocividne su aj velke vykyvy teplot. Otazne je, kolko % z toho zapricinuje clovek.
Tuto planetu chranit treba - zvierata, kolko vyhynutych druhov, alebo kolko zvierat je na tej listine vdaka zmensujucim sa lesom, rastliny atd... Ale zase treba ich chranit tak aby to malo zmysel a aj nejaky osoh, nie ked ekoidiot povie: solarne panely su ekologickejsie ako jadrove elektrarne. Takisto kolko je vsade chemikalii, v pode, v potravinach a podobne
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
21.1.2011 1:25
kto je to tato planeta? to sme predsa my, my vsetci, kazdy zivocich, kazdy obyvatel a vsetko zive aj nezive, ved my bojujeme sami proti sebe, aka je obrovska skoda kazdeho pre papi€riky zabiteho ziveho tvora (tym nemam na mysli masopriemysel, koze a kozusiny z chovu), kazdeho druhu ktory vyhynie, je to predsa nieco, co je nasou sucastou, uplne by stacilo ak by si to uvedomila aspon polovica ludi a prestala nicit seba, ak to mam surovo zoradit podla priorit, najdolezitejsi su ludia a az potom vsetko ostatne, v porovnani s jednym zbytocne zmarenym ludskym zivotom je cely zvieraci druh aj dazdovy prales hovno, kto by vymenil vlastny zivot, alebo zivoty svojich pribuznych za zachranu nejakeho zvierata alebo stromu?
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
21.1.2011 2:11
To sme teda dosiahli pokrok, nestiname si hlavy, miesto toho si tam vpalime gulku, chodime na stvorkolesovych tatosoch co chodili aj Sumeri a lietame vzduchom, co uz dokazali aj Inkovia a miesto dobytia a vypalenia celych miest a popravenia vsetkych obyvatelov znepriatelenych miest, tak ako to preferovali najma Rimania tam rovno svacneme atomku. Stale sa spoliehame, ze pride nejaky spasitel, vladca, alebo Boh a vacsina tak ako od cias vzniku prveho nabozenstva (ateizmus by som nenazyval prvym nabozenstvom, ako mozem popierat akukolvek existenciu Boha, ked som o nom este v zivote nepocul), veri, ze az po smrti bude v raji. Tato Zem moze byt raj, verim, ze raz bude vacsina Pozemstanov taky level, kedy pochopi, co to znamena zacat od seba, pretoze predstavy a plnu hubu reci o tom, ako by to tu malo vyzerat mame uz snad kazdy :)
|
| |
asi by som to zelene uz nemal hulit
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
21.1.2011 15:55
lol pozrite si film La Belle Verte, ta zenska sa nestihala divit :)
|
| |
Re: asi by som to zelene uz nemal hulit
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
21.1.2011 22:09
Nepozerajte to, tá žena robí z ľudí duševne chorých.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: Roland-zee
|
Pridané:
21.1.2011 21:51
lietanie (vzduchom, a i.) - uz aj indovia(?)--teda, aspon tie 2 zname eposy, Bhagavgharatrrr..íta.atd.. :S :o.O,
kde sa (v básn.veršoch) spomínajú v minimalne 1 velice zaujimavej scéne doela dopodrobna isté lietajúce stroje *vimany, aj s ich technickým popisom, opisom leteckého boja, ako aj útoku proti iným mestám ----->>
-----> "..tam rovno svacneme atomku.." ano, tak tiež aj toto mali už v tých starovekých, zaniklých ríšach, a to konkrétne mesto, 1 z viacerých, sa volalo Mohendžo-Daro
a v mahabharáte(?) je tiež popis (sú verše s opisom vzdušného útoku z vimanov, na nepriatelské mesto, s použitím zbrane velkej ničivej sily, velice podobnej moderným atomovým
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
22.1.2011 2:51
teplovzdusny balon s najvacsou pravdepodobnostou Inkovia poznali, nemal som na mysli stroje tazsie ako vzduch
|
| |
Re: podivna kradez
Od: anon
|
Pridané:
22.1.2011 10:16
nejde tu o globalne oteplovanie ci ochladzovanie, skor o globalne vyssie vykyvy teplot (podla mna to aj malo mat taky nazov) vdaka posahanemu ekosystemu.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
20.1.2011 21:18
Pjetro nie plankton, ale morske riasy su a vzdy boli najvacsim producentom kyslika na Zemi. Dazdove pralesy su v porovnani s nimi zanedbatelne a vypaluju ich v prevaznej vacsine sami domorodci koli polnohospodarstvu. Na celom svete je ochrancov zvierat, ochrancov prirody, ochrancov prav a podobnej cvargy habadej, ale ziaden ochranca ludi, pretoze vsetci haja predovsetkym svoje vlastne zaujmy. Miesto celeho pochybneho biznisu z emisnymi kvotami a dotaciami na podobne <>viny ako energia z obnovitelnych zdrojov, ktora vdaka zatial ubohej ucinnosti dnesnych technologii narobila viac skody ako uzitku by mala EU zaviest dotacie na jadrove elektrarne, aby kazdy stat aspon EU bol energeticky nezavisly a nemusel vyrabat prevaznu cast energie spalovanim fosilnych paliv, pri ktorych mimochodom vypustame do ovzdusia znacne mnozstvo CO2 (co by nevadilo), ale hlavne pre nas nie prilis zdraviu prospesnych latok ako su CO, SO2, NO, NO2, uhlovodikov a pevnych castic, ktore zereme a dychame.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
20.1.2011 21:18
Takisto nesuhlasim s triedenim odpadu tak ako sa robi doteraz, pretoze technologie na vyrobu rozlozitelnych obalov aj tych strasiako PET boli uz davno objavene, opat to zaplatime a zo skladok aj tak unikaju velmi zdraviu prospesne latky do ovdusia, ktorych sa zas nadychame a pozereme ich, a vyrobcovia vobec nie su tymto nuteni k odstraneniu podstaty problemu a cele triedenie odpadu, ktore takto nikam nevedie podobne ako cirkus okolo CO2 zaplati kazdy z nas. Naozaj je to tak ze cim vacsia loz, tym hlasnejsie ju treba kricat do sveta, ako vidim funguje to dokonale, globalne oteplovanie vplyvom cinnosti cloveka sposobene CO2 je loz tisicrocia ak nie najvacsia loz v historii, nepamatam si v dejinach jedineho krala, ktory by dokazal na rozdiel od pseudoekologov ojebat celu civilizaciu tak, aby to este sami chceli.
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.1.2011 7:54
ktovie ako to je - "moderna" civilizacia je tu smiesne kratku dobu na to, aby mohla hlasat so 100% istotou co a ako sa dialo pred tisicrociami ci dokonca pred milionmi rokov, mozme sa len na zalk. mnohych indicii domnievat na 99%
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
21.1.2011 15:12
historia je nieco ako zrkadlo, odraz minulosti, kde nemas v historii 100% istotu, tam staci iba studovat v pripade neistoty cosi vykopat a zas studovat. Jednoduche, ze, 3 veci a z toho su 2 rovnake, na toto by som skusil neist tak matematicky, ja osobne preferujem filozoficky, ale inac suhlas, 100% ani nevies co bude za 2 minuty, inac zaujimala by ma rovnica pravdepodobnosti, toho co nastane za 2 minuty, skusis plz, ty :)
|
| |
Re: podivna kradez
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
22.1.2011 14:57
Zalezi kde ... 2 minuty pre sopku su nic (a pravd. toho ze nevybuche za 2 min je velka), 2 min. pre turbulentne prudenie kvapalin je absolutno, kedze tam nie je mozne vediet co bude za 5 sekund ...
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.1.2011 7:51
Suhlas. Vsetky veci sa vsak deju len preto, lebo sa zvysuje pocet jedincvo druhu homo-sapiens.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: NooN
|
Pridané:
20.1.2011 15:15
vidim ze ste si nevsimli ironiu a to ze som reagoval na toho dementa hore, co uz
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
20.1.2011 14:47
Ale zase nebud detailsta ano? :)
Ja som to napisal v nadnesenom vyzname s predpokladom, ze to aspon priemerne a viac inteligentni ludia pochopia. :D
|
| |
Re: podivna kradez
Od: siirii
|
Pridané:
20.1.2011 15:32
Čo presne je na ňom nemorálne? A znečisťovať životné prostredie neúnosným spôsobom je morálne?
|
| |
Re: podivna kradez
Od: ...
|
Pridané:
20.1.2011 16:36
Pravda je niekde medzi. Kto urcuje kto, kolko a coho moze do ovdusia vypustit? Zijeme vo svete, kde Slnko ma vlastnika, hoci tiez neviem kto mal nejake vobec pravo ho predat. A potom kto kolko devastuje prirodu a potom urcuje kto a kolko si coho kde moze?
|
| |
Re: podivna kradez
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 17:46
predavat ci kupovat Slnko mi pripada ... ani neviem nasjt slusne slovo ...
ako keby bezvyznamny mravec ci cervik kupoval cele katastralne uzemie BA
aha uz mam slova: trapne, smiesne a dementne
(ak naaaaaaahodou v nasej galaxii existuje nejaka chudera vyspela ineligentna civilizacia (o com ale pochybujem), tak neviem ci zomieraju od smiechu, alebo placu, alebo zaroven !!!!!!!!!)
|
| |
Re: podivna kradez
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 22:10
Big Brother z nas maju.
|
| |
Sposob
Od: moje meno nepoznas
|
Pridané:
20.1.2011 16:15
Virus laden emails direct registry’s users to a fake website. All trading suspended until damage ascertained. The Danish CO2 quota register has been shut down since Tuesday after a spate of virus infected false emails were sent to registry users, reports Business.dk. The viral attack did not involve the hacking of the register’s website directly, but instead targeted the users of the register, sending them an email virus purporting to originate from the DEA.
|
| |
Re: podivna kradez
Od: falbala
|
Pridané:
20.1.2011 17:28
nikam... uz sme davno tam
|
| |
:D no takto
Od reg.: Bulo Bulek
|
Pridané:
20.1.2011 13:18
no to je cele kokôtina ako voda v koši
ale coskoro budeme platit dane aj za dychanie toho smogu
|
| |
Re: :D no takto
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
20.1.2011 13:38
Tak ma este napadlo: nekupi niekto asi pol kila tepleho vzduchu s vonou fazule? Mam nejako navyse po vcerajsku a skoda by to bolo pustit len tak do eteru. :D
Zn.: lacno!!
PS: cital som este davnejsie clanok o akomsi "navrhu" na progresivne platby za nadmerne vypustanie CO2 pre obcanov!! Uplne psycho to bolo, hadam sa toho nedozijem :(
|
| |
Re: :D no takto
Od: Yjdjfikfxu
|
Pridané:
20.1.2011 13:56
Naopak, ty si musis kupit povolenku ak to chces vypustit
|
| |
Re: :D no takto
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
20.1.2011 14:49
Zatial este nemusim, ale ked niekomu prdne v bedni, tak o par rokov mozno... Kazdy clovek by mal mesacny "pridel" CO2 na minutie.
|
| |
Re: :D no takto
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.1.2011 17:49
clovek CO2 nemina (nespotrebuvava), ale produkuje
"minaju" ho rastliny
spravne by malo byt "pridel CO2 na vyprodukovanie"
|
| |
Re: :D no takto
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 22:11
idem si patentovat merac na prdel na pretecene CO2
|
| |
Re: :D no takto
Od: RIKK
|
Pridané:
21.1.2011 16:21
to ti bude treba merac na metan, ktory je este horsi ako co2.
kazdopadne, pred cca storocim bolo na zemi 2miliardy ludi, teraz nas je 3x tolko. odporucam pozret satelitne zabery kolko pody je pokrytej poliami na pestovanie atd, zachvilu nebude co jest atd, vojny koli zdrojom? no nic, odporucam pozret dokument Home. a ako niekto spomenul carlina, save the planet.
|
| |
Re: :D no takto
Od: .em
|
Pridané:
23.1.2011 11:15
Home (documentary) a Carlin maju v tomto pripade plusko. Mne sa z home pacilo (alebo skor zarazalo ma) to, ako sa pestuje bavlna (pouziju sa take toxiny, aby rastlinam opadali listy) alebo ako sa chovaju beefs, ktore nikdy nevideli travnik (len super soju z byvaleho dazdoveho pralesa)... congratz, ludstvo...
|
| |
Posli kvety
Od: hg3461
|
Pridané:
20.1.2011 13:21
nic noveho. Aj u nas sa ukradli emisne kvoty za mnoho milionov, a to dokonca za aktivnej spoluprace politikov - takze netreba na to ani hackerov.
|
| |
Re: Posli kvety
Od: sddffsdfdf
|
Pridané:
20.1.2011 13:43
neprekvapilo by ma keby ten hacker mal prezyvku Jahn0a+teq
|
| |
Informačný systém
Od reg.: Klix.
|
Pridané:
20.1.2011 13:56
Vidím, že "kvalitné" informačné systémy sa tvoria všade...
|
| |
______
Od: ______
|
Pridané:
20.1.2011 14:42
by ma zaujimalo ako sa stym obchoduje lebo nemam ani predstavu ako to mohli ukradnut.odcitali z db 3 emisie kazdemu userovi a poslali si ich na svoje accounty alebo co.:>
|
| |
Re: ______
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
20.1.2011 14:55
Napríklad každá povolenka je reťazec z 20000 znakov. Autorita (EU) môže tento reťazec overiť a zistiť či je to platná povolenka. Takto by to mohlo fungovať, ale neviem či to naozaj tak funguje. Počet overení by mohol byť limitovaný na napr. 100 overení denne.
|
| |
--------
Od reg.: ---------
|
Pridané:
20.1.2011 15:04
Preco ste tam pustili SNS?
|
| |
hahaha
Od: iKEBAB
|
Pridané:
20.1.2011 20:58
No tak toto je ako z Hollywoodu :D
musim uznat ze je to "kreativne"
slovnesko natlakuje miliony ton do malinkej garaze.
v cesku zase povysavaju vzduch.
no toto, pekne chlapci, pekne.
|
| |
Slovenske kvoty
Od: Mark01
|
Pridané:
20.1.2011 21:02
Urcite chceli ukradnut aj nam, ale zistili ze nam uz nic nezostalo, resp. ze ich niekto uz predbehol :-))
|
| |
viac co2 viac zivin
Od: dr.drot
|
Pridané:
21.1.2011 13:42
trosku OT,k prispevku vysie: pri zvysenom objeme co2 vo vzduchu rastlina rastie rychlejsie a dosiahne vacsiu vysku ale potrebuje popri tom aj zvysene davky hnojiva. Inak rastlina uhynie, a kedze priroda tam to hnojivo sama neprida,taktiez je to k nicomu.vsade musi byt rovnovaha.peace...
|
| |
Re: viac co2 viac zivin
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
21.1.2011 18:04
Dr. Drot asi ste nevystudovali biologiu. Zvysena koncentracia CO2 je jeden z faktorov, ako velmi bude prebiehat fotosynteza..
|
| |
Vypuštanie CO2
Od: Marvis
|
Pridané:
21.1.2011 21:56
Čítam to tu a mám dosť tých enviro etikou ktorý budú poučovať ľudí aké sú strašné hovädá , kôli tomu , lebo si pozrnú na BBC ako sranie do vody škodí planktónu ... trochu sa zamyslite nad sebou a nad tým , že ste ľudia hoci to tak nevyzerá a radšej pokrajčujte v tom tlačení z PDA cez wifi ...
|
| |
faktor CO2
Od: dr.drot
|
Pridané:
22.1.2011 7:30
mate pravdu,biologiu som nevystudoval,rastliny su moj konicek.V druhej vete mi davate za pravdu.Je to jeden z faktorov.Dalsi dolezity faktor na rast su ziviny(NPK,stopove prvky),bez nich je vam zvysena koncetracia CO2 na nic.
|
| |
Re: faktor CO2
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
22.1.2011 10:33
Tiez som laik. Jedna vec -> bavime sa o fotosynteze alebo o raste? :) Vy o raste ja o fotosynteze preto sme sa nepochopili. Netreba aby rastliny rastli ale staci aby viacej fotosyntetizovali a nato je treba pokial viem len CO2+H2O+svetlo
|
| |
fotosynteza
Od: dr.drot
|
Pridané:
22.1.2011 11:38
Ano,mate pravdu.Na fotosyntezu to staci,ale rastlina fotosyntezuje aby vyrabala z anorganickych latok jednoduche cukry na rast.A tam uz treba ziviny,inak zacne zltnut z nedostatku dusiku,fotosynteza sa zastavi a plant uhynie. Zvyseny obsah CO2 je vyhodny pri polnohospodarskych rastlinach,tam doda potrebnu davku hnojiv clovek.Videl som zemiaky ktore pri zvysenom objeme CO2 mali o 150% vacsiu urodu ale aj vysoke naroky na NPK.Inak s Vami suhlasim.
|
| |
Re: fotosynteza
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
22.1.2011 15:32
Nezmienili ste, že rastliny vedia regulovať prítok CO2 prieduchmi. Takže, keď chcú obmedziť vyparovanie vody tak privrú prieduchy. Pri zvýšenej koncentrácii CO2 vo vzduchu majú rastliny nižšiu spotrebu vody, lebo dokážu udržať rovnakú úroveň fotosyntézy pri viac uzavretých prieduchoch. Keď sú prieduchy privreté menej vody sa cez ne odparí. Pri viacerých rastlinách je veľký problém s odparovaním vody. A keď sú ešte aj iné podmienky splnené, tak sa aj úroda zvyšuje. Celkovo má zvýšené CO2 veľmi priaznivé vplyvy na rastliny.
|
| |
Re: fotosynteza
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
22.1.2011 17:49
NIEEE! ste troll alebo co? Este raz opakujem ze fotosynteza je jednoducha reakcia CO2 + H20 -> C6H12O6 + O2 za pritomnosti svetla.. to ze glukozu dalej rastlina premiena je druha vec ktora neviem ci ma nejaky vplyv.
|
| |
trollko
Od: dr.drot
|
Pridané:
22.1.2011 22:10
ANOOO!!!ste nechapavy alebo co?fotosynteza je jednoducha reakcia,spravne ste to vygooglili.Ja o voze,Vy o koze.Este raz,pri zvysenom objeme CO2=zvysene naroky na ziviny.O fotosynteze som nic nepisal.
|
| |
Re: trollko
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
23.1.2011 3:36
Pán doktor, prečítali ste si aj môj komentár o tom, že pri zvýšenej koncentrácii CO2 potrebuje daná rastlina menej vody? To znamená znížené nároky na vodu. Alebo ak je dostupných viac živín, tak zvýšená produkcia rastliny, ktorá by inak nebola. CO2 je esenciálnym plynom rastlín, je dôležitý ako kyslík pre ľudí. Funguje to akoby človeku podávali zvýšené dávky kyslíka, a tým jeho výkon rastie.
|