| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
14.1.2011 10:32
tak to uz potom pomaly aj urychlovac v CERN-e nebudeme potrebovat, staci vela burok a moze sa zacat testovat, ci vytvarat antihmota. :)
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: ffff
|
Pridané:
14.1.2011 10:36
urychlovac v CERNe skuma ine veci a snazi sa dat odpoved na otazku ako svet vyzeral velmi kratko po big bangu ked vesmir bol este relativne maly, mlady a horuci a anihilacia prebiehala vo velkom ... taktiez CERN sa pokusa zjednotit teoriu kvantovej gravitacie z tzv standardnym modelom ale je tam jeden problem a to je ten ako gravitacia vlastne funguje na makroskopickej urovni
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: lolofo
|
Pridané:
14.1.2011 10:39
skor je otazka celkovo ako funguje gravitacia, kazdy vie co to je kazdy vie ze to funguje ale dako eset nebolo uspokojivo vysvetlene ako presne
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 10:46
Najlepšie natom všetkom je to, že deťom z afriky ktoré hladujú je asi šumafuk jedno či existuje nejaká pošahaná antihmota a iné voloviny... skor by sa radsej mali peniaze použit pre ne ako na takéto veci....
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: TTTT
|
Pridané:
14.1.2011 10:55
hlad v afrike teraz uz prakticky neexistuje, a tym, ze im budeme dodavat zasoby ich nenaucime pracovat
takato podpora tu uz bola a bolo to prave na slovensku a vznikla tu vdaka tomu vsetkym znama mensina
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: Bguardian
|
Pridané:
14.1.2011 14:22
Za to by som rozhodne ruku do ohna nedal, to ze nehladuju vo velkych mestach a aj tam to nie je 100% neznamena ze nehladuju inde. Celkom odvazne tvrdenie
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: multikulturalizmus je utopia
|
Pridané:
14.1.2011 14:33
http://www.youtube.com/watch?v=Vroac2SGez4
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: RIKK
|
Pridané:
17.1.2011 0:09
zabery ktore si tu dal su sice pekne a odrazaju filmovu realitu, south afrika a congo patria medzi najbohatsie krajiny sveta, to ze su tam curaci a veci riesia ako nase vlady na slovensku je uz druha vec. najlepsie im vsetci pomozete ked im tam nic nebudete posielat a davat, robia si tam v priemere 6 deti a vobec ich nezaujima, ze za chvilu tato civilizacia zkolabuje.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Radovan22kW
|
Pridané:
15.1.2011 22:32
na youtube si daj vyhladat Niger Famine
Pozri si stvrte video, a potom nam tu napis, ci ich je treba skor nachovat, alebo ucit pracovat...ale nasledne napis aj co by mali robit, lebo tam sa velmi polnohospodarstvu nedari, a automobilku tam nikto nepostavi, kvoli chybajucej infrastrukture, tu zakladnu pre zivot nemaju ani pre seba, nieto este aby tam niekto tahal 22kW vedenie do nejakej tovarne, ked im tam nenatiahli ani vodovod, lebo je drahy a maju logicke vysvetlenia, aby sa to nedalo urobit...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: elektrickar
|
Pridané:
17.1.2011 9:38
hmm kW?
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: asfethan
|
Pridané:
14.1.2011 10:57
Presne takychto ludi ako ty neznasam. Vies co preco neposielas celu svoju vyplatu do afriky?
Pochybujem ze ktorykolvek vedec, alebo organizacia, alebo stat stojaci za vyskumom v CERN ma na svedomi hlad a chudobu v tretom svete.
Nehovoriac o tom ze veda a vyskum je momentalne to najdolezitejsie v dnesnej dobe pri sucasnom rozmachu populacie a devastovani prirodnych zdrojov.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 11:19
Hovorím o systéme... a hlad a chudoba tam je...
jasné sýty hladnému neverí...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
14.1.2011 11:22
ale v tom ma pravdu, ze ani vedci z CERN-u za to nemozu, najskor za to mozu nenazraty zbohatlici, bankari, a hlavne FED a ludia, ktori tlacia peniaze a zadlzuju a zotrocuju ostatnych.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: yanick
|
Pridané:
14.1.2011 11:29
... a co tak zacat od seba? Do Afriky sa daju poslat peniaze, satstvo a je mozne pomoct aj osobne, napriklad v niektorej zo slovenskych nemocnic v afrike.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: lklklklklklklk
|
Pridané:
14.1.2011 21:07
A este aj s tym satstvom je problem. My im ho posielame a kopec obchodnikov v Afrike ho predava za lacnejsie peniaze ako saty ktore sa v Afrike vyrabaju. Dosledok - trpi ekonomika africkych statov, nezmensuje sa nezamestnanost. Lepsie riesenie - podporovat domacich podnikatelov ktori vyrabaju satstvo, budu saty, bude robota, budu zakaznici. Samozrejme tie saty predavat za primerane ceny domacemu obyvatelstvu. Nie zdierat ako je po pade minuleho rezimu naucena slovac a vsetko predavat draho a este mat tu drzost pi.ovat ze to nikto nekupuje. Cize riesenie je, ze nie vsetko rozdavat zadarmo, ale ucit domacich ludi si pekne vsetko urobit a odriet sami. Potom si to budu viac vazit a vela sa pritom naucia. Je to tazke, ale nutne. A rozdavat tam kde je to nevyhnutne, kde urodu zozeru kobylky, kde je velmi neurodny rok, ziadna voda, nejaky general sa zacne hrat na diktatora a vdaka tomu vojna zdecimuje krajinu apod.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: lklklklklklklk
|
Pridané:
14.1.2011 21:12
A este aj s tym satstvom je problem. My im ho posielame a kopec obchodnikov v Afrike ho predava za lacnejsie peniaze ako saty ktore sa v Afrike vyrabaju. Dosledok - trpi ekonomika africkych statov, nezmensuje sa nezamestnanost. Lepsie riesenie - podporovat domacich podnikatelov ktori vyrabaju satstvo, budu saty, bude robota, budu zakaznici. Samozrejme tie saty predavat za primerane ceny domacemu obyvatelstvu. Nie zdierat ako je po pade minuleho rezimu naucena slovac a vsetko predavat draho a este mat tu drzost pi.ovat ze to nikto nekupuje. Cize riesenie je, ze nie vsetko rozdavat zadarmo, ale ucit domacich ludi si pekne vsetko urobit a odriet sami. Potom si to budu viac vazit a vela sa pritom naucia. Je to tazke, ale nutne. A rozdavat tam kde je to nevyhnutne, kde urodu zozeru kobylky, kde je velmi neurodny rok, ziadna voda, nejaky general sa zacne hrat na diktatora a vdaka tomu vojna zdecimuje krajinu apod.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2011 13:14
tak ked tam je hlad a chudoba, tak nech si nenatrtkaju 300 deti a nebude hlad a chudoba. Ak sa na tom kontinente neda zit, tak nech tam neziju. Miesto toho vkuse trtkaju a natrcaju ruky ze chcu lowa. Presne ako urcita mensina tu u nas.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
15.1.2011 10:13
Skus si zistit info o kulture, v Afrike je cielom aby mala kazda rodina co najviac deti, aby sa mal o rodicov kto postarat, ked budu stary, prave kvoli tej chudobe.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Radovan22kW
|
Pridané:
15.1.2011 22:56
Ak sa na tom kontinente neda zit, tak nech tam neziju- Toto si snad nemyslel vazne?! Citas po sebe???
Ktory stat by si vzal len tak napr. len 10 000 obyvatelov ineho kontinentu?!
No mal by si si uvedomit, ako to vo svete chodi, narodis sa a musis platit...ak platit nebudes, bud pojdes proti zakonom, alebo umries, tak je postavena ekonomika, ci sa to niekomu paci alebo nie. Ak hladujes vo vlastnom dome a do dvora ti pride diva svina, tak ak to neohlasis na prisl. urade, odkial by poslali ludi, co by ju odviedli, porusis zakon, uz je jedno, ze by ti pomohla prezit zimu, dolezite je, ze stat- jeho ekonomika, nepride nakratko, alebo si skus od hladu chytit nejaku rybu...este ta posadia aj do basy za pytliactvo.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.1.2011 1:35
Pozri, ked nemam co zrat, tak si nenarobim deti, aby miesto 2 nemalo co zrat 10 ludi. Ak by to zacali praktizovat pred 100 rokmi (no vtedy este neboli premnozeni a zvyknuti na zdarma zradlo/peniaze/vsetko) tak by dnes v afrike nikto nezil podobne ako na antarktide. Podobne to maju v indii a cine, len tam je este urodna zem. V afrike nieje. Za poslednych 60? rokov vstupla populacie Zeme o 5mld, cize tak +250% Zamysli sa nad tym, a napis, co tu ocakavas za dalsich 60-100 rokov.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Radovan22kW
|
Pridané:
16.1.2011 16:21
Raz pride cas, ked bude nutne zrusit peniaze, aby Zem ako planeta nezbankrotovala...v kazdom zmysle. Keby peniaze neexistovali, nebol by napr. africky problem, nieto dalsie. Skus sa zamysliet nad tym, ze keby si vymyslel energiu, ktora by bola zadarmo, lebo by jej bolo tak vela, a nepotrebovala by k vyrobe ziadnu predchadzajucu energiu, tak by si zil mozno iba tyzden, pretoze by ta za to zabili, kvoli vlastnym ziskom. Toto je v poriadku??? Takto si buducnost nepredstavujem, a ani 21. storocie...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.1.2011 18:25
peniaze nevymyznu nikdy, lebo neexistuje lepsi sposob vymeny tovarov. Ak by peniaze zrusili, ako v star treku, tak by nikto nic nerobil, len by chcel tovar vymenou za nic. Ale tovar by potom nemal kto tvorit, lebo by nikto nic nerobil :) Problem zvacsujucej sa populacie vyusti do konca ludstva, lebo aj kobylky ked sa premnozia, spasu cele pole, nasledne od hladu pokapu, lebo uz nieje co jest. To stredne aj ludstvo - nestretne lebo sa to umelo poriesi dakou vojnou/chorobou/umyselnou eliminaciou alebo nejak. A ak nie, koncime.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Radovan22kW
|
Pridané:
16.1.2011 20:57
Uz dlhsie existuje Venus project, spomina sa aj v dokumente Duch doby-Addendum, treba si to pozriet, o com nas chcu nasi "velmi milujuci vodcovia" presvedcit, a my to berieme ako pravdu, lebo je to samozrejmost...obchod existuje a hotovo, len otazka znie, ci musi nutne existovat. Jedna z otazok je preco existuje napr. tolko zakonov, namiesto toho aby sa urobili riesenia...ak by peniaze neexistovali, kolko zakonov, kriminality a vojen by bolo...
Odpoved nie je preco sa to neda urobit, ale akoby sa to urobit dalo.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
14.1.2011 13:24
nechaj si to na ine fora.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: yanick
|
Pridané:
14.1.2011 11:37
... aj mna uz deti z afriky ziadali o pomoc, prisiel mi "nigerijsky mail". Stacilo poslat len par tisic dolarov a este by som aj zarobil miliony.
No co uz, musim s tym zit, budem si to vycitat do konca zivota :-DD
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2011 11:37
Nieze by som nesucitil s ludmi ktori peniazi maju malo, lenze to co si povedal je sprostost. Ak nieco afrike poslat, tak polnohosp. stroje, nejake tie zdravotne pomocky a podobne, ale ani nahodou peniaze, jedlo a podobne.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: NohyXS256L
|
Pridané:
14.1.2011 12:50
Deti v Afrike hladuju, aby si Ty mohol mat kakao na stole v EU. Kapitalizmus je postaveny na tom, ze niekto ma viac na ukor druheho. Pokial sa toto nezmeni tak sa Afrika na nohy nepostavi. CERN to nesposobil - prave naopak, zda sa mi to ako jedine riesenie, pretoze ked pridu na to co sa naozaj deje, mozno ludia pochopia, ze tento system len zneuziva ich malomyselnost a zavislost na vlastnych vnemoch. Mozno si ludia konecne uvedomia, ze planeta Zem je jedna z nespocetneho mnozstva dalsich, ze kazdu chvilku do nas moze vrazit nejaky asteroid a ze dalsiu takuto planetu len tazko najdeme.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: šťščť
|
Pridané:
14.1.2011 15:55
ale v afrike mas tak vela pralesov, savan, plani sakra sak tam by sa dalo zit perfektne to ze africani nedokazu vyuzit je ich problem.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: NohyXS256L
|
Pridané:
14.1.2011 17:39
To nie je tak celkom pravda. Samozrejme, mas tam casti kde mas vela zelene a zvery, ale mas tam aj oblasti kde nie je tolko jedla. Mam kamarata z Namibie a jeho otec tam ma farmu. Cely den maju pohodu, potom si nieco ulovia a zase pohoda. To vsak neplati pre cele uzemie Afriky. Neplati to ani pocas roka ked pridu obdobia sucha. Dalsim problemom je otroctvo. Ludia z vyvinutejsich krajin vykoristuju povodne obyvatelstvo. Ludia tam preziju aj bez penazi a elektriny, ale ked ich suroviny niekto odvaza a vykoristuje ludi, ich prirodzeny sposob zivota je naruseny.
A fakt, ze uzemie "nevyuzivaju" alebo skor nevycicavaju tak ako vyspelejsia cast svetovej populacie je dane aj tym, ze ziju viac spati s prirodou a nechcu jej tak ublizovat. Su si vedomi, ze clovek je sucastou prirody, nie jej panom.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2011 19:46
Takze je v poriadku ked my si devastujeme svoju prirodu na ukor ich lebo my im stale posielame pomoc. Maju tam kopec ornej pody a nevyuzitej, pretoze ju ani vyuzit nevedia, len natrcia na belocha ruku: daj.
|
| |
Re:Matelko
Od: Cuda
|
Pridané:
15.1.2011 9:36
A Ty vieš čo je to orná pôda?
Po revolúcií sme jej dali štatút bezcennosti.
Mnohé firmy vyrástli práve na najlepšej poľnohospodárskej pôde.
Ani sa tu nikomu nechce robiť za pár "šupiek" v poľnohospodárstve.
Ty si kedy a komu poslal nejakú pomoc?
Ako draho sa obliekaš?
Koľko denne minieš?
Máš doma denno-denne počítač s Internetom?
|
| |
Re:Matelko
Od: ...
|
Pridané:
15.1.2011 11:03
Ano viem co je to orna poda a viem ze raz doplatime na to, ze sme tam postavili podniky.
Ano mam doma PC s internetom no a? Pomaham raz za cas, Neobliekam sa draho lebo znackovymi vecami pohrdam a denne toho tiez vela neminiem, lebo si dokazem urcit priority.
Nemozes porovnavat nas a Afriku takymto sposobom.
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: sa48f4sa84f
|
Pridané:
15.1.2011 0:16
a nevola sa nahodou DEDE ?????
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: vedator
|
Pridané:
14.1.2011 19:05
... myslis si ze v afrika nema peniaze ma len si precitaj par sprav ako uradnici chodia na mercedesoch ako sa charitativne nadacie predbiehaju v ponoci ktora aj tak skonci v USA alebo v inej riti problem nie je peniaze tam dostat a pomoct krajine ale ked je clovek chamtivy tak ich proste dalej neposle, pozri si tiez kolko rozvojovych projektov tam ... dali podu aby na nej ludia farmarcili ked sa im zacalo darit tak to zhabali v prospech statu aby mal stat neaky majetok... toto je dnesna afrika komunizmus sucastnosti ...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: iojsdohgudf
|
Pridané:
14.1.2011 19:16
jednak im nik nekaze mnozit sa ako potkany ked nemju co dat detom jest.... a jednak z toho ze im nechame prezrat peniaze co mohli byt na vyskum nevznikne nic nove...akurat sa ich este viac bude snazit dostat sem... Na Zemi platia pravidla dzungle...komu sa to nepaci, moze sa nechat zozrat...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
17.1.2011 0:58
To ze mavaju vela deti, im zabezpecuje prezitie, zomieraju aj na obycajne bezne poranenia, ak sa im tam dostane infekcia. My sme vyvolali biedu v Afrike, typicky priklad je vyvolat etnicky alebo nabozensky konflikt, dosadit svoju vladu a ovladnut zdroje. Vobec sa nedivim, ze v Juznej Afrike zabiju belocha s usmevom a dobrym pocitom a potom sa mi divime ze preco? No pretoze sme im predsa priniesli tu nasu demokraciu a tak ako napr. v Iraku (tym myslim podporu tzv. lokalnych "diktatorov", vid podpora USA Saddamovi, to vie kazdy Iracan) tomu konecne porozumeli co to ta demokracia vlastne je, slubili sme im slobodu, rovnost a lepsi zivot, miesto toho sme ich cele storocia zotrocovali, vytvorili pre nich dovtedy nepoznane spolocenske rozdiely, vykoristovali a drancovali ich prirodne bohatstvo. By ma fakt zaujimalo co si teraz myslia o nas a nasej humanitarnej pomoci...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Ujo_Ja
|
Pridané:
14.1.2011 23:02
Lenže deti v afrike sú negri...
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: abeceda
|
Pridané:
15.1.2011 11:37
a co potom? takymto sposobom budu tie peniaze koncit len v zaludkoch a to sa potom premeni vieme na co... radsej davat prachy na riesenia ako na odkladanie problemu... a v rieseni je lepsie verit uz ludom v cerne alebo inym vedcom ako ludom, co distribuuju pomoc do afriky bez dlhodobeho ucinku
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: ahaaaa
|
Pridané:
15.1.2011 12:13
konečne viem, odkiaľ ten názov antiviraku - eset
|
| |
Re: dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
14.1.2011 11:24
jasne, ze sa tam riesia a sleduju aj ine veci, napisal som to len ironicky. tiez fandim projektu urychlovaca a vsetkemu co v CERN-e vyvadzaju. :))
|
| |
niečo z ničoho
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 10:41
hej ako jeden povedal:
na začiatku bolo nič, vlastne začiatok ani nebol, to nič vybuchlo a vzniklo niečo...
Len tak na zamyslenie, nieje to volovina? :D :D :D :D
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 10:42
cely big bang je volovina, čo bolo pred ním? z niečoho to muselo prist :D :D :D :D :D
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: jezkooo
|
Pridané:
14.1.2011 10:49
este sme prilis mladi nato, aby sme to pochopili :)... no treba uznat, ze veda robi v poslednej dobe strasne rychle a dlhe kroky
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: fhkrwacvj
|
Pridané:
14.1.2011 11:48
jasom stale v tom,ze vesmir je iba simulacia umeleho zivota na nejaku bakalarsku pracu. zaujimama iba,ci ten chalann obhaji...
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: Cpx
|
Pridané:
14.1.2011 12:59
Dufam ze nas nehodi do kanvy ak uz bude mat titul :D
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: sapphire011
|
Pridané:
14.1.2011 12:59
ako vies ze e to chalan?
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: iKEBAB
|
Pridané:
14.1.2011 13:39
kvalita prace..
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: felix0
|
Pridané:
14.1.2011 13:09
Niečo ako Matrix ? :)
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: Ja.
|
Pridané:
14.1.2011 14:40
aby sa pri tom rýchlom tempe nepotkla
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: yanick
|
Pridané:
14.1.2011 10:56
Odpoved je jasna
http://www.youtube.com/watch?v=BNEclgQFDNg
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 12:19
clovek sa sice mohol zasmiat, ale iba cez slzy (a sucasne zaplakat nad nepochopenim evolucnej biologie)
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: -...-
|
Pridané:
14.1.2011 14:47
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 17:34
no tu uz treba ist do komplexnych cisel, lebo so zapornym IQ sa to vyjadrit neda ... ale hadam z toho vyrastie, jedine vek to moze plne ospravedlnit :-)
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: Necro
|
Pridané:
14.1.2011 11:53
Ak sa chcete dozvediet nieco nove o Big Bangu pridite na dnesnu (14.1.2011) prednasku J. Grygara do Slovenskeho Narodneho Muzea na Vajanskeho nabr. v BA o 17:30. Viac info na www.snm.sk.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 12:31
cely big bang je volovina - moze aj nemusi byt
čo bolo pred ním? - naivna otazka bez zmyslu, kedze predpokladame, ze cas ako interna sucast vesmiru "vznikol" spolu s bigbangom. napoveda: ako sa sprava funckia realnej premennej y = ln(x) na intervale (-3,-2)? Odpoved: otazka nema zmysel, kedze ta funkcia tam vobec neexistuje, nie je tam definovana! Nema tedy zmysel pytat sa, ci tam je rastuca/klesajuca, konvexna/konkavna atd ...
z niečoho to muselo prist ... mozno ano mozno nie, mozno z meta-fyzicky vyssej urovne, no je dost mozne ze taku uroven nebudeme schopni pochopit rovnako ako nami simulovane postavy (napr. v hrach) nepochopia ze su len simulovane a ze nad ich urovnou existuje meta-fyzicky vyssie uroven: my.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: veslo121
|
Pridané:
14.1.2011 16:39
píšeme o matrixe, hádame s o matrixe a podla tohto už sme aj v matrixe :D
P.S. keď budem hrať nabudúce hru.. dám si pozor, aby moju postavičku nezabili :D
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: _xxx
|
Pridané:
14.1.2011 10:56
na zaciatku bola energia, po big-bangu sa premenila energina na hmotu.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 11:19
a ako vznikla energia? heh
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2011 11:39
energia nevznika ani nezanika pokial viem. Akurat meni svoju formu.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: hemoroid
|
Pridané:
14.1.2011 11:41
energia nevznika ani teraz. preco by mla vtedy.
energia jednoducho je.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 12:25
Na zaciatku nemusela byt ziadna energia (pokial neuvazujeme o tom si sme ju odniekial cucli a ze nas vesmir je podnmozina vesmiru s vyssim poctom dimenzii (tvorime 3D "povrch" vesmiru s vyssim poctom dimenzii), alebo ze existuje multiverzum paralelnych a disjunktnych vesmirov s roznym poctom dimenzii a inymi zakonmi). Sucet hmoty-energie v nasom vesmire je nulovy a tak vesmir moze byt jedna z nakonecna moznosti, ako prezentovat NIC.
A ak je cely nas vesmir len simulacia a je teda virtualny, tak je to jasne ze na zaciatku nepotreboval ziadnu hmotu-energiu (ktory by uz bola jeho sucastou) pretoze vtedy je NUTNE ist o uroven vyssie (do meta-urovne) do hostovskeho vesmiru, ktory ten nas simuluje. No a tam sme bez sance.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2011 12:55
Uz som ti hovoril, ze ked budem velky chcem byt ako ty ? :)
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 14:32
Je to mozne. Ja zasa ako Sheldon Cooper z Big Bang Theory.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: prpr
|
Pridané:
15.1.2011 1:28
homosexual?
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.1.2011 19:52
nie, tazky intos, ale po socialnej stranke je na tom velmi biedne, takze okrem tohoto jedneho aspektu
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: dve strasne pice
|
Pridané:
14.1.2011 13:05
singularita nema nulovu energiu.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
14.1.2011 17:40
Hmota = energia
Hmota - energia = 0
Hmota != 0
Ci?
Preco nazyvas rozdiel suctom? :D
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 20:40
pretoze som nemyslel rozdiel :-) to v retazci oznacujucom pojem "hmota-energia" je pomlcka, nie minus ... ale moja chyba, malo to byt bez pomlcky podobne ako v retazci casopriestor tiez nepiseme "caso-priestor"
ano viem, teraz uz vobec nerozumies :-)
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 20:43
hmota nerovna sa energia, su to dve formy niecoho, co zatial hladame, ale moze sa premienat jedno na druhe ... jedno je z fermionov, druhe z bozonov. jedno ma uplne typicky vlnovo-casticovy charakter, druhe tiez ale akosi menej. jedno ma castice celociselneho spinu, druhe polociselnych nasobkov ...
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 20:45
podobne ako v pojme casopriestor cas nerovna sa priestor ... su to pojmy, ktore akosi specificky suvisia (je mozne ze suvisia este inak ako odhalila vseobecna teorie relativity) a dalej je mozne ze casopriestor suvisi este inak s hmotouenergiou ako adhalila vseobecna teoria relativity
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
14.1.2011 21:11
Okej uz rozumiem. Teda nie pretoze sucet hmotyenergie je nulovy? Myslim ze tato teorie jednak nebola dokazana a je trochu divna nie? :D
Skor zaujimavejsia je energia nulovych kmitov (ak sa to tak este vola).. I ked stale je otazne ako sa absolutne vakuum stalo tym nasim falsnym.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
14.1.2011 21:22
Druha veta hovori ze nerozumiem. Sucet hmotyenergie (mimochodom nie je hmota energia podla vseobecnej teorie relativity?) je nulovy?
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: vyyyyyy
|
Pridané:
15.1.2011 12:33
chcccemm byť ako vyyyy.....
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.1.2011 19:53
presne tak
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
15.1.2011 22:46
Uh asi uz nie som aktualizovany v tejto oblasti. Co je to za vec co ma zapornu energiu? Antihmota to ani, dalej poznam skutocnu antihmotu -> ktora sa odpudzuje od hmoty (opacne ucinky gravitacie) ale tej vlastnosti neboli asi este zistene.. Youtube uz neni asi najlepsim zdrojom :D
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od: ...
|
Pridané:
15.1.2011 23:30
Tusim to Pjetro spominal ako exoticku hmotu.
|
| |
Re: niečo z ničoho
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.1.2011 8:47
Tak tak. Pomenovanie slovom je sice absolutne irelevantne, avsak neslobodno to stotoznovat s antihmotou v nasom "beznom" ponimani. Napokon aj pojem "antihmota" je zrejme akysi evolvovany habit z ktoreho sa casom stala ista konvencia. Pomenovanie antihmota je dost vystizne, synonymom je "opacna hmota". T.j. co malo povodne kladny el. naboj ma zaporny a co malo zaporny, ma kladny. Vsetko ostatne je zachovane (samozrejme aj hmotnost).
Exoticku hmotu so zapornou hmotnostou by sme mohli vhodne tiez nazvat "zaporna hmota". Pomenovanie je tiez velmi vystizne. Hmota ma vzdy kladnu hmotnost (el. naboj nas teraz nezaujima) a zaporna hmota ma vzdy zapornu hmotnost. Je to sice tiez zamena na opacne, ale nie vseobecna zamena ako pri antihmota, ale iba jedna zamena kladneho za zaporne (kladnej hmotnosti za zapornu). Taka miera vseobecnosti ako pri pomenovani antihmota by tu teda asi skodila.
|
| |
Re: klud plz, aj tak tomu hovno rozumiem
Od reg.: featherlight
|
Pridané:
17.1.2011 2:19
Je mozna premena energie na hmotu aspon podla nejakej teorie? To sa mi zda ako alchymia, Einstein sice hovoril ze energia a hmota su 2 rozne formy 1dnej veci, takze podla neho premena energie na hmotu je mozna. E=mc2 v teoretickej rovine plati v oboch smeroch, takze 1kg hmoty m obsahuje energiu E=1x300.000.000x300.000.000(c, rychlost svetla vo vakuu v m/s na2)to je 9x10 na 16stu Joulu energie, takze 1kJ energie by sa mal dat pretransformovat na 9x10 na 16stu kg hmoty. Ale ze by sa po big-bangu premenila energia na hmotu, hmm, hladam to po celom nete, nasiel som len, ze jeden chlapec sa to vraj ucil v astronomickom kruzku, pytal sa ci sa uz niekomu podarilo premenit energiu na hmotu, a hned prvy dodal zaujimavu odpoved:
Ze vraj sa to deje vzdy v maminom brusku ked je tehotna, a to sa mi paci :)
P.S.: pjetro budem vdacny za re, dik
|
| |
Re: klud plz, aj tak tomu hovno rozumiem
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2011 8:13
Otazka zaujimava, odpoved je sice obsirnejsia, ale trivialna. V prvom rade treba rozlisovat DVA sposoby chapania premeny energie na hmotu.
1) Fyzikalny - ano ide to aj opacne, premena energie na hmotu sa deje neustale, napr. aj v urychlovacoch, ked pri super-vysoko-energetickej zrazke protonov ci jadier olova vzniknu castice, ktorych hmotnost vysokoooo presahuje hmotnost toho, co sa zrazilo a ktore neexistuju pri beznych podmienkach a su preto velmi hnestabilne (bohuzial sa hned menia na najlahsie castice z prvej rodiny hmoty - tie rodiny su tri). Teda energia v podobe extremne vysokej kinetickej enegie castic (t.j. inak rychlosti) sa pretavila do existencie castic s vysokou hmotnostou (bohuzial nestabilnych).
|
| |
Re: klud plz, aj tak tomu hovno rozumiem
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2011 8:14
2) Chemicky - napr. slnecna energia sluzi ako nutny katalazator na endotermicku syntezu zlozitych makromolekul. Existuju specialne prostredia so specialnym zlozenim (tzv. fotosystem 1 a 2), ktore su schopne excitovat svoje elektrony vo svojej molekulovej strukture pomocou EM ziarenia istych vlnovych dlzok (svetla) .Excitovane elektrony su dalej "pohon" pre mnoho-urovnovy vznik molekul, na ktorych vznik treba energiu a je to energia z tychto fotonmi slnecneho svitu excitovanych elektronov. Velmi zlozitymi mechanizmami su rastliny nakoniec schopne syntetizovat zlozite organicke molekuly (ci uz so zakladom uzavretych uhlikatych cyklov, alebo dlhych uhlikatych retazcov ... alias cukry, tuky, bielkoviny, nukleove kyseliny). Vyssie zivocisle formy tieto organicke makromolekuly vyuzivaju a ich rozkladom nahromadenu energiu vyuzivaju PRESNE v opacnom smere.
|
| |
Re: klud plz, aj tak tomu hovno rozumiem
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2011 8:14
Tieto vyssie zivocisle formy (zivocichy) tuto energiu vyuzivaju na svoj vlastny rast. Narodene dieta sa sklada cca z 10^27 atomov a bolo by velmi naivne ci az velmi smutne mysliet si, ze tieto atomy vznikaju v bruchu matky fyzikalnym sposobom uvedenym v bode 1). Tie atomy z ktorych sa dieta "posklada" existovali uz miliardy rokov. Energia sa vyuziva nie na tvorbu tych atomov (to by jej totiz bolo nutne biliardy-nasobne viac), ale na USPORIADANIE tych atomov, t.j. na zlucovanie do makromolekul - na to treba energiu dodat (CHEMICKU).
|
| |
Re: klud plz, aj tak tomu hovno rozumiem
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2011 8:21
dodatok: tie atomy ako stavebny material pochadzaju jednak zo vzduchu a jednak zo stravy (strava v pripade zivocichov teda jednak poskytuje chemicku energiu, jednak chemicky material))
|
| |
Re: klud plz, aj tak tomu hovno rozumiem
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2011 8:25
Samozrejme ze takato chemicka premena energie je miliardy-nasobne menej efektivna ako vo fyzilaknom zmysle. Ked by uz ludske telo bolo postavene a nepotrebovalo by prisun dalsieho stavebneho materialu (co je nezmysel ale nevadi), tak clovek by za cely svoj zivot na ziskavanie energie potreboval zjest tisuce ton potravy a pri ziskavani energie fyzikalnym sposobom by mu stacilo par gramov (zrejme ani nie hmotnost ekvivalentna hmotnosti jedneho kolieska salamy).
|
| |
´´:D :D :D :D :D ´´
Od reg.: Bulo Bulek
|
Pridané:
14.1.2011 10:49
hlavne že vieš pisať smailov
|
| |
Re: ´´:D :D :D :D :D ´´
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 10:55
heh to je zlozvyk :D
|
| |
Re: ´´:D :D :D :D :D ´´
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
14.1.2011 11:16
aj to "heh" vsak..
|
| |
Re: ´´:D :D :D :D :D ´´
Od: johnyM128xxxx
|
Pridané:
14.1.2011 11:20
jop
|
| |
Re: ´´:D :D :D :D :D ´´
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
14.1.2011 17:42
Heh nepaci sa ti vyjadrovanie emocii?
Samozrejme jeden smail by stacil.
|
| |
titulok
Od: fajzen
|
Pridané:
14.1.2011 10:51
heh, staviame urýchlovače za neviem koľko miliárd, najlepšie mozgy sveta si s tým lámu hlavu dlhé roky a pritom to tu máme odjakživa a zadarmo, však ich môže aj roztrhnúť od zlosti :-D
|
| |
Re: titulok
Od: fajzen
|
Pridané:
14.1.2011 10:55
predtým, než ma tu niekto ukameňuje - viem, že tam ide aj o iné ;)
|
| |
dobre vam to z rana j.....
Od: mr.Proper
|
Pridané:
14.1.2011 11:04
Co sa tu hadate nad tym co bolo niekedy tak davno, ze to neviete ani matematicky vyadrit ? Dolezite je co je a co bude, ovecky :)
|
| |
Piatok, 14. januára 2011, dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Prihlaseny Uzivatel
|
Pridané:
14.1.2011 11:29
na zaciatku bol gang-bang a na zaver vznikla hmota..
|
| |
Re: Piatok, 14. januára 2011, dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: Pošli kvetii
|
Pridané:
14.1.2011 11:38
vznikla pomocou bukakeli
|
| |
Re: Piatok, 14. januára 2011, dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: rocco s.
|
Pridané:
14.1.2011 11:41
a ta hmota si ty.
|
| |
Re: Piatok, 14. januára 2011, dnes má meniny Radovan, zajtra Dobroslav
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2011 11:44
Nie on je antihmota :)
|
| |
hluposť marnosť
Od: xwettec
|
Pridané:
14.1.2011 12:19
...v cerne ide hlavne o vývoj next generation weapons,to ostatne je len zásterka tupci.Či sa nepoučíte!
|
| |
Re: hluposť marnosť
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 12:35
faaaakt? si nejako pri zdrojoch - alebo pri chorom mozgu.
a uz vyrobili antihmotovu bombu?
|
| |
Re: hluposť marnosť
Od: ezio
|
Pridané:
14.1.2011 13:12
Až Ti jednu hodia na hlavu, tak potom múdruj.
|
| |
Re: hluposť marnosť
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 14:15
Asi nevies o tom, ze dnes vieme vyrobit len par desiatok atomov antivodika? Ak by sme mali co i len 1 gram antihmoty(pozostavajuci cca z kvadriliona = 10^24 atomov antivodika), a vedeli ju jednak uskladnovat a jednak postupne anihilovat s hmotou, tak BA by bola s energiou vystarane na cele dni a antihmotova bomba 1 g hmoty + 1 g antihmoty by bola ozaj bomba.
P.S. prazdna obalka formatu A5 ma az niekoko gramov, t.j. bol by to len zlomok hmotnost prazdnej obalky A5.
Ale predpokladam ze ti to nevadi.
|
| |
Re: hluposť marnosť
Od reg.: Bguardian
|
Pridané:
14.1.2011 14:32
Nejak vela ciats Dana Browna, chod radsej pohladat svaty gral ;)...
|
| |
posli kvety
Od: napoleon
|
Pridané:
14.1.2011 12:22
este ze vo francuzsku burky zakazali.
|
| |
anti-
Od: xtc
|
Pridané:
14.1.2011 12:38
Preco pisete nadpis o antihmote ked su tam len anticastice. To je rozdiel! Anticastica=pozitron; Antihmota=antivodik (tj. cely atom)
|
| |
Re: anti-
Od: ezio
|
Pridané:
14.1.2011 13:13
už si nakŕmil sliepky?
|
| |
Re: anti-
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2011 13:24
antihmota je cosi zlozene z rovnakych atomov ako hmota, ibaze elektrony a protony maju opacny naboj. Ak by to bolo ako hovoris, tak ani elektron nemozme nazvat hmotou, a to nieje pravda. Pozitron je antihmota, tak isto ako elektron je hmota.
|
| |
Re: anti-
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 14:06
ide len o pohlad na vec
|
| |
Re: anti-
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
14.1.2011 17:46
Podla anglickej wikipedie to mas asi spravne. Ale podla logiky hmota je hocico hmotne.
|
| |
Re: anti-
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.1.2011 19:56
ma to len jednu drobnu chybku: sedliacka logika neplati, pokial sa vymanime z nasho sveta normalnych rozmerov, hustor, teplot, tlakov, hmotnosti a ideme do velmi subatomarneho maleho alebo velmi velkeho sveta kozmu.
kvantova mechanika a obe teorie relativity maju veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelmi daleko od sedialckej logiky, su totiz "sialene"
|
| |
Re: anti-
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.1.2011 19:58
preto napr. hmota moze byt aj svetlo (t.j. svetlo sa da pretransformovat napr. na krajec chleba - cisto teoreticky) a opacne krajec chleba na svetlo
|
| |
Re: anti-
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
16.1.2011 10:29
Myslim ze toto je vec slov. Slovencina ako ine jazyky je debilna a preto vznikaju taketo hovadiny. Svetlo je hmotne preto je hmota :) (takto by to malo byt keby nebolo idiotov)
Link na anglicku wiki si to precitajte mudrlanti:
http://en.wikipedia.org/wiki/ Antimatter
|
| |
Re: anti-
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
16.1.2011 10:32
Antimatter is the extension of the concept of the antiparticle to matter, where antimatter is composed of antiparticles in the same way that normal matter is composed of particles. For example, a positron and an antiproton (p) can form an antihydrogen atom in the same way that an electron and a proton form a normal matter hydrogen atom.
|
| |
aaaaa
Od: cmuqicek :-*
|
Pridané:
14.1.2011 13:13
AhOyKi cHlapTSi :) tSchO Je to aNtiHMotchicKA? mOOOOOOOc Vaass vSeTChych LuuubKAm cmuq na peNisTeK :)
|
| |
Re: aaaaa
Od: Mokion2
|
Pridané:
14.1.2011 13:41
Tak toto tu chýbalo...
|
| |
Re: aaaaa
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.1.2011 14:07
preboha, nic proti 4%, ale IQ mi po precitani kleslo o 40
|
| |
Re: aaaaa
Od reg.: fakju
|
Pridané:
14.1.2011 16:14
Trapas. Nevyslo ti.
|
| |
Big Bang
Od: iKEBAB
|
Pridané:
14.1.2011 13:43
Mozno to bol len omyl, nieco proste ako nepodareny pokus, alebo "Houston, mame problem!"
|
| |
dadafag
Od: gfdgd
|
Pridané:
14.1.2011 14:28
lol tepla voda..
|
| |
Re: dadafag
Od: -...-
|
Pridané:
14.1.2011 14:51
OMG ROTF LOL FTW!
|
| |
Re: dadafag
Od: prdlajs
|
Pridané:
14.1.2011 17:33
Cize po slovensky nieco ako "ooo moj boze, valam sa po zemi, vela smiechu, zachrante velryby" ? :)
|
| |
Re: dadafag
Od reg.: Erratum
|
Pridané:
14.1.2011 18:19
LOL je myslim ze originalne "laugh out loud" ale je to jedno :)
|
| |
Pripajam
Od reg.: Bguardian
|
Pridané:
14.1.2011 14:44
sa k toerii o bakalarskej praci akurat by som to zmenil na projekt 6 rocneho chlapca ktoremu rodicia na Vianoce kupili sadu "Sprav si svoj vesmir" a teraz je otazka ci dostane aj rozsirenia ako "Pomoz svojej oblubenej rase", "pohlcovac ciernych dier 3000", "Navrhni si svoju planetu" a najma "Keep it small" - bariery proti rozpinaniu vesmiru, vhodne najma do bytov
|
| |
-------
Od: -------
|
Pridané:
14.1.2011 17:47
A komenty tu su hmota ci antihmota ?
|
| |
Re: -------
Od: Evangelion
|
Pridané:
14.1.2011 18:46
Komentare s kladnym hodnotenim su hmota a zo zapornym antihmota
|
| |
Re: -------
Od: Svišť
|
Pridané:
14.1.2011 19:12
Antihmotu nevidno lebo ju svišť bali do folie
|
| |
vyletik
Od reg.: Jonny1111
|
Pridané:
14.1.2011 20:23
a desiatky, stovky, mozno aj miliony civilizacii sa na nas smeju aki sme sprosti ze nevieme pochopit nieco tak "primitivne" :D
sakra chcel by som vidiet ako to bude s ludstvom vyzerat za milion rokov..nejake teleporty..dovolenky do inych galaxii, vesmirov??? :D
|
| |
Re: vyletik
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2011 21:20
S moralkou sucasnosti a mentalitou ludstvo caka nepekny zanik a urcite podstatne skor ako milion rokov, prepodkladam ze ani 1000 nie.
|
| |
Re: vyletik
Od reg.: Jonny1111
|
Pridané:
14.1.2011 21:50
suhlasim ze ludstvo caka nepekna buducnost ale neverim tomu ze cely nas druh vyhynie uplne do posledneho..mozno pridu vojny...mozno vymrie 90% populacie..ale nikdy nie sto..a milion rokov je velmi dlha doba...za ten cas uz budu ludia mysliet snad uplne inac a nebude takych svin ako vidime teraz
|
| |
Re: vyletik
Od: ...
|
Pridané:
15.1.2011 11:06
Ak by mali ludia mysliet inak, tak to by museli najprv vymriet. Vzhladom k tomu ze uz teraz si niektori veci neuvedomuju, tak si ich nebudu uvedomovat aj ked bude neskoro.
|
| |
Re: vyletik
Od: iKEBAB
|
Pridané:
14.1.2011 21:22
za milion rokov tu uz ludstvo s najvyssou pravdepodobnostou nebude
(udajne maju byt nejake rsne teplotne zmeny a tak)
|
| |
Re: vyletik
Od reg.: Jonny1111
|
Pridané:
14.1.2011 21:51
mas pravdu...tu urcite nie :)) ale stale budeme
|
| |
Re: vyletik
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
16.1.2011 6:47
za milión rokov asi nebude veľký problem vycestovať do vesmíru, či? :)
|
| |
k veci :
Od: Yvon
|
Pridané:
14.1.2011 22:32
Dufam ,ze sa casom ukaze , ze cierne diery nie su to ako su dnes prezentovane;
|
| |
vesmir
Od: vesmir
|
Pridané:
14.1.2011 23:46
ja tomu vobec nechapem, ale obcas ked vidim ako velmi dnes dokazu priblizit mikroskopmi do hocijakeho predmetu, a vidiet atomy, a v nich protony, v nich uz tusim tiez nieco nasli.. tak ma napada, keby sme nekonecne vela krat priblizili, neni tam dalsi vesmir? Tak isto z nasho keby sme nekonecne vela krat oddialili, mozno sme len jeden atom na nohaviciach nejakeho robosa co kope kanaly v inom vesmire..
Ako urcite je to blbost, ale predstava (pre mna) zaujimava :D
|
| |
Re: vesmir
Od: prdlajs
|
Pridané:
15.1.2011 5:23
Scenka z filmu Men in Black? :)
|
| |
Re: vesmir
Od: iKEBAB
|
Pridané:
15.1.2011 9:16
Nie.
Pozri si toto video:
http://www.youtube.com/watch?v=qxXf7AJZ73A
|
| |
Re: vesmir
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.1.2011 8:52
Veeelmi pekne (su aj PPT prezentacie ktore na kazdom slajde takto v logaritmickej mierke idu stale k vyssim/nizsim rozmerom), ale chlapec vyssie si este nebodaj bude mysliet ze to nie je pocitacova animacia, ale realne zabery! Vid moj comment nizsie :-)
|
| |
Re: vesmir
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
16.1.2011 18:23
to by este chlapec ale musel chapat co znamena exponencialna skala a ze v tom videu pri oddalovani a putovani stale k vacsim mierkam sa rychlost exponencialne zvysuje a ze tesne za Mesiacom sme uz prekrocoli rychlost svetla :-)
|
| |
Re: vesmir
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.1.2011 20:07
ako zaujem o vedu ocenit musim, len si troska mimo obraz ako sa iste vedomosti nasli a co dnes mozme vidiet! takze uvediem ta do reality: samotny atom optickym mikroskopom v ziadnom pripane neuvidis, dokonca ani DNA (taka jedna supermakromolekula). kvoli povahe svetla (presnejsie kvoli vlnovej dlzke), sa da optockymi mikroskopmi priblizovat maximalne cca 3000-nasobne. Ked chces nieco priblizit 50000-nasobne,opticky mikroskop a viditelne svetlo ti nepomoze. na mensie struktury sa ide inak. avsak ani to nestaci na samotne atomy. tam vidime len pravdepodobnostne rozmazane machule (aj ked jednotlivymi atomami uz dokazeme manipulovat, ale pozorovat atom odfoteny ako krasnu ostru gulicku je NEMOZNE kvoli principu neurcitosti). no a to co je vnutri atomu UZ VOBEC NEPOZORUJEME, o tom vieme len z experimentov z atomami!
a inak fraktalova povaha matrapila v puberte: ze napr. cely nas vesmir je len jeden kvark v dalsom vesmire atd. do nekonecna
|
| |
hej hou
Od: dcmsnd
|
Pridané:
15.1.2011 2:29
Ked som fetoval tak aj mna take veci napadali. Nastastie teraz ma napada ze fetujes ty.
|
| |
Vyroky NASA
Od reg.: Propediotika
|
Pridané:
15.1.2011 17:54
NASA uz vysvetlila ako to bolo s bakteriami pohananymi arzenom?
NASA avizuje astrobiologický objav, ktorý ovplyvní hľadanie mimozemského života 30.11.2010
http://www.dsl.sk/ article.php?article=10113
Život môže mať aj inú podobu, NASA objavila baktériu s arzénom v DNA 2.12.2010
http://www.dsl.sk/ article.php?article=10129
NASA, máme problém
Z objavu „mimozemských baktérií“ sa vykľúva pozemsky fušerská veda 3.1.2011
http://blog.etrend.sk/ robert-mistrik/2011/01/03/nasa-mame-problem/
|
| |
Re: Vyroky NASA
Od: prdlajs
|
Pridané:
16.1.2011 18:53
Na tom poslednom clanku sa mi paci, ze je tam uvedene "tu, tu a tu" :)
|