| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
ale niee
Od reg.: Bulo Bulek
|
Pridané:
12.1.2011 8:50
a preco take obmedzovanie :D
|
| |
Diskusia k článku
Od reg.: Retard123
|
Pridané:
12.1.2011 8:54
A budeme tu mať ďalšiu major verziu.
|
| |
Ach jaj
Od: siirii
|
Pridané:
12.1.2011 9:15
Veľmi stupídna myšlienka, odstraňovať podporu niečoho, čo sa majoritne využíva všade a navyše je kvalitnejšie ako ich WebM.
|
| |
Re: Ach jaj
Od: sjhdsjak
|
Pridané:
12.1.2011 9:24
to povedz tym ludom co si aplikovali na ten kodek patenty a chcu na tom zacat zarabat....
uz len cakam kedy zacneme platit zato kolko vzduchu za den nadychame
dalsi poplatok bude zato kolko vydychneme
dalsi poplatok bude zato kolko krokov denne spravime
dalsi poplatok bude zato kolko minut denne presedime...
|
| |
Re: Ach jaj
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
12.1.2011 9:45
http://www.dsl.sk/article.php?article=9641
|
| |
Re: Ach jaj
Od: Peter332
|
Pridané:
12.1.2011 9:46
MPEG LA sa ale uz zlakla a H264 je na pouzitie webe zadarmo (a bez potreby licencie) navzdy. Takze Googlu krok s VP8 uz vysiel. A mal zostat pri tom.
|
| |
Re: Ach jaj
Od: Ja.
|
Pridané:
12.1.2011 10:03
To ale neznamená, že to už nie je proprietárna technológia
|
| |
Re: Ach jaj
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 10:08
Flash nie je proprietárny? Toho podporu nerušia.
|
| |
Re: Ach jaj
Od: dfgdf
|
Pridané:
12.1.2011 10:18
lebo nemozu, keby mohli, tak zrusia.
Ked nieco trha, zere procesor alebo padne, je to vzdy flash. A to nehovorim, ze sa cez to najlepsie hackuju stroje ;)
|
| |
Re: Ach jaj
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
12.1.2011 10:22
Ale môžu ho minimálne nepribaľovať k základnej inštalácii. A že cesta k otvorenosti.
|
| |
Re: Ach jaj
Od: socka
|
Pridané:
12.1.2011 9:52
vsak makaj ty na niecom 5 rokov a potom to daj zadara na web.
oni si plaikovali patenty! svine jedny.
najprv to vymyslaa a potom este aj patenty chcu!
secko musi byt zadarmo!
|
| |
Re: Ach jaj
Od: ghgf
|
Pridané:
12.1.2011 10:19
nemusi a oni zas nemusia podporovat niehoko podnik
|
| |
Re: Ach jaj
Od: JozoRemen
|
Pridané:
12.1.2011 12:57
je velmi naivne mysliet si, ze na VP8 sa nevztahuju ziadne patenty. Ako vieme, patentovane je kadeco…
|
| |
Re: Ach jaj
Od: Deafboy2v1
|
Pridané:
12.1.2011 14:26
Robí sa to tak dnes všade. Divím sa prečo sa toto ľudia nepýtajú zakaždým. No v tomto prípade si myslím že je to správny krok. Theoru podporuje firefox už teraz a myslím si že ak WebM bude otvorený, tak ho implementujú tiež. V konečnom dôsledku to pre koncového užívateľa bude znamenať, že sa nebude musieť starať o to aké kodeky používa jeho browser aby si mohnol pozrieť na youtube "WTF cat" ;)
|
| |
Re: Ach jaj
Od: ja.
|
Pridané:
12.1.2011 15:41
Firefox 4 podporuje WebM, v nightlies je to zapnute od juna. Podporuje ho aj Opera od 10.6.
|
| |
hmmmmm
Od: lolofo
|
Pridané:
12.1.2011 9:38
co som videl statistiku tak na YT vsetky videa v rozliseni nad 240p su prave v tomto kodeku, mi to prislo celkom cudne =D
|
| |
Re: hmmmmm
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
12.1.2011 9:42
Je to možné, ale tieto sú defaultne prehrávané flashom, takže aj keď natívnu podporu H.264 Chrome nebude mať, tieto videá prehrať pôjdu.
Ale je to určite krok späť. Nerozumiem tejto fóbii z uzavrených technológii. Keď sú kvalitné, nie je dôvod sa tomu vyhýbať. A to hovorím ako Debianista.
|
| |
Re: hmmmmm
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 10:31
tí, čo majú testovaciu verziu youtube s HTML5 a používajú chrome, budú musieť prejsť späť na flashovú verziu :)
|
| |
Re: hmmmmm
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
12.1.2011 16:37
Chrome podporuje aj WebM, a youtube ponúka aj videá v tomto formáte.
|
| |
otvorenosť?
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 10:06
Google chce otvorenosť? Jak to že potom podporujú Flash, nie je to kúsok protirečenie?
Okrem toho súčasná generácia mobilných platforiem hardwareovo urýchľuje prehrávanie H.264 videí a tým šetrí baterku. Googlovský kodek nie je podporovaný a tj. ak by sa to Googlu podarilo tak rýchle presadiť, museli by sme si zvykať na kratšiu výdrž bateriek pri už tak žalostných časoch. Keď H.264 je kvalitnejší kódek a ešte bude aj navždy zdarma, nemá tento krok pre zákazníka absolútne žiaden zmysel. A stránky neprejdu na Googlovský kódek, zbytočne stratia podporu niektorých desktopových browserov + všetkých mobilných a ešte majú aj prácu navyše. Ak to Google vážne spraví, pokročilí používatelia si tú podporu doinštalujú, bežný prejdú na iný browser
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: Pošli kvetii
|
Pridané:
12.1.2011 10:14
ano, prejdu na chrome
|
| |
Re: otvorenosť?
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
12.1.2011 10:23
V podstate súhlasím so všetkým, ale nemyslím si, že užívatelia budú mať aj po odstránení H.264 dôvod prechádzať. Jednak má väčšina užívateľov nainštalovaný aj flash player, a jednak portály s HTML5 videom veľmi pravdepodobne ponúknu aj video vo WebM, už len kvôli Firefoxu. Alebo si myslíš, že kvôli trošku lepšej kvalite videa užívatelia prejdú na Safari alebo IE? Ja o tom veľmi pochybujem.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 10:29
možno máš pravdu, ale ja si osobne nemyslím, že toľko stránok prejde aj na WebM. A keď budeš kamarátkam/kamarátom inštalovať browser po stý krát a nebude sa ti chcieť doinštalovávať podporu H.264, tak jej proste hodíš operu/safari alebo necháš aktuálne IE :)
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: ja.
|
Pridané:
12.1.2011 17:07
No a potom si vsimnes, ze ked nedoinstalujes podporu H.264, tak sa nic nedeje a tvoji kamarati budu browsovat internet rovnako, ako ked si ju instaloval ;).
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.1.2011 12:19
k flashu nemas plnohodnotnu otvorenu alternativu.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 14:49
HTML5 je alternatíva. Neposkytuje všetko? Ani WebM nie je taký dobrý, ako H.264 a tam to nevadí
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: ja.
|
Pridané:
12.1.2011 15:44
WebM je "good enough" v porovnani s H.264. HTML5 nie je (zatial!) good enough v porovnani s Flashom.
Btw, WebM "nie je taky dobry ako H.264", ked sa porovnava s x264, co je velmi vyladeny enkoder. Ano, WebM nema zatial taky vyladeny enkoder. Ale ked ho porovnas s bezne pouzivany komercnymi kodermi, tak zistis, ze WebM je casto lepsi ako H.264.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: siirii
|
Pridané:
13.1.2011 8:37
Ide o to, že WebM nemá ani potenciál byť taký dobrý ako H.264, chýbajú mu niektoré podstatné features oproti H.264. Aspoň tak písal vývojár x264, ktorý študoval špecifikáciu a je dobrý predpoklad, že sa tomu rozumie.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: ja.
|
Pridané:
13.1.2011 20:59
Dark Shikari (spominany vyvojar x264) nie je zrovna nestranny pozorovatel. Bol viackrat upozorneny na veci ktore prehliadol (ekvivalent B-frames, dynamicka kvantizacia) a stale ich ignoruje.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: siirii
|
Pridané:
14.1.2011 12:04
Aha to som nevedel. Tak uvidíme, necháme sa prekvapiť.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.1.2011 15:58
html nie je alternativa ku flashu.
|
| |
Re: otvorenosť?
Od: reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.1.2011 15:58
ehm, html5.
|
| |
opat sa mi potvrdilo
Od: Diskusia k
|
Pridané:
12.1.2011 10:11
google sucks
|
| |
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhfffffffffffffff
Od: hhhhhhhhhhhhhhhgg
|
Pridané:
12.1.2011 10:12
no božeeee, s flashom to fungovať bude
|
| |
Re: hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhfffffffffffffff
Od: JozoRemen
|
Pridané:
12.1.2011 12:58
cielom HTML5 video tagu je ale prave eliminacia flashu na takuto beznu potrebu ako je video…
|
| |
Re: hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhfffffffffffffff
Od: JozoRemen
|
Pridané:
12.1.2011 12:58
a inak, je trochu divne vylucit „proprietarne H.264“ nahradenim pomocou Flashu, nemyslis?
|
| |
Opera
Od reg.: kartan marketovy
|
Pridané:
12.1.2011 10:13
Opakuju po Opere :D
|
| |
Re: Opera
Od reg.: Retard123
|
Pridané:
12.1.2011 10:59
ako ináč :D
|
| |
patentizmus
Od: matti
|
Pridané:
12.1.2011 10:34
mohol by velky brat zafinancovat vyvoj porovnatelne kvalitneho kodeku ako H.264. Alebo su technologie pouzite v H.264 tak zapatentovane ze to nie je mozne? No uz je nacase aby si dal niekto patentovat celu algebru a sme v haji
|
| |
Re: patentizmus
Od: lingvinista
|
Pridané:
12.1.2011 10:41
bežný sedlák vo webových videach rozdiel medzu WebM a H.264 nepozná a na profesionalnejšie veci nieje určený
|
| |
Re: patentizmus
Od: JozoRemen
|
Pridané:
12.1.2011 12:59
H.264 nie je urceny na profesionalnejsie veci? Nuz, na strih urcite nie, kvoli keyframom. ALe na distribuciu videa, vratane profesionalov urceny je.
|
| |
Ježiš Mária,
Od: Element2
|
Pridané:
12.1.2011 10:38
to zas máte odkiaľ, že "kódek"? Z maďarčiny?
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Ernest.
|
Pridané:
12.1.2011 10:46
nem
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.1.2011 12:20
ze by od slova kódovať ?
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Element2
|
Pridané:
12.1.2011 13:04
To je pekné, ale nesprávne.
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.1.2011 13:07
samozrejme, ze to spravne je.
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Element2
|
Pridané:
12.1.2011 13:54
Nie, nie je.
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Pošli kvetii
|
Pridané:
12.1.2011 13:58
a je!
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: reg.: ratatuj
|
Pridané:
12.1.2011 14:04
samozrejme ze je to spravne.
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Element2
|
Pridané:
12.1.2011 14:28
Nie, nie je. Je to od slova kodér-dekodér, nie od kódovať. Ale ty zrejme hovoríš aj "dekóder".
Perlička - citát z wiki:
"Kodek (tiež nespr.: kódek, anglicky codec) je zariadenie, alebo krátky program na kódovanie a/alebo dekódovanie dátového toku (streamu) alebo signálu."
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 14:52
síce som sa nikdy nevenoval Slovenčine profesionálne, no napísal by som kóder a dekóder - presne pre ten istý dôvod - kóder kóduje kódovanie
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Element2
|
Pridané:
12.1.2011 16:26
Tak by si napísal zle. Na tom nezáleží, že je "kódovanie"; ak je koncovka -ér, ktorá je podľa určitých pravidiel, tak na základe pravidla o striedaní dlhých a krátkych slabík sa ó skráti na o.
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: kokotsom
|
Pridané:
12.1.2011 17:48
kratka pripona -er v slovencine neexistuje?
|
| |
Re: Ježiš Mária,
Od: Element2
|
Pridané:
12.1.2011 18:24
Samozrejme existuje, sú pravidlá, kedy sa ktorá používa. Ale v tomto prípade stačí proste pozrieť do slovníka, ako sa píše dekodér.
|
| |
ukoncenie na youtube
Od: prdlajs
|
Pridané:
12.1.2011 11:36
A nepisalo sa tu zopar tyzdnov dozadu, ze Google zacal prekodovavat vsetky Youtube videa do VP8 s cielom co najrychlejsie opustit H.264? Pri takej drastickej zmene by predsa mali mat dost presny plan, kedy to mienia dokoncit. Ci?
|
| |
Re: ukoncenie na youtube
Od: ja.
|
Pridané:
12.1.2011 15:47
Prekodovanie zacalo este v maji. Zacalo sa pri HD videach, postupne sa prekodovavaju vsetky. Su tu vsak videa, ktore z nejakeho dovodu nepojdu v html5 playeri, ale iba vo flashi (kvoli embednutej reklame, overlayom apod).
|
| |
patenty
Od reg.: lolec
|
Pridané:
12.1.2011 11:42
ked sme uz pri tych patentoch,
viete ze IBM si patentovalo samotny proces patentovania?
Som zvedavy na dalsi priebeh diskusie :)
|
| |
patent
Od: tomtom
|
Pridané:
12.1.2011 12:16
MPEG LA len oslobodila od poplatkov použitie h.264 na webe. Všetky zariadenia, fyzické nosiče a offline služby budú musieť za použitie h.264 platiť. Je ešte otázne nakoľko by musel napríklad youtube platiť nie za to, že online poskytuje h.264 videá, ale za to, že používa nejaký nástroj na enkódovaie do h.264.
|
| |
Re: patent
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
12.1.2011 14:53
nech si to prekódujú na nejakej stránke :-)
|
| |
Re: patent
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
12.1.2011 15:21
Čo má toto s celým článkom spoločné?
Je irelevantné, koľko "by musel" Google platiť za videá na Youtube v H.264, keďže ak niečo platí, tak platí už teraz.
A ďalej, odobratie podpory z jedného prehliadača neznamená, že sa tento formát prestane na webe používať.
|
| |
Re: patent
Od: tomtom
|
Pridané:
12.1.2011 16:00
Neviem či google za použitie h.264 platí alebo nie, ale problém tohto patentu je práve v tom, že sa to môže zo dňa na deň zmeniť. Relevancia je s komentármi vyššie, niektorí si uvoľnenie patentu dosť zle vyložili.
|
| |
Re: patent
Od: kkkkskls
|
Pridané:
12.1.2011 16:19
no praveže to tak nieje, neplatí momentálne, ale to sa môže zmeniť, tie licenčne podmienky vôbec nemá H.264 definované
|
| |
patent my ass
Od reg.: e3k..
|
Pridané:
12.1.2011 14:55
dobry krok. mozu si stym patentom vytret zadnicu.
|
| |
Re: patent my ass
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
13.1.2011 12:26
nie veľmi, zatiaľ majú všetky zariadenia HW podporu len H.264 ... takže, ak nám vôbec pôjdu WebM videá, tak sa môžeme pripraviť na ešte kratšiu životnosť baterky
|
| |
Re: patent my ass
Od reg.: e3k..
|
Pridané:
13.1.2011 13:38
jo uz dlhsiu dobu si kupujem zariadenia podla toho ci sa do nich da pichnut customizovany opensource firmware bo software. znacka zavazi uz menej.
|
| |
Re: patent my ass
Od: ja.
|
Pridané:
13.1.2011 20:56
Zacinajuc s Tegrou 2 prichadza era hardwaroveho dekodovania a _kodovania_ VP8 (WebM). Behom cca 2 rokov, ako si vsetci obmenia mobily, bude mat kazdy podporu hw dekodovania WebM.
|