| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
......
Od: kubooo
|
Pridané:
12.12.2010 16:18
opät blizsie k bohu
|
| |
Re: ......
Od: cronjob
|
Pridané:
12.12.2010 16:37
You will still not see your God, but now in HD!
|
| |
Re: ......
Od: fantomassss
|
Pridané:
12.12.2010 18:51
upalit vatikan ako je mozne ze vyuzivaju diabolsku techniku....jaaaaj vlastne oni sa ospravedlnili za zverstva spachane na ludoch....tak nic
|
| |
Re: ......
Od: Sheer-Mirage
|
Pridané:
12.12.2010 19:25
Prečo je to diabolská technika?
|
| |
Re: ......
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 8:18
Skus ist s notebookom, samopalom, mobilom, ci aj dementnym primitivnym dalekohladom do minulosti o 450 rokov dozadu a hned by si zistil preco je to diabolska technika. Dokonca aj chudacisko velikan Galileo mal problemy so stelesnenou je***tostou vtedajsich cirkevnych pohlavarov, ktori sa odmietali pozriet do jeho dalekohladu aby videli 4 Jupiterove mesiace!
|
| |
Re: ......
Od reg.: xmarduk
|
Pridané:
13.12.2010 8:20
Lebo sa ňou točí aj porno. ;-)
|
| |
Re: ......
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 8:20
Fuj dalekohlad, diabolsky vynalez! Pytam sa: ako je mozne ze cirkev dnes vyuziva kvadrilion-nasobne diabolskejsie vynalezy ako dalekohlad? Odpoviem si sam: musi udrziavat tempo s dobou, musi efektivne oblbovat svoje ovecky, ved je to len 1 a 3/4 tisicrocia stara mafia (moj osobny nazor ktory nikomu nevnucujem).
|
| |
Re: ......
Od: miro j.
|
Pridané:
13.12.2010 10:26
ved bratovi skoro nedovolili na bilingualnom evanjelickom gympli stuzkovu kvoli tomu ze tanec je diablovo pokusenie a nenabozenska hudba tak podobne nejako...by si neveril jaki su ti "svatuskari" vymleti :D
|
| |
Re: ......
Od: ...
|
Pridané:
13.12.2010 17:38
Pouc ma, aky som vymlety? Je sice pravda, ze niektori ludia maju svoj zadubeny pohlad na vec, ale ked uz, preco siel potom tvoj brat na evanjelicky gympel?
|
| |
Re: ......
Od reg.: Prof. Ing. 3losh DrSc.
|
Pridané:
13.12.2010 16:18
HD je dar od boha. Aj FULL HD stvoril boh. Neviem preco, ale mne pripada Benedikt ako cert.
|
| |
Re: ......
Od: ...................
|
Pridané:
13.12.2010 9:38
je depilacia proti krestanskej viere ? myslim nohy, v okoli genitalii a podobne ..
|
| |
Re: ......
Od: Jablko
|
Pridané:
13.12.2010 13:33
Keby si nemal mat chlpateho bimbasa, boh by to tak nespravil
|
| |
integer
Od: volovina
|
Pridané:
12.12.2010 16:35
na taketo voloviny vyhadzuju peniaze....keby radseh investovali do nieco co ma aj buducnost... koho zaujima svaty otec v hd ? aj tak mu to neprida na krase ....
|
| |
Re: integer
Od: sizej
|
Pridané:
12.12.2010 16:38
cirkev = biznis
|
| |
Re: integer
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.12.2010 16:55
Je to tak. Ci sa vam to paci ale nie.
|
| |
Re: integer
Od: kuboooo
|
Pridané:
12.12.2010 18:07
Je to tak ako to stále aj bolo len to uz nieje tak radikálne ako niekedy, ako neveriaci sa na naivitu niektorych ludi pozeram s vysmechom.
|
| |
Re: integer
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
12.12.2010 18:34
Najlepsie to povedal DaVinci, ak pochybujem, ze existuje Boh, pozriem sa na svoj palec. Keby na Marse nasli PC, tak by nikto neveril, ze ho vytvorila priroda, clovek je dokonalejsi, ale vraj vznikol sam od seba, zaujimava teoria. :P
|
| |
Re: integer
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 19:41
citim zavan kreacionizmu? resp. do moderneho kabata vedy prezleceny inteligentny dizajn? :D
|
| |
Re: integer
Od: ...........
|
Pridané:
12.12.2010 23:16
mozes to nazvat ako chces, no v podstate bud veris na nahodu, alebo na stvoritela...... ja sa radsej na nahody v zivote nespolieham...... preco by som sa mal spoliehat na nahodu v takejto velkej veci?
|
| |
Re: integer
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:37
pekne povedane. kreacionisticka propaganda funguje perfektne a ty nadalej zi vo svete v ktorom je evolucia o nahode :D
|
| |
Re: integer
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 8:30
Nechcem ti kazit radost, ale v absolutnom deterministickom sne ludstvo zilo od cias Newtona po 20 roky 20. storocia.
Dovtedy si ludia mysleli ze ked je nieco popisane vzorcom a sprava sa to podla toho, tak uz vieme podla toho vzorceka vypocitat vsetky aspekty toho deja a este k tomu vzdy na lubovolnu dobu dopredu. OMYL.
Potom sa ludstvo zobudilo, precitlo a zistilo o nahodnom, statistickom popise sveta (to dokonca uz v 19. storoci: rovnica pre teplotu plynu, ktora ja makroskopickym prejavom kinetickej energia molekul plynu, bola odvodena CISTO STATISTICKO-NAHODNYM PRISTUPOM!), teoria dynamickych systemov alias teoria chaosu (deterministicky chaos) ...
|
| |
Re: integer
Od: RIKK
|
Pridané:
13.12.2010 9:46
...all power to the engines.
|
| |
Re: integer
Od reg.: dElEtE
|
Pridané:
13.12.2010 16:51
ja si myslim, ze takmer vsetko sa da popisat uplne presne tymi vzorcami, len este niesme tak daleko a nepozname vsetky aspekty ktore na tu danu vec vplyvaju, a myslim, ze este velmi dlho ani nebudeme na takej urovni. Evolucia tiez nieje nahodna, kazdy najmensi aspekt na nu vplyval....tak ako sa z pohybu motylich kridel rozviril vzduch na jednej strane zemy, tak z tohoto pohybu mohlo vzniknut tornado na druhej strane zeme ;)
|
| |
Re: integer
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 17:21
Samozrejem na evoluciu vplyvalo milion faktorov - z tohoto pohladu na nich evolucia zavisela. Avsak evolucia ako taka (ak si odmyslime ze na nu vplyvalo neslusne vela faktorov) sama o sebe, je snad to najslepejsie a najnahodnejsie co mozno najst. Netreba ani citat mudre knizky, staci si pozriet co i len LAMPU!
|
| |
Re: integer
Od reg.: dElEtE
|
Pridané:
13.12.2010 17:36
ano z tohto pohladu to je asi jedna z najnahodnejsich veci na svete... ale kto povedal, ze mame zacat rovno s dokonalym popisom evolucie :) .. vcase ked budeme vediet dokonale popisat tu evoluciu (ak vobec niekedy) sa bude dat ludske telo lahko vyrobit aj opravit ale to je uz uplne sci-fi :)
|
| |
Re: integer
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
13.12.2010 14:35
sam od seba???
|
| |
Re: integer
Od: viva la fico
|
Pridané:
13.12.2010 0:29
Vidim ze sa pekne placate po ramenach. IMHO pravda je vsak taka ze kvoli biznisu by siel dnes k cirkvi len retard. Je tu par biskupov - sanca vypracovat sa je pomerne mala, aj keby sa to podarilo tak ziskas superba, byt a kancelariu v nejakej starej zatuchline a par prstenov zo zlata. Za to si musis 24/7 na oplatku davat pozor na to co robis, myslim ze Jobs s Gatesom by skratka nemenili. U radoveho knaza je to este horsie, to je tak ekvivalent uradu prace.
|
| |
Re: integer
Od: peter7
|
Pridané:
13.12.2010 9:16
Človek je tak dokonalé stvorenie, že je úplne vylúčené, aby ho slepá náhoda vytvorila (http://goo.gl/LA8r9). Niektorí ľudia žijú, akoby bol tento život jediný a popierajú Boha a budú prekvapení, keď sa po smrti ocitnú pred našim Stvoriteľom, ale to už bude žiaľ neskoro. Boh je živý, stačí byť trocha vnímavejší, lebo hovorí ku svojim deťom, ktoré sú citlivé na jeho hlas. Vyskúšané.
|
| |
Re: integer
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 9:43
Mozno najst lubovolne dlhy usek prirodzenych cisel, medzi ktorymi nie je ani jedno prvocislo. V polahode teda mozno najst dve prvocisla, ktorych rozdiel bude 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 a medzi tymito prvocislami nebude ani jedno prvocislo!
Tie dve tak strasne vzdialene prvocisla musia byt preto BOZSKE! Sak to nie je mozne taka uzasnost, tie dve prvocisla su tak daleko od seba a medzi nimi ani jedno prvocislo ...
|
| |
Re: integer
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 9:46
asi by si si mal precitat: http://www.martinus.sk/?uItem=69329
|
| |
Re: integer
Od: Matulik1
|
Pridané:
13.12.2010 0:54
cirkev = mafia
|
| |
Re: integer
Od: Tomasisko
|
Pridané:
13.12.2010 6:55
Tebe moze byt jedno na co vyhadzuju peniaze su to ich peniaze a mozu si s nimi robit co chcu od teba ich nemaju
|
| |
Re: integer
Od: 5os5os
|
Pridané:
13.12.2010 10:53
A odkial ich maju? Pestuju mandarinky a za trzbu si kupuju zlate prstene? Ci?
|
| |
borec na konec
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.12.2010 16:44
Tento obrazok sa mi uz niekolko krat zisiel :D http://bayimg.com/image/eanchaaca.jpg
|
| |
Re: borec na konec
Od reg.: Otec_Naroda
|
Pridané:
12.12.2010 21:45
pwned!!
|
| |
cirkev a HD
Od: Micho69
|
Pridané:
12.12.2010 16:49
Cirkej tiež musí držať krok s dobou - musí byť moderna.
|
| |
Re: cirkev a HD
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 17:00
nech sa moderne zacne spravat. kupovat modernu techniku zdaleka nestaci...
|
| |
Re: cirkev a HD
Od: Sheer-Mirage
|
Pridané:
12.12.2010 19:24
Skús to vysvetliť, ako je to správať sa moderne.
|
| |
Re: cirkev a HD
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 19:45
priat zodpovednost za ciny konane vo vnutri organizacie najlepsie co najskor. nie dlho zapierat a az ani to nepomaha sa zacat ospravedlnovat. a riesit nezodpovedne spravanie co najskor interne v nutri spolocnosti bez vyhovoriek na "individualnych ludi" ktori idu proti uceniu. ak farar odmietne vykonat krst kym nedostane milodar, je to zle a kazdy to vie. ale nestaci sa iba ospravedlnit, treba to riesit. ak v banke uradnicka pozaduje 50 eur do vlastneho vrecka za otvorenie uctu, banka neskonci s obycajnym "sorry, vedenie banky nemoze zodpovedat za individualne chovanie jednotlivcov". so zneuzivanim detto.
|
| |
Re: cirkev a HD
Od: ...
|
Pridané:
12.12.2010 21:57
nechcem byť zlý ale istá osoba prišla vinou pracovníka banky o dosť značnú sumu... A ako sa k tomu postavila banka? Banka chybu nespravila, nech si daný dotyčný vymáha svoje peniaze u daného pracovníka a tým to haslo... A obdobne ako píšeš o danej skupine môžeš tiež písať o sudcoch, policajtoch, politikoch a iných, vo veľkej skupine sa vždy nájde niekto kto jej robí "zlé meno".
|
| |
Re: cirkev a HD
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:42
"vo veľkej skupine sa vždy nájde niekto kto jej robí "zlé meno"."
to ano. ale pokial sa objavuju pripady v rozsahu viac nez polstorocia a pokial je tych zainteresovanych az prilis vela, uz to nie je vecou jednotlivca, uz je to problem organizacnej zlozky alebo nedostatocneho preverovania svojich zamestnancov.
ak sa vyskytne jeden skorumpovany policajt, je to o jednotlivcovi. pokial je policia (a nie len ta) taka skorumpovana ako to u nas je, tak sa nemozes vyhovarat na jednotlivca!
nesnazim sa v nikom budit dojem, ze cirkev je potajme hrda na tie incidenty, to urcite nie. co tvrdim je, ze je to jej problem a ona ho neriesi dostatocne!
ta mnou spominana hypoteticka pracovnicka banky by z fleku letela, neboli by ziadne ututlavania ci mimosudne dohody s poskodenym klientom a preradenie pracovnicky do inej pobocky
|
| |
Re: cirkev a HD
Od: miro j.
|
Pridané:
13.12.2010 10:35
hovorkyna tej banky bola asi dost podnapita nie ? :) peniaze ktore mas ty v banke ktore ked ti ukradne zamestnanec neznamena ze zodpovednost za ukradnute nesie klient. Ty si dal peniaze do banky a banka sa ti stara o tie peniaze nie zamestnanec banky. Takze tu dost znacnu sumu ten dotycny urcite dostal naspet od banky. Navyse banky su proti lupeziam poistene.
|
| |
Re: cirkev a HD
Od reg.: .fofo.
|
Pridané:
12.12.2010 21:09
Ak chce byť moderná tak už 3D nie?
|
| |
Re: cirkev a HD
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 8:37
nie, nemusi, kde je to napisane?
|
| |
Re: cirkev a HD
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 8:37
nemusi, ale moze a chce, pretoze je to pre nu vyhodne
|
| |
dnes má meniny Otília, zajtra Lucia Pošli kvety
Od: Vera Pohlova
|
Pridané:
12.12.2010 17:36
Aspon na nieco su tie internety a pocitace dobre...
|
| |
Re: dnes má meniny Otília, zajtra Lucia Pošli kvety
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.12.2010 17:50
http://kecy.roumen.cz/assange_u_soudu.jpg
|
| |
Re: dnes má meniny Otília, zajtra Lucia Pošli kvety
Od: Gertrudo
|
Pridané:
12.12.2010 18:35
Kto je ta zena? Ci to ma vtipne kvoli tomu ze ho za znasilnenie sudi zena?
|
| |
Re: dnes má meniny Otília, zajtra Lucia Pošli kvety
Od: asdf2
|
Pridané:
12.12.2010 18:59
http://goo.gl/f3Ce0
|
| |
vymyvaci mozgu
Od: zolike
|
Pridané:
12.12.2010 18:14
nevedel zom ze vymyvaci mozgu maju vlastnu tv stanicu...zaujimalo by ma ze co tam davaju...urcite nejake cirkevne zakony 24/7 :D a odteraz uz aj v HD
|
| |
grcul
Od: grcul
|
Pridané:
12.12.2010 18:16
Pope, now in HD! Allelujah!
|
| |
Re: grcul
Od: aleluja
|
Pridané:
12.12.2010 18:46
Ale ja tu stanicu nemam...
|
| |
Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 18:44
Co sa do toho starate, co sa vyjadrujete ked ste to neplatili. Vatikan nemoze mat HD voz? Ale kolibrikov honit by ste si chceli pri HD ze?
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: fantomassss
|
Pridané:
12.12.2010 18:55
ty si asi honis kolibrika pri svatom obrazku ze ???
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 18:57
A nestaci ti PAL kvalita? Nie, tak sa vrat do bazin.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: webnick359
|
Pridané:
12.12.2010 18:58
lol kkt zijeme v pojebanom katolickom state kde vlada pumpuje cirkev co to da, proste obrovsky biznis zarabajuci na tom, ze ludia su sprosti a naivni... a KAZDY do tohto systemu nutne nalieva peniaze z danovych odvodov atd bez ohladu na to ci chce ci nie... v takejto spolocnosti zabit k hocicomu co suvisi s katolikmi ze "vy ste to neplatili" je fakt kruta ironia
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.12.2010 19:14
Ale ako ze neplatili? Ten kto plati dane statu, nepriamo prispieva aj Vatikanu. Lebo "sme" veriaci stat, tym padom platime Vatikanu za to, ze sa mozeme hlasit k nabozenstvu, ktore oni hlasaju. Najvacsi problem je podla mna v tom, ze vela ludi sa hlasi ku katolickej viere aj ked do kostola nevkrocili 10 rokov aj to iba na svatbu, krst atd.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: webnick358
|
Pridané:
12.12.2010 19:16
Som zvedavy, kolko by sa hlasilo po tom, co by mali napr. odviest pre cirkev napr. 5 eur mesacne... by sa riadne zriedili pocty :))
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.12.2010 19:33
No sak toto. Clovek musi v nieco verit, ale ked pocujem od babky co pan "faralko" dnes hovoril oveckam...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 19:37
Som za. Mozno by bolo zaujimave vidiet, keby sa tej zatracovanej cirkvi zacalo darit. Kazdy nech si plati co chce. Cirkev, sport, kulturu, kluby modelarov...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: dfdsfsdf
|
Pridané:
12.12.2010 19:40
lenze tu nemas na vyber a prisievas tak ci tak, aj to je jeden dovod k nenavisti cirkvi zo strany neveriacich...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: ..........
|
Pridané:
12.12.2010 23:24
nemam na vyber a narodil som sa s tym ze som niekomu nieco dlzny....narodil som sa ako obcan slovenskej republiky do dlhu, nemam na vyber a kazdy den stretavam plno blbcov, nemam na vyber a musim pocuvat blbsich nadriadenych, nemam na vyber, nemam na vyber........ ludia si radi utru hubu do cirkvi.... skus ist volajakemu moslimovy porozpravat co si myslis o jeho nabozenstve do jeho krajiny a bude to posledna vec co si spravil...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:46
presne ako ked som bol decko v skolke: "a preco ja nemozem a on hej?"
poukazovanim na problemy v inych oblastiach aby si zakryl ten problem, ktory sa aktualne rozobera je detinske.
je ZLE ze si sa nadoril do dlhu
je ZLE ze stretavas plno blbcov
je ZLE ze musis pocuvat nadriadenych (obzvlast ak su to blbci)
ale ako by si sa tvaril, ak by sa v politike zacal riesit statny dlh a nejaky trkvas z ministerstva financii by povedal:
"Ale preco riesite statny dlh? ved financovanie cirkvi tiez nie je v poriadku a v tom sa teraz nesprtate"
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
13.12.2010 9:21
nezvyknem ludom nadavat na tomto portale, ale ak si myslis, ze moslimi su viac veriaci ako nasi krestania, tak si *** (ok, rozmyslel som si to, nebudem nadavat) ... mam priatelov moslimov a tiez chodia rovnako poza mesitu ako ta nasa krestanska mladez poza kostol ... a az jedneho dna naberies odvahu a sadnes do autobusu, aby si opustil svoju rodnu dedinu, tak zistis, ze aj na Slovensku nie je problem stretnut drahych veriacich, ktori ti v pohode rozbiju hubu, ak ich zacnes presviedcat, ze boh neexistuje ... je to vsade rovnake, len by si naprv musel vyliezt z brlohu a spoznat svet aj z inej strany, nez ti ponukaju media a vytrcajuce stranky na Internete ... urob mi laskavost a daj si facku ...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 19:50
miesat kulturu a nabozenstvo je dost odveci ale nevadi. v kazdom pripade vo svete sa cirkvi financuju casto same a nemaju s tym problem, len u nas pozaduju peniaze aj od ludi ineho vyzniania resp. bez vyznania.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 19:53
Akoze necitas? SOM ZA.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 20:46
citam. ale akosi z toho citim ze si aj za rozdelenie financovania kultury.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 21:15
V podstate ano, aj ked kultura mi vobec nevadi, ale sko dotovanie sportovcov, ktori nikdy nic nedokazali, hlavne ze mame "zeliezko v ohni" na nejakych hrach.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:46
no, v sporte suhlasim, ten sa dokaze bohato uzivit na reklamach aj sam...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: ...
|
Pridané:
12.12.2010 22:03
v našom štáte máme viacero unikátov, napr. teraz chcú zaviesť tzv. poistenie nebožtíkov - platiť zdravotné poistenie aj z vdovského... Nikde inde na svete niečo také neexistuje, ale u nás možno bude potrebovať zdravotné poistenie aj nebohý...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:48
u nas je tych unikatov pozehnane... taka protiustavna vatikanska zmluva, to je jediny unikat na celom svete. dokonca ani v polsku co by najkrestanskejsou krajinou by ju nepodpisali.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 10:00
Miesat kulturu a nabozenstvo je prirodzene, dokonca ako ukazuju doposial vsetky civilozacie, kultury, spolocnosti, dokonza az nutne. Druhu homo sapiens je nabozenstvo akosi vstepene, ma k nemu geneticke predispozicie, podobne ako na rec ci pismo, viac na:
http://pjetrode.blog.pravda.sk/2010/09/01/3
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 15:25
pekne, mne vsak skor vadi miesanie financovania kultury a nabozenstva. obzvlast ak je tych nabozenstiev tolko a absolutne niekto nemoze suhlasit so vsetkymi naraz. potom je financovanie jedneho iba uprednostnovanie urcitej skupiny ludi voci ostatnym, co je v rozpore s demokratickymi principmi.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.12.2010 17:23
demokracia je totalna utopia vymyslana ludmi
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 19:00
nikdy som netvrdil ze je demokracia dokonala, to urcite nie je. ale je to jeden z najlepsich fungujucich systemov ake ludstvo doteraz objavilo a aplikovalo v praxi. taka autokracia sa neosvedcila ani nahodou.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: fantomassss
|
Pridané:
12.12.2010 19:19
zaujimave je ze v nedelu pred kostolom vidim same touareg, cayan, q7 no proste vstetci nezistni ludia [ucitelia, sestricky, dobrovolnici] uzasne. Zlodeji a mafia co si plati odpustky. Nebo je len pre bohatych a ostatni smazte sa v pekle!!!!
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Sheer-Mirage
|
Pridané:
12.12.2010 19:28
To akože kresťan nemôže mať peniaze na Q7?
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 19:34
Nechaj tak, luzer bude stale sirit len zlost.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: fantomassss
|
Pridané:
12.12.2010 20:37
mas pravdu, ked sa pozries do minulosti je to samy luzer...so spravodlivym svetom som sa uz davno rozlucil...a neviem co je pre teba zlost....ked symbol boha niekto pouziva na agresiu a fanatizovanie sveta...GOD BLESS AMERIKA [je to mimo tento clanok ale kazda debata ma niekolko koncov]....
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: fggfbfgb
|
Pridané:
12.12.2010 20:22
aj tak ziadne nebo a peklo neexistuje tak ze odpustok si mozu nechat
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: ..........
|
Pridané:
12.12.2010 23:32
dozvies sa onedlho, len aby si nebol potom nemilo prekvapeny...... tych 80 -90 rokov je niiiic .... potom caka vecnost a dufam ze si nemyslis ze smrtou prestane tvoja existencia...teda fyzicka ano, ale dusevna a duchovna urcite nie...zoberme si to logicky...zakon zachovania energie....ked sa clovek naordi, uz ma urcitu inteligenciu, dokaze rozumiet urcitym javom koklo seba a dokonca vyskumy ukazali ze od narodenia ma clovek uz urcity system v mozgu, co mu umoznuje naucit sa slova a pouzivat ich v reci.... dokaze rozumiet vyznam slova, co je hlboko za tym co dokaze nejaka naprogramovana masina...............
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:53
ono je to pekne a rad by som tomu veril. ale teologicke kecy ani par tisicrocna zbierka povesti a bajok nepostacuje.
a pre upresnenie tvojho tvrdenia:
"zakon zachovania energie....ked sa clovek naordi, uz ma urcitu inteligenciu" energia a inteligencia su DVE ;) co sa tyka energie, clovek dokaze vyprodukovat len tolko, kolko jej prijme v strave. samozrejme denne sa to moze lisit vdaka rezervoarom v podobe tukov, ale celozivotne clovek nevyprodukuje ani joule navyse. tehotne zeny jedia viac, pretoze potrebuju energiu "za dvoch"
a k tomu mozgu ma co povedat evolucia ktora objasnuje preco, naco a ako to, ze je taky aky je.
mysliet si ze cely vesmir s planetami obiehajucimi miliardy hviezd v miliardach galaxii, s milionmi zivocisnych druhov iba na zemi bol stvoreny LEN a jedine koli tak malemu smietku v tomto vesmire ako je clovek, to je ten najvacsi egoizmus aky si viem predstavit.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Peklo
|
Pridané:
13.12.2010 8:51
O pekle a Bohu sú perfektné videá na www.kristus.sk/video
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: ...
|
Pridané:
13.12.2010 17:52
Aj veriaci moze mat majetok, by ma zaujimalo z akeho mesta si ty, pretoze ja pred kostolom vidim priemernu strednu triedu nanajvys. Ziaden luxus. Inak ak chces zarabat +/-400€ mesacne, tak chod do seminara a mozes sa na ten tvoj "luxus" tesit.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 19:48
bezny utocny postoj krestana. obzvlast tento je mimo logiky, kedze na slovensku je RKC financovana z dani vsetkych! v takom rakusku si toto mozes dovolit povedat, kedze tam na cirkev prispievaju iba jej clenovia.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 19:52
To nie je utocny postoj, ale odrazanie utoku. Clanok je o HD voze. Jedina jeho chyba je, ze napatri nejakemu pornobaronovi, ale Vatikanu, takze pre mnohych to nebude zaujimavy program. A ked dojdu argumenty, tak hadzeme vsetku spinu bez ohladu na povodny spor, ze vsak?
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
12.12.2010 20:18
A aky bol povodny spor? Dakto "od vas" napisal, ze co sa do toho starame, ked sme to neplatili. A odpoved bola taka aka je. Akaze to spina?
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 20:56
ten dakto bol priamo on osobne a teraz je urazeny ze mu vycitame aku kravinu napisal...
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 20:55
zrejme ti unika ucel diskusie. tou je komentovanie diania vo svete. internetova diskusia k clanku je na komentovanie diania popisaneho v clanku pod ktorym sa diskusia nachadza. tento clanok toci o HD vysielani Vatikanu, snad nechces aby sa tu diskutovalo o HD vysielani pornokanalov?
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 20:55
ludia kritizuju vsetko a vsetkych, taky je raz svet, sme rozdielni a tazko sa najde nieco s cim by suhlasil kazdy clovek na planete. na kritiku si zvykaj, ta bola, je a bude. a dokonca ak je konstruktivna tak ma tu vyhodu ze na jej zaklade sa mozes zdokonalovat. odstranit kritizovane problemy etc. ale toto co si predviedol je postov velkej casti veriacej obce (aspon ze sa medzi vami najdu rozumni ludia ochodni viest konstruktivnu debatu hoc aj obsahuje kritiku) - "kazda kritika voci nabozenstvu je automaticky urazka mojej osoby"
ja ako ateista som bol priamo osobne oznacovany za satanistu, clvoeka bez moralky, neuplneho, sialeneho, slepeho, zvrhleho a roznymi dalsimi nelichotivymi privlastkami. bol som vasim papezom Josephom Ratzingerom urazany a nepriamo prirovnavany k nacistom. to ale neznamena ze sa zacnem spravat ako idiot a vykrikovat nezmysly ze si chcete vsetci honit na mojej povahe.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od: Pepopo
|
Pridané:
12.12.2010 21:26
Nemam mindraky z kritiky, nepotrebujem si na nu zvykat. Skor som udiveny z toho, ako ma kazdy hned zaradil medzi cirkevnikov :-D haha, len pre to ze nevidim nic zle na tom, ze HD kupil akurat Vatikan- ci ako vsetci ano a oni nemozu? Bude viac HD prenosov, ze to nebudem pozerat? Nevadi, niekto bude, treba len pokracovat v trende a pokroku. Konieckoncov niesom ten, kto potrebuje vyhrat tuto diskusiu, ale niektore nazory fakt exceluju, necudujem sa, ze sme tam, kde sme ako krajina.
|
| |
Re: Vsetkym tu zucastnenym mudrlantom...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.12.2010 23:59
obzvlast sa tu komentuje tvoje tvrdenie ze my sme to neplatili. budto si "cirkevnik" (uprednostnujem oznacenie clen RKC), ktory si brani svoje presvedcenie, alebo mas znacne medzery v informaciach o financovani RKC. nielen ze je dotovana z verejnych dani a vyjde cca 1000 SKK na hlavu (vypocitaval to jeden presvedceny krestan, mne sa prepocitavat nechce, budem mu verit) mesacne, ale dokonca oslobodenie od dane znamena dalsie uspory financii na ukor verejnych financii a teda na ukor kazdeho obcana.
ak by si mal tieto vseobecne rozsirene informacie, tak by si nenapisal to, co si napisal.
jedine ze by si bol vazne clen RKC braniaci svoje presvedcenie zubami nechtami.
kedze to ale odmietas, budem predpokladat ze si bol nedostatocne informovany a teraz mozes svoje povodne tvrdenie vziat spat cim sa tato diskusia uzavrie.
|
| |
bohatstvo
Od: pavolpi
|
Pridané:
12.12.2010 20:05
no, a teraz celý svet uvidí ich skromné majetky, striebro a zlato v HD kvalite.
|
| |
.....
Od: Morte
|
Pridané:
12.12.2010 21:17
moj nazor na krestanstvo...
http://tinyurl.com/2gxlr5k
|
| |
zamyslenie
Od reg.: Otec_Naroda
|
Pridané:
12.12.2010 21:47
Berte to tak...ze najblizsie zjavenie bude v HD a uvidite aj detaily ktore ste si predtym nevsimli!
:DD
|
| |
Re: zamyslenie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 0:00
konecne tie toasty s obrazkami Krista uvidime v plnom rozliseni :D
|
| |
nabozenstvo
Od reg.: roflmao
|
Pridané:
12.12.2010 22:47
Tak zase berte to tak ze v dnesnej dobe vacsina mladych veriacich je veriacich len preto lebo je to tradicia v ich rodine a v podstate musia chodit do kostola aj ked ich nikto k tomu priamo nenutil...vela ludi / s vynimkou starsej generacie / chodi do kostola skor koli oddychu a urcite nie preto lebo veria tomu ze budu ocisteni od hriechov a podobne zvasty
|
| |
Re: nabozenstvo
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 0:05
no, osobne poznam 2 mladych (rozumej 25-30) ktori veria v plnom rozsahu. a potom dalsich 2 mladsich (15-18)
a ti zvysni, aj ked do kostola nechodia, dokonca aj ti co neuznavaju cirkev alebo ine nabozenske spolocenstvo, vsetci veria a su uprimne presvedceni o existencii stvoritela ako aj sveta v ktorom zotrvaju na veky az ich cas tu na zemi pomynie.
ono netreba aby ta rodicia nutili chodit do kostola, na cirkev, na kostol, na farara si kazdy utvori vlastny nazor. ale staci ze vyrastas vo svete, kde je posmrtny zivot nespochybnovany a bude to pre teba taka pravda, ako ze elektricky prud ta moze zabit aj ked si sa nikdy vedenia nedotkol.
|
| |
Re: nabozenstvo
Od: HMMMMM
|
Pridané:
13.12.2010 0:14
Hmmm takze ho tu mame.. jeasnovidec, co presne vie komu kolka bije.....pekne si to napisal len cele zle.
Ak budes stat na zastavke a nebudes chapat preco na teba ten tpack tak civi, tak robi presne to co ty...sudi ludi bez hlbsieho pohladu.
|
| |
Čo už s Vami part 1
Od: HMMMM
|
Pridané:
13.12.2010 0:35
Ludia uz si uvedomte ze viera nie je len o kostole. Za to ze mate strach si priznat ze ste slabi na to, aby mohol byt niekto nad vasim myslenim a chapanim nemusite hned odsudzovat.
Vsetci chceme byt strasne in, zapadny "atd." Napr. v amerike to tak chodi ze ludia nenadavaju po sebe ked jeden veri v to druhi v ine, treti neveri...proste sa respektuju. ale tu nie...vy viete len nadavat.
Uprimne sa spytam, kto z vas posielal sms do debilnych manii a inych kravin....a teraz kolko z vas poslalo penziaze na nejaku charitu (samozrejme bez zrebovanie o hodnotne ceny)?
|
| |
Re: Čo už s Vami part 1
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 15:28
nie kazdy iba nadava, niektori z nas chcu viest slusnu verejnu diskusiu na celostatnej urovni.
do manii som neposlal v zivote jedinu sms, ani do podobnej sutaze. a hoci nepatrim medzi poprednych prispievatelov do charit, obcas sa aj take prihodi. v dobe ked som bol este veriaci, aj na fararov som obcasne prispel.
|
| |
Čo už s Vami part 2
Od: HMMMM
|
Pridané:
13.12.2010 0:36
Pogooglite trochu a zistite kolko zbierok na slovensku ale aj celosvetovo patri cirkvi. Kolko humanitarnych misii je vyslanych a kolky ludia su zaangazovani.
Je mi uprimne luto ze Vam nikto neukazal vyssi ciel zivota, ako len to Vase PC, auto, linux, TV, iPhone (kazdy vie to svoje),a preco by ste sa mali vlastne zamysliet nad sebou. Neodsudzujem Vas, len fakt nechapem ako mozete byt taky aky ste. Hoci nadavate ale pritom "vsetci" niekde citite ze by to mohlo byt aj inak. Ale pycha aj ego su silne veci.dobru noc.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: maggot_133
|
Pridané:
13.12.2010 8:41
Skus si niekedy pogooglit kolko ludi bolo za inkvizicie upalenych. Kolko deciek bolo znasilnenych. Kolko vedcov mucenych a zabitych. Pogoogli aj nieco o kriziackych vypravach. Ale pycha a ego su silne veci. Dobre rano
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: Hmmm
|
Pridané:
13.12.2010 8:54
Dobre suhlasim a opat sa pytam co to ma spolocne s tvojou osobnou vierou? Cirkev sa sklada z ludi ludia robia chyby...neospravedlnuem ale konstatujem
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: Hmmmm
|
Pridané:
13.12.2010 9:05
Vies aj pod Hitlrom boli zvery ale to neznamena ze vsetci nemci v tedj dobe boli hazjli fasisti....Preco globalizujes?Ja to obdobie a ciny spachane taktiez odsudzujem ale nesudim podla toho terajsich skutocnych veriacich!Ak sa niekto nalepkuje a bije do hrude aky je krestan je to chyba. Takze predsa skus len ten google;) skus prijat aspon o trochu viac relevantnych info ako ti tlacia tv a filmy a potom mozno pochopis co ti chcem povedat...
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 15:31
vazim si poctivych a slusnych ludi. ale pokial ma niekto nasrate pred dverami tak ako cirkev, tak by namiesto oneskorenych verejnych ospravedlneni mala zacat upratovat. netvrdim ze ospravedlnit sa je zle, iste je to k ucte ze si dokaze aj ked prilis neskoro priznat chybu. ale cirkev sa ospravedlnuje az prilis casto a vzdy je to neskoro. evidentne zlyhava v prevencii pred udalostami za ktore sa neskor tak ci onak bude musiet ospravedlnit.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
13.12.2010 18:05
Zase na druhej strane, je to organizacia, ktora sidli prakticky po celom svete, takze znacny bordel z toho byt moze. Za druhe sa na to pozri z dlhodobeho hladiska - je tu uz 2000 rokoc a stale je tu. Povedz mi, ktora organizacia je tu tak dlho alebo dlhsie? Organizacia stoji na ludoch, ale nieco vyssie ju viest musi, inak by sa uz davno rozpadla.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 19:03
dlhsie? zidovstvo, hinduizmus, budhizmus. to su (nabozenske) systemy ktore su tu ovela dlhsie. ale co ma jej vek s tym spolocne? za 2k rokov praxe som ocakaval viac skusenosti vo vedeni medzinarodnej organizacie. mame tu ine, mladsie medzinarodne organizacie ktore nemaju tolky bordel, cize relativne efektivne sa to viest da. chce to ale priat zodpovednost za vlastne ciny ihned, nie az ked sa to prevali.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
13.12.2010 20:03
zidovstvo je prakticky to iste ako krestanstvo, ale hovorime ako kvazy "organizacia" nie nabozenstvo a mimochodom budhizmus je mladsi ako krestanstvo.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.12.2010 20:34
krestanstvo je od zidovstva odvodene. ale ich ucenie sa rozdelilo a povedat ze je to to iste je fatalna chyba.
Siddhārtha Gautama, zakladatel budhizmu zil pol tisicrocia pred Kristom ;)
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 10:20
Zle som sa vyjadril. Myslene to bolo tak, ze verime v toho isteho Boha. Takze stale je za tym ta ista "osoba". To plati aj o Islame.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.12.2010 21:58
to zalezi tiez od uhla pohladu. krestansky boh miluje vsetko a vsetkych, je sucitny a nepozna nenavist. zidovsky dokaze bez mihnutia oka vlastnorucne povrazdit egyptske prvorodene deti, necha vyhladit rod amaleka vratane zien, deti a dobytka, dokaze sa rozpalit hnevom etc. ak je v starom aj novom zakone opisovany rovnaky boh, tak musi byt schizofrenik. ale krestania tvrdia ze nie je, tak budto jedna z tychto zbierok svateho pisma klame, alebo (comu krestania vazne veria), vtedy nebolo lepsieho a sucitnejsieho riesenia, nez to spominane vyvrazdovanie.
ak aj toto opominieme, krestansky boh je sice len jeden, ale su vlastne traja (tak monoteizmus ci polyteizmus?), kdezto zidovsky je jeden Hospodin sam jediny z jedneho. to su snad dostatocne rozdiely na to, aby sa nedalo povedat ze stale ide o jedneho boha. co sa islamu tyka, koran som necital a o ich vierouke mam iba letme informacie, takze som Allaha zamerne vynechal.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 22:15
Ked mas to trosku pomylene :) Ano stary zakon je trochu drsny, lenze treba sa pozerat na to aj z ineho uhlu. Boh vtedy ludom zjavoval svoje znamenia a robil zazraky doslova na pockanie a napriek tomu v neho neverili. Sveta trojica je jedna z najzlozitejsich veci z nauky vobec, takze o tom sa da polemizovat a pisat o tom diplomovka a aj tak nedojdeme k rieseniu, pretoze na to sme male ryby. Dalej - tak je to polyteisticke nabozenstvo v monoteistickom - ak by sme chceli byt presny, ale ten isty Boh dal syna Jezisa - zidia cakaju na jeho prvy prichod, krestania na druhy. Allah je v preklade Boh, takze zase je to ta ista vyssia bytost a takisto kazde monoteisticke nabozenstvo, ktore veri vo vyssiu bytost.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.12.2010 15:16
Allah je v preklade Boh, ale to nic neznamena. ako vravim, Koran som necital, neviem sa k tomu vyjadrit, ale taky Zeus, to je meno Boha. to ale neznamena ze je to stale ten isty boh ako krestansky
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 22:15
Co sa tyka pisma - precitat ho nestaci, treba mu aj spravne rozumiet, pretoze na zlom vyklade pisma sa rozsiruju bludy a akurat som prelistoval knihu s nazvom: zvazuju zalobu na cirkev - alebo nieco take, a presne tam chlapik pisal iba svoj obmedzeny pohlad a povytahoval veci z pisma a vytrhol ich z kontextu a nerozumie mu spravne.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.12.2010 15:17
to je to! to pismo aj ked je pisane jednoznacne a vecne, tak sa musi extra zlozito komplikovane vysvetlovat tak, aky vpodstate nic z toho co sa tam pise nemalo taky zmysel, ako sa tam priamo pise.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: Miskos
|
Pridané:
13.12.2010 22:45
Presne tak. Uz Kristus povedal, ze jeho cirkev "brany pekelne nepremozu". A verim, ze po tom, co uz cirkev zazila (napr. u nas komunizmus, ktory padol ako domcek z karat), sa to naozaj nikdy nestane.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
13.12.2010 18:00
Inkviziciu odsudzujem, ale:
Kolko deciek znasilnenych - podla "oficialnych" tvrdeni bulvaru? Kriziacke vypravy - povedz mi prave ty ich prvotny ciel.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.12.2010 19:04
ucel nesvati prostriedky!
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
13.12.2010 20:13
Kriziacke vypravy mali jeden vyznam - dobit svoje uzemie, ktore patrilo tym ludom nazad - oni nesli dobijat cudzie, ale svoje. Kapek sa to zvrhlo, lenze ludia ktori su neveriaci prave na toto sa najcastejsie pozeraju : inkvizicia,kriziacke vypravy - ktore aj tak boli pravom, a udajne pedofilni knazi. Kazdy vidi len to co, co chce. Ako to hovoril uz chlapik v tejto diskusii, cirkev tvoria vsetci ludia a ako sme ludia, kazdy robi chyby, aj ked chyba knaza ma patricne vecsie dosledky, kedze ma byt prikladom.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.12.2010 20:40
ja som sa k stredoveku ani staroveku nevyjadroval, aj ked tam nie je nic na co by cirkev mohla byt hrda. podotykal som ze ucel nesvati prostriedky. a v organizacii, v ktorej uceni je v hornych prieckach ako jedna z nespochybnitelnych moralnych pravd zjavenych samotnym Hospodinom, prikazanie NEZABIJES, si nedokazm predstavit ucel, ktory by mohol ospravedlnit vojnu. nie podla mojich moralnych hodnot, ale prave podla tych cirkevnych.
a to donekonecna duchaprazdne vyhovaranie sa na individualistov ma uz unavuje. sakra tak si to rieste! vyhadzujte take individua, nie ich iba presuvajte z jednej farnosti na druhu! pozadujte psychotesty pred priatim na post duchovneho! zvyste naroky! je to sakra vasa organizacia a ako taka nesie za konanie svojich clenov zodpovednost! vyhody postu organizacie by to chcelo, ale z povinnosti uz s chce vyzut.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 10:15
1. To vyhovaranie je opodstatnene, ked ateisti utocia stale tymi istymi prostriedkami a nedaju si povedat, popripade maju sproste poznamky alebo o niecom nemaju ani sajnu, ale hraju sa na chytrych. Tym samozrejme ta nechcem nijako urazat.
2. Vysvetlim ti ako to je s tym nezabijes v konkretnej vojne.
Uvediem priklad: Napadnu Slovensko Madari a obsadia nase uzemie - mne sa podari utiect do Polska a v Polsku vybudujem armadu. Vratim sa nazad dobit Slovensko, kedze pravom patri mne - zabitie nebude ziaden hriech v ramci vojny - ale hovorime o bojovani, nie vojnove zlociny. Plati to ale len na tento pripad a moralne je to cirkevne v poriadku. A takto fungovali aj Kriziacke vypravy - tam je ten rozdiel, sli si dobit uzemie, ktore patrilo im.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 10:28
Takisto nezabijes ma dalsiu vynimku - pokial ta niekto napadne a ty sam seba chranis a utocnika zabijes, takisto je to v poriadku, ak si teda nemal inu moznost. Pretoze Nezabijes je sice prikazanie, ale plati ako na ineho cloveka tak aj na teba - cize chranis svoj zivot, keby to platilo v kazdom pripade, tak by si sa musel nechat zabit a to je hlupost.
Inak vazim si ludi, ktori su hlavne slusni, nemam rad kvazy krestanov, ktori sa na nich hraju, popripade maju len zadubeny postoj. Treba nad tym aj rozmyslat. A pokial si sa nerozpraval o takychto veciach s knazmi, tak tazko mozes vediet tie "hlbsie" vyznamy - ak vies co tym myslim.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: Hmmmm
|
Pridané:
15.12.2010 14:50
pekne chlapci suhlas ;)
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.12.2010 22:10
sebaobranu ako vynimku pripustam. nepripustam zverstva, ktore konal Hospodin v SZ!
co sa tyka slusnosti ludi, snad kazdy normalny clovek si ich vazi. co sa tyka teologickych vykladov (to odporucanie na farara), urcite oblasti SZ ale aj historie za poslednych 2k rokov nebolo dostatocne dobre teologicky vysvetlenych. resp. ja sa s takymi chabymi vysvetleniami neuspokojim.
k vyhubeniu amaleka mi bolo podsuvane, ze odporna a kruta vojna na bozi prikaz bolo to najlepsie riesenie akeho je nekonecne inteligentna, nekonecne milujuca a vsemohuca bytost schopna.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 22:23
Na cast z toho som ti odpovedal vyssie.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.12.2010 13:00
ak myslis
"A pokial si sa nerozpraval o takychto veciach s knazmi, tak tazko mozes vediet tie "hlbsie" vyznamy - ak vies co tym myslim."
tak pisem ze teologicke vysvetlenia poznam a su nedostatocne!
ak myslis dobyvanie vlastneho uzemia, tak ani pri amalekovi ani pri egypte nedobyvali vlastne uzemie.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
16.12.2010 13:22
A preto som napisal, ze sa to zvrhlo. A ja hovorim o prvotnom cieli. Takisto nie vsetky vypravy viedli knazi co by si vediet mal. A takisto treba spomenut ze v case tychto vojen bolo mnohych svetych, ktori chceli zmenit cirkev a zacali od seba. Ty proste vidis iba tuto jednu vec pretoze je negativna a hodi sa ti to. Lenze pokial sa na to budeme pozerat len na to co bolo zle, tak budeme nadalej odsudzovat, lebo to co bolo dobre vidiet nechceme.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.12.2010 15:29
vy sa len vyhovarate "ze sa to zvrhlo" ze vidim iba to negativne (snad nebudem kritizovat to pozitivne ze? s pozitivnym totiz suhlasim.) ze ak "budeme pozerat len na to co bolo zle, tak budeme nadalej odsudzovat". to su vsetko vyhovorky len aby ste sa vyhli rieseniu! ak by sa to riesilo vcas, nezvrhlo by sa to, nevidel by som tolko negativneho (nebolo by ho), neodsudzovali by sme sa.
ale problem je na vasej strane, preto ho musite riesit vy. snad nechcete ze pride ateista a bude robit poriadky v cirkvi!
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.12.2010 22:15
1. tu povinnost ma cirkev bez ohladu na to ci existuju alebo neexistuju pripadne v akej miere existuju reakcie ateistov ci inych skupin. ak ma raz cirkev s niecim problem, tak ho ma riesit. a obycajny fakt, ze existuju skupiny ktore ten problem rozmazavaju do takych rozmerov, ktore su cirkvi nepriemne este nie je dostatocny dovod na zbavenie cirkvi zodpovednosti z riesenia toho problemu.
2. Lk 6, 29:35 to je vase ucenie! a kedze je to z noveho zakona, je to akza (oproti jednoduchemu starozakonnemu jednoslovnemu "Nezabijes" ktore nechava velky priestor pre "klucky v zakone"), cize ma vacsiu vahu.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
15.12.2010 22:23
No a chapes tomu evanjeliu ako? Pretoze to co som povedal predtym je stale spravne. Pretoze ako vyplyva z evanjelia, by si sa mal nechat dobrovolne aj zabit, ak by na teba niekto zautocil a to je stale hlupost. Ako som hovoril vyssie, pismo treba aj spravne chapat, pretoze potom zbytocne nastavaju nedorozumenia.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.12.2010 13:09
ja netvrdim ze s tym evanjeliom suhlasim. v krestanskej vierouke je toho vela s cim nesuhlasim. poukazujem na to, co povedal vas boh a ze si vsetci myslite aki ste chytri ked sa staviate do role boha pri vysvetlovani a zdvovodnovani ako myslel to co sam povedal.
pokial k tebe neprisiel sam boh a nevysvetlil ti ako to myslel, kazdy pokus o podrobne vysvetlenie (obzvlast ak sa lisi od povodneho textu :P ) je hra na boha.
ak boh povie "Nezabijes" tak tym mysli NIKDY. alebo mas pocit ze je boh tak lahkomyselny ze zabudne spomenut vynimky, kedy je toto mozne porusit? kazdym zdovodnovanim jeho slova totiz vyjadrujes nazor, ze boh to nebol z nejakeho dovodu schopny (ved je superlativny, ako mohol nieco nemoct?) zdovodnit a rozvinut sam.
a ked vidim kolko roznych vysvetleni existuje, az to nuti cloveka povedat, ze teologicke vysvetlenie nemoze mat nic spolocne s bozim slovom.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od: ...
|
Pridané:
16.12.2010 13:19
Prave na to mat tych teologov aby ti to vysvetlili. V case ked sa pismo pisalo, tak bolo pisane pre ludi aby mu chapali. Biblia NIE JE faktoraficka kniha. Drviva vecsina je napisana v podobenstvach a obrazneho chapania. Nemozes zobrat nieco ako fakt a vysvetlit si to posvojom. Pretoze potom vznikaju presne taketo nedorozumenia. Ja nespochybnujem to co Boh povedal, ale ty tomu ocividne nerozumies. Na to su teologicke skoly aby z nich vysli knazi a vedeli to spravne vysvetlit. Pretoze robis to co som spomenul vyssie - zoberies nieco z pisma ako fakt, vysvetlis si to posvojom a mna oznacis za toho, kto sa na Boha hra, lebo keby chcel , tak by to tak on sam povedal.
|
| |
Re: Čo už s Vami part 2
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
17.12.2010 15:42
to co je dnes v biblii obrazne, to ludia po tisice rokov brali doslova!
po 1. za toho kto sa na boha hra oznacujem teologov ktori si to vysvetluju svojako, nie teba
po 2. ja zoberiem z pisma a vysvetlim si to PRESNE TAK AKO TO JE NAPISANE (to nie je po mojom, to je po Bozom). ak by to totiz presne tak nemyslel, "tak by to tak on sam NEpovedal."
ja si nic vysvetlujem po svojom. ja to chapem PRESNE tak ako to povedal. bud to on myslel presne tak ako to hovori, co by znamenalo ze teologicke skoly sa hraju na boha, alebo to myslel uplne inak ako to povedal, co by znamenalo ze teologicke skoly su potrebne, ale kym sme ich zalozili, tak bolo ludstvo niekolko tisic rokov sprosto klamane bohom (nepovedal im aby to nebrali doslova)
ale cela tato debata je irelevantna, riesili sme problemy, ktore ma cirkev a ktore cirkev neriesi! tym ze budeme atakovat ci obhajovat svate pismo sa na poli cirkevnych problemov neposunieme.
tie problemy su a tie problemy je treba riesit bez ohladu na to ci boh existuje.
|
| |
vatikan v HD
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
13.12.2010 12:44
no, ono to nebudu mensie bludy, ale aspon barevne a vo vysokom rozliseni. to je krok spravnym smerom.
|
| |
Bude konečne aj pornokanál?
Od: MuadDib
|
Pridané:
5.1.2011 13:41
Budú konečne vysielať aj porno v HD?
Teda, myslím klasické, nie gay, ani detské (čo zase obľubujú ich "pastieri").
|