
neprihlásený
|
Piatok, 14. marca 2025, dnes má meniny Matilda |
|
Intel druhým a Nokia piatym najväčším vývojárom Linuxu
DSL.sk, 2.12.2010
|
|
Spoločnosťami, ktorých zamestnanci prispeli najviac zmenami do linuxového jadra za posledný približne rok, sú Red Hat, Intel, Novell, IBM a Nokia.
V stredu vydanej správe o tom informuje Linux Foundation, pod hlavičkou ktorej sa vývoj linuxového jadra koordinuje.
Štatistiky zachytávajú vývoj jadra po vydaní verzie 2.6.30 z júna 2009, až po verziu 2.6.35 vydanú v auguste tohto roka.
Vo verzii 2.6.35 má jadro 13.5 milióna riadkov, verzia 2.6.30 mala 11.6 milióna riadkov.
Zamestnanci Red Hatu sa u piatich verzií od 2.6.31 po 2.6.35 postarali celkom o 6.2 tisíc patchov, čo predstavuje 12% všetkých zmien. Zamestnanci Intelu prispeli 7.8% zmenami, Novell 5%, IBM 4.8% a Nokia 2.3%.
Red Hat a Novell sú tvorcami linuxových distribúcií Red Hat Enterprise Linux a SuSE, IBM dodáva Linux na svojich serveroch a tiež dodáva integrované softvérové riešenia využívajúce Linux, Intel a Nokia spolu vyvíjajú novú linuxovú mobilnú distribúciu MeeGo.
Najväčší prispievatelia k vývoju linuxového jadra (tabuľka: Linux Foundation)
19.1% zmenami prispeli individuálni vývojári, 4.7% vývojári, o ktorých sa Linux Foundation nepodarilo zistiť zamestnávateľa.
Spoločnosť Google, stojaca za operačnými systémami Android a Chrome OS, prispela za posledný rok do jadra 0.7% zmenami.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gandhi
Od: gandhi
|
Pridané:
2.12.2010 14:32
first the ignore you
then they laugh at you
then they fight you
then you win
|
|
Re: gandhi
Od: superdekel
|
Pridané:
2.12.2010 15:22
google neprispieva google len berie, ten ich android je paródia na linux. to isté canonical. jebnutejšiu distribúciu ako je ubuntu som ešte nevidel.
|
|
Re: gandhi
Od: df dfd
|
Pridané:
2.12.2010 15:23
neviem, ci kliknut na plus, ci minus, ked s prvou castou suhlasim a s druhou nie... (nie, nesuhlasim s tou castou o ubuntu a pritom ubuntu neobhajujem a nepouzivam -> gentoo fun)
|
|
Re: gandhi
Od: superdekel
|
Pridané:
2.12.2010 15:31
nie som sám kto sa sťažuje na ubuntu... je to jedna znajzabugovanejšíh distribúcií. tak ako kedysi Mandrake. aj keď do ňho nič neinštaluješ po každom reštarte ťa prekvapí inou hláškou. raz nejde to, potom zase ono, niekedy niečo bez stopy zmizne atď, pamatám si na jeden systém ktorý sa správal podobne: Windows Milenium Edition. keď som ubuntu vymenil za Fedoru tak je zrazu po problémoch. ešteže neprispievajú do jadra linuxu ale len vymýšlajú kravinky typu Unite ktoré ajtak nikto nebude používať.
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
2.12.2010 17:52
no tak potom bude chyba niekde medzi klavesnicou a stolickou. zaujimave, ze mne ide vsetko bez problemov, ubuntu uz mam 2 roky, podpora hw je vzdy lepsia, a aktivne s nim pracujem denne 12 az 16 hodin, ako web developer, a ver mi, na vsetku vyvojarcinu a spravovanie serverov mi to plne vyhovuje, mam vsetko na nom co potrebujem, nic mi nepada, a vsetko slape ako ma. A tiez som poskusal kadejake distra. Mozno zalezi asi aj od softu, a to uz ho mam na 4 notasi a len na jednom som mal problem v wifi atheros, a to vo verzii 8.10, stacilo nakompilovat atheros driveri, ktore v tom case jadro nepodporovalo a vsetko slo jak po masle. ja som plne spokojny s ubuntu.
|
|
Re: gandhi
Od: superdekel
|
Pridané:
2.12.2010 18:25
ja som s hardwarom problémy nemal ale zo začiatku bolo všetko ok a zrazu sa začali objavovať bugy. napr v lište mi mizli ikonky po ďalšom reštarte sa zase objavili niekedy mi niektorý soft vypísal nejakú nezmyselnú hlášku občas ubuntu pri štarte vypíše nejakú blbosť a to s ním nič nerobím ani tam nič nové neinštalujem. mám tam len nahodené webové aplikácie a na druhom kompe ich testujem. ale vyriešila to fedora, vzhľadovo je skoro rovnaká ako ubuntu ale omnoho stabilnejšia. inak windows zaťažujem omnoho viac stále do neho neičo nové inštalujem, niekedy pustím aj 30 aplikácií naraz okrem toho nieiktoré aj vo VMWare a všetko funguje ako hodinky občas mi spadne napr. DAZ 3D alebo Maya ale to je problém tej aplikácie killnem to spustím znova a môžem pracovať ďalej. inak dosť veľa linuxákov hovorí že Ubuntu robí linuxu zlé meno tak asi to nebude len problém u mňa. jediná výhoda ubuntu bola že som v ňom nemal žiadne vírusy.
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
2.12.2010 19:05
no ja som bol volakedy windowsak, a kazdy mi hovoril, ze tazko prejdem na linuxy, no priznam sa asi pred 5 rokmi som s tym prechodom zacal, no najskor mandrake, teraz uz mandriva, skusal som aj fedoru, ci centos, no testoval som priebezne vsetko co sa dalo, no vzdy som mal v tom case s urcitym distrom problem nejaky, a ostal som na widlach, no asi pred 3 rokmi, som mal dual boot win/ubuntu, sem tam mandrivu, a teraz uz vyse 2 rokov cisto fachcim na ubuntu a som spokojny, aj ked sem tam testujem nejake nove distra ci verzie znamych distier, ci uz virtualne, alebo na druhom notebooku, ale primarne mi ubuntu sadlo, a fakt tie problemy, co si mal ty, ja vobec nemam, ide mi vsetko ako ma, a ziadne chyby, ci zmiznutie ikon a nestabilita u mna nie je.
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
2.12.2010 19:11
a dalsia vyhoda je v hw narokoch. winy len pri zakladnom nabootovani mi zaberali okolo 800 MB po nabootovani, a to som nemal este ziaden developer nastroj otvoreny ani nic. na linuxoch mi najviac sedi to, ze mi nabehnu, a to mi bezi apache, mysql, a este nejake sluzby okolo vyvoja, a po nabootovani mi to zerie okolo 340MB na 64 bit architekture a 178MB na x86. Kazde distro ma svoje plusy a minusy, jedni na ubuntu kydaju, dalsi ho xvalia, a tak isto je to aj s inymi distrami, no jedno je iste, ze na widli sa uz nevratim, nejak uz novym neviem prist na chut, ako je win7 a podobne, a to som bol pred tym zaryty majkrosoftak. teraz s widlami robim, len ked ich niekomu instalujem, inak vobec nie, ako je rok dlhy, a na editaciu filmov co mam ako hobby som si plnohodnotne nasiel nahradu. :))
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
2.12.2010 19:54
Pri novsich verziach Ubuntu som si ale vsimol ze s 512 MB ram ani korektne nenabootuju... mam ASRock ION a docasne som tam dal len jednu 512MB ramku, Pri boote mi vyhadzoval hlasku ze je nedostatok pamate. Starsie verzie ale boli naozaj nenarocne. Casto krat aj stabilnejsie. Zalezi to vzdy od konkretnej HW zostavy. Co sa bugov tyka, vzdy som na nejake narazil a vzdy sa zdalo ze sa objavuju nahodne. To je ale dane stylom vyvoja ubuntu. Vzdy nasadzuje aktualne neotestovane baliky, co ma vyhody aj nevyhody.
|
|
Re: gandhi
Od: m44
|
Pridané:
2.12.2010 20:57
tipoval by som, ze si hibernoval na disk a nasledne si vybral jednu ramku. nevidim jediny dovod, preco by to malo vypisovat taku hlasku. s 512 mb ram to urcite bootuje korektne ;)
|
|
Re: gandhi
Od: k77
|
Pridané:
2.12.2010 22:02
no tak neviem, ja som si spravil z jedneho staruckeho stroja (128MB RAM) ubuntu machine.. samozrejme, ze nebezim pod gnome, ale nahodil som LXDE a slape ako hodinky..
Co sa tyka bugov, tak na 3 dalsich pocitacoch pouzivam Ubuntu uz cca 5 rokov a mal som len minimum problemov co sa tyka bugov, alebo aby nieco nefungovalo.. Podla mna je fajn co robia v Cannonicale lebo aj to, ze posuvaju UI dalej je fajn, na druhej strane existuju aj lepsie distribucie aj ked asi menej user friendly.
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
3.12.2010 5:51
no k tomu sa vyjadrit neviem, lebo najnovsiu som neskusal na slabsej masine, momentalne slapem na HP Elitebook so 4GB RAM, nainstalovane mam Ubuntu 10.10 Desktop, na nom mi bezi apache, php, mysql plus moduly pod php, samba a nejake ine sluzby, pri praci mam otvorene stale thunderbird, gnome-commander, quanta plus, mysql administrator, mysql query browser, niekedy aj mysql workbench, gimp, firefoxa + debug nastroje, chrome + debug nastroje, a audaciou mi hra cely den, dalej nejake docky, kompiz atd, a nikdy sa mi nepodarilo presvihnut viac ako 900MB pamate, cize vzdy som pod 1GB alebo 900MB, co je u mna maximum. Ine je ked striham video, ci virtualizujem, vtedy sa mi to vysplha max na 1.5 GB, cize rezervy tam mam velmi velke. A swap mam nulovy.
|
|
Re: gandhi
Od: Cuda
|
Pridané:
3.12.2010 18:11
Ale no, nekecaj...
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
3.12.2010 20:08
nekecam...
|
|
Re: gandhi
Od: video edit
|
Pridané:
2.12.2010 22:36
ako sa vola prosim ta nahrada ?
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
3.12.2010 5:44
konkretne su to softy Kdenlive a Openshot Video Editor, vzdy ich kombinujem, presne ako pod widlami volakedy Premiera a Pinnacle studio. No jedna vec je jasna co sa tyka prechodov, ze Pinnacle ich malo najviac a najbrutalnejsie, ale inak zvysok prace je vsetko to iste co aj pred tym, vsetko co potrebujem urobim bez najmensich problemov.
|
|
Re: gandhi
Od: ubuntu karmic
|
Pridané:
3.12.2010 7:40
Ja by som k tym bugom v ubuntu-karmic dodal, ze niekedy sa mi stalo, ze pri bootovani sa len tak spustil checkdisk alebo ked som chcel namountovat ntfs disk tak po zadani hesla to zamrzlo.
|
|
Re: gandhi
Od: nwo
|
Pridané:
3.12.2010 9:18
Bug to nie je, fsck sa spusta vzdy po urcitom pocte mount-nutia / root adresara..a ntfs je uzavrety filesystem od MS, ked si vezmes aku ma podporu windows pre ine filesystemy (od apple, unixove) tak je to stale 100x lepsie pri linuxe ako pri windowse
|
|
Re: gandhi
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
3.12.2010 20:11
no ale da sa to nastavit, ze po kolkatich mountoch sa Ti ma vykonat FS checkning.
|
|
Re: gandhi
Od: intact
|
Pridané:
2.12.2010 15:56
Google prispievať do jadra dosť veľa (a ide o zaujímavé veci napr. vylepšovanie ext4, práce so sieťami...). Zvyčajne ale ide o veľmi špecifické oblasti, takže absolútny počet záplat nie je až tak veľký.
|
|
.......
Od: ...................
|
Pridané:
2.12.2010 14:52
.. clanok pre 8mich citatelov
|
|
Re: .......
Od: XUT
|
Pridané:
2.12.2010 15:01
Aj keby, ty k nim urcite nepatris.
|
|
Re: .......
Od: ...................
|
Pridané:
2.12.2010 15:02
samozrejme ze nie, nepouzivam to ... skusil som, sklamal som sa, opustil som ..
|
|
Re: .......
Od: 345345
|
Pridané:
2.12.2010 17:02
Ale aspon si zakydas kus, hned je to lepsi pocit.
|
|
Re: .......
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
3.12.2010 6:25
na dsl.sk majú väčší podiel ako Applisti a to je čo povedať, keďže celosvetovo majú asi tak pätinový podiel oproti Macu :)
|
|
Re: .......
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
3.12.2010 11:07
clanok nie je urceny len pre pouzivatelov linuxu. Je to vseobecna informacia a moze byt zaujimava aj pre inych.
|
|
MS contrib
Od: Macstering Mac
|
Pridané:
2.12.2010 15:04
Vacsia sranda by bola keby medzi top prispievatelmi bol aj Microsoft :D
|
|
Re: MS contrib
Od: tacotaco
|
Pridané:
2.12.2010 15:07
samozrejme ze je. len v tom nehladajte nejaky nesranny umysel ide cisto o biznis. http://www.dsl.sk/article.php?article=7797
zmazat medzeru
|
|
Re: MS contrib
Od: zgzivdf
|
Pridané:
2.12.2010 15:22
pre redakciu: Co keby sa na dsl clanky dalo odkazovat nejako vo wiki style? Napriklad [dsl:3342] ? Pripadne spojazdnit vlastny skracovac url, dostupny na dsl. sk. Primarne pre ucely pastovania linkov do diskucii :-)
|
|
Re: MS contrib
Od: bing
|
Pridané:
2.12.2010 15:27
Hned ako dokoncia update.dsl, sa pustia do toho co navrhujes :)
|
|
Re: MS contrib
Od: rts
|
Pridané:
2.12.2010 15:40
presne tato funkcia (update.dsl.sk) je taka skvela, ze ju uz roky nikto nepotreboval aktualizovat.
DAJTE TEN zlty SHIT prec uz konecne!!!!!
|
|
Re: MS contrib
Od: BigLama-nepr
|
Pridané:
2.12.2010 17:08
Aspon toto sem dajte:
http://miniurl.sk/?page=foryourweb
|
|
Re: MS contrib
Od: superdekel
|
Pridané:
2.12.2010 15:25
samozrejme že im ide o prachy, tak ako aj red hatu, IBM alebo aj tebe... či ty nebodáj pracuješ zadarmo?
|
|
Re: MS contrib
Od: intact
|
Pridané:
2.12.2010 15:59
Najskôr sľubovali, že sa o ten kód po začlenení budú starať a keďže to nesplnili (a teda nebol nikto, kto by ten kód opravil a staral sa oň), ten kód bol z jadra odstránený.
|
|
Re: MS contrib
Od: Re: MS contrib
|
Pridané:
3.12.2010 13:01
a co myslis aka firma je na prvom mieste v tabulke pod anonymnym nazvom None? ;-) :D
|
|
sdgsdg
Od: sdgdsg
|
Pridané:
2.12.2010 16:26
preco ti hnusaci zmazali prispevok s cislom 10 000?
smrdi tu cenzura :D
|
|
Re: sdgsdg
Od: .em
|
Pridané:
2.12.2010 18:42
asi im nechutilo ASCII sampanske
|
|
Re: sdgsdg
Od: Gertrudo
|
Pridané:
2.12.2010 18:51
Chyba ti test?
Pre tych co nevedia, tak v 10000om clanku bol len nadpis TEST.
|
|
Re: sdgsdg
Od: dddddddddddd
|
Pridané:
2.12.2010 23:48
ziadny nebol
|
|
nokia
Od: pedro 1115
|
Pridané:
2.12.2010 17:20
Nokia tomu dava...Novy meego na chystanej N9 by mohla byt pecka.uz sa na nu tesim
|
|
Re: nokia
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
2.12.2010 20:01
Ja som velmi zvedavy ako sa nokia vytiahen pomocou systemu MeeGo. Je to ich posledna sanca na zachranu. Som vlastnikom n900 a musim povedat ze by som ten telefon neprial beznemu cloveku. GUI sa niekedy sprava ako slideshow, procesy na pozadi pre laika nahodne a nezmyselne zaberaju systemove prostriedky a tak sa telefon neda plnohodnotne pouzivat. Pre moje specificke potreby ale sluzi dobre. Ak by spojili uzivatelsku privetivost, atraktivnost pre vyvojarov komercnych aplikacii a zaroven zanachali slobodu celeho systemu ako ju vidno v Maemo, bolo by to dokonale.
|
|
Re: nokia
Od: pedrito 1115
|
Pridané:
3.12.2010 0:05
Na youtube su celkom dobre ukazky....vyzera to celkom nadupane. Na N900 uz tusim je daka vyvojova verzia meego(samozrejme neoficialne).
Intel a nokia budu chciet presadit svoj system a je dobry napad robit v podstate rovnaky system aj pre mobili aj pre notebooky.To bude podla mna aj dalsia cesta pre rozsirenie linuxu na notebookoch
|
|
MICROSOFT
Od reg.: Martin xx.
|
Pridané:
3.12.2010 0:51
.....tras sa................
|
Pridať komentár
|
|
|
|