| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
taktika
Od: Reikii
|
Pridané:
30.11.2010 11:39
Sa potrebovali zbavit konkurenice a ked sa to podarilo, tak stiahli lepsie komponenty. Neskor ich nasadia znovu ale to uz bude mac book vysej triedy xx.00001 aby 2x zarobili.
|
| |
Re: taktika
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.11.2010 14:37
hmmm.. len do tvojej teórie nezapadá, že prečo zakázali len im, ostatní si veselo ďalej vyrábajú a predávajú... kto vie aký je ich dôvod..
|
| |
Re: taktika
Od: Reikii
|
Pridané:
30.11.2010 14:49
Ved vravim..zbavuju sa konkurencie.. chcu si zarobit na 2x a ked nebude vyrabat PhotoFast pre apple tak pre nikoho. Tym sa osetrili pred konkurujucimi firmami, ktore budu musiet pouzivat tiez pomalsie SSD disky.
|
| |
Go Space Captain Katsura, Go!
Od: Hele von der Vole
|
Pridané:
30.11.2010 11:45
Classic Apple/Jobs Tactics :-)
|
| |
Go Space Captain Katsura, Go!
Od: Hele Von Der Vole
|
Pridané:
30.11.2010 13:25
a inac kde je pan Remen teraz? tu treba kazat, aka je apple vynikajuca spolocnost, a ze vsetko co robia je pre dobro ludstva... samozrejme len ked prave nezazaluju francuzske teeager-y, aby drzali hubu o vybuchnutom i-pod-e.
|
| |
Re: Go Space Captain Katsura, Go!
Od: ...................
|
Pridané:
30.11.2010 14:50
.. ako suvisi kvalita produktov s moralkou a ferovym konanim na urovni korporatnych vztahov ?
to ze ovplvnuje vyrobcu nieco nepredavat, nesuivis s tym, ze urobia kvalitny produkt.
|
| |
Go Space Captain Katsura, Go!
Od: Hele Von Der Vole
|
Pridané:
30.11.2010 17:14
Ked je produkt opravdu kvalitny, nech hovori za seba, netreba hned bezat na sud... imho.
|
| |
Re: Go Space Captain Katsura, Go!
Od: ...................
|
Pridané:
30.11.2010 17:18
ved hovori za seba .. a o akom sude hovoris ? v tomto clanku som sud nepostrehol.
|
| |
Re: Go Space Captain Katsura, Go!
Od: cinko@home
|
Pridané:
1.12.2010 3:17
v US sa tomu hovori Cease and desist - v podstate je to mily list od pravnika kde hovori co robis zle, preco to je zle a preco ta zazaluju ked neprestanes. Vies take tie mafianske praktiky pride za tebou dvojmetrovy 120kilovy chlap (v tomto pripade pravnicke oddelenie apple) a s usmevom na tvari ti povie ze sa prestanes zaujimat o iste skutocnosti (v tomto pripade prestanes vyrabat ssdcka)
|
| |
Re: Go Space Captain Katsura, Go!
Od: dokazovy material
|
Pridané:
30.11.2010 17:59
vivat sudruh Jobs..... :/
odrbavanie len taky fukot...
|
| |
Ekonomika
Od: Sedliak
|
Pridané:
30.11.2010 11:49
Ďalší príklad, kedy ekonomika brzdí vývoj.
Peniaze neničia iba charakter...
|
| |
Re: Ekonomika
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
30.11.2010 11:52
Peniaze neničia charakter, ale Apple...
|
| |
Re: Ekonomika
Od: .em
|
Pridané:
30.11.2010 16:30
bohuzial, peniaze su v niceni charakteru nevinne :)
|
| |
hmm....
Od: maxos
|
Pridané:
30.11.2010 11:53
cim dalej tym viac sa mi tato firma prestava pacit...
|
| |
Re: hmm....
Od: edi
|
Pridané:
30.11.2010 12:23
mne sa este nezacala...
|
| |
Re: hmm....
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
30.11.2010 19:19
Ked si ale odmyslis tu krutu diktaturu co v Apple vladne uz od zalozenia, tak zistis ze z pohladu BFU ma uzasne produkty. Natolko jednoduche aby ich zvladol kazdy a natolko intelignetne ze vacsine ludi to staci. Problem nastava ked ti nesadne presne to co ponukaju, ale chces nieco specificke... pripadne ked si vies zistit cenu jednotlivych komponentov :D
|
| |
Re: hmm....
Od: ratatuj
|
Pridané:
30.11.2010 19:32
poslednych 10 rokov su skor krali marketingu.
viem si predstavit, ze by zobrali win 2.0, avizne by ho rozbehali na ipade a predavali ako najvacsi vydobytok ergonomie.
stavil by som sa, ze by predali 5 mil kusov minimalne.
ak si odmyslim pocitace, tak nevyrabaju nic, co by stalo z hladiska prinosu za rec. predavaju veci, ktore v skutocnosti nikto nepotrebuje. ich uspech je ze presvedcili ludi, ze cih potrebuju.
|
| |
Re: hmm....
Od: ...........
|
Pridané:
30.11.2010 20:17
notebook, pc a mobil nepouzivas ? .. zaujimave .. podla mna to dost vela ludi aj potrebuje.
|
| |
Re: hmm....
Od: ratatuj
|
Pridané:
30.11.2010 20:26
a co hlavu?
pouzivas?
|
| |
Re: hmm....
Od: ...........
|
Pridané:
30.11.2010 21:46
nezalezi mi na hodnoteni uzivatelov, ale ako je mozne ze tvoja dementna otazka ma ohlas a moja seriozna otazka je zavrhnuta .. bud je chyba vomne, ze diskutujem na nespravnom mieste alebo naozaj reagujem nezrozumitelne.
|
| |
Re: hmm....
Od: ratatuj
|
Pridané:
30.11.2010 21:54
nie, chyba je v tebe, lebo poriadne necitas.
takze schlad hormon a precitaj este raz.
|
| |
Re: hmm....
Od: ...........
|
Pridané:
30.11.2010 22:24
tak mi plz uved, co vyrabaju nepotrebne podla teba .. tipujem ze myslis na iPad, iPod .. hmm, neviem co este ...
|
| |
Re: hmm....
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 9:22
dosť ľudí si kupuje Mac aj kvôli OS - napr žiaden notebook s priemerným SSD diskom (a Windowsom) ti nenabootuje out of the box za 15 sekúnd. Dá sa síce optimalizovať štart, ale to už robíš prácu, ktorú mal odviesť Microsoft a je dosť pravdepodobné, že potom nebude všetko fungovať presne ako má, keďže niektoré veci sa nezapnú a podobne. Tak isto aj v porovnateľnej cenovej kategórii sú síce PC rýchlejšie, ale v kombinácii s Windows nereagujú ani zďaleka tak rýchle ako Macy. Nemám tým na mysli veci typu rýchlosť komprimácie a podobne, ale celkovú svižnosť systému. To však človek nepochopí kým nevyskúša.
|
| |
Re: hmm....
Od: parazol
|
Pridané:
1.12.2010 10:14
ze ty si nevidel este win pc s ssd diskom.
ozaj, co trim, ako sa ma?
|
| |
Re: hmm....
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 10:28
oco má 2-ročný sony vaio s 4GB RAM, 256 GB SSD diskom od boh zná jakej spoločnosti a bootuje mu tak minútku a pol (Win Vista)... že ty si videl Win PC s SSD diskom len na youtube?
|
| |
Re: hmm....
Od: parazol
|
Pridané:
1.12.2010 10:34
problem by som videl prave v tom dvojrocnom pomalom ssd.
nie, pc s ssd vidam kazdy den na 2xi7 8GB workstaton s win7
som zabudol: ako sa ma trim? este stale nezvestny?
|
| |
Re: hmm....
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 11:17
no tak div sa svetu, že na takomto workstatione to ide rýchle :) skús nájsť nejaký notebook okolo 1000€, ktorý ti out of box bootne za 15 sekúnd :)
čo sa týka trimu: "And second, if there’s any idle garbage collection in Apple’s custom firmware for the Toshiba controller it should be able to keep the drive running at peak performance even without TRIM supported in the OS." - pokiaľ to tvrdí anandtech.com , tak ja tomu dôverujem :)
zdroj: http://tinyurl.com/2epyyk6
|
| |
Re: hmm....
Od: dokazovy material
|
Pridané:
1.12.2010 10:49
asi to bude "slavny" Jmicron JMF602.... tam je ta odpoved, a pozdrav "ocka"..
|
| |
Apple vs Intel
Od: ipc422
|
Pridané:
30.11.2010 11:59
Intel aspoň "motivoval" pozitívne :-)
|
| |
Re: Apple vs Intel
Od: dokazovy material
|
Pridané:
1.12.2010 10:58
..uplatkami (vysoke zlavy) pre "poslusnych" OEM, a sucasne µ-skopickymi marzami ako trest pre "tych, co neposluchali rozkazy" od uja Otteliniho..
------
Tzv. cukor a bič..
|
| |
.......
Od: ...................
|
Pridané:
30.11.2010 12:07
tak toto je dost divny krok od Apple :/ .. necakal som taketo praktiky .. sice mozno to robia aj ostatni, len to nie je zverejnene .. neviem, nesledujem to
|
| |
Re: .......
Od: edi
|
Pridané:
30.11.2010 12:24
to by sa uz urcite prevalilo, tak ze Apple je naozaj priekopnik
|
| |
Re: .......
Od: ................
|
Pridané:
30.11.2010 12:28
nepoznam ta, takze nemozem verit len tvojmu usudku ..
|
| |
Re: .......
Od: mylankooo
|
Pridané:
30.11.2010 12:53
Alebo ostatne firmy nevzbudzuju taky zaujem, aby boli pod takym drobnohladom. Este aj teba, ktory zjavne o tu firmu nemas zaujem, nepaci sa ti, nemas ju rad.. ta to nuti precitat clanok o Apple a este k nemu pisat komentare :P
|
| |
Re: .......
Od: tak ako
|
Pridané:
30.11.2010 13:18
tak mas tu MS, Intel, AMD, NVIDIA atd. kazdy z nich robi taketo veci
|
| |
Original prislusenstvo
Od reg.: cca01
|
Pridané:
30.11.2010 13:11
Myslim, ze Applu nevadi ze ta firma dodavala tie pamate vykonnejsie ale to, ze ich vobec dodavala. A to je bezna prax viacerych vyrobcov, nie len Apple ale napr. HP - kupte original toner, inak stratite zaruku.
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od: parazol
|
Pridané:
30.11.2010 13:32
ty si retardovany?
apple nevyvijala tlak na spotrebitela cez zaruku, ale na tretiu spolocnost na trhu a tym deformovala trh.
to je vydieranie ako vysite.
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
30.11.2010 14:41
oni ale nemôžu nikoho nijak prinútiť.. tak isto, ako nikto ich nemôže prinútiť nezobrať niekomu certifikát... tu o žiadnu deformáciu trhu ani vydieranie nejde :-)
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od: parazol
|
Pridané:
30.11.2010 14:44
"oni ale nemôžu nikoho nijak prinútiť"
"Apple údajne donútila výrobcu stiahnuť rýchlejšie SSD karty pre nový Air"
no ked to povies ty, tak to musi byt pravda.
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 9:32
keď ti dodávateľ povie, že ti niečo predá za dajme tomu 5€, tak ťa núti kupovať za 5€, lebo inak ten produkt nebudeš mať? Však stále ho môžeš kúpiť od konkurencie. Tak isto aj oni, možno by prišli o licenciu (aj to len možno), ale to neznamená, že nemôžu mať licenciu na doplnky k produktom inej firmy, alebo že musia zastaviť výrobu ich produktov. Stačí, že tam nedajú nálepku "made for iPod". Nútiť ku niečomu niekoho môže len zákon a ľudia porušujúci zákon
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od: dokazovy material
|
Pridané:
30.11.2010 18:02
citaj este raz..
-----
uz iba cakam, kedy naniesto jablka tam bude hakovy kriz..
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od: ...........
|
Pridané:
30.11.2010 18:41
to tam nebude, je to protizakonne ..
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od: mordechaj balmer
|
Pridané:
30.11.2010 18:52
nie v usa
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od: belphe
|
Pridané:
30.11.2010 17:44
asi tak, zatial co ja si mozem kupit novy neznackovy toner za a akceptovat stratu zaruky, tak pri pripade v clanku mi vlastne spolocnost znemoznila kupu zrusenim predaja daneho vyrobku.
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 9:56
ale Apple nemá právo zrušiť predaj výrobkov inej firmy, oni môžu len popýtať a prípadne prestať podporovať firmu, takže obviňuj tých, že sa nechali presvedčiť a prestali vyrábať
|
| |
Re: Original prislusenstvo
Od reg.: cca01
|
Pridané:
1.12.2010 9:58
Ukludni sa! Neobhajujem v tejto veci Apple a nedovolujem si posudzovat ake ma ich konanie vplyv na trh, len som povedal svoj nazor na to o co im asi ide.
|
| |
Zialbohu.
Od reg.: Salamander Skvrnity
|
Pridané:
30.11.2010 15:02
Aj Intel mal obrovske pokuty za nekale praktiky. Ked odmenoval vyrobcov PC za to ze nemali v ponuke zostavy s procesormi AMD. Zato im daval odmeny a lepsie ceny. Dostal rekordne pokuty. Takisto Microsoft. Ale je to smutne ake veci firmi robia a brzdia rozvoj...
|
| |
Re: Zialbohu.
Od: dokazovy material
|
Pridané:
1.12.2010 10:47
..v sudnom spore sa hovori, ze intel cpu pre OEM mali efektivnu cenu cca x$ az 0$, niekedy aj minusovu..
sa pytam, kde maju chrbtovu kost ked si to porovname s cenami v obchodoch...
|
| |
kuakua
Od: citajte aspon cele dpc....
|
Pridané:
30.11.2010 15:34
"podľa tvrdení 9to5mac.com bola jedným z hlavných dôvodov obava o stratu licencie MFi umožňujúcej výrobu doplnkov pre iPhony, iPody a iPady, ktoré PhotoFast rovnako vyrába"
cize :
vy vyrabat aj dalej tie rychle srandicky a chciet zarobit par dolarikov ? , tak mi potom zrusit objednavka na vsetky doplnky a vy prist o pekna suma .... cau a pa
|
| |
pre redaktora
Od: maaaatttooo
|
Pridané:
30.11.2010 16:34
Preboha to je čo za nadpis a par uvodnych slov ??? to pisal hotentot ?? najprv som musel prečitat celi članok aby som pochopil nadpis nemohol zniet jednoducho takto ? : Apple údajne donútila výrobcu stiahnuť rýchlejšie SSD karty kvoli novemu Air ??? sak som nechapal ze či to ma byt aby ich mal len apple v PC alebo nikto alebo čo vlasne chcete vijadrit .... mam rad članky na DSL ale tento nadpis je ako zadarmo ....
|
| |
Re: pre redaktora
Od: ...................
|
Pridané:
30.11.2010 17:19
prispevok bude skoro urcite zmazany :)
|
| |
Re: pre redaktora
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
30.11.2010 21:43
No ja som nemal problem rozumiet nadpisu aj pred precitanim clanku. Chyba bude vo vasom prijimaci.
|
| |
MAFIANSKE PRAKTIKY
Od: sasaaas
|
Pridané:
30.11.2010 18:35
v legálnej podobe
|
| |
posli kvety
Od: servac
|
Pridané:
30.11.2010 21:56
komedianti na macblog priniesli tu istu spravu, ale s inym znenim:
"Apple požiadal o zastavenie predaja pamäťových rozšírení pre MacBooky Air"
fail.
|
| |
Re: posli kvety
Od: sda798
|
Pridané:
1.12.2010 5:35
a co mali napisat ? ze apple poslal do p.. photofast ze vyraba SSD karty ? vsak ich poziadal ci nie ? a kedze su ich dodavatel a nechceli prist o zisk, tak to prestali predavat ..
|
| |
a zas...
Od: edenV
|
Pridané:
1.12.2010 6:58
nikoho s prispievatelov nezaujima Apple a vsetci predsa len prilozite svoje pripomienky...
treba si uvedomit, ze danu technologiu si vy nikdy nekupite, lebo pociate, ktore pouzivate pouzivaju taketo technologie s niekolkorocnym odstupom, ked uz su v podstate zabehnute, takze vam moze byt uplne jedno, ci apple do niekoho sere alebo nie, ja sa im uprimne ani necudujem, pomohli zrodu noveho pohladu a vyuzitiu flash diskov, ktore su pouzitelne ako ulozny priestor, su male a energeticky nenarocne, nerozumiem, preco by mali chciet, aby zas vsetci parazitovali na ich chrbte...
|
| |
Re: a zas...
Od: robert rokford
|
Pridané:
1.12.2010 9:11
ty si sa zblaznil.
ssd karty tu boli davno pred tym, ako ich zacal apple vobec pouzivat.
|
| |
Re: a zas...
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 10:18
To je síce pravda, ale nepochybujem o tom, že onedlho zažijú svoj boom. Podobne ako napríklad tablety: boli tu už dávno, no až teraz sa spopularizovali :)
|
| |
Re: a zas...
Od: robert rokford
|
Pridané:
1.12.2010 10:25
ssd sa slusne predavaju uz teraz.
to, ze ochvilku padnu do mainstreamu urcite nebude zasluha apple, ale zasluha early adopters.
zas sa budu apple boys chvalit cudzim perim? :)
|
| |
Re: a zas...
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 10:29
myslím SSD karty a nie disky, SSD disky malo aj Apple už dávno
|
| |
Re: a zas...
Od: robert rokford
|
Pridané:
1.12.2010 10:32
ssd karty a ssd disky su ta ista technologia.
problem bola vzdy cena. nie vyroba.
|
| |
Re: a zas...
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 11:26
Ale Macy nedostali teraz SSD, oni ich mali už dávno. MacBook air priniesol SSD karty a o nich je teraz reč. A tie ešte veľmi populárne nie sú.
Čo sa týka SSD diskov, technológia je už veľmi stará, avšak v praxi ako pevný disk na bežných počítačoch sa začala objavovať až príchodom netbookov v polovici októbra 2007, pričom prvý bežný notebook bol MacBook Air začiatkom januára 2008...na PC notebookoch sa začali objavovať až v 2009 podľa wikipedie, tj aj v tomto bol Apple priekopník.
|
| |
Apple
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 12:49
Dôvod je podľa mňa jednoduchý: robia tú istú taktiku s MBA ako s iPadom, iPhonom, alebo jak robia často aj iné spoločnosti: najnižší model má nejakú vážnu nevýhodu, pričom je ale výrazne lacnejší a výrobca na ňom zarobí menej. Potom dajú full-featured model s vyšším ziskom. Firma na normálnych zákazníkoch má plný zisk a zároveň vie osloviť celkom schopným produktom aj ostatných zákazníkov. Problém je, keď to niekto iný obíde, lebo potom nikto nekupuje drahší model a na udržanie ziskov by trebalo zrušiť ten lacnejší. Či je to správny prístup, alebo nie, je na každého úsudku :)
Aj keď strašne sa mi nepáči prístup PhotoFast, ktorý sa zjavne ani nepokúšali dohodnúť, len zo seba spravili chudáčikov a aj to na základe teoretickej možnosti (že im zrušia licenciu)...keby sa aspoň na to spýtali, či im ju nechajú, ak neprestanú vyrábať..
|
| |
Re: Apple
Od: ignac z loyoly
|
Pridané:
1.12.2010 13:29
ty si take male naivne ruzove prasiatko.
|
| |
Re: Apple
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
1.12.2010 14:00
Ďakujem, ale narozdiel od teba viem, že každá úspešná firma sa snaží ísť ku zisku skrz spokojných zákazníkov, pretože viditeľnými klamstvami môžu získať dočasne viac peniazí, ale zhoršia si tým imidž a prerobia omnoho viac. Ide o to spraviť zákazníkov tak spokojnými, že by ti zaplatili čo najviac a ešte boli radi :) a je snáď jasné, že to PhotoFast zverejnili z trucu, keďže dobrovoľne pristúpili pod zámienkou niečoho, čo možno by tak bolo...
|
| |
Re: Apple
Od: ignac z loyoly
|
Pridané:
1.12.2010 15:08
tvoje krochkanie je komicke.
|