|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no toto
Od: tepo
|
Pridané:
22.11.2010 11:21
:D nic ine
|
|
Re: no toto
Od: blizzboz
|
Pridané:
22.11.2010 11:33
"Prjanišnikov takéto kontroverzné a zvláštne tvrdenie uviedol pre"
To neni žiadne kontroverzné tvrdenie to je proste fakt. Linux žiadny životný cyklus ani nezačal. Kontroverzné tvrdenie by to bolo v prípade keby mal linux min. 50 precentný podiel na trhu operačných systémov.
|
|
Re: no toto
Od: Element2
|
Pridané:
22.11.2010 11:37
Ak sa jeho "životný cyklus ani nezačal", ako môže byť na jeho konci?
|
|
Re: no toto
Od: blizzboz
|
Pridané:
22.11.2010 11:38
kde iný končia my len začíname
|
|
Re: no toto
Od: blizzboz
|
Pridané:
22.11.2010 11:38
iní
|
|
Re: no toto
Od reg.: TheHacker
|
Pridané:
22.11.2010 12:01
kde ini len zacinaju, my koncime
|
|
Re: no toto
Od: entita s cervenymi ocami
|
Pridané:
22.11.2010 14:19
Kde ini zacinaju alebo koncia, sa my tak skoro nedostaneme...
|
|
Re: no toto
Od: Re: no toto
|
Pridané:
23.11.2010 9:48
Kde ini koncia, my uz ist nemusime ;-)
|
|
Re: no toto
Od: Re: no toto
|
Pridané:
23.11.2010 9:50
Kde ini zacinaju, tam nezavadzajme, kde ini koncia tam uz ist netreba :D
|
|
Re: no toto
Od: fgdfg
|
Pridané:
23.11.2010 12:56
to je ten rozdiel MS a inych firiem
MS (najma Balmer) stale osocuje dokola a dokola.
a pritom sa prakticky stale mylia.
blamer osocoval ipad, ze to nikto nebude chciet a pritom nestihaju ho vyrabat. Osocoval jeho klavesnicu a pritom MS 13 rokov robil tablet s takou istou klavesnicou a vtedy to bolo ale dobre a super.
Teraz dalsi blb osocuje linux a pritom linux na desktope rastie a na mobiloch (android) je daleko daleko pred MS...
|
|
Re: no toto
Od: Flexypussy
|
Pridané:
23.11.2010 17:59
LMAO - Blamer :D
|
|
Re: no toto
Od: brutto
|
Pridané:
23.11.2010 21:42
trefné, to začnem používať :)
|
|
Re: no toto
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
22.11.2010 12:10
ale on ten 50 a viac percentny podiel na trhu ma. Aj dalsie *nixy ako rozne variacie BSD. Vies, operacne systemy to nie su len desktopy – to je obmedzene videnie sveta. Linux pouzivas aj ty a ani o tom nevies.
Sietove prvky (ano, aj tvoj domaci WiFi router), tlaciarne, radice, set top boxy, mobily, vyrobne stroje, servery, superpocitace. V tychto oblastiach, specialne v routeroch, serveroch a superpocitacoch ma Linux takmer monopol ;)
|
|
Re: no toto
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:17
ale statistika hovori o domacnostia na poli "personal computer users" cize PCckari a pod.
a trosku off topic: ale to na com fici router, server, chladnicka ci vibrator .. je mi to jedno, lebo ten system neovladam, nemusim sa ucit ho nastavovat a podobe ..
|
|
Re: no toto
Od: locke
|
Pridané:
23.11.2010 9:03
aaa jeden a odborníkov, ktorým treba prísť domov nastaviť router zo samoinštalačného balíčku od T-comu...
|
|
Re: no toto
Od: MenoX
|
Pridané:
22.11.2010 17:12
"ale on ten 50 a viac percentny podiel na trhu ma. Aj dalsie *nixy ako rozne variacie BSD."
A kolko "50 a viac percentych" podielov ma tvoja predstava trhu?
|
|
Re: no toto
Od: hej 20í
|
Pridané:
22.11.2010 17:21
nezabudni v televizoroch chladnickach a prackach je tiez linux
|
|
Re: no toto
Od: dokazovy material
|
Pridané:
24.11.2010 11:16
µClinux
|
|
Re: no toto
Od: Murdok
|
Pridané:
23.11.2010 21:42
Presne... Mam rad magorkov typu ma ajfon a win 7, som boh... Ja nikdy linux ani potrebovat nebudem... A pritom, chudacik, ani nevie, ze v jeho obycajnom routeri ten linux slape, a slape bez toho aby o tom vedel, ale on si radsej reinstaluje widle 3x do roka :)))))
|
|
Re: no toto
Od: dajsldsaj
|
Pridané:
23.11.2010 21:52
preco spajas router s PC dokopy ?
|
|
Re: no toto
Od: Murdok
|
Pridané:
24.11.2010 9:20
Citujem "Podľa prezidenta ruskej pobočky spoločnosti Microsoft, Nikolaja Prjanišnikova, je operačný systém Linux "na konci svojho životného cyklu"
Je ju niekde rec o PC ? Myslim, ze sa tu spomina len a len Linux, a ten bezi aj na routeroch, televizoroch, chladnickach......a dalsich moooc vela zariadenich,
|
|
Re: no toto
Od: baqq
|
Pridané:
25.11.2010 13:12
predpokladam ze ich spaja preto, aby sa pripojil na net
|
|
Re: no toto
Od: <->
|
Pridané:
22.11.2010 13:15
skus trosku porozmyslat pred tym ako vypustis nejaku hlupost z ust. Na linuxe bezi vela korporatnych serverov. OS mnozstva networkovych zariadeny je zalozene na linuxe. Ako ilustraciu mozem uviest F5 loadbalancer, ktory je momentalne najrozsireniejsie a najvykonejsie riesenie na trhu :P
|
|
Re: no toto
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 13:20
ako pisem vyssie, on pise statistiky z pohladu domacich uzivatelov .. cize beznych uzivatelov, cize PC co maju doma ludia, deti, ze ny, muzi, rodiny, dochodcovia .. a nie servery a rozne elektronicke zariadenia.
|
|
Re: no toto
Od: asfethan
|
Pridané:
23.11.2010 12:34
A kde v clanku je zmienka ze to bude OS pre desktopove PC uzivatelov?! Pokial viem je to vladna zakazka pre vladne stroje a vobec by som sa necudoval keby to bolo nieco podobne ako Debian GNU/Linux ktory sa instaluje od serverov cez desktopy az po telefony.
Cize ziadni bezni lama-uzivatelia akych si spomenul ;-)
|
|
Re: no toto
Od: matooo01
|
Pridané:
22.11.2010 14:09
Korporativne (korporatny nie je spisovne) servery nikdy nebezali a ani nebudu bezat na Linuxoch. Vo velkych rieseniach dominuju opat Windowsy, Solaris, HP-UX a podobne veci okolo mudrlanti ako ty ani nechodili :)
|
|
Re: no toto
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
22.11.2010 14:34
I must disagree with you. Solarisy a HP-UXy sice dominuju, ale aj linuxov je dost.
|
|
Re: no toto
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
22.11.2010 16:33
A este aj dostanem minuska za to ze niesom vulgarny, nikoho neosocujem a zcasti aj suhlasim.
|
|
Re: no toto
Od: <->
|
Pridané:
22.11.2010 15:53
zaujimave... ked sa pozriem do firemnej databazy tak je tam tych nasich linuxovych masin niekolko tisic. Ale ved ty vies lepsie.
|
|
Re: no toto
Od: tomooo
|
Pridané:
22.11.2010 16:47
To kde robis, ked mate "tisicky" serverov? Nie je to nahodou tak, ze mate mozno 10-20 serverov, ktore su virtualizovane?
|
|
Re: no toto
Od: ...
|
Pridané:
22.11.2010 18:17
podla seba sudim teba?
|
|
Re: no toto
Od: cinko@home
|
Pridané:
22.11.2010 19:25
outsourcing ti asi nic nehovori vsak? :)
|
|
Re: no toto
Od: Murdok
|
Pridané:
23.11.2010 21:46
Trepes ! Linux musi byt zakonite len server ? Aj ked mas pravdu, WIN2008 je asi desktop OS :)))
|
|
Re: no toto
Od: cinko@home
|
Pridané:
22.11.2010 17:20
RHEL, SLES a oracle linux nic?
|
|
Re: no toto
Od: m44
|
Pridané:
23.11.2010 13:06
ten oracle linux berie niekto vazne?:)
|
|
Re: no toto
Od: cinko@home
|
Pridané:
23.11.2010 14:57
stretol som sa s par jedincami ale fakt ludia radsej volia RHEL/SLES. ved aj to bol jeden z dovodov kupit sun - teraz maju solaris a pekne servre k tomu ;)
|
|
Re: no toto
Od: Q7Tux
|
Pridané:
23.11.2010 10:45
V prvom rade si treba uvedomit, ze Linux je vlastne dietatom UNIX-u (aj ked kody boli samozrejme nanovo pisane, ale vsetky skvele myslienky UNIX-u boli prenesene), ktory je tu od 60 rokov minuleho storocia a za cely cas existencia zaznamenava neskutocny progres - dost dlhy vyvoj, nemyslite? A zaroven je to prave Linuxove jadro, ktore zaznamenava najvacsi technologicky progres - prave vdaka tomuto progresu je mozne pouzit Linux na akomkolvek HW. Sucasne treba pamatat na fakt, ze HP-UX a Solaris su UNIX-y. A ako poslednu skutocnost uvediem: pozrite si rebricek superpocitacov sveta - vsade kraluje Linux. Ak niekto napise - uvedomujuc si realne fakty, ze Linux je na konci svojho zivotneho cyklu, evidentne nejde o vierohodne vyjadrenie a evidentne to nie je clovek, ktoremu ide o pravdu.
|
|
Re: no toto
Od: dokazovy material
|
Pridané:
24.11.2010 1:13
pravda je, ze windows server2008 "HPC" ma maly podiel na trhu vs linux ... (compute klastre)
HPC komunita bezi hlavne na spec. linux distrach.
(vsetko kompilovane na open64 a pod.)
|
|
Re: no toto
Od: cinko@home
|
Pridané:
22.11.2010 17:17
nezabudaj ze existuju aj servre...
|
|
Re: no toto
Od reg.: cca01
|
Pridané:
22.11.2010 22:29
Ja si nemyslim, ze by Linux mal mat nejaky vyznamny podiel na trhu. Moderny operacny system v sucasnosti by mal mat predovsetkym jednoduche ovladanie (ano jednoduche ovladanie aj pre super hackerov - crackerov) a istu kvalitu. To sa o Linuxe povedat neda. Taka jedna popredna distribucia ma v kazdej novej verzii nejaku muchu, pre istotu zakazdym inu a niektore zakladne veci stale nie su dotiahnute... To je moj pocit. A to som patologicky MS hater...
|
|
Re: no toto
Od: RedNax
|
Pridané:
23.11.2010 8:04
Ine je mat bug, odflaknutu cast ci slabu dokumentaciu proprietarneho ovladaca, resp. bug v softveri, ktory je naviazany na closed-source driver (teda open-source cast ani len netusi co closed source robi). Myslim si ze v tomto je Linux cistocne nevinne a zrejme malo tlaci na dodavatelov HW. Na druhej strane, v pocte kritickych chyb a case nutnom na ich opravu jednoznacne vedie Microsoft. V sirke moznosti toho, co sa na OS da robit a z coho sa da vyberat vedie Linux.
|
|
Re: no toto
Od: ...................
|
Pridané:
23.11.2010 8:38
dobry si .. on napise ze je tam chyba (nenapise aka) a ty hned vies co konkretne :) .. s takymito vedomostami mozes pracovat pre velke firmy s platom aj milion eur mesacne ..
|
|
Re: no toto
Od: Murdok
|
Pridané:
23.11.2010 21:52
MS hater ??? Linux ma tolko distier, ze si vyberie asi aj ten najvatsi MS lamer :)))
|
|
Re: no toto
Od: szaga2
|
Pridané:
23.11.2010 9:47
3.58 Miliona Euro. To si veria ze dokazu s tak malo penazi spravyt dokonaly Operacny system. Rusy stale taraju sproste veci a cinania.
|
|
drzim palce
Od: jebebejbe
|
Pridané:
22.11.2010 11:22
za 3,5 miliona eur vyvinut vlastny OS od nuly? nemozne. na niecom budu musiet postavit...
|
|
Re: drzim palce
Od: Blaze
|
Pridané:
22.11.2010 11:32
V clanku je pisane, ze ma byt postaveny na Linuxe ;)
|
|
Re: drzim palce
Od reg.: saruman
|
Pridané:
22.11.2010 11:49
Zle si to pochopil. Za 3,5 milióna EUR upravia Linux (niektorú distribúciu), aby sa mohol používať celonárodne. (štátna správa, ...atď)
|
|
Re: drzim palce
Od: Antibelfet88
|
Pridané:
22.11.2010 12:17
Fuj ten zdegenerovaný národ si ešte aj hubu otvára? Môžu byť radi že neskončili v plynovej komore.
|
|
Re: drzim palce
Od: ...
|
Pridané:
22.11.2010 12:24
Mozes byt rad, ze si tam neskoncil ty.
|
|
Re: drzim palce
Od: ................
|
Pridané:
22.11.2010 12:26
podla tvojho prispevku, by velka vacsina rusov (aj slovakov) povedala ze su radi ze neskoncili ako ty ..
|
|
Re: drzim palce
Od reg.: ac.milan
|
Pridané:
22.11.2010 12:36
pre teba taku jednu komoru este nachvilku s radostou otvoria. a myslim ze viaceri by sme tu boli za to radi
|
|
Re: drzim palce
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.11.2010 14:58
zdegenerovaný je akurát tak tvoj mozog
|
|
Re: drzim palce
Od: hrncooo
|
Pridané:
22.11.2010 15:22
co je na tom nemozne ? hm :)
myslis si ze na tom bude pracovat tim 500 ludi ? :)
|
|
jasne
Od reg.: mdl..
|
Pridané:
22.11.2010 11:23
preto sa napr android prestava pouzivat
|
|
Re: jasne
Od: jebebejbe
|
Pridané:
22.11.2010 11:25
pokus o flamewar? doloz!
|
|
Re: jasne
Od: Blaze
|
Pridané:
22.11.2010 11:31
Nemyslim, ze to bolo napisane vazne...ani ako pokus o flame.
Treba to citat aj s titulkom...
Skor to bolo myslene ironicky...
|
|
Re: jasne
Od: blizzboz
|
Pridané:
22.11.2010 11:36
jasné že to bolo myslené ironicky a ten diskutér nad tebou je mentálne na úrovni troj ročného dieťaťa keď mu to treba explicitne vysvetlovať.
|
|
Re: jasne
Od: 20781
|
Pridané:
22.11.2010 11:33
chlapec to ocividne myslel ironicky..
|
|
Re: jasne
Od reg.: -= Aqw3R =-
|
Pridané:
22.11.2010 11:34
mam pocit, ze skor islo o ironiu...
|
|
Re: jasne
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
22.11.2010 12:45
sarkasm!
|
|
Re: jasne
Od: Otaznicky otaznik
|
Pridané:
22.11.2010 14:23
To komu nadavas? Hajzeľ!
|
|
Re: jasne
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
22.11.2010 15:15
-A co jako z toho plyne?
-Komu rikas plyn, ty prde.
|
|
Re: jasne
Od: jupiii
|
Pridané:
23.11.2010 19:30
-B co z toho neplyne?
-Kde neni plyn, neni uniku!
:-)
|
|
MS a zeby strach???
Od: tUXus
|
Pridané:
22.11.2010 11:33
Samozrejme je LINUX na konci "zivotneho cyklu". Ved iba superpocitace dokazu na nom bezat. :-())))
|
|
Re: MS a zeby strach???
Od: ....
|
Pridané:
22.11.2010 11:35
Ja som cital "Lunik" ... ale tak vpodstate i ten je na konci zivotneho cyklu.
|
|
Re: MS a zeby strach???
Od: srobik
|
Pridané:
22.11.2010 17:11
Lunik IX je akurat tak na konci 9-mesacneho cyklu, ktory sa potom zopakuje...
|
|
Re: MS a zeby strach???
Od: edi
|
Pridané:
22.11.2010 20:27
ten sa opakuje kazdy den.
|
|
Re: MS a zeby strach???
Od: si ty normalny?
|
Pridané:
24.11.2010 22:00
to sa da kazdy den rodit?
|
|
Re: MS a zeby strach???
Od: blizzboz
|
Pridané:
22.11.2010 11:37
linux neni na konci linux žiadny životný cyklus ani nezačal.
|
|
Re: MS a zeby strach???
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 11:53
.. precitaj si rozdiel medzi HW a SW a zistis co na com bezi ;)
|
|
dnes má meniny Cecília, zajtra Klement
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
22.11.2010 11:39
ten krapek Prjanišnikov musel byt poriadne sfetovany, ked nieco taketo vypustil z huby. :)) alebo za tym nieco bude. :))
|
|
Re: dnes má meniny Cecília, zajtra Klement
Od reg.: Nephilim
|
Pridané:
24.11.2010 1:12
samé dobré modely, čo ti poviem...
|
|
nice one
Od: quix_
|
Pridané:
22.11.2010 11:42
Niekomu tecie do topanok? :D nebudu odmeny za slabsi lobbing? aa neprijemne v case krizy. otazkou je ci ten sialeny pan nemyslel na zivotny cyklus nejakeho prastareho jadra, ktore sa prestava pouzivat. jedine to by mi davalo zmysel.
|
|
Re: nice one
Od: BoBLO
|
Pridané:
23.11.2010 13:34
Tiez ma napadlo, ci necital nieco o jadre 2.4 ;0)
|
|
namet na komentar pre PP
Od: ubx
|
Pridané:
22.11.2010 11:50
A teraz nam to dufam vhodne skomentuje Petra Prochazkova :-)))
|
|
Re: namet na komentar pre PP
Od: anon
|
Pridané:
22.11.2010 22:29
+1
|
|
Chlapici z MS sa vyznaju...
Od reg.: kanister
|
Pridané:
22.11.2010 11:50
Nebojte sa. Aj o pamati kedysi Bill Gates udajne povedal, ze 640 kb musi stacit ;o)
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: ................
|
Pridané:
22.11.2010 11:51
v tom case ked to povedal, tak to tak bolo ..
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: lolofo
|
Pridané:
22.11.2010 12:09
az nato ze tvrdil o buducnosti nie o tom stave co bol vtedy =D
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:18
daj dokaz ..
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od reg.: ac.milan
|
Pridané:
22.11.2010 12:40
http://www.earchiv.cz/b02/b0712001.php3
na konci clanku.
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:44
zacni vzdy s originalom, nie s prekladom ..
original znie "640kb ought to be enough for anybody" .. a co znamena ought, si uz najdes aj sam ..
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: gofi
|
Pridané:
22.11.2010 13:39
este ze to nepovedal Gates.. to je len urban myth
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: .em
|
Pridané:
22.11.2010 12:09
nezda sa mi, ze by "ought" znamenalo "musi"...
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: Ja.
|
Pridané:
22.11.2010 17:25
To je len urban legend
|
|
Re: Chlapici z MS sa vyznaju...
Od: Lord Blade
|
Pridané:
22.11.2010 22:12
keďže ought je tretí tvar či ktorý v AJ, takže doslovný preklad je zbytočný, keďže sa to prekladá ako spojene ought to be (malo by... v zmysle terajsom nie buducom)
|
|
.......
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 11:50
Sice toto vyhlasenie vela uzivatelov vezme ako urazku, ale rozsirenie tohoto systemu po mnohych rokoch medzi <bold> beznymi uzivatelmi <bold/> hovori za seba .. zial to nie je jednoduchy system pre obycajnych ludi .. nato je tu OS X abo Windows.
ps: pozeram sa nato z pohladu uzivatela, nie z pohladu bezpecnosti, bugov, problemov, podpory atd.
|
|
Re: .......
Od: html_checker
|
Pridané:
22.11.2010 11:57
<bold> <bold/> ?
<fail />
|
|
Re: .......
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:01
nie som koder .. a v aplikacii by mi to hodilo ako chybu tak by som to opravil ..
|
|
Re: .......
Od reg.: Alino
|
Pridané:
22.11.2010 12:05
alebo skor:
<fail>
<bold><bold/>
</fail>
|
|
Re: .......
Od: and
|
Pridané:
22.11.2010 22:31
<fail>
<strong></strong>
</fail>
|
|
Re: .......
Od: prpr
|
Pridané:
22.11.2010 15:22
zial neviem, ake mas skusenosti s Linuxom na desktope, ale netvrdil by som, ze je zlozitejsi ako Windows pre bezneho uzivatela.
|
|
Re: .......
Od: nasakja
|
Pridané:
22.11.2010 15:54
dajte tetuske na urade linux na pracovnu stanicu, pouzite podobne ikonky na ploche a ani si nevsimne ze sa nieco zmenilo.
|
|
Re: .......
Od: cinko@home
|
Pridané:
22.11.2010 17:52
jj u nas vo firme ekonomky to zvladali. stacilo im "OO writer" a "OO calc" prepisat na "Word" a "Excel" vsetko bolo v poriadku ;)
|
|
Re: .......
Od: som tiez toho nazoru
|
Pridané:
22.11.2010 18:34
Ide o to, že Microsoft sa asi boji, že keby sa masovo nasadil v Rusku system postavený na Linuxe zmenili by sa štatistiky zobrazujúce koľko desktopov ma windows ...
|
|
Re: .......
Od: edi
|
Pridané:
22.11.2010 20:43
v rusku linux nechcu, lebo ak raz za nieco netreba platit, tak sa to neda ukradnut...
|
|
Re: .......
Od: dokazovy material
|
Pridané:
22.11.2010 22:33
LEN ABY: backdoor by russian goverment,,,
|
|
Re: .......
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:47
skusenosti mam, par krat na tyzden a neskor mesiac a pol .. a nenasiel som tam nic, co by bolo jednoduche a rychlo riesitelne ..
|
|
Re: .......
Od: locke
|
Pridané:
23.11.2010 9:16
poprosím nejaký príklad niečoho čo je na win rýchlo a jednoducho riešiteľné...
|
|
Re: .......
Od: ...................
|
Pridané:
23.11.2010 11:20
.. instalacia aplikacii, zakladne a bezne potrebne nastavenia nie je potrebne menit cez konzolu, pri pripojeni externeho a sietoveho zariadenia nie je potrebne vykonavat mount, ovladace na HW bnie je potrebne hladat a testovat ... toto mam z tych kratsich skusenosti .. musel by som viac rozmyslat co este .. ale mi napadlo napr. ze aby som mohol rozbalit archiv, ako novacik som musel browsovat neviem ako dlho a poznacit si prikazy ako to spravit..
|
|
Re: .......
Od: XMen
|
Pridané:
23.11.2010 16:44
konzola? To je aj na linuxe?
Ludia co za distra to pouzivate, ked mate taketo problemy? Stara mandriva pred 5timi rokmi rozbehala HW, ktory original windows drivery nerozbehali ako mali. Dnes instalacie alebo nastavenia robim pekne cez GUI, ziadne prikazy nepoznam a preto nepouzivam.
|
|
Re: .......
Od: m44
|
Pridané:
23.11.2010 19:34
"instalacia aplikacii" - to je vtip? to je podla teba jednoduchsie na windowsoch?
k tomu "vykonavat mount": naco? fotak, tlaciaren, windows zdielanie. vsetko sa zobrazi na ploche po pripojeni k pc, popripade k tomu windows zdielaniu sa dostanes, cez "Places->Network". klik klik... neviem o com to tu rozpravas.
"ovladace na HW bnie je potrebne hladat a testovat" - nie je potreba ich hladat, lebo distribucny kernel ich ma v sebe.
"rozbalit archiv, ako novacik som musel browsovat neviem ako dlho a poznacit si prikazy ako to spravit.." na ten archiv staci 2x kliknut, nabuduce budes chytrejsi. uceny z neba nikto nespadol ;)
|
|
Re: .......
Od: ...........
|
Pridané:
23.11.2010 19:43
to je okk, uz prechadzam na Mac .. tam je to uplne genialne, to co je zle vo Win, je tam vyriesene a ma to nespocetne vela vyhod, co mi neslo na linuxe .. tuto to ide, co bolo na windowse zle .. to je tu vyriesene. zlate optimalne riesenie :)
|
|
na doplnenie
Od: .....
|
Pridané:
25.11.2010 13:31
Ten MAC ma toho s linuxom spoločného veľmi veľa :))
|
|
Re: .......
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
22.11.2010 16:37
Netreba vsak zabudat na to ze odsudzovat Linux ako taky pre neprivetivost je nie tak celkom korektny pristup. Samotny linux je len jadro. Relativne stabilne a relativne bezpecne. Privetivost pre uzivatelov musia vytvorit vyvojari apliakcii beziacich na tomto jadre.
|
|
Re: .......
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:49
ja pisem zo svojho pohladu, z pohladu toho co chcem a potrebujem spravit a ako sa k tomu dopracujem. zial velmi tazkopadne .. preto hodnotim, ze ten system nie je pre obycajnych ludi ..
|
|
Za tie prachy ...
Od: Xko
|
Pridané:
22.11.2010 11:52
Za tie prachy budu radi ak vlastne GUI k tomu urobia. Milujem reci typu vlastny OS a potom sa docitam ze na platforme linux.
|
|
Re: Za tie prachy ...
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
22.11.2010 13:46
na Slovensku by za to vyšlo nové logo a nový názov
|
|
pozor
Od: matti
|
Pridané:
22.11.2010 11:56
aby sa µsoft na rusov nenahneval a nezacal riesit piratsky soft alebo spominanu dohodu o spristupneni zdrojoveho kodu W7.
|
|
Linux
Od: Dedé&Kikuš
|
Pridané:
22.11.2010 12:11
Rus Rusovič Rusov to asi cez víkend moooooc prehnal s vodkou.
|
|
Re: Linux
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
22.11.2010 15:18
Nemusite sa bat dat minus, uz za to nepojdete do väzenia
|
|
Re: Linux
Od: sdfhdsh
|
Pridané:
22.11.2010 15:19
pardon, oprava... Nemusite sa bat dat plus...
|
|
Cyklus
Od: Accuphose+
|
Pridané:
22.11.2010 12:15
O životních cyklech je potřeba mluvit v souvislosti s placeným SW a nebo s uzavřeným kodem, Linux se vyvíjí realtimově, proto mluvit o konci cyklu je imho blbost...
|
|
Re: Cyklus
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:19
ak nevies co ten pojem znamena .. ani to nevies transformovat do reality. nechaj to tak ...
|
|
Re: Cyklus
Od: m44
|
Pridané:
22.11.2010 12:25
ty o com to tu tocis? podla mna ma pravdu. to co povedal ten rusak proste vobec nedavalo zmysel... asi iba on sam vie, ako to myslel/co sa snazil vlastne povedat.
|
|
Re: Cyklus
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:29
tak ked je jedna veta vytrhnuta z kontextu a spravi sa okolo toho clanok, tazko sa diskutuje ako to myslel ..
dsl.sk by mohla byt ferova, a napisat jeho prejav aspon par viet pred a za touto vetou .. ak to bolo niekde zverejnene
|
|
Re: Cyklus
Od: m44
|
Pridané:
22.11.2010 12:39
lenze ty si povodne pisal nieco o "nepochopeni pojmu a transformovani do reality". na obranu dsl.sk musim dotat, ze link na povodny clanok uviedli. A teraz musim vazne pochvalit google translator, fakt vyborna praca. pise sa tam:
|
|
Re: Cyklus
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:50
ano, pretoze nie je pravda ze pojem zivotny cyklus je mozne aplikovat len na plateny a closed source software .. tieto dva pojmy su uplne na inej urovni ..
|
|
Re: Cyklus
Od: m44
|
Pridané:
22.11.2010 12:39
"Microsoft supports technological neutrality and considers that the choice of OS should be caused solely as the greatest operating system, its economic efficiency, standing practical problems, safety, rather than ideological considerations.
From our point of view, the most effective for the development of an innovative economy in the country seems not to create an analogue of the existing OS, which will take huge amounts of money and time, and taking as basis the most popular operating systems, proven by Russian security services, to create custom applications and solutions, investing in this funds in promising scientific Russian developments. We must bear in mind that Linux is not a Russian OS and, moreover, is at the end of its life cycle."
|
|
))))))
Od: nic
|
Pridané:
22.11.2010 12:28
"Je potrebné myslieť na to, že Linux nie je ruským OS, a naviac je na konci svojho životného cyklu," uviedol Prjanišnikov v argumentácii proti vývoju vlastného OS"
No ,ano lebo windows je na zaciatku svojho zivotneho cyklu a je to plne rusky OS.
|
|
Re: ))))))
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:30
myslel to tak, ze nevedia po anglicky a preto s tym skoncia ;)
|
|
a kto tomu neveri,
Od reg.: e3k..
|
Pridané:
22.11.2010 12:33
nech tam bezi.
|
|
Jasne
Od reg.: Turdus11114
|
Pridané:
22.11.2010 12:49
"Povedal prezident ruskeho Microsoftu" - silne vyhlasenie
Linux este ani poriadne nezacal ... V niektorych oblastiach IT Windows Linux nikdy nenahrady (zmierte sa s tym). Zboznujem tieto vyhlasenia. Posrany Microsoft ...
|
|
Re: Jasne
Od reg.: Turdus11114
|
Pridané:
22.11.2010 12:49
* nenahradi
|
|
Re: Jasne
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 12:52
ano, je to tak .. ale ak sa jedna o spolocnosti, bojovat treba nie ? ak si clovek, co sa zmieri so situaciou aka je .. je to pristup prehravajuceho a nie vitaza .. to si zase musis ty uvedomit a zmierit sa s tym ;)
|
|
Re: Jasne
Od reg.: Turdus11114
|
Pridané:
22.11.2010 13:00
Jj mas pravdu a suhlasim s tebou ... ja som ani o nicom takom nehovoril. Ja som len reagoval na konkretne vyhlasenie, ktore je podla mna nepravdive a nesuhlasim s nim.
|
|
koniec.
Od: konci.
|
Pridané:
22.11.2010 13:54
roztriestene nekompatibilne distribucie :P
|
|
Re: koniec.
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
22.11.2010 14:57
Nekompatibilné? POSIX ti niečo hovorí?
|
|
Re: koniec.
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:50
mne nie ..
|
|
Re: koniec.
Od: intact
|
Pridané:
22.11.2010 19:47
To akože keď v jednej distribúcii vytvorím nejaký súbor, tak ho nebudem môcť používať v inej distribúcii?
|
|
Re: koniec.
Od: Effe
|
Pridané:
22.11.2010 21:02
Tak to si dobre zadrel... že nekompatibilné... Niektorí by nemali mať prístup k počítaču...
|
|
Re: koniec.
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:53
nove jadro debianu mozem nahodit do ubuntu ?
|
|
Re: koniec.
Od: afsa
|
Pridané:
22.11.2010 22:04
ano debianovske patche mozes nahodit do kernelu ubuntu.
|
|
Re: koniec.
Od: cinko@home
|
Pridané:
22.11.2010 22:42
samozrejme, s trochou snahy tam snad narves aj debian/kfreebsd, a su aj ludia ktory preferuju pouzivat vanilla jadro (priamo z upstreamu bez distro patchov)
|
|
koniec zivotneho cyklu
Od: Pavol Klačanský
|
Pridané:
22.11.2010 14:07
Myslim, ze Linux je marginalna vec (pouzivam ho) ale ku koncu sa podla mna blizi skor Windows phone platforma a aj klasicke Windows (vid apple)
tipujem, ze Apple bude mat v use do 10 rokov aj 20% podiel
|
|
Re: koniec zivotneho cyklu
Od reg.: Turdus11114
|
Pridané:
22.11.2010 14:11
Windovs pochybujem ale Windows mobile urcite :P
|
|
vsetko je to o politike
Od: toxi
|
Pridané:
22.11.2010 14:42
Keby M$ netlaci win do vsetkych odobnych pc a firmy by tam dali napr Ubuntu,ktore je pre ludi dost pristupne tak by nebol az taky rozdiel na trhu, k tomu by to bolo este lacnejsie pre koncoveho uzivatela. Win ma uz dlho od xp nicim novym ohurujuco stale je tam ten isty BSOD :)
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: ...................
|
Pridané:
22.11.2010 15:12
ked uz tak vulgarne, tak radsej BSOD ako X hodinove resp. X dnove rozmyslanie, diskutovanie a browsovanie nad tym, ako co nastavim a ako co rozbeham ...
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od reg.: Turdus11114
|
Pridané:
22.11.2010 15:39
pre zaciatocnika alebo cloveka co sa do linuxu nevyzna mozno ... Mozno nie je take jednoduche si ho nastavit ako je to vo windowse, ale ma siroku moznost nastavenia si ho a prisposobenia k vlastnym potrebam ... A to je to co sa mi na nom paci najviac (odhliadnuc od veci co si o linuxe vseobecne zname).
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:55
nie som zaciatocnik, ale nemam potrebu, cas ani chut si nastavovat system - aktualne je tak, ako potrebujem .. na kompe chcem pracovat, zabavat sa ... ;)
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 8:53
presne! Linux na desktope je hlavne pre geekov - tomu zodpovedá aj podiel na trhu
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: locke
|
Pridané:
23.11.2010 9:27
náhodou linux na desktope je veľmi vhodný aj pre dôchodcov, malé deti a ľudí, čo si nevedia nič nastaviť...
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: Lovap
|
Pridané:
23.11.2010 9:27
Ty koňo, dobre vedieť, že som geek :-))) Síce o tom moc neviem, ale hlavne že som geek :-)
Môžem ti povedať, že Ubuntu som nainštaloval sám a bez problémov. Po štarte mi pekne našlo tlačiareň a môžem tlačiť, ponúklo mi ovládač od Nvidie a pohoda. Zabávam sa aj ja :-)
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: ...................
|
Pridané:
23.11.2010 11:25
taketo skusenosti ma dost malo ludi .. inak by som na tom fungoval aj ja .. a podotknem uz len to, ze som raz spravil update kernelu, podotykam, nebolo to hned ako to vyslo .. cakal som praveze 2 tyzdne, pretoze sa snazim byt opatrny .. a odpalilo mo to kompletne cely system.
toto sa mi este nikdy nikde nestalo ..
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: m44
|
Pridané:
23.11.2010 13:03
az neuveritelne, ze ti update kernelu "odpalil kompletne cely system". by ma zaujimalo ako to bolo v skutocnosti. v uplne tom najhorsom pripade by si bez problemov nabootoval do starsieho funkcneho jadra.
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: ...................
|
Pridané:
23.11.2010 14:07
v skutocnosti to bolo tak, ze som stiahol update a dal som to aplikovat a ked som pustil komp tak to cele padlo na blackscreen .. a ako novacik s tym spravi co ? velke ho....
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: m44
|
Pridané:
23.11.2010 14:13
rovnako ako s kazdym rozsypanym OS.
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: XMen
|
Pridané:
23.11.2010 16:39
vidis vidis, nemas sa do toho co vrtat ked tomu nerozumies. Potom si rozbabres cely system tak ako ja ;)
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: sda7899
|
Pridané:
23.11.2010 21:55
.. praveze som nevrtal, bol to len obycajny update .. :) pre fajnsmekrov, na win sa mi to nestalo ani raz za tych 15 rokov ;)
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
22.11.2010 15:57
Lebo win nainštaluje, rozdelá disk, aktivuje a odrajveruje BFU však? :) a si predstav že s Ubu by to dokázal keďže 90% zostáv ide out of the box pričom inštalácia trvá komplet 15 minút štýlom enter-enter-enter-enter-vybrať cd-enter - reštartuje sa a ide ti systém
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
22.11.2010 16:42
Pravda, instalacia niektorych distribucii je ovela ovela jednoduchsia ako instalacia lubovolneho windowsu. S tymi 90% by som to ale neprehanal. U mna zatial dominuju zostavy kde napriklad Ubuntu skor nefunguje ako funguje. Vlastne nikde mi tak celkom vsetko nefunguje, no niekde je to dostatocne stabilne a vykonne.
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:56
neviem preco mi nadavas do BFU, ked ma ani nepoznas .. ci ti vadi, ze som pritakal na nieco a chcel si sa hadat ?
|
|
Re: vsetko je to o politike
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 9:00
záleží od výrobcu HW, ako zložito sa inštaluje Windows. Napríklad keď na Apple HW ideš nahodiť Windows, funguje to nejak takto: posuvníkom v Mac os si rozdelíš miesto na disku, potom ťa opýta o win cd a reštartuje. win 7 si vyžaduje pár enterov a potom vo windowse dáš Mac os cdčko a ono ti nainštaluje Apple updater, cez ktorý sa ti updatuje všetko, ešte aj drivere na klávesnicu a touchpad. takže viac menej stačí jeden dvoj klik na cd a to zvládne fakt každý :-)
|
|
rusky OS
Od: Samec
|
Pridané:
22.11.2010 14:48
Uz asi pred 10 rokmi chceli v Bielorusku vytvorit vlastny windows, ktory mal byt stabilny a za desatinu ceny toho americkeho... Myslim, ze s tymto to dopadne rovnako. Su sice schopni rozanalizovat system windows do poslednej instrukcie, skopirovat, upravit a vyrobit nieco "nove" aj lepsie, ale kym to urobia, na trhu bude uplne nova generacia hardware a software.
|
|
Re: rusky OS
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
22.11.2010 16:44
Presne tak. Viz ReactOS
Uz davnejsie sa zaviazali vytvorit plnu kompatibilitu z win XP miesto 95, no este stale sa neda produkcne pouzivat
|
|
Re: rusky OS
Od: t€rist
|
Pridané:
23.11.2010 21:14
Ak by rusáci investovali do tohto projektu, μ$oft by musel riadne "prekopať" tú srandu, ktorej hovoria OS.
trocha vtipnej kaše:
Q: Prečo je Vilko Brány jeden z najbohatších ľudí na svete?
A: Lebo za chyby sa platí.
|
|
.....
Od: 42100 je naspat
|
Pridané:
22.11.2010 16:14
Usmevne.
|
|
mozno si ho tak trochu kupil
Od: jjjjj
|
Pridané:
22.11.2010 16:52
"Novell sold to Attachmate"
http://lwn.net/Articles/416567/rss
|
|
Fandím Rusku
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
22.11.2010 17:08
Presne tak. Hovoria tí ktorý ani nevedia že majú Linux všade. Od vedeckej kalkulačky, pokladne v obchode, áno aj ja mám v routri Linux, cez lekárske prístroje, letiská až po super počítače. Youtube beží tiež napríklad na SuSe Linuxe. A tak ako Android teraz začal dobíjať pole smart telefónov a ten čo sa topí sa už slamky chytá a snaží sa vystrašiť že Linux končí. je doba že Linux ma obrovský potenciál (kto ho napoužíva nepochopí) a dostáva sa do popredia a Mrkvo$oft sa bojí.
To práveže ten ich windows za pár rokov pôjde dolu na dno a potom si môže Microsoft tie ich © ® raziť akurát tak na dekle kanálov ktoré bude odlievať aby prežili. A súdiť sa budú akurát tak len z H2O že prečo im napáda ich certifikované železo hrdzou.
Ja prajem Linuxu nech ide hore a fandím aj Rusku, nech Mrkvo$soft konečne má konkurenciu a pochopí že dá sa existovať aj bez nich.
|
|
Re: Fandím Rusku
Od reg.: Squeak
|
Pridané:
22.11.2010 22:19
Hej, toto počúvame už pekných pár rokov... good luck :p
Vám nič nepomôže, ešte aj o desať rokov budete plácať paprčkami, že ďalšie 0.1% používa linux na desktope. Zmier sa s tým :)
|
|
linux 4 ever
Od: Deathwing
|
Pridané:
22.11.2010 17:55
predstavte si router, kalkulacku alebo hoci co ine s os od microsoftu jezisi musely by pridat placídka na ctrl alt del :D:D:D a lekárské prístroje ? zomrel by kazdý 2 človek :D
|
|
Re: linux 4 ever
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
22.11.2010 18:24
Prístroj čo by ti meral pulz a riadil ventiláciu na dýchanie a zrazu na monitore "blue death screen" :D už len to by dorazilo pacienta keby to uvidel predtým ako by sa zadusil :D
|
|
Re: linux 4 ever
Od reg.: Turdus11114
|
Pridané:
22.11.2010 18:34
od smiechu by umrel :D
|
|
Re: linux 4 ever
Od: edi
|
Pridané:
22.11.2010 20:29
a ty si uz bol na slovensku v nemocnici?
tak o akych pristrojoch to? tie co vyradili z vesmirnej stanice MIR?
|
|
Re: linux 4 ever
Od: ...........
|
Pridané:
22.11.2010 21:58
predstav si lietadlo, auto, pokladnu s linuxovym interfejsom .. to by som sa nacakal vsade a tych havarii by bolo neurekom ;)
|
|
Re: linux 4 ever
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
23.11.2010 1:12
A to je aký "linuxový interface" ? Dude, linux samotný nemá interface ako si ho ty predstavuješ. Najskor si treba nieco precitat o fungovani operacnych systemov ;)
|
|
Re: linux 4 ever
Od: ...................
|
Pridané:
23.11.2010 7:43
mna slovnik nezaujima, vies co som myslel a nechcem to studovat .. jednoducho som skusil, a je to tazkopadne a zlozite ... ja take nepotrebujem na kazdodennu pracu a pracu co robim ..
|
|
Re: linux 4 ever
Od: prpr
|
Pridané:
23.11.2010 8:53
world of warcraft a rozzlobenimuzi.com?
|
|
Re: linux 4 ever
Od: ...................
|
Pridané:
23.11.2010 11:27
zial vedla, ani jedno z toho ..
|
|
linux 4 ever
Od: Deathwing
|
Pridané:
22.11.2010 20:18
looooooooooooooooooooooooool
|
|
hmmmm
Od: Quanti
|
Pridané:
22.11.2010 20:28
Fesak asi vecer predtym vypil vela vodku, vysnupal riadne koksu a toto je vysledok :) poti pi*coviny :D
|
|
a to jako budeme
Od: bohemian
|
Pridané:
22.11.2010 20:33
vsude cpat kvuli kde jake kravine Windows Server, napriklad i do dochazkoveho ci stravovaciho systemu a prikupovat licenci i pro kotelniky a uklizecky ?
Ten idiot si nevidi ani na spicku nosu.
|
|
mmmmm
Od: uhm
|
Pridané:
22.11.2010 21:03
Co to znamena koniec zivotneho cyklu? :)
|
|
Re: mmmmm
Od: sgffdg
|
Pridané:
23.11.2010 0:02
ze po skonceni svojho zivota sa stane zombie a zacne pozierat podiel ostatnych OS a pride Linuxokalypsa pripadne Dawn of Linux
|
|
))))))
Od: nic
|
Pridané:
22.11.2010 21:13
no, podla M$ softu to znamena ,ze na dany SW sa prestane vyrabat HW. ))))))))
|
|
linux 4 ever
Od: Deathwing
|
Pridané:
22.11.2010 21:24
keby si ludia uvedomily ze na miesto piratského windowsu tu mame aj alternatívu zadara linux tak by linux mal väcsí podiel no nie? ale mozno raz budu nutení prejst na linux
|
|
co je na konci cyklu?
Od: brano2
|
Pridané:
22.11.2010 21:57
podla mna je tak zblbnuty tym ze windows stale vydava nove verzie ze caka kedy vyjde linux seven.. a teraz sa docital o novsom jadre s patchom na zrychlenie planovaca :)) no co trochu ho to, kravataka, pomylilo
|
|
Komik. :D
Od: taki
|
Pridané:
22.11.2010 22:30
V rychlosti ma napadli 2 moznosti preco sa chalan strapnuje. Bud to dostal prikazom od zamestnavatela, alebo netusi co to linux je, ale musel nieco povedat... :D
|
|
heheheh
Od: uuuuuuuu
|
Pridané:
23.11.2010 0:22
Aj tak je vsetko UNIX-like
|
|
U nas vo firme
Od: MMCMCLA
|
Pridané:
23.11.2010 7:04
U nas vo firme bezi na par priemyselnych pocitacoch MS-DOS uz 14 rokov a ziadny problem.
|
|
Re: U nas vo firme
Od: locke
|
Pridané:
23.11.2010 9:36
Podobne. Na dde server je to úplne postačujúce.
|
|
Linux
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 9:18
Praktické skúsenosti s Linuxom: skúšal so ho asi 4-5 krát mať ako hlavný OS, aj keď to bolo pred cca 5 rokmi, ale ani raz sa mi nestalo, že by som nedošiel ku niečomu, čoho riešenie som musel hľadať vo fórach, napr pokročilé nastavenia, v ktorých sa nevyznám a popis ich funkcií nikde nebol, alebo nutnosť použiť terminal, ktorý som ani raz kompletne neobišiel, vtipné bolo v tej dobe inštalovať drivere na grafickú kartu, bolo nutné najprv vypnúť grafické rozhranie, takže konkrétne príkazy som si radšej napísal na papier..a okrem toho, keďže nechcem tráviť čas hrabaním sa v systéme, nenašiel som tam jedinú výhodu pre mňa a všetko bolo komplikovanejšie, zdĺhavejšie, škaredšie.. čo sa týka predinštalovaných Linuxov: kamarátka si nedávno kúpila notebook s Linuxom, hneď telefonát: "na tom notebooku mám dajaký Linux či čo, nič tu neviem robiť, nič mi tu nejde, môžeš mi prosím prísť nainštalovať Windows?"
|
|
Re: Linux
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 9:29
Open office je tiež katastrofa, aj keď dokázal som ho používať s nervami asi rok... taká nepodarená free kópia MS Office...
okrem toho, vie mi hociktorý Linuxák povedať jedinú výhodu Linuxu pre človeka, ktorý sa nechce vŕtať v systéme, chce ho len používať a na cene mu nezáleží?
čo sa týka ovládačov a podpory výrobcov HW na Linuxe - je to najčastejšia výhovorka, ale koho to má zaujímať? Nech si to riešia oni! Napríklad keď nie všetko podporuje Windows 7, tak Microsoft začne rozdávať nálepky, že to či ono funguje aj pod Win 7! Apple si zas vybral svoj úzky okruh HW a tým pádom tiež s tým nemajú problém... Prečo si to jediný Linux nevie vyriešiť?
|
|
Re: Linux
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 9:39
čo sa týka Linuxu na iných kategóriách zariadení: na servroch môže byť dobrý, nevyznám sa, v mobiloch sa presadil až teraz vďaka Googlu, aj to len vďaka tomu, že je to jediný použiteľný mobilný OS pre tých, čo nechcú platiť tak veľa za iPhone, alebo pre Apple haterov, ktorých je tiež požehnane..
jediné, kde sa prejavila výhoda Open source (aj keď to neznamená, že Linux je tam najlepší), sú iné špecializované zariadenia... dajme tomu vyrábam autá a potrebujem software do nich... buď môžem kupovať drahé licencie, alebo ešte nákladnejšie si vyvinúť vlastný OS, alebo si môžem zadarmo stiahnuť Linux a doprogramovať už len moje špecifické veci: čo asi výjde najlacnejšie?
|
|
Re: Linux
Od: locke
|
Pridané:
23.11.2010 9:40
oo zabudol si na hlavnú výhodu pre bfu: môžeš chodiť na pornostránky bez toho, aby si sa musel báť nejakých vírusov či ako sa to volá...
|
|
Re: Linux
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 12:33
to môžeš aj na Macu :-) a ten zatiaľ vedel používať každý BFU :-) aj keď je kus drahý no :-)
|
|
Re: Linux
Od: taki
|
Pridané:
23.11.2010 18:02
No zase si ale povedzme otvorene, ze ked niekto nezvladne ovladanie MACu, tak by mu mali rovno odobrat obciansky.
Tym nechcem nijako nasadzovat na MAC. Len, ze teda je robeny tak aby ho zvladol aj priemerne inteligentny american, rozumej imbecil.
|
|
Re: Linux
Od: m44
|
Pridané:
23.11.2010 10:49
"hneď telefonát: "na tom notebooku mám dajaký Linux či čo, nič tu neviem robiť, nič mi tu nejde, môžeš mi prosím prísť nainštalovať Windows?""
hh, takze ty si hned zakupil jednu licenciu windows 7 a prisiel si jej zachranit den:) este, ze ta ma;)
|
|
Re: Linux
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 12:32
neviem, či sleduješ moje príspevky a postoje ku nelegálnemu sťahovaniu a podobne, ale môžem ťa ubezpečiť, že to takto nebolo :-) povedal som jej, že buď je ochotná si kúpiť Windows, alebo nech pýta niekoho iného :-) najskôr však sa opýtala niekoho iného, kto jej to stiahol a nainštaloval :-)
|
|
Dement
Od: Herde
|
Pridané:
23.11.2010 11:44
Nikolaj Prjanišnikov je to chudák. A ešte žije tam kde žije je to hrôza.
|
|
L I N U X
Od: bill gates
|
Pridané:
23.11.2010 12:32
LINUX FTW! :-)
|
|
Re: L I N U X
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
23.11.2010 12:36
Linux na desktopoch je dôkazom toho, že keď je niečo zadarmo, neznamená, že musí mať viac ako 1% podiel :-) a to konkurencia ani nie je lacná :-)
|
|
A co M$ ?
Od: Izak
|
Pridané:
23.11.2010 15:03
A tim nam chce pan manager s MBA rict, ze Microsoft je ruska firma ?
Ze investici do M$ ziska rusko nejake penize pro lokalni zamestnance? ... asi ne co.
Zato GNU Linux ma zdrojaky a kupu Ruskych vyvojaru, kterym da vice prace, nez M$. ... a hlavne, penize se nenarvou do chrtanu M$, ktery si pak vyvine co chce, ale ten vyvoj zustane doma a bude se dale zhodnocovat smerem, ktery zakaznik potrebuje. Tedy investice se zhodnoti do budoucna.
|
|
windows vs linux 1/2
Od: mirage66
|
Pridané:
23.11.2010 15:36
Vyuzíval som windows dost dlho, asi tak od '94. vtedy uzasna nadstavba ms dosu win 3.10 az po zaciatok roka 2010 kedy som pouzival windows vista. podotykam vzdy legalne verzie softveru, teda platene. za tychto 16 rokov som okrem zvyku pouzivat system win neprišiel k hlbokemu presvedceniu ze je dajako výnimocny. Sklamal ma vela krat, vela krat som stratil data ktore boli pre mna dolezite. Linux uz pouzivam asi 3/4 roka a od instalacie som s nim nemal skoro ziadny problem. Samozrejme som potreboval vela pomoci dostat ho do mojho tablet pc, ale podarilo sa a vsetko pracuje ako ma. Ja v nom pracujem neohrabane, lebo ho nepoznam tak doverne ako win, ale verim ze po 16tich rokoch budem tvrdit nieco ine.
|
|
windows vs linux 2/2
Od: mirage66
|
Pridané:
23.11.2010 15:36
Som uz vo veku kedy pocitac nevyuzivam na hry takze tato starost mi odpadla, veci ktore skutocne pouzivam vsetky fungujú dobre, dokonca aj ms office, ktory nemozem opustit z pracovnych dovodov. Moje stanovisko je jasne, dostavam produkt ktory ma nic nestojí, uspokoji vsetky moje potreby, mam nan dobrú podporu a nereprezentuje ducha tvrdeho obchodu. Koniec koncov pri mobiloch je to take iste, pouzival som WM 6.1 a presiel som na Android. To iste. Nehovoriac o skvelych napadoch MS ako nedat spatnu kompatibilitu medzi WP7 a WM6.x, po prvych dvoch tyzdnoch uvedenia na trh robit na WP7 hotfix. Nie MS ma uz v oblasti OS nezaujima. Preto neverim ze open source je na konci zivotneho cyklu. ekonomicky nie je pohanany, teda nedokaze skrachovat. motivuje ho len tuzba po poznani a ak ta zanikne v takom meritku ze by sa prestal vyvíjat tak padne aj MS.
|
|
rozumný pohľad
Od: Petrepo
|
Pridané:
25.11.2010 14:57
Z celej diskusie najrozumnejšie zdôvodnenie, prečo Linux nie je na koni životného cyklu. SW sa tiež vyvíja najlacnejším smerom, teda na voľných podporných systémoch (MySQL a nie MSSQL a pod.)
|