|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.......
Od: ...................
|
Pridané:
15.11.2010 9:45
moze to niekto preformulovat pre laika ? ak som to spravne pochopil, urady prechovavaju data v lehote a rozsahu, ktora nie je zhodna s nariadenim EU ? ci ?
|
|
Re: .......
Od: rouen
|
Pridané:
15.11.2010 9:52
nejde vobec o lehoty a rozsahy, nasa ustava implicitne zakazuje plosne sledovanie a zasahovanie do sukromia obcanov, co je uchovavanie tychto dat vzdy...
|
|
Re: .......
Od: dasdasdas
|
Pridané:
15.11.2010 10:01
jaj taak, cize napr. operatori a net provideri by vobec nemali uchovavat tieto data ? super .. skoda ze to nikto skor nezacal riesit potom :/
|
|
Re: .......
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2010 16:08
to je možné, ale v tomto prípade je ústava iba zdrap papiera, nakoľko medzinárodné zmluvy majú prednosť pred Ústavou SR (platí to tiež aj o nariadeniach EÚ) (cit. "Právne záväzné akty Európskych spoločenstiev a Európskej únie majú prednosť
pred zákonmi Slovenskej republiky.")
|
|
Re: .......
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
15.11.2010 19:13
Pred zakonmi.. nie pred samotnou ustavou ;)
Zatial nemame fixnu europsku ustavu.
|
|
Re: .......
Od: asfethan
|
Pridané:
15.11.2010 10:36
Nie, urady neprechovavaju data. Urady vydali nariadenie tel. operatorom a ISP o uchovavani dat.
A prave toto nariadenie je vo viacerych krajinach (vratane nasej) protiustavne.
|
|
Pravda
Od: Rado2
|
Pridané:
15.11.2010 10:00
Samozrejme po každom teroristickom útoku sa píše, že teroristi mali SIM karty nejakých bezdomovcov.
|
|
Bez komentara
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
15.11.2010 10:12
Jedini, komu to vadi, su kriminalnici ako pedofili, teroristi atd a netreba zabudat na klamarov, a ostatni ludia ich ako ovecky pekne nasleduju, pricom nemaju co skryvat, iba ak sa hanbia za to co robia a na to je dobry psycholog. Co na tom, ze napr sudca sleduje porno alebo plati prostitutku, vo volnom case moze robit co chce, pokial to nie je ilegalne, nebrani to vykonu jeho povolania.
|
|
Re: Bez komentara
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
15.11.2010 10:16
Tieto data nie su verejne pristupne ako napr FB, cize su prakticky vyuzitelne len na sledovanie trestnej cinnosti alebo ako to robi Google, na zamerane reklamy. Napr.: Ak niekto surfuje po IT strankach ako DSL, tak mu Google hadze reklamy na alza, hej a pod a nie na zahradnictvo a to je dobra vec nie? :)
|
|
Re: Bez komentara
Od: asfethan
|
Pridané:
15.11.2010 10:46
Nie su verejne pristupne?
Ani fotky z libimseti.cz neboli verejne pristupne, ani kompletny zoznam mob. tel. cisiel vratane priradenych mien a adries nebol pristupny.
Najlepsi sposob ako ochranit nase sukromie je taketo informacie neuchovavat a nezaznamenavat. A to sa snazia dokazat ti ktori teraz podali podnet na ustavny sud.
|
|
Re: Bez komentara
Od: ffffffajcis
|
Pridané:
15.11.2010 21:10
preber sa už ty debilko
|
|
Re: Bez komentara
Od: prpr
|
Pridané:
15.11.2010 10:55
uz niekolko krat sa vravelo: "slusny clovek sa nema coho bat".
len napriklad:
rusko 1917, monarchia 1914-1918, cely svet 1939-1945, CSR 1948 - 1989, sucasnost.
|
|
Re: Bez komentara
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2010 15:19
"Kto obetuje svoje sukromie koli bezpecnosti, si nezasluzi ani bezpecnost a ani sukromie".
|
|
Re: Bez komentara
Od: e786ra
|
Pridané:
15.11.2010 16:02
amen!
Ale stale su ludia co su ochotny sa vzdat vsetkeho kvoli naivnej predstave, ze budu v bezpeci. Teraz su este ako tak v bezpeci, potom budu uz iba figurky na hracej ploche. Budu skakat ako bude ten co ma o nich info piskat.
|
|
Re: Bez komentara
Od: quix_
|
Pridané:
16.11.2010 7:59
benjamin franklin
|
|
Preto
Od: MCMC
|
Pridané:
15.11.2010 10:31
Preto ak pachate trestne ciny pouzivajte Skype. Cela komunikacia je sifrovana...takze policia nic nezisti.
|
|
Re: Preto
Od reg.: cickator
|
Pridané:
15.11.2010 10:37
si si tym isty???
|
|
Re: Preto
Od: MCMC
|
Pridané:
15.11.2010 10:39
Hej. Skype nedokazala rozkodovat ani Nemecka tajna sluzba.
|
|
Re: Preto
Od: trigger.*
|
Pridané:
15.11.2010 10:57
presne toto chcu, aby si si myslel. Teraz o tom premyslaj.
|
|
Re: Preto
Od: Dedé&Kikuš
|
Pridané:
15.11.2010 11:27
Premýšlam, premýšlam, premýšlam... a nič. Čím to bude ? Sú prenosy medzi mojimi neurónmi tiež šifrované, a neuróny ich nedokážu dešifrovať ?
|
|
Re: Preto
Od: lklklklklklk
|
Pridané:
15.11.2010 18:50
Pokial viem tak samotni vyvojari Skype priznali ze maju v protokole backdoory, a oni mozu pristupovat ku komunikacii. Skype nie je doveryhodny uz len kvoli tomu ze je to proprietarna technologia a nikto nevidel zdrojove kody a uz len tym je nedoveryhodna, lebo nik nevie co si tam jeho vyvojari dali. Doveryhodne v tomto pripade su open-source technologie, lebo zdrojove kody moze vidiet ktokolvek a preto nejake backdoory si tam nedovoli len tak niekto dat. Rychlo by si to niekto vsimol a informoval ostatnych. Preto ak bezpecnost, tak open-source Jabber so sifrovanim, napr. pomocou OTR. Podporuje to dost Jabber programov - Psi, Pidgin, Kopete, tusim aj Gajim a dalsie.
|
|
Re: Preto
Od: lklklklklklk
|
Pridané:
15.11.2010 18:56
Inac aj tych dvoch expertov co hackli NBU v 2006 (nbsr123) vraj vystopovali na zaklade komunikacie cez ICQ. Alebo aspon jedneho z nich. Skoro som zo sedacky spadol ked som to pocul. Taky tazky hackery a nechaju sa nachytat cez smejd akym je ICQ. Ja keby som taketo nieco robil tak v ziadnom pripade by som nekomumunikoval zo svojim spolocnikom z ktorym pachame takety zlociny cez smejd ako ICQ ale vyssie spominany Jabber s OTR. Cez to by ma len tak nevystopovali.
|
|
Re: Preto
Od: ja ti neviem
|
Pridané:
15.11.2010 21:45
ale nic im nedokazali, bolo to len zbozne priane prokuratora a statnej moci ... sudkyna na adresu NBU povedala, ze este jeden takyto pripad a nech sa vystahuju z jej obvodu ... aby nemusela riesit ich chore trestne podania ... samozrejme o skutocnych vinnikoch niekde nepadlo ani slovo
|
|
Re: Preto
Od: asfethan
|
Pridané:
15.11.2010 10:47
Obsah sa neuchovava. Cize spatne by Tvoja komunikacia nemohla byt aj tak preverena.
Zato sa da zistit s kym si komunikoval a kedy.
|
|
Re: Preto
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
15.11.2010 11:06
no tak to bol pol hodinu trvajuci omyl.. no boooze
|
|
Re: Preto
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
15.11.2010 19:15
Nehovorilo sa uz davnejsie o firme co ponuka odpocuvanie skype pre vlady roznych statov ? Opravte ma ak sa mylim.
|
|
fdsafds
Od reg.: kartan marketovy
|
Pridané:
15.11.2010 13:55
Tak toto bude zaujimave...ak ustavny rozhodne v prospech podnetu...dokazy ziskane protiustavne/zakonne sa nedaju pouzit pred sudom.
|
|
Re: fdsafds
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2010 16:27
to je síce pravda, ale neviem ako je to možné brať späť do minulosti (retroaktivita zákona). V prípade pochybností môže ÚS pozastaviť platnosť zákona, ale zmeniť napr. rozsudky neviem či by to bolo možné...
|
|
Re: fdsafds
Od reg.: kartan marketovy
|
Pridané:
15.11.2010 16:59
minimalne natahovacky ztoho mozu vzniknut...obvineny to necha preskumat a co ja viem co, odvola sa na rozhodnutie o preskumani atd atd...potom sa dovola na europsky sud a co ja viem kde
|
|
Re: fdsafds
Od: ...
|
Pridané:
15.11.2010 18:22
To je pravda, lenze nevidim dovod nic preskumavat, zakon do datumu xx.yy.zzzz. platil v takomto zneni. Cize to co sa stalo vtedy, sa ma posudzovat podla vtedy platnych zakonov. Pretoze tak ako teraz sudia "zlocincov" za to co bolo pred 50 rokmi je maximalen trapne a prakticky podla sucasnych zakonov.
|
|
Re: fdsafds
Od: noooooo
|
Pridané:
15.11.2010 21:48
ak by US rozhodol o protiustavnosti takehoto zakona, tak problem je len v tom, ze ak aj ten zakon platil ale bol protiustavny, nemozu ta na zaklade protiustavneho zakona odsudit ... tu nejde o to ze dnes nejaky zakon plati a zajtra ho niekto zrusi, ale ide o to ze je protiustavny ...
|
|
Re: fdsafds
Od reg.: kartan marketovy
|
Pridané:
15.11.2010 17:02
Este ma zarazilo ze to podavaju cez GP. Podla toho dokumentu nechavaju preskumavat porusenie ludsky prav a slobod. V takom pripade to moze podat kazda fyzicka osoba rovno na ustavny...
|
|
To je skvele. Fandim im!
Od: To je skvele. Fandim im!
|
Pridané:
15.11.2010 18:40
To je skvele. Fandim im!
|
|
Klobúk dole
Od: rastos
|
Pridané:
15.11.2010 21:18
Aplaudujem EISI.
|
|
orange
Od: Robert Joy
|
Pridané:
15.11.2010 23:38
robil som v orange takze viem ako to funguje.
Staci LEN NIEKOHO PREZVONIT, co len na sekundu...
A uz ste v databaze...
Uklada sa:
IMEI z ktoreho ste prezvanali.
CISLO z ktoreho to islo.
VASA POLOHA, vypocitana podla BTS ktore su nablizku, sa uklada ako GPS suradnice.
DATUM a CAS
CISLO ktore bolo prezvanane.
GPS poloha cisla na ktore sa zvonilo (len v ramci SR)
...ak nadviazate aj hovor, tak sa loguje aj DLZKA HOVORU.
OBSAH HOVORU je automaticky nahravany.
Taktiez vsetky SMS su zaznamenavane na dobu 2 rokov.
|
|
Re: orange
Od: prihlásený užívateľ.
|
Pridané:
16.11.2010 9:39
mraz beha po chrbte...
|
|
Re: orange
Od: entita s cervenymi ocami
|
Pridané:
16.11.2010 9:51
Tak povedz Mrazovi nech z teba zlezie...
|
|
Re: orange
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
16.11.2010 10:03
neboj, uz beha po mojom chrbte
|